D4 (SK)

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel Karpaty je dle ministra dopravy ideální pro PPP. Celý rozhovor zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5369 .

Takže budeme stavať formou PPP projektov?

Treba zvážiť, aké úseky chceme stavať touto formou, pretože nie všetky sú na ňu vhodné a musia vykazovať nejakú návratnosť. Ak sa pozrieme na vyťaženosť jednotlivých úsekov, určite nám PPP nevyjde napríklad na tunel pod Donovalmi. Určite však vyjde na tunel pod Karpatmi.



To kdyby se povedlo jen do 2020 zahájit mezinárodní tendr, tak by to byl úspěch. Poté by se dal nanutit tranzit z D2 na D4, čím by se D2 odlehčilo a Bratislava by dostala de facto komplexní obchvat. Včetně záběru v dosahu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem zcela zastaralé informace v prvním příspěvku včetně doplnění názorné mapy a do druhého příspěvku jsem nahrál trasování dálnice včetně tunelu Karpaty. Ihned po zahájení výstavby 2 úseků v rámci PPP je přesunu i formálně do kolonky ve výstavbě. Dálnice D4 se tedy zcela zásadně posouvá ve své realizaci dopředu. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4

Příspěvek od Diaľničiar »

Uzavřel se projekt na PPP D4; debatujte k tomu v daném vláknu. Ministerstvo dopravy se začne věnovat úseku D4 Bratislava, Rača – Záhorská Bystrica v délce 12 km s 9 km dlouhým tunelem Karpaty, který je prozatím u technické studie. Do budoucna nevylučuje jeho výstavbu formou PPP. Více: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5450 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový ministr dopravy informoval, že se zesíli příprava zbývající části s tunelem Karpaty. Projekt se posuzuje již v procesu EIA a počítá se s PPP výstavbou, více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5629 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Úsek s tunelem Karpaty se začal posuzovat v procesu EIA. Na výběr je ze 2 variant. NDS předběžně počítá se zahájením výstavby v roce 2025. Více včetně opisů variantů naleznete zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5692 . Tady se počítá i s PPP, pokud to bude nutnost.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Minulý čtvrtek se již o výše zmíněném rokovalo: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5742 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Lynx »

Ví prosím někdo zda jednají Slováci s Rakušany o napojení D4 přes řeku Moravu ? A zda Rakušani počítají s nějákou návaznou dálnicí či rychlostnicí ? Pro obyvatelé Bratislavy by se to hodilo a nejen pro ně. Netuším ale zda jsou tomu Rakušáci nakloněni.

Například něco takového:

https://mapy.cz/s/1jQ1y
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: D4 (SK)

Příspěvek od hiob »

Má to být rakouská S8
https://de.wikipedia.org/wiki/Marchfeld ... tra%C3%9Fe

detailní plánované trasování na openstreetmap.de
https://www.openstreetmap.de/karte.html ... ers=B000TT
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

zdroj: portál NDS
zdroj: portál NDS
Snímka.PNG (67.23 KiB) Zobrazeno 21298 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

DIAĽNICA D4, TUNEL KARPATY (odbornější článek)

Budovanie cestnej siete nadradených komunikácií v bratislavskom regióne sa dosiaľ realizovalo s ohľadom na nepriechodnosť masívu Malých Karpát. Najjednoduchšie prepojenie ľavobrežných dopravných koridorov od severozápadu (D2 zo smeru Malacky, Kúty) a severovýchodu (D1 zo smeru Trnava, Pezinok) sa v minulosti vyriešilo prevedením všetkej dopravy na pravý breh Dunaja.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Stát dá 25 mil. € na lepší napojení Devínskej Novej Vsi na D4 :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6162
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: D4 (SK)

Příspěvek od zesp »

Dialničiar: Dnes jsem si všiml, že se staví část D4 od D1 směrem I/61. Kam až je to rozestavěno a kdy má být hotovo???? Nic tu k tomu není a nechce se mi to hledat někde jinde...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4

Příspěvek od Diaľničiar »

njn když se nechce tak se nechce :)
Diaľničiar píše:Uzavřel se projekt na PPP D4; debatujte k tomu v daném vláknu. Ministerstvo dopravy se začne věnovat úseku D4 Bratislava, Rača – Záhorská Bystrica v délce 12 km s 9 km dlouhým tunelem Karpaty, který je prozatím u technické studie. Do budoucna nevylučuje jeho výstavbu formou PPP. Více: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5450 .
D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel cez Karpaty? Vezme tretinu dopravy z Prístavného mosta :arrow:

Prekonanie masívu Malých Karpát bolo pri budovaní dôležitých dopravných ťahov v okolí hlavného mesta problémom, ktorý je ľahšie obísť. Kľúčové dopravné koridory zo severozápadu po diaľnici D2 a zo severovýchodu po diaľnici D1 sa preto stretli až na pravom, teda petržalskom brehu Dunaja. Trend rastúcej intenzity dopravy a preťaženosť hlavných ťahov v Bratislave však tlačia do hľadania nového riešenia.

Diaľnica D4, teda vonkajší obchvat Bratislavy, sa pripravuje už od roku 2000. Má za sebou technickú štúdiu a v septembri 2009 vznikla aj štúdia realizovateľnosti. Cieľom výstavby je umožniť najmä tranzitnej nákladnej doprave vyhnúť sa vjazdu do metropoly.

Bratislavou totiž denne prechádzajú tisícky nákladných vozidiel, avšak pre mnohé z nich nie je cieľovou destináciou. Na mestskej diaľnici sa obchádzajú kamióny z Rakúska, Maďarska, Česka, ale aj celého Slovenska či Poľska.

Autori štúdie vypočítali, že dostavbou diaľnice D4 by sa notoricky preťažené úseky výrazne odľahčili. Napríklad na Prístavný most by mohlo smerovať až o tretinu menej automobilov a po moste Lafranconi by prechádzalo o štvrtinu menej áut.

Jednou z najväčších výziev na trase plánovanej diaľnice D4 je práve prepojenie existujúcich diaľnic D1 a D2 na ľavom brehu Dunaja. Najčastejšie spomínaným riešením je preraziť pohorie Malé Karpaty najdlhším a najdrahším tunelom v krajine.

Národná diaľničná spoločnosť odhaduje, že výstavba 12,4 kilometra dlhej diaľnice medzi Račou a Záhorskou Bystricou, ktorej súčasťou je aj takmer jedenásť kilometrov dlhý tunel Karpaty, by stála viac ako 800 miliónov eur.

Miestnych výstavba neteší
Zámer preraziť najdlhší slovenský tunel aktuálne posudzujú z hľadiska vplyvov na životné prostredie. Národná diaľničná spoločnosť verí, že sa jej podarí spustiť stavbu už v roku 2025 a o päť rokov neskôr tunelom prejdú prvé autá.

S dobudovaním celého obchvatu D4 okolo Bratislavy, vrátane tunela Karpaty, počíta aj Vízia a stratégia rozvoja Slovenska do roku 2030 z dielne vicepremiéra pre investície Richarda Rašiho. Materiál je aktuálne v medzirezortnom pripomienkovom konaní.

Severná časť diaľnice D4 by mala smerovať od križovatky v Ivanke pri Dunaji, kde sa napojí na D1-ku a aktuálne stavanú D4-ku z Jaroviec. Následne by mala poza Čiernu Vodu pokračovať na úpätie Malých Karpát, s východným portálom tunela pri Račianskom potoku pod svahmi Vajnorskej hory.

Po takmer jedenástich kilometroch pod zemou by mal dvojrúrový tunel vyústiť severozápadne od obce Marianka a následne sa napojiť na diaľnicu D2 v križovatke Stupava.

Ministerstvo životného prostredia má posudzovanie dopadov tejto časti obchvatu Bratislavy na stole už druhýkrát. Pôvodný zámer kontrolóri zamietli a vrátili na dopracovanie. Jedným z dôvodov bol aj tlak verejnosti.

S trasovaním D4 pri Marianke nesúhlasili obyvatelia obce, občianska iniciatíva Zachráňme Marianku i aktivisti z občianskeho združenia Malé Karpaty. Namietali, že niektoré z navrhovaných variantov vedú príliš blízko obytných častí a historických pamiatok, a že násyp diaľnice, miestami vysoký až šesť metrov by príliš zmenil ráz krajiny.

Zvažujú dva varianty
Severný obchvat Bratislavy sa na posudzovanie EIA vrátil na konci roka 2016, dodnes však nepadlo konečné rozhodnutie. Zámer obsahuje dva varianty. Rozdiel v ich cene spôsobujú práve odlišnosti v západnom portáli tunela, pri obci Marianka.

Kým preferovaný a lacnejší variant naďalej počíta s vyústením severozápadne od obce a pokračovaním po násype, druhý variant pracuje s možnosťou tunel pri Marianke umelo predĺžiť, prekryť vegetáciou a zakomponovať ho tak do okolitého prostredia.

Definitívne rozhodnutie zatiaľ nepadlo ani o spôsobe, akým by sa mal najdlhší tunel v krajine raziť. Uvažuje sa o dvoch alternatívach, a to razení pomocou raziaceho stroja alebo vrtno-trhavinovou metódou.

Napriek tomu, že použitie raziaceho stroja je približne o desať percent drahšie, autori štúdie ho odporúčajú, predstavuje totiž nižšie riziko pre spodné vody. Cena výstavby preferovaného prvého variantu pomocou raziaceho stroja by podľa odhadov NDS z roku 2016 presiahla 900 miliónov eur.

https://reality.etrend.sk/komercne-nehn ... lacne.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: D4 (SK)

Příspěvek od FlakY` »

Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Na D4 se črtá 12 km tunel za 1 miliardu (07/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6994

PPP se může uplatnit na další 4 projekty D/R sítě
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6998

Jedna bába povídala ... Kdysi (dávno) obdrželo (prý) Slovensko investiční nabídku k vytvoření tzv. "Carpathia Motorway LC", řekněme limitovaná koncese. Byla tam nabídka pro investici do výstavby celého okruhu D4, s menším počtem MÚK, než je tomu dnes (v rámci toho co je dnes; odvedení dopravy mezi silnicemi), s odevzdáním D1 do portfolia této společnosti a to po Trnavu s tím, že po Senec by se přestavil s kolektorama pro nákladní dopravu a po Trnavu rozšířil v etapách dle potřeb. Koncesní model byl na 50 let pro D4, možnosti A-B-C-D, stát si mohl vybrat zda li by doplácet aneb ne, zda mýto a pro koho a kam až v rámci D1. Investice za tehdy v řádech desítek miliard korun. A ne, nabídku nepředložila F firma. Ale přesně tady se viděl potenciál rozvoje, s 50 let bez plateb od státu i s tunelem, tehdy ale kratším. Je jen málo institucí a států, které znají základy stavební geologie, takže lze soudit, odkud byla mj. nabídka, ale hlavně se stalo to, že se na nabídku nikdy nereagovalo. Otevření tunelu bylo plánováno na období 2020-2025 dle intenzit provozu ale taky časová vázanost dle koncese. To se již nestane a hlavně tedy se počítalo s rezervama na rozšíření atp. Pokud by stát odevzdal i úseky v rámci D1, D2 do správy + vložil základy majetku (pozemky a ty by i řešil), tak mohl získat bezprecedentní investici. A dnes hotové tahy akorát teda sice zdarma pro stát, ale platili by všichni motoristi v Bratislavě a kdo by tudy projížděl dlouhou dobu. Takhle neplatí, ale obchvat by chtěl každý. Co my dnes víme, tak to je ten fakt, že i výnosný obchvat kolem BA bez tunelu šel platbami od státu :!: a to stejné půjde patrně na tunel Karpaty, bez kterého se BA nemůže dál rozvíjet. PPP mohlo řešit tohle. EU fondy měli řešit stanici Filiálka a MHD a město vlastní silnice. Trnem v oku bylo, že by to nebylo slovenské a "nikdo by na tom nic neutrhl". Karpatská dálnice by byla i parádní reklama do prostoru dlouhého tunelu atd., co již dnes až tak zajímavé není vzhledem k investicím do různých staveb to ztrácí ten lesk. Jeden z hlavních argumentů byl, že by chybělo mýto později. Realita: tady se stejně prakticky neplatí a stejně šlo na Kypr.

Zda se někdy dočká Slovensko tunelu Karpaty je těžko říct. Stát na výstavbu finanční prostředky nemá. (nemá, ale pak na splátky najde :D )

Chtělo by se tomu věrit, že stát chce ten tunel postavit, protože tady je "gro" HDP, ale těžko se tomu dá věřit, když lze pozorovat jiné priority. A do jaké míry lze PPP i spackat a připustit to.

Tady byla zásadní chyba, že obchvat BA stát nepostavil společně s důchodovýma společnostma jako společný podnik. To lze realizovat. A pak dát na to koncesi na tunel Karpaty. Protože takhle jak to je to, to stát zaplatí 2x. O kvalitě ani nemluvě.

Budu aktualizovat tohle téma v návaznosti na http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295 , kde se ledacos odevzdává postupně do provozu. Ale až za pár měsíců ... společně s aktualizací celé SK části fóra.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Informační rest z minulosti I.: Dne 19.7.2020 byl do provozu uveden 4 km úsek D4 Bratislava, jih - Bratislava - Podunajské Biskupice. Tady je mapa, ale je to společně s R7:
zdroj: portál CDB (SSC)
zdroj: portál CDB (SSC)
D4-y1.JPG (135.72 KiB) Zobrazeno 10028 x
Koncesionářem úseku je ZeroBypass s.r.o., která zajišťuje financování, výstavbu a provoz obchvatu Bratislavy v rámci PPP projektu během 30- ročního období. Viz téma: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Informační rest z minulosti II.: Dne 8.11.2020 se do provozu odevzdal 3,5 km úsek D4 Podunajské Biskupice - Vrakuňa. Zde je mapa s trasou a detailem na MÚK:
zdroj: portál CDB (SSC)
zdroj: portál CDB (SSC)
D4-x.JPG (96 KiB) Zobrazeno 10041 x
Úsek dálnice D4 v délce 3,5 km spájí silnice I/63 a II/527A, jde o obchvat Mostu při Bratislave, silnice II/572. Začíná jako jeden z výjezdů z křižovatky Podunajské Biskupice ve směru do Vrakune a vyúsťuje na stejnoměnné křižovatce.

Koncesionářem úseku je ZeroBypass s.r.o., která zajišťuje financování, výstavbu a provoz obchvatu Bratislavy v rámci PPP projektu během 30- ročního období. Viz téma: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295 .
zdroj: portál CDB (SSC)
zdroj: portál CDB (SSC)
D4-x2.JPG (119.45 KiB) Zobrazeno 10041 x
zdroj: portál CDB (SSC)
zdroj: portál CDB (SSC)
D4-x3.JPG (102.22 KiB) Zobrazeno 10041 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále,

Informační rest z nedávné minulosti: Dne 11.2.2021 se do provozu odevzdal 7,1 km úsek D4 Vrakuňa - Ivanka pri Dunaji. (Bratislava, Vrakuňa – Bratislava, východ I)
portál SSC
portál SSC
D4-z.JPG (93.85 KiB) Zobrazeno 7280 x
Nový úsek D4 začíná v MÚK Vrakuňa, kde navazuje na dálnici D4 (výše uvedený příspěvek), tedy již Bratislava, jih - Podunajské Biskupice - Vrakuňa (křižovatka D4 x II/527A). Pokračuje západně od obce Most při Bratislave a křižuje silnici II/572, prochází mostem nad řekou Malý Dunaj, obchází letiště M.R. Štefánika a pokračuje v souběhu se Šúrskym kanálem západně od obce Ivanka při Dunaji. Úsek D4 končí v MÚK Ivanka při Dunaji, křižovatka se silnicí I/61.

Koncesionářem úseku je ZeroBypass s.r.o., která zajišťuje financování, výstavbu a provoz obchvatu Bratislavy v rámci PPP projektu během 30- ročního období. Viz téma: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.12.2021 23:05:37, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Tato téma prošla kompletním pročtením, aktualizací v krátkém přehledu v úvodě, odstraněním 1 příspěvku s 0 informačním obsahem (neplatný a zbytečný odkaz ode mě) a doplněním vývoje odevzdávání do provozu. V provozu je již cca. 40% plánované délky D4.

Souhrn:

Výše uvedené 3 příspěvky se 3 úseky tedy zahrnují celkem cca. 15 nových km D4 v provozu. Postavilo se to díky PPP projektu, na co jsou všude odkazy. Stavebně-informačně je to k dohledání v tom vlákně, ale informačně patří ty příspěvky sem. Docílil jsem ale odlehčení tohoto vlákna pro zachování přehlednosti bez nutnosti vytvářet k tomu extra sekci. :idea:

Ve výstavbě je formou tohoto balíku PPP ještě dalších 12,7 km: Jde přibližně o spojovací úsek již v provozu od Rakouska po nyní zprovozněné a sice 6 km Bratislava, Jarovce - Bratislava, juh. A dále dokončení křižovatek a úseky na východě Bratislavy, Bratislava, Východ I - Bratislava, východ II, križovatka D4xD1, Bratislava, východ II - Bratislava, Rača.

Více informací v přehledné formě je třeba zde: https://bratislavskykraj.sk/prevezte-sa ... i-vrakuna/


Dálniční obchvat Bratislavy (historie a výstavba)




Až se dokončí tento PPP projekt, tak tady bude namísto 5 km D4 v provozu 32 km; z toho 3 km v 1/2 profilu (v části Záhorská Bystrica - Devinska Nová Ves).

V přípravách je ještě asi 16 km D4: viz úvodní příspěvek a teda upřesním, že se jedná o:

Bratislava, Rača - Bratislava, Záhorská Bystrica ... 12,4 km (již zmiňovaná dominanta tunelu Karpaty)
Bratislava, Devínska Nová Ves - Štátna hranica SK/AT ... 3,6 km

D4 tak jde od jedné hranice A (té spodní) obloukem kolem hlavního města Bratislava, propojuje vícero dálničních a důležitých silničních tahů, vůbec dopravní cesty jako takové (řeka, kanál, železnice) a zase se napojuje na rakouské hranici. Ta spodní má pokračování i na A straně a ta severní má tohle v plánu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Od 5.9. jsou v provozu další 2 km na D4, více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 27#p240627

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=48. ... 28/17.2031 (chybí MÚK D4 x D1)

portál SSC
portál SSC
D4-x.JPG (99.12 KiB) Zobrazeno 7282 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.12.2021 23:00:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Od dnes 26.9. se do provozu dostalo soumostí nad Dunajem dlouhé 3 km (Lužný most) i s navazujícími úseky po MÚK, takže celkem je v provozu dalších 4,3 km dálnice D4. Jde o úsek Bratislava, Petržalka - Bratislava, jih (kdysi Ketelec).

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7233

Jde o 6. most nad Dunajem v hlavním městě. Má šířku 35m, na výstavbu se použilo více než 110 tis. m3 betonu, 40 tis. t výstuže a 4 tis. t ocele.



Tento nový úsek D4 s Lužním mostem je napojen na již stávající část D4 na JV obchvatě hl. města směrem na křižovatku Bratislava, východ v okolí Ivanky pri Dunaji. Téměř všechny zbývající úseky D4 a R7 chtěl zhotovitel otevřít dnes, ale po domluvě s úřadama se domluvil na postupném odevzdávání.
portál SSC
portál SSC
D4-most.JPG (135.42 KiB) Zobrazeno 7284 x
Další úsek D4 Bratislava, Jarovce - Bratislava, Petržalka v délce 2,2 km odevzdá v 10/2021 a stejně tak v tomto měsíci chce odevzdat do provozu pak i krátký úsek Čierna Voda - Bratislava, východ.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.12.2021 23:57:58, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Lenny »

Diaľničiar píše:
Další úseky D4 Brastislava, Jarovce - Bratislava, Petržalka v délce 2,2 km odevzdá v 10/2021 a stejně tak v tomto měsíci chce odevzdat do provozu i krátký úsek Čierna Voda - Bratislava, východ.
A to bude všechno až na MÚK BA-východ?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

co mi tady schází z výpadku ve fóru v návaznosti na další výstavbu: severní část D4 s tunelem

kdo má čas a chuť, tak tady je možnost nasát informace k části D4 k tunelu ještě z r. 2020:



EIA: Diaľnica D4 Bratislava, Rača - Záhorská Bystrica
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -bystrica-
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 (SK)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 12.11. se do provozu odevzdal úsek D4 Bratislava, východ (Ivanka) - Čierna Voda (Bratislava - Vajnory), již bez zmiňovaného křižování s dálnicí D1. Úsek měří asi 2,5 km.

V budoucnosti až se dokončí MÚK D1xD4, tak to budou 2 úseky:
Bratislava, východ I (Ivanka) – Bratislava, východ II (D1xD4)
Bratislava, východ II (D1xD4) – Bratislava, Vajnory (Čierna Voda)

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 61#p244961
portál SSC
portál SSC
D4.JPG (114.52 KiB) Zobrazeno 7785 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.12.2021 0:17:58, celkem upraveno 5 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“