Právě je 26.9.2021 13:57:21




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 176 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 Splitsko-dalmatská župa 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Vícekrát zmiňovaná stavba Obchvat města Omiš značně pokračuje poslední období ve své realizaci. V praxi se jedná o opravdu náročnou stavbu, zde několik záběrů:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2181
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2182

Fotografie od Viaduktu: http://www.viadukt.hr/splitska-obilazni ... tunel-omis

A zároveň, Hrvatske Ceste informují, že od podzimu 2016 bude souvislý 4-pruh na celém 20 km tahu Split - Trogir.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.1.2021 22:08:22, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



21.11.2015 22:26:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Most Čiovo (Trogir), zde odkaz na podepsaní smlouvy viewtopic.php?p=106510#p106510 a tady již postup výstavby:
Příloha:
Most Ciovo (16).jpg
Most Ciovo (16).jpg [ 339.81 KiB | Zobrazeno 13430 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


23.12.2015 22:28:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Konečně začíná rekonstrukce a dostavba splitského letiště

*kapacita letiště je dávno vyčerpaná

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.1.2021 22:08:42, celkově upraveno 1

odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku



26.2.2016 13:43:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Výstavba mostu u Trogiru nabírá tempo: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=322 . :ok:

A jen informativně, čulý stavební ruch je i na 4-pruhu (nový 2-pruh) na rozšíření stávající silnice u Kaštelů při Splitě.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


16.3.2016 12:47:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Obchvat Omiše uvázl. Stavba desetiletí, která stála již 300 mil. HRK a která zde o pár příspěvků nahorů má i několik fotosetů je bohužel hotova jen v I. fázi, tedy od Splitu je napojení na obchvat a vyražen je i tunel, ale ten končí nad kaňonem. Chybí most ponad kaňon a řeku Cetina a vyražení 2. tunelu, kterým se Omiš objede a zpátky napojí na pobřežní silnici. Hrvatske Ceste již 3 roky dělají studie, ale je pravda že důvodem byl i nedostatek peněz. To se změnilo tím, že projekt je zahrnut do spolufinancování přes EU fondy. Je ale zřejmé, že obchvat Omiše (silnice přes Omiš je nejucpanější komunikace v zemi) tak skoro do provozu nepůjde.



Jediné vykoupení pro všechny je tunel Sv. Ilija, kterým se dá Omiš objet, ale je zřejmé, že to není řešení vzhledem k neúměrným kolonám i mimo sezonu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


29.3.2016 18:26:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Ministr dopravy na návštěvě této župy:

1. Dokončení tahu Split - Omiš má čas na dokončení projektů 1-1,5 roku. :idea: Řešení Omiše tedy tak brzo nebude.

2. pokračuje se na spojení Imotski v rámci tahu Imotski - Zagvozd. Jedná se o zlepšení napojení Imotski na silniční síť.

3. priorita je obchvat města Sinj

Ministr dopravy řekl, že si je vědomý nelichotivého stavu těchto projektů a prací, kde se vynakládají stovky mil. HRK a projekty nejsou k použití anebo dokonce se řadu let plánují a ani se nezakoplo, ale zároveň řekl, že je rád, že dálnice A1 je daleko za Splitem, že se investuje do letiště ve Splitu, do přístaviska ve Splitu, že se obnovují desítky státních silnic v rámci regionu, že se investuje do dalších úseků na 4-pruh od Trogiru po sever Splitu, že se dokončilo víceproudové směrově oddělené napojení Splitu na dálnici A1, že se zahájil nový most na odlehčení Trogiru. Dokončení výše zmíněných projektů ale závisí převážně od peněz z EU a na to se musí dokončit dokumentace.

Neobratně tedy naznačil, že se zde provedlo mnoho projektů do úspěšného konce a nikdo nemůže tvrdit, že by se o tento region stát nezajímal.

Více z návštěvy třeba zde: http://mppi.hr/default.aspx?id=28185 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


2.4.2016 10:54:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Ohledně výše zmíněného příspěvku je tady další návštěva ministra dopravy a to v regionu Imotski a ten výše zmíněný bod č.2 blíže rozepíšu: jedná se o výstavbu spojovací silnice A1 Zagvozd - Grubine - Imotski, ale nyní zlepšení stavu za pomoci státních silnic D76 a D60, které jsou co se týče parametrů na tom dost špatně co se týká průměru státních chorvatských silnic. Počítá se i se zlepšením spojení s Bousnou a Hercegovinou. Region Imotski by tak byl dostupnější i s Jižní Dalmácii. Ministerstvo pracuje na dokumentacích. Spíše, než nová rychlostní silnice se bude vylepšovat současná státní silniční síť v regionu.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=28237

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


8.5.2016 22:01:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Spojovací silnice Ravča - Drvenik :arrow:
Příloha:
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG [ 1.22 MiB | Zobrazeno 12389 krát ]

*jedná se o další spojnici mezi dálnicí A1 a pobřežní Jadranskou magistrálou D8 formou jakou se postavilo spojení Zagvozd - Baška Voda (s tunelem Sv. Ilija)
*zde by se vybudoval tunel Drvenik
*náklady se odhadují na 135 mil. € a plánuje se realizovat díky EU fondům
*výhledově odlehčí tunel Sv. Ilija a zlepší dostupnost celého regionu

Původně se stavba měla realizovat z předvstupových fondů, později v rámci prvních fondů, ale pro uvázlou výstavbu dálnic a silnic se tato akce musela odložit. Ovšem v lednu letošního roku se konala velká samosprávní konference všech zůčastněných obcí na čele se Splitsko-dalmatskou župou a je tedy zřejmé, jak se bude ubírat další lokální tlak na další realizaci siničního rozvoje po roce 2020. Teď moc nemůže župa na tento projekt tlačit po stavební stránce, protože je nutno dokončit zahájené projekty kolem Splitu včetně města samotného. Ale přípravní práce se brzo ve velkém zahájí. Studie vplyvů na ŽP se uhradila v rámci současného plánu rozvoje státních silnic (2013-2016) a stála 10,83 mil. HRK.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


10.5.2016 20:22:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Fotogalerie jak napředují práce na mostu Trogir - Čiovo: http://www.viadukt.hr/napreduju-radovi-na-mostu-ciovo

A zde fotografie z již hotové části 4-pruhu u Splitu, ale zahajuje se rekonstrukce původní silnice, takže se sice jezdí po novém 2-pruhu, ale 4-pruh ještě v provozu není: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2291
Příloha:
Jcc8sbF.jpg
Jcc8sbF.jpg [ 110.6 KiB | Zobrazeno 12287 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


19.5.2016 21:53:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Oblast je vyprahlá, hrozí požáry. A i hořelo v pohoří Mosoru nad Stobrečem. Chorvatsko nasadilo 6 cisteren, 30 hasičů, speciální letadlo a vrtulník s bambi vakem. Požár se podařilo včasně uhasit bez většího rozšíření díky tomuto promptnému zásahu. Horské silnice jsou uzavřené, provoz na státních silnicích je bez omezení.
Příloha:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG [ 1.26 MiB | Zobrazeno 12061 krát ]

Příloha:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG [ 1.24 MiB | Zobrazeno 12061 krát ]

V Dalmácii je v tyto dny až 35 st. C, v mnoha lokalitách teplota ve stínu o 14:00 dosahuje 38 (Brač). Nejchladnější místo v Dalmácii je Zadar s 29. Jedná se o prvou vlnu extrémních teplot. More má v Dalmácii 22 až 23 st. C. Vlna tepla potrvá až do neděle, poté se očekávají intenzivní srážky.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


23.6.2016 17:55:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Naplňují se prognózy o naplnění této oblasti turistama. Na splitském letišti o víkendu přístálo/odletělo (včetně plánu do půlnoci) 160 letadel se 40.000 lidma. Je to nárůst oproti roku 2015 o +10%.

Dobrá zpráva je rozšíření křižovatky u Stobreču v nákladech 3,67 mil. HRK na necelých 400m včetně komplexních stavebních prác kolem. Upgradovaný úsek se podařilo uvést do provozu včas. Zásadní zlepšení dopravní situace zde nastalo až vybudovaním semaforů před mnoha lety, když se občané této části rozhodli zastavit provoz na D8 a upozornit tak na své problémy. Bohužel celá tato oblast trpí přetížením státní silnice a zatížením během letní sezóny i vlivem neustále výstavby turistických center. Poslední veliké investice do infrastruktury (nikoliv dopravní) se týkali kanalizace a ČOV.

Provoz byl zde kritický pouze v sobotu obzvláště při požáru vozidla mezi Splitem a Omišem. Jinak byl více méně plynulý; dle očekávání. Přetížená je "pouze" Jadranská magistrála (DC8).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


3.7.2016 22:04:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Ministr dopravy přislíbil městu Split a okolí pokračování prací na D8, tedy dostavbu rychlostních tahů od severu i jihu. Vláda si je vědomá stavu přeplněnosti tohoto tahu přes město a v aglomeracích od Trogiru až po Omiš. Část rychlostní silnice je k dispozici, další stojí na financování z EU fondů a je zameškáno v přípravních pracích, dokumentacích, ale vše se řeší. Část obchvatu Omiše je vybudována, ale bez další návaznosti jí není možno využívat. V létě na D8 v tomto regionu projíždí už pomalu 60.000 vozidel za 24h. Dostavba rychlostního tahu Split - Omiš si vyžádá ještě několik miliard kun.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=29344

Práce v Kaštelu:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2349
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2350

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


11.7.2016 11:55:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Dopravní uzly jsou zde přetížené. Včera silniční provoz v celém Splitu téměř zastavil. Všechny hlavní tahy od severu i jihu, v centru i z přístavu stáli. Dnes se provoz uvolnil, ale stále jsou hlavní silnice plné. Mimo toho se tento víkend očekává na letišti až 46.000 lidí bez ohledu na lokální časové uzavírky pro nepříznivé počasí. Za 7. měsíc se očekává, že letištěm ve Splitu projde na 500.000 cestujících, což bude další rekord. Kapacita terminálů je dávno překročená, letiště se modernizuje a zvětšuje pro další nárůst a pohodlí. Již i tento víkend bude sám o sobě rekordním.

Přístav hlásí dle Jadrolinija prozatím pokles provozu o -20%, ale to je způsobeno pouze tím, že místní necestují na 1-2 dny jak tomu bývá (statisticky se to dá snadno porovnat do minulých let), protože cestu odkládají až bude lepší počasí. Co se týče přeprav zahraničních značek s vozidlama tak je nátřesk i zde. Hned vedle přístaviska je vlakové nádraží a to také zažívá renesanci. Společně s tím autobusová přeprava ve formě příměstských spojů a taxíky.

Celý region je od včera dopravně přetížen, což je způsobeno návalem turistů, festivalem ULTRA ve Splitu (dnes bylo všude plno, obdobně jako je v Dubrovníku), silným větrem a požárama, které jsou v regionu početnější od začátku léta, ale díky CA letadlům a okamžité intervenci jsou požáry téměř v daný den zahašené.

http://www.slobodnadalmacija.hr/dalmaci ... -za-vikend

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


16.7.2016 21:54:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Starosta Omiše pohrozil stávkou na jadranské silnici D8 přes Omiš.
Příloha:
zup280704duce2.jpg
zup280704duce2.jpg [ 122.73 KiB | Zobrazeno 16701 krát ]

*chce tak upozornit na 40 let ignorace a neschopnosti chorvatských silničních úřadů a organizací vyřešit bodovou závadu Omiš
*město je v permanentních kolonách ucpané a bez obchvatu
*doteď se přestavělo na 50 mil. € na severním vstupu od Stobreču a na vyražení tunelu, ale nemá to další pokračování a dokonce se ani nenapojilo to severní řešení na silnice
- tunel Omiš proražen v roce 2013: viewtopic.php?p=77788#p77788
- severní část obchvatu se stavem konec 2015: viewtopic.php?p=119504#p119504

Nyní se nestaví a nepokračuje, protože chybí projektová dokumentace na překlenutí kaňonu ponad řeku Cetina. Ta se má dodělat a následně vyhlásit další tendry a úsek je navržen do financování do roku 2020. Starosta Omiše upozorňuje, že ten rok se blíží a vláda má tady problém postavit most Pelješac, což je celostátní význam oproti obchvatu Omiše, na který chybí další desítky pokud ne stovky mil. €. Dále kritizuje, že již 10 let upozorňují odbornící z univerzit, že mimo léta je tranzit přes město jen 30%, takže severní obchvat, který povede do hor nevyužijí všichni a využitelnost bude jen přes léto v tom smyslu, že to i pocítí obyvatelstvo.

Omiš kdysi přesazoval jižnější variant výstavby obchvatu, který by nebyl tak nákladní a hlavní silnice ve městě by se proměnila na pěší zónu, což je další kritika stavu, ve kterém žije na 15.000 lidí a se sousedním Dugi Rat 21.000 lidí. Silnice D8 rozděluje město doslova na 2 poloviny a most ponad Cetinu ještě i na 2 části. Stav, o kterém všichni mluví že ho vyřeší se zjevně řešit letos nebude.

Vláda reagovala ve smyslu, že blokovat státní silnici D8 během letní sezóny nedovolí a bude to považovat za ohrožení národních ekonomických zájmů a dle toho bude i postupovat. S dodatkem, že Hrvatske Ceste jako investor pracují na dokumentacích, které si vyžádala EU, aby se stavba mohla přes fondy financovat, jinak by se obchvat ani nestavěl, protože výstavba byla pozastavěná právě z finančních důvodů stejně jako mnoho již kdysi zahájených projektů po celé zemi: A1 Doli - Dubrovnik, most Pelješac, A5 Drava zpomalení, Trogir - Split - Omiš. Cílem je všechny projekty dobudovat, ale přes EU fondy. Změna financování se dotkla i překlasifikování A12/A13 na D10/D12. Stát měl co dělat, aby dostavěl v regionu tunel Sv. Ilija, opravil desítky km silnic a připravuje další dokumentace na novou výstavbu, třeba na obchvat města Makarska. Obchvat Omiše je prioritní na stejné úrovni.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


22.7.2016 13:33:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Jak jsem 16.7. psal o prognózách letiště u Splitu, tak nakonec za celý 7. měsíc letiště odbavilo 544.000 cestujících. Je to nejvíc ze všech letišť v zemi a je to o více jak 25% více jak v roce 2015. Včera prošlo letištěm 28.500 cestujících, za dnes se očekává 20.000.

I když jsem založil novou tému ohledně námořní dopravy, tak upřednostním regionální tému a doplňuji, že námořní linky přepraví za víkend odhadem (navzdory větru bura) až 59.000 lidí v rámci přistavu ve Splitě.

Split jakožto město v rámci hlavních silnic, především pak DC8 spojující Trogir s Omišem je jedna neustávající kolona vozidel. Ve městě je provoz více méně udržatelný; nestojí jako v první polovině 7. měsíce, tehdy se zcela zastavil provoz napříč městem ze všech stran.

Celý region prožívá neskutečný turistický boom. Cestování na silnicích je přes den, ale i ve večerních hodinách v rámci pobřežní silnice velmi komplikované. Pokud plánujete výlety "z jedné vesnice do druhé", počítejte se zdržením a s komplikovanějším hledáním parkovisť. Turistická střediska jsou v podstatě plná. Ubytování se sehnat dá jak ve Splitu tak v Makarske, ale jedná se již o bytové prostory. Ty jsou k dispozici dokonce za mnohem nižší peníze, ale je to již bydlení ve městech se vším všudy.

Včera se na sjezdu z A1 ve směru na Split vytvářela až 8 km kolona vozidel.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


7.8.2016 14:21:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Mnoho z vás mělo možnost projet si úseky kolem Splitu přes Kaštel.

Někdejší premiér Sanader jednou řekl, že 4-pruhy u Kaštelu budou do 2 let. Deset let je pryč. Čas potřebný na dokončení 9 km 4-pruhu. Inu, poslední roky se moc nedaří pro finanční suchoty. Celková délka 4-pruhu aneb rychlostní silnice přes Kaštel má délku 14 km, část je v provozu, zbytek se staví jak pravidelně ukazuju v tomto vlákně. Největší problémy při tom byli vyspořádat majetky, protože logicky kolem silnice bylo hodně domů. Split je metropola, která je sice napojená na dálniční síť, i když de facto i to napojení na A1 se realizovalo neúnosně dlouho a velmi dlouho bylo v 1/2 profilu, ale rozlohou a okolím je logicky dáno, že hustý provoz je od Trogiru s letištěm až po Omiš. Celý průtah je dávno rozšířený ve Splitě, na postupno po Stobreč až za něj, kde to ale vázne pro nedokončení obchvatu Omiše. Poslední úsek se měl odevzdat do užívání již letos na podzim, ale bylo to upraveno na jaro 2017, tak snad se to stihne v další sezoně. I nadále je brzda kolem několika pozemkům. Z 5,5 km jsou 3 km připravené do odevzdání na jaro, ale 2 km pravděpodobně až v srpnu 2017. Jak to, že premiér nasliboval nemožné, když musel vědět jaká je realita kolem toho všeho, ale ještě smutnější je, že Hrvatske Ceste ani za 10 let nevyspořádali pozemky a úseky se nedají využívat naplno. Denní zátěž 40.000 vozidel a poslední roky dokonce ježdění staveništěm. O dobudování obchvatu Omiš zase jindy, tam to bude na dlouho. Před 10 lety začínala slavnostně výstavba 50 km 4-pruhu Trogir - Omiš přes Split. Náklady: 300 mil. €. Ministr dopravy Kalmeta řekl, že nejpozději do 3 let bude celý tah k dispozici. Uběhla dekáda a chybí zcelit 15 km přes Kaštel a dobudovat obchvat Omiše. V Kaštelu to stojí na pozemcích i pro ceny; Hrvatske Ceste nabízeli 22€/1m2, ale požadavky byli na 100€/1m2, nabídka státu byla podstřelená a cena 100€ byla doslova vystrajkována v Záhřebu. Obyvatelé Kaštelu se vyhrážali, že budou státní silnici denně blokovat. Stát ustoupil, ale reálně zas nebyli zdroje na výkupy, takže se úsek rozčlenil na vícero a některé se pozastavili. Poté došla krize a nebylo peněz ani na výstavbu dle harmonogramů a co je ještě horší stavební společnost Konstruktor ohlásila problémy, že úsek nebude schopna ani dobudovat. Takžé nové tendrování atd. Práce se obnovili v roce 2013. Třetí úsek co se dokončuje nyní tedy 5,5 km úsek Gomilice - Starog se vleče v rekonstrukci původní silnice pro již zmíněné pozemky na vícero místech.
Příloha:
kastel.jpg
kastel.jpg [ 104.37 KiB | Zobrazeno 16508 krát ]

Příloha:
kastel(2).jpg
kastel(2).jpg [ 93.57 KiB | Zobrazeno 16508 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


27.8.2016 17:53:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Most Trogir (vícekrát ve vlákně zmiňovaný včetně fotek) je současné dny opisován napříč chorvatskými médii včetně odbornějších kapacit ohledně toho, že část pilířů bude trpět vodní hladinou během přílivu. Rozdíl je až 2m, co znamená, že během bouří bude poškována jejich konstrukce. V článku, který přiložím (po chorvatsky) se rozebírá dle čeho projekt v roce 2012 vznikl. A popisuje se také, že se bere stav vodní hladiny dle Terstu a za pomůcku se bere dalších 10 hodnot. Nejdu se tomu věnovat obšírněji, ale je to zajímavé, tak uvidíme co se bude dít později.

http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... a/5112719/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


7.10.2016 12:29:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Město Trogir se ocitá na kraji propasti. Politici řeší jak splatit dluh 1 mil. HRK aby se z toho v příštím měsíci nestala sekera 50 mil. HRK. To jen tak na margo, že špatné vedení měst je i jinde než v prostoru ČR/SR.

Ale pojďme dál: Hrvatske Ceste informovali, že plánují vybrat zhotovitele na dokončení a výstavbu obchvatu města Omiš. Výběrové konání proběhne v 1.Q 2017 s předpokládanými náklady 250 mil. HRK. Jde o dokončení velkolepé stavby silnice ponad řeku Cetina postupně do roku 2020. Postupná dualizace silnice D8 se realizuje, užívat se prozatím nedá pro nenapojení, tunel nad kaňonem byl proražen, ale chybí další spojení nad řekou, chybí i přístupové silnice poza město. Výstavba má trvat 2,5 roku a má se tím dokončit obchvat Omiše.

Celé dílo je součástí tahu Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš, v návaznosti na Trogir - Split - Omiš. Veledílo zdvojené silnice někde i nového 4-pruhu v rámci obchvatů v celkových nákladech 300 mil. € se realizuje řadu let a po krizi od roku 2009 nabírá opoždění a je snaha profinancovat další úseky přes EU fondy. Staví se 4-pruh třeba i v Kaštelech severně od Splitu. Problémem současného oznámení ale je právě to financování přes EU fondy; je to sice možný projekt pro realizaci, ale značné prostředky odčerpá most Pelješac. Uvidí se nakolik jde opravdu o prioritu a jestli se tedy opravdu stihne dobudovat do roku 2020. Již rok 2017 počítá jen se státními zdroji a ty jsou stále více omezované. Navíc starosta Omiše stále bojuje proti výše zmíněné variantě, která je ale již v takovém stadiu rozestavěnosti, že nestavět jí by znamenalo mnohem vyšší ztráty než náklady na dostavbu. To ale zas naráží na tu nejistotu toho vynaložení prostředků. Starosta požaduje novou komunikaci spodem města, ovšem bez dořešení nového mostu ponad řeku Cetina. Návrat k jiné variantě by ale odsunul realizaci o mnoho let dozadu, co si místní představitelé neuvědomují.

V každém případě po problémech s dokumentací na dostavbu se projekt posouvá blíže k cíli. EU již schválila, že do provozu se mohou odevzdávat i částkové úseky v rámci celého tahu Trogir - Split - Omiš, tedy jak Kaštel (kde se to rovněž buduje na etapy a ještě i ty se protahují pro mnoho problémů) tak třeba i obchvat Omiše.

Zdroj: http://www.slobodnadalmacija.hr/dalmaci ... obilaznici

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


23.10.2016 13:44:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Výstavba mostu v Trogiru dostává novou mediální prezentaci:

zde stránka na FB: https://www.facebook.com/TrogirCiovoNewBridge/

Most je silně žádáná stavba, projet tady cca. 1 km trvá v letní sezoně neskutečný čas, často i více jak 1h.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.1.2021 22:11:06, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



19.11.2016 12:37:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Objevují se problémy s dostavbou mostu v Trogiru. Původní datum konec roku se nestíhá, nový termín pro rok 2017 je také v ohrožení. 85% peněz jde z EU.

http://www.slobodnadalmacija.hr/dalmaci ... u-prosincu

Na obou odkazech je fotogalerie z výstavby. Fotogalerie napájeích silnic zde: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=529 .

Zhotovitel Viadukt má 8 dní na to, aby se vyjádřil zda je schopný do 15.6.2017 most dokončit, pokud nebude stát od smlouvy odstoupí, co by ale i tak znamenalo problém s dostavbou. Most má omeškání hlavně z technických důvodů (pilíře jsou nedostatečně naprojektované, ocelová konstrukce je v omeškání u dodavatele atd., co jsou věci, které Viadukt přímo nemá jak změnit) a i stát ve formě Hrvatske Ceste je odpovědný za příjezdové silnice a ani ty nejsou k mání do konce roku. Město Trogir očekává zprovoznění mostu do začátku letní sezony, protože ta výstavba zasahuje i do aktuálních silnic. A do všeho je tady EU, která stavbu z 85% financuje a přitom se stavba dávala jako ukázka jak se to má dělat. Začátkem prosince se ministr dopravy znovu projde tímto místem, aby se dozvěděl výsledky.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.1.2021 22:12:03, celkově upraveno 3

odstranění neplatného odkazu



23.11.2016 11:16:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Šéf Hrvatske Ceste informoval veřejnost, že rychlostní silnice (dualizace) přes Kaštely (u Splitu) se protahuje pro vícero faktorů: problémy s výkupem pozemků, nedostatek finančních zdrojů a nedostatky v projektech. Hotovo tak bude až 1.5.2017, pokud již vše půjde tak jak má.

Více zde, ale článek je rozsáhlý, protože je to výjezd společně s ministrem dopravy do Dalmácie a kromě tohoto problému se tam píše o všem, o čem ale jsem již ale psal (Trogir, dluhy HAC/ARZ): http://www.kastela.org/novosti/aktualno ... oz-kastela .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


25.11.2016 16:56:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Technická fakta k mostu Trogir po stránce bezpečnosti a vývoje realizace:

*most nebude zatopen ani při zvýšené hladině vody
*pod mostem bude ze strany od Trogiru-centrum dobudovaná promenáda a zaplavovaná nebude ani ta
*výstavba mostů zpomalila pro závadnou ocel v makedonské společnosti, zvary nevyhovují normám
*v tomto týdnu se znovu setká ministr dopravy se zástupci zhotovitele (Viadukt)
*pokud Viadukt nedá záruku dostavby v novém termínu v cca. polovině 2017, stát může od smlouvy odstoupit se všemi následky
*stát udělá maximum pro to, aby se stavba udržela při spolufinancování EU zdroji a aby se odevzdala do letní sezony 2017
*pracuje se intenzivně na přístupových komunikacích, z původní staré silnice je nová až po chybějící asfaltéřské práce, na druhé straně je rovněž podklad téměř u konce, tam se staví na zelené louce
*pracuje se všude na všech objektech
*i po architektonické stránce je most navržen dobře

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.1.2021 22:12:23, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



1.12.2016 23:09:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Novinky z regionu:

Do Dalmácie míří jedna z největších investicí v rámci cestovního ruchu. Tisno (mezi Zadarem a Šibenikem) získá nový turisticko-zdravotnický komplex, který se bude skládat z 5* hotelu a dalších 25 vilek. Tato ruská investice činí 105 mil. €, s výstavbou se začne v roce 2018 a hotovo má být v roce 2021. Pozemky jsou již za 30 mil. HRK ve vlastnictví investora.

Dále, společnost Viadukt se snaží zakázku na realizaci mostu v Trogiru udržet, ale nedaří se sehnat ocel v požadované kvalitě, takže se mění struktura dodavatelů a subdodavatelů, takže to nebude z Makedonie, ale od jiného dodavatele v Chorvatsku. Na změnu dostala společnost od ministerstva dalších 10d. Ministr dopravy dále informoval, že rychlostní silnice Trogir - Split má být hotová k 1.5., ale nedodal v jakém rozsahu. Staví se i přístupové komunikace k novému mostu. Cílen pro uvedení do provozu je stále termín do začátku letní sezony.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.1.2021 22:13:19, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



7.12.2016 18:20:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Vláda investuje 370 mil. HRK (cca. 50 mil. €) do modernizace osobního terminálu na letišti v rámci města Split. Letiště je již na hranici kapacit a současný stav zcela brání dalšímu rozvoji cestovního ruchu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


Naposledy upravil Diaľničiar dne 23.1.2021 22:13:34, celkově upraveno 3

odstranění neplatného odkazu



12.12.2016 16:39:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16126
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Další novinky z regionu:

:arrow: *konala se konference na tému zatopení pobřeží Dalmácie; pokud se nic nezmění, tak Dalmácie bude v roce 2050 čelit stoupnutí hladiny o 31 cm a to už bude mít přímý dopad na oblast Kaštelů, v ohrožení jsou ale i pásma Trogiru, Solinu a Splitu
*dnes je záplavová zóna v rozsahu 5,4 km2, v roce 2050 to bude 6,6 km2 a v roce 2100 více jak 8 km2, přičemž data nejsou sama o sobě nějak velké tak je nutno si uvědomit, že populace v celém regionu za 50 let stoupla o 3%, ale urbanizace pobřeží stoupla 5x, je neskutečná zástavba přímo oblastí hned u pláží a i centrální oblasti se zahušťují a přitom centra Dalmácie jsou často hned vedle moře
*padá silná kritika na nicnedělání s kanalizací ohledně odvedení dešťových srážek, stále se k tomu přistupuje tak, že se to svede do moře, ale tento přístup by se měl zásadně začít měnit
*dnes je záplavami ohroženo asi 2.400 lidí, což je znát při silnějších bouřích, v roce 2050 to bude jen při stoupnutí hladiny bez zohlednění další výstavby 12.400 lidí
*na to, aby se s problémem něco začalo dělat by se mělo ročně vynakládat 2,5 mil. € postupně do roku 2050, naopak pokud se s tím nic neudělá, tak si investice v období 2050 - 2100 vyžádají 74 mil. € ročně

více informací: http://www.slobodnadalmacija.hr/dalmaci ... rdama-kuna

:arrow: *zde je pak článek týkající se investicí v řádu mnoha miliard HRK do nových hotelů a do rekonstrukcí mnoha hotelů nejen v Dalmácii: http://zadarski.slobodnadalmacija.hr/fo ... jarde-kuna

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


17.12.2016 16:19:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 176 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz