Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Od příštího týdne dálnice ze Záhřebu do Ploče za 228 kun
http://www.vecernji.hr/hrvatska/od-slje ... una-909137
http://www.vecernji.hr/hrvatska/od-slje ... una-909137
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Dne 20.12. se dostal do provozu úsek dálnice A1 Vrgorac - Ploče - Karamatići
Ploče, křižovatka všeho v této oblasti: napojení na dálnici A1 i na A10, napojení na přístav i na Bosnu a Hercegovinu. Nyní má dálnice A1 délku 483 km, z plánované délky cca. 550 km a osobní vůz zaplatí za přejezd celkem 228 HRK.
Stavební náklady dosáhli 1,2 mld. HRK bez DPH, tedy cca. 160 mil. €. Úspora času v letním období tak bude díky tomuto úseku cca. 30-45 minut.
V globálu je zde 15 objektů: 7 viaduktů, 2 nadjezdy, 2 podjezdy a 4 tunely. Například: viadukt Kula dlouhý 448m, viadukt Struge Brečići dlouhý 598m, tunel Šubir dlouhý 825m (levý tubus) a 962m (pravý tubus), tunel Mali Prolog dlouhý 1029m (levý tubus), 1092m (pravý tubus).
Několik fotek:
A1 Vrgorac, čvor Ploče – Karamatići, délka 16,1 km
Ploče, křižovatka všeho v této oblasti: napojení na dálnici A1 i na A10, napojení na přístav i na Bosnu a Hercegovinu. Nyní má dálnice A1 délku 483 km, z plánované délky cca. 550 km a osobní vůz zaplatí za přejezd celkem 228 HRK.
Stavební náklady dosáhli 1,2 mld. HRK bez DPH, tedy cca. 160 mil. €. Úspora času v letním období tak bude díky tomuto úseku cca. 30-45 minut.
V globálu je zde 15 objektů: 7 viaduktů, 2 nadjezdy, 2 podjezdy a 4 tunely. Například: viadukt Kula dlouhý 448m, viadukt Struge Brečići dlouhý 598m, tunel Šubir dlouhý 825m (levý tubus) a 962m (pravý tubus), tunel Mali Prolog dlouhý 1029m (levý tubus), 1092m (pravý tubus).
Několik fotek:
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Na dálnici A1 projelo ze všech dálnic během léta nejvíce aut za 24h a to konkrétně:
A1 Zdenčina, jih - 53.392 vozidel
A1 Lučko, jih - 53.296 vozidel
A1 Jastrebarsko, jih - 52.188 vozidel
A1 Bosiljevo 1 - 46.652
nejfrekrentovanějším místem v zemi byla silnice D8 Stobreč - 57.642 vozidel
A1 Zdenčina, jih - 53.392 vozidel
A1 Lučko, jih - 53.296 vozidel
A1 Jastrebarsko, jih - 52.188 vozidel
A1 Bosiljevo 1 - 46.652
nejfrekrentovanějším místem v zemi byla silnice D8 Stobreč - 57.642 vozidel
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4310
zde je přesně objasněno co se uvedlo do provozu
*dálniční úsek Vrgorac - exit Ploče na dálnici A1 o délce 11,1 kilometrů,
*úsek exit Ploče - Karamatići na rychlostní silnici D425 o délce 5 kilometrů,
*dálniční úsek exit Ploče - hranice s Bosnou a Hercegovinou na dálnici A10 o délce 7,5 kilometrů.
zde je přesně objasněno co se uvedlo do provozu
*dálniční úsek Vrgorac - exit Ploče na dálnici A1 o délce 11,1 kilometrů,
*úsek exit Ploče - Karamatići na rychlostní silnici D425 o délce 5 kilometrů,
*dálniční úsek exit Ploče - hranice s Bosnou a Hercegovinou na dálnici A10 o délce 7,5 kilometrů.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Dialničiar: Díky za Tvoje příspěvky Já jsem si dlouho lámal hlavu nad streetview, která dálnice je vlastně která. Dost mě zmátlo mimo jiné to, že čvor Ploče je jinde než město Ploče. Teď už je mi to snad jasné.
Taky mi chybí nějáký úsek k vedoucí k mostu Pelješac. Nevíš jak to chtějí řešit ?
Taky mi chybí nějáký úsek k vedoucí k mostu Pelješac. Nevíš jak to chtějí řešit ?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 17:53:30, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Dr.Fe1: Ano cca v těch místech by měl být jednou exit Nikolac. Je to vidět i zde http://www.openstreetmap.org/#map=13/43.0558/17.5091 a dále i trasa od mostu Pelješac k současné D8. Jak je to se spojkou D8-A1 nevím, ani sem nikde neviděl definitivní trasování A1 k hranici s BIH, takže je otázka, jestli je už naprojektováno. Vedení samotné A1 v okolí exitu Ploče se také několikrát měnilo.
Jinak zprovozněný úsek od exitu Ploče po budoucí exit Metkovič je A1, až zde začíná A10. Ale hlavní směr (vedení směrů v MÚK) je A1-A10 a plánované pokračování A1 na Dubrovník bude řešeno, jako odbočka.
Jinak zprovozněný úsek od exitu Ploče po budoucí exit Metkovič je A1, až zde začíná A10. Ale hlavní směr (vedení směrů v MÚK) je A1-A10 a plánované pokračování A1 na Dubrovník bude řešeno, jako odbočka.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Díky za odpověď. Mě připadá jako velký a zbytečný luxus, že chtějí od křižovatky A1 s A10 táhnout A1 směr Dubrovnik přes hory a doly, několika tunely, když se zároveň do téže oblasti dostanete po jiné, již z velké části hotové čtyřproudovce (od exitu Ploče po D425 a pak po tom zmíněném zatím neexistujícím přivaděči od exitu Nikolac ke Kominu) ..... podle mě by A1 směr Dubrovnik mohli klidně navázat na tenhle přivaděč.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Připravuje se: Projektové práce na rozšíření dálnice A1 v úseku Zagreb - Karlovac (39,3 km) na šestipruhou dálnici, rozšíření mýtnice Demerje, nový exit Karlovac s mýtnicí. Do konce roku 2016, pak se má začít stavět.
Jinak se v rámci A1 dokončí úsek Vrgorac - exit Ploče, dále se dokončí tunel Sveti Ilija a spojovací silnice Zagvozd (na dálnici A1) – Baška Voda.
A ještě se bude projektovat: spojovací silnice Ravča (na dálnici A1) – Drvenik (na Jadranské magistrále D8).
Nyní se projektuje i úsek A1 Doli - Dubrovnik.
Pokračování výstavby dálnice A1 od Ploče na Dubrovnik je zcela závislé na EU fondech.
Jinak se v rámci A1 dokončí úsek Vrgorac - exit Ploče, dále se dokončí tunel Sveti Ilija a spojovací silnice Zagvozd (na dálnici A1) – Baška Voda.
A ještě se bude projektovat: spojovací silnice Ravča (na dálnici A1) – Drvenik (na Jadranské magistrále D8).
Nyní se projektuje i úsek A1 Doli - Dubrovnik.
Pokračování výstavby dálnice A1 od Ploče na Dubrovnik je zcela závislé na EU fondech.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Co ještě chtějí na tunelu Sv. Ilija dodělávat? Nebo to je ještě za rok 2013?
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
dokončovací práce nejsou u konce, to že je stavba v provozu neznačí že je kompletní na tento rok se tu přestaví ještě 8,9 mil. HRK
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 18:03:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
28.4. zemřel 1. sponzor dálnice A1 Záhřeb - Split
*dr. Pavle Miletić, vědec v medicíně, který když se doslechl o výstavbě dálnice, tak na ní přispěl celoživotními úspory 312.000 HRK
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 17:59:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Nové úseky od Splitu po Ploče ještě stále nemají dobudovánu postranní infrastrukturu. Chybí častější odpočívky a ČSPH.
Vysoce oceňuji na celé A1, že každý sjezd, každá MÚK, každá odpočívka je jasně osvětlena. Dopravní značení kvalitní: časté, přehledné, čisté. Obnoveno i VDZ a vylepšeno nápisma na vozovce. Zebrování je kompletně šrafováno, nikoliv jen "naznačeno".
I nadále vázne informovanost a bez předchozí nastudovanosti situace hodně řidičů tápe, kde sjet, zda již tunel Sv. Ilija anebo jít ještě južněji.
ZDE celkový report z jízdy.
Na A1 se vyskytují ČSPH Crodux, snad ex OMV anebo nevím, podrobnosti jsem nestudoval. Pouze logo se změnilo, jinak vše naznačovalo OMV a již si nevybavuji, zda OMV ještě někde bylo. Celkem ustoupila do úzadí ČSPH INA, kdysi preferována.
I když byl provoz v pátek večer a v sobotu přes den silný až tedy v sobotu na maximum, tak úroveň ČSPH dosahuje maxima. Čistota na parkovištích (denní čištění), WC (nestalo se, aby nebyl papír anebo mýdlo), sortiment jídla a pekařských produktů dostatečný. Všechny ČSPH zprovozněny s dostatkem paliva. Ještě i taková drobnost, jak je možnost nechat si umýt sklo, nemusíte, vodu a stěrky jsou na každém stojanu.
V sobotu při návratu na některých místech provalena a řádne označena svodidla. V pátek při příjezdu nic takové nezaznamenano, i když byla noc, takže mohlo být.
Jen doplním, že se připravuje dokumentace pro trasování a výstavbu od Ploče po Dubrovnik a stejně tak rozšíření na 2x3 Záhřeb - Karlovac.
Vysoce oceňuji na celé A1, že každý sjezd, každá MÚK, každá odpočívka je jasně osvětlena. Dopravní značení kvalitní: časté, přehledné, čisté. Obnoveno i VDZ a vylepšeno nápisma na vozovce. Zebrování je kompletně šrafováno, nikoliv jen "naznačeno".
I nadále vázne informovanost a bez předchozí nastudovanosti situace hodně řidičů tápe, kde sjet, zda již tunel Sv. Ilija anebo jít ještě južněji.
ZDE celkový report z jízdy.
Na A1 se vyskytují ČSPH Crodux, snad ex OMV anebo nevím, podrobnosti jsem nestudoval. Pouze logo se změnilo, jinak vše naznačovalo OMV a již si nevybavuji, zda OMV ještě někde bylo. Celkem ustoupila do úzadí ČSPH INA, kdysi preferována.
I když byl provoz v pátek večer a v sobotu přes den silný až tedy v sobotu na maximum, tak úroveň ČSPH dosahuje maxima. Čistota na parkovištích (denní čištění), WC (nestalo se, aby nebyl papír anebo mýdlo), sortiment jídla a pekařských produktů dostatečný. Všechny ČSPH zprovozněny s dostatkem paliva. Ještě i taková drobnost, jak je možnost nechat si umýt sklo, nemusíte, vodu a stěrky jsou na každém stojanu.
V sobotu při návratu na některých místech provalena a řádne označena svodidla. V pátek při příjezdu nic takové nezaznamenano, i když byla noc, takže mohlo být.
Jen doplním, že se připravuje dokumentace pro trasování a výstavbu od Ploče po Dubrovnik a stejně tak rozšíření na 2x3 Záhřeb - Karlovac.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
ano Crodux skoupil všechny ČS OMV v Chorvatsku
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Dálnice je to velmi solidně udělána, taky jsem se odtamtud o víkendu vrátil, jen je pouze tři měsíce v roce rentabilní, jinak tam skoro nic nejezdí. Je jasné, že elektika něco stojí, lidé, kteří na těch cestarinách sedí, stojí také peníze. Svítí se celý rok a celý rok tam lidé také sedí, navíc v zimě si musejí topit. Měli by zavést známky, zrušit cestariny a náklady by se snížili a nebylo by to tak prodělečné. ale zase by tam stoupla nezaměstnanost.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Mimochodem když už jsme u téhle dálnice. Už se ví jak bude řešena cesta přes Neum, který je součástí Bosny a Hercegoviny? Pokud vím tak se řešily dvě varianty, buď exteritoriální dálnice nebo most přes poloostrov Pelješac.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Takže v průměru je provoz normální celoročně. Mimo letní sezonu je větší část odpočívek mimo provoz a tedy i mimo osvětlení. To se týče trasování a výstavby je nutno pročíst si starší příspěvky.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Je to již 10 let, co je trasa Záhřeb - Split v provozu.
Několik historických dobových článků:
http://www.vecernji.hr/hrvatska/autoces ... ata-807009
https://www.index.hr/vijesti/clanak/pre ... 71805.aspx
https://www.index.hr/vijesti/clanak/vla ... 71560.aspx
https://www.index.hr/black/clanak/imamo ... 72013.aspx
A pak se psal rok 2009 a vláda zprovoznila 2. tubusy tunelů Mala Kapela a Sv. Rok
Několik historických dobových článků:
http://www.vecernji.hr/hrvatska/autoces ... ata-807009
https://www.index.hr/vijesti/clanak/pre ... 71805.aspx
https://www.index.hr/vijesti/clanak/vla ... 71560.aspx
https://www.index.hr/black/clanak/imamo ... 72013.aspx
A pak se psal rok 2009 a vláda zprovoznila 2. tubusy tunelů Mala Kapela a Sv. Rok
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 17:59:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Jojo, moje každoroční cesta po A2 z Macelje do Záhřebu a pak po A1 až k makarské (a tunel Sv. Ilija je jako třešnička na dortu) patří k mým nejoblíbenějším trasám z celé evropy...
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Na méně frekventovaných výjezdech z dálnice A1 budou mýtné vybírat automaty, více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=4951
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Dálnice A1 vydělala na mýtném za prvních 9 měsíců celkem 491,7 mil. HRK. Projelo po ní 10.487.479 vozidel (+9,4% oproti roku 2014).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 18:00:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
O úseku Doli - Dubrovnik:
Současná trasa Doli - Dubrovnik má po pobřeží délku 41 km po státní silnici D8 (Državna Cesta 8) a cestování po ní zabírá cca. 45 minut. V nedávné minulosti již byla k dispozici nabídka na výstavbu, ale vláda jí nepodepsala, dálnice A1 Doli - Dubrovnik (někde značeno Dubrovnik - Doli), přičemž úsek má mít 29 km a náklady měli dosáhnout cca. 502 mil. €, tedy asi 17,3 mil. € na 1 km, což právě narazilo na problém vnímání ceny, protože na chorvatské poměry jde o nehoráznou částku. Na úseku ovšem bylo v plánu postavit až 9 2-tubusových tunelů s celkovou délkou 10.750m, dále 10 viaduktů s délkou 6.864m a 4 odpočívky. Výstavba se tedy nekonala a vzhledem k napjatému rozpočtu HAC se zřejmě ani tak brzo konat nebude, když 60% délky trasy má jít tunelem/viaduktem.
Současná trasa Doli - Dubrovnik má po pobřeží délku 41 km po státní silnici D8 (Državna Cesta 8) a cestování po ní zabírá cca. 45 minut. V nedávné minulosti již byla k dispozici nabídka na výstavbu, ale vláda jí nepodepsala, dálnice A1 Doli - Dubrovnik (někde značeno Dubrovnik - Doli), přičemž úsek má mít 29 km a náklady měli dosáhnout cca. 502 mil. €, tedy asi 17,3 mil. € na 1 km, což právě narazilo na problém vnímání ceny, protože na chorvatské poměry jde o nehoráznou částku. Na úseku ovšem bylo v plánu postavit až 9 2-tubusových tunelů s celkovou délkou 10.750m, dále 10 viaduktů s délkou 6.864m a 4 odpočívky. Výstavba se tedy nekonala a vzhledem k napjatému rozpočtu HAC se zřejmě ani tak brzo konat nebude, když 60% délky trasy má jít tunelem/viaduktem.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 18:00:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Jak jsem ve vláknu vícekrát psal, že se zahajuje výstavba A1 Doli - Dubrovnik a že se pak již nepodepsala smlouva a nyní se stále chystá nějaká dokumentace, tak zde ještě pro připomenutí; bohužel nerealizovaného úseku:
*10 viaduktů, 3 nadjezdy, 8 podjezdů
*9 tunelů
*4 MÚK
*4 mýtnice (i s výjezdy)
*1 správa silnic
*náklady 3,67 mld. HRK bez DPH
*čas na zhotovení: 30 měsíců
Popisu navazujících silnic a privaděčů se ani nejdu věnovat.
Dávám to sem, aby se to pak jednou dalo porovnat.
*délka 29,6 km*10 viaduktů, 3 nadjezdy, 8 podjezdů
*9 tunelů
*4 MÚK
*4 mýtnice (i s výjezdy)
*1 správa silnic
*náklady 3,67 mld. HRK bez DPH
*čas na zhotovení: 30 měsíců
Popisu navazujících silnic a privaděčů se ani nejdu věnovat.
Dávám to sem, aby se to pak jednou dalo porovnat.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 18:01:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Jadransko - jónský koridor prozatím EU v Chorvatsku financovat nebude a trasa, která je zvolená v rámci Chorvatska tedy v tomto případě zbývající části A1 se tak nemají z čeho zaplatit, což dává odpověď jak bude vypadat další plán rozvoje státních silnic a dálnic ohledně A1. Vláda neplánuje budovat dálnici v současné kondici HAC, ale plánuje v rámci jihu budovat most Pelješac a dají se očekávat další zdroje na přípravu A1 Doli - Dubrovnik.
Dubrovnik má tu výhodu, že turisté tam převážně přichází loděmi a letecky a jedná se přitom spíše o lepší klientelu, takže dálnice jako taková počká.
Dubrovnik má tu výhodu, že turisté tam převážně přichází loděmi a letecky a jedná se přitom spíše o lepší klientelu, takže dálnice jako taková počká.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 18:02:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Je to prvně, co Chorvatsko nedokázalo včas odstranit problémy na páteřní dálnici do začátku letní sezóny v rámci tunelů. Nejdříve se objevují problémy u tunelu Sv. Rok s poklopama, kde se tedy soustředila pozornost a to se stíhalo jen tak tak, ale bohužel v čase 4.7. až 7.7. se bude pracovat ve 2 tunelech na dálnici A1: Brinje a Grič, takže provoz bude veden pouze v 1 tubusu. Revizní činnosti probíhali dříve, takže HAC měl dostatek času provést opravy včas. Neudělal tak pravděpodobně pro finanční problémy a příděl peněz pro údržbu. Tunel Brinje není žádný "drobec", měří cca. 1,55 km. Tunel Grič má 1,2 km. Přes letní sezónu nimi prochází cca. 30.000 vozidel za 24h.