Francie všeobecně
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Francie všeobecně
Počet obyvatel: cca. 67,5 mil.
Hlavní město: Paříž (cca. 2,2 mil., metropole cca. 13 mil. obyv.)
Další města: Marseille (s okolím cca. 1,8 mil. obyv.), Lyon (s okolím cca. 1,7 mil. obyv.), Toulose (s okolím cca. 1,4 mil. obyv.), Nice (s okolím cca. 1 mil. obyv.), Nantes (s okolím cca. 1 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.2.2021 20:09:22, celkem upraveno 10 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie
SCHÉMA SEKCE FRANCIE OD ROKU 2016
*tato všeobecní téma zůstává i nadále
*NOVINKA č.1: Struktura koncesionářů dálniční sítě s pohledem do historie (téma je předělaná)
- je zde seznam a odkazy na všechny koncesionáře
- je zde pohled do historie rozvoje soukromých dálnic ve Francii, které tvoří 3/4 celé sítě
*v sekcii zůstávají 3 témy TOP koncesionářů: VINCI Autoroutes, Eiffarie, Abertis
*novinkou bude několik nových tém týkajících se výstavby 2+2 a 2x2 silnic mimo dálnic
*regiony zůstávají tak jako doposud: Guadeloupe, Francouzská Guyana, Korsika, Martinik, Réunion a výsadní postavení zde má: Ile-de-France + Paříž
- region Guadeloupe je v rámci této nové schémy přidán taky
- v 03/2021 jsem přidal i poslední chybějící zámořský region (v ex dekádě ale teprva zařazen): Mayotte
Cílem 3. úpravy je zachytit vícero nových víceproudových staveb ve Francii a usnadnit vyhledání informací.
V 02-03/2021 proběhla aktualizace celé sekce. Doplnění všech tém, aktualizace úvodních příspěvků dle potřeby tak, aby to odstranilo nedostatky a aktualizoval se stav. V rámci názvů jsem doplnil i základní operátory pro lepší představu a doplnil hromady informací s pohledem do historie jak silniční sítě, tak dálničních koncesí, ale taky doplnil legislativní vývoj do roku 2020 a nastínil problémy stávající silniční sítě Francie. Korsika již není zámořským regionem, což je tam objasněno, ale jako extra téma je vedená i nadále vzhledem k rozvoji silniční sítě tam. Na schémě provedené v roce 2016 ale již neupravuji nic.
*tato všeobecní téma zůstává i nadále
*NOVINKA č.1: Struktura koncesionářů dálniční sítě s pohledem do historie (téma je předělaná)
- je zde seznam a odkazy na všechny koncesionáře
- je zde pohled do historie rozvoje soukromých dálnic ve Francii, které tvoří 3/4 celé sítě
*v sekcii zůstávají 3 témy TOP koncesionářů: VINCI Autoroutes, Eiffarie, Abertis
*novinkou bude několik nových tém týkajících se výstavby 2+2 a 2x2 silnic mimo dálnic
*regiony zůstávají tak jako doposud: Guadeloupe, Francouzská Guyana, Korsika, Martinik, Réunion a výsadní postavení zde má: Ile-de-France + Paříž
- region Guadeloupe je v rámci této nové schémy přidán taky
- v 03/2021 jsem přidal i poslední chybějící zámořský region (v ex dekádě ale teprva zařazen): Mayotte
Cílem 3. úpravy je zachytit vícero nových víceproudových staveb ve Francii a usnadnit vyhledání informací.
V 02-03/2021 proběhla aktualizace celé sekce. Doplnění všech tém, aktualizace úvodních příspěvků dle potřeby tak, aby to odstranilo nedostatky a aktualizoval se stav. V rámci názvů jsem doplnil i základní operátory pro lepší představu a doplnil hromady informací s pohledem do historie jak silniční sítě, tak dálničních koncesí, ale taky doplnil legislativní vývoj do roku 2020 a nastínil problémy stávající silniční sítě Francie. Korsika již není zámořským regionem, což je tam objasněno, ale jako extra téma je vedená i nadále vzhledem k rozvoji silniční sítě tam. Na schémě provedené v roce 2016 ale již neupravuji nic.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.3.2021 21:42:04, celkem upraveno 20 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie
Francie má více jak 1 mil. km silnic, ale v rámci Evropy se držme čísla 1 mil. km. Je to nejvíce km silnic v rámci Evropy.
Od roku 2011 se silniční síť reorganizovala a rozdělila na 3 základní kategorie:
státní silnice, regionální silnice, lokální silnice
státní silnice: dálnice a státní silnice, tedy autoroutes a route nationales, A a RN
- v roce 2011 jich bylo 21.157 km (A: 11.412 km a RN: 9.745 km)
Zákon 3DS upravuje další reorganizaci, ale stát nějaké silnice postavil.
- státní silnice stát provozuje v rozsahu 8,7 tis. km (ostatní převedl na regiony a města)
- více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 71#p267071
regionální silnice: značí se písmenem D (department)
- v roce 2011 jich bylo 377.857 km
lokální silnice: tzv. municipální, kterých je 654.201 km
Předtím byla síť státních silnic tvořená až 30.000 km sítí.
Od roku 2011 se silniční síť reorganizovala a rozdělila na 3 základní kategorie:
státní silnice, regionální silnice, lokální silnice
státní silnice: dálnice a státní silnice, tedy autoroutes a route nationales, A a RN
- v roce 2011 jich bylo 21.157 km (A: 11.412 km a RN: 9.745 km)
Zákon 3DS upravuje další reorganizaci, ale stát nějaké silnice postavil.
- státní silnice stát provozuje v rozsahu 8,7 tis. km (ostatní převedl na regiony a města)
- více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 71#p267071
regionální silnice: značí se písmenem D (department)
- v roce 2011 jich bylo 377.857 km
lokální silnice: tzv. municipální, kterých je 654.201 km
Předtím byla síť státních silnic tvořená až 30.000 km sítí.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.2.2023 19:57:54, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie
Francie je země stavařů. Nacházejí se zde největší stavební společnosti světa a taky největší firmy, které staví silnice.
Vinci - největší stavebně-koncesní skupina na světě s téměř 140 000 zaměstnanci. Dceřinná společnost Eurovia je zároveň 2. největší silniční skupinou na světě.
Bouygues - patří do první desítky - stavebně-telekomunikační skupina na světě. Dceřinná společnost Colas je zároveň největší silniční skupinou světa.
Eiffage - 8. největší stavebně-koncesní firma světa.
Tyto 3 veliké společnosti realizují ve Francii asi 2/3 všech silničních zakázek. Největší konkurenti jsou si Eurovia a Colas.
Vinci - největší stavebně-koncesní skupina na světě s téměř 140 000 zaměstnanci. Dceřinná společnost Eurovia je zároveň 2. největší silniční skupinou na světě.
Bouygues - patří do první desítky - stavebně-telekomunikační skupina na světě. Dceřinná společnost Colas je zároveň největší silniční skupinou světa.
Eiffage - 8. největší stavebně-koncesní firma světa.
Tyto 3 veliké společnosti realizují ve Francii asi 2/3 všech silničních zakázek. Největší konkurenti jsou si Eurovia a Colas.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Ministerstvo ekologické transformace
https://www.ecologie.gouv.fr/
*sem spadá doprava, infrastruktura a tedy i silniční síť (vrátaně dálnic)
Mýto
https://www.telepeagelibert.com/
*i v rámci jednotlivých skupin jsou další informace: VINCI Autoroutes, Eiffarie (APRR), Abertis (Sanef)
*klasifikace vozidel: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 69#p265169
*za státní dálnice a 4- pruhy státních silnic se mýto neplatí
Základní weby k dálnicím ve Francii
http://www.autoroutes.fr/
Fórum SARA
http://forum.sara-infras.fr/
*specializované fórum k projektům na dálnicích a silnících typu RN a RD
*vše k dispozici dle přehledné struktury
Geo portál Francie
https://www.geoportail.gouv.fr/
https://www.ecologie.gouv.fr/
*sem spadá doprava, infrastruktura a tedy i silniční síť (vrátaně dálnic)
Mýto
https://www.telepeagelibert.com/
*i v rámci jednotlivých skupin jsou další informace: VINCI Autoroutes, Eiffarie (APRR), Abertis (Sanef)
*klasifikace vozidel: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 69#p265169
*za státní dálnice a 4- pruhy státních silnic se mýto neplatí
Základní weby k dálnicím ve Francii
http://www.autoroutes.fr/
Fórum SARA
http://forum.sara-infras.fr/
*specializované fórum k projektům na dálnicích a silnících typu RN a RD
*vše k dispozici dle přehledné struktury
Geo portál Francie
https://www.geoportail.gouv.fr/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.12.2022 10:23:12, celkem upraveno 8 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
K 1.1.2009 měla Francie v provozu celkem 54 tunelů delších jak 300 m, z čeho je 31 z nich delších jak 500 m.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Francie (+koncesionáři) dala do provozu poslední léta:
2005: 259 km dálnic
2007: 99 km dálnic
2008: 67,3 km dálnic
V roce 2009 je celkem rozestavěných 7 staveb, z toho i nové dálnice:
150 km dálnice A65 (medzi A62-A64) v hodnotě 1,5 mld. € - ukončení v r. 2010
30 km dálnice A88 v hodnotě 0,25 mld. € - ukončení v r. 2010
5,5 km úsek mezi A13 a 86 v hodnotě 0,75 mld. € - ukončení v r. 2009
Koncesionáři budují dalších 93 km dálnic, většina bude ukončena v r. 2011-12.
2005: 259 km dálnic
2007: 99 km dálnic
2008: 67,3 km dálnic
V roce 2009 je celkem rozestavěných 7 staveb, z toho i nové dálnice:
150 km dálnice A65 (medzi A62-A64) v hodnotě 1,5 mld. € - ukončení v r. 2010
30 km dálnice A88 v hodnotě 0,25 mld. € - ukončení v r. 2010
5,5 km úsek mezi A13 a 86 v hodnotě 0,75 mld. € - ukončení v r. 2009
Koncesionáři budují dalších 93 km dálnic, většina bude ukončena v r. 2011-12.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Francie všeobecně
Jaká je plánovaná délka R a D?
A kolik jim chybí do splnění plánu.
A kolik jim chybí do splnění plánu.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie
Tyto údaje nejsou správné. Nyní je rozvedu do mnohem přesnějších a podrobnějších čísel:Diaľničiar píše:Francie má v Evropě také jedno prvenství a to: disponuje cca. 996 000 km vozovek (z toho cca. 9.000 km dálnic, 30.000 km státních silnic) a to je nejvyšší počet silničných km ze všech států.
Dálnic je spolu cca. 12.000 km. Koncesionáři spravují cca. 8.500 km.
Pak je zde 9.000 km státních hlavních silnic.
Do hlavních silnic ale spadají i silnice v rámci regionů a těch je 18.000 km.
A aby toho nebylo málo, další hlavní silnice spravují některá města: 2.500 km.
Tedy celkem je zde 12.000 km dálnic a téměř 30.000 km hlavních silnic, z kterých před nedávnou rozsáhlou decentralizací byli všechny státní.
Z těch 996.000 km silnic je zpevněných cca. 974.000 km, tedy téměř 98%.
Na podporu obnovy státních silnic a dotování výstavby dálnic dává Francie cca. 4 mld. € ročně. Decentralizace a rozsáhla privatizace tedy zabezpečila úsporu v této oblasti a zároveň se zlepšil stav čistě státních silnic.
Prvních 1.000 km dálnic měla Francie v roce 1970.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Přiznám se, že nevím jaká je plánovaná délka D a R, protože dálniční síť už byla 2x hotová. I nadále ale roste motorizace a silniční síť přestává stačit, takže se investuje i nadále a to hlavně do:Martin z Ostravy píše:Jaká je plánovaná délka R a D?
A kolik jim chybí do splnění plánu.
1. Výstavba nových spíše spojovacích dálničních úseků.
2. Již se Francie nevyhýbá ani delším tunelům a mostům.
3. Obrovské finance se dávají do modernizace dálnic: přestavba a přidávání dalších pruhů a zavádění nových technologických prvků.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Francouzské dálniční společnosti a stát podepsali v roce 2005 dokument, který v roce 2006 ještě upravili. Dohodli se, že do r. 2025 se ve Francii proinvestuje suma 74 mld. € na výstavbu nových dálnic a 21 mld. € se dá na opravy jestvujících dálnic a dalších 16 mld. € se dá na modernizaci dálniční sítě. Tyto sumy jsou považované jako minimální.
Francie již celá desetiletí prodává dálnice do rukou soukromých firem, především z Francie. Naposledy se rozsáhlá privatizace uskutečnila v roce 2005, kdy Francie získala za dálnice téměř. 15 mld. €. Již v roce 1995 se Francie rozhodla, že některé dálnice se zpoplatní. V roce 1996 pak vznikl první soukromý operátor ESCOTA (dnes člen skupiny Vinci). Mezi 1970-1980 vzniklo mnoho menších koncesionářů a přidali se jim taky kompetence. Během 1981-1985 byly snahy totálně zlikvidovat jakékoliv placené dálnice, ovšem ukázalo se, že pouze státní investice nestačí ani na údržbu sítě a už vůbec ne na novou potřebnou výstavbu. Pak mezi 1993-1995 přišla další velká změna: mnoho menších operátorů bylo koupeno většími, v pozadí kterých stáli stavební firmy. Po roce 2000 se spustila taky "multimodálnost", tedy koncesionáři již mohou provozovat taky některé železniční tratě.
Silniční síť nyní zabezpečuje asi 60% přepravy tovaru a dokonce téměř 90% přepravy osob.
Francie již celá desetiletí prodává dálnice do rukou soukromých firem, především z Francie. Naposledy se rozsáhlá privatizace uskutečnila v roce 2005, kdy Francie získala za dálnice téměř. 15 mld. €. Již v roce 1995 se Francie rozhodla, že některé dálnice se zpoplatní. V roce 1996 pak vznikl první soukromý operátor ESCOTA (dnes člen skupiny Vinci). Mezi 1970-1980 vzniklo mnoho menších koncesionářů a přidali se jim taky kompetence. Během 1981-1985 byly snahy totálně zlikvidovat jakékoliv placené dálnice, ovšem ukázalo se, že pouze státní investice nestačí ani na údržbu sítě a už vůbec ne na novou potřebnou výstavbu. Pak mezi 1993-1995 přišla další velká změna: mnoho menších operátorů bylo koupeno většími, v pozadí kterých stáli stavební firmy. Po roce 2000 se spustila taky "multimodálnost", tedy koncesionáři již mohou provozovat taky některé železniční tratě.
Silniční síť nyní zabezpečuje asi 60% přepravy tovaru a dokonce téměř 90% přepravy osob.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Francie rozšiřovala dálniční síť postupně, nejvíc mezi léty 1970-1990:
1945 – cca. 20 km dálnic
1970 – 1.000 km dálnic
1981 – téměř 5.000 km dálnic
2003 – přes 10.000 km dálnic
2008 - téměř 12.000 km dálnic
1945 – cca. 20 km dálnic
1970 – 1.000 km dálnic
1981 – téměř 5.000 km dálnic
2003 – přes 10.000 km dálnic
2008 - téměř 12.000 km dálnic
Re: Francie všeobecně
pár fotek
- Přílohy
-
- aP080909_08.44[01].JPG (75.91 KiB) Zobrazeno 58074 x
-
- aP080909_08.44.JPG (78.27 KiB) Zobrazeno 58074 x
-
- DSC00717F.JPG (100.15 KiB) Zobrazeno 58148 x
Re: Francie všeobecně
ještě nějaký
- Přílohy
-
- aP080909_11.12.JPG (90.55 KiB) Zobrazeno 58078 x
-
- aP080909_09.38.JPG (68.04 KiB) Zobrazeno 58076 x
-
- aP080909_08.46.JPG (65.95 KiB) Zobrazeno 58078 x
Re: Francie všeobecně
...
- Přílohy
-
- aa07.JPG (52.13 KiB) Zobrazeno 58067 x
-
- aP100909_14.52.JPG (66.09 KiB) Zobrazeno 58071 x
-
- aP100909_14.46.JPG (50.81 KiB) Zobrazeno 58072 x
Naposledy upravil(a) egelebege dne 29.12.2009 0:39:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Francie všeobecně
..
- Přílohy
-
- aaP080909_14.08[02].JPG (63.88 KiB) Zobrazeno 58074 x
-
- aP100909_16.36[01].JPG (60.92 KiB) Zobrazeno 58066 x
-
- aP100909_15.02.JPG (73.95 KiB) Zobrazeno 58068 x
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
JV Francie byl letos zastižen jednou z nejsilnějších zim. V této části země selhal postupně celý dopravní systém a vzhledem k extrémním mrazům zde na mnoha dálnicích a silnicích selhali automatické protinámrazové systémy na mostech, čeho důsledkem bylo nespočetně mnoho dopravních nehod kvůli námraze a poledovici. Obyvatelstvo došlo také o přísun elektrické energie.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Aquitaine - Akvitánie
Dne 9.12.2009 v Bordeaux, za přítomnosti primátora města, Alain Juppé, byl položený základní kámen pro most Bacalan-Bastide, který bude postavěn na design-build principu společností Vinci Cinstruction (její dceřinné společnosti GTM Sud-Ouest TP GC a GTM Sud).
Most spojí čtvrt Bacalan (levý břeh) a Bastide (pravý břeh). Byl navrhnutý jako hlavní dopravní tepna městského typu přes řeku Garonne 2 km po proudě od centra města. Most bude 45 m široký, 433 m dlouhý a bude mít centrální rozpětí (délka 117 m a hmotnost 3500 t), budou zde 4 věžě o výšce 80 m.
Most bude sloužit všem druhům dopravy: lehké nákladní vozidla, nákladní vozidla, osobní motorové automobily atd. budou vedeny komunikací 2x2 pruhy, stejně tak zde bude MHD, která bude mít +1 pruh v každém směru jízdy. Navíc zde budou dvě široké zakřivené lávky, oddělené od silnice, vyhrazené pro pěších a cyklisty. Most se dostaví v roku 2012.
Celková délka stavby je 575 m.
Náklady na stavbu: 117,626 mil. €.
Most spojí čtvrt Bacalan (levý břeh) a Bastide (pravý břeh). Byl navrhnutý jako hlavní dopravní tepna městského typu přes řeku Garonne 2 km po proudě od centra města. Most bude 45 m široký, 433 m dlouhý a bude mít centrální rozpětí (délka 117 m a hmotnost 3500 t), budou zde 4 věžě o výšce 80 m.
Most bude sloužit všem druhům dopravy: lehké nákladní vozidla, nákladní vozidla, osobní motorové automobily atd. budou vedeny komunikací 2x2 pruhy, stejně tak zde bude MHD, která bude mít +1 pruh v každém směru jízdy. Navíc zde budou dvě široké zakřivené lávky, oddělené od silnice, vyhrazené pro pěších a cyklisty. Most se dostaví v roku 2012.
Celková délka stavby je 575 m.
Náklady na stavbu: 117,626 mil. €.
Re: Francie všeobecně
Po návratu z autovýletu St Malo/Rennes/Paris bych přidal pár postřehů z FR.
1) Celá řada dálnic zatížených extrémním (pro mě) mýtem se dá bez komplikací objet po státních silnicích, obvykle dost luxusních. Takhle jsme jeli celý úsek Rennes-Paris a pak Paris-Chalons a ještě kousek, zbytek už vypadal po silnici moc klikatě Místo 56 E jsme platili 12 a ještě sme si užili venkova (a ušetřili na naftě - státovka byla přímější a pomalejší). Není tam zvykem u každé boudy v poli umisťovat značku vesnice a 50, vytíženější úseky jsou často čtyřproud (max 110). Každopádně teď měli svátky, takže těžko soudit jak moc je to zkresleno.
2) Francouzi jezdí trochu divně, ne nebezpečně, ale divně Na dálnici snad nikdo neporušuje rychlost, ale zároveň vás nikdo neblokuje pokud vy chcete. Docela zábavná je jejich práce s blinkrem - vyhodí při vjíždění doleva a pak jim prostě bliká a bliká a bliká... Na okresce se vesele porušuje, ale přišlo mi že neumí předjíždět. Mnohokrát mě dojelo rychle jedoucí auto, pověsilo se mi metr za kufr a...nic, jelo tak dalších x km na rovince uplně bez provozu.
3) Paříž je autem úžasná, teda hlavně křižovatky, taková neorganizovaná dokonalost. Na vnitřním okruhu velkýho bacha na motorky/mopedy, proplétají se opravdu všude. Jinak pro mě velmi příjemné zpestření cesty. Taky jsem si všimnul, že tam nebyli tolik ve stresu jako v PRG - zatroubí si na sebe, ale pak už si "vynadají" s úsměvem na rtech. Zácpy jsou tam samozřejmě drsné, na ulicích všude parkovací automaty, v noci (snad) zadarmo. Já parkoval v garáži u vnitřního okruhu za 15 E/noc.
1) Celá řada dálnic zatížených extrémním (pro mě) mýtem se dá bez komplikací objet po státních silnicích, obvykle dost luxusních. Takhle jsme jeli celý úsek Rennes-Paris a pak Paris-Chalons a ještě kousek, zbytek už vypadal po silnici moc klikatě Místo 56 E jsme platili 12 a ještě sme si užili venkova (a ušetřili na naftě - státovka byla přímější a pomalejší). Není tam zvykem u každé boudy v poli umisťovat značku vesnice a 50, vytíženější úseky jsou často čtyřproud (max 110). Každopádně teď měli svátky, takže těžko soudit jak moc je to zkresleno.
2) Francouzi jezdí trochu divně, ne nebezpečně, ale divně Na dálnici snad nikdo neporušuje rychlost, ale zároveň vás nikdo neblokuje pokud vy chcete. Docela zábavná je jejich práce s blinkrem - vyhodí při vjíždění doleva a pak jim prostě bliká a bliká a bliká... Na okresce se vesele porušuje, ale přišlo mi že neumí předjíždět. Mnohokrát mě dojelo rychle jedoucí auto, pověsilo se mi metr za kufr a...nic, jelo tak dalších x km na rovince uplně bez provozu.
3) Paříž je autem úžasná, teda hlavně křižovatky, taková neorganizovaná dokonalost. Na vnitřním okruhu velkýho bacha na motorky/mopedy, proplétají se opravdu všude. Jinak pro mě velmi příjemné zpestření cesty. Taky jsem si všimnul, že tam nebyli tolik ve stresu jako v PRG - zatroubí si na sebe, ale pak už si "vynadají" s úsměvem na rtech. Zácpy jsou tam samozřejmě drsné, na ulicích všude parkovací automaty, v noci (snad) zadarmo. Já parkoval v garáži u vnitřního okruhu za 15 E/noc.
Re: Francie všeobecně
jj Francouzi jsou za volantem řekl bych až debilní. Někdy třeba když najížději na dálnici, tak místo aby lehce šlápli na plyn aby se pohodlně zařadili přede mě, tak radši zabrzděj. A ta jejich komédie s blinkry...
Re: Francie všeobecně
Pár fotek...
francouzská značka pro okruh
tohle by asi u nás neprošlo
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
egelebe: ten záběr z D119 se kde nachází ?
Re: Francie všeobecně
K té třetí fotce s kostelem. Co máš přesně na mysli? To trasování jako těsně u kostela? Mně to připomnělo Bratislavu...
Re: Francie všeobecně
Mně taky... Asanace části Starého města v souvislosti s výstavbou Mostu SNP... Dneska už je naštěstí jiná doba ...martin píše:K té třetí fotce s kostelem. Co máš přesně na mysli? To trasování jako těsně u kostela? Mně to připomnělo Bratislavu...