Kiribati

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Kiribati

Příspěvek od Diaľničiar »

kr-flag.gif
kr-flag.gif (2.38 KiB) Zobrazeno 24723 x
kr-map.gif
kr-map.gif (11.05 KiB) Zobrazeno 24723 x
Rozloha: 811 km2
Počet obyvatel: cca. 120 000
Hlavní město: Tarawa/Bairiki (South Tarawa; cca. 50 000 obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.11.2020 0:16:57, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kiribati

Příspěvek od Diaľničiar »

Kiribati patří k nejohroženějším státům z hlediska vzestupu hladiny moří v důsledku globálního oteplování. V létě 2008 jeho vláda oficiálně požádala Austrálii a Nový Zéland o přijetí svých obyvatel. Stoupající hladina oceánu již představuje akutní hrozbu a učinila velké oblasti ostrovů neobyvatelnými. Podle odhadů by Kiribati jako stát mohlo zaniknout koncem 21. století, ovšem podle některých vědců když se vezme do úvah pouze období 2004-2009, tak stát bude pod vodou již v roce 2025.

Kiribati pociťuje účinky klimatických změn. V roce 2004 se vyskytovaly mohutné deště a silný vítr, které v období přílivu způsobily rozsáhlou erozi pobřežní linie. Tato eroze ohrožuje investice v blízkosti zranitelných míst a přístup obyvatelstva k základním službám. V období přílivu dochází k zaplavování hlavní a jediné silnice na South Tarawa a k porušování silničního náspu. Ztráta této zvýšené dopravní cesty by zamezila 20% obyvatelstva Kiribati v přístupu k hlavní nemocnici a jedinému letišti.

Země k 1.1.2009 evidovala již pouhých 512 km silnic (v roce 2000 ještě 670 km). Nejestvuje zde žádná dálnice ani silnice dálničního typu. Kromě toho, země žije prakticky z medzinárodní pomoci, která činí cca. 1/3 HDP.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kiribati

Příspěvek od Diaľničiar »

Původně jsem se nechtěl tomuto státu věnovat právě z důvodů jeho postupného zániku. Ale vzhledem ke změnám počasí (ať už je to z jakéhokoliv důvodu) bude naopak zajímavé pro ostatní země (a tedy i pro nás) sledovat vývoj v této zemi. Postupem času bude, ať to bude za 10 anebo 20 let, začnou přibývat i konkrétní fotografie a videa, jak se postupně tato ostrovní republika zatápí a proto je důležité tyto jevy zaznamenat. Taky bude zajímavé sledovat i opatření, aby se současné silnice zachovali co nejdéle nad vodou.

Proto jsem se rozhodl, že vytvořím normální tému pro tento stát.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kiribati

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální informační vládní stránky :arrow:

https://kiribati.gov.ki/

*země se zaměří na turistický ruch
*priorita musí být vylepšení stávající infrastruktury
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.11.2020 0:19:09, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kiribati

Příspěvek od Diaľničiar »

V letech 2010-2011 Asijská rozvojová banka spolu se Světovou bankou obnovují silniční infrastrukturu v Jižní Tarawě. Technickou asistenci poskytují také australská rozvojová agentura a další země (Japonsko, UK, Taiwan apod.). Modernizovalo se 32,5 km silnic, což odpovídá 6% silniční sítě v zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kiribati

Příspěvek od Diaľničiar »

V souvislosti s předchozím příspěvek je zde aktuální informace ze Světové Banky: Safe, Sustainable Road Network Opened In Tarawa, Kiribati

Tato minizemě bojuje s tím, aby zcela nezmizla z planety. Klimatické změny jí přímo ohrožují. Země to ale nevzdává a nejvíce peněz směruje do budování lepší infrastruktury. V roce 2015 přímo investice do silnic tvořili nejvyšší výdaje. Kromě toho se sází nové palmy na pobřeží, aby voda nezasahovala stále více na pevninu. Je to miniaturní země, ve které je asi 6% lidí bez práce a mnoho projektů realizuje díky donorům: větší státy z okolí. :idea:

Kiribati Road Rehabilitation Project :arrow:

http://www.mfed.gov.ki/projects/kiribat ... on-project

Stát má již i Ministerstvo infrastruktury a obnovitelných energií :arrow:

https://www.mise.gov.ki/

*zpevňuje se pobřeží, staví se nove silnice s kvalitním odvodňením, staví se vodovodní systémy atd.
*podporuje se rozvoj solární energie

Kiribati Development Plan :arrow:

http://www.mfed.gov.ki/publications/kir ... pment-plan
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.11.2020 0:22:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kiribati

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Populace tohoto státu se za dekádu o 17 000 lidí zvedla (+16%). Ministerstvo veřejných prací bylo zrušeno, ale vytvořeno Ministerstvo infrastruktury a obnovitelných energií, což jsem aktualizoval v obsahu výše uvedeného příspěvku.

Mapa hlavních silnic:
ki1.JPG
ki1.JPG (51.4 KiB) Zobrazeno 9850 x
ki2.JPG
ki2.JPG (48.2 KiB) Zobrazeno 9850 x
ki3.JPG
ki3.JPG (43.29 KiB) Zobrazeno 9850 x
Díky rozsáhlým stavebním pracím a podpoře pro tyto práce se povedlo vrátit rozsah silniční sítě zpátky na úroveň 670 km. (pokles svahů, eroze atd.)

Hlavní ostrov Tarawa má 33 km hlavních silnic a 8 km přivaděčů. Je to osamocená dopravní spojnice na atolu, přičemž silnice byla s využitím Světové banky modernizovaná, takže je to kvalitní spojnice mezi přístavem Betio a letištěm Tarawa. Mimo silnice jsou zde součástí chodníky, kvalitní odvodnění, osvětlení, dopravní značení atd. Bohužel je tato silnice vzhledem k topografii neustále v ohrožení zaplavení. Riziko eroze mořem se snaží vláda snižovat.

Japonská vláda financuje modernizaci hráze mezi ostrovem Tarawa a ostrovem Betio. Sníží se tak prostor pro vznik povodní a zatápění území mezi přístavem Betio a zvyškem Tarawy. Dokončilo se to v roce 2019 a tady je video, které si stojí za to podívat:



Informace k tomuto projektu z agentury JICA: https://www.jica.go.jp/english/news/pre ... 26_01.html

Christmas Island má kvalitní silnici postavenou USA hned po válce. Ta je ve velmi dobrém stavu a poskytuje dobré spojení do všech osad.

Rozpočet 2020 (aktualizace stavu již v rámci pandemie COVID-19): http://www.mfed.gov.ki/sites/default/fi ... VED_V2.pdf , koho by zajímalo více z tohoto státu.

Aktuální silniční projekt vlády: Outer Islands Road Upgrading Project
  • Upgrading of outer Islands roads is one of the manifesto of the current government to improve outer Islands Infrastructure to enhance social and economic activities. The objective of the project is consistent with the current Government’s goals and strategies as highlighted in the Kiribati Development Plan 2016-2019 Goal 6, “to improve access to quality climate change resilient infrastructure in urban and rural areas” by “undertaking to complete the implementation of the roads and airfields upgrading in the outer islands”. It also creates the foundation “to improve and facilitate tourism and fisheries development and improve quality of life for the outer island communities” as stipulated in the Government KV20.

    Road upgrading project in Butaritari is the initial phase of the Outer Islands Road Upgrading Project that is solely funded by the Government of Kiribati and implemented by the Ministry of Infrastructure and Sustainable Energy (MISE).

    Butaritari Island is one of the Northern Islands in the Gilbert groups located at latitude 03º09’N of the equator and longitude 172º50’E with a population of 4,346 as per the 2010 pop census. The communities are linked to each other by roughly 3 meters wide and 33 km long single unsealed (compacted reef mud) road that stretched from Kuma to Ukiangang.

    The proposed construction works is to upgrade the current existing roads to 6 meters wide and 33 km long and tar sealing using the Single Bitumen Surface Treatment (SBST). The design for the road construction applying the SBST method would include sufficient camber to the carriageway so the rainwater runs off the surface to the sides to ensure quicker drying time and longer life of the roads. The main material requirement for bitumen sealed roads will be reef-mud, sand and aggregate for sub-base and base-course. However, their extraction will be made away from where the communities reside and least destructive to the mangroves where inshore fish breeds and to shore lines to avoid erosions. Extraction will be conducted close to natural channels and boat channels so improve flow of flushing of the lagoon and nutrients and facilitate navigation by local fishermen. Clearing of vegetation at road sides will be kept to the minimum so as to minimize it impacts on food sources and compensation for loss of food crops. Discharge of excess bitumen and used oils will be deposited where it will be least harmful and possibly utilized more usefully at Councils’ court yard or other designated areas.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kiribati

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedenému projektu nejen video a informace, ale také několik fotek, resp. silniční síť + letiště:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Austrálie a Oceánie“