I/37 Hradec Králové – Pardubice
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Podle mě je důležité jen toto: Zákon č. 361/2000 Sb., § 18 rychlost jízdy, odstavec 3 "Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km/h, na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110km/h a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km/h.
odstavec 6: Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavců 3 a 4 snížit. Jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla bez směrově oddělených jízdních pásů, sníží se nejvyšší dovolená rychlost na nejvýše 90 km/h.
Takže když tam není značka snižující rychlost, platí 110km/h, protože v zákoně je lze snížit, ne rychlost je stanovena. Chybějící značka omezení rychlosti (místní úprava) je pak chybou správce komunikace, ne řidiče.
odstavec 6: Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavců 3 a 4 snížit. Jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla bez směrově oddělených jízdních pásů, sníží se nejvyšší dovolená rychlost na nejvýše 90 km/h.
Takže když tam není značka snižující rychlost, platí 110km/h, protože v zákoně je lze snížit, ne rychlost je stanovena. Chybějící značka omezení rychlosti (místní úprava) je pak chybou správce komunikace, ne řidiče.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Opravdu jde ten odstavec chápat jednoznačně tak, že když tam místní úprava není, platí 110km/h? Já to na první čtení pochopil opačně. Ani bych si nebyl jistý, že by se to ze správního řízení nemuselo poslat až k soudu...
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Vzhledem k tomu, že zákon může vykládat pouze soud a nejsou precedenty, tak by to asi muselo jít k soudu. Je to nejednoznačné.
Edit: jinak dík za dobrou obranu.
Edit: jinak dík za dobrou obranu.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
No ja si zase myslim, ze to je vcelku jednoznacne...
Btw. odvolavat se na parametry silnice je podle meho nazoru hloupe. Co je vlastne smerove delena komunikace? Je to nutne 2+2 a vice, nebo to je i deleny tripruh nebo 1+1 (je jich sice malo, ale najdou se)? A co se chape tim oddelenim? Svodila, retezy, betony, nebo staci pas zelene ci snad pouze kuzely? Abychom pak (sice absurdni nadsazka, ale v nasem state uz je snad uplne vsechno mozne) nemuseli behat vedle auta s metrem a premerovat, zda odstavny pruh nebo sirka krajnice odpovida normam obecne platnym pro dalnici, protoze kdyz tomu tak nebude, pak ma ridic samozrejme poznat, ze to dalnice neni... Ostatne podobne se v "duchu zakona" uz jednou soud vyjadril, ze i kdyz chybi znacka zacatek obce, podle charakteru zastavby ma ridic poznat, ze obci projizdi, a prizpusobit rychlost (ten pripad z Decina).
Jestlize je jednou system zalozen na v podstate jednoznacnem znaceni, pak by se mel tento system dodrzovat a ne obchazet kvuli zdanlive uspore jedne znacky nebo dokonce lenosti prislusneho spravce komunikace. To je muj nazor.
Btw. odvolavat se na parametry silnice je podle meho nazoru hloupe. Co je vlastne smerove delena komunikace? Je to nutne 2+2 a vice, nebo to je i deleny tripruh nebo 1+1 (je jich sice malo, ale najdou se)? A co se chape tim oddelenim? Svodila, retezy, betony, nebo staci pas zelene ci snad pouze kuzely? Abychom pak (sice absurdni nadsazka, ale v nasem state uz je snad uplne vsechno mozne) nemuseli behat vedle auta s metrem a premerovat, zda odstavny pruh nebo sirka krajnice odpovida normam obecne platnym pro dalnici, protoze kdyz tomu tak nebude, pak ma ridic samozrejme poznat, ze to dalnice neni... Ostatne podobne se v "duchu zakona" uz jednou soud vyjadril, ze i kdyz chybi znacka zacatek obce, podle charakteru zastavby ma ridic poznat, ze obci projizdi, a prizpusobit rychlost (ten pripad z Decina).
Jestlize je jednou system zalozen na v podstate jednoznacnem znaceni, pak by se mel tento system dodrzovat a ne obchazet kvuli zdanlive uspore jedne znacky nebo dokonce lenosti prislusneho spravce komunikace. To je muj nazor.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Co jsem to tou moji otázkou s obrázkem vyvolal za diskusi.
Jen tak mimochodem: Jak tam budou jezdit na to pole uvniř těch brejliček traktorem a kombajnem?
Na běžných sjezdech je to území většinou ŘSD a je tam nějaký ten trávníček a ty udržují vozy správce komunikace, pro které neplatí omezení na "minimální konstrukční rychlost 80km/h", ale tady je tam les a dvě pole oddělené potokem.
Jen tak mimochodem: Jak tam budou jezdit na to pole uvniř těch brejliček traktorem a kombajnem?
Na běžných sjezdech je to území většinou ŘSD a je tam nějaký ten trávníček a ty udržují vozy správce komunikace, pro které neplatí omezení na "minimální konstrukční rychlost 80km/h", ale tady je tam les a dvě pole oddělené potokem.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Koukal jsem na katastr a ŘSD tam víceméně nic nemá. Potok je státní, Lesy ČR mají ten les, ale ta pole uvnitř jsou fakt soukromá . Když může po D11 jezdit kombajn, co by nemohl jet i kousek po SMV
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Jinak k té rychlosti. Vidím značku, tak podle ní pojedu. Přece po mě nikdo nemůže chtít, abych třeba v noci po tmě zjišťoval, jestli jsou někde za keříky oddělující svodidla a podobně ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
To byste byl prikladna vyjimka. Typicky ridic udrzuje v pripojovacim pruhu rychlost 40 kmh a kouka, zda ma v prubeznem pruhu misto. Pripadne nastvane blikne, pokud mu vozidlo v prubeznem pruhu neda prednost bezhlavym skokem do leveho pruhu. Za me mate palec nahoru.Honey72 píše:Teoreticky to mohu hned za značkou rozjet na 110, i když ještě nejsem na čtyřpruhu, ale na přivaděči ?
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nakonec z toho vyplyne, že značku umístil správce komunikace blbě. Takže se pod tu SMV přidá dodatková tabulka 250m a značka SMV se objeví až za tím sjezdem do poleHoney72 píše:Koukal jsem na katastr a ŘSD tam víceméně nic nemá. Potok je státní, Lesy ČR mají ten les, ale ta pole uvnitř jsou fakt soukromá . Když může po D11 jezdit kombajn, co by nemohl jet i kousek po SMV
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Taky jsem si říkal proč SMPV nezačíná už u Tesca ale nakonec to takhle je možná lepší. U Březhradu jsem už zažil pár dost divokých situací, kdy to lidé v cca 40-50 km/hod. poslali z připojovacího do pravého pruhu a ani se nepodívali, jestli tam někdo jede. A u Tesca je to směrem do města dost pravidelný jev.... A přitom je tam připojovací pruh dlouhej jak nohavice.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Tak my všichni tady samozřejmě víme, že se jedná jen o připojení na SMV, ale kdo to tam nezná, třeba cizinec, uvidí značku, dozadu krásná rovinka, může si myslet, že už je na SMV a rozjede to. A pak bude koukat .AF-1 píše:To byste byl prikladna vyjimka. Typicky ridic udrzuje v pripojovacim pruhu rychlost 40 kmh a kouka, zda ma v prubeznem pruhu misto. Pripadne nastvane blikne, pokud mu vozidlo v prubeznem pruhu neda prednost bezhlavym skokem do leveho pruhu. Za me mate palec nahoru.Honey72 píše:Teoreticky to mohu hned za značkou rozjet na 110, i když ještě nejsem na čtyřpruhu, ale na přivaděči ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Na to, jak hezky zaparkoval auto mimo vozovku, kdyz nezvladl zatacku u najezdu na SPMV
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Povolena rychlost nerovna se rychlosti primerene mistu a situaci.
To vi snad kazdy absolvent autoskoly.
To vi snad kazdy absolvent autoskoly.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
jsem si skoro jist, že každý absolvent autoškoly je tak zmasírován, že si pamatuje jen tu maximální povolenou rychlost
k tomu je připoután, svítí a netelefonuje, tudíž se mu nemůže nic stát
ale to jsme tu silně OT
k tomu je připoután, svítí a netelefonuje, tudíž se mu nemůže nic stát
ale to jsme tu silně OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Pánové, jaký je vůbec závěr z té diskuse ohledně rychlosti na dvoupruhových směrově nerozdělených SMV? Značka s modrým autíčkem tedy vždy znamená 110, pokud není určeno jinak?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Závěr žádný. Tady se judikáty nestanovují.
Podle mne ano 110km/h, a je starostí správce, úředníků a policistů, aby na směrově nerozdělené byla spolu se značkou SMV i 90km/h. Kromě té 110km/h znamená ta značka plno jiných podstatnějších věcí (třeba zákaz cyklistů, traktorů, zákaz stání atd.). Naopak co z té diskuse vyplynulo, ale moc tu nepadlo, tak značka SMV nezaručuje směrové oddělení. Možná by na směrově neodělených mělo být zvykem dát i pozor provoz v obou směrech A9.
PS: Zkusil jsem si ten sjezd projet a i když na fotce to vypadá jako dlouhá rovinka, tak normálně myslící řidič tam asi těch 110 nebude využívat a pozná, že je na nájezdu. Jednak na konci rovinky se mu silnice opticky zužuje rozdělením ramp. Navíc po rozdělení je tam hodně pozvolná šikana nejdříve doleva a pak teprve doprava.
Další anomálie oproti dálnicím, kterou nechápu proč v tom připojováku jsou ty vodorovné šipky, které podle mne dělají jenom zmatek. Místo aby řidič zrychloval a zařadil se, tak mu šipky naznačují "kukej tam rychle zajet ať nezkončíš v příkopu".
Taky jsem si všiml, že cesta na to pole je možná i kolem toho lesíka.
Podle mne ano 110km/h, a je starostí správce, úředníků a policistů, aby na směrově nerozdělené byla spolu se značkou SMV i 90km/h. Kromě té 110km/h znamená ta značka plno jiných podstatnějších věcí (třeba zákaz cyklistů, traktorů, zákaz stání atd.). Naopak co z té diskuse vyplynulo, ale moc tu nepadlo, tak značka SMV nezaručuje směrové oddělení. Možná by na směrově neodělených mělo být zvykem dát i pozor provoz v obou směrech A9.
PS: Zkusil jsem si ten sjezd projet a i když na fotce to vypadá jako dlouhá rovinka, tak normálně myslící řidič tam asi těch 110 nebude využívat a pozná, že je na nájezdu. Jednak na konci rovinky se mu silnice opticky zužuje rozdělením ramp. Navíc po rozdělení je tam hodně pozvolná šikana nejdříve doleva a pak teprve doprava.
Další anomálie oproti dálnicím, kterou nechápu proč v tom připojováku jsou ty vodorovné šipky, které podle mne dělají jenom zmatek. Místo aby řidič zrychloval a zařadil se, tak mu šipky naznačují "kukej tam rychle zajet ať nezkončíš v příkopu".
Taky jsem si všiml, že cesta na to pole je možná i kolem toho lesíka.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
mohl bych sem dáti jeden dotaz který se netýká této nové ale staré hradubické?? Jak je to s tím kruháčem v Hradišti na Písku? Proč tam ještě stále straší když uzavírka kvůli které byl nesmyslně vytvořen už je otevřená? Děkuji a omlouvám se za zde položený dotaz
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nemůže to být tím, že oficiálně uzavírka končí až 15.6.2016? Mně to také vrtalo hlavou když jsem minulý týden jel jak po již obnovené vozovce, tak i přes ten kruhový objezd.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
jo tak to možné je ale snad nejsou na hlavu a řeknou si že je hotovo. Někdo to přeci musel převzít a povolit
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
tak oficiální uzavírka už dle datumu skončila a ten paskvil kruháč tam je stále. Kam se ozvat s dotazem co to má znamenat víte někdo. Vždyť to je na hlavu
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Dle starosty Starého HRadiště se z toho stalo provizorně definitivní řešení.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Do kdy proboha ?