I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Hanesi, nekde se uz o tom v minulosti mluvilo ale bylo to, myslim, mavani rudym hadrem na byka - v tomto pripade na 'ekologisty' a obcas chalupare (na jednu stranu je chapu, mit najednou par desitek metru za chalupou rusnou komunikaci by se mi asi taky nelibilo, ale na druhou stranu oni tam jsou jen na vikend nebo par tydnu dovolene). Mistni by to asi uvitali protoze ti tam jsou cely rok... Jenze oni nervou tak jako ta druha strana...
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Mistni nebudou rvat, protoze vedi, ze se tim nic nezmuze. Jsou smireni s realitou jen cekaji, zda-li se casem neco nekam pohne.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Silnice Českým rájem bude mít čtyři pruhy jen místy. Anebo vůbec nikde
Zdroj: http://liberec.idnes.cz/silnice-dalnice ... zpravy_ddt
Zdroj: http://liberec.idnes.cz/silnice-dalnice ... zpravy_ddt
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Ve stručnosti. V EIA budou posuzovány 2 varianty. Varianta kombinovaná, kdy úsek R10 - MÚK Žernov s II/282 bude v kategorii R 21,5/100 a zbytek v kategorii S 13,5/80 a varianta třípruh v kategorii S 13,5/80. Varianty se liší vedením kolem Rovenska, kde kombinovaná varianta vede severovýchodně a třípruh jihozápadně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
už je leták i k tomuto úseku: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 855702.pdf
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Kouknul jsem na nový leták.
Přečetl odkaz na článek http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p117700
V článku mne zaujal třeba názor
Při pohledu na leták jsem zjistil, že byl vypuštěn v Turnově tunel a pak ještě jeden ve srovnání s dříve uvažovanou variantou http://www.r35.eu/public/data/media/ima ... 00209c.gif Koukal jsem, že novou trasu údolím mají v Turnově i v územním plánu. Docela by mne zajímalo, zda si toho ti vlastníci domků a vilek všimli, že něco takového viselo na vývěsce.
Přečetl odkaz na článek http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p117700
V článku mne zaujal třeba názor
Asi má ten pan ředitel jinou představu co znamená třípruh. On si asi představuje něco jako dnešní silnici první třídy se stoupacím pruhem. Já si pod tím představuji silnici s omezeným přístupem, oddělenými protisměrnými pruhy, oplocenou, bez napojení na okolní pozemky a s nadjezdy, MÚK atd. Jediný rozdíl proti dálnici by byl, že by byla užší... Takže i ten 3 pruh bude chtít nějaké ty mosty přes biokoridory a ekodukty.„Třípruhová silnice by zapadla mnohem lépe do krajiny než čtyřpruhová. Nemusely by se na ní budovat nadjezdy a podjezdy. Silnice se čtyřmi pruhy by znamenala v podstatě neproniknutelnou překážku pro zvěř," uvedl nedávno ředitel správy CHKO Český ráj Jan Mocek.
Při pohledu na leták jsem zjistil, že byl vypuštěn v Turnově tunel a pak ještě jeden ve srovnání s dříve uvažovanou variantou http://www.r35.eu/public/data/media/ima ... 00209c.gif Koukal jsem, že novou trasu údolím mají v Turnově i v územním plánu. Docela by mne zajímalo, zda si toho ti vlastníci domků a vilek všimli, že něco takového viselo na vývěsce.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Paráda, už jsem ani nevěřil, že se touto komunikací vůbec někdo zabývá. Teď ještě pátý železniční koridor a Liberecko na tom bude jako jiná krajská města
Dotaz: Víte někdo, kde přesně bude těch 900m tunelů? V letáku jsem to nenašel, každopádně tato trasa která běží v Turnově podél železniční tratě vzbudí velký odpor, pokud nebude v nějakém hloubeném krytí. Jezdím tudy už od mala za prarodiči a pokaždé žasnu jak je ta této stráni krásně a klid.. představa že tamtudy zaříznou čtyřproudovku na povrchu je naprosto nemyslitelná.
Dotaz: Víte někdo, kde přesně bude těch 900m tunelů? V letáku jsem to nenašel, každopádně tato trasa která běží v Turnově podél železniční tratě vzbudí velký odpor, pokud nebude v nějakém hloubeném krytí. Jezdím tudy už od mala za prarodiči a pokaždé žasnu jak je ta této stráni krásně a klid.. představa že tamtudy zaříznou čtyřproudovku na povrchu je naprosto nemyslitelná.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Jak dlouhý tunel bude v současném stupni dokumentace není rozpracováno. Teď se řeší jenom trasování. Podle mě je to ale podstatná věc při výběru varianty.
Tady je k tomu popis diskuze v zastupitelstvu ze 6.9.2015:
http://www.turnovskovakci.cz/view.php?c ... 2015090006
Zde jsou názory zastupitelů
http://www.turnovskovakci.cz/view.php?c ... 2015090017
Dokumentace aktuálního stavu a popis vývoje je tady:
http://www.turnov.cz/cs/mesto/uzemni-pl ... urnov.html
Podle mě to bez dlouhého tunelu nepůjde, stejně tak to požaduje starosta a zastupitelstvo.
Zde se při plánování setkávají 2 negativní faktory:
- přehnaný odpor CHKO a ekologických sdružení připustit jakoukoli variantu nové silnice Turnov - Jičín.
- současná snaha MDČR šetřit investiční náklady za každou cenu a na nevhodném místě
Tady je k tomu popis diskuze v zastupitelstvu ze 6.9.2015:
http://www.turnovskovakci.cz/view.php?c ... 2015090006
Zde jsou názory zastupitelů
http://www.turnovskovakci.cz/view.php?c ... 2015090017
Dokumentace aktuálního stavu a popis vývoje je tady:
http://www.turnov.cz/cs/mesto/uzemni-pl ... urnov.html
Podle mě to bez dlouhého tunelu nepůjde, stejně tak to požaduje starosta a zastupitelstvo.
Zde se při plánování setkávají 2 negativní faktory:
- přehnaný odpor CHKO a ekologických sdružení připustit jakoukoli variantu nové silnice Turnov - Jičín.
- současná snaha MDČR šetřit investiční náklady za každou cenu a na nevhodném místě
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Ty intenzity tam v roce 2040 mají být kolem až 25 000 vozidel/den, což je na čtyřpruh, viz http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/b ... 23a433.pdf.
R 21,5 považuji za scestné řešení, ušetří se dle cenových normativů cca 15 % na mostech a cca 20 % na komunikaci, je to ale vykoupeno nižší rychlostí o cca 25 %, sníženou bezpečností a zhoršením přístupu záchraných složek.
Chtělo by to upravit ve prospěch významných staveb legislativu, aby se do všeho nedalo tak přehnaně kecat:
- Zrušit zákaz staveb rychlostních komunikací v CHKO, případně i NP (to by se dalo využít ale asi jen při prodloužení R4, takže je to asi zbytečné)
- Preferovat dopravní význam nad ekologickým (problém třeba i R1 518, možná by si to vyžádalo zrušení nurnosti pozitivního stanoviska odboru životního prostředí, nově by byl jen účastníkem řízení)
- Omezit pravomoce dotčených občanů, protože NIMBY, to ale neznamená, že by se nemohli vyjádřit vůbec. V prvotní fázi by se mohli vyjádřit jestli to šoupnout o 100 m vedle apod., dále pak třeba k protihlukovým opatřením (v podstatě by si mohli vyžebrat úpravu, jako byla nabídnuta Běchovickým na R1 511 po jejich stížnosti, tedy PHS, PH valy, vegetační pásy, snížení nivelity, je-li to možné, ale ne obří zatunelování když je to od nich půl kilometru apod.) .
- Zmírnit hlukové normy pro venkovní prostor, dávat ale občanům bydlícím vedle kromě oken i klimatizaci (s ventilační na druhou stranu baráku)
- Možná by se mohlo vyplácet i jednorázové "odškodné" občanům bydlícím hned vedle plánované komunikace, třeba 100 000 Kč na domácnost, případně by to mohlo být i nějak odstupňované podle dopadů na dotyčné obyvatele
- Dotčení by měli mít nárok na dálniční známku zdarma (1 nebo případně 2 na domácnost, po určitou dobu, třeba 10 let, ideální by ale bylo DZ zrušit společně s přimícháváním biosložky, ta nás teď stojí cca 2 Kč/l, souběžně s tím by se zvýšila spotřební daň o cca 1 Kč/l, ve výsledku bychom jezdili levněji a bez známek)
- Zlepšení komunikace státu s dotčenými, např. by ke každé stavbě byla předem vytvořena vyzualizace a podklady by byly doručeny občanům do schránek
R 21,5 považuji za scestné řešení, ušetří se dle cenových normativů cca 15 % na mostech a cca 20 % na komunikaci, je to ale vykoupeno nižší rychlostí o cca 25 %, sníženou bezpečností a zhoršením přístupu záchraných složek.
Chtělo by to upravit ve prospěch významných staveb legislativu, aby se do všeho nedalo tak přehnaně kecat:
- Zrušit zákaz staveb rychlostních komunikací v CHKO, případně i NP (to by se dalo využít ale asi jen při prodloužení R4, takže je to asi zbytečné)
- Preferovat dopravní význam nad ekologickým (problém třeba i R1 518, možná by si to vyžádalo zrušení nurnosti pozitivního stanoviska odboru životního prostředí, nově by byl jen účastníkem řízení)
- Omezit pravomoce dotčených občanů, protože NIMBY, to ale neznamená, že by se nemohli vyjádřit vůbec. V prvotní fázi by se mohli vyjádřit jestli to šoupnout o 100 m vedle apod., dále pak třeba k protihlukovým opatřením (v podstatě by si mohli vyžebrat úpravu, jako byla nabídnuta Běchovickým na R1 511 po jejich stížnosti, tedy PHS, PH valy, vegetační pásy, snížení nivelity, je-li to možné, ale ne obří zatunelování když je to od nich půl kilometru apod.) .
- Zmírnit hlukové normy pro venkovní prostor, dávat ale občanům bydlícím vedle kromě oken i klimatizaci (s ventilační na druhou stranu baráku)
- Možná by se mohlo vyplácet i jednorázové "odškodné" občanům bydlícím hned vedle plánované komunikace, třeba 100 000 Kč na domácnost, případně by to mohlo být i nějak odstupňované podle dopadů na dotyčné obyvatele
- Dotčení by měli mít nárok na dálniční známku zdarma (1 nebo případně 2 na domácnost, po určitou dobu, třeba 10 let, ideální by ale bylo DZ zrušit společně s přimícháváním biosložky, ta nás teď stojí cca 2 Kč/l, souběžně s tím by se zvýšila spotřební daň o cca 1 Kč/l, ve výsledku bychom jezdili levněji a bez známek)
- Zlepšení komunikace státu s dotčenými, např. by ke každé stavbě byla předem vytvořena vyzualizace a podklady by byly doručeny občanům do schránek
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
AUTOsro: Problém není v tom, že se může do všeho kecat (to je v demokracii obvyklé), ale v tom, že rozhodování a zejména odvolávání trvá neskutečně dlouho. Odvolací orgány a soudy nemají povinné lhůty. Kromě toho ani investor (ŘSD) není z nejrychlejších, nepřipravuje projekty "dopředu" apod. Tady je hlavní nedostatek legislativy.
Další věc je, že příprava je zbytečně komplikovaná. Např. spojit rozhodování o územním plánu rovnou s územním rozhodnutím, do souvisejícího hodnocení SEA rovnou zapojit posudek EIA atd. Výsledek dkladně probrat s občany, odhlasovat a pak už jen vykupovat a stavět. Bylo by to rychlejší i demokratičtější.
Vaše návrhy jsou poněkud totalitní:
- Zrušit zákaz staveb rychlostních komunikací v CHKO, případně i NP (to by se dalo využít ale asi jen při prodloužení R4, takže je to asi zbytečné) - to je ptákovina. Chráněná území jsou definované právě proto, že je tam zájem ochrany ŽP nadřazen. Je jich jen malé procento. Všimněte si, že se stávajícími stavbami je problém vždy jen v krátkém úseku, kde právě nastává konflikt mezi ochranou ŽP a zájmem na stavbu, v minulosti ale bez valné snahy se nějak dohodnout - vše se řeší přes soudy a trvá to.
- Preferovat dopravní význam nad ekologickým (problém třeba i R1 518, možná by si to vyžádalo zrušení nurnosti pozitivního stanoviska odboru životního prostředí, nově by byl jen účastníkem řízení). Celkem ptákovina. Snaha o minimalizaci vlivu na ŽP je podložená mnoha vědeckými studiemi. Spíše by se mohlo zanést povinnost automatického souhlasu u environmentálně nejvhodnější varianty.
- Omezit pravomoce dotčených občanů, protože NIMBY, to ale neznamená, že by se nemohli vyjádřit vůbec. V prvotní fázi by se mohli vyjádřit jestli to šoupnout o 100 m vedle apod., dále pak třeba k protihlukovým opatřením (v podstatě by si mohli vyžebrat úpravu, jako byla nabídnuta Běchovickým na R1 511 po jejich stížnosti, tedy PHS, PH valy, vegetační pásy, snížení nivelity, je-li to možné, ale ne obří zatunelování když je to od nich půl kilometru apod.) . Nedemokratické.
- Zmírnit hlukové normy pro venkovní prostor, dávat ale občanům bydlícím vedle kromě oken i klimatizaci (s ventilační na druhou stranu baráku). Nesmysl podložený řadou studií - hluk je naopak třeba omezovat.
- Možná by se mohlo vyplácet i jednorázové "odškodné" občanům bydlícím hned vedle plánované komunikace, třeba 100 000 Kč na domácnost, případně by to mohlo být i nějak odstupňované podle dopadů na dotyčné obyvatele. To už tu bylo - "pohřebné" v postižených oblastech.
- Dotčení by měli mít nárok na dálniční známku zdarma (1 nebo případně 2 na domácnost, po určitou dobu, třeba 10 let, ideální by ale bylo DZ zrušit společně s přimícháváním biosložky, ta nás teď stojí cca 2 Kč/l, souběžně s tím by se zvýšila spotřební daň o cca 1 Kč/l, ve výsledku bychom jezdili levněji a bez známek). Zrušení známek je určitě rozumný nápad.
- Zlepšení komunikace státu s dotčenými, např. by ke každé stavbě byla předem vytvořena vyzualizace a podklady by byly doručeny občanům do schránek. Ano.
Další věc je, že příprava je zbytečně komplikovaná. Např. spojit rozhodování o územním plánu rovnou s územním rozhodnutím, do souvisejícího hodnocení SEA rovnou zapojit posudek EIA atd. Výsledek dkladně probrat s občany, odhlasovat a pak už jen vykupovat a stavět. Bylo by to rychlejší i demokratičtější.
Vaše návrhy jsou poněkud totalitní:
- Zrušit zákaz staveb rychlostních komunikací v CHKO, případně i NP (to by se dalo využít ale asi jen při prodloužení R4, takže je to asi zbytečné) - to je ptákovina. Chráněná území jsou definované právě proto, že je tam zájem ochrany ŽP nadřazen. Je jich jen malé procento. Všimněte si, že se stávajícími stavbami je problém vždy jen v krátkém úseku, kde právě nastává konflikt mezi ochranou ŽP a zájmem na stavbu, v minulosti ale bez valné snahy se nějak dohodnout - vše se řeší přes soudy a trvá to.
- Preferovat dopravní význam nad ekologickým (problém třeba i R1 518, možná by si to vyžádalo zrušení nurnosti pozitivního stanoviska odboru životního prostředí, nově by byl jen účastníkem řízení). Celkem ptákovina. Snaha o minimalizaci vlivu na ŽP je podložená mnoha vědeckými studiemi. Spíše by se mohlo zanést povinnost automatického souhlasu u environmentálně nejvhodnější varianty.
- Omezit pravomoce dotčených občanů, protože NIMBY, to ale neznamená, že by se nemohli vyjádřit vůbec. V prvotní fázi by se mohli vyjádřit jestli to šoupnout o 100 m vedle apod., dále pak třeba k protihlukovým opatřením (v podstatě by si mohli vyžebrat úpravu, jako byla nabídnuta Běchovickým na R1 511 po jejich stížnosti, tedy PHS, PH valy, vegetační pásy, snížení nivelity, je-li to možné, ale ne obří zatunelování když je to od nich půl kilometru apod.) . Nedemokratické.
- Zmírnit hlukové normy pro venkovní prostor, dávat ale občanům bydlícím vedle kromě oken i klimatizaci (s ventilační na druhou stranu baráku). Nesmysl podložený řadou studií - hluk je naopak třeba omezovat.
- Možná by se mohlo vyplácet i jednorázové "odškodné" občanům bydlícím hned vedle plánované komunikace, třeba 100 000 Kč na domácnost, případně by to mohlo být i nějak odstupňované podle dopadů na dotyčné obyvatele. To už tu bylo - "pohřebné" v postižených oblastech.
- Dotčení by měli mít nárok na dálniční známku zdarma (1 nebo případně 2 na domácnost, po určitou dobu, třeba 10 let, ideální by ale bylo DZ zrušit společně s přimícháváním biosložky, ta nás teď stojí cca 2 Kč/l, souběžně s tím by se zvýšila spotřební daň o cca 1 Kč/l, ve výsledku bychom jezdili levněji a bez známek). Zrušení známek je určitě rozumný nápad.
- Zlepšení komunikace státu s dotčenými, např. by ke každé stavbě byla předem vytvořena vyzualizace a podklady by byly doručeny občanům do schránek. Ano.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
HK44:
- Zrušit zákaz staveb rychlostních komunikací v CHKO, případně i NP (to by se dalo využít ale asi jen při prodloužení R4, takže je to asi zbytečné) - to je ptákovina. Chráněná území jsou definované právě proto, že je tam zájem ochrany ŽP nadřazen. Je jich jen malé procento. Všimněte si, že se stávajícími stavbami je problém vždy jen v krátkém úseku, kde právě nastává konflikt mezi ochranou ŽP a zájmem na stavbu, v minulosti ale bez valné snahy se nějak dohodnout - vše se řeší přes soudy a trvá to.
Zrušení zákazu neznamená, že se tam ty stavby nebudou stavět ekologicky šetrně, ale pouze to, že se tam budou moci stavět. Naopak se tam budou stavět ekologicky šetrně, bude tam třeba více ekoduktů a spíše tunely než zářezy apod.
- Preferovat dopravní význam nad ekologickým (problém třeba i R1 518, možná by si to vyžádalo zrušení nurnosti pozitivního stanoviska odboru životního prostředí, nově by byl jen účastníkem řízení). Celkem ptákovina. Snaha o minimalizaci vlivu na ŽP je podložená mnoha vědeckými studiemi. Spíše by se mohlo zanést povinnost automatického souhlasu u environmentálně nejvhodnější varianty.
Opět nejde o to, že by se stavělo neekologicky, ale o to, že se bude realizovat dopravně výhodnější, byť o něco méně ekologická varianta. Není tím myšleno, že se vezme dopravně nejvýhodnější varianta, i když to bude ekologická pohroma oproti jiné, jen o málo nevýhodnější variantě z dopravního hlediska, ale výrazně lepší z hlediska ekologického. Jak jsem zmiňoval třeba ten Pražský okruh u Suchdola, Ss využije o 20 000 aut méně než J, ta zůstanou v Praze a budou zbytečně ucpávat tamní ulice, ovšem Ss je ekologicky přijatelnější (protože se nebude vrtat do nějaké skály), tak tedy dostala souhlas Ss, J jen pokud nebude Ss realizovatelná. Odbory ŽP budou mít jako účastníci řízení možnost podílet se na stavbě, na ekologických řešeních, ale nebudou moci mít právo veta.
- Omezit pravomoce dotčených občanů, protože NIMBY, to ale neznamená, že by se nemohli vyjádřit vůbec. V prvotní fázi by se mohli vyjádřit jestli to šoupnout o 100 m vedle apod., dále pak třeba k protihlukovým opatřením (v podstatě by si mohli vyžebrat úpravu, jako byla nabídnuta Běchovickým na R1 511 po jejich stížnosti, tedy PHS, PH valy, vegetační pásy, snížení nivelity, je-li to možné, ale ne obří zatunelování když je to od nich půl kilometru apod.) . Nedemokratické.
Trochu blbě jsem to popsal. Jde o to, aby nemohli stavbu blokovat nereálnými požadavky nad rámec norem, i když to asi nejde ani teď, akorát dlouho trvá to odvolávání apod., jak jste psal.
- Zmírnit hlukové normy pro venkovní prostor, dávat ale občanům bydlícím vedle kromě oken i klimatizaci (s ventilační na druhou stranu baráku). Nesmysl podložený řadou studií - hluk je naopak třeba omezovat.
Nejde o to vykašlat se na ochranu před hlukem, ale o to, že někdy by byl jediným řešením tunel, zejména ve městech. Např. v Českých Budějovicích je problém s hlukem ve venkovním prostředí na silnici na sídlišti, kde by po dobudování její další část jezdilo cca 15 000 aut/den, což už nesplňuje limity v 8. patře ani s PHS tunelem, jako je třeba Hradci Králové na Okružní na mostě přes Pospíšilovu. Protože zatunelovat všechno nelze, zbývá jediné řešení - regulace dopravy. V městském prostředí je i protihlukovka dost brutální zásah, takže opomeneme-li regulace je jediným východiskem výměna oken, ta ale nesnižuje hluk venku. Většina lidí ale většinu dne tráví v budovách, venku na rušné ulici tráví pokd možno co nejméně času. Místo větrání dostanou klimatizaci s ventilační funkcí, která bude nasávat vzduch z druhé strany baráku, takže ve finále bude čistší než kdyby větrali do ulice.
- Možná by se mohlo vyplácet i jednorázové "odškodné" občanům bydlícím hned vedle plánované komunikace, třeba 100 000 Kč na domácnost, případně by to mohlo být i nějak odstupňované podle dopadů na dotyčné obyvatele. To už tu bylo - "pohřebné" v postižených oblastech.
Nemyslím "prostě zaplatíme a vykašleme se na to," ale dejme tomu, že bychom zvedli hlukové limity na 70 dB, tak by třeba lidé bydlící u komunikace od 65 dB do 70 dB navíc dostali ještě oněch 100 000 Kč, nebo by to třaba nebylo odvislé od hluku, ale čistě od intanzit na komunikaci, protože od nich se odvíjí negativní vlivy jako hluk a emise.
- Zrušit zákaz staveb rychlostních komunikací v CHKO, případně i NP (to by se dalo využít ale asi jen při prodloužení R4, takže je to asi zbytečné) - to je ptákovina. Chráněná území jsou definované právě proto, že je tam zájem ochrany ŽP nadřazen. Je jich jen malé procento. Všimněte si, že se stávajícími stavbami je problém vždy jen v krátkém úseku, kde právě nastává konflikt mezi ochranou ŽP a zájmem na stavbu, v minulosti ale bez valné snahy se nějak dohodnout - vše se řeší přes soudy a trvá to.
Zrušení zákazu neznamená, že se tam ty stavby nebudou stavět ekologicky šetrně, ale pouze to, že se tam budou moci stavět. Naopak se tam budou stavět ekologicky šetrně, bude tam třeba více ekoduktů a spíše tunely než zářezy apod.
- Preferovat dopravní význam nad ekologickým (problém třeba i R1 518, možná by si to vyžádalo zrušení nurnosti pozitivního stanoviska odboru životního prostředí, nově by byl jen účastníkem řízení). Celkem ptákovina. Snaha o minimalizaci vlivu na ŽP je podložená mnoha vědeckými studiemi. Spíše by se mohlo zanést povinnost automatického souhlasu u environmentálně nejvhodnější varianty.
Opět nejde o to, že by se stavělo neekologicky, ale o to, že se bude realizovat dopravně výhodnější, byť o něco méně ekologická varianta. Není tím myšleno, že se vezme dopravně nejvýhodnější varianta, i když to bude ekologická pohroma oproti jiné, jen o málo nevýhodnější variantě z dopravního hlediska, ale výrazně lepší z hlediska ekologického. Jak jsem zmiňoval třeba ten Pražský okruh u Suchdola, Ss využije o 20 000 aut méně než J, ta zůstanou v Praze a budou zbytečně ucpávat tamní ulice, ovšem Ss je ekologicky přijatelnější (protože se nebude vrtat do nějaké skály), tak tedy dostala souhlas Ss, J jen pokud nebude Ss realizovatelná. Odbory ŽP budou mít jako účastníci řízení možnost podílet se na stavbě, na ekologických řešeních, ale nebudou moci mít právo veta.
- Omezit pravomoce dotčených občanů, protože NIMBY, to ale neznamená, že by se nemohli vyjádřit vůbec. V prvotní fázi by se mohli vyjádřit jestli to šoupnout o 100 m vedle apod., dále pak třeba k protihlukovým opatřením (v podstatě by si mohli vyžebrat úpravu, jako byla nabídnuta Běchovickým na R1 511 po jejich stížnosti, tedy PHS, PH valy, vegetační pásy, snížení nivelity, je-li to možné, ale ne obří zatunelování když je to od nich půl kilometru apod.) . Nedemokratické.
Trochu blbě jsem to popsal. Jde o to, aby nemohli stavbu blokovat nereálnými požadavky nad rámec norem, i když to asi nejde ani teď, akorát dlouho trvá to odvolávání apod., jak jste psal.
- Zmírnit hlukové normy pro venkovní prostor, dávat ale občanům bydlícím vedle kromě oken i klimatizaci (s ventilační na druhou stranu baráku). Nesmysl podložený řadou studií - hluk je naopak třeba omezovat.
Nejde o to vykašlat se na ochranu před hlukem, ale o to, že někdy by byl jediným řešením tunel, zejména ve městech. Např. v Českých Budějovicích je problém s hlukem ve venkovním prostředí na silnici na sídlišti, kde by po dobudování její další část jezdilo cca 15 000 aut/den, což už nesplňuje limity v 8. patře ani s PHS tunelem, jako je třeba Hradci Králové na Okružní na mostě přes Pospíšilovu. Protože zatunelovat všechno nelze, zbývá jediné řešení - regulace dopravy. V městském prostředí je i protihlukovka dost brutální zásah, takže opomeneme-li regulace je jediným východiskem výměna oken, ta ale nesnižuje hluk venku. Většina lidí ale většinu dne tráví v budovách, venku na rušné ulici tráví pokd možno co nejméně času. Místo větrání dostanou klimatizaci s ventilační funkcí, která bude nasávat vzduch z druhé strany baráku, takže ve finále bude čistší než kdyby větrali do ulice.
- Možná by se mohlo vyplácet i jednorázové "odškodné" občanům bydlícím hned vedle plánované komunikace, třeba 100 000 Kč na domácnost, případně by to mohlo být i nějak odstupňované podle dopadů na dotyčné obyvatele. To už tu bylo - "pohřebné" v postižených oblastech.
Nemyslím "prostě zaplatíme a vykašleme se na to," ale dejme tomu, že bychom zvedli hlukové limity na 70 dB, tak by třeba lidé bydlící u komunikace od 65 dB do 70 dB navíc dostali ještě oněch 100 000 Kč, nebo by to třaba nebylo odvislé od hluku, ale čistě od intanzit na komunikaci, protože od nich se odvíjí negativní vlivy jako hluk a emise.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Zvednout hlukové limity na 70 db má jasně prokazatelně negativní vliv na zdraví. U toho se v podstatě bydlet normálně nedá. Naopak je třeba uvažovat ještě o snížení hlukových limitů, hlavně kvůli synergii s dalšími negativními vlivy.
Necituj předcházející příspěvek! - MzO
Necituj předcházející příspěvek! - MzO
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Tak ono těch chráněných území zase tak malé procento není. Kromě NP a CHKO je potřeba přidat Natura 2000 (ptačí oblasti, EVL), mokřady atd ... Nakreslit liniovou stavbu , která tím má nějak projít je místy vlastně neřešitelná. Kromě územní ochrany je třeba počítat výsktyt chráněných druhů (třeba R49)HK44 píše:Chráněná území jsou definované právě proto, že je tam zájem ochrany ŽP nadřazen. Je jich jen malé procento.
Navíc silnice mnohdy tvoří právě hranici CHKO (např. I/15 hranici českého Středohoří, I/52 hranici CHKO Pálavské vrchy).
Mapa: http://geoportal.gov.cz/web/guest/map?p ... 0fcd8755e3
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Co je špatného na citování předchozího příspěvku? Dělají to i ostatní?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Je to zbytečné, když příspěvek přímo předchází, natahuje to vlákno a znepřehledňuje diskuzi.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Neříkám, že je to nějak extra příjemné, ale pro pohodu při bydlení má rozhodující vliv hluk v budově, a tam se dá pomocí oken utlumit docela dost. Snížení hlukových limitů by sice bylo hezké, ale také by to znamenalo ohromné omezení provozu. Výrazné zlepšení se do budoucna příliš očekávat nedá, protože aerodynamický hluk lze eliminovat dosti těžce.Zvednout hlukové limity na 70 db má jasně prokazatelně negativní vliv na zdraví. U toho se v podstatě bydlet normálně nedá. Naopak je třeba uvažovat ještě o snížení hlukových limitů, hlavně kvůli synergii s dalšími negativními vlivy.
Pokud chceme žít v tichu, pak nám nezbývá než zrušit velkou část dopravy (a nejen silniční).
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
To není pravda, v ČR je v evropském měřítku podprůměrné procento chráněných území. Viz http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... -labistatadvs píše:Tak ono těch chráněných území zase tak malé procento není.HK44 píše:Chráněná území jsou definované právě proto, že je tam zájem ochrany ŽP nadřazen. Je jich jen malé procento.
Tak to bych rozhodně netvrdil. Známí bydleli v přízemí přímo na 5. května s okny do ulice a byla to fakt lahůdka.AUTOsro píše:ale pro pohodu při bydlení má rozhodující vliv hluk v budově
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
V tom clanku, ale srovnavaji jenom procento natura 2000. O nejake poradne srovnani tam nejde. Chranenych uzemi je u nas vice nez to cislo v clanku. To je zas takova ta agitka s EU a kdyz to neschvalite tak nebudou dotace. Seriozni debata chybi.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
V neděli jsem byl na Drábských světničkách a tedy, vůbec se nedivím že jsou proti R35 všechny ty protesty. Oni jsou tedy vždycky proti těmto stavbám, ale takový randál od R10 jsem nečekal a to byl ještě malý provoz. Moc si nedovedu představit, že bych z Valdštejna koukal na něco podobného (už ta hnusná hala co dole staví je rána do oka). Nejsem eko-maniak, ale opravdu celou tu delegaci z ŘSD kteří plánují vést R35 na jich od Turnova bych vzal právě do Olšiny, aby mi ukázali jak umí odhlučnit dálnici.
EDIT:
Nové těleso by mělo křížit stávající I/35 někde v těchto místech ( http://mapy.cz/s/msri ) a podle poznámky "přes železniční trať" odhaduji že tedy na vysokém náspu. Tohle prostě neprojde. To by se zástupci CHKO a obyvatelé Pelešan přivázali ke stromům.
EDIT:
Nové těleso by mělo křížit stávající I/35 někde v těchto místech ( http://mapy.cz/s/msri ) a podle poznámky "přes železniční trať" odhaduji že tedy na vysokém náspu. Tohle prostě neprojde. To by se zástupci CHKO a obyvatelé Pelešan přivázali ke stromům.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Tak ono těch chráněných území zase tak malé procento není. Kromě NP a CHKO je potřeba přidat Natura 2000 (ptačí oblasti, EVL), mokřady atd ... Nakreslit liniovou stavbu , která tím má nějak projít je místy vlastně neřešitelná. Kromě územní ochrany je třeba počítat výsktyt chráněných druhů (třeba R49)dvs píše:HK44 píše:Chráněná území jsou definované právě proto, že je tam zájem ochrany ŽP nadřazen. Je jich jen malé procento.
Jen malá poznámka k NATURA 2000. Musel bych to pohledat, kde jsem to přesně našel, takže mne hned nekamenujte.
Četl jsem, tuším v dokumentech z EU o NATURA 2000, že stavění liniových staveb v těchto oblastech není výslovně zakázáno!!!! Samozřejmě je nutné provést kroky pro snížení negativních účinků. Mě připadá, že jenom tady v ČR nejde zásadně nic postavit v oblasti NATURA 2000!!!
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Jirka95: Otázkou zůstává, co je vlastně lepší. Nechat stávající komunikaci tak jak je nebo se ji snažit posunout do jiné - řekněme lepší trasy - a v rámci možností snížit komunikační a hlukovou zátěž ve stávající trase. Vybudování obchvatů na stávajíci I/35 mezi Jičínem a Turnovem narazí s praděpodobnostní min. 95 % na stejné problémy jako vybudování R35 v nové trase.
U těch Pelešan by nějaký násep byl nutný, ale určitě by se to dalo vyřešit tak aby se pokácelo stromů co nejméně.
U těch Pelešan by nějaký násep byl nutný, ale určitě by se to dalo vyřešit tak aby se pokácelo stromů co nejméně.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
2 Jirka 95 : Mám tomu rozumět tak, že stávající stav /nulová varianta/ je to nejlepší řešení ? Případný střídavý třípruh vyjde hlukově podstatně lépe ? Díky za odpovědi...
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
To Jirka95: obojí to jsou nesrovnatelné stavby
u Drábek je hluk jak prase, a nejenom tam, je to slyšet až nahoru na Mužský, osobně jsem tam taky v neděli byl
je to tím, že se hluk šíří v kuželu nahoru, R10 tady vede v délce mnoha kilometrů kolem dokola na náspu a hluk běží přesně směrem vzhůru na skály a plošinu, nepřispívá tomu ani vyšší rychlost na R10
u I/35 to ani zdaleka nebude tak hrozné
ano, silnice kříží trať tam co ukazujete, ale hned kus nad tím zajede do zářezu a z něj nevyjede další 2,5 km, kdy už bude daleko a hlavně vysoko, výškově na úrovni skal
z Valdštejnu tak efektivně uvidíte cca 300 m náspu a ten lze odhlučnit
k tomu připočtěte nižší rychlost, nižší šířku a to, že tam ta silnice dnes je a hlučí z podstatně delší trasy přímo pod Valdštejnem
osobně si myslím, že to bude spíš změna k lepšímu
Tahle varianta (2+1) se mi docela zamlouvá a vzhledem k tomu, že tudy jezdím velmi často bych ji docela uvítal
jo a drobnost, když se kouknete na začáte a křižovatku s R10, tak je tam změna priorit a napojení přímého směru na Liberec, zároveň je pokračování značeno jako R10 i k Liberci, to je chyba, nebo se s tím opravdu počítá
u Drábek je hluk jak prase, a nejenom tam, je to slyšet až nahoru na Mužský, osobně jsem tam taky v neděli byl
je to tím, že se hluk šíří v kuželu nahoru, R10 tady vede v délce mnoha kilometrů kolem dokola na náspu a hluk běží přesně směrem vzhůru na skály a plošinu, nepřispívá tomu ani vyšší rychlost na R10
u I/35 to ani zdaleka nebude tak hrozné
ano, silnice kříží trať tam co ukazujete, ale hned kus nad tím zajede do zářezu a z něj nevyjede další 2,5 km, kdy už bude daleko a hlavně vysoko, výškově na úrovni skal
z Valdštejnu tak efektivně uvidíte cca 300 m náspu a ten lze odhlučnit
k tomu připočtěte nižší rychlost, nižší šířku a to, že tam ta silnice dnes je a hlučí z podstatně delší trasy přímo pod Valdštejnem
osobně si myslím, že to bude spíš změna k lepšímu
Tahle varianta (2+1) se mi docela zamlouvá a vzhledem k tomu, že tudy jezdím velmi často bych ji docela uvítal
jo a drobnost, když se kouknete na začáte a křižovatku s R10, tak je tam změna priorit a napojení přímého směru na Liberec, zároveň je pokračování značeno jako R10 i k Liberci, to je chyba, nebo se s tím opravdu počítá
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Mělo by asi jít o přeložku I/10 přes Jablonec (peáž s I/35, náhrada I/65, nová trasa mezi Jabloncem a Smržovkou, peáž s I/14).petrsida píše:...jo a drobnost, když se kouknete na začáte a křižovatku s R10, tak je tam změna priorit a napojení přímého směru na Liberec, zároveň je pokračování značeno jako R10 i k Liberci, to je chyba, nebo se s tím opravdu počítá
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
To ne, jde o rko, I/10 nepovede po něm, R10 vs R35, pokud překlopí R10 na Liberec, kde bude styk s R35?