I/13 Děčín – Modrá – D8

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Nestálo by za to vypsat anketu v které DEKÁDĚ bude stavba zahájena ? Obávám se, že nás do té doby odejde poměrně hodně do "věčných lovišť"...
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Gejza »

Honza1 píše:Byla zadána EIA na tři varinaty: Pastýřská, Chrochvická, Zelená viz. Zpravodaj Děčín 16/2016 -
http://www.mmdecin.cz/dokumenty/doc_dow ... 58-16-2016

Magistrát Děčína byl nominován na cenu Otevřeno za to, že: "Město ukázkovým způsobem otevřeně iniciovalo a za aktivní účasti veřejnosti projednává trasu přivaděče k dálnici, publikuje všechny materiály". http://oz.otevrenaspolecnost.cz/soutezici
To je zase ukázka arogance ŘSD, jak tam vehementně cpe tu Pastýřskou, i když musí být každému jasné, že v Děčíně asi nikdo nebude chtít, aby ty průtahy město úplně rozkrájely :jidlo:
Jinak celkem nechápu, že nenabídnou kompromis na Chrochvické variantě v podobě hloubeného tunelu podél sídliště. Tedy vlastně chápu, to by zase nevyšlo v CBA, protože jejich modely neumí započítat váhu kompromisu. Stejně by ale Jílové bylo proti...
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Já bych v tom aroganci ŘSD tentokrát neviděl. S variantou "Pastýřská" stejně nikdo seriozně nepočítá, ta varianta nemůže EIA smysluplně prolézt. Zařezení téhle varianty je tak spíše z toho důvodu, aby byl od této varianty nadobro pokoj.

Ale že mám vážné výhrady k výstupům jejich modelů - tak to zas jo. Tady je jasný, že to nakonec bude asi varianta "Zelená", bo jiná prostě neprojde a tahle je jak dopravně v pořádku, tak i systémově. Jenom je pekelně drahá a hodně dlouho na ni nikdo nedá prostředky. Takže taky se hodně dlouho nic stavět nebude.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Statutární město Děčín získalo cenu veřejnosti a zároveň hlavní cenu OTEVŘENO, kdy porota nejvíce ocenila jako významný čin participace při řešení otázky dálničního přivaděče. Město vytvořilo s Děčínským fórem občanských spolků, sousedním městem Jílové, hygienickou stanicí, autodopravci, Agenturou ochrany přírody a Okresní hospodářskou komorou pracovní skupinu. Studie proveditelnosti porovnala varianty, zveřejnila se a použila pro stanovisko města jak pro svůj, tak pro krajský územní plán. Byla i přílohou závěrečného vyjádření kraje k EIA 2015 k nalezení nejvhodnější varianty přeložky tranzitní silnice.

web města: http://www.mmdecin.cz/obcan/zpravodajst ... otevrenost

Události ČT: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -x-zavreno
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Gejza »

Michal R píše:Já bych v tom aroganci ŘSD tentokrát neviděl. S variantou "Pastýřská" stejně nikdo seriozně nepočítá, ta varianta nemůže EIA smysluplně prolézt. Zařezení téhle varianty je tak spíše z toho důvodu, aby byl od této varianty nadobro pokoj.

Ale že mám vážné výhrady k výstupům jejich modelů - tak to zas jo. Tady je jasný, že to nakonec bude asi varianta "Zelená", bo jiná prostě neprojde a tahle je jak dopravně v pořádku, tak i systémově. Jenom je pekelně drahá a hodně dlouho na ni nikdo nedá prostředky. Takže taky se hodně dlouho nic stavět nebude.
Děkuji za info. To mě nenapadlo, že EIA se také dá účelově využít k "odstřelení" nepohodlné varianty. Zelená varianta vypadá nejprůchodněji, akorát ji chybí pokračování na pravém břehu Labe. Takhle se cokoli stane ve Vilsnicích a bude zablokovaná jak I/62 tak I/13. Také bych se bál svahových nestabilit, kolem východního portálu je to tam celé dost pofidérní: http://mapy.geology.cz/svahove_nestability/

Jinak nejvíce se mi z dopravního hlediska líbila varianta V(D) s dlouhým tunelem pod Letnou - to by bylo správné řešení průtahu - rychle dovnitř a ven. Žel v dnešní době neprojednatelné. :o
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

RNDr. Vladimír CAJZ CSc. z Geofyzikálního ústavu Akademie věd ČR se dne 17.10.2016 v rozhovoru pro DVtv zmiňuje o dálničním přivaděčí D8 – Děčín varianta Chrochvická.
viz. 16:50 min:

http://video.aktualne.cz/dvtv/d8-je-dir ... position-0
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Quercus píše:A co varianta Zelená, ta geologicky prochází a nebo taky ne ? Kolem Děčína je v geologické mapě spousta ošklivých značek, červeně šrafovaných území a podobně ;)
U Jílového je "bezvariantní" úsek se sesuvným územím. Varianta Zelená pak pokračuje pod jiným sesuvným územím u Nové Bohyně v tunelu. Chrochvická zas má tunel a pak velké sesuvné území u Chrochvic o kterém se zmiňoval pan Cajz.

Pokud vím, tak jediné srovnání variant bylo v děčínské studii a jen orientační, kolika sesuvnými územími která varianta prochází. K variantě Zelené: "Horniny nacházející se ve větších hloubkách však mohou být jiné a budou známy po podrobném geologickém průzkumu, na základě kterého by byla zvolena technologie ražby. Výše uvedené horniny však nejsou pro tunelování příliš vhodné a zvyšují riziko prodražení stavby."

Nejvíce sesuvnými územími dle této srovnávací studie paradoxně prochází varianta E442 na ÚL, pak Chrochvická a Zelená. Ale v Českém středohoří je se sesuvnými územími celkově problém. To je jisté.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Trasa dálnice D8 Českým středohořím geologická stavba postiženého území - PŘEDNÁŠKA
Dne 01.11.2016 - v závěrečné části i zmíněna jedna z variant "Chrochvická" https://youtu.be/UjX7oQJ8aLY?t=3101
Spořilovské expedice nové a významné poznatky ve vědách o Zemi Vladimír Cajz Geofyzikální ústav AV
Quercus
Příspěvky: 53
Registrován: 13.9.2016 21:41:59

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Quercus »

Doufejme, že alespoň při trasování tohoto přivaděče se ŘSD poučí ze svého fatálního selhání na D8 a trasa povede vzhledem ke geologii co nejrozumněji. Když se ale podívám do geologických map, tak je to vyhnutí se případným komplikacím skoro neřešitelné. Všude něco je. Tato oblast je v ČR bezkonkurenčně nejhorší z hlediska sesuvů. Výběr trasy a postavení se za to nikomu nezávidím. I když na druhou stranu je vidět, že se v našich poměrech nikomu nic nestane ani když napíše vysloveně lživý posudek, takže pokud má někdo hroší kůži, tak se zas tak bát nemusí.
meh
Příspěvky: 32
Registrován: 22.10.2014 18:59:35
Bydliště: UL

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od meh »

bohužel / bohudík (záleží na pohledu) se trasování nedělá jen podle geologie daného území, ale také s ohledem na ochranu žp, urbanistické celky a mnoho dalších.
Problém D8 přez Středohoří není výběr trasy, ale nedostatečný geologický průzkum a, nerad to říkám, "odfláknutý" projekt.

omlouvám se za OT.
mám štěstí, že žiju v kraji, kde se jedna dálnice staví skoro 30 let...
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Gejza »

Honza1 píše:Trasa dálnice D8 Českým středohořím geologická stavba postiženého území - PŘEDNÁŠKA
Dne 01.11.2016 - v závěrečné části i zmíněna jedna z variant "Chrochvická" https://youtu.be/UjX7oQJ8aLY?t=3101
Spořilovské expedice nové a významné poznatky ve vědách o Zemi Vladimír Cajz Geofyzikální ústav AV
Zajímavá přednáška. Takže jak Zelená tak Chrochvická je v sesuvném území. A vše co vede údolím Jílovského potoka na tom bude nejspíše podobně. Jen aby nedejbože na základě geologie neprosadili vedení přivaděče po I/62. To by byli v Ústí rádi...
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Zatím se jenom diskutuje a podle děčínských "odborníků" je skoro každá varianta nevyhovující. Takže ještě hodně vody proteče Labem než se NĚJAKÁ stavba DOOPRAVDY zahájí...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Diaľničiar »

Já mám někdy dojem (ale neříkám, že zrovna tady) že stát si platí i ty rejpaly, alespoň se pak ledacos odkládá. :D
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Pánové internet v Africe umí divy, nevím proč ale já to fakt 4x neodeslal. Prosím admini o zásah . Děkuji
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Diaľničiar píše:Já mám někdy dojem (ale neříkám, že zrovna tady) že stát si platí i ty rejpaly, alespoň se pak ledacos odkládá. :D
.... to není jenom dojem :-)
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

kot píše:Zatím se jenom diskutuje a podle děčínských "odborníků" je skoro každá varianta nevyhovující. Takže ještě hodně vody proteče Labem než se NĚJAKÁ stavba DOOPRAVDY zahájí...
Ono reálně jde o velmi problematické území kolem Děčína. Samé CHKO, úzká údolí, sesuvné plochy, osídlené oblasti, takže jistě najít něco kompromisního není jednoduché.

Myslím, že v DC panuje poměrně shoda na variantě ... Myslím, že je zbytečné vyvolávat vášně. Pokud si Kote načtete příspěvky i zpětně, bude Vám jasné, že shoda poměrně panuje i na tomto fóru.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Honzo, jsem poctivý čtenář I/13 a všeho v okolí, neboť kdysi jsem byl v Děčíně 1-2 dny v týdnu. Přišlo mi pouze, že Děčínsku se vyhybají téměř jakékoliv novostavby,obchvaty silnic či nedej bože dálniční přivaděč. Veškeré plány se probírají ze všech úhlů (správný postup), ale výstupy a BRZKÁ REALIZACE mi příjde v nedohlednu. Je to můj správný pocit, nebo se výrazně pletu ?
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Kote, jenže ono je otázka, zda popř. kdo za tento stav může (vzhledem k problematickým podmínkám zde). Naposledy nechala ŘSD spočítat ekonomiku u Zelené i Chrochvické varianty a ani jedna nevyšla .... Co s tím? Takže údajně se na to nedbá a připravuje se EIA na Zelenou, Chrochvickou i Pastýřskou. Zároveň běží změna ÚP DC i ZUR.

Tedy procesy jsou rozběhnuty a vůbec nikdo je nebrzdí.... Vím, že je někdo zklamán, že varianta Pastýřská nemá podporu, ale to byla slepá ulička. Vést dopravu do středu města a oddělit tak Podmokly od Děčína atd. vyvolalo takovou nevoli, že od toho dal ruce pryč i ten co tuto variantu veřejně podporoval. - A pokud znáš DC, tak jsem přesvědčen, že ani Tobě se nelíbí.

Varianta Chrochvická zasáhne stejný počet obyvatel, jako současný stav a je to prudce nahoru, prudce dolů a pak stoupáním zas nahoru k dálnici. Nevychází HDM4, záporné stanovisko EIA, sesuvná území a vypadá hrozně, třeba ten most nad centrem Jílového.

Zelená je nejdražší a je otázka co tunel pod sesuvným územím.

Na ÚL to zas není plnohodnotné a musely by se vykupovat domy - což by místní paradoxně přivítaly. Ale muselo by se dořešit ÚL, ul. Opletalova a možná jednou kapacitně kruhák pod Větruší. Ale je to nejkratší a nejlevnější - po dobudování Kladrubské a Vilsnické spojky.

Za můj názor je I/62 nebo Zelená. A Tvůj?
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Mně by se (možná paradoxně) líbila ta I/62, neboť by se /snad, možná, doufejme/ zlepšilo i to spojení s Ústím. Je to pravda ? Těžko říci. Hlavně ať se řešení neodkládá na dekády. Každý ví, kudy má vést D11 či D1, ale pod pevný termín zahájení se NIKDO nepodepíše. Tak jsou termíny zprovoznění hooodně teoretické. O průchodu Děčínem se zatím "filosofuje", takže realita zahájení není do 10 let. Třeba jsem pesimista, ale dokud není jasná trasa, šance bavit se termínu SP je spíše sci-fi. Omlouvám se, ale je to můj pocit. Je to stejná teorie jako napřímení (či obchvaty) silnice Děčín - ČL. Realizace mimo horizont 10 let... Bohužel.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

kot píše:Mně by se (možná paradoxně) líbila ta I/62, neboť by se /snad, možná, doufejme/ zlepšilo i to spojení s Ústím. Je to pravda ? Těžko říci. Hlavně ať se řešení neodkládá na dekády. Každý ví, kudy má vést D11 či D1, ale pod pevný termín zahájení se NIKDO nepodepíše. Tak jsou termíny zprovoznění hooodně teoretické. O průchodu Děčínem se zatím "filosofuje", takže realita zahájení není do 10 let. Třeba jsem pesimista, ale dokud není jasná trasa, šance bavit se termínu SP je spíše sci-fi. Omlouvám se, ale je to můj pocit. Je to stejná teorie jako napřímení (či obchvaty) silnice Děčín - ČL. Realizace mimo horizont 10 let... Bohužel.
Ahoj Kote!
No, jako rodilý děčíňák a (myslím) velký znalec cest po ústeckém a děčínském okresu, myslím, že ti chybí znalost místních souvislostí.

Ono to trasování přes Ústí je na první pohled lákavé, pro děčínské aktivisty zjevně atraktivní, bo je to typické NIMBY neboť problém se odsune z Děcína do Ústí, a obecně pak není třeba nic nového budovat, ale pouze "šlechtit" stávající komunikace (a tím odpadá to martiryum s EIA/územní a stavební řízení pro novostavby).
Z technického hlediska je pak kritické vykřížení s I/30 v Ústí n/L pod Větruší, tam je to peklo již dnes, dále pak průjezd centrem Ústí, průjezd městskou částí Krásné Březno. A navíc je to docela dost zajížďka, pro IAD bude pak stále atrkativní stávající I/13 přes Libouchec a Jílové. A až předělají mostek v Jílovém, skvěle vymyšlený trik s vyloučení TIR taky skončí....

Ale jinak máš pravdu v tom, že díky složitosti problému se takřka jistě mnoho let ještě nic dít nebude, neboť smysluplná varianta je tak drahá, že nikdo soudný na to nedá podpis...
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Michale R myslím, že NIMBY může být i u toho, kdo nechce, aby mu jezdili kamiony pod okny a je mu jedno, že kamiony přivede pod okna stejnému počtu lidí, ne?

Jezdíte do Děčína jistě i přes ÚL, tak asi víte, že pod Větruší není problém ve směru DC, ale ve směru na Lovosice a za situace, kdy jak sám píšete mají naložené kamiony zákaz přes Jílové. Takže ten směr je plně zatěžován již dnes a žádná pohroma se nekoná.
Městkou čtvrtí Krásné Březno silnice nevede, tedy jen její průmyslovou částí s ul. Matiční. Kdo ji navštívil, ví o čem je řeč.

Také připomínám, že na ÚL by to byl přivaděč s více pruhy 1+2 a u Povrl 2+2. Každé jiné řešení je 1+1. A po dobudování Vilsnické a Kladrubské spojky to bude nejkratší spojení - mimo směru na Německo (Jak jste si Michale ověřil, tak pro místní speditéry skousnutelné).

Jinak klidně se Michale s Vámi shodnu na Zelené a klidně s Kotem a Ústecké. (Zvláště když by to byla jistě nejlevnější a nejrychlejší varianta). Každá má své klady.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Michale, cítím to stejně - "smysluplná varianta je tak drahá, že nikdo soudný na to nedá podpis". Přesně v tvé citaci vidím ten problém. Proto mně jako "neděčíňákovi" přijde pro Děčín praktičtější mít alespoň něco než vůbec nic... Samozřejmě, že pro Ústí není toto řešení nějaká extra výhra, ale jak na to reálně ? Myšleno, aby se ALESPOŃ NĚCO postavilo v rámci maximálního kompromisu. Ale kdo chce moc - nemá nic...
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Gejza »

kot píše:Mně by se (možná paradoxně) líbila ta I/62, neboť by se /snad, možná, doufejme/ zlepšilo i to spojení s Ústím. Je to pravda ? Těžko říci. Hlavně ať se řešení neodkládá na dekády. Každý ví, kudy má vést D11 či D1, ale pod pevný termín zahájení se NIKDO nepodepíše. Tak jsou termíny zprovoznění hooodně teoretické. O průchodu Děčínem se zatím "filosofuje", takže realita zahájení není do 10 let. Třeba jsem pesimista, ale dokud není jasná trasa, šance bavit se termínu SP je spíše sci-fi. Omlouvám se, ale je to můj pocit. Je to stejná teorie jako napřímení (či obchvaty) silnice Děčín - ČL. Realizace mimo horizont 10 let... Bohužel.
No zrovna I/62 podle mě není šťastným řešením. Vést dálniční převaděč okresního města přes centrum krajského města by byl opravdu unikát. Pro Ústí je přivaděč Děčína také velmi důležitý, protože spolu s dostavbou D8 zbaví Ústí většiny tranzitní dopravy (tedy pokud nepovede právě přes Ústí). A pak už tam snad nikdo nebude strašit nějakým městským okruhem s tunely a estakádami jako v Praze :crazy:
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Gejza »

K I/62 ještě technické problémy - pokud by tam vedl přivaděč, bylo by to jediné (snad) kvalitní spojení Děčína se světem. Při haváriích by to tedy byla dost divočina (přivaděč v Zelené či Chrochvické variantě se dá objet právě po I/62 a naopak). Při povodních by to bylo uzavřené (ale Zelená kvůli peáži po I/62 taktéž). Myslím si, že by Povodí Ohře (spravující dolní Labe) nesouhlasilo s rozšiřováním tělesa silnice do inundačního koryta a tak by se při uspořádání 1+2 či 2+2 musela silnice rozšiřovat směrem k dráze, což by vedlo k tuhým bojům s NIMBY v Povrlech, Roztokách, Dobkovicích, Choraticích, Vilsnicích... A nebo zrušit odstavné pruhy, což by zase nevyhovovalo bezpečnostně.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Pokud je to pravda, tak se přivaděč podél Labe asi prověří v reálu ...

V souvislosti s velmi, velmi problematickými průjezdy Děčínem po dobu stavby Vilsnické spojky (1,5 roku), byl Krajský úřad ÚK požádán, aby od 09.01.2017 zakázal vjezd kamiónům (nákladním vozidlům na 15t) na silnici I/13 v úseku D8-Děčín. Objízdná trase bude po silnici E442, podél Labe. Rozšíří se tak zákaz, který platí kvůli špatným mostkům již nyní.

Zdroj: https://www.facebook.com/decinskeforum/ ... 5526292185
Odpovědět

Zpět na „I/13“