1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3277
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

hh píše:No to ano (a možná ještě mnoho let probíhat bude), ale toto se mohlo reálně 2017 dělat :(
A proč bude probíhat "mnoho let"? Jede podle poslední verze zákona (nebo ne?) a plánovala se realizace 2018-2020. jak s tímto harmonogramem souvisí nutnost staré EIA předělávat?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

Už jen podle tohoto. Oznámení EIA zveřejněno 17. 12. 2014. Závěry zjišťovacího řízení zveřejnění nezvykle pozdě 21. 4. 2015. Rok uběhl a nic se neudálo. Pokud nebude dokumentace EIA vrácena k přepracování, bude následovat zpracování posudku 3 měsíce, pokud budou k němu připomínky bude veřejné projednání - 1 měsíc a následně pak stanovisko.

Takhle se příští rok mohla opravit vozovka včetně provizorního rozšíření do SDP pro vedení dopravy ve 2+2 pruzích. Ale kvůli nesouhlasu MŽP nelze. A 2+1 je sebevražda, stejně tak i následné vybourání provizorního rozšíření.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
žehož
Příspěvky: 78
Registrován: 21.1.2016 23:49:53
Bydliště: Praha

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od žehož »

Absurdní je vůbec potřeba dělat EIA, dálnice tam je a provoz se výrazněj nezvýší, šířka tý dálnice je daná. Je to jasná ukázka přebujelý byrokracie.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

Držíme se formálnosti zákona, a to nejen ve správních řízení ale všude. Materiální aspekt nikoho nezajímá, bohužel.
Doufám, že na úseku provedou aspoň jemné frézování vozovky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

mám-li být upřímný, tak loni jsme zažili a letos opět zažíváme "rozšíření" na 510
kolony, kolony, kolony
nasraní řidiči a kolabující půlka okruhu

a na 510 jsou naljnovány co ?
no 2 pruhy

než tohle, tak ať se radši na D11 vykašlou a udělaj radost zas někde na moravě
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

Tak ta poslední věta, respektive 2.1/2 mě fakt rozesmála....
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od hh »

Ale ta akce přeci primárně sleduje odstranění vozovky v havarijním stavu! Předčasné zpevnění středu je vedlejší věc. Pokud se to neudělá, budete tam brzy stát v jednom pruhu stejně jako na Praha-Brno při neustálých výměnách jednotlivých desek. Pokud se někdo domnívá, že tu 8 let budeme moci čekat, až se postaví PHS, DÚN atd. a pak se laskavě bude moci udělat nový tišší povrch, tak se plete! Ten povrch je z roku 1984!
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od bumbik »

tady opravdu není na co čekat, čím dříve, tím lépe, tady EIA působí víc škody než užitku ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

Kde má ta "nová" EIA větší užitek než škodu ? Jsem cynik - řekl bych nikde...
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od bumbik »

kote: myslel jsem to tak, že na nových stavbách nová EIA zajistí pokračování čerpání OPD II a dalších operačních programů, pokud bychom totiž nezavedli novou EIA, tak nám EU zastaví čerpání, takže ta "zlá" EIA k něčemu bude dobrá ... ale tady se o dotaci nejedná a tak blokuje řidičům jízdu po novém povrchu a větší kapacitu ... takže tady je to prostě dvojí zlo
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Michal R »

Když už jsme u té "EIA".... Tak zlí jazykové tvrdí (a já tomu vcelku věřím), že EU obstrukce s neudělenou výjimkou na "starou EIA" a povinnost nové EIA při profinacování z OPD, je odplata Brusele České republice za nedostatečnou "solidárnost s Evropskou myšlenkou a politikou Evropské komise".

Okolní státy onu výjimku dostaly, ČR ne. Bez udání důvodu. Loni touto dobou vykřikovali esa typu Martin Schulz (předseda europarlamentu), že za odmítání povinných kvót na migranty z třetího světa přijde Česká republika o dotace. Sice to pak utichlo - ono taky formálně je nelze odebrat, ale jde nastavit podmínky tak, aby se to nedalo vyčerpat.

Ale jinak souhlas s Kotem, nevím o jediném případu, kdy "nová EIA" dala větší užitek....

Sorry za OT a za zanášení politiky do této diskuze, ale ono docela souvisí s výstavbou dopravní infrastruktury.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od JirkaS »

Okolní státy to ovšem neschválily tak pozdě jako my, takže případné sporné úseky mohly klidně zvládnout i znovu posoudit.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Jarda Š. »

Michal R píše:Když už jsme u té "EIA".... Tak zlí jazykové tvrdí (a já tomu vcelku věřím), že EU obstrukce s neudělenou výjimkou na "starou EIA" a povinnost nové EIA při profinacování z OPD, je odplata Brusele České republice za nedostatečnou "solidárnost s Evropskou myšlenkou a politikou Evropské komise".

Okolní státy onu výjimku dostaly, ČR ne. Bez udání důvodu. Loni touto dobou vykřikovali esa typu Martin Schulz (předseda europarlamentu), že za odmítání povinných kvót na migranty z třetího světa přijde Česká republika o dotace. Sice to pak utichlo - ono taky formálně je nelze odebrat, ale jde nastavit podmínky tak, aby se to nedalo vyčerpat.

Ale jinak souhlas s Kotem, nevím o jediném případu, kdy "nová EIA" dala větší užitek....

Sorry za OT a za zanášení politiky do této diskuze, ale ono docela souvisí s výstavbou dopravní infrastruktury.
ČR výjimku nedostala proto, že o ní včas nepožádala. Nesoulad české legislativy se směrnicí EU řešila až poté, co EU kvůli tomu zahájila řízení. Šlendrián je to tedy především na straně našich odpovědných legislativců a zákonodárců.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Dr.Fe1 »

MichalR dle svého zyvku svádí neschopnost na straně našich politiků a úředníků. tu na ekology, tu na EU, jen ne přiznat vlastní chybu .....

Ač se současnou EU hrubě nesouhlasím a jakékoliv vyhrožování sankcemi vůči ČR považuji za nehorazné, tak tohle z 99 pct není tento případ. Tohle je čirá dlouhodobá neschopnost na straně našich úřadů.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

to mr FE: Pokud se Michal R. "mračí" na naše úřednictvo, plně ho chápu. Jestliže někdo pracuje "na sebe", tím myslím jak firmu, tak živnostníka, tak se MUSÍ ohánět víc než úředník, kterému jde plat, ať pracuje na doraz, nebo napůl plynu. Myslím si, že nám všem tady na fóru by se líbil velmi dobře placený úředník, který by zase zvládl nadstandartně svoji práci a zkrátil by svým úsilím sakra dlouhé termíny od vyjádření k jinému "papíru"... Není to sci-fi, protože pro "naší" firmu máme přesně takového chlapa, který který přesně tohle dělá. ( včetně velké či "malé" EIA, změny územek atd.) Ale jeho plat odpovídá nasazení. Má tzv. cílové prémie.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Michal R »

Jarda Š. píše:
Michal R píše:Když už jsme u té "EIA".... Tak zlí jazykové tvrdí (a já tomu vcelku věřím), že EU obstrukce s neudělenou výjimkou na "starou EIA" a povinnost nové EIA při profinacování z OPD, je odplata Brusele České republice za nedostatečnou "solidárnost s Evropskou myšlenkou a politikou Evropské komise".

Okolní státy onu výjimku dostaly, ČR ne. Bez udání důvodu. Loni touto dobou vykřikovali esa typu Martin Schulz (předseda europarlamentu), že za odmítání povinných kvót na migranty z třetího světa přijde Česká republika o dotace. Sice to pak utichlo - ono taky formálně je nelze odebrat, ale jde nastavit podmínky tak, aby se to nedalo vyčerpat.

Ale jinak souhlas s Kotem, nevím o jediném případu, kdy "nová EIA" dala větší užitek....

Sorry za OT a za zanášení politiky do této diskuze, ale ono docela souvisí s výstavbou dopravní infrastruktury.
ČR výjimku nedostala proto, že o ní včas nepožádala. Nesoulad české legislativy se směrnicí EU řešila až poté, co EU kvůli tomu zahájila řízení. Šlendrián je to tedy především na straně našich odpovědných legislativců a zákonodárců.
Pokud vím, tak Polsko též nepožádalo včas, ale následně se podařilo výjimku prosadit. Ale to bylo ještě "Tuskovo" Polsko, že... Ale jinak souhlas, je to hlavně šlendryán tuzemských legislativců.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

hh píše:Ale ta akce přeci primárně sleduje odstranění vozovky v havarijním stavu!
... Pokud se to neudělá, budete tam brzy stát v jednom pruhu stejně jako na Praha-Brno při neustálých výměnách jednotlivých desek.
a jak se to opraví ?
stejně jako Sadská - Poděbrady ?
tedy že teď budeme rok jezdit po půlce, aby "se to opravilo"
pak rok po druhé půlce než se opraví ta první
a za dva-tři roky zase, protože tam bude nějaká ta alkalická reakce a ....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od caveman »

Tak v aktuálním rozpočtu/výhledu SFDI na 2017-2019 není takto akce vůbec zařazena... Což asi není problém změnit, ale o něčem to vypovídá...
Narozdíl od MÚK Beranky, byť v zásobníku ("Potenciální projekty s předpokladem zahájení 2018+").
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od hh »

Opravy jsou pod položkou "opravy dálnic".
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od ada031 »

martincern
Příspěvky: 20
Registrován: 11.11.2015 21:31:00

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od martincern »

Už aby to bylo, provoz v místě je již dost hustý.
MPMP
Příspěvky: 3277
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

To sice ano, ale bez návazných úprav MÚK v napojení na SOKP a dostavbě minimálně stavby 511 to ničemu nepomůže, spíš naopak. Dnes se na SOKP tvoří kolony při příjezdu vozů 2 pruhy.
Pokud je tam pustíte "komfortně" pruhy 3, dojde na variantu "parkoviště". :(

Obecně totiž platí, že pomalý hustý proud vozidel po užší silnici je na průjezd efektivnější, než kapacitní komunikace a na ní "špunt".
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od P_V »

Nic nebrání tomu, aby se rozšířilo, ale zůstaly prozatím namalované jen 2 pruhy ku Praze. Podobně jako na 510. Postupně se to tak salámově připraví a nakonec přemaluje, až nebude riziko ucpání.
MPMP
Příspěvky: 3277
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

P_V píše:Nic nebrání tomu, aby se rozšířilo, ale zůstaly prozatím namalované jen 2 pruhy ku Praze. Podobně jako na 510. Postupně se to tak salámově připraví a nakonec přemaluje, až nebude riziko ucpání.
Jsem jednoznačně proti tomuto postupu. Rozšíření má přinést komfort kapacitnější silnice a za něj zaplatíme snížením komfortu jízdy odstraněním porostů ve středovém pásu. Pokud tam po rekonstrukci namalujete 2 pruhy, výsledek bude mít z obou variant pouze ta negativa.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

No já klidně beru zelené plácačky místo keřů. Ovšem bez 511 a přestavby múk s D0 to opravdu nedává smysl. Leda že by byl součástí tunel v místech toho zářezu do Horních Počernic, to jediné by podle měl byl dobrý důvod pro realizaci i bez výše uvedených dvou staveb.
Odpovědět

Zpět na „D11“