EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Jenomže aby se aspoň ta EIA mohla udělat a mohl běžet ZAV, VZ atd, tak se musel aspoň schválit ten papír pod tím bodem 35 Bez toho papíru by se čekalo až si udělají herbáře ...
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Hanesi, ale není až tak na škodu zkusit oboje. Tím myslím ať vláda a ti naši slavní zastupitelé zkusí věc vyřešit (obejít) systémem české obezličky a jak správně píšeš mezitím může ŘSD tlačit a nechat udělat novou EIA. HLAVNĚ ať konečně přestanou jen žvanit a házet problém na své předchůdce a předchůdce předchůdců a ZAČNOU OPRAVDU něco dělat pro vyřešení problému. Je druhá polovina května a ZAV není stále vyřešen. (myslím D11 + D35)
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Nejhorsi na tom je, ze se furt o vsem jen keca a nic nedela.....
ZAV uz mel davno byt, protoze kolem HK toho zase najdou spoustu a bude to nejaky cas trvat nez to vse vyhrabou.
ZAV uz mel davno byt, protoze kolem HK toho zase najdou spoustu a bude to nejaky cas trvat nez to vse vyhrabou.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Jenom mne tak napaslo: Nemusi se udelat ty biologicke pruzkumy kvuli EIA? Kdyz se to preryje kvuli ZAV, tak uz asi nebude co zkoumat.
Nezastavam se toho byrokratickeho absurdistanu ...
Nezastavam se toho byrokratickeho absurdistanu ...
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Zde je k tomu další článek:
http://www.parlamentnilisty.cz/politika ... kdy-436093
http://www.parlamentnilisty.cz/politika ... kdy-436093
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
No, skloňovat slovo Brusel panu politikovi moc nejde...
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
To je součást koloritu části euroskeptiků, že místo "ten Brusel", používají "ta Brusel". Ale jestli se tato gramatická úprava uchytí mezi naší mládeží, to opravdu netuším .
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Jak známo, Brusel je ženského rodu a skloňuje se podle vzoru prdel.
Tedy: jedu do Brusele, jsem v Bruseli, atd .....
Tedy: jedu do Brusele, jsem v Bruseli, atd .....
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Country: na to, ze mas bydliste na Morave Ti to sklonovani nejak uteklo do Cech....
........ na Morave: Jedu do Brusela, jsem v Bruselu........
Dle vzoru Olomoooc: Jedo do Olomoooca, su v Olomooocu nebo tez v Olomoooco
Se moc omluvuju za OT ale nemohl jsem jinak
........ na Morave: Jedu do Brusela, jsem v Bruselu........
Dle vzoru Olomoooc: Jedo do Olomoooca, su v Olomooocu nebo tez v Olomoooco
Se moc omluvuju za OT ale nemohl jsem jinak
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
tak první problémy přichází i na Slovensko, což jsem nedávno ale předpokládal
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p129739
v globálu se to naštěstí netýká tolika staveb jako v ČR (což je ale i normální vzhledem k opožděnosti legislativy atd.)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p129739
v globálu se to naštěstí netýká tolika staveb jako v ČR (což je ale i normální vzhledem k opožděnosti legislativy atd.)
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Hanes: bydliště bych do toho nemotal ... ti co to takhle skloňují tím chtějí vyjádřit že Brusel = prdel. Znám pár lidí co do Brusele opravdu čas od času služebně jezdí, a právě oni tohle skloňování hojně používají a občas si stěžují: už zase musím jet do té Brusele .....
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Podobný jev lze čas od času pozorovat u názvu města Bruntál.
"Jsem v Bruntáli." "Jedu do Bruntále." etc
"Jsem v Bruntáli." "Jedu do Bruntále." etc
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
ty tri aktualni tendry se vypsaly tusim presne pred rokem. zajimave, ze ten problem s EIA se zverejni zrovna ted, tyden po otevreni cen?Diaľničiar píše:tak první problémy přichází i na Slovensko, což jsem nedávno ale předpokládal v globálu se to naštěstí netýká tolika staveb jako v ČR (což je ale i normální vzhledem k opožděnosti legislativy atd.)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
tomu se říká správné načasování ohledně D1 u Prešova jsem to ale psal ve SK části fóra o pár měsíců dříve
třeba znalec ze společnosti INEKO je zásadně proti realizaci na D1 u Prešova, když se tam staví i silnice I. třídy, to ledacos naznačuje stejně s tím že ministerstvo to vyhodnocuje, ovšem šéf NDS pak napíše, že Prešov a Košice si obchvaty zaslouží a vynechává ten úsek na D3; problémem je i to že po těchto úsecích nejsou peníze na žádné další na rychlostní silnice, které slibuje strana, která má jediného ministra ve vládě a to zrovna dopravy
bude to ještě zajímavé
ano, soutěže trvají téměř 1 rok; bylo tam odvolání vyloučených uchazečů
nabídky jsou si takto na pohled podobné, u některých občanů to vzbuzuje podezření na kartel
no tak se soutěže zase zruší a zase se to protáhne o další rok a když se to stane, tak se rovnou řekne že se třeba někde musí řešit EIA a začne se soutěžit úplně něco nové třeba na R2
stát si toho ale moc dovolit nemůže, ale sektor stavebnictví unese i tuto variantu, jen to obyvatelstvo v těch městech ne
http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2 ... recka.html
Podľa Jána Kovalčíka, analytika inštitútu INEKO, je spomedzi troch spomínaných diaľničných úsekov najdôležitejší ten na Kysuciach – Čadca, Bukov – Svrčinovec. „Vyrieši doteraz najužšie miesto na dôležitom tranzitnom ťahu do Poľska i ČR. Je veľká škoda, že finále jeho projektovej a majetkovej prípravy sa pretiahlo o celé roky a namiesto neho sa peniaze z eurofondov nakoniec míňali na menej potrebné projekty.“ Pôvodne sa mal podľa neho stavať čo najskôr po nadväzujúcom úseku Svrčinovec – Skalité, ktorý sa tento rok dokončuje. „Spolu umožnia skompletizovať D3-ku od tunela Horelica pri Čadci až po hranicu s Poľskom,“ vysvetľuje J. Kovalčík.
Úsek D1 pri Košiciach, ako tvrdí, je menej urgentný. „Ale nevidím dôvod ho spochybňovať, keďže má prijateľný pomer prínosov a nákladov.“ Za najmenej potrebný z trojice projektov považuje D1 Prešov, západ – Prešov, juh, lebo Slovenská správa ciest dokončuje
třeba znalec ze společnosti INEKO je zásadně proti realizaci na D1 u Prešova, když se tam staví i silnice I. třídy, to ledacos naznačuje stejně s tím že ministerstvo to vyhodnocuje, ovšem šéf NDS pak napíše, že Prešov a Košice si obchvaty zaslouží a vynechává ten úsek na D3; problémem je i to že po těchto úsecích nejsou peníze na žádné další na rychlostní silnice, které slibuje strana, která má jediného ministra ve vládě a to zrovna dopravy
bude to ještě zajímavé
ano, soutěže trvají téměř 1 rok; bylo tam odvolání vyloučených uchazečů
nabídky jsou si takto na pohled podobné, u některých občanů to vzbuzuje podezření na kartel
no tak se soutěže zase zruší a zase se to protáhne o další rok a když se to stane, tak se rovnou řekne že se třeba někde musí řešit EIA a začne se soutěžit úplně něco nové třeba na R2
stát si toho ale moc dovolit nemůže, ale sektor stavebnictví unese i tuto variantu, jen to obyvatelstvo v těch městech ne
http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2 ... recka.html
Podľa Jána Kovalčíka, analytika inštitútu INEKO, je spomedzi troch spomínaných diaľničných úsekov najdôležitejší ten na Kysuciach – Čadca, Bukov – Svrčinovec. „Vyrieši doteraz najužšie miesto na dôležitom tranzitnom ťahu do Poľska i ČR. Je veľká škoda, že finále jeho projektovej a majetkovej prípravy sa pretiahlo o celé roky a namiesto neho sa peniaze z eurofondov nakoniec míňali na menej potrebné projekty.“ Pôvodne sa mal podľa neho stavať čo najskôr po nadväzujúcom úseku Svrčinovec – Skalité, ktorý sa tento rok dokončuje. „Spolu umožnia skompletizovať D3-ku od tunela Horelica pri Čadci až po hranicu s Poľskom,“ vysvetľuje J. Kovalčík.
Úsek D1 pri Košiciach, ako tvrdí, je menej urgentný. „Ale nevidím dôvod ho spochybňovať, keďže má prijateľný pomer prínosov a nákladov.“ Za najmenej potrebný z trojice projektov považuje D1 Prešov, západ – Prešov, juh, lebo Slovenská správa ciest dokončuje
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
I to PPP na D4/R7 se připravovalo dlouhé roky. A klidně se to mohlo podepsat v závěru volebního období a již se mohlo stavět, ale byla to politická objednávka, aby tomu tak nebylo a tak tomu tak nebylo. Sestavila se velmi rychle nová vláda, kde Smer-SD má i nadále dominantní postavění, ale PPP se podepsalo. Ovšem po marketingových kontrolách a vše je v pořádku. Byla to dobrá soutěž, je to +59 km D/R do výstavby u hl. města.
Teď zbývá z EU fondů kolem 1 mld. € na D/R po celé zemi a tady za 700-800 mil. € se může stavět 30 km D1/D3. Proč proces výběru nenatáhnout a nezrušit a postavit o 20 km více? Není problém zapojit 3. PPP a možná i 4. PPP, ale vše se tak budovat nedá. A vláda se jaksi nemá s tím, aby financovala více dálnic. Na Slovensku se musí řešit akutní problémy ve zdravotnictví s vnitřním dluhem nad 500 mil. €, musí se řešit alarmující situace ve školství. Sociální situace také není zrovna dobrá, důchody se valorizují o směšné částky atd. a pokud se do 2018 nenachází ze státního rozpočtu více peněz na D/R, tak se do konce volebního období nestačí odevzdat do provozu. A tak se čeká jak to udělat. Je to o čase. A na Slovensku to nyní všechno jde tak akurát do časových možností naplno; všechny termíny pro odvolání se využijí, úřady vše oznamují na hranu s časem a tak se ziskává čas. Veličina, která dává politikům prostor pro rozhodnutí o tom, kde se něco postaví a kde ne; všude se nedá.
V principu velké společnosti těm je to jedno. Bude to o menších, které mají problém s prácemi. Tam je to až likvidační. Tomu sektoru by ty úseky scházeli, ale ne zásadně. Ty EU fondy počkají na něco dalšího. Někdy se vyčerpají. Stejně tak i v ČR se vyčerpají, jen později a nárazově se všemi efekty, které to budou provázet.
A možná to bude i naopak, bude se to veřejní mínění takhle masírovat silněji a pak se řekne, vidíte nedá se moc navíc stavět a budou všichni rádi za to co se soutěží + 1 až 2 úseky navíc. A ta vládní strana s ministerstvem dopravy měla ve volbách 5% a očekávala 15%, má dluhy a ty musí splácet, takže reálně musí poslouchat hlas jiných stran. Tam je spokojenost u SNS i Most-Híd. A když 70% všech nových veřejných staveb je z EU fondů vše co se na Slovensku staví závisí na EU fondech, tak když jsou pomalu poslední peníze, tak jde o hodně, i když vláda teprve vládnout začala. Ale o tom to bude. Tady se budou odevzdávat do provozu úseky, které zahájila předchozí vláda anebo je připravovala v soutěžích a to byl jen Smer-SD, nikoliv Sieť. A to je zas další marketing. A jsme zas u spolitizované výstavby dálnic na Slovensku od příprav až po finální práce. Na tom se stále nic nezměnilo.
Novší úseky, které se připravují tak se připravují s novou EIA. Tyto úseky starší, které se ale plánují 20 let to vše dohání bídná minulost v rozvoji dálnic. Otázka spíš stojí jinak: proč nikdo tu EIA neřešil před zahájením tendrování
Teď zbývá z EU fondů kolem 1 mld. € na D/R po celé zemi a tady za 700-800 mil. € se může stavět 30 km D1/D3. Proč proces výběru nenatáhnout a nezrušit a postavit o 20 km více? Není problém zapojit 3. PPP a možná i 4. PPP, ale vše se tak budovat nedá. A vláda se jaksi nemá s tím, aby financovala více dálnic. Na Slovensku se musí řešit akutní problémy ve zdravotnictví s vnitřním dluhem nad 500 mil. €, musí se řešit alarmující situace ve školství. Sociální situace také není zrovna dobrá, důchody se valorizují o směšné částky atd. a pokud se do 2018 nenachází ze státního rozpočtu více peněz na D/R, tak se do konce volebního období nestačí odevzdat do provozu. A tak se čeká jak to udělat. Je to o čase. A na Slovensku to nyní všechno jde tak akurát do časových možností naplno; všechny termíny pro odvolání se využijí, úřady vše oznamují na hranu s časem a tak se ziskává čas. Veličina, která dává politikům prostor pro rozhodnutí o tom, kde se něco postaví a kde ne; všude se nedá.
V principu velké společnosti těm je to jedno. Bude to o menších, které mají problém s prácemi. Tam je to až likvidační. Tomu sektoru by ty úseky scházeli, ale ne zásadně. Ty EU fondy počkají na něco dalšího. Někdy se vyčerpají. Stejně tak i v ČR se vyčerpají, jen později a nárazově se všemi efekty, které to budou provázet.
A možná to bude i naopak, bude se to veřejní mínění takhle masírovat silněji a pak se řekne, vidíte nedá se moc navíc stavět a budou všichni rádi za to co se soutěží + 1 až 2 úseky navíc. A ta vládní strana s ministerstvem dopravy měla ve volbách 5% a očekávala 15%, má dluhy a ty musí splácet, takže reálně musí poslouchat hlas jiných stran. Tam je spokojenost u SNS i Most-Híd. A když 70% všech nových veřejných staveb je z EU fondů vše co se na Slovensku staví závisí na EU fondech, tak když jsou pomalu poslední peníze, tak jde o hodně, i když vláda teprve vládnout začala. Ale o tom to bude. Tady se budou odevzdávat do provozu úseky, které zahájila předchozí vláda anebo je připravovala v soutěžích a to byl jen Smer-SD, nikoliv Sieť. A to je zas další marketing. A jsme zas u spolitizované výstavby dálnic na Slovensku od příprav až po finální práce. Na tom se stále nic nezměnilo.
Novší úseky, které se připravují tak se připravují s novou EIA. Tyto úseky starší, které se ale plánují 20 let to vše dohání bídná minulost v rozvoji dálnic. Otázka spíš stojí jinak: proč nikdo tu EIA neřešil před zahájením tendrování
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Já bych na tvém místě byl rád, že u vás nejste v situaci jako my. Nejdříve nebyla dokumentace, pak to chvíli vypadalo s budoucími stavbami luxusně (bylo i dost peněz - prý) a pak bum a v situaci plné příjemných očekávání se vynořil problém s EIA. Naopak u vás se staví na plné pecky a km dálnic otvíráte jak na běžícím pásu...
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Nejde stavět baz EIA. Nezávisí to přímo na fondech. Nelze postavit stavbu se starou EIA za naše peníze. Jde o to, že to je součást evropského práva. Už proboha neopakujme stále dokola tento argument nebo se z té staré EIA nevymotáme.Diaľničiar píše:Já třeba nemám problém s EIA v ČR. Klidně ať si staví ČR dálnice i bez EIA. Bez EU fondů. Proč ne?
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
To je pravda. Jsou ale i jiné možnosti. Ale ano, nebudeme to neustále rozebírat.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
11.5. nám pan ministr mžp Brabec slíbil, že do konce května předloží novelu s vyjímkou. http://www.mzp.cz/cz/news_160512_novely_EIA
Tento týden na vládu nepřinesl nic. http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ti ... 16-144427/
Příští týden 30.5.2016 v programu jednání vlády také nic https://apps.odok.cz/djv-agenda?date=2016-05-30
Takže klasika: Do konce měsíce asi nic nebude. Schválně zdali jej novináři v pondělí pořádně ugrilují.
Tento týden na vládu nepřinesl nic. http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ti ... 16-144427/
Příští týden 30.5.2016 v programu jednání vlády také nic https://apps.odok.cz/djv-agenda?date=2016-05-30
Takže klasika: Do konce měsíce asi nic nebude. Schválně zdali jej novináři v pondělí pořádně ugrilují.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Ta naše vláda je "slibotechna" a skutek utek...
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Dvs: to je ten pruser, ze Evropske pravo je nadrazeno pravu svrchovanych statu. Ja se nedivim Anglicanum, ze v tom spolku nechteji byt, kdyz jsou porad nejak omezovani.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Ale posouzení vlivu na životní prostředí bylo i za minulého režimu. Tady je spíše problém retroaktivity, ale vzhledem k době od EIA se není co divit. Chtělo to spíš zavést, že EIA platí určitou dobu a pak je třeba provést aktualizaci.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Za minulého režimu veřejné posouzení na životní prostředí ve smyslu EIA nebylo. Nevím co tím myslíte?
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Nějak se vliv na životní prostředí vyhodnocovat musel. Otázkou je kdo (samostatné MŽP vzniklo až v roce 1990) a jak hluboko se tím zabýval. Veřejné to skoro určitě nebylo. Bylo vůbec veřejné projednávání jednotlivých stupňů stavebního řízení, šlo-li o veřejně prospěšnou stavbu?
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Podstatou EIA je právě to veřejné projednání a to opravdu za minulého režimu nebylo.
Podle mne si to někdy pleteme zjednodušeně s ochranou přírody. To se řídí jiným zákonem o ochraně přírody a ten měl svého předchůdce i za minulého režimu.
Podle mne si to někdy pleteme zjednodušeně s ochranou přírody. To se řídí jiným zákonem o ochraně přírody a ten měl svého předchůdce i za minulého režimu.