I/58 Mošnov, obchvat
-
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15.3.2009 16:28:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Srandičky, srandičky a než bude obchvat Mošnova hotový, tak budou kolem průmyslové zóny všechny III opravené:
http://www.msstavby.cz/silnice-ii464-mo ... 3-02-2016/
http://www.msstavby.cz/silnice-ii464-mo ... 3-02-2016/
http://www.kamito.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: I/58 Mošnov, obchvat
ano na tuto rekonstrukci bylo vydáno SP již loni, ale kraj se do toho chtěl pustit až letos, tak uvidíme, když jsem viděl výkresy, tak jsem kvitoval soulad s budoucím obchvatem Mošnova, je dobré myslet do budoucna
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Mošnov, obchvat
no že bude obchvat obchvatu skotnice - tomu ještě věřím, ale že bude obchvat obchvatu mošnova, kde si místní zahledění sami do sebe ještě prosadili změnu múk na ok, tak tomu nevěřím ani za nic.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Viz. ... Silnice II/464 Mošnov – rekonstrukce
Informace k zahájení stavby přeložky silnice II/464 – III/4809 v Mošnově mezi silnicí I/58 a sklady Čepro.
Předmětem stavby „II/464 Mošnov – rekonstrukce (III/4809)“ je výstavba uceleného úseku komunikace II/464 na k. ú. Sedlnice a Mošnov. Začátek předmětného úseku přeložky silnice je na stávající silnici II/464 v místě odbočky k železniční stanici Sedlnice, konec úseku přeložky silnice je na stávající silnici III/4809 za novou trafostanicí ČEZ, kde se v budoucnu napojí projektovaná přeložka silnice III/4809 v rámci stavby „Silnice I/58 Mošnov – obchvat“. Součástí stavby je také rekonstrukce asfaltových vrstev silnice III/4809 v úseku od konce přeložky silnice II/464 po napojení na silnici I/58.
Hlavní částí stavby je výstavba silnice II/464 v délce 1,000 km v kategorijním uspořádání S 9,5/70 a stykové křižovatky silnice II/464 a budoucí silnice III. třídy.
Součástí komunikace budou tři úrovňové křižovatky – nezbytně nutná úprava stávající stykové křižovatky silnice II/464 s odbočkou k železniční stanici Sedlnice, styková křižovatka silnice II/464 s budoucí silnicí III. třídy u Čepra v odsunuté poloze a nová průsečná křižovatka silnice II/464 s komunikacemi na plochy „K“ a „R“ průmyslové zóny Mošnov.
Součástí stavby jsou chodníky pro pěší a cyklostezka, výstavba autobusových zastávek veřejné linkové dopravy vč. nástupišť a ploch pro umístění přístřešku a veřejného osvětlení přechodu pro chodce, odvodnění komunikace, bezpečnostní zařízení a dopravní značení komunikací, vegetační úpravy a rekultivace rušených komunikací.
Dále jsou součástí stavby demolice drobných objektů a vyvolané přeložky/ochrany inženýrských sítí – el. vedení VN 22 kV.
http://www.msstavby.cz/silnice-ii464-mo ... 3-02-2016/
Informace k zahájení stavby přeložky silnice II/464 – III/4809 v Mošnově mezi silnicí I/58 a sklady Čepro.
Předmětem stavby „II/464 Mošnov – rekonstrukce (III/4809)“ je výstavba uceleného úseku komunikace II/464 na k. ú. Sedlnice a Mošnov. Začátek předmětného úseku přeložky silnice je na stávající silnici II/464 v místě odbočky k železniční stanici Sedlnice, konec úseku přeložky silnice je na stávající silnici III/4809 za novou trafostanicí ČEZ, kde se v budoucnu napojí projektovaná přeložka silnice III/4809 v rámci stavby „Silnice I/58 Mošnov – obchvat“. Součástí stavby je také rekonstrukce asfaltových vrstev silnice III/4809 v úseku od konce přeložky silnice II/464 po napojení na silnici I/58.
Hlavní částí stavby je výstavba silnice II/464 v délce 1,000 km v kategorijním uspořádání S 9,5/70 a stykové křižovatky silnice II/464 a budoucí silnice III. třídy.
Součástí komunikace budou tři úrovňové křižovatky – nezbytně nutná úprava stávající stykové křižovatky silnice II/464 s odbočkou k železniční stanici Sedlnice, styková křižovatka silnice II/464 s budoucí silnicí III. třídy u Čepra v odsunuté poloze a nová průsečná křižovatka silnice II/464 s komunikacemi na plochy „K“ a „R“ průmyslové zóny Mošnov.
Součástí stavby jsou chodníky pro pěší a cyklostezka, výstavba autobusových zastávek veřejné linkové dopravy vč. nástupišť a ploch pro umístění přístřešku a veřejného osvětlení přechodu pro chodce, odvodnění komunikace, bezpečnostní zařízení a dopravní značení komunikací, vegetační úpravy a rekultivace rušených komunikací.
Dále jsou součástí stavby demolice drobných objektů a vyvolané přeložky/ochrany inženýrských sítí – el. vedení VN 22 kV.
http://www.msstavby.cz/silnice-ii464-mo ... 3-02-2016/
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant
Re: I/58 Mošnov, obchvat
1) MÚK u Sitty byla v podstatě holý nesmysl, protože by vznikaly obří mosty apod. před obytnými domy a to by místní rozhodně nezkousli, a bez nich chtělo ŘSD odstřihnout Velkou stranu od přístupu na letiště a do průmyslové zóny, takže druhý nesmysl, kruhový objezd je ideální řešení, osobně jsem za něj rád i v návaznosti na nový chodník podél něj, který chystá Obec Mošnov, což bude pro místní, kteří do práce jezdí vesměs na kole, nebo chodí pěšky, opravdu velký přínosevilcleaner píše:místní zahledění sami do sebe ještě prosadili změnu múk na ok, tak tomu nevěřím ani za nic.
2) pokud chceme, aby stavba byla za rozumné peníze a i rychle postavená, tak KO je řešením
MD s touto variantou souhlasilo a ti mají hlavní slovo, stejně jako ŘSD, které s tím souhlasilo taktéž, toš tak
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Mošnov, obchvat
OK je možná ideální pro všechny, jenom ne pro motoristy - ale to je dneska tak nějak v okeji, že ti jsou až na posledním místě při plánování dopravní infrastruktury.
dneska má průjezd mošnovem cca 500 m, druhá věc je, že omezení je třikrát tak dlouhé. takže obchvat obchvatu bude mít KO, přechody, ostrůvky, omezení jakbysmet - akorát místo pomalého a plynulého průjezdu bude pomalý průjezd s potenciálním zastavením... way to go!
dneska má průjezd mošnovem cca 500 m, druhá věc je, že omezení je třikrát tak dlouhé. takže obchvat obchvatu bude mít KO, přechody, ostrůvky, omezení jakbysmet - akorát místo pomalého a plynulého průjezdu bude pomalý průjezd s potenciálním zastavením... way to go!
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/58 Mošnov, obchvat
No zpomalující a rozjíždějící se auta určitě nevylepší ani již tak špatné ovzduší.
Budu se opakovat, ale v současnosti navržené přeložky I/58, tak jak jsou projektovány, považuji za zbytečné, ekonomicky nevýhodné a pro řidiče kontraproduktivní. Takže pokud se nebudou realizovat, tak budu jen rád.
Budu se opakovat, ale v současnosti navržené přeložky I/58, tak jak jsou projektovány, považuji za zbytečné, ekonomicky nevýhodné a pro řidiče kontraproduktivní. Takže pokud se nebudou realizovat, tak budu jen rád.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Jsem zklamán. Je to nějaký levný radar, co má jen 2 číslice. Měří ještě velký kus před vesnicí.
Toto jsem našel na kartě. Foceno na dlouhé sklo a následně ořezáno.
Toto jsem našel na kartě. Foceno na dlouhé sklo a následně ořezáno.
- Přílohy
-
- silnice.jpg (183.69 KiB) Zobrazeno 20001 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Mě spíš sere to, kolik patníků tam je. a v protisměru jeden.
Re: I/58 Mošnov, obchvat
ty patníky jsou nezbytné, protože byl problém, že lidé zastavovali auta v místech těch patníků, kde nemají co stát ... (když šli na zmrzlinu či na oběd) a mnohdy zastavovali auta tak blbě, že přes ně nebylo vidět a tudíž na přechodu pro chodce hrozily střety s chodci či cyklisty ... (zakrytý výhled) a totéž, když zde zastavovaly autobusy, proto se tam ty patníky nechaly osadit
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/58 Mošnov, obchvat
aktualizovaný leták
Dle rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy byla zpracována technická studie úsporného řešení stavby. Byl zpracován nový Záměr projektu včetně HDM-4 s úsporným řešením, který byl schválen Centrální komisí dne 16. 7. 2015. Současně platné územní rozhodnutí propadne bez prodloužení jeho platnosti. Zpracovává se nová dokumentace pro územní rozhodnutí s úsporným řešením. Na jejím základě bude kompletně zaktualizován celý informační leták o této stavbě. Dojde například ke snížení počtu mostů, přeložek sítí a nebudou žádné MÚK, jak je již patrné z dat o stavbě.
IZ 03/2015 (pův. 07/2008), ÚR 02/2018 (pův. 02/2011), VZ 2021 (+3roky), zahájení 2022, provoz 2025 (obojí +3roky).
DATA O STAVBĚ (v závorkách uvedeny původní udaje):
počet mostů: 1 (4), celková délka mostů: 70m (231m),
počet MÚK: 0 (2),
Předpokládaná cena stavby: 308 140 000 Kč (pův. 952 666 000 Kč)
Dle rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy byla zpracována technická studie úsporného řešení stavby. Byl zpracován nový Záměr projektu včetně HDM-4 s úsporným řešením, který byl schválen Centrální komisí dne 16. 7. 2015. Současně platné územní rozhodnutí propadne bez prodloužení jeho platnosti. Zpracovává se nová dokumentace pro územní rozhodnutí s úsporným řešením. Na jejím základě bude kompletně zaktualizován celý informační leták o této stavbě. Dojde například ke snížení počtu mostů, přeložek sítí a nebudou žádné MÚK, jak je již patrné z dat o stavbě.
IZ 03/2015 (pův. 07/2008), ÚR 02/2018 (pův. 02/2011), VZ 2021 (+3roky), zahájení 2022, provoz 2025 (obojí +3roky).
DATA O STAVBĚ (v závorkách uvedeny původní udaje):
počet mostů: 1 (4), celková délka mostů: 70m (231m),
počet MÚK: 0 (2),
Předpokládaná cena stavby: 308 140 000 Kč (pův. 952 666 000 Kč)
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Původně připravovaný 4pruh až do Ostravy nakonec vzal za své. Celá 58 bude jenom obyčejnou silnicí s pěkným tunelem.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Škoda, takhle zkazit krásnou silnici...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Kdyby to byl nadále aspoň 1/2 profil, takhle je to k ničemu, viz můj post z minula.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Je to škoda - 58ka mohla být pěknou spojnicí z Ostravy na ValMEz, Kopřivnici (do Brose apod. dojíždí z Ostravy neskutečné množství lidí) apod. Alespoň my z Poruby se můžeme radovat, že Skotnice-Příbor se postaví ještě podle rozumného projektu a obchvat Studénky se taky stavěl ještě v dobách, kdy nejposvátněším slovem všech manažerů a politiků byl costsaving.
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Rozumné projekty jsou minulostí, teď rozhodují úspory aneb osekat osekat osekat, ale hlavně ušetřit. Jo a ten leták je pěkný blud. Píše se v něm, že byla zpracována technická studie úsporného řešení stavby. V letáku, ale toto není, tak že. V rámci stavby Příbor - Skotnice, která se nebude ukončovat (napojovat) na původní I/58, ale bude postaven úsek o délce 1 km pokračování stavby až ke spojovací silnici, kde podle původního plánu měla být MÚK, ale bude tam vybudována jen OK. Stejně vzalo za své MÚK u čerpací stanice. Zůstane stejné řešení jaké je v současné podobě. Ať žije šetření apod.
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Na základě studie úsporných opatření, byly vypuštěny 2 MÚK, 3 nadjezdy, 2 místní komunikace, 3 chodníky a opěrná zeď. Hlavní trasa byla zkrácena o 464 m. Plocha vozovek klesla o 29 083 m2, počet stavebních objektů se snížil o 49. Klesl počet přeložek IS, elektro o 8, plynovody o 9, vodohospodářské objekty o 3. Objem násypů se zmenšil o 215 816 m3, objem výkopů se zvýšil o 4986 m3. Prodloužily se přeložky ostatních komunikací o 246 m.
Cena klesla o 558 milionů Kč.
Se zkapacitněním na S 24,5/80 se už nepočítá. 2 MÚK byly nahrazeny 3 okružními křižovatkami.
Když nad tím tak přemýšlím, na základě výše uvedeného, mohli obchvat ještě více zkrátit. Na začátku využít stávající trasu silnice I/58, kterou by rozšířili. A na druhém konci napojit u křižovatky se silnicí III/48018, zbylý úsek již neprochází zástavbou a je postaven v kategorii S 11,5/80.
Cena klesla o 558 milionů Kč.
Se zkapacitněním na S 24,5/80 se už nepočítá. 2 MÚK byly nahrazeny 3 okružními křižovatkami.
Když nad tím tak přemýšlím, na základě výše uvedeného, mohli obchvat ještě více zkrátit. Na začátku využít stávající trasu silnice I/58, kterou by rozšířili. A na druhém konci napojit u křižovatky se silnicí III/48018, zbylý úsek již neprochází zástavbou a je postaven v kategorii S 11,5/80.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Mošnov, obchvat
spíš by takový obchvat mohl být úplně vypuštěn a ponechán současný obchvat, kolem kterého si místní postavili své domy - dle principu priority vstupu do území (první tam byla silnice, potom RD).
co se týče nákladní dopravy, která směřuje do mošnovské průmyslové zony - žádná nejezdí skrze mošnov po I/58, protože využívají vjezdy do zony na začátku a konci zastavěného území.
dobrá zpráva pro daňové poplatníky je, že realizace tohoto nesmyslu je tak dekádu vzdálená a do té doby třeba přijde někdo, kdo bude mít odvahu celou akci zrušit (nebo se vrátit k verzi, která znamená pro automobilovou dopravu zlepšení)
co se týče nákladní dopravy, která směřuje do mošnovské průmyslové zony - žádná nejezdí skrze mošnov po I/58, protože využívají vjezdy do zony na začátku a konci zastavěného území.
dobrá zpráva pro daňové poplatníky je, že realizace tohoto nesmyslu je tak dekádu vzdálená a do té doby třeba přijde někdo, kdo bude mít odvahu celou akci zrušit (nebo se vrátit k verzi, která znamená pro automobilovou dopravu zlepšení)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/58 Mošnov, obchvat
Díval jsem se na kontaminaci a zástavba zde byla již v roce 1955. Taky jsem žil v domnění, že obchvat byl obestavěn. Jenže oni tehdy využili průtah Malou stranou a přeložili navazující úseky.
Taky mohli nechat jen jednu MÚK namísto dvou.
Taky mohli nechat jen jednu MÚK namísto dvou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/58 Mošnov, obchvat
no zatím je problém s přechody pro chodce/místy pro přecházení ... to se řeší a objevily se další problémy a komplikace v rámci přípravy, letos ÚR určitě nebude, až příští rok a pak se uvidí co bude dál ... kamiony do zóny a na letiště vskutku nevyužívají I/58 v Mošnově, s výjimkou kamionů, které jezdí do 2 firem, které odmítají vyhnout se zastavěnému území i přes vícero urgencí ... takže aspoň ty obchvat odvede z obce, ale to je tak vše ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Mošnov, obchvat
njn řsd (potažmo projektant - SHB) se snažilo uchovat aspon zbytek charakteru obchvatu v extravilánu, ale mošnovští by nejraději z toho měli další místní komunikaci s chodníkama, nasvětlenýma přechodama a tak. bud postavit komfortní pro tranzit nebo nestavět vůbec.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/58 Mošnov, obchvat
evilcleaner: pravděpodobně si neuvědomuješ to hlavní - lidé z mošnova se nyní dostanou za 5 min do průmyslové zóny a na letiště, pěšky na kole či autem a toto je základní požadavek, aby to tak bylo i po obchvatu, takže je na SHB SHP a Dopravoprojektu, aby toto zajistili stůj co stůj ... a požadavek Policie je, že musí být přechody či místa pro přecházení a chtějí nasvětlení atd. aby byla dodržena bezpečnost osob, které chodí do práce a z práce atd. takže obchvat toto musí zajistit, je to požadavek policie a pochopitelně to chtějí lidé z mošnova a mají na to samozřejmě nárok, situace se nesmí zhoršit oproti stávajícímu stavu!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/58 Mošnov, obchvat
A co vybudovat podchody? Ty už jsou v dnešní době skoro zapomenuté. Pro bezpečnost silniční dopravy ideální řešení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/58 Mošnov, obchvat
však já jsem jednoznačně pro to aby lidem z mošnova byla tato možnost zachována (zachováním současného vedení trasy)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.