Dálnice A11 bude mít celkovou délku 49 km. Začíná na obchvatě Zagrebu s MÚK Jakuševac s dálnici A3 a pokračuje dále na JV směrem na město Sisak. Dálnice má 3 úseky.
Jakuševec - Velika Gorica, jih ... 10,9 km ... v provozu od roku 2015 Velika Gorica, jih - Lekenik ... 20,2 km ... v provozu (9 km od roku 2010 a 11,2 km od roku 2015) Lekenik - Sisak ... 17,8 km ... tato původní část se možná zkrátí; stavět se bude před město Sisak prozatím 11 km (ne až po Petrinja)
Naposledy upravil Diaľničiar dne 13.10.2021 21:19:40, celkově upraveno 4
aktualizace obsahu příspěvku
25.5.2009 20:32:43
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20106 Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A11 (Zagreb - Sisak)
Chorvatsko otevřelo 9.5. část úseku dálnice A11 Velika Gorica-Lekenik, konkrétně podůsek Velike Gorice-Buševca dlouhý 9 km. Úsek stál 657 mil. HRK bez DPH, včetně stavebních prací, projektové dokumentace, vyvlastnění pozemků a ostatních aktivit. Úsek stavěli společnosti Swietelsky, Alpine Mayereder i Granit. Je zde 14 objektů (6 mostů, 4 mosty nad dálnicí, 1 ekodukt, 1 viadukt, 1 most (tunel) pod dálnicí a 1 průchod pro ŽP). Mosty překonali kanál řek Sava-Odra. Jsou zde 2 MÚK a 2 průchody pro silničáře.
Dálnice A11 je jedna z mála, která se pomalu staví i v časech krize. Jak je napsané v 1. a 2. příspěvku, v provozu je část úseku Velika Gorica, jih - Lekenik, konkrétně Velika Gorica - Buševec.
V tomto roce se má dát do provozu 1. část dálnice, t.j. úsek Jakuševac – Velika Gorica, jih a to v celkové délce 10 km.
Dostavba celé dálnice A11 je nejistá, rozhodne se až v roce 2012 v rámci nastavení dalšího plánu výstavby.
HAC, pro nedostatek peněz rozhodl v součinnosti s Ministerstvem moře, dopravy, pomořství a infrastruktury o zastavení výstavby A11 Záhřeb - Sisak. Pokračovat budou pouze nevyhnutní práce na již rozestavěných objektech a dokončí se postupně pouze úsek po Lekenik, ostatních 17 km musí čekat na lepší časy.
Chorvatsko zde v letech 2013 - 2016 provede následující činnosti:
*dokončení výstavby úseku Jakuševec - Velika Gorica jug *dokončení úseku Buševec – Lekenik, *viadukt Ranžirni kolodvor Zagreb s napojením na Sarajevskou ulici
Až v 8/2015 se má odevzdat to, co je dnes rozestavěno. Snad, konečně. Výstavba dálnice od obchvatu Záhřebu po Lekenik tak bude od roku 2008 trvat do zprovoznění rekordních 8 let. Část má být zprovozněná již v 2/2015, dále se řeší viadukt Ranžirni kolodvor Zagreb s napojením na Sarajevskou ulici, co je 800m mostní objekt ponad koleje, kterého výstavba bude stát cca. 50 mil. € a výstavba má trvat 3-4 roky a vylepšuje se tak napojení dálnice na Záhřeb.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.4.2016 20:17:28, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
2.1.2015 20:27:31
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20106 Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A11 (Zagreb - Sisak)
Ani v únoru se jedna část nezprovoznila. Co je horší, úsek po kterém se jezdit dá oplývá prázdnotou. Náklady na osvětlení a údržbu jsou 1,9 mil. HRK ročně.
Záměr propojit Záhřeb a nedaleké město Sisak s 50.000 obyvatelmi byl hezký na začáku výstavby, ale jak jde čas, tak není dostatek peněz ani na výkup pozemků a urovnat spory s majitely. Kromě toho je problém i s napojením na Záhřeb a poslední úsek po Sisak se ani nestaví.
Tak se stalo, že v provozu je pouze 1 podůsek 2. úseku na celé trase a tedy dálnice nezačíná na síti dálnic a de facto ani v Sisaku nekončí.
Náklady na výstavbu se zvyšují a prodraženost je jak na odevzdaném úseku, tak na věčně rozestavěných dalších. O tom, kdy se začne stavět další etapa ani není známo. Navíc byl rozestavěný úsek pod vodou kvůli povodni.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.4.2016 20:18:04, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
11.3.2015 13:03:48
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20106 Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A11 (Zagreb - Sisak)
Zítra se odevzdává do provozu 11,2 km dlouhý úsek Buševec - Lekenik. Konečně. Úsek se napájí na již zprovozněný úsek v délce 9 km Velika Gorica, jih - Buševec. Ten se dostal do provozu v roce 2009 a zítra odevzdáváný se rozestavěl ještě v roce 2010. Náklady na jeho výstavbu jsou 700 mil. HRK bez DPH. Oba popsané úseky jsou jen podúseky úseku Velika Gorica, jih - Lekenik, prostřední úsek na celé dálnici A11. V provozu tak bude po dlouhých letech necelá polovina této dálnice. Stále nezačíná v hlavním městě a stále nekončí v Sisaku. No ale alespoň něco a nějaký posun.
A vláda chce ještě letos odevzdat do provozu i úsek Jakuševac - Velika Gorica, jih. Tím pak zůstane nedořešeno lepší napojení na dálnici A3 u Záhřebu a zbyde dostavět závěreční úsek po Sisak. Ono napojení se řeší, ale úsek Lekenik - Sisak se ani nestaví.
Tím se mimochodem ukončí odevzdávání nových úseků dálnic pro letošní rok. Tedy 2 zde na A11 a 1 na A5, který ale ani nemá větší opodstatnění.
Jakusevec Interchange U/C, A11 / A3, tohle je další nedostatek A11, protože dokud nebude tato MÚK v provozu, tak se na A11 ani nedá souvisle po dálnice ze Záhřebu dostat, ale dobré je, že se již staví. Ten sen, který se ale začal jak se oblast Sisaku rychle napojí na Záhřeb se plní ale jen velmi pomalu.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.7.2019 21:20:09, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
31.10.2015 19:48:35
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20106 Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A11 (Zagreb - Sisak)
Dne 3.11. se dostane do provozu 10,9 km úsek Jakuševec - Velika Gorica. Jedná se o úsek i s napojením na A3. Celá dálnice se prodloužila na 48,1 km (+0,5 km), přičemž tak bude v provozu 31,1 km. I nadále bude provoz na ní zadarmo. Na tento úsek směrovalo 934 mil. HRK na výstavbu a dalších 560 mil. HRK na vyspořádaní majetko-právních vztahů, přičemž celkové náklady na dostavbu činí 1,645 mld. HRK, tedy asi 216 mil. €, takže náklady na 1 km dosahují 19,8 mil. €. Doposud se na dálnici A11 přestavělo asi 3 mld. HRK.
Dle zákona o silniční síti z 06/2015 bude mít dálnice A11 délku 42 km, ale prozatím tento údaj do 1. příspěvku nijak nezapracuji, protože není zcela zřejmé jak se upraví trasování posledního úseku.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 2.2.2020 14:42:24, celkově upraveno 1
aktualizace odkazu
7.7.2019 21:32:21
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20106 Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A11 (Zagreb - Sisak)
Stát se bude snažit dobudovat dálnici A11 z EU fondů. Staví se od roku 2006 a po poslední krizi, která dolehla na jednotlivé dálniční firmy se znemožnila dostavba poslední části. Obtížně se upgradují MÚK na obou koncích, pomalu po milionech. S tím ale souvisejí i nízké intenzity. Výstavba dálnice na Sisak bylo politické rozhodnutí. Ve městě je rafinérie, která by ale bez státních dotací dávno nebyla. Pro region je to ale výzva a stát se nyní pokouší nalézt smysl prvních úseků dobudováním ke konci a tím je město Sisak.
HAC tak zadal tendrování na doplnění studie realizovatelnosti na chybějící části. Nedá se předpokládat, že by se to bez EU fondů povedlo v dalších letech dobudovat. Od roku 2015, kdy se tady otevřel poslední úsek se s další výstavbou nic neprovedlo. Dostavba se odhaduje na 75 mil. € ve 3 etapách a i to v částečně úsporném režimu.
To co jsem psal výše, tak to platí. Začátkem tohoto měsíce chorvatský ministr dopravy informoval, že v rámci EU Konkurence a Koheze se vyčlení prostředky i pro projekt dostavby dálnice A11 ze Záhřebu do Sisaku. HAC si požádal o grant mj. i na 11 km této dálnice, náklady se odhadují na 295 mil. HRK.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru