Zklidnění Severojižní magistrály
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Ještě jeden bláznivý nápad - nedalo by se rychleji a elegantněji než stavba tunelu postavit prostě nad magistrálou druhé patro a magistrálu bulvárem přikrýt? Domům podél posuňme uliční úroveň, většina vedlejších ulic může končit zdí a napojením pouze pro pěší / cyklo. Stačí pármetrové tunely pro Ječnou a Žitnou a MÚK vzniknou jaksi mimochodem. Zní to moc bláznivě? Udělali to někde ve světě? Bylo by to levnější než hloubené tunely v tamním složitém prostředí?
Samozřejmě to neřeší samotné místo Muzea, ale proč by nad kolejištěm nemohl vést most - tedy přeložka jižního směru k Legerově a v místě Čelakovského sadů již magistrálu můžeme přikrýt.
Znalí to mohou nazvat Ankh-Morporkskou variantou.
Samozřejmě to neřeší samotné místo Muzea, ale proč by nad kolejištěm nemohl vést most - tedy přeložka jižního směru k Legerově a v místě Čelakovského sadů již magistrálu můžeme přikrýt.
Znalí to mohou nazvat Ankh-Morporkskou variantou.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Jako, ze by se prizemi vsech domu ocitlo pod urovni "terenu"? Co je "mimochodem vznikla MUK"? Ma tahle varianta mit i nejaky klad nebo je to stavene jen na negativa?
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Ano, v Asii je takových megaměst s mosty v 1. patrech domů hodně, ale v Praze by to bylo zvěrstvo, za které bych osobně věšel za koule do průvanu
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
pozváním zahraničního architekta se vracíme do dob minulých, kdy když něco nebylo úplně košer, tak to řešil spřátelený odborník-poradce
aby bylo komu umýt hlavu a nebyl to nikdo "z našich"
aby bylo komu umýt hlavu a nebyl to nikdo "z našich"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tenhle Váš nápad mě zaujal. Bohužel asi doba takovým velkorysým nápadům, které zatím nebyly prosazovány, vůbec nepřeje. Jenom základní projednání by trvalo předpokládám 20-30 let a to bohužel moc nepřeháním. Každý kdo je na trase by tvrdě protestoval.pasky píše:Zajímalo by mne také, jestli by nedávalo smysl postavit spolu s plánovaným železničním tunelem Wilsonovo - Smíchovské nádraží postavit paralelně i tunel silniční, jestli by se tím něco uspořilo... přepravní proud mezi východním centrem (klidně až po Jarov atd.) a západem směrem na Smíchov mi vždycky přišel jako minimálně třetina provozu.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Já myslím, že bychom měli zůstat nohama na zemi. Do tunelu kolem Muzea se Praha asi po zkušenostech s Blankou nebude mít odvahu pustit, druhé patro magistrály, jako dobrý, aby se z toho dalo dívat přímo do Národního muzea na mamuta, ale jinak je to asi v dnešních podmínkách nesmysl. Já osobně bych po dostavbě aspoň východní části MO, 511 a RR nějakému rozumnému plánu na bulvarizaci dejme tomu mezi Wilsoňákem a Pankrácem palec nahoru dal. Bylo by dobré mít předtím kompletní i PO, ale to by se na to dalších 50 let nesáhlo.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Hlavně chybí východní část MO. To je základní předpoklad pro to, aby zklidňování Magistrály nebylo tak konfliktní. To že se současná politická garnitura v Praze o tohle pramálo stará je trestuhodné. Příprava této stavby jde šnečím tempem, pokud vůbec.
A tady se nejvíc projevuje jaké je neštěstí, že se tunelu Blanka nasadila taková "psí hlava" a podle mě nezaslouženě se z toho udělal symbol korupce a kdejaké špatnosti. Teď se všichni politici bojí jakékoliv větší stavby jako čert kříže.
A tady se nejvíc projevuje jaké je neštěstí, že se tunelu Blanka nasadila taková "psí hlava" a podle mě nezaslouženě se z toho udělal symbol korupce a kdejaké špatnosti. Teď se všichni politici bojí jakékoliv větší stavby jako čert kříže.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
S východní částí MO bude taky ještě "veselo". Metropolitní plán totiž předpokládá vedení Spojovací ulicí povrchově. Dřív se plánoval obchvat hloubeným tunelem.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
To je pro mě novinka. Upřímně řečeno se v tomhle právním chaosu - územní plán - zásady územního rozvoje - metropolitní plán - moc nevyznám. Spíš tedyvůbec Několik dokumentů co se vzájemně prolínají a přitom jsou mnohdy v konfliktu. Nebo alespoň se mi to tak jako neprávníkovi jeví. Doteď se samozřejmě počítalo s vedením v tunelu a je na to snad i EIA ? Která má tedy údajně tolik podmínek, že je to skoro nesplnitelné. Každopádně to není dobrá zpráva, jakmile do toho někdo takhle "hodí vidle" tak se to zase celé o mnoho let posouvá
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Hlavní motivace nápadu je, že by to mohlo jít realizovat relativně k tunelu za zlomek ceny a času (stavby, možná i přípravy) a bez hrozby komplikací v jistě pestrém podzemí pražském. Zatunelování magistrály mi přijde nereálné, takže šlo o pokus vymyslet nějaké jiné řešení, které by oblast zklidnilo.jozka píše:Jako, ze by se prizemi vsech domu ocitlo pod urovni "terenu"? Co je "mimochodem vznikla MUK"? Ma tahle varianta mit i nejaky klad nebo je to stavene jen na negativa?
To se mi samozřejmě také hned vybavilo. Ale důležitý rozdíl je, že tam, kde jsem to viděl, jsou na mostech ty dálnice. Tady by zůstaly pod nimi (zakryté ze všech stran), na povrchu "bulvár".mapman píše:Ano, v Asii je takových megaměst s mosty v 1. patrech domů hodně, ale v Praze by to bylo zvěrstvo, za které bych osobně věšel za koule do průvanu
Konkrétní postřehy, proč by to měl být nesmysl, uvítám. Pár problémů mne samozřejmě napadá, ale ne proč by to bylo "zvěrstvo".
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Bydlel jsem nedaleko cca 20 let a říkám jednoznačně: NAPROSTÝ NESMYSL.pasky píše:Konkrétní postřehy, proč by to měl být nesmysl, uvítám. Pár problémů mne samozřejmě napadá, ale ne proč by to bylo "zvěrstvo".
1) Znamenalo by to "potopení" okolní zástavby o 2 podlaží pod terén. To chceš těm 2 patrům "zazdít okna"? Nebo si to představuješ nějak jinak? Jak?
To jsem nepochopil vůbec.pasky píše:většina vedlejších ulic může končit zdí a napojením pouze pro pěší / cyklo. Stačí pármetrové tunely pro Ječnou a Žitnou a MÚK vzniknou jaksi mimochodem
2) Jestliže by měl být na současné uliční úrovni tunel s magistrálou a nad ním bulvár, jak se na ten bulvár dostanu z těch vedlejších ulic? Po schodech? To nebude moc pohodlné a už vidím ty davy, jak tam "šplhají". A jak by mělo vypadat takové napojení pro cyklo?
3) A ty "pármetrové tunely pro Ječnou a Žitnou" si představuješ jak? Že by jako v těchto místech šel ten tunel pod stávající uliční úroveň a za ulicí zase nahoru? Nebo naopak ta Ječná a Žitná půjde pod ten nový tunel? Ať je to jakkoli, vzniknou tím "mimoběžky" bez možnosti odbočení a nikoliv MÚK.
4) A co ostatní ulice? Ty zaslepíš a tím vybuduješ prostředkem Prahy "nepřekonatelný val". To by byla paráda!
Tak co stačí, nebo chceš dalších 10 argumentů, proč je to totální blbina?
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
a zkolabovaný Lochkovský tunel ukazuje, že chybí i ta severní...Quercus píše:Hlavně chybí východní část MO.
...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Ano, z příslušné strany by se z těch pater stal efektivně suterén. Samozřejmě by to bylo třeba kompenzovat majitelům atd., ale využití by ty prostory jistě dále našly.MPMP píše:Bydlel jsem nedaleko cca 20 let a říkám jednoznačně: NAPROSTÝ NESMYSL.pasky píše:Konkrétní postřehy, proč by to měl být nesmysl, uvítám. Pár problémů mne samozřejmě napadá, ale ne proč by to bylo "zvěrstvo".
1) Znamenalo by to "potopení" okolní zástavby o 2 podlaží pod terén. To chceš těm 2 patrům "zazdít okna"? Nebo si to představuješ nějak jinak? Jak?
Ale jinak díky za tenhle argument - v hlavě mi kdovíproč utkvěla očividně nesmyslná představa, že výškový posun bude jen jedno patro. Když jsem si to teď zkorigoval, je to opravdu podstatně neproveditelnější a další uvedené argumenty jsou v tom případě naprosto případné. Díky za konstruktivní zničení mé představy.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tady je obrázek, jak něco takového dopadne reálně, byť s klasickým uspořádáním tranzitní komunikace nahoře. https://mapy.cz/s/1bT3e Ani za komančů to nikdo neměl odvahu zkolaudovat, povedlo se to až po 30 letech, po dostavbě té protihlukovky. Jak by se dal udělat bulvár nahoře, to si vůbec nedovedu představit, to by znamenalo rampu u každé ulice. Dole samozřejmě zůstává tma a hnus.pasky píše:Ale jinak díky za tenhle argument - v hlavě mi kdovíproč utkvěla očividně nesmyslná představa, že výškový posun bude jen jedno patro. Když jsem si to teď zkorigoval, je to opravdu podstatně neproveditelnější a další uvedené argumenty jsou v tom případě naprosto případné. Díky za konstruktivní zničení mé představy.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Ze všech těch odvážných návrhů jsou realisticky řešitelné a prosaditelné jedině ty klasické tunely. Estakáda nebo vybourání mnoha desítek domů mezi Legerovou a Sokolskou, to jsou brutální zásahy, které mají nulovou šanci na realizaci.
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
velká škoda je, že se nikdo neodváží udělat hloubený tunel např. milánskou metodou pod ulicemi legerova a sokolská. náklady by byly zlomkové oproti hloubeným tunelům. taky by šlo udělat tunel dvoupatrový, pouze pod jednou z těchto ulic. samozřejmě životní prostředí by během výstavby bylo značně dotčeno, ale výhledově by to přineslo významné ulehčení.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Konkrétně pod tou Legerovou je vestibul metra + garáže..
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tady je o tom video (cca 4:00)
https://www.youtube.com/watch?v=UXvLTT5hqBU
(stavba IPP)
je vidět že na žádný tunel tam místo není, pod Legerovou
https://www.youtube.com/watch?v=UXvLTT5hqBU
(stavba IPP)
je vidět že na žádný tunel tam místo není, pod Legerovou
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Někde jsem viděl fotky z výstavby stanice I.P.Pavlova, kde je vidět v Legerově otevřená jáma tak 20 metrů pod terén, přičemž hranice jámy jsou těsně u zdí domů. Čili vlastně celá šířka ulice byla jáma. Tuším že byla rozepřená mohutnými nosníky, tak aby se nesesunula. Musel to být majstrštyk dokázat to posatvit bez toho, aby se jim některý z domů stojících na hraně jámy nezřítil a nebo významně něpoškodil.
Takže hloubený tunel leda by šel jenom pod Sokolskou a musel by být dvoupatrový. Tam by mohl být v kolizi leda s VZT kanálem, který jde pod zemí od Legerovy do ulice Na Bojišti, kde v rámci budovy DP vyúsťuje komín (větrací objekt) ze stanice I.P.Pavlova. Ale to by bylo asi něják řešitelné.
Takže hloubený tunel leda by šel jenom pod Sokolskou a musel by být dvoupatrový. Tam by mohl být v kolizi leda s VZT kanálem, který jde pod zemí od Legerovy do ulice Na Bojišti, kde v rámci budovy DP vyúsťuje komín (větrací objekt) ze stanice I.P.Pavlova. Ale to by bylo asi něják řešitelné.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Na stránkách http://mestskyokruh.info/dalsi-projekty ... agistraly/ je zazálohovaná ještě o něco šílenější výhledová varianta tunelového zklidnění magistrály, a to pod Bělehradskou se šílenými šikanami ;--)
http://mestskyokruh.info/wp-content/upl ... /sjm10.jpg
http://mestskyokruh.info/wp-content/upl ... /sjm10.jpg
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Milánská metoda je výrazně dražší, než stavba v klasické otevřené jámě. Jediná výhoda spočívá v možnosti rychlejšího uvedení povrchu do "kulturního" stavu.evilcleaner píše:velká škoda je, že se nikdo neodváží udělat hloubený tunel např. milánskou metodou pod ulicemi legerova a sokolská. náklady by byly zlomkové oproti hloubeným tunelům. .
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
dík za upozornění na překlep, měl jsem tam mít srovnání s raženými tunely
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
LUKEŠ: Ať je zas vidět palác Elektrických podniků. Zbourejte tu ostudu
Zdroj: https://www.lidovky.cz/relax/design/at- ... ydleni_ape
Zdroj: https://www.lidovky.cz/relax/design/at- ... ydleni_ape
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Mimoúrovňová křižovatka na severním předmostí Hlávkova mostu architekta Stanislava Hubičky by si spíše zasloužila památkovou ochranu než demolici. Všechno zdemolovat je jen opakováním chyb komunistického režimu.