I/73 obecně
Re: [D43] Obecně
Blanensko považuje D43 za zásadní, varianta v německé trase má své příznivce i odpůrce
Na čtvrtém z veřejných projednání Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje (ZÚR JMK), které se konalo v Blansku, se soustředil zájem zástupců obcí, spolků i občanů z blanenského okresu především na plánovanou dálnici D43. Většina zúčastněných vyjádřila záměru podporu.
Jako první byl představen úsek D43 z Lysic do Sebranic a ze Sebranic do Velkých Opatovic.
„Celou dálnici je třeba řešit kontinuálně, aby se zajistila kapacita a bezpečnost provozu. V rezervách proto zůstávají dvě varianty pro trasování D43 z Kuřimi do Lysic, aby nedošlo k ohrožení Brna a nedostalo se do centra velké množství aut,“ vysvětlila za zhotovitele projektantka Vanda Ciznerová. Vedení D43 v brněnské aglomeraci detailně prověří územní studie. Ta se bude mj. zabývat i obsluhou území a spojitostí dopravního systému. Kromě D43 se zaměří i na potřebu jihozápadní tangenty a napojení D1 z prostoru Slatiny po Holubice. Výsledkem má být maximální zklidnění Brna i obsloužení příměstské oblasti.
V případě D43 v úseku Kuřim – Lysice vykazuje větší dopravní účinnost varianta „Německá“ (ve stopě německé dálnice), má však řadu odpůrců z okrajových částí Brna a přilehlých obcí (Brno-Bystrc, Kníničky, Drásov), v jejichž blízkosti se o budování dálnice uvažuje. Proto v ZÚR JMK zůstává v rezervách také varianta „Optimalizovaná MŽP“ vedená Boskovickou brázdou. Její územní průchodnost se sice jeví jako jednodušší, ale z výsledků modelování vyplývá, že má pro svou větší vzdálenost nízkou dopravní účinnost a nepomůže snížit dopravní zátěž Brna. Pro variantu „Německou“ hovoří i historie – počítalo se s ní v různých vládních nařízeních z roku 1946, 1960 i 1970. Podle SEA byla prověřena realizovatelnost obou tras za využití ochranných a kompenzačních opatření.
Blanensko považuje dálnici D43 ve svém okrese za zásadní, neboť umožňuje napojení dopravy ze severu na Brno. Ta je z valné části zdrojová a cílová, nikoliv tranzitní. Je důležitá jak pro občany, kteří do Brna míří za prací, tak pro podnikatelskou sféru. Nová komunikace zároveň výrazně uleví dopravně přetíženým obcím Lipůvka, Lažany, Závist a zbaví kolon město Kuřim. Představitelé zmíněných obcí proto vyjadřují jasnou podporu výstavbě D43 v historické německé stopě. V tomto směru také hodlají podat připomínky k navrhovanému dokumentu. Souhlas s D43 a podporu ZÚR JMK shodně vyjádřily i Boskovice.
Na čtvrtém z veřejných projednání Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje (ZÚR JMK), které se konalo v Blansku, se soustředil zájem zástupců obcí, spolků i občanů z blanenského okresu především na plánovanou dálnici D43. Většina zúčastněných vyjádřila záměru podporu.
Jako první byl představen úsek D43 z Lysic do Sebranic a ze Sebranic do Velkých Opatovic.
„Celou dálnici je třeba řešit kontinuálně, aby se zajistila kapacita a bezpečnost provozu. V rezervách proto zůstávají dvě varianty pro trasování D43 z Kuřimi do Lysic, aby nedošlo k ohrožení Brna a nedostalo se do centra velké množství aut,“ vysvětlila za zhotovitele projektantka Vanda Ciznerová. Vedení D43 v brněnské aglomeraci detailně prověří územní studie. Ta se bude mj. zabývat i obsluhou území a spojitostí dopravního systému. Kromě D43 se zaměří i na potřebu jihozápadní tangenty a napojení D1 z prostoru Slatiny po Holubice. Výsledkem má být maximální zklidnění Brna i obsloužení příměstské oblasti.
V případě D43 v úseku Kuřim – Lysice vykazuje větší dopravní účinnost varianta „Německá“ (ve stopě německé dálnice), má však řadu odpůrců z okrajových částí Brna a přilehlých obcí (Brno-Bystrc, Kníničky, Drásov), v jejichž blízkosti se o budování dálnice uvažuje. Proto v ZÚR JMK zůstává v rezervách také varianta „Optimalizovaná MŽP“ vedená Boskovickou brázdou. Její územní průchodnost se sice jeví jako jednodušší, ale z výsledků modelování vyplývá, že má pro svou větší vzdálenost nízkou dopravní účinnost a nepomůže snížit dopravní zátěž Brna. Pro variantu „Německou“ hovoří i historie – počítalo se s ní v různých vládních nařízeních z roku 1946, 1960 i 1970. Podle SEA byla prověřena realizovatelnost obou tras za využití ochranných a kompenzačních opatření.
Blanensko považuje dálnici D43 ve svém okrese za zásadní, neboť umožňuje napojení dopravy ze severu na Brno. Ta je z valné části zdrojová a cílová, nikoliv tranzitní. Je důležitá jak pro občany, kteří do Brna míří za prací, tak pro podnikatelskou sféru. Nová komunikace zároveň výrazně uleví dopravně přetíženým obcím Lipůvka, Lažany, Závist a zbaví kolon město Kuřim. Představitelé zmíněných obcí proto vyjadřují jasnou podporu výstavbě D43 v historické německé stopě. V tomto směru také hodlají podat připomínky k navrhovanému dokumentu. Souhlas s D43 a podporu ZÚR JMK shodně vyjádřily i Boskovice.
Re: [D43] Obecně
Konečně rozumný názor.... Bohužel ale ekoteroristé mají obecně větši prostor v médiích protože přece "brání přírodu" a hlavně jsou v souladu s dnešními trendy "proti konzumu"...
Vypadá to, že se přece jen dožiju dokončení dálnice do HK, ale dálničního spojení z HK do Brna se už asi nedožiju... Přece jen jsem ročník 1960.... Tak snad další generace....
Vypadá to, že se přece jen dožiju dokončení dálnice do HK, ale dálničního spojení z HK do Brna se už asi nedožiju... Přece jen jsem ročník 1960.... Tak snad další generace....
Re: [D43] Obecně
Prijde mi laicky, ze zacatek vystavby cele dalnice visi na useku Troubsko-Kurim, kterym chteji mermomoci zacit.
Myslim si,ze pokud by se zaclo oboustranne ze Sebranic, nejspis byste si valnou cast dalnice stihl projet osobne. A "brnaci" at se klidne hadaji dalsich 20 let o tunely pod Bystrci.
Myslim si,ze pokud by se zaclo oboustranne ze Sebranic, nejspis byste si valnou cast dalnice stihl projet osobne. A "brnaci" at se klidne hadaji dalsich 20 let o tunely pod Bystrci.
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
On je tam problém, že pokud by se někdy stavěla D 43 okolo Veversklé B. a před ní se postavil úsek Kuřim - Sebranice v trase německé a tedy jediné správné varianty tak by to dost dobře nešlo napojit (směrové oblouky menší jak 600 m atd.)....
Určitě by chtělo začít připravovat ten severní úsek od Sebranic jako přivaděč k D35. Politici o tom melou, ale nic neřešej...
Já osobně bych byl také pro řešení postavit to co jde a zbytek následně ,,demokraticky" protlačit přes odpor mísních ekofanatiků ....
A teoreticky by jsme se po větší části mohli cca v roce 2025 projet....
Určitě by chtělo začít připravovat ten severní úsek od Sebranic jako přivaděč k D35. Politici o tom melou, ale nic neřešej...
Já osobně bych byl také pro řešení postavit to co jde a zbytek následně ,,demokraticky" protlačit přes odpor mísních ekofanatiků ....
A teoreticky by jsme se po větší části mohli cca v roce 2025 projet....
Re: [D43] Obecně
Zcela zásadní pro pokračování přípravy je schválení ZÚR Jihomoravského kraje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Lenny má pravdu. ZUR Jihomopravského kraje...
Kdo byl na nějakém projednávání zásad, které probíhalo před pár dny tak se mohl přesvědčit co tam na jihu Moravy mají za matroš...
Pokud zásady projdou tak by chtělo tlačit na severní úsek a pak už se to bude muset dostavit...
Bohužel jinak to nepůjde...
Kdo byl na nějakém projednávání zásad, které probíhalo před pár dny tak se mohl přesvědčit co tam na jihu Moravy mají za matroš...
Pokud zásady projdou tak by chtělo tlačit na severní úsek a pak už se to bude muset dostavit...
Bohužel jinak to nepůjde...
Re: [D43] Obecně
A co v Pardubickem kraji? Alespon tam je schvaleno?
Re: [D43] Obecně
Ano, bohužel je pravděpodobné, že první úseky začnou vznikat právě zde. I když je zde nejmenší zatížení.
Re: [D43] Obecně
Tam zase není EIA, zaseklo se to na dokumentaci, která byla vrácena k přepracování. (asi 2008). Moudřejší budeme na konci tohoto roku, kdy má být hotová technicko-ekonomická studie, která určí kategorie a rozsah stavby.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D43] Obecně
D43 je hudbou budoucnosti. Jeji nutnost vzroste po dokonceni dalnice D35, coz je otazka dalsich 15-20 let. Neverim, ze se toho doziji.
Re: [D43] Obecně
No, hlavně že se soudruh Hašek tváří jako nejlepší hejtman. Tamním občanům není co závidět. Než se začne stavět D43 to bude ještě sakra ročníků procházek po "Hitlerově" dálnici.
Re: [D43] Obecně
Urychlete výstavbu D43, vyzývají podnikatelé a obce na Blanensku
http://blanensky.denik.cz/zpravy_region ... 60905.html
http://blanensky.denik.cz/zpravy_region ... 60905.html
Re: [D43] Obecně
Tak to vypadá že se té D43 hodně dlouho nedočkáme,když plánují takové výdaje na ruzné upravy I/43.
http://blanensky.denik.cz/zpravy_region ... 60913.html
http://blanensky.denik.cz/zpravy_region ... 60913.html
Re: [D43] Obecně
Že se D43 ještě hodně dlouho nedočkáme, to je bohužel realita, která vychází hlavně z aktuálního stavu územního (ne)plánování JmK.kojal píše:Tak to vypadá že se té D43 hodně dlouho nedočkáme,když plánují takové výdaje na ruzné upravy I/43.
Plánů na investice do zlepšení stávající I/43 jsem za posledních 30 let slyšel už na knihu, možná dvě. Nejčastěji vždy před nějakými volbami. A po nich ticho...
Nejzajímavější na celém článku je věta "V úvahu přichází například zrušení odbočovacího pruhu do Drnovic a vybudování nadjezdu."
O vybudování odbočovacího pruhu na Drnovice se mluví už od stavby odbočovacích pruhů v křižovatce Lysice-Krhov. To je letos již krásně kulatých 25 let. Doteď tam žádný odbočovací pruh není, do země se ještě nekoplo. Ale už se plánuje jeho zrušení. Není nad to, mít přesný a dokonalý plán...
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 27.12.2015 11:09:39
Re: [D43] Obecně
Mluvci RSD mi nedavno napsal mailem: "V případě optimistických scénářů se dostáváme s možným zahájením realizace u dílčích úseků D43 za rok 2025, v případě úseku „brněnského“ ještě dál. Samozřejmě je nutno tyto debaty a harmonogramy odvíjet až od schválení invariantního koridoru v ZUR JMK."
Tudiz po useku Brno-Kurim se ani v optimistickem scenari nebude jezdit v pristich 15 letech...
Tudiz po useku Brno-Kurim se ani v optimistickem scenari nebude jezdit v pristich 15 letech...
Re: [D43] Obecně
No docela obdivuji ty obyvatele na sever od Brna, že si tak nechají sr.. na hlavu. Já nevím, ale být třeba starostou Lipůvky, nebo Lažan, tak prostě udělám pár akcí v rámci občanské neposlušnosti, aby se odpovědní lidé probudili. Tady to prostě jinak nejde. NA 511 stačilo začít strašit zákazem náklaďáků v Praze + nějaká ta akce na Spořilově a najednou jsou na světě termíny zahájení výstavby. I když to můžu brát s velkou rezervou, aspoň něco. Mimochodem, I/43 se vyhýbám velkým obloukem
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
V příspěvcích výše je vidět značná neinformovanost veřejnosti a zkreslování informací novináři....
ZUR bude mít Jihomoravský kraj cca do měsíce. Problém je, že již teď se ví o tom, že bude opět napadena u soudu a snahou těch, kteří je napadají je opět jejich zneplatnění.
Já mám úředníků osobně plné zuby. Velice často bych je nejraději nakopal do ....
Úředníci Jihomoravského kraje připravující ZUR ovšem mají přes dílčí neshody můj obdiv.
Ono když jednáte se zelenými vypatlanci z některých městských částí Brna nebo z okolí cca ve směru Kuřim a okolí tak to stojí za to.
A když k tomu přidále stejnej materiál na radnici v Brně (SZ) tak to je na cvokárnu.
Každej dopravní odborník (skutečnej, ne zelený pako) Vám řekne, že nejlepší trasa pro D43 je varianta německá.
A když se pak podíváte co vznikne když se podaří (bože nás netrestej) prosadit variantu přes Ostrovačice tak by z toho jeden
Jediné o co jde jsou totiž rozsáhlé pozemky pro stavby domů, sídlišť atd...
Bystrc, Kníničky, Rozdrojovice, Jinačovice, Malhostovice, Drásov....
To si někdo namastí kapsu.
Alespoň vidíte co jsou místní zelení a další aktivisté zač....
ZUR bude mít Jihomoravský kraj cca do měsíce. Problém je, že již teď se ví o tom, že bude opět napadena u soudu a snahou těch, kteří je napadají je opět jejich zneplatnění.
Já mám úředníků osobně plné zuby. Velice často bych je nejraději nakopal do ....
Úředníci Jihomoravského kraje připravující ZUR ovšem mají přes dílčí neshody můj obdiv.
Ono když jednáte se zelenými vypatlanci z některých městských částí Brna nebo z okolí cca ve směru Kuřim a okolí tak to stojí za to.
A když k tomu přidále stejnej materiál na radnici v Brně (SZ) tak to je na cvokárnu.
Každej dopravní odborník (skutečnej, ne zelený pako) Vám řekne, že nejlepší trasa pro D43 je varianta německá.
A když se pak podíváte co vznikne když se podaří (bože nás netrestej) prosadit variantu přes Ostrovačice tak by z toho jeden
Jediné o co jde jsou totiž rozsáhlé pozemky pro stavby domů, sídlišť atd...
Bystrc, Kníničky, Rozdrojovice, Jinačovice, Malhostovice, Drásov....
To si někdo namastí kapsu.
Alespoň vidíte co jsou místní zelení a další aktivisté zač....
Re: [D43] Obecně
Tomas 1975: No to je stejné jako s D0 519 přes Suchdol, tam jde taky hlavním aktérům "jenom" o pozemky v dnešní stavební uzávěře (nebo jsou to odpůrci dálnic jako třídního nepřítele, ale ti zde dělají IMHO pouze "užitečné idioty").
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Standa: Máš pravdu. Stavby 518 a 519 jsou to samé v růžovém.
A to se moc neví, jak se tam šmelilo s pozemkama. Pozemky pro stavbu začal vykupoval už protektorát. Je pravdou, že pozemky nebyly vykoupeny ( dle tehdejšího zákona vyvlastněny za náhradu) komplexně jako na budoucí D 43...
Ale to co bylo vykoupeno se počátkem devadesátých let zašmelilo.
A to se moc neví, jak se tam šmelilo s pozemkama. Pozemky pro stavbu začal vykupoval už protektorát. Je pravdou, že pozemky nebyly vykoupeny ( dle tehdejšího zákona vyvlastněny za náhradu) komplexně jako na budoucí D 43...
Ale to co bylo vykoupeno se počátkem devadesátých let zašmelilo.
Re: [D43] Obecně
kvůli "výkupům" pozemků se už část pražského okruhu odsunula k říčanům
nic nového
nic nového
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D43] Obecně
Mike: To snad nebylo kvůli výkupům, ale kvůli silnému politickému vlivu jednoho místního starosty v původní trase v divokých 90. letech. (jsme tu ale trochu OT, i když to s možnou změnou trasy D43 souvisí - ukauje to nevhodnost podobných zásahů)
Re: [D43] Obecně
to jsem tím chtěl tak nějak naznačit
že ono "koukejte se do územního plánu, než koupíte kus pole v satelitu" je v podstatě nanic
že ono "koukejte se do územního plánu, než koupíte kus pole v satelitu" je v podstatě nanic
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D43] Obecně
Miku, napsal jsi to zcela jasně. Ale opak by měl být pravdou v právním státě. Takže jsme či nejsme právní stát ?
Re: [D43] Obecně
To je otázka za mnoho peněz. Poslední dobou mi přijde, že již nejsme. Zákony jsou bída a vymahatelnost práva........ největší problém jsou parlament a soudy, tedy hlavně to druhé. když už není možno vyměnit ani soudce, který prokazatelně falšuje listiny.kot píše:Miku, napsal jsi to zcela jasně. Ale opak by měl být pravdou v právním státě. Takže jsme či nejsme právní stát ?