[D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
[D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Jezdím teď často po D1 od km 230 dále na Přerov, a jsem znepokojen zhoršeným stavem CB povrchů. V km 245 je již krátký úsek ve směru na Brno zbroušen, v některých úsecích jsou cítit spáry a povrch je hlučný. Přechody AB -> CB a opačně nejsou taky nejlepší.
Dálnice nemá ani 15 let a stav je tedy nic moc, vzhledem k nízkým intenzitám a převažujícím OA.
Podobné rozčarování u mě panuje na bývalé D47, kdy mě hodně překvapuje degradace 4704 - přechody AB, v km asi 303 nepříjemný hup, pravý pruh s náznakem rolety.
O 4705 ani nepíšu, protože to je děs už od novoty. Kvalita úseků 4704, 4706,4707 je diskutabilní a vůbec nehraje ve prospěch CB. Myslím si, že tak do 5 let bude třeba začít řešit rekonstrukce nebo přetah.
Dálnice nemá ani 15 let a stav je tedy nic moc, vzhledem k nízkým intenzitám a převažujícím OA.
Podobné rozčarování u mě panuje na bývalé D47, kdy mě hodně překvapuje degradace 4704 - přechody AB, v km asi 303 nepříjemný hup, pravý pruh s náznakem rolety.
O 4705 ani nepíšu, protože to je děs už od novoty. Kvalita úseků 4704, 4706,4707 je diskutabilní a vůbec nehraje ve prospěch CB. Myslím si, že tak do 5 let bude třeba začít řešit rekonstrukce nebo přetah.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
4705 to je hrůza, ale ostatní úseky 47 mi nepřijdou tak hrozné (CB), zatímco povrch na mostech to je bída, když to srovnám se starším AC na 48 kolem Dobré, tak katastrofa. Jinak si myslím, že CB se podaří udržet ještě docela dlouho pomocí jemného frézování. Co mě spíš štve je CB na průtahu Hrádkem (I/11) - tam je spousta desek rozlámaných a má to 8 let.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Frézování by šlo, otázka je, jak vypadá povrch zblízka a jestli netrpí alkalickou reakcí nebo jinou vadou samotného CB. Protože na D35 není po 20 letech moc frézovat, neb se to drolí skoro jak pískovec.
Ta 4704 je ok v levém a prostředním, pravý je slušná roletka. Jako levý je na průlet dobrý, ale když občas zabrousím do pravého tak nejsem spokojen. Otázka jestli nejsem moc náročný
Ta 4704 je ok v levém a prostředním, pravý je slušná roletka. Jako levý je na průlet dobrý, ale když občas zabrousím do pravého tak nejsem spokojen. Otázka jestli nejsem moc náročný
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
V hrozném stavu je u D 47 zejména směr na Ostravu (a to hlavně Bělotín - Bílovec)... Tvrdé přechody AB/CB, AB je zvlněný jako hrom, objevují se výtluky. CB vyloženě nerovný - nedobrý pocit z jízdy... Opačný směr je proti tomu znatelně lepší.. Je sice o rok mladší, podle mě byl ale problém, že směr do OV byl šitý horkou jehlou a pod velkým politickým tlakem (jezdilo se tudy asi rok obousměrně). Druhý směr je udělán zřejmě kvalitněji, bylo víc času... D1 VY cca po Mořice zas dle mě tak špatný není, zaráží mě ale ty informace o tom, že je špatná protismykovka... Jezdím tudy často a za deště si dávám majzla... Nijak zvlášť na to ale motorista upozorněn ale není...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Na 4705 se spěchalo to je fakt, taky se tam IS-Košice vůbec učily pokládat CB.
Byl to taky první úsek, kde se jezdilo na D27,5 v režimu 2+2, ale bez betonových svodidel.
Na D1 od Vyškova dál má CB i mikrotrhliny, věštím tomu stejnou "budoucnost" jako D35.
Byl to taky první úsek, kde se jezdilo na D27,5 v režimu 2+2, ale bez betonových svodidel.
Na D1 od Vyškova dál má CB i mikrotrhliny, věštím tomu stejnou "budoucnost" jako D35.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Martin z Ostravy píše:Na D1 od Vyškova dál má CB i mikrotrhliny, věštím tomu stejnou "budoucnost" jako D35.
jakože se to začne rozpadat a pak si to převezme Provozní úsek v Praze a udělá z toho AB 230 - 260 ? no osobně by mi to určitě nevadilo, stačí se podívat, jak příjemná jízda je po AB na D46
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
bumbik: myslíš usek na D46 od Olšan na Olomouc kterej dělali novej loni a už je zase zvlněnej aspon teda pravej pás.
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Sponik: myslel jsem ji v podstatě kompletní, nevím přesně, kde je jaké zvlnění, ale z jízdy po D46 mám vždy velmi dobrý pocit, což se o některých zánovních úsecích D1 říct bohužel nedá ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Provozní úsek má D1 (47) od samého začátku.bumbik píše:Martin z Ostravy píše:Na D1 od Vyškova dál má CB i mikrotrhliny, věštím tomu stejnou "budoucnost" jako D35.
jakože se to začne rozpadat a pak si to převezme Provozní úsek v Praze a udělá z toho AB 230 - 260 ? no osobně by mi to určitě nevadilo, stačí se podívat, jak příjemná jízda je po AB na D46
Spíš jsem myslel, že povrch bude mít stejný "poločas rozpadu" jako na D35.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
bumbik, Sponik: ano AB je příjemnější, ale prostě nechápu jeho preferenci, protože ani ten fakt moc nevydrží. Diskutovat o tom proč tomu tak je sice můžeme, ale tím nic nezměníme. Čtyřicetiletá životnost CB i když s brutálními propady si myslím, že byla dobře demonstrována na úseku Brno-Vyškov, příklad výdrže AB jsem zde někde v jiném vláknu také četl. Dnes je zřejmě technologie někde jinde a ať se všichni dušují, že změny nemají vliv na kvalitu, tak to prostě není pravda. Manažeři vidí jen ten "exponenciální růst" a už vůbec je nezajímá, že vývoj technologií stojí peníze, že je inovace nutné řádně otestovat a rozhodně vývoj nekopíruje jejich představu křivky narůstajícího zisku. Takže pokud je dnes AB i CB shit (doufám, že mě za to nebudou žalovat ale jako že asi opravdu je), pak životnost klesá úměrně a v součtu všech uzavírek stále povede povrch, který z těchto dvou technologií vydrží více, a tím je podle mého názoru CB. Pokud mám volit mezi příjemnou jízdou a uzavírkou volím jednoznačně jízdu bez kolon....
EDIT: vidím zde podobnost se spotřební elektronikou, auty... Limity se blíží...
EDIT: vidím zde podobnost se spotřební elektronikou, auty... Limity se blíží...
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
myrha: volíš jízdu bez kolon - no právě to je jízda při opravě 2+1+1 tedy AB, je třeba připomínat kolony při opravě CB např. u Vyškova, když už si jej zmínil jako 40 let životnost (ikdyž si myslím, že tam to tak staré není, ale nevím, neznám historii) a po AB pojedeš skutečně příjemně, sám jsi to řekl hned v první větě
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Asi je to věc názoru, ale ty zúžené pruhy dle toho mého taktéž nejsou žádná výhra. Asi to vychází, že ve většině času to generuje menší zpoždění, ale pro některé řidiče je to stejný mentální blok na kterém zmatkují, brzdí na poslední chvíli a vytvářejí nebezpečné situace a k omezení provozu je již jen krok. Pokud chci mít jistotu, objíždím tak jako tak, protože mě to již mnohokráte vytrestalo. Pro mě je nejdůležitější suma trvání uzavírek třeba za deset let, nikoliv to, v jakém režimu je uzavírka vedena. Pokud by se to na D1 nenechalo dojít do extrému pak by se CB povrch jistě neopravoval každý rok jako na D46...
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Popravdě bych ten 50. letý kvalitní CB chtěl vidět. 40 let bude mít CB kolem Hvězdonic.___Název ____________________ uvedení do provozu__
D46 Stavba Vyškov - obchvat, část D1: 30. července 1992
D46 Stavba Vyškov - Pustiměř: 1989
D1 úsek Tučapy - Vyškov: červenec 1992
http://www.dalnice-silnice.cz
Příkladem solidně provedené dálnice v AB je D8, ale také se postupně musí opravovat. Např. úsek před Prahou má velké záplaty, ale je mu 23 let. Opačný směr je už opravený.
PS: Když jsem koukal na opravu kruháků na D8 MÚK Nová ves, napadla mne otázka. Dá se udělat z CB i kruhový objezd? Lepší otázka: Máme u nás technologii udělat takový kruhák z CB? Tam by se možná vyplatil. Tam AB vydržel jenom 2,5 roku.
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
dvs: v CB je kruhový objezd na I/58 u Příbora součást MÚK Příbor-Západ
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1]Stav povrchů na zánovních úsecích D1
dvs: Omlouvám se, člověk se má více studovat fakta než ve stádiu nasranosti na četné uzavírky vůbec něco psát...
bumbik: obchvat Příbora potvrzuji, CB je zde hodně hrubý, možná účel?, každopádně v těch rychlostech je to asi šumafuk.
bumbik: obchvat Příbora potvrzuji, CB je zde hodně hrubý, možná účel?, každopádně v těch rychlostech je to asi šumafuk.
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Odborně tomu moc nerozumím, ale dle osobních zkušeností je AB o ničem a jsem zděšený z toho, že se teď všude cpe... Podívejte se, jak vypadá předloni položení povrch na D1 v okolí exitu s D2. Na mostech už jsou koleje jak na nádraží a v navazujících úsecích taky, i když méně výrazné... A ptám se - kdy se to opraví, když to má dva roky??? To samé na D2 u Hustopeč. Loni udělaný povrch a v místě dilatací u mostů jsou "projeté" místa s asfaltem vytlačeným do stran, kde tvoří naopak "boule"... A koleje jsou znatelné už i u Rohlenky ve směru na OV (včetně stále provizorně zapatlávaných výtluků kolem mostů). Dávat AB na tak vytížené úseky je prostě diletantství... A opravit by se to mělo co nejdříve, protože za deště to bude sakra průšvih... Jde o to, že kvalita práce je mizerná... A ten úsek D1 za Vyškovem měl problémy už při výstavbě. Při řezání spár po pokládce betonu téměř každá deska pod spárou praskla až na podloží... Zahrnulo se to hned štěrkem a hlínou na krajnicích, aby to nebylo vidět... Mám to ale nafocené, jezdíval jsem tam tenkrát na kole na inspekci.... Co se mě hlídači staveniště nahonili.... Jednalo se o úsek VY - Mořice. Dál jsem to už neměl možnost sledovat, neboť jsem v té době vstoupil do svazku manželského se vším, co k tomu patří... Ale třeba to tak má být a deska prasknout může...
- Přílohy
-
- Jedna z mnoha prasklých desek pod spárou v úseku Ivanovice - Mořice (říjen 2004)
- Ivanovice - Mořice říjen 2004.JPG (52.83 KiB) Zobrazeno 24808 x
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Pokud vím, tak ta deska právě že prasknout má a ten řez je tam proto, aby praskla v tom správném místě.
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Říká se tomu řízené spáry. Proříznete povrch, po tím vám to v tom místě praskne. Používá se to stejně i u betonových podlah. Spáru na povrchu uzavřete pružným materiálem, aby mohlo docházet k dilataci. Problémy jsou v jiné výrobě cementu a množství přísad a příměsí, jež se dnes do betonu dávají. No a solení vozovek tomu taky dává svůj díl.
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Tak pak je to v pořádku... Ale tím pádem je ale zase divné, že byť jich byla prasklá většina, zdaleka ne všechny. Proto mě to asi tenkrát zaujalo, proč některá ano a některá ne. Pouštím to tedy z hlavy... Ale díky za objasnění, v betonových konstrukcích se fakt nevyznám...
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Ty desky mají prasknout, protože beton se při tvrdnutí smršťuje a kdyby se nenařezaly spáry, popraskal by úplně nahodile. Takto praskne přesně v místě nařezaných spár a spára se tak může se utěsnit. Horní část naříznuté spáry se pak ještě rozšíří a utěsní zálivkou. Takto vznikají jednotlivé betonové desky. Pokud nepraskly všechny hned, časem určitě praskne i zbytek, ale to už samozřejmě neuvidíte.
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Ony již mohly prasknout, jen ta prasklina nemusela být viditelná. Spíš mne na té fotce zaujala velikost spár\, ne to že to má být poměrně nový beton není zanedbatelná.
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
a pod nařízlou spárou, v místě zlomu, jsou kotevní trny, cca. 40 cm dlouhé ocelové tyče, které mají zajistit, aby desky zůstaly výškově v rovině.
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Také nejsem žádný betonář, jen co si pamatuju ze školy Ale myslím, že beton se smršťuje hlavně v prvních několika dnech po ztuhnutí a stále se zpomaluje, křivka bude nejspíš podobná jako křivka nárůstu pevnosti betonu. Těm ocelovým tyčím se říká kluzné trny a opravdu zabraňují jen posunu výškovému, nebrání posunu vodorovnému, aby nebránily smršťování betonu.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: [D1] Stav povrchů na zánovních úsecích D1
Nějaké zajímavé čtení o CB krytech je zde:
http://www.vzdelavanimkekvalite.cz/PDFs ... oprava.pdf
http://www.vzdelavanimkekvalite.cz/PDFs ... oprava.pdf