Kuřim obchvat
Kuřim obchvat
V návrhu zadání územního plánu města Kuřim z 09/2009, který je právě projednáván, je obchvat města proveden ve dvou variantách.
Varianta 1 obsahuje vedení obchvatu severně (červená přerušovaná)
Varianta 2 obsahuje vedení obchvatu jižní trasou (fialová přerušovaná).
Dle mého názoru je logičtější variantou obchvatu Varianta 2, vedoucí zhruba takto. Ta by krásně a bez zajížďky umožnila odvést dopravu od Brna přímo na R43 v úseku Kuřim - Svitávka, kdyby tato byla vystavěna jako první, což by bylo vyhovující řešení řekněme i při trvalé absenci stavby 4301, tedy D1 - Kuřim (kterou si samozřejmě nepřeji, ale víme jak to je zablokované, do toho finance).
Varianta 1, která vede severně od města je dle mého názoru méně přirozená a ponechává v definitivním stavu trvale dopravu na obou stranách (V i Z) od Kuřimi.
Varianta 1 obsahuje vedení obchvatu severně (červená přerušovaná)
Varianta 2 obsahuje vedení obchvatu jižní trasou (fialová přerušovaná).
Dle mého názoru je logičtější variantou obchvatu Varianta 2, vedoucí zhruba takto. Ta by krásně a bez zajížďky umožnila odvést dopravu od Brna přímo na R43 v úseku Kuřim - Svitávka, kdyby tato byla vystavěna jako první, což by bylo vyhovující řešení řekněme i při trvalé absenci stavby 4301, tedy D1 - Kuřim (kterou si samozřejmě nepřeji, ale víme jak to je zablokované, do toho finance).
Varianta 1, která vede severně od města je dle mého názoru méně přirozená a ponechává v definitivním stavu trvale dopravu na obou stranách (V i Z) od Kuřimi.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
K tunelove Variante 2 se ale RSD stavi zady ŘSD: Severní obchvat Kuřimi je o 2,6 mld Kč levnější než jižní, dokonce neni ani variantne zminena zde.
I samotna Kurim je rozdelena na "hornaky" a "dolnaky" , ale "dolnaci", zda se, jsou vice aktivni
I samotna Kurim je rozdelena na "hornaky" a "dolnaky" , ale "dolnaci", zda se, jsou vice aktivni
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
to se mi nechce věřit že pouhý obchvat Kuřimi by stál 4 resp. 6,6 mld. Vždyť jde o ne moc kopcovitý terén kolem Kuřimi. Minimlálně severní varianta není nějak zvlášť co se týče nivelety náročná. No budu držet palce ŘSD při schvalování EIA. Jinak ještě jedna věc. Viděl jsem studii na optimalizaci úseku od R 42 dále na sever - zlepšení směrových a výškových oblouků plus dodržení S kategorie. Bude se při této rekonstrukci také ctít případné napojení R 42 na R 43 ve čtyřpruhu? nebo jde pouze o optimalizaci I/43 bez budoucí návaznosti?
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Ten obchvat Kuřimi na jihu má tunel a je veden jako silnice I. třídy, tudíž dle této logiky platí ŘSD. Severní obchvat je bez tunelu a po poli a je veden jako II. třída, tudíž by měl platit kraj.
Pokud zvítězí sever a upgraduje se současný obchvat Kuřimi na I/43 na čtyřpruh nebude to také žádná tragédie si myslím. Ale opravdu bohužel neznám místí reálie.
Pokud zvítězí sever a upgraduje se současný obchvat Kuřimi na I/43 na čtyřpruh nebude to také žádná tragédie si myslím. Ale opravdu bohužel neznám místí reálie.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Varim z vody , ale myslim, ze v obou pripadech bude obchvat oznacen jako II/385 a stavajicich 8 km R43 bude taktez presunut do II. tridy ...martini píše:Ten obchvat Kuřimi na jihu má tunel a je veden jako silnice I. třídy, tudíž dle této logiky platí ŘSD. Severní obchvat je bez tunelu a po poli a je veden jako II. třída, tudíž by měl platit kraj.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
A proč by to mělo být dvojka ne jednička? Třeba I/41?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
A nebo II/640 Vsak pisu, ze varim z vody
Uznavam, ze i I/41 dava smysl ...
Uznavam, ze i I/41 dava smysl ...
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
I/41 už je obsazená, je tak značená Bratislavská radiála.Lenny píše:A proč by to mělo být dvojka ne jednička? Třeba I/41?
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Pravdu dis, Stando, I/41 je snad nase nejkratsi jednicka. Stanicena je od Zvonarky, tedy zacina na I/42, prvni kilometrovnik je ve stredovem delicim v Komarove jeste pred odbocenim ctyrproudove II/374, dalsi kilometrovnik je az kus za zeleznicnim mostem na prave strane (tam uz neni stredovej delici) a kilometrovnik se stanicenim 3,0 by vychazel za krizovatku s II/380 nekde do mist odpojeni rampy na D1 na Prahu, jenze to uz je kilemetr -0,neco D2.Avantime píše:I/41 už je obsazená, je tak značená Bratislavská radiála.Lenny píše:A proč by to mělo být dvojka ne jednička? Třeba I/41?
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
A nemohla by I/41 jit v peazi s I/42(VMO) a pak se odpoutat za Svitavskou radialou na soucasnou R43? Ale, mozna zbytecne komplikovane .
Ale uznavam, ze moje puvodni myslenka preradit stavajici R43 do II. tridy je hloupost ... protoze II. tridu v kategorii R nikde nemame, ze?
Ale uznavam, ze moje puvodni myslenka preradit stavajici R43 do II. tridy je hloupost ... protoze II. tridu v kategorii R nikde nemame, ze?
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Tak castecne snad II/491 u Lípy u Slušovic
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Ale máme - tzv. Spořilovská spojka v Praze je i dnes II/243, alespoň tedy podle http://www.rsd.cz/doprava/silnicni_sit/pics/mapy/st.png, a je označena značkami IP15a Silnice pro motorová vozidla. Je to specifický případ městské rychlostní silnice, jež není obsažena v usnesení vlády ze dne 21. července 1999 č. 741, ani v usneseních předešlých.balance píše:protoze II. tridu v kategorii R nikde nemame, ze?
II/491 rozhodně není rychlostní silnice.siesa píše:Tak castecne snad II/491 u Lípy u Slušovic
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
No a pokud se nepletu, tak začátkem 90. let byla taky tak označena II/613 ... dnešní R63.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
No ja teda nevím proč by to nemohla být I/41...Peáže jsou u nás celkem běžná věc. A to i na okruhu, viz Hradec Králové. Hlavně doufám že ať už to bude jakkoliv, zůstane tam značka s autíčkem.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Tak tá má do R stejně daleko,jak I/48 Bělotín-Rychaltice Ikdyž jsem viděl pár map,kde I/48 byla jako R značenasiesa píše:Tak castecne snad II/491 u Lípy u Slušovic
Re: Kuřim obchvat
Kraj zváží další variantu jižního obchvatu Kuřimi
Brno /BUDEME AKTUALIZOVAT/ – Místo dvou kilometrů silnice navíc tunel pod horou. Návrh na jižní obchvat Kuřimi při napojení stávající silnice z Brna na Svitavy na plánovanou silnici R 43 v minulých dnech dostal novou tvář...
Kuřim nechce mít obchvat na severu, ale na jihu
Kuřim – Radnice jihomoravské Kuřimi chce, aby plánovaný obchvat vedl kolem města na jihu. Postavila se tak proti Ředitelství silnic a dálnic, které naopak plánuje, že auta jedoucí dnes městem k silnici I/43 objedou Kuřim severně. Podle starosty Oldřicha Štarhy je ovšem jižní varianta kratší, levnější a nemá takový vliv na životní prostředí. ŘSD naopak tvrdí, že bude obchvat dražší, objede-li Kuřim z jihu, protože bude nutné vybudovat více křižovatek a tunel. Rozhodující slovo ovšem bude mít Jihomoravský kraj, který připravovaný obchvat musí zanést do územního plánu...
Brno /BUDEME AKTUALIZOVAT/ – Místo dvou kilometrů silnice navíc tunel pod horou. Návrh na jižní obchvat Kuřimi při napojení stávající silnice z Brna na Svitavy na plánovanou silnici R 43 v minulých dnech dostal novou tvář...
Kuřim nechce mít obchvat na severu, ale na jihu
Kuřim – Radnice jihomoravské Kuřimi chce, aby plánovaný obchvat vedl kolem města na jihu. Postavila se tak proti Ředitelství silnic a dálnic, které naopak plánuje, že auta jedoucí dnes městem k silnici I/43 objedou Kuřim severně. Podle starosty Oldřicha Štarhy je ovšem jižní varianta kratší, levnější a nemá takový vliv na životní prostředí. ŘSD naopak tvrdí, že bude obchvat dražší, objede-li Kuřim z jihu, protože bude nutné vybudovat více křižovatek a tunel. Rozhodující slovo ovšem bude mít Jihomoravský kraj, který připravovaný obchvat musí zanést do územního plánu...
Re: Kuřim obchvat
Severní obchvat podle Kuřimi dopravu v centru nesníží, jižní ano
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... jizni-ano/
Severní obchvat Kuřimi, který dlouhodobě prosazuje Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), podle vedení města dopravní zatížení v centru nesníží. Prosazuje proto vedení obchvatu jižní trasou. Kromě snížení počtu vozidel je tato varianta také kratší, levnější a nemá tolik negativních dopadů na životní prostředí, řekl dnes novinářům starosta Kuřimi Oldřich Štarha. Jihomoravský kraj bude obě varianty posuzovat v rámci návrhu zadání zásad územního rozvoje.
Obchvat Kuřimi v budoucnu propojí stávající silnici I/43 z Brna do Svitav s plánovanou rychlostní silnicí R43. Její stavba patří společně s výstavbou R52 z Brna do Mikulova k nejkontroverznějším v kraji.
"Jižní varianta odlehčí až 48 procent tranzitní dopravy, která nyní jezdí ve směru Tišnov - Kuřim. U severní varianty bude intenzita dopravy na dnešní úrovni," řekl dopravní expert Václav Starý z projekční firmy DHV.
Podle studie města Kuřim má jižní varianta stát kolem 4,2 milionu korun, severní trasa prosazovaná ŘSD asi 4,4 miliardy korun. Štarha ale připouští, že obchvat vedený na jih od Kuřimi skrze 1200 metrů dlouhý tunel sebou přinese vyšší náklady na provoz. "Bude potřeba trvalého dozoru několika zaměstnanců. V Kuřimi bude muset také vzniknout jednotka profesionálních hasičů, nyní tu máme jen dobrovolníky," řekl Štarha.
Podle ŘSD ale bude jižní varianta stát 6,6 miliard, právě kvůli větší technické náročnosti stavby a mimoúrovňových křižovatek. Konečnou podobu trasy obchvatu ale ŘSD příliš neovlivní, rozhodující je územní plán kraje.
Zatím není zřejmé ani to, kdo obchvat zaplatí. Město Kuřim počítá s tím, že jižní varianta bude čtyřpruhová a bude splňovat všechny parametry pro rychlostní komunikace a silnice I. třídy. V tom případě by její stavbu platil stát. Pokud bude silnice nakonec navržena jako silnice II. třídy, zaplatí ji kraj.
Autor ČTK
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... jizni-ano/
Severní obchvat Kuřimi, který dlouhodobě prosazuje Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), podle vedení města dopravní zatížení v centru nesníží. Prosazuje proto vedení obchvatu jižní trasou. Kromě snížení počtu vozidel je tato varianta také kratší, levnější a nemá tolik negativních dopadů na životní prostředí, řekl dnes novinářům starosta Kuřimi Oldřich Štarha. Jihomoravský kraj bude obě varianty posuzovat v rámci návrhu zadání zásad územního rozvoje.
Obchvat Kuřimi v budoucnu propojí stávající silnici I/43 z Brna do Svitav s plánovanou rychlostní silnicí R43. Její stavba patří společně s výstavbou R52 z Brna do Mikulova k nejkontroverznějším v kraji.
"Jižní varianta odlehčí až 48 procent tranzitní dopravy, která nyní jezdí ve směru Tišnov - Kuřim. U severní varianty bude intenzita dopravy na dnešní úrovni," řekl dopravní expert Václav Starý z projekční firmy DHV.
Podle studie města Kuřim má jižní varianta stát kolem 4,2 milionu korun, severní trasa prosazovaná ŘSD asi 4,4 miliardy korun. Štarha ale připouští, že obchvat vedený na jih od Kuřimi skrze 1200 metrů dlouhý tunel sebou přinese vyšší náklady na provoz. "Bude potřeba trvalého dozoru několika zaměstnanců. V Kuřimi bude muset také vzniknout jednotka profesionálních hasičů, nyní tu máme jen dobrovolníky," řekl Štarha.
Podle ŘSD ale bude jižní varianta stát 6,6 miliard, právě kvůli větší technické náročnosti stavby a mimoúrovňových křižovatek. Konečnou podobu trasy obchvatu ale ŘSD příliš neovlivní, rozhodující je územní plán kraje.
Zatím není zřejmé ani to, kdo obchvat zaplatí. Město Kuřim počítá s tím, že jižní varianta bude čtyřpruhová a bude splňovat všechny parametry pro rychlostní komunikace a silnice I. třídy. V tom případě by její stavbu platil stát. Pokud bude silnice nakonec navržena jako silnice II. třídy, zaplatí ji kraj.
Autor ČTK
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Kuřim obchvat
Včera proběhlo nějake jednani na obecnim uřadě Kuřimi kde se preojednaval obchvat. Až udajně včera byl jižni obchvat zanesen do uzemniho planu. Do te doby tam byl pouze severni. Jelikož nejsou žadne oficialni studie ani plany tak odhad vystavby je cca 15-20 let. Jenom by mě zajimalo jaky dopad to bude mit na R43?
Re: Kuřim obchvat
Severní varianta je teda uplně zavrhnutá? Nebo má někdo lepší info?
https://www.kurim.cz/cs/obcan/aktuality ... mesta.html
https://www.kurim.cz/cs/obcan/aktuality ... mesta.html
Re: Kuřim obchvat
Tak starosta Sukalovský posledních 10 let dělá všechno pro to, aby se realizoval jižní obchvat. Mě osobně to přijde jako mnohem smysluplnější řešení. Především kvůli tomu, že severní obchvat nikdy nebyl v plánu jako 4-pruh a protože bude spojovat S43 se současnou výpadovkou na Svitavy (4-pruhovou I/43), tak tím je severní varianta naprosto nedostačující. V severním vidím jedinou výhodu, a to je lepší napojení dopravy od Blanska na S43.
Jinak důležité ale také je to, že obchvat Kuřimi bude minimálně 5-10 let přebírat veškerou dopravu z S43, protože ta část k D1 bude trvat značně déle, než se prosadí či dokonce postaví, pokud někdy
Jinak územní studie doporučila jižní obchvat, který se nyní schvaluje v aktualizaci ZUR JMK, po nabytí právní moci (za několik let ) už bude nejspíš definitivně rozhodnuto o jižním
Jinak důležité ale také je to, že obchvat Kuřimi bude minimálně 5-10 let přebírat veškerou dopravu z S43, protože ta část k D1 bude trvat značně déle, než se prosadí či dokonce postaví, pokud někdy
Jinak územní studie doporučila jižní obchvat, který se nyní schvaluje v aktualizaci ZUR JMK, po nabytí právní moci (za několik let ) už bude nejspíš definitivně rozhodnuto o jižním
Re: Kuřim obchvat
Náhodou jsem našel tento web, lobující za jižní obchvat, i s porovnáním se severní variantou: https://obchvatkurim.cz/
Re: Kuřim obchvat
Zítra to bude pět měsíců, co vstoupily ZÚR v platnost. Děje se něco ohledně této důležité a komplikované stavby? Na mapě ŘSD nic nevidím.
Re: Kuřim obchvat
Na mapě ještě hodně dlouho nic nebude. Předpokládám, že první krok bude technicko-ekonomická studie, ale na tender aréně zatím nic takového nebylo. Bude to teď pravděpodobně jedna z prvních staveb v ČR, u které uvidíme start přípravy doslova od samého počátku .. a můžeme začít počítat ty roky potřebné na přípravu.
Re: Kuřim obchvat
Několik novinek (díky Aram96 a theodor less za info):
- v mapové aplikaci ŘSD se na pár dnů objevila a pak zmizela studie na jižní obchvat, ale odkaz nefungoval, takže jsme se nic nedozvěděli
- Krajský soud v Brně projednává žalobu na ZÚR JMK, kterou podaly mimo jiné Spokojené Díly z Kuřimi. Rozsudek by měl být vynesen 26. října (reportáž ČT, starosta Kuřimi na FB)
- shodou okolností letos dochází k dostavbě Dílů a právě v části, která bude jen pár desítek metrů od obchvatu (https://en.mapy.cz/s/pemozozosa)
- v mapové aplikaci ŘSD se na pár dnů objevila a pak zmizela studie na jižní obchvat, ale odkaz nefungoval, takže jsme se nic nedozvěděli
- Krajský soud v Brně projednává žalobu na ZÚR JMK, kterou podaly mimo jiné Spokojené Díly z Kuřimi. Rozsudek by měl být vynesen 26. října (reportáž ČT, starosta Kuřimi na FB)
- shodou okolností letos dochází k dostavbě Dílů a právě v části, která bude jen pár desítek metrů od obchvatu (https://en.mapy.cz/s/pemozozosa)
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Kuřim obchvat
Díly ať si trhnou. Obchvat Kuřimi je zakreslen v územním plánu. Obce by prostě měly povolovat stavby s podmínkou, že stavitel je seznámen s územním plánem a k danému datu. Aby se pak nevymlouval, že to tam bylo doplněno dodatečně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023