Zklidnění Severojižní magistrály

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od pasky »

Ještě jeden bláznivý nápad - nedalo by se rychleji a elegantněji než stavba tunelu postavit prostě nad magistrálou druhé patro a magistrálu bulvárem přikrýt? Domům podél posuňme uliční úroveň, většina vedlejších ulic může končit zdí a napojením pouze pro pěší / cyklo. Stačí pármetrové tunely pro Ječnou a Žitnou a MÚK vzniknou jaksi mimochodem. Zní to moc bláznivě? Udělali to někde ve světě? Bylo by to levnější než hloubené tunely v tamním složitém prostředí?

Samozřejmě to neřeší samotné místo Muzea, ale proč by nad kolejištěm nemohl vést most - tedy přeložka jižního směru k Legerově a v místě Čelakovského sadů již magistrálu můžeme přikrýt.

Znalí to mohou nazvat Ankh-Morporkskou variantou.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od jozka »

Jako, ze by se prizemi vsech domu ocitlo pod urovni "terenu"? Co je "mimochodem vznikla MUK"? Ma tahle varianta mit i nejaky klad nebo je to stavene jen na negativa?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od mapman »

Ano, v Asii je takových megaměst s mosty v 1. patrech domů hodně, ale v Praze by to bylo zvěrstvo, za které bych osobně věšel za koule do průvanu :)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mike »

pozváním zahraničního architekta se vracíme do dob minulých, kdy když něco nebylo úplně košer, tak to řešil spřátelený odborník-poradce
aby bylo komu umýt hlavu a nebyl to nikdo "z našich"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Quercus
Příspěvky: 53
Registrován: 13.9.2016 21:41:59

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Quercus »

pasky píše:Zajímalo by mne také, jestli by nedávalo smysl postavit spolu s plánovaným železničním tunelem Wilsonovo - Smíchovské nádraží postavit paralelně i tunel silniční, jestli by se tím něco uspořilo... přepravní proud mezi východním centrem (klidně až po Jarov atd.) a západem směrem na Smíchov mi vždycky přišel jako minimálně třetina provozu.
Tenhle Váš nápad mě zaujal. Bohužel asi doba takovým velkorysým nápadům, které zatím nebyly prosazovány, vůbec nepřeje. Jenom základní projednání by trvalo předpokládám 20-30 let a to bohužel moc nepřeháním. Každý kdo je na trase by tvrdě protestoval.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od pivko »

Já myslím, že bychom měli zůstat nohama na zemi. Do tunelu kolem Muzea se Praha asi po zkušenostech s Blankou nebude mít odvahu pustit, druhé patro magistrály, jako dobrý, aby se z toho dalo dívat přímo do Národního muzea na mamuta, ale jinak je to asi v dnešních podmínkách nesmysl. Já osobně bych po dostavbě aspoň východní části MO, 511 a RR nějakému rozumnému plánu na bulvarizaci dejme tomu mezi Wilsoňákem a Pankrácem palec nahoru dal. Bylo by dobré mít předtím kompletní i PO, ale to by se na to dalších 50 let nesáhlo.
Quercus
Příspěvky: 53
Registrován: 13.9.2016 21:41:59

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Quercus »

Hlavně chybí východní část MO. To je základní předpoklad pro to, aby zklidňování Magistrály nebylo tak konfliktní. To že se současná politická garnitura v Praze o tohle pramálo stará je trestuhodné. Příprava této stavby jde šnečím tempem, pokud vůbec.
A tady se nejvíc projevuje jaké je neštěstí, že se tunelu Blanka nasadila taková "psí hlava" a podle mě nezaslouženě se z toho udělal symbol korupce a kdejaké špatnosti. Teď se všichni politici bojí jakékoliv větší stavby jako čert kříže.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od P_V »

S východní částí MO bude taky ještě "veselo". Metropolitní plán totiž předpokládá vedení Spojovací ulicí povrchově. Dřív se plánoval obchvat hloubeným tunelem.
Quercus
Příspěvky: 53
Registrován: 13.9.2016 21:41:59

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Quercus »

To je pro mě novinka. Upřímně řečeno se v tomhle právním chaosu - územní plán - zásady územního rozvoje - metropolitní plán - moc nevyznám. Spíš tedyvůbec :) Několik dokumentů co se vzájemně prolínají a přitom jsou mnohdy v konfliktu. Nebo alespoň se mi to tak jako neprávníkovi jeví. Doteď se samozřejmě počítalo s vedením v tunelu a je na to snad i EIA ? Která má tedy údajně tolik podmínek, že je to skoro nesplnitelné. Každopádně to není dobrá zpráva, jakmile do toho někdo takhle "hodí vidle" tak se to zase celé o mnoho let posouvá :ko:
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od pasky »

jozka píše:Jako, ze by se prizemi vsech domu ocitlo pod urovni "terenu"? Co je "mimochodem vznikla MUK"? Ma tahle varianta mit i nejaky klad nebo je to stavene jen na negativa?
Hlavní motivace nápadu je, že by to mohlo jít realizovat relativně k tunelu za zlomek ceny a času (stavby, možná i přípravy) a bez hrozby komplikací v jistě pestrém podzemí pražském. Zatunelování magistrály mi přijde nereálné, takže šlo o pokus vymyslet nějaké jiné řešení, které by oblast zklidnilo.
mapman píše:Ano, v Asii je takových megaměst s mosty v 1. patrech domů hodně, ale v Praze by to bylo zvěrstvo, za které bych osobně věšel za koule do průvanu :)
To se mi samozřejmě také hned vybavilo. Ale důležitý rozdíl je, že tam, kde jsem to viděl, jsou na mostech ty dálnice. Tady by zůstaly pod nimi (zakryté ze všech stran), na povrchu "bulvár".

Konkrétní postřehy, proč by to měl být nesmysl, uvítám. Pár problémů mne samozřejmě napadá, ale ne proč by to bylo "zvěrstvo".
MPMP
Příspěvky: 3278
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

pasky píše:Konkrétní postřehy, proč by to měl být nesmysl, uvítám. Pár problémů mne samozřejmě napadá, ale ne proč by to bylo "zvěrstvo".
Bydlel jsem nedaleko cca 20 let a říkám jednoznačně: NAPROSTÝ NESMYSL.
1) Znamenalo by to "potopení" okolní zástavby o 2 podlaží pod terén. To chceš těm 2 patrům "zazdít okna"? Nebo si to představuješ nějak jinak? Jak?
pasky píše:většina vedlejších ulic může končit zdí a napojením pouze pro pěší / cyklo. Stačí pármetrové tunely pro Ječnou a Žitnou a MÚK vzniknou jaksi mimochodem
To jsem nepochopil vůbec.
2) Jestliže by měl být na současné uliční úrovni tunel s magistrálou a nad ním bulvár, jak se na ten bulvár dostanu z těch vedlejších ulic? Po schodech? To nebude moc pohodlné a už vidím ty davy, jak tam "šplhají". A jak by mělo vypadat takové napojení pro cyklo?
3) A ty "pármetrové tunely pro Ječnou a Žitnou" si představuješ jak? Že by jako v těchto místech šel ten tunel pod stávající uliční úroveň a za ulicí zase nahoru? Nebo naopak ta Ječná a Žitná půjde pod ten nový tunel? Ať je to jakkoli, vzniknou tím "mimoběžky" bez možnosti odbočení a nikoliv MÚK.
4) A co ostatní ulice? Ty zaslepíš a tím vybuduješ prostředkem Prahy "nepřekonatelný val". To by byla paráda!

Tak co stačí, nebo chceš dalších 10 argumentů, proč je to totální blbina?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mike »

Quercus píše:Hlavně chybí východní část MO.
...
a zkolabovaný Lochkovský tunel ukazuje, že chybí i ta severní...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od pasky »

MPMP píše:
pasky píše:Konkrétní postřehy, proč by to měl být nesmysl, uvítám. Pár problémů mne samozřejmě napadá, ale ne proč by to bylo "zvěrstvo".
Bydlel jsem nedaleko cca 20 let a říkám jednoznačně: NAPROSTÝ NESMYSL.
1) Znamenalo by to "potopení" okolní zástavby o 2 podlaží pod terén. To chceš těm 2 patrům "zazdít okna"? Nebo si to představuješ nějak jinak? Jak?
Ano, z příslušné strany by se z těch pater stal efektivně suterén. Samozřejmě by to bylo třeba kompenzovat majitelům atd., ale využití by ty prostory jistě dále našly.

Ale jinak díky za tenhle argument - v hlavě mi kdovíproč utkvěla očividně nesmyslná představa, že výškový posun bude jen jedno patro. Když jsem si to teď zkorigoval, je to opravdu podstatně neproveditelnější a další uvedené argumenty jsou v tom případě naprosto případné. Díky za konstruktivní zničení mé představy. :)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od JirkaS »

pasky píše:Ale jinak díky za tenhle argument - v hlavě mi kdovíproč utkvěla očividně nesmyslná představa, že výškový posun bude jen jedno patro. Když jsem si to teď zkorigoval, je to opravdu podstatně neproveditelnější a další uvedené argumenty jsou v tom případě naprosto případné. Díky za konstruktivní zničení mé představy. :)
Tady je obrázek, jak něco takového dopadne reálně, byť s klasickým uspořádáním tranzitní komunikace nahoře. https://mapy.cz/s/1bT3e Ani za komančů to nikdo neměl odvahu zkolaudovat, povedlo se to až po 30 letech, po dostavbě té protihlukovky. Jak by se dal udělat bulvár nahoře, to si vůbec nedovedu představit, to by znamenalo rampu u každé ulice. Dole samozřejmě zůstává tma a hnus.
Quercus
Příspěvky: 53
Registrován: 13.9.2016 21:41:59

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Quercus »

Ze všech těch odvážných návrhů jsou realisticky řešitelné a prosaditelné jedině ty klasické tunely. Estakáda nebo vybourání mnoha desítek domů mezi Legerovou a Sokolskou, to jsou brutální zásahy, které mají nulovou šanci na realizaci.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od evilcleaner »

velká škoda je, že se nikdo neodváží udělat hloubený tunel např. milánskou metodou pod ulicemi legerova a sokolská. náklady by byly zlomkové oproti hloubeným tunelům. taky by šlo udělat tunel dvoupatrový, pouze pod jednou z těchto ulic. samozřejmě životní prostředí by během výstavby bylo značně dotčeno, ale výhledově by to přineslo významné ulehčení.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od adamos »

Konkrétně pod tou Legerovou je vestibul metra + garáže..
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mosquit »

Tady je o tom video (cca 4:00)
https://www.youtube.com/watch?v=UXvLTT5hqBU

(stavba IPP)

je vidět že na žádný tunel tam místo není, pod Legerovou
Quercus
Příspěvky: 53
Registrován: 13.9.2016 21:41:59

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Quercus »

Někde jsem viděl fotky z výstavby stanice I.P.Pavlova, kde je vidět v Legerově otevřená jáma tak 20 metrů pod terén, přičemž hranice jámy jsou těsně u zdí domů. Čili vlastně celá šířka ulice byla jáma. Tuším že byla rozepřená mohutnými nosníky, tak aby se nesesunula. Musel to být majstrštyk dokázat to posatvit bez toho, aby se jim některý z domů stojících na hraně jámy nezřítil a nebo významně něpoškodil.

Takže hloubený tunel leda by šel jenom pod Sokolskou a musel by být dvoupatrový. Tam by mohl být v kolizi leda s VZT kanálem, který jde pod zemí od Legerovy do ulice Na Bojišti, kde v rámci budovy DP vyúsťuje komín (větrací objekt) ze stanice I.P.Pavlova. Ale to by bylo asi něják řešitelné.
S_M_Lomoz
Příspěvky: 195
Registrován: 15.3.2009 23:02:26

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od S_M_Lomoz »

Na stránkách http://mestskyokruh.info/dalsi-projekty ... agistraly/ je zazálohovaná ještě o něco šílenější výhledová varianta tunelového zklidnění magistrály, a to pod Bělehradskou se šílenými šikanami ;--)
http://mestskyokruh.info/wp-content/upl ... /sjm10.jpg
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Kubajsu »

evilcleaner píše:velká škoda je, že se nikdo neodváží udělat hloubený tunel např. milánskou metodou pod ulicemi legerova a sokolská. náklady by byly zlomkové oproti hloubeným tunelům. .
Milánská metoda je výrazně dražší, než stavba v klasické otevřené jámě. Jediná výhoda spočívá v možnosti rychlejšího uvedení povrchu do "kulturního" stavu.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od evilcleaner »

dík za upozornění na překlep, měl jsem tam mít srovnání s raženými tunely
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Lynx »

LUKEŠ: Ať je zas vidět palác Elektrických podniků. Zbourejte tu ostudu

Zdroj: https://www.lidovky.cz/relax/design/at- ... ydleni_ape
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od miho »

Mimoúrovňová křižovatka na severním předmostí Hlávkova mostu architekta Stanislava Hubičky by si spíše zasloužila památkovou ochranu než demolici. Všechno zdemolovat je jen opakováním chyb komunistického režimu.
Odpovědět

Zpět na „Praha“