Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Marty »

Jaroslav píše:kolik uživatelů tohoto fóra má doma svůj plánek (vizi) toho jak by měla vypadat dálniční síť v naší zemi...
Moje vize/přání za 30 let - viz. příloha... (MapMan snad promine zneužití jeho mapy...)
Přílohy
mapa_2039.gif
mapa_2039.gif (193.11 KiB) Zobrazeno 44771 x
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

Protože jsem přesvědčen o ne zcela propracované koncepčnosti a vizi naší dálniční sítě, dovoluji si založit toto vlákno, které nám pomůže se trochu nasměrovat.
Také jste přesvědčeni o tom, že ve vládní koncepci některé dálnice prostě chybí? Také jste přesvědčeni, že jsou tam některé dálnice řekněme předčasně? Pakliže ano, vydiskutujme si to prosím zde.

Rád bych všechny sikutující požádal, aby i oni dali svou vizi rozvoje naší sítě na příštích 25 let... kritizovat je jednoduché - dejte vlastní návrh a teprve poté se zapojte do diskuse ;) .
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

Má vize naší sítě je zachycena v následujícím SCHEMATU, ze kterého bych vyzdvihl:

Pozn mod: Mapa v nové verzi níže

- propojení Brna a Budějovic
- vizi "českého okruhu"
- pozastavení některých dnes budovaných dálnic (R6 a R48)
- protažení D11 až ke slovenských hranicím...

Ve své vizi:
- za dálnice považuji téměř vše se čtyřmi pruhy (tedy dnešní D a téměř všechna R) - jsou značeny zeleně
- za R považuji povětšinou dvouproudé komunikace s výhradně mimoúrovňovým křížením (s lokálním čtyřpruhem kvůli kapacitě) - jsou značeny modře
- čárkovaně jsou dálnice a rychlostní silnice stavěné ve druhé vlně - tedy poté co bude dokončeno to co je plnou čarou.

Mým cílem bylo nejenom reagovat na hustotu provozu (či její predikci), ale také tento provoz usměrňovat a zpřístupňovat oblasti, které by se bez kvalitního přístupu mohli vylidnit...
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Jaroslav »

Marty píše:
Jaroslav píše:kolik uživatelů tohoto fóra má doma svůj plánek (vizi) toho jak by měla vypadat dálniční síť v naší zemi...
Moje vize/přání za 30 let - viz. příloha... (MapMan snad promine zneužití jeho mapy...)
skvělé! mohl bych administrátory požádat o přesun do vlákna vize? díky moc
Marty - KV
Příspěvky: 45
Registrován: 13.4.2009 18:09:20

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Marty - KV »

Mým cílem bylo nejenom reagovat na hustotu provozu (či její predikci), ale také tento provoz usměrňovat a zpřístupňovat oblasti, které by se bez kvalitního přístupu mohli vylidnit...

Pokud jste napsal toto, pak nechápu, jak můžete odsouvat výstavbu R6 kamsi do druhé vlny. Právě Karlovarský kraj trpí tím, že nemá přístup k síti rychlostních komunikací.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od jonáš »

No, k propojení Brna a Budějic by se snad hodila spíš "erkizace" trasy Budějice-Humpolec, nebo aspoň důsledná revize a rekonstrukce stávající jedničky, nebylo by to tak jednoúčelový řešení, zvlášť v souvislosti se zkapacitněnim D1. A mohlo by se hned pokračovat v trase Humpolec-Havlbrod-Svitavy.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

Marty - KV píše:Mým cílem bylo nejenom reagovat na hustotu provozu (či její predikci), ale také tento provoz usměrňovat a zpřístupňovat oblasti, které by se bez kvalitního přístupu mohli vylidnit...

Pokud jste napsal toto, pak nechápu, jak můžete odsouvat výstavbu R6 kamsi do druhé vlny. Právě Karlovarský kraj trpí tím, že nemá přístup k síti rychlostních komunikací.
proto je tam v první vlně D13 přes chomutov a pak D7 - kratší a levnější řešení...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Standa »

V zásadě se mi líbí Jaroslavova koncepce, která je sice hóóódně maximalistická, ale vydrží i do roku 2100 :) !

Pouze bych asi jinak řešil D43 a D35: D43 bych směřoval výhledově v trase Hitlerovy dálnice do Polska, D35 asi bude v jižní trase, od níž bych v Mohelnici odpojil D44 na Šumperk (a výhledově Jeseník a Polsko) a u Olomouce pokračování D55 (a ne R46 :) ) na Šternberk (a výhledově přes Bruntál a Krnov do Polska nebo na Opavu).

Chybí mi tam ještě D57 (výhledově už z Opavy) od D48 přes ValMez a Vsetín na D49 a alespoň výhledové "narovnání" D1 mezi Kojetínem a Přerovem.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Standa »

A určitě bych nepozastavoval R48 (D48) :) !
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od j.jakubse »

Jeste by tam mohly byt kompletni okruhy kolem vetsich mest. Brno, Ostrava, Budejovice, Plzen, pri pohledu na mapy by si to zaslouzil i Olomouc a dalsi...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jste se nějak rozjeli ne? :o
Dálnici do každého města! :D
Jako plány hezké, ale zase není žádoucí mít všude dálnice, je třeba taky kus té přírody zanechat, takže třeba protažení R55 přes Jeseníky až do Polska v žádném případě.
R48 -> D48 se podařilo!
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

Martin z Ostravy píše:Jste se nějak rozjeli ne? :o
Dálnici do každého města! :D
Jako plány hezké, ale zase není žádoucí mít všude dálnice, je třeba taky kus té přírody zanechat, takže třeba protažení R55 přes Jeseníky až do Polska v žádném případě.
NE, nerozjeli. právě proto se zde zabývám sítí "rychlostních komunikací" tedy komunicí pouze se dvěmi pruhy, bez normálních křižovatek, které zajistí rychlý přesun... Rychlý přesun by měl být zajištěn z jakéhokoliv místa republiky, tak aby se některé její části nevilidňovali se z důvodu problematické dostupnosti....
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od pavel.hrdina »

Martin z Ostravy píše:Jste se nějak rozjeli ne? :o
Dálnici do každého města! :D
Jako plány hezké, ale zase není žádoucí mít všude dálnice, je třeba taky kus té přírody zanechat, takže třeba protažení R55 přes Jeseníky až do Polska v žádném případě.
Jasny, od D35 u Mohelnice odpojit "jen" R44, ktera by ve ctyrpruhu stacila jen po Rapotin tak jak je to uz naprojektovane. Dal je uz uplne dostatecna kvalitni jednicka vedena na upati hor mimo centra sidel. Ty totiz zneprijemnuji cestu vyznamne, pac si vemte kolik trasy I/44 od Sumperka az k Mikulovicim lezi mimo sidla...

- pulkilometrova mezera mezi Rapotinem a Velkyma Losinama
- dvou az trikilometrovy usek mezi Velkyma Losinama a Loucnou nad Desnou (tam se fakt chvilu da jet tech 90)
- pak celkem dlouhy usek od Koutu nad Desnou pres Cervenohorske sedlo po Domasov, coz je sice mimo obce, ale jet se tam nijak rychle neda, je to sama zatacka
- pak az dva az tri kilometry mezi Pisecnou a Sirokym Brodem, ale vede to tesne kolem brehu Bele a jsou tam dost neprijemne zatacky
- a konecne za Sirokym Brodem uz je nekolikakilometrovy novy obchvat Mikulovic snad s jedinym semaforem v celem okrese Jesenik a jsme na hranicich

Suma sumarum: krom +- vyhovujiciho kousku mezi Losinama a Loucnou a pak koncoveho useku u Mikulovic je to celkem spatny.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Avantime »

Přispěju svojí (možná poněkud megalomanskou) troškou do mlýna. Moje vize je, že by u nás měl nastat velký rozvoj vystřídaných třípruhů, určených pouze pro motorová vozidla a s povolenou rychlostí tak 110 km/h. Jejich výhody a nevýhody se už probíraly jinde, pro mě je ale podstatný menší zábor půdy (argument nejen pro ekologisty), a snazší "průchodnost" takového řešení zejména v CHKO, kde čtyřpruhy podle mě opravdu nemají co dělat.

Pokud křivdím právě tomu "vašemu" spoji, pak vězte, že se o něm rád dozvím! :)

Obrázek

Tímto se omlouvám mapmanovi za zneužití jeho mapy a zároveň mu za ni děkuju. :)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mapman »

Není to zneužití ale využití! TO že ji někdo využívá, mi dělá radost, takže jen do toho!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Avantime, přesně takhle jsem si to představoval, jen bych nesouhlasil s tou I/57 (R57) od Vsetína na jih, tu bych udělal komplet čtyřpruhovou, ale jinak nemám námitek. Ten návrh střídavého tří pruhu není špatný, ale otázka je jestli je dělat směrově dělené s odstavným pruhem nebo ne. Protože po tom by ten zábor byl de facto stejný, respektive obdobný jako u R22,5. Já bych spíše byl za to, stavět tam kde jsi navrhoval ty třípruhy právě tu R22,5.
R48 -> D48 se podařilo!
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Marty »

@MapMan: díky za povolení...
@Avantime: je to perfektní - promyšlenější než moje skica !

Ale teď slovo do pranice - co z toho má vyšší prioritu a jak se tomuto stavu přiblížit ??? Co takhle za 5-10 let tohle... /např. někde R35,R49 to asi rychleji nepůjde, i kdybychom si to všichni přáli.../
Přílohy
tmavě červeně 6 pruh, červeně D,R + 4pruh s 90kmh
tmavě červeně 6 pruh, červeně D,R + 4pruh s 90kmh
mapa_2019.gif (193.09 KiB) Zobrazeno 44011 x
Naposledy upravil(a) Marty dne 2.12.2009 18:53:38, celkem upraveno 1 x.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Za 10let by měla určitě být hotová R(D)35, v to doufám, měla by to být priorita priorit :D
R48 -> D48 se podařilo!
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

Ještě jednou, aby to bylo lépe vidět. minulou mapku prosím smažte... děkuji
Přílohy
ukazka-03.JPG
ukazka-03.JPG (172.5 KiB) Zobrazeno 43931 x
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

Standa píše:A určitě bych nepozastavoval R48 (D48) :) !
Určitě ano! nově otevřená D1 přebere 80% dopravy. další potřeba dříve než za 15 let prostě nebude... (navíc většina cesty je už dneska 4 pruh)
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

j.jakubse píše:Jeste by tam mohly byt kompletni okruhy kolem vetsich mest. Brno, Ostrava, Budejovice, Plzen, pri pohledu na mapy by si to zaslouzil i Olomouc a dalsi...
Ne, ne... žádné další město není dostatečně velké a dopravně komplikované , aby potřebovalo dálniční okruh. Nechceme si republiku zabetonovat...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jaroslav píše: Určitě ano! nově otevřená D1 přebere 80% dopravy. další potřeba dříve než za 15 let prostě nebude... (navíc většina cesty je už dneska 4 pruh)
Ještě je brzo na takové dohady, chce to počkat na sčítání dopravy.
Ale pokud by tomu tak opravdu tak bylo, tak stačí postavit obchvat F-M a zbytek vskutku počká.
R48 -> D48 se podařilo!
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Avantime »

Jaroslav píše:Ještě jednou, aby to bylo lépe vidět. minulou mapku prosím smažte... děkuji
Mohl byste prosím uvést nějakou legendu? Červené budou nejspíš dálnice, ale co jsou světle červené a světle a tmavě zelené linie?
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

Marty píše:
Ale teď slovo do pranice - co z toho má vyšší prioritu a jak se tomuto stavu přiblížit ??? Co takhle za 5-10 let tohle... /např. někde R35,R49 to asi rychleji nepůjde, i kdybychom si to všichni přáli.../
Určitě bych se vyhnul všem souběžně stavěným dálnicím - a pokaždé vybral jenom jednu z nich. konkrétně D48 vs D47 (D1); D7 vs D6; a D3 vs D4. Myslím že u prvních dvou je to jasné (D1 a D7) u D3 vs D4 je to otázka. Ke kompletaci je jednodušší D4, ale u D3 je každopádně urgentní úsek Tábor Veselí....
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

Avantime píše:
Jaroslav píše:Ještě jednou, aby to bylo lépe vidět. minulou mapku prosím smažte... děkuji
Mohl byste prosím uvést nějakou legendu? Červené budou nejspíš dálnice, ale co jsou světle červené a světle a tmavě zelené linie?
Červeně jsou dálnice (dálnice = 4pruh, tj. dnešní D a R) ke stavbě ihned (horizont 10-15 let),
Oranžově jsou dálnice ke stavbě následně
Zeleně jsou Rychlostní silnice - ve smyslu 2 pruhy (lokálně z kapacitních důvodů 4) a výhradně MUK - ke stavbě v první vlně
světle zeleně jsou rychlostní silnice - viz výše, ke stavbě ve druhé vlně
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“