I/15 kolem Litoměřic
I/15 kolem Litoměřic
Tak jsem zjistil, že mohutný most u Litoměřic nemá s I/15 nic společného a do budoucna ani mít nebude:(
Most je hlavně pro rozmělnění dopravy v Litoměřicích.
Návazná komunikace kolem dráhy k tzv. Pokratickým závorám je ve hvězdách a popravdě ani nerozumím co by pomohla.
I/15 půjde od Lovosic ke kruháku před Terezínem a pak po pěkné silnici ke starému mostu. Ta část k mostu je znehodnocená zástavbou obchodů a hal (samá 60km/h, světla). V územním plánu si hrají s nějakým obchvatem na výpadovku na Českou Lípu, ale to jsou vize.
Most je hlavně pro rozmělnění dopravy v Litoměřicích.
Návazná komunikace kolem dráhy k tzv. Pokratickým závorám je ve hvězdách a popravdě ani nerozumím co by pomohla.
I/15 půjde od Lovosic ke kruháku před Terezínem a pak po pěkné silnici ke starému mostu. Ta část k mostu je znehodnocená zástavbou obchodů a hal (samá 60km/h, světla). V územním plánu si hrají s nějakým obchvatem na výpadovku na Českou Lípu, ale to jsou vize.
Re: I/15 kolem Litoměřic
Věřím, že varianta obchvatu Litoměřic "spodem" je lepší, protože by to měl být obchvat v pravém slova smyslu.
V případě, že by tranzit měl jezdit po novém mostě a navazující komunikaci kolem "pokratických závor" a dál v koridoru okolo železnice až za Litoměřice (dříve plánovaná varianta), to by znamenalo nežádoucí rozdělení širšího města na dvě části. Dnes by snad taková varianta ani nemohla projít.
Nicméně stavba nového - pracovně nazvaného Západního mostu má významný přínos v případě vzniku záplav. Bude se jednat o jednu z mála komunikací, která by měla zůstat nad vodou i v případě velmi vysoké povodně (již od návrhu stavby). Zprovoznění se dočkáme těsně před vánoci.
V případě, že by tranzit měl jezdit po novém mostě a navazující komunikaci kolem "pokratických závor" a dál v koridoru okolo železnice až za Litoměřice (dříve plánovaná varianta), to by znamenalo nežádoucí rozdělení širšího města na dvě části. Dnes by snad taková varianta ani nemohla projít.
Nicméně stavba nového - pracovně nazvaného Západního mostu má významný přínos v případě vzniku záplav. Bude se jednat o jednu z mála komunikací, která by měla zůstat nad vodou i v případě velmi vysoké povodně (již od návrhu stavby). Zprovoznění se dočkáme těsně před vánoci.
Re: I/15 kolem Litoměřic
Potom bych se ještě přimlouval za zpětné povýšení silnice II/608 v úseku Doksany - Terezín na silnici první třídy.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/15 kolem Litoměřic
Snad jste nemyslel, že povedou I/15 skrz celé Litoměřice?dvs píše:Tak jsem zjistil, že mohutný most u Litoměřic nemá s I/15 nic společného a do budoucna ani mít nebude:(
Přesně v tomhle koridoru bych očekával obchvat I/15 na Českou Lípu..dvs píše:I/15 půjde od Lovosic ke kruháku před Terezínem a pak po pěkné silnici ke starému mostu. Ta část k mostu je znehodnocená zástavbou obchodů a hal (samá 60km/h, světla). V územním plánu si hrají s nějakým obchvatem na výpadovku na Českou Lípu, ale to jsou vize.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/15 kolem Litoměřic
Vedení přeložek kolem Litoměřic:
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/up/litomerice.jpg
Je to výřez ze situace širších vztahů z čerstvě schváleného ÚP Litoměřic, takže velmi aktuální...
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/up/litomerice.jpg
Je to výřez ze situace širších vztahů z čerstvě schváleného ÚP Litoměřic, takže velmi aktuální...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/15 kolem Litoměřic
Super, díky.mapman píše:Vedení přeložek kolem Litoměřic:
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/up/litomerice.jpg
Je to výřez ze situace širších vztahů z čerstvě schváleného ÚP Litoměřic, takže velmi aktuální...
Jak ale na to koukám, tak moc nerozumim tomu vedení I/15, proč to zvolili takhle. Oni to chtěj furt výst přes ty Želetice a pak po starym mostě do centra Litoměřic jako dosud. Pak někudy podivně skrz autobusový nádraží a další část města Litoměřice v podstatě téměř stejně, jako to vede dosud.
Já teda nevim, nepřijde mi to moc dobrý řešení. Měli by to výst dále od města, více na jih a pak po novém mostě východně od Litoměřic někde před Českými Kopisty a pak navázat na původní I/15.. Ale zřejmě asi intezity nejsou vysoké a městu ta doprava I/15 neni na obtíž, když to řešej tímto způsobem..
Jinak na tom územnim plánu mě zaujala ta trasa rychlovlaku, vede prakticky hned vedle D8 a v jednom místě ji i křižuje. Ale to už je OT.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/15 kolem Litoměřic
To vedení je takové nejspíš proto, že se chtějí vyhnout vcelku pochopitelně stavbě nového mostu, to jsou mnohem větší a v tomto případě zbytečné položky, když už Litoměřice mají mosty dva...
Re: I/15 kolem Litoměřic
Kor když ten novej asi právě postavili na špatnym místě, jak to tu čtu
Re: I/15 kolem Litoměřic
no, pokud byla hlavni motivace postavit novej most aby pri povodnich bylo kde prekonat labe mezi roudnici a ustim, tak se urcite dalo najit vhodnejsi misto. pokud tohle nebyla hlavni motivace, tak jeho umisteni uz vubec nechapu...
Re: I/15 kolem Litoměřic
Vždy jsem měl za to, že most se staví hlavně proto, aby se Litoměřice napojili na D8 ideálně jak ve směru na Prahu, tak na Teplice/Ústí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/15 kolem Litoměřic
No já teda Lito - Praha jezdím přes ex. Lukavec, protože Rallye Terezín, most přes trať v Hrdlech ani průjezd Doksany ke štěstí nepotřebuju.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/15 kolem Litoměřic
No já zase jezdím to rallye přes Terezín přes Lukavec mi to přijde hrozně dlouhé a nemusím kruháky.
Já bych řekl, že západní most vyrostl díky povodňovým zábranám - násep dělá hráz průmyslové zóně Prosmyky a Lovosicům, hlavně chemičce.
Jinak podle mne ten most bude asi nejdražší stavbou na silnici II třídy v letošním roce.
Východní most nebude už asi nikdy, protože by šel přes soutok Ohře a Labe a to by byla skoro 5km estakáda, takže jedině opravit ten starý a vybudovat tu přeložku kolem nádraží viz výřez z územního plánu.
Já bych řekl, že západní most vyrostl díky povodňovým zábranám - násep dělá hráz průmyslové zóně Prosmyky a Lovosicům, hlavně chemičce.
Jinak podle mne ten most bude asi nejdražší stavbou na silnici II třídy v letošním roce.
Východní most nebude už asi nikdy, protože by šel přes soutok Ohře a Labe a to by byla skoro 5km estakáda, takže jedině opravit ten starý a vybudovat tu přeložku kolem nádraží viz výřez z územního plánu.
Re: I/15 kolem Litoměřic
Tak nakonec se po I/15 přes most generála Fábery jezdit bude, ale jen dočasně:
Tyršův most čeká uzavření
Jedni most chválí, jiní se smějí
Tyršův most čeká uzavření
A tady je další, trochu podrobnější článek, kde se i rozebírá přínos Fáberova mostu (jednoduše šlo o to, aby doprava z II/261 od východu nemusela na D8 přes celé Litoměřice - další most přes Labe je až v Ústí):litomericky.denik.cz píše:„První jednání již proběhla. Termín zahájení opravy je však v nedohlednu. Rozhodně to nebude v letošním roce,“ ujistil [starosta Litoměřic] Ladislav Chlupáč...
Představitelé města Litoměřice uvádějí, že více než měsíc po otevření nového mostu se výrazně zlepšila dopravní situace ve městě hlavně ve směru od Terezína, kde pravidelně vznikaly dopravní zácpy a dále v samotném centru, kde ubylo nákladních vozidel...
Jedni most chválí, jiní se smějí
Re: I/15 kolem Litoměřic
Vedení muzea nechce bourání želetické části starého mostu
Litoměřice – Přípravy na rekonstrukci Tyršova mostu přes Labe se zkomplikovaly.
Společnost Pontex, která připravuje projektovou dokumentaci pro opravu mostu, obdržela zamítavé stanovisko k plánované podobě jeho rekonstrukce od Oblastního muzea v Litoměřicích. Vedení muzea nesouhlasí s demolicí inundačních mostků na želetické straně...
Litoměřice – Přípravy na rekonstrukci Tyršova mostu přes Labe se zkomplikovaly.
Společnost Pontex, která připravuje projektovou dokumentaci pro opravu mostu, obdržela zamítavé stanovisko k plánované podobě jeho rekonstrukce od Oblastního muzea v Litoměřicích. Vedení muzea nesouhlasí s demolicí inundačních mostků na želetické straně...
Re: I/15 kolem Litoměřic
Kruhák k Intersparu nebude.
http://litomericky.denik.cz/zpravy_regi ... 21130.html
http://litomericky.denik.cz/zpravy_regi ... 21130.html
Re: I/15 kolem Litoměřic
Severočeský deník: Ústecký kraj připravuje projekt k dostavbě obchvatu Litoměřic
http://www.severoceskydenik.cz/kauzy/us ... meric.html
http://www.severoceskydenik.cz/kauzy/us ... meric.html
Re: I/15 kolem Litoměřic
Pomalu by to mohli nazývat správným jménem, protože obchvat z toho nebude nikdy. I ten projekt se jmenuje přivaděč. Bude to končit u přejezdu před nádražím, jak píší světelnou křižovatkou Masarykova - Teplická - Pokratická - Plešivecká.
Re: I/15 kolem Litoměřic
A kudy to tam procpou, podle kolejí? Tak by to třeba mohlo pokračovat podle nádraží dál na východ, ne?
Re: I/15 kolem Litoměřic
Ano, podle kolejí.
O pokračování kolem nádraží není zájem. I/15 bude po starém mostě. Toto bude krajská silnice II. třídy.
O pokračování kolem nádraží není zájem. I/15 bude po starém mostě. Toto bude krajská silnice II. třídy.
Re: I/15 kolem Litoměřic
Příští rok by měla proběhnout rekonstrukce Tyršova mostu přes Labe v Litoměřicích při úplné uzavírce
http://litomericky.denik.cz/zpravy_regi ... 41118.html
http://litomericky.denik.cz/zpravy_regi ... 41118.html
Re: I/15 kolem Litoměřic
Uzavírka Tyršova mostu od března
http://usti.idnes.cz/oprava-a-uzavreni- ... zpravy_alh
http://usti.idnes.cz/oprava-a-uzavreni- ... zpravy_alh
Re: I/15 kolem Litoměřic
Tak v neděli 1.5. bude již otevřen starý dobrý Tyršův most v Litoměřicích. Následně se bude pokračovat na druhé cestě přes Labe v Litoměřicích a to obrusem a novou asfaltovou vrstvou od nového mostu Generála Chábery na silnici II/261 ke zimnímu stadionu.