Dálniční uzel Modletice (D0×D1)
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 27.11.2009 13:58:38
Re: MÚK R1xD1
Takže vážení pánové,
prostudoval jsem si něco materiálu okolo této složité křižovatky. Takže:
1. připojovací poplatky ČSPH k dálnici platí každý investor sám ze svého účtu přímo státu (ŘSD). Poplatek činí za jednu ČSPH 1 000.000,- Kč ročně. Odpočívku k ČSPH si investor vždy buduje sám včetně příjezdových a výjezdových komunikací. Samozřejmostí je i vybudování odstavného parkoviště.
2. Greyhound Company skutečně vybudovala třetí pruh dálnice ve směru z Prahy do Brna a totéž z Brna do Prahy na 10. km dálnice D1. V té době, když to stavěli, byla dálnice dvouproudová v každém směru. K třetímu pruhu dálnice v obou směrech - vybudovanému Greyhound Company ze svých peněz - vybudoval Greyhound Company za své také dvě odpočívky. Jednu z nich - podle tvrzení zaměstnanců ČSPH - ve směru do Prahy, prodala Greyhound Company přímo společnosti Shell. Tu druhou odpočívku - ve směru na Brno - Shell neodkoupil a zůstala tedy ve vlastnictví investora, firmy Greyhound Company včetně okolních pozemků.
3. Ze soudního spisu vedeného u soudu v Praze vyplývá, že investor GC a stavební společnost - Vojenské stavby - Posista (už neexistuje) vybudoval oba dva pruhy dálnice v délce 1 km dle účetních dokladů za celkem 39,5 mln. Kč. Teď se podržte. Z toho vyplývá, že jeden pruh dálnice v délce 1 km stojí cca 20 mln. Kč. Jelikož ŘSD chtělo tuto investici vyvlastnit bez náhrady, došlo k soudnímu sporu. Greyhound Company spor vyhrála a soud určil ŘSD, aby investici zaplatila. ŘSD to odmítlo, a proto GC se odbrátila na exekutora. Exekutor zamrazil manipulaci ŘSD se všemi svými pozemky v celé ČR, jelikož ŘSD neplnilo soudní rozhodnutí. Po určité době zaplatilo ŘSD investici dle rozhodnutí soudu (39,5 mln) a také sankci z prodlení se zaplacením ve výši 13 mln. Kč. Tím exekutor uvolnil pozemky ŘSD ze své správy.
Zdroj: archiv Práva, ČT 1, TV Nova, cgdf.cz, czechint.cz, greyhoundcompany.cz
www.
prostudoval jsem si něco materiálu okolo této složité křižovatky. Takže:
1. připojovací poplatky ČSPH k dálnici platí každý investor sám ze svého účtu přímo státu (ŘSD). Poplatek činí za jednu ČSPH 1 000.000,- Kč ročně. Odpočívku k ČSPH si investor vždy buduje sám včetně příjezdových a výjezdových komunikací. Samozřejmostí je i vybudování odstavného parkoviště.
2. Greyhound Company skutečně vybudovala třetí pruh dálnice ve směru z Prahy do Brna a totéž z Brna do Prahy na 10. km dálnice D1. V té době, když to stavěli, byla dálnice dvouproudová v každém směru. K třetímu pruhu dálnice v obou směrech - vybudovanému Greyhound Company ze svých peněz - vybudoval Greyhound Company za své také dvě odpočívky. Jednu z nich - podle tvrzení zaměstnanců ČSPH - ve směru do Prahy, prodala Greyhound Company přímo společnosti Shell. Tu druhou odpočívku - ve směru na Brno - Shell neodkoupil a zůstala tedy ve vlastnictví investora, firmy Greyhound Company včetně okolních pozemků.
3. Ze soudního spisu vedeného u soudu v Praze vyplývá, že investor GC a stavební společnost - Vojenské stavby - Posista (už neexistuje) vybudoval oba dva pruhy dálnice v délce 1 km dle účetních dokladů za celkem 39,5 mln. Kč. Teď se podržte. Z toho vyplývá, že jeden pruh dálnice v délce 1 km stojí cca 20 mln. Kč. Jelikož ŘSD chtělo tuto investici vyvlastnit bez náhrady, došlo k soudnímu sporu. Greyhound Company spor vyhrála a soud určil ŘSD, aby investici zaplatila. ŘSD to odmítlo, a proto GC se odbrátila na exekutora. Exekutor zamrazil manipulaci ŘSD se všemi svými pozemky v celé ČR, jelikož ŘSD neplnilo soudní rozhodnutí. Po určité době zaplatilo ŘSD investici dle rozhodnutí soudu (39,5 mln) a také sankci z prodlení se zaplacením ve výši 13 mln. Kč. Tím exekutor uvolnil pozemky ŘSD ze své správy.
Zdroj: archiv Práva, ČT 1, TV Nova, cgdf.cz, czechint.cz, greyhoundcompany.cz
www.
Naposledy upravil(a) Jan Krampera dne 1.12.2009 17:24:47, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 27.11.2009 13:58:38
Re: MÚK R1xD1
Mimochodem, pánové,
Jak bychom se všichni cítili a co bychom dělali, kdybychom zjistili, že naše pozemky se ocitly bez našeho souhlasu a bez našeho vědomí, zcela nečekaně, v nějakém stavebním povolení ŘSD. Nebudeme mít z toho ani korunu a budeme koukat na to, jak stavební stroje devastují náš majetek a jeho upravené okolí. Nakonec nám cizí stavebník zatarasí přístup k našemu domu, ve kterém zaměstnáváme lidi a přijíždějí tam naši klienti. Zůstaneme tak bez peněz, bez příjmů, ale zaměstnancům zaplatit musíte, ač pracují či nepracují, takový je zákon. S určitostí bychom požádali soud, tak jako to udělala GC, o vydání předběžného opatření, aby se ŘSD zdrželo jakéhokoli provádění stavebních prací na našich pozemcích a neomezovalo nás v naší činnosti. A když potřebuje nás omezit, tak předem řádně předjednat, dohodnout a zaplatit. Tolik mé laické posouzení.
Jak bychom se všichni cítili a co bychom dělali, kdybychom zjistili, že naše pozemky se ocitly bez našeho souhlasu a bez našeho vědomí, zcela nečekaně, v nějakém stavebním povolení ŘSD. Nebudeme mít z toho ani korunu a budeme koukat na to, jak stavební stroje devastují náš majetek a jeho upravené okolí. Nakonec nám cizí stavebník zatarasí přístup k našemu domu, ve kterém zaměstnáváme lidi a přijíždějí tam naši klienti. Zůstaneme tak bez peněz, bez příjmů, ale zaměstnancům zaplatit musíte, ač pracují či nepracují, takový je zákon. S určitostí bychom požádali soud, tak jako to udělala GC, o vydání předběžného opatření, aby se ŘSD zdrželo jakéhokoli provádění stavebních prací na našich pozemcích a neomezovalo nás v naší činnosti. A když potřebuje nás omezit, tak předem řádně předjednat, dohodnout a zaplatit. Tolik mé laické posouzení.
Re: MÚK R1xD1
Nevidim žádnej důvod, proč by kilometr pruhu dálnice v nekomplikovaný rovině, s minimálními zemními pracemi, propustků a mostů prostý, nemohl stát těch 20 mil .. to je pak odhadem nějakých 120-150 mil/km u čtyřpruhu (plus dva odstavný, střední pás, svodidla etc.) respektive 150-200 míl/km u šestipruhu. Cena celkem obvyklá, čili není asi proč se držet ani čeho. Kor když to celý proběhlo už pár let tomu nazád.
Re: MÚK R1xD1
Pane Krampera, jen jedna otázka:
Máte něco společného s Greyhound Company, a.s. (zaměstatnec, člen představenstva, akcionář, či osoba jim blízká)?
Já jen že vaše poměrně obsáhlé znalosti o téhle kauze a forma psaného textu odpovídající jejich www stránkám tomu dost napovídají. Ptám se jen ze zvědavosti, abychom si takříkajíc nalili čistého vína.
Máte něco společného s Greyhound Company, a.s. (zaměstatnec, člen představenstva, akcionář, či osoba jim blízká)?
Já jen že vaše poměrně obsáhlé znalosti o téhle kauze a forma psaného textu odpovídající jejich www stránkám tomu dost napovídají. Ptám se jen ze zvědavosti, abychom si takříkajíc nalili čistého vína.
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 27.11.2009 13:58:38
Re: MÚK R1xD1
V létech 95-97 jsem byl u toho
Re: MÚK R1xD1
Ty třetí pruhy byly zprovozněny nebo se čekalo až na rozšíření celého úseku?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 27.11.2009 13:58:38
Re: MÚK R1xD1
Ty pruhy samozřejmě byly zprovozněné.
Re: MÚK R1xD1
Tak to je zajímavý, nejsou někde informace k výstavbě těch pruhů, např. délka, období realizace, zhotovitel, náklady, projektant?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 27.11.2009 13:58:38
Re: MÚK R1xD1
jedná se o pravý jízdní pás v úseku km 9.645 -10.665 a levý jízdní pás v úseku km 9.340 - 10.450.Termín zahájeni 01.08.96,termín dokončení31.10.96.Náklady 34 mln. bez dph.Projektant
VPU DECO Praha.
VPU DECO Praha.
Re: MÚK R1xD1
Jen pro Lennyho dokumentační účely dopním, že se ještě v předstihu rozšiřovalo na 6ti pruh v úseku MÚK Průhonice tam co jsou kolektory (prodle tohoto dokumentu to bylo v km 6,080 - 7,140). Bylo to tehdy nalamované jako plný 6ti pruh s rozšířením doprava a bylo to takhle sólo v provozu odhadem nejmíň rok, pokud si to dobře pamatuju. To rozšíření u obou Shellek si bohužel nevybavuju.
Re: MÚK R1xD1
A už se to dostalo i do médií:Jan Krampera píše: tak pánové to zas bude mela. Výstavba pražského okruhu v úseku okolo čerpací stanice firmy Greyhound Company ohrožena! Právě jsem se dozvěděl od své známé z okresního soudu Praha východ, že firma Greyhound Company podala k soudu návrh na vydání předběžného opatření.
Povinným je ŘSD. Povinnému se zakazuje bránit k přístupu ke svým pozemkům a k jejich čerpací stanici. Zakazuje se mu také provádění stavebních prací na pozemcích Greyhound Company.
Myslím si že celé stavební povolení je na vodě a úředníci ŘSD a stavebního úřadu něco asi pokazili. Jsem sám zvědav jak soud rozhodne. Myslím si že rozhodnutí o vydání předběžného opatření musí být vydáno do týdne.
Na okruhu u D1 hrozí zastavení prací
Praha - Stavbaři nedovoleně vstoupili na cizí pozemky a zastavili provoz čerpací stanice. Soud je na spadnutí. Pražskému okruhu hrozí další zdržení...
Re: MÚK R1xD1
Tak, kdopak se podílel na přípravě stavby? Jestlipak budou prémie?
Království a půl princezny za 511.
Re: MÚK R1xD1
Nemělo by se s těma pumpenteroristama taky zatočit, jak se zelenym patrikem? Dálnice si pozvracet nedáme, souzi
Re: MÚK R1xD1
Ježiš, to je zas hláška plná hlenu...jonáš píše:Nemělo by se s těma pumpenteroristama taky zatočit, jak se zelenym patrikem? Dálnice si pozvracet nedáme, souzi
Jen ať to rozsekne soud, a pokud dá zapravdu pumpařům, tak ať dostanou pořádnou kompenzaci, o tom žádná... My ostatní, co se šouráme po Barranďáku a dejcháme v Praze kamiony už ten okruh ale pěkně potřebujem, tohle si můžou strany vyřešit v zákulisí... Pořád je to totiž o tom samém, něco jiného je nutnost stavět, něco jiného je dohodnout se na kompenzacích a podmínkách, pořád dokolečka... Jsem celkem zvědavej co z toho ti Chrti vytřískaj a kdo za to ponese odpovědnost...
Re: MÚK R1xD1
No pokud by vás zajímalo, odkud beru ten hlen, tak je to dlouhodobou expozicí v blízkosti Jižní spojky spíš jde o to, že zdržovačů co bráněj pokroku jsou zjevně spousty, ale kupodivu je třeba vyhubit jen jeden jedinnej subspecies
Ovšem jak je vidět, pokrokáři nedlabou jen na biotopy vzácných brouků, ale tu a tam i na svatý vlastnictví a soukromý podnikání. Na to rozseknutí jsem rovněž zvědav, bude to další nosnej precedens.
Ovšem jak je vidět, pokrokáři nedlabou jen na biotopy vzácných brouků, ale tu a tam i na svatý vlastnictví a soukromý podnikání. Na to rozseknutí jsem rovněž zvědav, bude to další nosnej precedens.
Re: MÚK R1xD1
jonáš píše:No pokud by vás zajímalo, odkud beru ten hlen, tak je to dlouhodobou expozicí v blízkosti Jižní spojky spíš jde o to, že zdržovačů co bráněj pokroku jsou zjevně spousty, ale kupodivu je třeba vyhubit jen jeden jedinnej subspecies
Ovšem jak je vidět, pokrokáři nedlabou jen na biotopy vzácných brouků, ale tu a tam i na svatý vlastnictví a soukromý podnikání. Na to rozseknutí jsem rovněž zvědav, bude to další nosnej precedens.
Ten jedinej poddruh k vyhubení, tím myslíme ten termín "ekologista" předpokládám... To je druh, který "škodí naší věci", proto ho nemáme rádi, nicméně je potřeba tu mít i takové lidi, abychom si uvědomili i jiné hodnoty než jen beton v krajině. Problém je oboustranný, komplikované zákony mají za svůj důsledek zvýšený počet nedostatků úředních rozhodnutí a tím taky umožňují "sdružením pro různé veřejné zájmy" tato rozhodnutí úspěšně napadat. Lidi se pořád musí učit mezi sebou líp komunikovat a předcházet problémů, a to se bohužel neděje.
Mimochodem, ten hlen z Jižní spojky právě chápu, jen mi prostě neseděl ke kolonce pumpenterorista... Oni na ně možná pokrokáři dlabou, ale kdo je pokrokář? Koho reprezentuje? Jak je za to placený? Jaký je ideál toho státního úředníka a proč to tak nefunguje?? Na to jsou jen těžké odpovědi...
Re: MÚK R1xD1
No, myslim že kandidujeme na přesun do nějaké obecněji založené diskuse. Pumpenterorista byl původně jen ironicky myšlený termín, aby to zase bylo přehledný a jednoduchý, ale máte pravdu, je to hodně složitý a v podstatě nejsme ve sporu.
Ukazuje se že "odpírači" jsou více druhů a asi se budou šířit. Majitelé domů v okolí, podnikatelé na zděděné či zakoupené půdě, nebo prostě jen lidi kteří se na zkázu svých oblíbených míst nemůžou dívat. Společnym znakem "pokrokářů" je, že ve jménu pokroku nechtějí na takové námitky brát ohled, a že je nějaké chyby v úředních postupech příliš nevzrušují. Oni přece vědí, jak je to správně, a bídní červi necht historii ustoupí .. jsem si kdysi naivně myslel, že to odejde s bolševismem, kdepak. S malou nadsázkou bych to popsal jako aroganci moci, byť je to moc někdy pouze zdánlivá, jak se ukazuje.
Dohodnout se, to bych bral jako ideální. A uvažovat nad tim, že auta musej projet, ale ostatní musej taky přejít napříč (například na tý JS, protažený kdysi zelenym bránickym údolim v jinak v hustě zastavěnym území, jsou na trase jen tři možnosti, všecko poměrně hnusný občuraný podjezdy). Optimálně, jak jsem psal posledně u Havránkové, trochu uvažovat nad katastrální mapou již při trasování .. počítám že k tomu inženýry lidi časem donutěj, dokud tu nezavládne zas nějaká nová totalita (za Hitlera se prej stavělo, jen to hvízdalo). Jeden blog k tématu http://hollan.blog.respekt.cz/c/113371/ ... -mapy.html je čerstvě zde.
Ukazuje se že "odpírači" jsou více druhů a asi se budou šířit. Majitelé domů v okolí, podnikatelé na zděděné či zakoupené půdě, nebo prostě jen lidi kteří se na zkázu svých oblíbených míst nemůžou dívat. Společnym znakem "pokrokářů" je, že ve jménu pokroku nechtějí na takové námitky brát ohled, a že je nějaké chyby v úředních postupech příliš nevzrušují. Oni přece vědí, jak je to správně, a bídní červi necht historii ustoupí .. jsem si kdysi naivně myslel, že to odejde s bolševismem, kdepak. S malou nadsázkou bych to popsal jako aroganci moci, byť je to moc někdy pouze zdánlivá, jak se ukazuje.
Dohodnout se, to bych bral jako ideální. A uvažovat nad tim, že auta musej projet, ale ostatní musej taky přejít napříč (například na tý JS, protažený kdysi zelenym bránickym údolim v jinak v hustě zastavěnym území, jsou na trase jen tři možnosti, všecko poměrně hnusný občuraný podjezdy). Optimálně, jak jsem psal posledně u Havránkové, trochu uvažovat nad katastrální mapou již při trasování .. počítám že k tomu inženýry lidi časem donutěj, dokud tu nezavládne zas nějaká nová totalita (za Hitlera se prej stavělo, jen to hvízdalo). Jeden blog k tématu http://hollan.blog.respekt.cz/c/113371/ ... -mapy.html je čerstvě zde.
Re: MÚK R1xD1
Jel jsem včera kolem té Shellky. Přišlo mi, že část argumentů a stížností majitelů je sporná .. pumpa je uzavřená pro zákazníky, to je fakt. Ale vjet se k ní dá - aspoň zatím - (takže majitel nemá zabráněno ve vstupu). Neviděl jsem tam žádný rozstřihaný plot ani stavebni stroje či stavebni činnost na jejich pozemku. Vypadá to tam stejně jako před uzavírkou. Intenzivně se pracovalo na západním kolektorovém mostu. Třeba se uvažuje o řešení (kdyby ten soud nedopadl ve prospěch stavby) obnovit příjezd k benzince jak byl a výjezd z ní vést přes západní kolektorový most. To by asi šlo (po dobu stavby), definitivní řešení by to ovšem nebylo, nešel by postavit západní kolektor, který musí z benzinky ukrojit pár metrů.
Re: MÚK R1xD1
S variantou výjezdu přes kolektorový most se prý počítá, už jsem to někde psal
Před vjezdem je značka "zákaz vjezdu mimo stavbu", takže tam nikdo jinej nesmí
Možná jde o plácek na kterém už od začátku parkují s technikou na západní hranici benzínky. Původně tam byl nějaký oplocený flek... fotku momentálně nemůžu najít
Jedu se tam mrknout...
Před vjezdem je značka "zákaz vjezdu mimo stavbu", takže tam nikdo jinej nesmí
Možná jde o plácek na kterém už od začátku parkují s technikou na západní hranici benzínky. Původně tam byl nějaký oplocený flek... fotku momentálně nemůžu najít
Jedu se tam mrknout...
Re: MÚK R1xD1
Pravda, značka "zákaz vjezdu" tam je, tak soud může nařídit přidat dodatkovou tabulku "majiteli vjezd povolen" a je to ! Ale technicky ten vjezd zatím je možný. Protože podle toho článku v mediích to vypadalo, že na pumpu vtrhli stavbaři se svými stroji, zbořili ploty a začali na soukromém pozemku bořit a stavět a majiteli znemožnili přístup. Mimochodem, o umístění značky snad nerozhodují stavební firmy ani ŘSD ..
Re: MÚK R1xD1
Jak píše kasme, s tím, že by se dočasně jezdilo z benzínky přes kolektorový most směr Brno, to byla poslední logická varianta než přišlo tohle zavření benzínky dopravní značkou.
Avšak: Kolektorový most směr Brno nebude v definitivním stavu vlastně kolektorový, ale bude sloužit pouze pro směr D1 z centra - 511 (511 - D1 má direktivní rampu). Byť to není logické, ale teoreticky by bylo šlo: napojit benzínku i v definitivním stavu na tento kolektorový most a ponechat ji tam. Teoreticky by byla splněna podmínka dostupnosti benzínky (nevíme v jakém rozsahu jí má majitel přesně definovanou) a kolektor by toto v pohodě pobral neb je dimenzován jistě jako dvoupruhový. Mosty přes D1 se však bez dohody s čerpadlářem udělat nedají . Škoda je, že se nešlo na dohodu, ale postupovalo se velmi pravděpodobně klasickým způsobem, byť se vědělo, že kvůli předchozím sporům vše nepůjde hladce.
Avšak: Kolektorový most směr Brno nebude v definitivním stavu vlastně kolektorový, ale bude sloužit pouze pro směr D1 z centra - 511 (511 - D1 má direktivní rampu). Byť to není logické, ale teoreticky by bylo šlo: napojit benzínku i v definitivním stavu na tento kolektorový most a ponechat ji tam. Teoreticky by byla splněna podmínka dostupnosti benzínky (nevíme v jakém rozsahu jí má majitel přesně definovanou) a kolektor by toto v pohodě pobral neb je dimenzován jistě jako dvoupruhový. Mosty přes D1 se však bez dohody s čerpadlářem udělat nedají . Škoda je, že se nešlo na dohodu, ale postupovalo se velmi pravděpodobně klasickým způsobem, byť se vědělo, že kvůli předchozím sporům vše nepůjde hladce.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK R1xD1
Začátkem listopadu jsem tu psal, že se bojím, že s pumapři budou velké problémy. Člověk by očekával, že ŘSD buď má situaci ošéfovanou nebo bude s nimi bude jednat jako v rukavičkách. "Dali jsme jasné pokyny zhotoviteli" na druhou stranu docela dramatická tvrzení "rozstřihli ocelové oplocení pozemku, zdevastovali obrubníky, zlikvidovali okrasné keře, kontaminovali studnu" ...
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 27.11.2009 13:58:38
Re: MÚK R1xD1
Dnešního dne vydal soud předběžné opatření.Povinný ŘSaD a pověřené stavební organizace se musí zdržet ve své činnosti vstupovat na cizí pozemky,vykonávat na nich stavební činnost anebo jakýmkoli způsobem zasahovat do soukromého vlastnictví.Spravedlivé rozhodnutí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ŘSaD bude muset napřed získat od Greyhoundu souhlasná stanoviska ke svému podnikání na jejich pozemcích,nebo jejich majetek koupit.Nechápu proč tak ŘSaD postupovalo a proč příslušné dohody neuzavřelo předem.Myslím,že se opakuje případ hradecké dálnice
Re: MÚK R1xD1
To rozhodnutí soudu se dalo čekat .. ale co to znamená ? Jen že stavbaři nesmí na cizí pozemek (což je jistě správné rozhodnutí) a nebo i to, že nesmí nijak bránit v podnikání majiteli pozemku a že se tudíž musí obnovit stav "měsíc nazpět" a benzinka opět zprovoznit ? Když nám v ulici rozkopou chodník a já nemohu týden zajet autem na svoji zahradu, taky se mne nikdo neptá a neodškodní mne. A kdyby se musel provoz benzinky obnovit, je technicky možné ve stavbě pokračovat, tj. udělat výjezd z benzinky na západní kol. most a rozkopat D1 ? Laicky to vypadá že ano .. A nebo je nezbytně nutné se napřed vypořádat s majiteli (nebo vyvlastnit) a teprve pak pokračovat, protože jinak to není technicky možné ? To by asi byl horor.
V kazdem pripade by se mela stavba 514 otevrit extra a necek
az RSD urednici vyresi za nekolik mesicu banality tohoto formatu. Stavba 513 se taky blizi ke konci a my budeme muset cekat nez se urednicky ansambl RSD pohne z mista....