I/26 D5–Stod
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Oznámení o zakázce - I/26 D5 - Stod, DÚR/IČ:
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/647303
Předmětem plnění veřejné zakázky jsou projektové práce ve stupni DÚR/IČ k ÚR na akci „I/26 D5 - Stod".
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/647303
Předmětem plnění veřejné zakázky jsou projektové práce ve stupni DÚR/IČ k ÚR na akci „I/26 D5 - Stod".
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Koukám, že se u Stodu plánuje oboustranná odpočívka. To se teď budou odpočívky navrhovat i na silnicích I.tř. nebo zde jde o výjimku?
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Á, někdo mě předběhl, šel jsem to sem pochválit, že je paráda, že se chystá směrově dělený 3-pruh, ale pak moji radost naprosto otočil záběr z vizualizace v čase 5:56-6:05.. to nemohou myslet vážně toto, ukázkový příklad pirátského pojetí zklidňování dopravy
Proboha, nenapadlo někoho, že je lepší ten 2-pruhový směr jednak v MÚK začínat a ne končit ale hlavně takhle prasácky to ukončit, nacpat do jednoho a pak udělat odbočovací pruh, to už chce fakt fištróna. Proč by jako nemohl, když už je to navrženo naopak, levý pokračovat a pravý odbočovat, stejně jak je v Česku na hromadě míst
A v čase 7:28 navrhoval PHS také nějaký manták, v místech, kde vozidla nabírají rychlost, dokonce do mírného kopce, PHS nedá Proč také že, zbytečně vyhozené peníze za těch 50 m PHS.
Jinak celkově stavba více takových, po doladění.
Proboha, nenapadlo někoho, že je lepší ten 2-pruhový směr jednak v MÚK začínat a ne končit ale hlavně takhle prasácky to ukončit, nacpat do jednoho a pak udělat odbočovací pruh, to už chce fakt fištróna. Proč by jako nemohl, když už je to navrženo naopak, levý pokračovat a pravý odbočovat, stejně jak je v Česku na hromadě míst
A v čase 7:28 navrhoval PHS také nějaký manták, v místech, kde vozidla nabírají rychlost, dokonce do mírného kopce, PHS nedá Proč také že, zbytečně vyhozené peníze za těch 50 m PHS.
Jinak celkově stavba více takových, po doladění.
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Podle mě je to tím, že teď se silnice projektují tak, že rychlejší pruh se napojuje do pomalejšího. Kdyby dva pruhy končily přímo odbočovacím pruhem, tak se pomalejší auta a kamiony musí rvát do rychlejšího pruhu a to (asi?) zvyšuje nehodovost. Jinak by ale bylo lepší mít zúžení až za odbočovacím pruhem, to je jasný.
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
No... Tuhle jsem jel po upravené I/3 a průběžný byl levý...
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Osobně z toho moc odvázaný nejsem:
- kruháč na začátku stavby - proč to nevzít komplexně a neprovázat MÚK na D5 - takhle vznikne stykovka, kruháč a pak MÚK - trochu škoda, když už děláme takto velkou stavbu
- kategorie S15,25 - třípruhy bych dával pouze na dlouhé tahy jedniček pro možnost předjíždění kamionů nebo na příhraniční úseky a preferoval bych S13,5 - tohle je už skoro stejně široké a stavebně náročné jako S21,5 vedle na I/27 - tady je potřeba řešit to jako přivaděč do města a zvýšit do budoucna kapacitu silnice, kde se míchá tranzit do Německa a denní dojížďka - u I/3 chápu, že to bylo jednoduché přeznačit na třípruh (řešení "alespoň něco") ale tady jako novostavbu za mě určitě ne
- kruháč na začátku stavby - proč to nevzít komplexně a neprovázat MÚK na D5 - takhle vznikne stykovka, kruháč a pak MÚK - trochu škoda, když už děláme takto velkou stavbu
- kategorie S15,25 - třípruhy bych dával pouze na dlouhé tahy jedniček pro možnost předjíždění kamionů nebo na příhraniční úseky a preferoval bych S13,5 - tohle je už skoro stejně široké a stavebně náročné jako S21,5 vedle na I/27 - tady je potřeba řešit to jako přivaděč do města a zvýšit do budoucna kapacitu silnice, kde se míchá tranzit do Německa a denní dojížďka - u I/3 chápu, že to bylo jednoduché přeznačit na třípruh (řešení "alespoň něco") ale tady jako novostavbu za mě určitě ne
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Uplně přesně mě napadly tyhle dvě věci, když jsem to viděl. Jakože buduju mimoúrovňovou cestu a napojím to na dálnici kruháčem? To už je takový problém to vymyslet celé mimoúrovňově? Třeba tak, aby se to pak dalo v jednom tahu přeznačit na SMV od dálnice? A s tím třípruhem, já třeba jeho existenci všeobecně moc nechápu. Musí to být přece šířkově i nákladově hrozně podobné tomu, kdyby to byl čtyřpruh (teď myslím v těch parametrech toho třípruhu, tzn. úzký středový pás a žádný odstavný, pokud jsou na té straně dva pruhy). Vždyť třípruh neumožňuje plynulou jízdu a pak ve chvíli, kdy se rozšíří, tak se všichni začnou tlačit do levého a honem předjíždět (protože pak zase dlouho nebudou moct předjet) a na konci zase brzda a řazení mezi pomalá auta._jan91 píše:Osobně z toho moc odvázaný nejsem:
- kruháč na začátku stavby - proč to nevzít komplexně a neprovázat MÚK na D5 - takhle vznikne stykovka, kruháč a pak MÚK - trochu škoda, když už děláme takto velkou stavbu
- kategorie S15,25 - třípruhy bych dával pouze na dlouhé tahy jedniček pro možnost předjíždění kamionů nebo na příhraniční úseky a preferoval bych S13,5 - tohle je už skoro stejně široké a stavebně náročné jako S21,5 vedle na I/27 - tady je potřeba řešit to jako přivaděč do města a zvýšit do budoucna kapacitu silnice, kde se míchá tranzit do Německa a denní dojížďka - u I/3 chápu, že to bylo jednoduché přeznačit na třípruh (řešení "alespoň něco") ale tady jako novostavbu za mě určitě ne
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Má to být jednoznačně tak, že zúžení do jednoho pruhu (určitě pravého, aby rychlá auta musela do pomalejšího, jak píšeš) má být třeba 0,5-1 km před MÚK a tam udělat normální odbočovák a za křižovatkou má vedení ve 2 pruzích začínat. Ale když už končí před MÚK, tak je ve všech ohledech lepší mít řešení, že pravý odbočuje a levý pokračuje. Je to tak všude a všude to funguje, to je jen idiotský trend posledních let, kdy se vše "zabezpečuje" a vymýšlí se nesmyslná řešení, která generují více brzdění, zmatků a tím pádem riziko nehod.kollma píše:Podle mě je to tím, že teď se silnice projektují tak, že rychlejší pruh se napojuje do pomalejšího. Kdyby dva pruhy končily přímo odbočovacím pruhem, tak se pomalejší auta a kamiony musí rvát do rychlejšího pruhu a to (asi?) zvyšuje nehodovost. Jinak by ale bylo lepší mít zúžení až za odbočovacím pruhem, to je jasný.
A jinak ten kruháč na začátku stavby mě také štve, ale to už jsem si zvykl, to už radši ani nekomentuji. Logika ŘSD jako na jiných stavbách je: postavme drahou stavbu s MÚK a na obou koncích kruháč, vždyť se podívejte, takových staveb najdeme desítky po celé republice. Tady ten kruháč napojuje alespoň dostatek větví, takže jde snadněji pochopit Někde jsou plánované i pro propojení jen 3 silnic.
A souhlas, že zde mohl určitě stačit 3-pruh nedělený, protože je to jen krátký úsek, ale já jsem rád, že se konečně chystá nějaký směrově rozdělený a snad se to rozšíří i do jiných krajů, na směrově nerozděleném by těžko mohlo být 110, tady věřím, že bude možné dát SMV a 110, aby osobáky ty kamiony nepředjížděly dlouho, takže za mě
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
To že se z pravého pruhu stane odbočovací bych určitě nedával jako vzor dobrého řešení. Naopak, jen to lidi učí jezdit v levém pruhu. Viz D35 u Hradce, D1 před D0 apod. Správně by se měl odbočovák oddělit vpravo a pak oba průběžné spojit do jednoho (přičemž se ukončí levý).
Edit: Po shlédnutí videa musím říct, že mě zvolené řešení nijak neuráží a rozhodně by mi mnohem víc vadilo to, co navrhuje aram. Není to žádná klíčová křižovatka, kde by se vozidla dělila rovnoměrně rovně a vpravo. Tedy většina aut se stejně musí zazipovat, tedy kapacitně to problém není. Takhle je aspoň jasné, kde přesně se zipuje. Naopak, mít pravý pruh odbočovací, kde by se zipovalo? U první cedule? Tam kde by začala silná přerušovaná čára? Nebo až na konci, kde by pravý pruh odbočoval? Ne, díky, to coje navrženo je stokrát lepší než popsaná alternativa.
Edit: Po shlédnutí videa musím říct, že mě zvolené řešení nijak neuráží a rozhodně by mi mnohem víc vadilo to, co navrhuje aram. Není to žádná klíčová křižovatka, kde by se vozidla dělila rovnoměrně rovně a vpravo. Tedy většina aut se stejně musí zazipovat, tedy kapacitně to problém není. Takhle je aspoň jasné, kde přesně se zipuje. Naopak, mít pravý pruh odbočovací, kde by se zipovalo? U první cedule? Tam kde by začala silná přerušovaná čára? Nebo až na konci, kde by pravý pruh odbočoval? Ne, díky, to coje navrženo je stokrát lepší než popsaná alternativa.
Naposledy upravil(a) ElWapp dne 7.2.2020 22:37:38, celkem upraveno 1 x.
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Ano, nebo tak, ale to už bychom chtěli zase příliš komfortní řešení, řekl bych, když to nemáme ani na některých dálničních křižovatkách
A jinak, když tady vedou 2 pruhy už odpočívky směrem na Plzeň a délka je dost dlouhá, tak tady nehrozí, že by někdo jel zbytečně v levém, to většinou řidiči dělají čistě ze "strachu" že se tam pak nedostanou.
A jinak, když tady vedou 2 pruhy už odpočívky směrem na Plzeň a délka je dost dlouhá, tak tady nehrozí, že by někdo jel zbytečně v levém, to většinou řidiči dělají čistě ze "strachu" že se tam pak nedostanou.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
https://zdopravy.cz/stod-se-zbavi-tranz ... ti-179470/
Stod se zbaví tranzitu. Třináctikilometrová přeložka silnice do Bavorska má územní rozhodnutí
Stod se zbaví tranzitu. Třináctikilometrová přeložka silnice do Bavorska má územní rozhodnutí
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Jsem až příjemně překvapen, že to je z většiny 2+1. Mělo by to tak být celý, a vedený až na MÚK s D5. Zhajování na nějaké OK je…eeeeh.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Jo ten začátek mě taky trošku zklamal.. I když je to turbookružka tak bych si tam představoval múk ideálně spojenou s múk s D5 .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov
Ten začátek je prasárna a další paskvil. Když už je zvolena luxusnější kategorie třípruhu, tak měla být dotažena až k D5 s nějakou útvarovou MÚK umožňující i obsluhu území.
I/26 D5–Stod
Nečekal jsem, že se v dnešní době může podobná stavba trefit hned do tří katastrů s analogovou mapou
Nejsou tedy zakresleny 3 pozemky zjednodušené evidence (1 v Chotěšově, 2 ve Střelicích). Ostatních 39 pozemků těchto katastrů (ještě Týnec u Chotěšova) je vybarveno ručně.
Takže jsem jinou výkupní mapkou nestihl.
plné rozlišení:
stav k 11.2.2024
náhled:
Nejsou tedy zakresleny 3 pozemky zjednodušené evidence (1 v Chotěšově, 2 ve Střelicích). Ostatních 39 pozemků těchto katastrů (ještě Týnec u Chotěšova) je vybarveno ručně.
Takže jsem jinou výkupní mapkou nestihl.
plné rozlišení:
stav k 11.2.2024
náhled:
Re: I/26 D5–Stod
Nová vizualizace na tuto stavbu.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.