Chorvatsko všeobecně
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Chorvatsko všeobecně
Počet obyvatel: cca. 3,9 mil.
Hlavní město: Záhřeb (cca. 0,7 mil., s okolím cca. 0,8 mil. obyv.)
Další města: Split (cca. 0,2 mil. obyv.), Rijeka (cca. 0,16 mil. obyv.), Osijek (cca. 0,1 mil. obyv.)
Ministerstvo moře, dopravy a infrastruktury
https://mmpi.gov.hr/
Změnil se WEB Ministerstva dopravy z MMPI na MPPI, ale je tu hromada linků a nebudu je přepisovat ale jsou funkční jenom si tam to písmenko "M" je nutno zaměnit za "P". ... v 2019 došlo k další změně zpátky na MMPI ovšem i s .gov, takže odkazy jsou často zcela neplatné
EU fondy Doprava
http://www.promet-eufondovi.hr/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.8.2022 19:43:45, celkem upraveno 10 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Chorvatsko
Podle mých informací (znalejší potvrdí, nebo vyvrátí ) by letos mělo jít o nemnoho úseků:
A5 Osijek - Djakovo (jaro)
A6 obchvat Rijeky na plný profil Diračje - Rujevica (jaro), Rujevica - Orehovica (podzim)
A11 Lekenik - Mošćenica (podzim)
B535 Zagvozd 1 - Baška Voda (???)
A5 Osijek - Djakovo (jaro)
A6 obchvat Rijeky na plný profil Diračje - Rujevica (jaro), Rujevica - Orehovica (podzim)
A11 Lekenik - Mošćenica (podzim)
B535 Zagvozd 1 - Baška Voda (???)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Na A1 sa otvoria druhé tunelové rúry na tuneloch Mala Kapela a Sveti Rok.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Chorvatsko
Když pominu výše jmenované, tak ke konci roku by měl být stav takovýto:
A1 Ravča - Ploče a Doli - Osojnik ve stavbě, Ploče - Doli a Osojnik - hranice s BIH bez výstavby, rozšíření na 3+3 Zagreb - Karlovac v plánu (v budoucnu možná až po Bosiljevo 2, ale museli by se upravovat viadukty a tunel)
A2 dokončovací práce v prostoru hranice se SLO, dostavba na plný profil u Djurmance nezahájena
A3 hotovo, rozšíření na 3+3 u Zagrebu v plánech,
A4 hotovo
A5 Osijek - Beli Manastir zahájit výstvbu, Beli Manastir - hranice s H a Sredanci - hranice s BIH nezahájeno
A6 hotovo, v plánu úprava MÚK Orehovica na dvoupruhové rampy
A7 severní obchvat Rijeky - Križišče 1 - Žuta Lokva nezahájeno
A8 rozšiřování na plný profil Kanfanar - Rogovići
A9 rozšiřování na plný profil v celé délce, mimo mostu Mirina a viaduktu Limska Draga
A10 žádný úsek ve stavbě
A11 hotovo
A1 Ravča - Ploče a Doli - Osojnik ve stavbě, Ploče - Doli a Osojnik - hranice s BIH bez výstavby, rozšíření na 3+3 Zagreb - Karlovac v plánu (v budoucnu možná až po Bosiljevo 2, ale museli by se upravovat viadukty a tunel)
A2 dokončovací práce v prostoru hranice se SLO, dostavba na plný profil u Djurmance nezahájena
A3 hotovo, rozšíření na 3+3 u Zagrebu v plánech,
A4 hotovo
A5 Osijek - Beli Manastir zahájit výstvbu, Beli Manastir - hranice s H a Sredanci - hranice s BIH nezahájeno
A6 hotovo, v plánu úprava MÚK Orehovica na dvoupruhové rampy
A7 severní obchvat Rijeky - Križišče 1 - Žuta Lokva nezahájeno
A8 rozšiřování na plný profil Kanfanar - Rogovići
A9 rozšiřování na plný profil v celé délce, mimo mostu Mirina a viaduktu Limska Draga
A10 žádný úsek ve stavbě
A11 hotovo
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Na A10 je v prevádzke úsek Kramatići - Čeveljuša v celkovej dĺžke 7,5 km, z toho na plný profil sú 4 km. Úsek stál 0,883 miliárd chorvátskych kún. Zvyšného 1,5 km bude vo výstavbe 10/09.elrondecuba píše:A10 žádný úsek ve stavbě
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
V Chorvatsku je jedna státní společnost pro výstavbu a provozování dálnic a pak ještě 2 další soukromé společnosti ve společném vlastnictví se státem:
Státní společnost Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC)
http://www.hac.hr/
Soukromá společnost Bina Istra
http://www.bina-istra.hr/
Státní společnost Autocesta Rijeka-Zagreb
Dne 31.12.2020 začleněno pod HAC. http://www.arz.hr/
Soukromá společnost Autocesta Zagreb-Macelj
http://www.azm.hr/
Chorvatsko registrovalo k 1.1.2021 k dispozici cca. 1300 km zpoplatněných dálnic. Až 900 km se postavilo v uplynulých 20 letech. K této síti se staví i síť zkapacitněných rychlostních silnic; více pak třeba zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 74#p228274 (ve spodní části příspěvku).
Státní společnost Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC)
http://www.hac.hr/
Soukromá společnost Bina Istra
http://www.bina-istra.hr/
Státní společnost Autocesta Rijeka-Zagreb
Dne 31.12.2020 začleněno pod HAC. http://www.arz.hr/
Soukromá společnost Autocesta Zagreb-Macelj
http://www.azm.hr/
Chorvatsko registrovalo k 1.1.2021 k dispozici cca. 1300 km zpoplatněných dálnic. Až 900 km se postavilo v uplynulých 20 letech. K této síti se staví i síť zkapacitněných rychlostních silnic; více pak třeba zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 74#p228274 (ve spodní části příspěvku).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 31.1.2021 13:45:41, celkem upraveno 7 x.
Re: Chorvatsko
Pokud se nepletu, tak prakticky ve všech má HAC minimálně minoritu, ne?
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Chorvatsko
Kdysi jsem to také někde četl, ale nevím, jak nyní.
Pak mají ještě jednu společnost Hrvatske ceste, která má pod správou ostatní silniční síť.
add A10, je to vícemeně slovíčkaření, ale současný úsek od Karamatiče po Čeveljuši + v roce 2010 otevřený zbytek spojnice od A1 z MÚK Ploče po Karamatič je na místě označena, jako D413. Uvidíme po dostavbě, jestli to přeznačí na A10.
Pak mají ještě jednu společnost Hrvatske ceste, která má pod správou ostatní silniční síť.
add A10, je to vícemeně slovíčkaření, ale současný úsek od Karamatiče po Čeveljuši + v roce 2010 otevřený zbytek spojnice od A1 z MÚK Ploče po Karamatič je na místě označena, jako D413. Uvidíme po dostavbě, jestli to přeznačí na A10.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Tak na Bina Istra, což je 1. PPP v Chorvatsku je to založená společnost, kde akcionářská struktura je nasledovní: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=1391 a tím, že zde i stát, lépe se podařilo vzít si uvěr od evropských bank (přes 600 mil. €). Pak je společnost ARZ, která je více jak na 50% ovládaná chorvatskou republikou přes ministerstvo mora dopravy a infrastruktury. A společnost AZM je také zastoupená státem, ale většinu zde má Strabag, konkrétně Pyhrn Concession Holding GmbH.martin píše:Pokud se nepletu, tak prakticky ve všech má HAC minimálně minoritu, ne?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Strategická web stránka Ministerstva mora, dopravy i infrastruktury
https://mmpi.gov.hr/
*v minulosti byl odkaz 2x změněn, což nadělalo problémy v odkazování
*ještě i nyní funguje paralelně 2. web pro zachování některých zpráv
původní obsah příspěvku:
V roce 2008 se otevřelo 41,5 km nových dálnic a 36,9 km se dostavělo na plní profil.
V roce 2008 bylo proinvestováno na novou výstavbu celkem 5,3 mld. HRK (721 mil. €).
https://mmpi.gov.hr/
*v minulosti byl odkaz 2x změněn, což nadělalo problémy v odkazování
*ještě i nyní funguje paralelně 2. web pro zachování některých zpráv
původní obsah příspěvku:
V roce 2008 se otevřelo 41,5 km nových dálnic a 36,9 km se dostavělo na plní profil.
V roce 2008 bylo proinvestováno na novou výstavbu celkem 5,3 mld. HRK (721 mil. €).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:02:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Ještě bych velmi rád upozornil na tenhle dokument: https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhi ... uktura.pdf . Byl publikován v roce 2007, ovšem je v něm popsaný základní rozvoj chorvatské dopravní infrastruktury od r. 1990.
V oblasti dálniční sítě bylo konstatováno, že v létech 1990-1998 se nestavělo moc nových kilometrů a probíhalo pouze minimum oprav. Země v létech 1990-1995 bojovala o nezávislost a pak mněla mnoho jiných starostí, než jenom stavět dálnice. Tenhle tlak přišel až s tlakem ze strany dalšího rozvoje turizmu.
Parlament země v roce 1998 stanovil základní dálniční síť dálnic A1-A11 s celkovou délkou 1.514 km dálnic, na které bylo potřebné proinvestovat 73,7 mld. HRK, respektive 9,96 mld. €. Již v roce 2007 jestvovalo v zemi 1.147 km dálnic a právě tohle období se pokládá za boom v dálniční výstavbě, který se již tak skoro nezopakuje. Chorvatsko dokázalo za posledních 5,5 let postavit přes 500 km dálnic.
V oblasti dálniční sítě bylo konstatováno, že v létech 1990-1998 se nestavělo moc nových kilometrů a probíhalo pouze minimum oprav. Země v létech 1990-1995 bojovala o nezávislost a pak mněla mnoho jiných starostí, než jenom stavět dálnice. Tenhle tlak přišel až s tlakem ze strany dalšího rozvoje turizmu.
Parlament země v roce 1998 stanovil základní dálniční síť dálnic A1-A11 s celkovou délkou 1.514 km dálnic, na které bylo potřebné proinvestovat 73,7 mld. HRK, respektive 9,96 mld. €. Již v roce 2007 jestvovalo v zemi 1.147 km dálnic a právě tohle období se pokládá za boom v dálniční výstavbě, který se již tak skoro nezopakuje. Chorvatsko dokázalo za posledních 5,5 let postavit přes 500 km dálnic.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:03:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chorvatsko
Jak to, že u nich ta výstavba jde, na první pohled, tak hladce?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Protože u nich stojí dopravní infrastruktura na 1. místě, bez ohledu na politickou stranu, zadlužení země a přípravní práce jsou připravené až do roku 2010 na 100% a drží se plánu výstavby, který si schválili po válce v r. 1995 a pak jej aktualizovali. Tedy není zdržení s výkupem pozemků, s tendrama a ani s výstavbou - dobré počasí, možnost dělat i 18h denně (výjimky v hluku atd.).Martin z Ostravy píše:Jak to, že u nich ta výstavba jde, na první pohled, tak hladce?
Výstavba u nich je levnější ostřejší klopení zákrut, dluhší stoupání, méně odpočívek a tím že se staví často 20-40 km úseky, tak je levnější proces příprav, pak taky se staví na státním majetku a mají velice tvrdý vyvlastňovací zákon, pak taky mnoho oporních a zárubních zdí je stejně stavěno dle vzorů, rovnako tak mosty nebo portály tunelů (u nás/vás se dbá taky na architekturu). Ovšem za to všude je informační systém dálnic, jsou úlevy v DPH, podporuje se stavební materiál pro dálnice a železnice a není problém s tvrdou hotovostí, když jsou příjmy z turistů 7-8 mld. € ročně. Pak taky dálnice A1 si na sebe zarobí - plán je dlouhodobě dokonce překročen o 5-6%, tedy vláda stačí splácet úvěry a ještě ji zústávájí finance.
Chorvati mají taky pevné ceny - prodražení je max. o inflaci a vážnou změnu projektu (inženýrské sítě), i to ne vždy.
Pak taky - je zde spolu se státem více dálničních společností, což umožnilo vzít si více úvěrů pouze na dálnice a nikoliv přes státní rozpočet. A tyto dálnice si všechny na sebe vydělávájí.
Ale hladce to již nejde ani v HR - Pelješacki most dostane letos namísto 500 mil. HRK pouze 300 mil. HRK kvůli krizi. a otevření se posune min. 1 rok.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Chorvatsko disponuje
26 877 km silniční sítě, z čeho:
- dálnice a 1/2 profil dálnic 1 246 km (k roku 2022 to bylo 1341 km)
- státní silnice 6 818 km (k roku 2021 to bylo 7328 km - a to včetně 2- a 4- pruhových rychlostních silnic)
- župní silnice 10 791 km (k roku 2020 to bylo 9414 km)
- místní silnice 10 279 km (k roku 2020 to bylo 8794 km)
2720 km železniční sítě, z čeho:
- 254 km dvě koleje
- 2 466 km jedna kolej
- spolu je 904 km elektřifikováno
6 významních přístavů, z čeho:
- hlavně nákladní: Rijeka, Ploče, Šibenik
- hlavně cestovní: Zadar, Split, Dubrovnik
804,1 km splavních toků, z čeho
- Dunaj 137,5 km
- Sáva 447,7 km
- Dráva 198,6 km
- Kupe 5,9 km
- Une 11 km
Přístavy pro vnitřní plavbu: Osijek, Sisak, Slavonski Brod, Vukovar
Letiská na pevnině: Zagreb, Dubrovnik, Split, Zadar, Pula, Rijeka, Osijek
Letiská na ostrově: Mali Lošinj, Brač
Terminály pro kombinovaní dopravu: Vrapče (Zagreb), Brajdica (Rijeka) i Spačva u blizini raskrižja koridora X i Vc.
Zdroj: http://www.mmpi.hr
26 877 km silniční sítě, z čeho:
- dálnice a 1/2 profil dálnic 1 246 km (k roku 2022 to bylo 1341 km)
- státní silnice 6 818 km (k roku 2021 to bylo 7328 km - a to včetně 2- a 4- pruhových rychlostních silnic)
- župní silnice 10 791 km (k roku 2020 to bylo 9414 km)
- místní silnice 10 279 km (k roku 2020 to bylo 8794 km)
2720 km železniční sítě, z čeho:
- 254 km dvě koleje
- 2 466 km jedna kolej
- spolu je 904 km elektřifikováno
6 významních přístavů, z čeho:
- hlavně nákladní: Rijeka, Ploče, Šibenik
- hlavně cestovní: Zadar, Split, Dubrovnik
804,1 km splavních toků, z čeho
- Dunaj 137,5 km
- Sáva 447,7 km
- Dráva 198,6 km
- Kupe 5,9 km
- Une 11 km
Přístavy pro vnitřní plavbu: Osijek, Sisak, Slavonski Brod, Vukovar
Letiská na pevnině: Zagreb, Dubrovnik, Split, Zadar, Pula, Rijeka, Osijek
Letiská na ostrově: Mali Lošinj, Brač
Terminály pro kombinovaní dopravu: Vrapče (Zagreb), Brajdica (Rijeka) i Spačva u blizini raskrižja koridora X i Vc.
Zdroj: http://www.mmpi.hr
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.7.2023 8:05:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu
Důvod: aktualizace obsahu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Přes víkend 28.8.-30.8. prošlo dálnicemi v správě HAC-u 440 392 vozidel a zaplatili 18,98 mil. HRK bez DPH. Minulý rok to bylo méně: 424 818 vozidel a 16,59 mil. HRK bez DPH.
Koncesionář ARZ (Rijeka-Zagreb) vybral mýtné od 174 173 vozidel, co je o 10,11% více jak vloni.
Na dálnici Zagreb-Macelj projelo 88 138 vozidel (+3,64%), které zaplatili 2,97 mil. HRK bez DPH (+15,65%).
Koncesionář Bina Istra (Istrisjký Y) vybral mýtné od 72 003 vozdiel (+3,76%), ovšem nižší mýtné, 1,56 mil. HRK bez DPH (-0,39%).
Tunelem Učka projelo 32 789 vozdiel (-1,73%) a zaplatili 0,969 mil. HRK bez DPH (-4,41%).
Mostem Mirna projelo 39 214 vozidel (+8,14%) a zaplatili 0,597 mil. HRK bez DPH (+6,91%).
Zdroj: www.mmpi.hr , překlad
Koncesionář ARZ (Rijeka-Zagreb) vybral mýtné od 174 173 vozidel, co je o 10,11% více jak vloni.
Na dálnici Zagreb-Macelj projelo 88 138 vozidel (+3,64%), které zaplatili 2,97 mil. HRK bez DPH (+15,65%).
Koncesionář Bina Istra (Istrisjký Y) vybral mýtné od 72 003 vozdiel (+3,76%), ovšem nižší mýtné, 1,56 mil. HRK bez DPH (-0,39%).
Tunelem Učka projelo 32 789 vozdiel (-1,73%) a zaplatili 0,969 mil. HRK bez DPH (-4,41%).
Mostem Mirna projelo 39 214 vozidel (+8,14%) a zaplatili 0,597 mil. HRK bez DPH (+6,91%).
Zdroj: www.mmpi.hr , překlad
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:05:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Chorvatská vláda schválila 3.9. další úvěr pro HAC a ARZ (Rijeka-Zagreb) ve výši 100 mil. € s možným navýšením na 135,5 mil. €. Úvěr poskytla banka J.P. Morgan v čerpání 12 měsíců, splatit ho bude nutné do 5 let.
Zdroj: www.mmpi.hr , volný překlad
Zdroj: www.mmpi.hr , volný překlad
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Informace o přemávke a výběru mýta v turistické sezoně 2009
Na všech dálnicách ve správě HAC-u za prvních 8 měsíců 2009 projelo cca. 23,25 mil. vozidel, které platili mýtné v celkové výši cca. 889,83 mil. HRK bez DPH, což je růst o cca. 5% oproti r. 2008. Největší nárust přemávky byl na dálnici A3 Zagreb-Lipovac, což je růst o 4,6% oproti r. 2008. Nejvyšší příjmy a intenzity byli pak v 7. a 8. měsíci. Celkově největší přemávka ze všech dálnic HAC-u byla na dálnici A1 Zagreb-Split-Ravča a růst oproti r. 2008 je přes 15%.
Systém elektronického placení přes systém ENC je dostupní přes prodejní místa u HAC-a, na čerpadlech INA, OMV, Tifon a taky na místech, kde se dá ENC platit. HAC eviduje 87 000 aktivních ENC karet, z čehož 40 000 bylo aktivováno ještě v r. 2008 a tedy růst je opravdu veliký. Největší zájem je o pakety v hodnotě 420-1000 HRK, které oproti r. 2008 zaznamenali růst prodeje o 70%.
Spuštěním druhých tunelových rour v tunelech Mala Kapela a Sv. Rok v průběhu roku 2009 na dálnici A1 se stala A1 v 100% délce plnoprofilová. To přineslo v 7. a 8. měsíci růst přemávky o 16,5-28,7% oproti r. 2008.
Zdroj: HRVATSKE AUTOCESTE d.o.o.
Na všech dálnicách ve správě HAC-u za prvních 8 měsíců 2009 projelo cca. 23,25 mil. vozidel, které platili mýtné v celkové výši cca. 889,83 mil. HRK bez DPH, což je růst o cca. 5% oproti r. 2008. Největší nárust přemávky byl na dálnici A3 Zagreb-Lipovac, což je růst o 4,6% oproti r. 2008. Nejvyšší příjmy a intenzity byli pak v 7. a 8. měsíci. Celkově největší přemávka ze všech dálnic HAC-u byla na dálnici A1 Zagreb-Split-Ravča a růst oproti r. 2008 je přes 15%.
Systém elektronického placení přes systém ENC je dostupní přes prodejní místa u HAC-a, na čerpadlech INA, OMV, Tifon a taky na místech, kde se dá ENC platit. HAC eviduje 87 000 aktivních ENC karet, z čehož 40 000 bylo aktivováno ještě v r. 2008 a tedy růst je opravdu veliký. Největší zájem je o pakety v hodnotě 420-1000 HRK, které oproti r. 2008 zaznamenali růst prodeje o 70%.
Spuštěním druhých tunelových rour v tunelech Mala Kapela a Sv. Rok v průběhu roku 2009 na dálnici A1 se stala A1 v 100% délce plnoprofilová. To přineslo v 7. a 8. měsíci růst přemávky o 16,5-28,7% oproti r. 2008.
Zdroj: HRVATSKE AUTOCESTE d.o.o.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:06:30, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Správce státních silnic I. třídy: Hrvatske Ceste
https://hrvatske-ceste.hr/
*má svůj vlastní prostor: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=119&t=1391
Intenzity provozu: https://hrvatske-ceste.hr/hr/stranice/p ... je-prometa
https://hrvatske-ceste.hr/
*má svůj vlastní prostor: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=119&t=1391
Intenzity provozu: https://hrvatske-ceste.hr/hr/stranice/p ... je-prometa
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 31.1.2021 13:47:01, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Re: Chorvatsko
Nějak v té mapce nevidím mezi plánovanými úseky most na Pelješac
/edit Diaľničiar: byl tady příspěvek na tehdejší mapu dálniční sítě, ale již není k dispozici; tento je ponechán kvůli zachování obsahu debaty
/edit Diaľničiar: byl tady příspěvek na tehdejší mapu dálniční sítě, ale již není k dispozici; tento je ponechán kvůli zachování obsahu debaty
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:15:34, celkem upraveno 1 x.
Důvod: /edit
Důvod: /edit
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Country: no ono to bude tím, že most na Pelješac nestaví HAC (hrvatske autoceste), ale HC (hrvatskeceste), což je mj. správce státních silnic, i když staví taky vícepruhové obchvaty Splitu nebo Rijeky a taky stavěl různé přivaděče k dálnici A1.
V současné době se zrovna v Chorvatsku vláda i média věnují tomu, zda-li je moudré pokračovat ve výstavbě tohoto mostního projektu aneb se zaměřit na levnější stavby, které taky podpoří růst ekonomiky.
Pelješacki most totiž bude stát 1,6-1,9 mld. HRK, ovšem když započítáte taky náklady na výstavbu napájecích komunikací, kompletní náklady na studie, projekty a průzkumy a DPH, suma se dostává téměř k 5 mld. HRK.
Abychom si rozuměli - protože pořád se to opakuje - A1 v oblasti Neumu nemá definitivní trasování, respektive pouze dvě náročné varianty: přes BiH aneb po pobřeží na pylonech. ... Stejně tak stojí i most Dr. Franja Tudjmana (nyní se jmenuje jinak, z politických důvodů se přejmenoval, ovšem teď si nevzpomenu) před Dubrovnikem - stavěný byl HC, nikoliv HAC a ani se zde již neplánuje momentálně změna, protože obchvat Dubrovniku se dá nyní udělat již pouze nákladným tunelem. I proto vypadla původní varianta A1 stavět až po Černou Horu. Od Dubrovnika po Černou Horu má jít "pouze" rychlostní silnice, což bude v praxi 2+2 Jadranska Magistrala s obchvaty. Ale to je hodně daleká budoucnost.
V současné době se zrovna v Chorvatsku vláda i média věnují tomu, zda-li je moudré pokračovat ve výstavbě tohoto mostního projektu aneb se zaměřit na levnější stavby, které taky podpoří růst ekonomiky.
Pelješacki most totiž bude stát 1,6-1,9 mld. HRK, ovšem když započítáte taky náklady na výstavbu napájecích komunikací, kompletní náklady na studie, projekty a průzkumy a DPH, suma se dostává téměř k 5 mld. HRK.
Abychom si rozuměli - protože pořád se to opakuje - A1 v oblasti Neumu nemá definitivní trasování, respektive pouze dvě náročné varianty: přes BiH aneb po pobřeží na pylonech. ... Stejně tak stojí i most Dr. Franja Tudjmana (nyní se jmenuje jinak, z politických důvodů se přejmenoval, ovšem teď si nevzpomenu) před Dubrovnikem - stavěný byl HC, nikoliv HAC a ani se zde již neplánuje momentálně změna, protože obchvat Dubrovniku se dá nyní udělat již pouze nákladným tunelem. I proto vypadla původní varianta A1 stavět až po Černou Horu. Od Dubrovnika po Černou Horu má jít "pouze" rychlostní silnice, což bude v praxi 2+2 Jadranska Magistrala s obchvaty. Ale to je hodně daleká budoucnost.
Re: Chorvatsko
Diaľničiar: Dík za info. Ale abych pravdu řekl, mám z toho mostu smíšené pocity. Pelješac je krásný, lidmi téměř zapomenutý kus přírody - právě proto, že je tam špatné spojení. A až se ten most postaví, to už A1 bude až do Ploče, tak se tam začnou stavět hotely, nahrnou se tam turisti, a bude po idyle.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko
Country: to co ste popsal, to je daň za rozvoj. ... Každá nová silnice, respektive většinou každá nová kapacitní silnice přináší sebou nejen více aut, ale především víc lidí a s tím jsou i služby a v případě moře taky infrastruktura pro turizmus.
Pelješac ale není ani národním parkem, takže bych to neviděl tak špatně s tím, že tam bude víc lidí.
Já osobně nevěřím tomu, že tenhle most na Pelješac bude již v roce 2011 otevřen. A na rok 2011 se přesunula dálnice po Ploče. Tak uvidíme, jak to nakonec bude.
Pelješac ale není ani národním parkem, takže bych to neviděl tak špatně s tím, že tam bude víc lidí.
Já osobně nevěřím tomu, že tenhle most na Pelješac bude již v roce 2011 otevřen. A na rok 2011 se přesunula dálnice po Ploče. Tak uvidíme, jak to nakonec bude.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Chorvatsko
jinak naprosto souhlasím - oproti Makarske apod. je Pelješac opravdu ráj. Taky bych byl pro vedení A1 přes území Bosny.