Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od zesp »

No, je v tom totální chaos. Např. souběžka s D1 v úseku Brno - Vyškov je krajská II-430, v úseku Vyškov - Hulín pak státní I-47. Proč se i zde nepřevedla do druhé třídy??? NEBO proč není v celé délce souběžná komunikace první třídy? Alespoň by se daly koordinovat stavební akce a ne jak teď, KDY SE ZÁSADNĚ konají stavební práce souběžně na dálnici i na souběžných komunikacích, protože jsou v rozdílném vlastnictví... A těch příkladů je více. Více dvojek by se spíše mělo převést do jedniček a ne naopak, jak se zde vyhrožuje... Ale na to se mi samozřejmě nikdo neozve, protože i ti zodpovědní moc dobře ví, že je v tom bor..l, takže se to radši přejde...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Lenny »

II/430 je zajímavá, v 70. letech bylo navrženo přeznačení na II/647, nakonec z toho bylo II/430. To samé platí o II/437. V úseku Vyškov - Říkovice, si ještě I/47 nepřevzali do majetkové správy kraje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od zesp »

Otákou je, zdali si ji vůbec chtějí převzít. Zatěžuje to jejich rozpočet a přitom je to klíčová komunikace, která přebírá zátěž v okamžiku, kdy se na dálnici cokoli stane... Myslím, že ji kraje dle předchozích zkušeností s podobnými komunikacemi nechtějí záměrně a je to asi i trend do budoucna... A paskvil je na světě...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Standa »

Nepletu-li se, třeba na Slovensku zůstávají po dobudování dálnice původní silnice (nově "jen" doprovodné) dál jedničky. V Rakousku a Maďarsku to na mne podle čísel působí stejně (třeba 3 a M3).
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Rio13zm »

ano, na Slovensku po dobudovani dialnic zostavaju cesty 1tr., cestami 1tr. stara sa o ne stat. o cesty 2-3tr. zase kraje.

v roku 2016 by malo na Slovensku prebehnut celoplosne precislovanie dialnic a ciest. z rychlostnych ciest sa stanu dialnice a nanovo sa precisluju, ponovom bude D1 obchvat Bratislavy, D2 povodna, D3 povodna D1 ...
k tomu sa sprisposobi aj cislovanie ciest 1tr. z ktorych sa stanu STATNE cesty a budu mat oznacenie S. kazda dialnica D(1-15) bude mat svoju statnu cestu S(1-99) s rovnakym cislom. pomoze to hlavne pri obchadzkovych trasach a podobne. spomeniem, ze z niektorych ciest 2tr sa stanu STATNE a bude sa o ne starat ponovom stat (statna spolocnost SSC, slovenska sprava ciest), co sa tyka sirkovych parametrov a podobne. ostatne cesty 2 a 3 triedy sa preklasifikuju na KRAJSKE cesty, oznacenie K(100-460), budu pod spravou krajov. a cesty 3triedy sa preklasifikuju na LOKALNE s oznacenim L

ak vas to zaujima, viac v tejto teme http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4730
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od kot »

Tak to bude hodně velké "silnicotřesení". Nechci to nazvat sakra zmatkem, ale...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od P_V »

Kdyby aspoň ty dálnice přeznačili na A, jako jinde v civilizaci (kromě Česka :) ), když už jdou do takového resetu.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od JirkaS »

Němci A na značkách taky nemají a jsou i civilizace, kde místo A používají M. Na Slovensku by A bylo logické ještě v 80. letech, kdy běžně používali slovo autostráda. Ale postupně se od nás naučili diaľnicu :-)
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Rio13zm »

ano, s tou autostradou suhlasim, stary otec volal dokonca autostradu cestu prvej triedy, ktora ide vedla mesta :) ale A namiesto D, to nie, D je super, to nema na tabulach nikto, ani vy nie :)
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od monin »

mapman píše:Já toho taky moc nepamatuju :) nicméně od 1.1.1990 už bylo zavedeno zelené značení, je dost možné, že předtím byly odpočívky označovány pouze samostatnými značkami pro (P) a (ČS), protože žádné velké si tam z té doby před nepamatuju.

Ten rozdíl u malých směrových značek je patrný dodnes např. i v Brně. Tam se taky používají značky řady IS1-IS5 jako obdélníkové s šipkou uvnitř, zatímco v Čechách takové vůbec nenajdeme a používají se klasické směrníky s trojúhelníkovitým okrajem vpravo vlevo nebo nahoře, podle směru. Čím byla tato anomálie způsobena netuším, osobně taky nemám rád směrníky a raději vidím ty s šipkou uvnitř. Budu se opakovat, nicméně směryníky by se pocelé Evropě používají typicky pouze v místě odbočení (v křižovatce) kde udávají směr jízdy - užití desítky metrů před křižovatkou je prostě špatně :(
Ty značky se šipkou uvnitř jsou daleko více stylovější a jednoduší. proč se v Čechách nepoužívají?
https://www.google.cz/maps/@49.1909904, ... 312!8i6656
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od JirkaS »

Možná jsou stylovější, ale zvlášť ve větším počtu je z nich směr hůř čitelný. Proč byly už za ČS zaváděny na Slovensku a později na Moravě netuším, ale v žádné vyhlášce nikdy nebyly. V Čechách se ukazatele se šipkou používají už od začátku - nejdřív černobílé, pak modrožluté a pak modrobílé.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C ... oslovensku
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od elrondecuba »

Tohle je opravdu věc estetického cítění každého jednotlivce. Mě zase přijdou stylovější a čitelnější s vnější šipkou.
kollma
Příspěvky: 219
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od kollma »

Taky hlasuju pro značky s vnější šipkou. :)
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od adamos »

Musím říct, že pro mě jsou směrovky s vnější šipkou jednoznačnější, přehlednější, lépe a rychleji rozpoznatelné. Neměnil bych. Ale možná je to opravdu o zvyku
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Standa »

Tedy, ačkoli se s Moninem ohledně dopravního značení (v případě Prahy spíš neznačení :) ) vesměs shodneme, nějak se mi víc líbí ty vnější šipky - určitě jsou přehlednější. Je někde určeno, že musí být směr doleva umisťován nad směr doprava, nebo jde jen o zvyk ?

BTW: Už jsme asi dost mimo rekategorizaci, kdyby nás někdo přesunul, bylo by to skoro lepší ;) .
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od elrondecuba »

Dnes jsem měl tu čest pro jet část bývalých silnic I. třídy Votice - Kutná Hora (dnes II/126, II/150, II/336) a byla to zajímavé. Některé úseky by snesly I.třídu i dnes, některé zase vypadají jako III.třída a když byly "jedničkou" na které se pomalu nevyhnou dvě nákladní auta, tak to muselo být výživné.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od JirkaS »

Však taky v novějších mapách a nakonec i ve staré automapě z roku 1959 jsou tyto úseky sice značeny jako I. třída, ale je použita užší čára nebo jiná barva jako pro vedlejší silnice.
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od elrondecuba »

To je pravda, nikdy jsem si tomu nepřikládal takovou váhu. Resp. mám jen dva historické atlasy a v tom z roku 1985 to je tak, jak píšeš, ale v tom z roku 1973 jsou tenčí červenou jen (řekl bych) významnější silnice II. ev. III. třídy.
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od elrondecuba »

Ještě jsem rozšířil průzkum v terénu o úsek bývalé jedničky Tábor - Čáslav a zakončení bývalé I/2 v Herálci. Tloušťka čar z atlasu 1985 odpovídá i dnes parametrům v jednotlivých úsecích.

Jak se vlastně určovalo, kudy povede silnice II. třídy? Mnohdy nevidím rozdíl v parametrech oproti III. třídě (např. již zmíněná bývalá jednička u Mladé Vožice je vedena přes Elbančice, ale přijde mi lepší silnice přes Bzovou https://mapy.cz/zakladni?x=14.8515826&y ... ase=ophoto). I hustota dvojek v různých částech republiky mi připadá nekonzistentní.
A ještě, proč vedla kdysi I/44 naprázdno do Městečka Trnávky? Byl tam významný cíl, který žádal napojení jedničkou, nebo to měl být přivaděč k dálnici?
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Vizi »

elrondecuba píše:A ještě, proč vedla kdysi I/44 naprázdno do Městečka Trnávky? Byl tam významný cíl, který žádal napojení jedničkou, nebo to měl být přivaděč k dálnici?
Podle poválečného záměru měla I/44 začínat v místě křížení Exteritoriální dálnice Vídeň - Vratislav se silnicí I/43 pod Svitávkou
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Lenny »

Měla vést spíše do Jevíčka, kde byla plánována MÚK D 35 a D 43.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od JirkaS »

Lenny píše:Měla vést spíše do Jevíčka, kde byla plánována MÚK D 35 a D 43.
To určitě ne, křižovatka D35xD43 je až záležitostí 60. let. Značení silnic je někdy z roku 1947 a silnice I/44 je zakreslena k Městečku Trnávka (ale ne do něj) v mapě z roku 1959 a dalších (starší nemám). Je to podobný případ jako I/2 u Herálce, která taky začínala v poli, kde měla procházet D1, podle plánovaného značení I/2. (I/1 byl Pražský okruh).
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Vizi »

Vizi píše:Podle poválečného záměru měla I/44 začínat v místě křížení Exteritoriální dálnice Vídeň - Vratislav se silnicí I/43 pod Svitávkou
Přílohy
44.jpg
44.jpg (102.18 KiB) Zobrazeno 8391 x
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od elrondecuba »

Díky za zajímavé info.
I/26 je v obou starých atlasech vedená z Draženova přes Klenčí do Lískové, kde končí na křižovatce před v té době asi neexistujícím přechodem, když vedle byla Folmava. To má taky nějakou historickou souvislost?
kollma
Příspěvky: 219
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od kollma »

Historická stezka z Plzně do Řezna vedla přes Klenčí. Moc nechápu, proč by měla končit před hranicí, na historický mapě z 19. století vede normálně na hranice i s vyznačeným směrem na Waldmünchen. Na Folmavu se hlavní silnice přesměrovala relativně nedávno, kdy se postavil úsek okolo Újezdu.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“