Zklidnění Severojižní magistrály

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od P_V »

Pán je trochu mimo. Dokáže si položit otázku proč mají Pražáci víc aut než např. Kodaňáci, ale už nehledá odpověď. Že by to bylo nějakým vývojem za poslední půlstoletí? Menší podíl nájemního bydlení, který znesnadňuje se za prací stěhovat. Fenomén chataření. Nebo že je Praha na rozdíl od jiných měst velmi roztahaná, což sebelepší MHD znevýhodňuje při její průměrné rychlosti. Nebo ta zmíněná kopcovitost, která použití bicyklů znesnadňuje. Rada že si mají Pražáci koupit elektrokola, je vyloženě hraběcí. Pro svobodný pohyb po městě má smysl jen taková plečka, že vás nebude bolet ztráta a ani nebude stát za to ji krást.
Pan urbanista rovněž nepochopil, že v placatých městech se zklidňuje mnohem snáz, než v kopcovitých. Uliční síť v placatém městě je mnohem více propojená, takže když se nějaká komunikace přiškrtí nebo vyhradí, doprava se snadno přeleje jinam. V kopcovitém městě budou důsledky horší a dalekosáhlejší.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od kot »

P-V : Hezky řečeno. Není třeba psát více. Cizinec je ale pro Čechy "chytřejší" než kdokoliv místní... Bohužel.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Sosa »

Souhlasím s tím, že se za něj budou chtít skovat. Jak ale vyřeší dopravu v centru?
Dá se říci, že za auty tak hodně stojí vylidnění centra města. Dnes už v centru bydlí minimum lidí, ale hodně v něm ještě pracuje. A ti se tam nějak musí dostat.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mikulik »

No jeje, to jsem si nevšiml, že by se politici chtěli setkávat s lidmi venku, tak možná jen před volbami v metru, kdy rozdávají koblihy, ale jinak ne. To se dělo naposledy při VŘSR na Letné a to měli soudruzi pěkné zmáklé.

Jinak ono je pánovi 80 let. Nic proti starým a zkušeným, ale může to být také zatvrzelý senilní dědek, který už léta ani nemá třeba řidičák ze zdravotních důvodů a nezbývá mu nic jiného než to kolo a je pod vlivem fanatiků, kteří by zrušili třeba parkoviště v Táborské a nechali tam hrát dětičky na ulici. Sice občas mohu skočit i pod tramvaj, ale to je jedno že.

Totiž nechápu, že se neustále jedna zájmová malá skupina snaží neustále vnucovat někomu své názory a málem je prosazovat silou. Ostatně to přímo psal Bursík i v uniklých mailech své Au..Au.. Ty podchody, o kterých píše chápu, ale on asi už čerpá zkušenosti z těch muslimských čtvrtí, kde podchodem nikdo nechodí.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od JirkaS »

Ohledně podchodů - není třeba čerpat zkušenost z muslimských čtvrtí. Stačí si projít severní předmostí Hlávkova mostu - to je obzvlášť "povedené" dílo. Ani spousta dalších podchodů bezpečně nepůsobí.
Quercus
Příspěvky: 53
Registrován: 13.9.2016 21:41:59

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Quercus »

Podchody fungují dobře jedině pokud jsou na hodně frekventovaném místě, jsou hodně široké, přímé (bez zákoutí), dobře osvětlené a nejlépe, když jsou tam i obchody. Jinak se z toho stávají špinavá doupata bezdomovců a narkomanů - tak jako u toho zmíněného Hlávkova mostu.
V tomhle ohledu bych si přál, aby na magistrále přibylo přechodů pro chodce. Například mezi I.P.Pavlova a Nuselákem bych to viděl na jeden přechod u Rumunské a druhý někde před mostem (tam je podchod špinavý a nepoužitelný).
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od ML90 »

P_V píše:Pan urbanista rovněž nepochopil, že v placatých městech se zklidňuje mnohem snáz, než v kopcovitých. Uliční síť v placatém městě je mnohem více propojená, takže když se nějaká komunikace přiškrtí nebo vyhradí, doprava se snadno přeleje jinam. V kopcovitém městě budou důsledky horší a dalekosáhlejší.
V zdrojovém článku se píše, že pracoval mimo jiné v San Francisku, to není zrovna nejplacatější město. Chápu, že na tomhle fóru logicky převládá určitá názorová skupina, ale netroufal bych si z toho člověka hned dělat "chytrého cizince" nebo "zatvrzelého senilního dědka" a počkal bych až s čím konkrétním se vytáhne. To potom můžeme kritizovat podle libosti, takhle jsou to zatím trapné útoky ad hominem.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od P_V »

San Francisco na mapě vypadá jak čtverečkovaný papír. Zklidníte jednu ulici, doprava se bez problému přelije vedle. Šířka vždy minimálně dva pruhy plus oboustranné stání, čtyřpruhy se taky nešetří. A skrz to mají probouraných několik dálnic, před kterými by i zákos bledl.
Asi jsem tu charakteristiku "kopcovité město" měl nějak zpřesnit. Takové město, kde ta kopcovitost měla výrazný vliv na utváření uliční sítě. Tedy že vznikly hlavní ulice sledující údolnici nebo hřbet, kolem nich síť postranních ulic dimenzovaných jen pro místní obsluhu, ohraničená terénní překážkou. A místy jsou v tom zakomponované špunty v podobě pozůstatků vesnic. Také to vypadá že není kopcovitost jako kopcovitost, u Prahy by se tomu spíš mělo říkat planina rozrytá údolími. Takových svahů, kde se čtverce nedají budovat i kdyby se chtělo, je v San Franciscu minimum a tvoří izolované kopečky, zatímco v Praze tvoří souvislé bariéry.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Jarda Š. »

Quercus: Když už někde podchod je, tak by se tam mělo zainvestovat do rekonstrukce s dovybavením pořádným osvětlením a kamerami, ne podchody nahrazovat přechody.
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od GiuseppeS »

Sosa píše:Souhlasím s tím, že se za něj budou chtít skovat. Jak ale vyřeší dopravu v centru?
Dá se říci, že za auty tak hodně stojí vylidnění centra města. Dnes už v centru bydlí minimum lidí, ale hodně v něm ještě pracuje. A ti se tam nějak musí dostat.
V centru Londýna také pracuje hooodně lidí, kteří se tam musí dostat. A přesto tam zavedli mýto. Byl jste tam někdy? Víte, jak se lidé v City dostávají do práce? Nebo v Canary Wharf, kde pracuje 100 tisíc lidí, ve 4 parkinzích je 2500 míst (ale hlavně pro shopping mally) + parkingy v budovách, ale v podstatě nejde stát na ulicích?
Takže je jen dobře, že se na magistrálu podívá někdo, kdo nebude mít apriori blok cokoliv dělat, "aby doprava v centru nezkolabovala"
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od JirkaS »

GiuseppeS píše:V centru Londýna také pracuje hooodně lidí, kteří se tam musí dostat. A přesto tam zavedli mýto.
Ano, zavedli mýto, neboli další příjem radnice za nic. Po jeho zavedení doprava klesla asi o 20%, nyní už to není ani 10% a to i přes jeho vysokou cenu. Takže kromě rejžování peněz k ničemu jinému neslouží. Jen se ukazuje, že jakmile město/stát zavede nějakou daň, už se bez ní neobejde.
Far_Away
Moderátor
Příspěvky: 42
Registrován: 14.3.2009 12:05:59
Bydliště: Praha 10

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Far_Away »

Pánové, co se vrátit k tématu "Zklidnění Severojižní magistrály" ??
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od pivko »

Tak já se vrátím. Nechápu, jak může mít magistát tu drzost byť jen uvažovat o omezeních na magistrále za situace, kdy není v Praze stále dobudována páteřní silniční infrastuktura ani systém P+R parkovišť. Za sebe říkám, že Gehla považuji za ukázkovou škodnou plně v žoldu různých Auto-matů a jiné podobné pakáže a proti jeho angažmá v Praze je třeba se bránit všemi prostředky, protože jinak budeme koukat na vykroutila. Začít lze třeba tím, na jakém právním základě se k té "konzultační smlouvě" dostal, hádám, že výběrko na to nedělali. Za sebe říkám, že podnět na ÚOHS nebo TO na magistrát z tohoto důvodu bez sebemenších rozpaků klidně podám. Omezování stávající žalostné infrastruktury ve jménu zelených fantasmagorií už bylo dost. Tolerance tady opravdu není namístě. O omezeních na magistrále jsem ochoten se bavit až budou v plném rozsahu dobudovány oba okruhy a ještě alespoň radlická radiála. Do té doby nechť se slavný magistrát jde bodnout.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od FlakY` »

Pro zklidnění nepotřebujeme kompletní dostavbu všech okruhů. Priorita má být dokončení vnitřního a JV Pražského okruhu. Sever MO vůbec neobsluhuje centrum a bez dokončení SJM k Trojskému mostu to je zatím utopie jak částečně zklidnit okolí Muzea. Nejvýznamnější vliv na magistrálu má dokončení MO. Východ dnes není prakticky nijak průjezdný a většina řidičů volí buď magistrálu a nebo západ MO.

Největší problém je přetížené křížení od I.P.Pavlova k Vinohradské. Tady je jasně vidět, že místo nultého okruhu všichni jezdí do pupku města. Další alternativou k MO by mohlo být zkapacitnění nábřeží (neobejde se to bez tunelu) ze západu + východ https://mapy.cz/s/1aMrh
Nemyslím tím výstavbu dálničního typu ale jen kapacitnější propojení. Centrální Praha je dost urbanizovaná a je zde velký problém něco takového postavit, ale bez potřebné infrastruktury je nemožné vyloučit SJM, protože není jiná alternativa.

Poslední možností je uzavřít všechny kanceláře v centru a úřady přestěhovat na okraj, nejlépe na Stodůlky (je tam pro ně místa habaděj).
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mikulik »

U toho Karlova Mostu nevím s tím okruhem, o kterém píšete vy, jsou dokonce i studie. Jinak jsem koukal, že napojení z Jižní spojky ke Slávii by se dalo udělat už dnes. Místo tam je. https://mapy.cz/s/1aMVl
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od pivko »

Myslím, že PO na to vliv má. Příklad je třeba můj táta. Ten když jede z Ústí do Brna, tak vždycky zásadně po magistrále. Říká, že kodrcat se někde po Kbelské a Jižní Spojce nemá zapotřebí. Těch 15-20 minut u Muzea si klidně odstojí, předtím i potom to zpravidla bývá průjezdné. Veřím ale, že kdyby byl vnější okruh, jezdil by po něm, protože tam by se to vyplatilo jak časově tak i komfortem. To je přesně ta doprava, co by v centru Prahy skutečně neměla být. Ovšem řešení není ji tam zakázat, ale prostě ty okruhy už konečně dobudovat.
Far_Away
Moderátor
Příspěvky: 42
Registrován: 14.3.2009 12:05:59
Bydliště: Praha 10

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Far_Away »

To je přesně ono, dokud se nedokončí páteřní síť tak jakékoliv pokusy o zklidňování budou znamenat pouze to, že se doprava přelije do vedlejších ulic! Až bude dokončen MO a PO tak má smysl něco vymýšlet, ale uzavřít centrum, když ty auta nemají kam jet, to je nápad hodný jenom zeleného mozku a stejně jako modré zóny vůbec nic to nevyřeší jenom se budou hrnout penízky do kasičky!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od jonáš »

Projekt byl jinej, krátkej tunel od tanku u Kinských na Klárov, na obou koncích v parku dost místa na výjezdy, návaznost na nábřeží pod Letnou. Samý mrtvě nenarozený .. a naprostá iluze je, že stačí jedna trasa, tam se potkaji dva blatníky a celý město pár hodin stojí.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od jozka »

Jezdit D8->D1 po dobudovanem PO nijak zvlast rychlejsi nebude (s vyjimkou spicek). Komfortnejsi urcite. Pres centrum i po JS je to stejne dlouhe, JS podle planovace o 5 minut rychlejsi. Po PO je to cca o 7km delsi. Otazkou je jestli tam bude 130 nebo "hlukovych" 100/80 :-)

Nicmene s dopravou u Muzea to nic moc neudela, podil tranzitu je tam minimalni.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od monin »

pivko píše:Myslím, že PO na to vliv má. Příklad je třeba můj táta. Ten když jede z Ústí do Brna, tak vždycky zásadně po magistrále. Říká, že kodrcat se někde po Kbelské a Jižní Spojce nemá zapotřebí. Těch 15-20 minut u Muzea si klidně odstojí, předtím i potom to zpravidla bývá průjezdné.
A nemůžeš si s tím tátou na chvíli někde sednout a v klidu mu to rozmluvit? Ať už přestane jezdit konečně přes to centrum? Jak by jsme zde k tomu přišli, kdyby takto jezdili všichni? A vůbec, k čemu jsme pak tedy zamazávali ty dálkové cíle na všech značkách po Praze, když si to i přesto, ten tvůj táta lajzne stejně zase tudy? Pro srandu králíkům? Či pro koho? :oops:
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od kot »

Pro srandu moninům... :lol:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Diaľničiar »

:lol:

Jenomže možná že tatínek má bod cesty přes to centrum, nemůžete vědět. ;) Nebo se pokochat co je kde nové.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mike »

prakticky
když se ta magistrála někde ucpe, tak má šanci z ní vyjet a jet okolními uličkami
když se ucpe "JS" ( protože tím myslím VR, 510, ŠR a JS )
tak je v háji a stojí a stojí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od AUTOsro »

Škoda, že je magistrála tak stigmatizována. Zprovoznění magistrály umožnilo vznik pěších zón v centru. Magistrála není dálnicí uprostřed města ani tranzitním tahem. Stejně tak to není světový unikát, např. v tolik opěvované Vídni mají svůj Gürtel nebo Wienzeile. Možná by to chtělo nějaký osvětový film, aktivisté je chrlí jak na běžící páse. Samozřejmě magistrála není ideální řešení z pohledu ani jednoho jejího uživatele, to ale neznamená, že se nemůže přetvořit do podoby, ve které by vyhovovala víceméně všem. Západní část MO je za řekou, východní je relativně daleko a vedou k ní ne zrovna ideální komunikace typu Vinohradská. Pokdu bychom magistrálu zrušili, auta by zbytečně vypouštěla emise při poskakování v kolonách po nevhodných komunikcacích, což by nebylo příjemné ani řidičům, ani obyvatelům dotčených ulic. Pokud bychom ale magistrálu naopak zatunelovali, dostaneme příjemné prostředí na povrchu i kvalitní dopravní spojení. Jinak by nebylo špatné udělat přivaděč o východní části MO z trati na nákladové nádraží Žižkov, klidně 1+1, ale komplet mimoúrovňový až k Želivského.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od monin »

Diaľničiar píše: Jenomže možná že tatínek má bod cesty přes to centrum, nemůžete vědět. ;) Nebo se pokochat co je kde nové.
To ať se se kochá. Ale doma v Ústí, nebo pak po D8, D1, či v Brně, ale ne v centru Prahy. Muzeum je stejně v generální rekonstrukci a hlavák je zamaskován lešením a reklamami.
AUTOsro: občas se zastavím, když se vracím na kole domů na Žižkov, v jedné kavárně kde se scházejí zastupitelé a členové strany zelených. Zkusím jim tu tvoji myšlenku s přivaděčem od MO na Žižkov, nějakou vhodnou formou nadhodit. Mohli by to začít prosazovat na zastupitelstvu, potažmo na magistrátu. Jsou to milí a přístupní lidé. Otevření všem dobrým a prospěšným věcem.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Odpovědět

Zpět na „Praha“