Autor |
Zpráva |
martas
Příspěvky: 1056 Bydliště: Choceň
|
 Stavby na železnici
již jsem to tady před několika lety zjišťoval, ale za boha to nemohu najít. Existují podobně zaměřené stránky i o českých železnicích? Nemyslím teď oficiální weby jako SŽDC. Něco, kde by byly aktuální informace, názory ostatních, termíny a fotografie z realizovaných projektů. Předem díky za tipy 
|
30.10.2012 13:22:02 |
|
 |
adamos
Příspěvky: 1547 Bydliště: D1, 2,78 km
|
 Re: stavby na železnici
_________________ Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
|
30.10.2012 13:29:23 |
|
 |
Jura_Favorit
Příspěvky: 87 Bydliště: Olomouc
|
 Re: stavby na železnici
No Želpage určitě ne. To spíš fórum na K-reportu nebo vlaky.net.
_________________ Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi) VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
|
30.10.2012 13:36:30 |
|
 |
kasme
VIP
Příspěvky: 3925 Bydliště: ano
|
 Re: stavby na železnici
_________________
kasme.rajce.net
žst. Praha-Hostivař – Praha-Zahradní Město – Praha-Eden – Praha-Vršovice
|
30.10.2012 13:37:57 |
|
 |
Lenny
Autor
Příspěvky: 9337 Bydliště: na levém břehu Dunaje
|
 Re: stavby na železnici
Kdysi nejlepší stránky o koridorech, bohužel 6 let neaktualizované. http://www.k-report.net/koridory/
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
|
30.10.2012 18:23:47 |
|
 |
P_V
Příspěvky: 1560 Bydliště: Praha
|
 Re: stavby na železnici
http://82.117.129.14/forum/forum.asp?DF=DFCD2oficiální (nebo spíš že ho zapomněli zrušit) fórum ČD
|
31.10.2012 17:10:27 |
|
 |
jonáš
Příspěvky: 4041
|
 Re: stavby na železnici
Spíš nechtěj těch pár zbylejch endemitů zbytečně stresovat  Pro přehled a volnou diskusi asi ten K/rep, Želpage je spíš populárně-společenskej magazín. Pak jsou různý menší servery, asi nejlíp k vyhledání gůglem.
|
1.11.2012 13:31:19 |
|
 |
Domis
Příspěvky: 239 Bydliště: Viničné Šumice
|
 Re: stavby na železnici
Našel jsem podrobnou mapu variant nové VRT Praha - Brno. Tedy nově se to jmenuje RS1, neboli "rychlé spojení 1" http://www.vysokorychlostni-zeleznice.c ... P_2010.pdf (má to několik MB) Jsou tam 2 varianty, jedna jižnější vede mezi Humpolcem a Pelhřimovem, ta severnější vede přes Havlíčkův Brod. Můžete se kochat. Kdyby někoho zajímala česká vysokorychlostní železnice víc, v aktuálním čísle časopisu SŽDC Moderní železnice je o tom docela podrobnej článek (od strany 30).
|
30.12.2013 11:45:30 |
|
 |
kot
Příspěvky: 4274
|
 Re: stavby na železnici
Obávám se ,že je to dobré jako sci-fi...Bohužel.
|
30.12.2013 16:13:41 |
|
 |
Mišda
Příspěvky: 120
|
 Re: stavby na železnici
Po dlouhé době fotky ze stavby 3. koridoru u Plzně. Zahájení prací u Doubravky https://plus.google.com/photos/11185661 ... 1679688513
|
30.4.2015 20:28:29 |
|
 |
kasme
VIP
Příspěvky: 3925 Bydliště: ano
|
 Re: stavby na železnici
hmmm, v ksichtoknize nic nevidím, asi je to jen pro někoho smile při DOD bude vidět jak se prochroustává lavicí, ze štítu bude vidět jen kousek vršku první prorážka bude dřív a jak to na místě vypadalo před měsícem... http://www.koridory.cz/archives/36417/
_________________
kasme.rajce.net
žst. Praha-Hostivař – Praha-Zahradní Město – Praha-Eden – Praha-Vršovice
|
1.6.2016 9:44:44 |
|
 |
Vitapb
Příspěvky: 54
|
 Re: Stavby na železnici
Neví tu náhodou někdo, jestli se neuvažuje o elektrifikaci trati č. 200 z Protivína do Zdic?
|
1.6.2016 17:32:46 |
|
 |
mts
Příspěvky: 418
|
 Re: Stavby na železnici
Existuji nejake webovky, kde by clovek nasel nejakou mapu 4. koridoru s vyznacenim které casti uz jsou modernizovane. Po pulhodinovem hledani na webu jsem se proklikal k aktualitam z roku 2006, informacim o oplechovani pristresku v Kolovratech apod...
|
7.6.2016 13:43:02 |
|
 |
vodouch2000
Příspěvky: 997 Bydliště: D11 - exit 62
|
 Re: Stavby na železnici
|
7.6.2016 14:17:50 |
|
 |
kot
Příspěvky: 4274
|
 Re: Stavby na železnici
vodouchu díky za odkaz . Článek je opravdu komplexní 
|
8.6.2016 11:49:02 |
|
 |
mts
Příspěvky: 418
|
 Re: Stavby na železnici
Je priznacne, ze kvalitni informace clovek najde na strankach města, kterym ta zeleznice prochazi, a ne na strankach ministerstva nebo SZDC nebo nejakeho jiného statniho organu. Proste organi...
|
8.6.2016 15:05:09 |
|
 |
vodouch2000
Příspěvky: 997 Bydliště: D11 - exit 62
|
 Re: Stavby na železnici
Na iDnes se objevil zajímavý článek (Martas?) ohledně modernizace železničního koridoru v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí. Měl jsem za to, že průchozí bude nové trasování v tzv. variantě střed (subvarianty 1 a 2) se třemi kratšími tunely a zachováním co největšího počtu stanic a zastávek. V článku se ale uvádí, že maximálně narovnaná varianta (tzv. zelená) se dvěma dlouhými tunely je teď paradoxně ta nejpravděpodobnější. Článek zde: http://pardubice.idnes.cz/stat-naprimi- ... zpravy_jahVizualizace z roku 2014 se všemi zvažovanými variantami zde: https://www.youtube.com/watch?v=KPNEwBFkHTc
|
6.2.2017 16:06:10 |
|
 |
Lynx
Příspěvky: 2122
|
 Re: Stavby na železnici
Díky za článek. Pro mě je to dobrá zpráva, já jsem pro pořádné řešení s výhledem na desetiletí dopředu než pro řešení sice levnější, ale polovičaté.
|
6.2.2017 19:16:28 |
|
 |
P_V
Příspěvky: 1560 Bydliště: Praha
|
 Re: Stavby na železnici
S výhledem na desetiletí to opravdu je, aspoň co se týče realizace. To už je po 10 letech třetí koncepce, ještě náročnější než ta první, která kvůli ceně neprošla.
|
6.2.2017 19:24:47 |
|
 |
xhj
Příspěvky: 67
|
 Re: Stavby na železnici
Pokud je mně známo, tak varianta Střed 2 neprošla EIA. Viz http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3690543
|
6.2.2017 20:56:59 |
|
 |
P_V
Příspěvky: 1560 Bydliště: Praha
|
 Re: Stavby na železnici
V systému EIA je hodnocení jen pro varianty z roku 2007, takže to bude jen předběžná neoficiální zpráva. Ví se jen, že předchůdce varianty Střed 2 nevyhrál v místním referendu kvůli NIMBY, jelikož tam byla varianta zelená, která železnici z Brandýsa odstraňuje úplně. EIA doporučuje taky zelenou variantu, ale z poněkud specifických důvodů. Hluk z nějakého důvodu posuzovali bez protihlukových opatření a vyšlo jim, že hluk bude (jaký to objev), z toho napsali do závěru o negativním vlivu a měli jasno. Také by mě zajímalo, jak by ve srovnání s ostatními variantami vyšlo hodnocení staré trati, posuzované jako kdyby se měla stavět teď. Ale současný návrh jaksi kombinuje negativa obojího, cenu dlouhého tunelu a hluk od nákladní dopravy ve městě Brandýs.
|
7.2.2017 9:57:48 |
|
 |
Sudr
Příspěvky: 623
|
 Re: Stavby na železnici
Tak to, že nebude varianta s tunelem mi přijde škoda...... i když je fakt, že těch miliard je už v odhadu za to moc a moc a jenom kvůli tomu, že třeba já jedu vlakem do Prahy tak jednou ročně to nemá cenu stavět... http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khr
|
31.3.2017 9:37:25 |
|
 |
MickeyMouse
Příspěvky: 842
|
 Re: Stavby na železnici
Sudr píše: Tak to, že nebude varianta s tunelem mi přijde škoda...... i když je fakt, že těch miliard je už v odhadu za to moc a moc a jenom kvůli tomu, že třeba já jedu vlakem do Prahy tak jednou ročně to nemá cenu stavět... http://budejovice.idnes.cz/tunel-zelezn ... zpravy_khrVubec jsem z clanku ale nepochopil, kudy by to melo byt vedene... Vygooglil jsem jen tohle ( http://www.k-report.net/koridory/soucasn13.htm), ale prijde mi, ze se v clanku pise jeste o nejake dalsi variante. Osobne jsem tipoval, ze nakonec bude jednokolejny tunel + stara trat. Tunel pro Ex a R, stara trat pro Os a cargo. Druhy tunel by se jakoze postavil casem. Takove pekne typicke reseni dopravnich staveb v Czechii... Zajimava by byla i ta varianta, ktera by vedla nivou Vltavy. Na Hluboke by tak mohl vzniknot primy prestup na lode 
_________________ Budu rád, až z toho něco smažu: 0136 0301-0305/I a 3011-3012/II 0511 D35 Ostrov-Mohelnice 5501-5502 D49
|
3.4.2017 19:28:14 |
|
 |
outdoor
Příspěvky: 70 Bydliště: Plzeň-jih
|
 Re: Stavby na železnici
Vitapb píše: Neví tu náhodou někdo, jestli se neuvažuje o elektrifikaci trati č. 200 z Protivína do Zdic? myslím, že neuvažuje dalších 100let, v nedávné minulosti proběhla lehká "modernizace" této trati. Elektrifikace je dost drahá záležitost a trať není a nebude na seznamu evropských tratí, aby si zasloužila takovou investici v tak málo osídleném kraji... Přednost je jinde... jelikož se uvažuje přepnutí (sjednocení) ze stejnosměru 3kv na střídavinu 25kv, což sežere dost peněz (mld), tak nové projekty moc peněz nezbude
|
4.4.2017 7:31:13 |
|
 |
vodouch2000
Příspěvky: 997 Bydliště: D11 - exit 62
|
 Re: Stavby na železnici
V regionálním plátku Chrudimské noviny se objevil krátký článek o stavu přípravy tzv. Ostřešanské spojky na trati č. 238 (v rámci modernizace žel. uzlu Pardubice). Citují se ale materiály společnosti Foxconn, tak nevím, jakou informační váhu to má. http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/zp ... pojku-jsou
Přílohy:
800x800_sudop301_2.jpg [ 137.85 KiB | Zobrazeno 4513 krát ]
|
2.5.2017 12:35:55 |
|
|