Turecko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

İSTANBUL - BURSA - İZMİR OTOYOLU (O5), OTOYOL A.Ş. :arrow:

https://isletme.otoyolas.com.tr/

*je zde i možnost EN jazyka
*staví/dostavuje dálnici Istanbul - Izmir
Gorsel-1.jpg
Gorsel-1.jpg (45.26 KiB) Zobrazeno 31877 x
*celková délka: 427 km, z čeho je 384 km dálnice a 43 km spojovacích silnic (původní zadání bylo 421 km: 377 km dálnice a 44 km spojovacích silnic, ale plány se museli upravit kvůli geologii, na co se přišlo až při výstavbě)
*bude zde 29 viaduktů s celkovou délkou 18,2 km
*budou zde 2 tunely s délkou 5,142 km
*bude zde dalších 199 mostů, 20 mýtnic, 25 MÚK, 6 středisek pro údržbu, 2 tunelová centra pro údržbu, 18 oboustranních odpočívek
*náklady: 3,6 mld. €
*doba výstavby: do roku 2020 (7 let)
*koncese i s výstavbou: 22 let a 4 měsíce

Fotogalerie z výstavby:
Viyadük-51.jpg
Viyadük-51.jpg (189.74 KiB) Zobrazeno 31877 x
54+000-GENEL-GÖRÜNÜM.jpg
54+000-GENEL-GÖRÜNÜM.jpg (238.61 KiB) Zobrazeno 31877 x
KURTUL-VİYADUGU.jpg
KURTUL-VİYADUGU.jpg (354.54 KiB) Zobrazeno 31877 x
TURGUTLU-VİYADÜĞÜ5.jpg
TURGUTLU-VİYADÜĞÜ5.jpg (256.42 KiB) Zobrazeno 31877 x
10+200-GİŞELER.jpg
10+200-GİŞELER.jpg (270.41 KiB) Zobrazeno 31877 x
GİRİŞ-PORTALI-SOL-TÜP.jpg
GİRİŞ-PORTALI-SOL-TÜP.jpg (369.55 KiB) Zobrazeno 31877 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:01:20, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Před 2 lety jsem psal o novém, již 3. mostu přes Bospor v Istanbulu a nyní je ten čas, že se již umístňují lana.

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:02:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktuální stav výše zmíněné stavby: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=334
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Poslední spojovací práce, most se odevzdá do provozu v létě:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde je dálniční síť Turecka:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_m ... yolMap.svg

To jen pro celkovou názornost. Jedná se pouze o dálnice, přičemž ty jsou vždy v parametrech 2x3 pruhy. Nyní má Turecko cca. 2.160 km dálnic v provozu. Rychlostní silnice jsou pak silnice různých kategorií; nejčastěji 4-pruhové ve formě "dualizace silnic" anebo jde i o dálniční přivaděče atd. Ty na mapě nejsou a nyní je jich v provozu cca. 100 km. Turecko plánuje v roce 2023 disponovat jak už bylo zde v tématu uvedeno celkem přes 7.500 km D/R, ale co se týká podílu dálnic tak tohle číslo je cca. 4.800 km. Je to odvážné tvrzení a cíl, protože je nyní cca. půlčas od zveřejnení a v provozu není ani polovina zmíněného cíle.

I když se toho hodně staví a jedná se o poměrně složité úseky, tak jak je vidět moc toho propojeného není a i když plány jsou, tak na východ od hlavního města není dokonce ani politická vůle začít tam něco budovat. Buduje se jen kolem pobřeží u Adany. Zvláštní je, že ne i u Antalaye.

A je hodně zvláštní i to, že se stále nenašla vůle na zahájení výstavby mezi Ankarou a Adanou. Vláda namísto toho neustále věnuje pozornost do Istanbulu a okolí. Je to pochopitelné jen z toho hlediska, že to poutá pozornost světa, protože jde o o propojení Evropy a Asie a zároveň tam žije nejvíce lidí v rámci regionů, ale z hlediska celkového rozvoje území tedy nic moc.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Na margo o několik příspěvků výše uveden v současnosti nejrozsáhlejší dálniční projekt, tak se dne 21.4. odevzdal do provozu 1. úsek této dálnice v délce 42 km mezi Altınova a Gemlik. Jde o Istanbul - Bursa Motorway (Otoyol 5).

Zdroj: http://www.haberler.com/dev-projenin-al ... 77-haberi/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:03:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Turecko

Příspěvek od Nosorožec »

Diaľničiar píše:Zde je dálniční síť Turecka:

... A je hodně zvláštní i to, že se stále nenašla vůle na zahájení výstavby mezi Ankarou a Adanou...
Mně to zvláštní nepřipadá. Komplikovaný průchod horami pod Ukukisla je dálniční a nahoru na Ankaru je to rovná poušť se 4pruhem, minimem obcí na trase a provoz není zdaleka tak velký jako např. v okolí Istanbulu. Jediné úzké hrdlo je průjezd Aksaray.

faktem je, že hodnotím na základě osobních zkušeností z r. 2010. Od té doby možná intenzity narostly - nedokážu říct...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.6. se odevzdal do provozu 14 km úsek na Otoyol 5. Jde od MÚK s O-4 blízko Gebze do Altınova. Obsahuje v sobě Osman Gazi Bridge (Izmit Bay Bridge). Most je dlouhý 1.550m. O-5 je v parametrech 2x3 jízdní pruhy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:05:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Turecku je dle světových médií právě nyní vojenský převrat. Málokdy o tom informuji, ale zároveň jdou informace, že v Istanbulu jsou zavřené mosty, letiště a další dopravní uzly.

V Turecku byl pokus o státní převrat potlačen. Nebyla poškozená páteřní dopravní infrastruktura. Silnice, dálnice ani tunely anebo mosty. Ani železniční a letecká infrastruktura. Poškozená je lokální telekomunikační infrastruktura a několik objektů.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.7.2016 14:53:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Blíží se odevzdání 90 km dálnice Otoyol - 6 do provozu i s mostem Sultan Selim ponad Bospor.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.28 MiB) Zobrazeno 29889 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.8.2019 20:18:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Inauguration of the Yavuz Sultan Selim Bridge, new world record :arrow:

Inaugurated a few days ago, the Yavuz Sultan Selim Bridge set a new world record for span length with 1,408-metre. It exceeds the world record previously held by the Russky Island Bridge in Vladivostok, Russia, which has a 1,104 metre central span and is also fitted with Freyssinet cables.

With a total length of 2,164 metres, the bridge located north of Istanbul (Turkey) is made of towers which are 322 metres high. Freyssinet (a Soletanche Freyssinet company and a VINCI Construction subsidiary) was responsible for studies, design, supply and installation of the record-setting structure's cables and dampers. It also handled the structure's prestressing and lifted the 17 central span segments. With its eight motorway lanes (four in each direction) and two railway tracks, the bridge will facilitate traffic between Europe and Asia.

Video: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 092016.htm .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:09:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

I když je Turecko ve stínu politickém ("převrat", migrační krize, válka v Sýrii atd.), tak jak já teď nemám tolik času, tak jsem to tady vybavil jen krátkým příspěvkem. Nyní ale dopíšu, že výše jmenovaná stavba, tedy 3. most nad Bosporem včetně navazující dálnice se odevzdali na velkolepém otevíracím ceremoniálu 26.8.2016 za účasti mnoha světocých státníků a vlivních lidí z Bahrajnu, Pákistánu, Bulharska, Makedonie (FYROM), Srbska, Severního Kypru, Bosny atd. Proslov měli nejvyšší turečtí státní představitelé. Jásající lid se ještě večer na mostě zastavoval a prohlížel si unikátní stavbu. Po mostě se projel 400 km/h i závodník na motocyklu. Samotné náklady na most, který se stavěl přes 4 roky jsou 2,5 mld. USD. Navazující dálnice Otoyol 6 jsou pak další náklady, ale to rozepisovat nyní nebudu.



Turecko je z hlediska hospodářského ale na tom stále dost dobře a vnitropolitický boj nijak zásadně ekonomiku neničí. Nezaměstnanost je sice něco nad 10%, ale vládní dluh je na úrovni do 33% HDP, v 2. Q. je nepatrný nárůst ekonomiky, vládní schodek je někde kolem 1,5% HDP. Méně peněz je z turizmu a rostou vojenské výdaje, ale prozatimní záměry na budování dopravní infrastruktury se nemění. Vojenské výdaje rostou z důvodu angažovanosti Turecka v konfliktu v Sýrii, turistický ruch čelí obavám z dalších teroristických útoků, které se rozmáhají ve velikých centrech a navíc pro postoj Turecka v oblasti migrace ve vztahu k EU klesá zájem Evropanů o tuto zemi. V Turecku roste inflace a v srpnu se dostala na 8%.

MOTORWAY DEVELOPMENT PROGRAM z roku 2011
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2020 20:16:51, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše zmíněný odkaz na rok 2011 se ještě upgradoval.

Turecko nadstavilo plány pro rozvoj dálniční sítě. Původní záměry prezentované v roce 2013 s cílem naplnění v roku 2023 se nemění, ale přidává se delší časový úsek rozvoje dálniční sítě až do roku 2035. :arrow:

Ředitelství silnic a dálnic připravilo komplexní změny na přestavbu silniční sítě. Páteřní přepravu převezmou dálnice. Zavede se mýtní systém a ten se upgraduje. Mýto již změnami prošlo. První dálnice se staví. Měl se zesílit význam PPP pro výstavbu nových dálnic a mostů. I to se zahájilo. Státní finance mají směrovat rovněž na dálnice, ale hlavně na jejich přípravu do výstavby a na modernizační cíle státních silnic, tomu se ale věnovat nejdu. Model pro PPP je preferovaný ve tvaru BOT nebo postav, provozuj a odevzdaj státu. Turecká ekonomika se za poslední období změnila, přišlo mnoho investorů, zesílil se turistický ruch. Navzdory geografické poloze nebo právě díky ní, ovšem i vzhledem k jakési křižovatce stability a destability z hlediska sousedů a kurdské otázky, v návaznosti na EU a velikost země se turecká ekonomika rozvíjí a potřebuje investice do páteřních dálnic jako sůl.

Hlavní cíl je mít v roce 2035 celkem 9.680 km dálnic. Když se připravoval materiál, tak bylo v provozu 2.200 km. To znamená během 2 dekád znásobit tuto síť 4,5x. Do takto nastavených záměrů se musejí zapojit absolutně všechny finanční možnosti. Model PPP zavedla země legislativně již v roce 1984 jako jedna z prvních ve světě. Teď jde o to přilákat kapitál a pozornost. Proto se zavedl i cíl pro rok 2023 pro vybudování nejdůležitějších tahů v celkové délce 7.500 km. Je to názorná ukážka toho, že se má budovat hlavně v první části časového období. Zároveň to vytváří prostor pro naplnění cílů do konečného data.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (684.37 KiB) Zobrazeno 29388 x
V praxi to značí vybudovat v období 2013 - 2023 celkem cca. 5.550 km dálnic. Náklady na to představují 47 mld. USD. Odstartovali se 3 projekty v délce 523 km. Třeba hned 1. příspěvek na 2. straně. Další desítka projektů je v přípravách a tendrování. Ta dálnice Istanbul - Izmir, tedy co se staví je Gebze - Orhangazi - Izmir motorway je vůbec v současné době jeden z největších BOT projektů ve světě. Cca. 400 km dálnic, 44 km přivaděčů, v unikátních parametrech. Je ale nutno říct, že projekt se podepsal v roce 2010, výstavba odstartovala později a potrvá od podepsání dekádu. Aby se naplnilí cíle úřadu, tempo by se muselo zásadněji zrychlit. Celkové náklady na projekt jsou 6,3 mld. USD, koncese na provoz trvá pouhých 15 let a 4 měsíce. Pro ekonomiku to značí kromě současné výstavby a z toho plynoucích efektů po otevření zkrácení cestování na celé trase o 140 km. :!: Čas cestování se zkrátí ze současných 9 hodin na 4 hodiny. Poplatek je stanověn na 0,05 USD na 1 km.

Velká výzva je samotné město Istanbul. To zápasí neustále s kongescemi. Nedávno se odevzdal do provozu další most. S mimořádnými technickými novinkami. Most, který stál 2,5 mld. USD a stavěl se 2,5 roku bude v koncesi na provoz 7 let, 8 měsíců a 20 dní za projezd 3 USD na auto a dálnice k mostu za 0,08 USD na 1 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Turecko vyhlásilo tendr na výstavbu mostu s názvem Canakkale 1915 Bridge, který se bude nacházet v Marmařském moři asi 200 km jižně od Istanbulu a který bude součástí dálnice Kınalı - Tekirdağ - Çanakkale - Balıkesir. Most bude ponad Dardanelskou úžinou mezi městami Gelibolu ve Východní Trácii na evropské straně a Lapseki na asijské straně severně od Cannakkale. Datum 1915 vychází s historické události. Most bude zpoplatněn, navržen byl společností Tekfen Holdings. Na té mapce o příspěvek výše je to dálnice od Istanbulu na jih západnějším směrem pod č. 8. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:11:22, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Turecko

Příspěvek od mapman »

V článku je datum 1915 !?
A známe délku mostu a rozpětí? V článku jsem to bohužel nedohledal ...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Bude to 1915, opravím to. Je to dle bitvy u Gallipoli, kde Osmanská říše zvítězila v 04/1915. Nevím proč to ale mnoho stránek převzalo s datem 1925, ale z toho se snad nestřílí. Co se týče parametrů, celková délka činí 3,6 km s hlavním rozpětím něco nad 2 km. Čistě nad mořem v délce 1,4 km. Most bude mít parametry 2x3 jízdní pruhy.

Lokalita:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Turecko

Příspěvek od mapman »

Díky, to je další pěkný kousek k mostům přes Bospor a k tomu novému přes zátoku Izmitu :)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Turecký silniční úřad pokračuje ve vyhlašování tendrů a (dle výše zmíněné mapky se jedná o lokalitu na č. 15) vyhlásil tendr na výstavbu úseku dálnice Izmir - Menemen - Aliaga - Candarli, tedy 76 km dlouhý úsek Aliaga - Candarli. Výsledky budou k dispozici v polovici únoru 2017. I tento projekt jde ve formě BOT (postav, provozuj, odevzdej). Výstavba má trvat 3 roky.

16 km úsek mezi Izmir a Menemen již finišuje. Celá dálnice Izmir - Candarli je projektována na denní provoz pro 60.000 vozidel, po dokončení dostane jméno Otoyol 30 a vytvoří tzv. beltway kolem Izmiru, což je 3. největší město v zemi s asi 3 mil. populací. Tento tah půjde z jihu na sever kolem zálivu Izmir na Egejské moře.

Jen zopakuji, že pro rozvoj Izmiru se realizuje vůbec největší projekt v zemi za 9 mld. USD se buduje dálnice (č.1 na mapce) Gebze - Izmir. Ale to se už nebudu rozepisovat.

Více informací: http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2016/11 ... i-basliyor .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve východní části Turecka se staví nový tunel Zigana. Jeho délka bude 14,5 km, standardní 2 jízdní pruhy ve 2-tubusech a náklady na výstavbu jsou 1 mld. USD. Tunel zkrátí cestování na dané trase oproti současnosti o 20 minut a 8 km, ale hlavně ušetří mnoho PHM. Přechod Zigana dosahuje výšky až 2.032m n.m., nový tunel je ve výšce 1.200m n.m. Současný tunel Zigana se postavil v letech 1975 - 1977, ale jeho délka je pouhých 1,7 km. Výstavba nového tunelu, který spojí Gumushane a Trabzon se začala v 04/2016 a hotovo má být v roce 2020.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes, 20.12.2016 formálně odevzdává euro-asijský tunel sám turecký prezident Recep Tayyip Erdoğan, podrobnosti pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 31#p139931 (přesměruje vás to do interkontinentální sekce, kde jsou podrobnosti).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Turecký silniční úřad pokračuje ve vyhlašování tendrů a (dle výše zmíněné mapky se jedná o lokalitu na č. 15) vyhlásil tendr na výstavbu úseku dálnice Izmir - Menemen - Aliaga - Candarli, tedy 76 km dlouhý úsek Aliaga - Candarli. Výsledky budou k dispozici v polovici únoru 2017. I tento projekt jde ve formě BOT (postav, provozuj, odevzdej). Výstavba má trvat 3 roky.
76 km dálnice je ve výstavbě od 5.4. Základní kámen položil premiér Binali Yıldırım. Hlavním zhotovitelem je společnost Astaldi, která toho v zemi mj. staví v řádu za miliardy USD.

http://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/ba ... u-1776014/
http://www.haber7.com/izmir/2299145-men ... tma-toreni

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry na dálnici O-5 Gebze - Bursa (v provozu):
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Turecko připravuje do realizace další obří projekt s názvem BIG ISTANBUL TUNNEL :arrow:

Tří podlažní Istanbulský tunel bude propojovat asijsou a evropskou část 110 metrů pod mořem a omezí dopravní zácpy v Istanbulu. Jeho délka bude 31 kilometrů, nicméně 6.5 kilometrů z toho povede pod mořem. Cena se bude pohybovat okolo 3,5 miliard dolarů. S konstrukcí se ještě nezačalo.

vizualizace tunelu:


detail objektů na mapě:
buyukistanbultuneliguzergah.png
buyukistanbultuneliguzergah.png (643.7 KiB) Zobrazeno 26992 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 15:13:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše zmíněný projekt se pomalu projektuje. Kromě toho se od začátku roku provádí měření, průzkumy atd.

http://www.hurriyetdailynews.com/work-o ... sCatID=341
https://www.dailysabah.com/business/201 ... bul-tunnel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Turecko

Příspěvek od Diaľničiar »

New Marmara Highway (nová dálnice která zcela obejde Istanbul ze severu a je i na výše znázorněné dálniční mapě) :arrow:

článek je v originálním znění
  • By the end of 2018, a shiny new strip of asphalt will skirt around Turkey’s largest city, Istanbul, providing a new transport connection. The North Marmara Highway project is costing around US$2.43 billion to construct and will vastly improve Turkey’s own internal road transport links, as well as providing a better connection with Europe.
nový 3. most přes Bospor představuje součást nové dálnice, která zásadně odlehčí Istanbul tím, že ním neprochází
nový 3. most přes Bospor představuje součást nové dálnice, která zásadně odlehčí Istanbul tím, že ním neprochází
dreamstime_xl_88852851.jpg (71.96 KiB) Zobrazeno 26302 x
  • On the European side of the Bosporus, the highway stretches 73km from Kinali, while on the Asian side it runs for 122km to Akyazi, where it will link with the tolled Otoyol 4 route. This new highway is designed to provide a more efficient transport route and utilises the new third Bridge over the Bosporus, which lies to the north of Istanbul. With the construction of the new highway this will help to speed transport in Turkey. This is because the route avoids Istanbul (one of the world’s most traffic-clogged cities), while the link will also connect with Istanbul’s massive new airport, currently under construction. And the highway also provides a better connection to the recently completed Osman Gazi Bridge, which stretches 2.7km over the Gulf of Izmit and provides a shorter route for traffic heading between Istanbul and the south of the country. As the North Marmara Highway joins with the Otoyol 4 route, also known as the Anatolia Motorway or Anadolu Otoloyu, this provides a connection with Turkey’s Central Anatolia Region, which includes the country’s capital, Ankara.

    Work on the Asian stretch of the North Marmara Highway has been split into three sections, with the contracts being handled by three of Turkey’s biggest construction firms; Limak, Cengiz and Kolin. Limak is handling the stretch running from the third Bosporus Bridge, with Cengiz building the middle section and Kolin providing the final link.

    The 33km stretch being built by Cengiz features several technical and logistical challenges however. The comparatively remote nature of this stretch plus the uneven terrain combine to make it complex. Access is not straightforward as the existing roads are narrow and twisting, with highly degraded surfaces in many areas, a patchwork of potholes and temporary repairs.

    Building the new link will afford drivers a faster and safer route that is better able to cope with Turkey’s increasing traffic volumes. In particular this will benefit the heavy trucks, many of which drive across the country’s borders, reinforcing Turkey’s long history as one of the world’s major hubs for trade and transport.

    Trade and commerce were seen as cornerstones for Turkey’s future prosperity when the Turkish Republic was founded by its visionary leader Kemal Ataturk in the early 1920s. The focus on trade and transport has continued in more recent times, with the country investing heavily in developing its road and highway network over the past decade in particular. And the North Marmara Highway is one of several major new infrastructure projects being built at present.
zemní práce jsou v plném proudě
zemní práce jsou v plném proudě
DSCF8097.JPG (125.15 KiB) Zobrazeno 26302 x
  • Cengiz started work on its section of the North Marmara Highway at the end of 2016, commencing with its surveying work. The actual overburden removal and earthmoving portion of the project then started in the first quarter of 2017.

    The contractor has a workforce of 520 onsite at present, but this is expected to ramp up to around 1,200 personnel by the end of August 2017. Meanwhile sub-contractors will further add to the workforce once the project reaches its peak. The firm was awarded its portion of the project under the build, operate and transfer model for only a few years. To achieve the best economic value, delivering the link in the shortest time will also allow Cengiz to maximise toll revenue.

    At the moment, the earthmoving work is carried on a single shift basis and this extensive portion of the project is expected to take around two years to complete.

    With this tight time schedule crucial for Cengiz, maintaining productivity is essential. Maximum uptime and utilisation of the equipment is essential to ensuring productivity targets are met, as the firm’s highly experienced equipment manager Asım Topçu explained. At present Cengiz has around 60 Cat machines on the project, but its fleet is expected to increase to around 170 units when the work reaches

    its peak. The firm’s Cat fleet presently includes 13 of the 962L loaders, eight TH414CGC telehandlers and six 326D2 excavators equipped

    with breakers (with another 10 being supplied). The contractor is also using a number of Cat 966H wheeled loaders, 140M graders, 973 crawler loaders, 349D2 and 374F excavators and D8T and D9T dozers. Many of these units are brand new, having been supplied by Turkey’s Cat dealer Borusan Makina. Meanwhile the other Cat machines have come from contracts Cengiz has carried out in other countries, including Iraq and Azerbaijan.

    Cengiz carries out its own maintenance and repairs on its Cat machine fleet, sourcing genuine parts from Borusan Makina and also using scheduled oil sampling to ensure any issues are spotted early. Cengiz is using the ProductLink and VisionLink systems for preventative maintenance, which helps optimise servicing of the Cat machines and further avoids the risk of unscheduled downtime.

    Topçu said that machine availability and durability were the key issues for Cengiz when selecting its machine fleet. The firm is keen to optimise machine performance due to the need for productivity, which is why it opted to utilise proven construction equipment brands for the project.

    Apart from the Cat units used for earthmoving, Cengiz is using BOMAG soil compactors and Atlas Copco drilling rigs, while the concreting work is being carried out using three Putzmeister concrete pumps (two 38m boom machines and one 56m unit) and Putzmeister shotcreters. Seda Erkaragülle is quality manager for Cengiz and said that for the surfacing work, Cengiz will be using a fleet of 13 Vögele pavers alongside Hamm asphalt compactors.
  • To assist with the overburden removal operation, Cengiz is using Atlas Copco Roc L8 and Roc D7 drilling rigs while local sub-contractor Ceta Yapi is also assisting with its own Atlas Copco D7 rig, as well as a number of Hitachi excavators. Where required, the larger rigs are drilling 160mm diameter holes and Topçu added, “We blast a big area so as to maintain productivity.”

    The earthmoving work is extensive and Cengiz expects to have to remove around 20 million m3 of material in all, as well as shifting in 18 million m3 of fill. The firm’s 33km stretch of the highway covers undulating terrain, which is why there are 27 cuttings in all, two of which are particularly substantial.

    Ceyhun Osmanolu is upper structures chief and he explained that there are also four sections of the highway that cross larger valleys and feature viaducts (meaning that there are eight viaducts in all as the highway has parallel roadways). In all, the four viaduct sections total some 3.6km in length (so with the parallel roadways the viaducts have a total length of 7.2km). Three of these viaduct stretches are being built using conventional methods, with the columns being built first and the prefabricated sections then being placed on top using cranes. Osmanolu said that the fourth viaduct section is substantially longer at 920m, with its highest column measuring 65m and explained that as a result, this is being built using the more complex mobile scaffolding system (MSS).

    The difficulty of the terrain meant revisions to the original alignment were required. The biggest changes in this respect were the construction of two tunnel stretches, measuring 1km and 4km long, the latter linking with the section of highway being built by Kolin.

    The tunnels are being driven using the widely accepted new Austrian tunnelling method (NATM). Both sections feature twin parallel tubes, meaning that Cengiz is boring a total of 10km of tunnels in all. The tunnels are expected to take around 12 months to complete.

    To carry the multiple traffic lanes, the tunnels have face areas of around 240m2. Face excavation is being carried out in two shifts/day, using four or six stages, depending on the requirements set by the geological conditions. Cengiz is using Atlas Copco jumbo drilling equipment as well as Cat 326 D2 excavators equipped with hydraulic breakers to carry out the face advance work in the tunnels. Shotcreting and temporary meshing is being used to support the tunnel sides during the advance process.

    Meanwhile mucking out is being achieved using Cat 966H wheeled loaders, which are used to load the on/off highway Volvo tipper trucks belonging to the 55 units from the Cengiz fleet working on the project.

    The shotcreting work is carried out using a number of Putzmeister machines, while Cat TH414C GC telehandlers with personnel baskets are used for the placing and finishing work in the tunnels. The concrete for the shotcreting (as well as the civil structures) is being produced onsite by the two 120tonne/hour batching plants Cengiz has commissioned, one of which is sited at the firm’s project headquarters.
DSCF8087.JPG
DSCF8087.JPG (153 KiB) Zobrazeno 26302 x
  • Work on the asphalt surfacing is now commencing and at the time of the World Highways visit, the 400tonne/hour capacity Benninghoven asphalt plant Cengiz has bought for the project was being assembled onsite. Erkaragülle explained that the road surfacing methods being used are conventional, with Cengiz is employing proven SMA mixes. She said that the base course will be 140mm thick, with a binder course of 120mm and a wearing course of 40mm. Because of the thickness of the lower layers, Cengiz will use three of its Vögele pavers working in echelon for the whole 21m highway width, to ensure that productivity is achieved. She added that the pavers will work around 10-15m apart, but still close enough to ensure that there is a hot-to-hot joint, to deliver strong bonding. Meanwhile for the surface course, two Vögele pavers will operate in echelon, one with its screed set to 13m and the other at 8m, again working sufficiently close to deliver a strong hot-to-hot joint. However, Erkaragülle explained that this asph
    alt joint will lie in the middle of one of the lanes so as to reduce the risk of premature wear.

    Topçu said that the firm has considered using a material feeder for the pavers given the need for maximising productivity. However with the batching plant actually located onsite and the firm’s tipper trucks able to use either the highway alignment itself or temporary access roads rather than public roads, it was felt that asphalt supply logistics would not be a problem. In all, Cengiz expects to lay around 2 million m3 of asphalt, all of which will be produced by the Benninghoven plant.

    To supply the aggregates for the project meanwhile, Cengiz is operating a quarry that is located close to the site. This quarry belongs to Turkey’s state-owned highway firm and has just been reopened specifically for the project. It now features a Metso cone crusher and the responsibility for operation of the facility was handed over to Cengiz for the duration of this section of the project. At the time of the visit, operations at the quarry facility were being geared up and it was not at full capacity, but it is expected to deliver around 5 million tonnes of material during the project. However the aggregates will only be used in the base and binder courses, with the high-quality stone needed for the wearing course being provided by another quarry elsewhere in Turkey.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“