I/57 Fulnek – Vrchy

Polsko – Město Albrechtice – Krnov (I/45) – Opava (I/46, I/11) – Fulnek (D1) – Nový Jičín (D48) – Valašské Meziříčí (I/35) – Vsetín (I/69) – Valašská Polanka (I/49) – Horní Lideč (I/49) – Brumov-Bylnice – Slovensko
Johanes
Příspěvky: 14
Registrován: 13.5.2009 7:59:28

I/57 Fulnek – Vrchy

Příspěvek od Johanes »

O víkendu jsem jel z Fulneku po stávající silnici I/57 na sever a mohl jsem si prohlédnout ukončení stavěného obchvatu Fulneku (nová I/57), který je momentálně ve výstavbě - viz s předstihem publikovaná mapa http://www.mapy.cz/#mm=TP@x=141102336@y=134781184@z=12
Překvapilo mě, že tvar křižovatky vypadá jakoby budoucí silnice obchvatu neměla končit na stávající I/57, ale v budoucnu by měla dále pokračovat směrem na západ. Koukl jsem do letáku na webu ŘSD a silnice skutečně směřuje výhledově někam dál SZ směrem.
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf
Nemáte někdo info o tom, kam má tato silnice v budoucnu vést? Jestli to bude nová silnice na Vítkov anebo jen nahradí původní silnici a u obce Vrchy se napojí zpět na původní silnici?

Obecně vzato, když tak uvažuju o silnicích prvních tříd, asi musí existovat dlouhodobé výhledy, návrhy, technické studie kudy a v jakých parametrech vést, homogenizovat a optimalizovat silniční infrastrukturu silnic prvních tříd.
Jen by mě zajímalo, jestli o tom má někdo ucelený přehled (a kdo to je), nebo jestli jsou to jen koncepty, které leží tu na MD, tu na oblastních ŘSD, tu na krajích nebo na městech. Rád bych něco takového uceleného někde viděl.

U dálnic a rychlostních silnic je to moměntálně zřetelně "nalajnované", ale ty jedničky, to už pro mě není tak zřejmé.
Vím, že dopředu nejde říct co bude za nějakých dvacet padesát let. A příkladů toho co bylo naprojektováno, nikdy nedokončeno a poté úplně změněno znám nespočet. Každopádně koncept, byť je jasné, že bude v průběhu času upravován, by měl být definován v každém okamžiku. Mě by jen zajímalo jak vypadá v tuto chvíli.
Z mého pohledu se ŘSD neksutčně zlepšilo v posledních dvou letech v podávání informací o výstavbě nových dálnic, rychlostek a obchvatů. To po čem jsme všichni na fórech volali, se nám konečně splnilo.
Jsem si vědom rčení, že s jídlem roste chuť, ale i tak bych rád věděl, jaké dlouhodobé plány má stát (čili vlastně my) do budocna se sítí jedniček. :geek:
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od rumpeak »

Přesně tak, tato silnice má pokračovat obchvatem obce Vrchy, což je více než logické a po otevření celé D1 to bude i moc moc moc prioritní, protože I/57 bude hlavním přivaděčem opavské aglomerace. A ty kamiony na té úzké nepřehledné silničce na Vrchy jsou katastrofou už dnes. V nějakém plánu MS kraje jsem na I/57 viděl také obchvaty Kunína, Šenova a za NJ také Bludovic. Přijde mi trochu nekoncepční, že křižovatka R48 x I/57 zůstane v současné poloze, protože se takto mohl vytvořit zároveň obchvat NJ. Nekonečný průjez malými, ale velmi dlouhými obcemi sice odpadne, ale lidé v NJ budou nadále dýchat výfukové zplodiny a riskovat na přechodech. Motoristy zase bude do nekonečna štvát ta serie kruhových objezdů 1,2,3,....
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od flames »

Jono, ale zas lidi z NJ přes ně stejně musí a cestující z VM a okolí po dokončení palačovské přípojky k R48 do NJ stejně už jezdit vůbec nebudou(už dnes je mnohem lepší jet na Palačov). Ale jinak je obchvat NJ super idea, hlavně obchvátit neskutečně se táhnoucí Kunín by stálo za úvahu...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od mapman »

V návrhu zásad územního rozvoje MSK už se východní obchvat Kunína objevuje... Jinak flames má pravdu, na jih od NJ bude 57ka trasovaná přes Palačovskou spojku do ValMezu.
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od elrondecuba »

Také bych se připojil k žádosti, zda-li někdo neví o uceleném přehledu na rekonstrukci/výstavbu silnic I. třídy.

OT: Pardubický kraj plánuje přetrasovat I/11 mezi Žamberkem a Červenou Vodou cca do polohy kopírující současné II/315 a I/43
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od rumpeak »

elrondecuba píše: OT: Pardubický kraj plánuje přetrasovat I/11 mezi Žamberkem a Červenou Vodou cca do polohy kopírující současné II/315 a I/43
Vzhledem k náročnosti zimní údržby přes Suchý Vrch jedině dobře, ale na druhou stranu tím ztratí 11 jednu ze svých hlavních ikon.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

rumpeak píše:
elrondecuba píše: OT: Pardubický kraj plánuje přetrasovat I/11 mezi Žamberkem a Červenou Vodou cca do polohy kopírující současné II/315 a I/43
Vzhledem k náročnosti zimní údržby přes Suchý Vrch jedině dobře, ale na druhou stranu tím ztratí 11 jednu ze svých hlavních ikon.
Jak II/315? Ta přes Žamberk nevede.
Nemyslel jsi II/312?(Líšnice-Mladkov-Králíky?Takhle jsem to slyšel já.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

flames píše:Jono, ale zas lidi z NJ přes ně stejně musí a cestující z VM a okolí po dokončení palačovské přípojky k R48 do NJ stejně už jezdit vůbec nebudou(už dnes je mnohem lepší jet na Palačov). Ale jinak je obchvat NJ super idea, hlavně obchvátit neskutečně se táhnoucí Kunín by stálo za úvahu...
Chápu tedy dobře,že obchvat Kunína někdy povede na Palačovskou spojku?To by bylo vynikající,ale já tomu moc nevěřím :cry:
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

mapman píše:V návrhu zásad územního rozvoje MSK už se východní obchvat Kunína objevuje... Jinak flames má pravdu, na jih od NJ bude 57ka trasovaná přes Palačovskou spojku do ValMezu.
Východní?Takže to bude peáž přes R48?To vymyslel kdo?Jediné ospravedlnění tohoto nesmyslu je nemožnost postavit obchvat západně kvůli meandrům Odry mezi Suchdolem a Bernarticemi.To se tam opravdu nikde nevejde?
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

No ted jsem se díval do mapy a trochu jsem se unáhlil,když vidím,o kolik by byl západní obchvat delší,kdyby vedl přímo na palač.spojku,ale často tudy jezdím,tak mi to přišlo logické,i z hlediska tranzitu od V.M. na Opavu
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od mapman »

Západní obchvat Kunína by většinou své délky zasahoval do CHKO Poodří, což není nejprůchodnější jak víme. Ta peáž se 48kou je tady podle mě naprosto bezproblémová, to množství dopravy z obou tras není nijak enormní a ta nová R 25,5 je tu hravě snese.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od rumpeak »

To už by mi skoro přišlo logičtější vést I/57 od MÚK HŽ po MÚK Mankovice a od MÚK Mankovice vést novou cestu směrem k Palačovské spojce.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

rumpeak píše:To už by mi skoro přišlo logičtější vést I/57 od MÚK HŽ po MÚK Mankovice a od MÚK Mankovice vést novou cestu směrem k Palačovské spojce.
To právě asi neprojde kvůli peáži s D1,na které bude větší provoz,než na R48,ikdyž by to pro tranzit bylo určitě lepší.A MÚK Mankovice by byla alespoň užitečná,momentálně se mi jeví jako zbytečná,nevede na ni žádný důležitější tah,jen pro Odry a Jeseník n.O
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

Hele,v turistických mapách na mapy.cz je už D1 v provozu! I oba přivaděče! :shock:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od Martin z Ostravy »

To už je tam delší dobu ;)
R48 -> D48 se podařilo!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

Martin z Ostravy píše:To už je tam delší dobu ;)
já se na turistickou dívám málokdy.Klikl jsem na ni kvůli MUK Mankovice.Na normální je zas spousta nedodělků...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od Martin z Ostravy »

viky píše:Na normální je zas spousta nedodělků...
Ty už jsou tam delší dobu :D
R48 -> D48 se podařilo!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od Martin z Ostravy »

viky píše: Docela by mě zajímalo,kudy je plánována přeložka směrem na Vrchy.Jestli to bude v téhle trase,která se nabízí viz. :arrow: http://www.mapy.cz/?query=#mm=TP@dm=141 ... 54144@z=13 ,bude to pikantní v tom,že se silnice vrátí do své původní stopy,kde už kdysi vedla :!:
A proč došlo ke změně, respektive k přetrasování?
R48 -> D48 se podařilo!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

Nevím,jedině mne napadá,že tam bylo ještě větší stoupání,než ted.Nevím,jaké jsou tam výškové poměry,pořád jsem si říkal,že si tu starou od Vrchů projedu,až budu mít čas.... a jaksi jsem do ted čas neměl.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No podle vrstevnic to tak vypadá, že to bude prudší než stávající stopa podél řeky. Ale tak ty intenzity nejsou na I/57 tak strašné, ne?
Respektive co jsem jel přes Fulnek tak jsem neměl pocit, že by tam byl nějaký extra provoz.
R48 -> D48 se podařilo!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od viky »

Martin z Ostravy píše:No podle vrstevnic to tak vypadá, že to bude prudší než stávající stopa podél řeky. Ale tak ty intenzity nejsou na I/57 tak strašné, ne?
Respektive co jsem jel přes Fulnek tak jsem neměl pocit, že by tam byl nějaký extra provoz.
No když chytneš 2-3 zatížené kamiony za Fulnekem a nestihneš je předjet na té rovince,než to vjede do lesa,tak už je nejspíš nepředjedeš,až pak za Vrchy na kopci a celou trasu se za nimi ploužíš 20km/h.
Od té nové trasy bych si sliboval,že ikdyž to bude prudší,tak tam bude stoupací pruh,který se do současné trasy nevleze.
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od paja »

chtěl jsem se zeptat, fakt stihnou otevřít obchvat do 24.11.? Když jsem jel přes Fulnek naposledy - tzn. 26.10., tak most ve směru od Vrchů na Fulnek nevypadal, že by to stihli otevřít ... připadalo mi, že tam je ještě hodně práce ...
ajif
Příspěvky: 6
Registrován: 7.12.2009 15:50:05

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od ajif »

opravdu to nestihli ... takže netušíte někdo, kdy by to mělo/mohlo být otevřeno celé? Aktuálně obchvat od D1 končí na křížení s 647 a dále na Opavu se musí přes Fulnek
cani
Příspěvky: 35
Registrován: 15.12.2009 23:56:21

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od cani »

už aby se začalo na úseku fulnek vrchy....
Fulnek teď tak moc obchvat nepotřebuje..
dálnice už kolem Fulneku vede, to je tranzitní doprava, a na Opavu snad budy brzy kompletní po okraj Fulneku. Jinde tam není třeba...
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/57 Obchvat Fulneku

Příspěvek od paja »

reagoval jsem už u Prodloužené Rudné na I/11 a teď i tady musím, proč by jako Fulnek nemohl mít obchvat? A lidi od Opavy se mají na D1 dostat jak? Přes I/11 a ještě víc ucpat tu cestu? Mi přijdou ty tvé názory jako bys neuvažoval a psal bez rozmyslu. To, že obchvaty měst a vesnic se dělají až 20 let po revoluci, to je problém, který se týká toho, že vše je důležité pro Prahu, ale ne pro zbytek republiky. Jinak obchvat kolem Vrchů je v plánu až po roce 18, takže nehrozí, že to bude lepší ...

já jsem osobně stejně názoru toho, že všechny obce na silnicích I. třídy by měly mít obchvat - stačí jen 2pruh, nemusí 4pruh, když je plynulá doprava, na co další miliony do zbytečností
Odpovědět

Zpět na „I/57“