I/19 a I/34 Pelhřimov, obchvat
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Není to dáno také tím, že I/34 je zatím stále vedena jako E551 a proto se na ní staví přednostně před I/19? Musím přiznat, že pokud jedu z HK na Třeboňsko či Budějovicko, tak z Pelhřimova preferuji I/34 před I/19 a D3. Pokud jedu na Táborsko tak volím tzv. cestu přes "kotáry", čili jedu po bývalé I/33. Což je možná kapánek pomalejší, ale s podstatně nižším provozem a navíc po celkem slušných "dvojkách".
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Co je bývalá I/33?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Dneska jsou to tyto silnice:
I/29 mezi Pískem a Oltyní
I/19 mezi Oltyní a Táborem
II/137 v úseku Tábor - Mladá Vožice - Načeradec
II/150 v úseku Načeradec - Čechtice - Loket - Bezděkov
II/336 v úseku Bezděkov - Dolní Pohled
II(126 v úseku Dolní Pohled - Štipoklasy - Kutná Hora
I/2 v úseku Kutná Hora - Přelouč
II/333 v úseku Přelouč - Hradec Králové
a nakonec I/33 z Hradce Králové do Náchoda
I/29 mezi Pískem a Oltyní
I/19 mezi Oltyní a Táborem
II/137 v úseku Tábor - Mladá Vožice - Načeradec
II/150 v úseku Načeradec - Čechtice - Loket - Bezděkov
II/336 v úseku Bezděkov - Dolní Pohled
II(126 v úseku Dolní Pohled - Štipoklasy - Kutná Hora
I/2 v úseku Kutná Hora - Přelouč
II/333 v úseku Přelouč - Hradec Králové
a nakonec I/33 z Hradce Králové do Náchoda
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Kik: Taky jsem se v tom musel porýpat , jen jsem to dal do "rekategorizace" (http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=510)
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Díky!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Aktualizovaný leták:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 483361.pdf
Nepřipadá mi, že by v něm byla nějaká nová zásadní informace...... uvedení do provozu 2022, tak uvidíme no :-/
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 483361.pdf
Nepřipadá mi, že by v něm byla nějaká nová zásadní informace...... uvedení do provozu 2022, tak uvidíme no :-/
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
V tomto zatím nevidím nutnost. Pelhřimovem projedu naprosto bez problému. Intenzita dopravy na této silnici klesla. Spíš by se měli zaměřit na I/19 a zkapacitnit jí, například v některých místech udělat 3 pruhy. Později bych to viděl trasovat E551 po D3 + I/19.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
mishak: JJ. to si tady říkáme často (viz různá témata v I/34 a I/19)....
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Jako problematické vidím navrhované řešení MUOK 1/19 x 1/34 bez "bypass" HU(D1) - Tábor a složité míchání tranzitní dopravy ze směru Tábor - HU(D1) s místní dopravou PE - HU, PE - Tábor
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
apimen: tak tomu míchání se v konečném důsledku nevyhneš, spíš považuji za nešťastné, že dle náčrtku v letáku je jako průběžná preferovaná I/34, což je vlastně opačné řešení než je v místě spojení I/34 a I/19 dnes....
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Pokud zahájení bude až v roce 2022 tak to bude dokončená značná část D3 v JČ a obchvaty Kamene a Chýnova. Koncept by se potom mohl změnit. Pro napojení I/34 na I/19 směr JH do HU bych udělal samostatný odbočovací pruh. Jinak zvolený typ MÚK bych viděl jako nejvhodnější a nejlevnější.
Jinak jaký by byl podle Vás vhodnější a reálný typ MÚK, aby se sfoukly dvě mouchy jednou ranou, mimourovňové napojení "přivaděče" směrem od PE.
Jinak jaký by byl podle Vás vhodnější a reálný typ MÚK, aby se sfoukly dvě mouchy jednou ranou, mimourovňové napojení "přivaděče" směrem od PE.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Řešením by mohlo být zvýšení počtu jízdních pruhů horního kruhu na 3?
Problém vidím v míchání tranzitu Tábor - D1 s řidiči vyjíždějícími z nákupní zóny na severu PE všemi směry - HU, Č.Řečice (112) , J.H. Nebo nenapojovat 112 na OK ale do samostatné křižovatky na plánovaném severním obchvatu Starého Pelhřimova.
Problém vidím v míchání tranzitu Tábor - D1 s řidiči vyjíždějícími z nákupní zóny na severu PE všemi směry - HU, Č.Řečice (112) , J.H. Nebo nenapojovat 112 na OK ale do samostatné křižovatky na plánovaném severním obchvatu Starého Pelhřimova.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Udělal bych tam tohle, samozřejmě v režimu 1+1:
(https://www.google.cz/maps/place/Krem%C ... 4d15.60384)
(https://www.google.cz/maps/place/Krem%C ... 4d15.60384)
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Tak nejsem projektant, ani odborník na dopravní stavby a navíc nemám k dispozici ani žádná tvrdá dat o předpokládaných intenzitách - takže čistě intuitivně by mi přišlo lepší, kdyby ta devatenáctka procházela stejným způsobem jako teď navrhována i/34 a ta nová i/34 by se naopak promíchala s II/112 na a pak se napojily na příslušný směr I/19....(doufám, že jsem to popsal srozumitelně). Myslím, že by to víc odpovídalo tomu že ta I/19 je hlavnějšítah (a s vybudováním D3 VnL-ČB + Kámen + Chýnov bude ještě víc hlavnější), čemuž právě odpovídá i dopravní značení (hlavní x vedlejší) na místě,kde se tyto dvě silnice spojují dnes....
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Však až ŘSD uvidí letošní intenzity, tak se snad někdo odpovědný chytne za nos a nechá I/34 zaústit do kruháče a I/19 dá nepřerušovaně... Pevně doufám, že logika a realita zvítězí nad egem projektanta...
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
jednoznačně též souhlasím s názorem, že
- přímý směr by měl být zachován ve stávající podobě, tj. I/19
- že křížení (přesněji řečno rozpojení) takto frekventovaných jedniček se nemá řešit KO
- že do křižovatky dvou jedniček nepatří připojení výjezdu ze supermarketu
Ale ještě navíc nechápu další věc: proč není součástí stavby i v letáku naznačená přeložka I/19 kolem Starého Pelhřimova? To pak bude na cca kilometrovou přeložku řešit samostaně povolovací řízení, soutěž na zhotovitele...? Když uvážím jen náklady na to, že tam pak zhotovitel kvůli jednomu km bude stěhovat techniku, která už tam jednou bude stavět 5 km obchvat, tak je mi z toho řekněme smutno. S takovou se na ceny výstavby silnic srovnatelné třeba s Německem asi nikdy nedostaneme.
- přímý směr by měl být zachován ve stávající podobě, tj. I/19
- že křížení (přesněji řečno rozpojení) takto frekventovaných jedniček se nemá řešit KO
- že do křižovatky dvou jedniček nepatří připojení výjezdu ze supermarketu
Ale ještě navíc nechápu další věc: proč není součástí stavby i v letáku naznačená přeložka I/19 kolem Starého Pelhřimova? To pak bude na cca kilometrovou přeložku řešit samostaně povolovací řízení, soutěž na zhotovitele...? Když uvážím jen náklady na to, že tam pak zhotovitel kvůli jednomu km bude stěhovat techniku, která už tam jednou bude stavět 5 km obchvat, tak je mi z toho řekněme smutno. S takovou se na ceny výstavby silnic srovnatelné třeba s Německem asi nikdy nedostaneme.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Viděl bych dvě hlavní příčiny:ppepe píše:Ale ještě navíc nechápu další věc: proč není součástí stavby i v letáku naznačená přeložka I/19 kolem Starého Pelhřimova? To pak bude na cca kilometrovou přeložku řešit samostaně povolovací řízení, soutěž na zhotovitele...? Když uvážím jen náklady na to, že tam pak zhotovitel kvůli jednomu km bude stěhovat techniku, která už tam jednou bude stavět 5 km obchvat, tak je mi z toho řekněme smutno. S takovou se na ceny výstavby silnic srovnatelné třeba s Německem asi nikdy nedostaneme.
1) peníze
2) pozemky
při současné schopnosti a tempu vykupování pozemků se asi nechtějí dostat do situace, že budou mít vykoupeno 50% na každé části a zbytek bude zablokován místními blokátory.
To jsou takoví ti, co z principu odmítají cokoliv, co by jim sebralo byť jen metr z jejich pozemků. Narážím na takové často, jsou z principu proti, a zatímco u silnice/dálnice to lze trochu pochopit, v případě třeba chodníku jsou prostě proti, přestože je to i pro jejich blaho.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
S tím kruháčem se někdo po--mátl ne? A hlavně proč je "hlavní" I/34?
Zase, už pomalu tradiční, paskvil z dílny ŘSD.
Zase, už pomalu tradiční, paskvil z dílny ŘSD.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Já z toho mám dojem, že někdy někde před x lety, možná ještě před r. 1989 někdo rozhodl, že z ČB se k D1 bude jezdit po I/34, což tehdy tak i skutečně bylo, a proto se pak jako primární na křižovatce u Pelhřimova navrhla I/34. Možná to souvisí s tím, že kdysi byla I/34 plánována jako R34, což by pak samozřejmě dávalo smysl.
Mezitím ale život ukázal, že smysl by měla spíš D19, resp. I/19 jako SMV.
Mezitím ale život ukázal, že smysl by měla spíš D19, resp. I/19 jako SMV.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Možná je to blbost, ale dnes když sem jel na Krumlov mě tam napadla poměrně optimální pro tuto situaci MÚK jako je křižovatka I/3 s I/39.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
To neni vyjezd od supermarketu, ale prijezdova cesta od severozapadu do mesta, byvala I/19 nez se postavil obchvat.ppepe píše:jednoznačně též souhlasím s názorem, že
...
- že do křižovatky dvou jedniček nepatří připojení výjezdu ze supermarketu
Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
To ano, ale je tam ještě potřeba připojit město (Pražská ulice) a silnici II/112, jak se píše v příspěvku výše. Takže situace jako I/3 a I/39 nestačí. Proto jsem výše navrhoval něco jak tu křižovatku S33 a B37a s B34 u Kremsu v Rakousku, samozřejmě s méně jízdními pruhy, atd.mishak píše:Možná je to blbost, ale dnes když sem jel na Krumlov mě tam napadla poměrně optimální pro tuto situaci MÚK jako je křižovatka I/3 s I/39.
Viz zde: (https://www.google.cz/maps/place/Krem%C ... 4d15.60384)
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Přikládám souhrn intenzit ve formátu celkově vozidla(nákladní vozidla) za 24h dle sčítání ŘSD. Záp.obchvat je podivuhodná stavba z hlediska historie, odůvodnění i plánovani do budoucna.
-dokumentace současné verze mluví o kritických hodnotách transitu na Jindřich.Hradec v centru města 13000-19000 vozidel/24h. (což ovšem není transit ale celkový provoz, asi z 2/3 tvořen lokální dopravou) třeba jen slovíčkařím..
- ani pomocí ctrl+F v dokumentaci záp.obchvatu nenajdete "D3" - naopak tvrdí „v okolí města se nepředpokládají žádné další významné silniční stavby, které by se výrazně projevily v organizaci dopravy přes město“ a to je asi kde začíná průšvih i s navržením MÚK...(i novější dokumentace obchvatu Starého Pelhřimova mluví o významu propojení D1 a D3 a očekávanému narůstu dopravy po I/19 ) Oni asi vážně věřili že záp.obchvat bude hotov dlouho před dokončením D3 do ČB, nebo je to neskutečný šlendrián..
-pak tu máme mýto I.tříd od 2020.. dnes má nákladní trasnit před Pelhřimovem volbu při cestě na jih: přes JH zdarma, ale o něco pomaleji; nebo riskovat kopec v Chýnově a pak na bezpečnější/rychlejší D3 za 300-500kč mýtného. Až se v roce 2020 ceny mýtného srovnají, další část dopravy se přesune z I/34 na rychlejší a bezpečnější I/19 (s obchvatem Chýnova v té době)
- kosmetickou změnou bude někdy v budoucnu přeznačení cedulí navádějících na Čes.Budějovice. Nyní po I/34; předpokládám že ŘSD nebude novou dálnici dlouho tajit:) Závažnější ovšem je, že kdo jede "podle GPS" zvolí I/19 a D3 již dnes. Z Chýnova zkratku přes Turovec je to asi o 2km kratší a 10min rychlejší než "kochací I/34.. a na D3 stroje kopou
- spíše stagnující provoz na I/34 tak dostane luxusní silnici "duchů" pro 4-6tis vozidel/24h? zatímco Starý Pelhřimov může očekávat brzy 10tis/24h čistě transit - ti všichni si před staráčem budou muset zpomalit.. Myslím, že pokud by ŘSD projekt záp.obchvatu aktualizovalo, zjistilo by že existuje Starý Pelhřimov a D3:)
-první "přimknutá" varianta z roku ´97 byla tak blízko města, že by dnešní Agrostroj neměl kam dát nové haly:) občanstvo jí odmítlo; prvotřídka tak blízko byl nesmysl (leda by zarostla do města a dnes se tam opět jezdilo 50km/h..) Dnes zhruba v té trase zůstala v ÚP místní ulice (šikovně by naředila místní dopravu mezi sídlištěm a prům.zónami a šlo by kolem ní bydlet, v Pe nejsou pozemky:) ) -dokumentace současné verze mluví o kritických hodnotách transitu na Jindřich.Hradec v centru města 13000-19000 vozidel/24h. (což ovšem není transit ale celkový provoz, asi z 2/3 tvořen lokální dopravou) třeba jen slovíčkařím..
- ani pomocí ctrl+F v dokumentaci záp.obchvatu nenajdete "D3" - naopak tvrdí „v okolí města se nepředpokládají žádné další významné silniční stavby, které by se výrazně projevily v organizaci dopravy přes město“ a to je asi kde začíná průšvih i s navržením MÚK...(i novější dokumentace obchvatu Starého Pelhřimova mluví o významu propojení D1 a D3 a očekávanému narůstu dopravy po I/19 ) Oni asi vážně věřili že záp.obchvat bude hotov dlouho před dokončením D3 do ČB, nebo je to neskutečný šlendrián..
-pak tu máme mýto I.tříd od 2020.. dnes má nákladní trasnit před Pelhřimovem volbu při cestě na jih: přes JH zdarma, ale o něco pomaleji; nebo riskovat kopec v Chýnově a pak na bezpečnější/rychlejší D3 za 300-500kč mýtného. Až se v roce 2020 ceny mýtného srovnají, další část dopravy se přesune z I/34 na rychlejší a bezpečnější I/19 (s obchvatem Chýnova v té době)
- kosmetickou změnou bude někdy v budoucnu přeznačení cedulí navádějících na Čes.Budějovice. Nyní po I/34; předpokládám že ŘSD nebude novou dálnici dlouho tajit:) Závažnější ovšem je, že kdo jede "podle GPS" zvolí I/19 a D3 již dnes. Z Chýnova zkratku přes Turovec je to asi o 2km kratší a 10min rychlejší než "kochací I/34.. a na D3 stroje kopou
- spíše stagnující provoz na I/34 tak dostane luxusní silnici "duchů" pro 4-6tis vozidel/24h? zatímco Starý Pelhřimov může očekávat brzy 10tis/24h čistě transit - ti všichni si před staráčem budou muset zpomalit.. Myslím, že pokud by ŘSD projekt záp.obchvatu aktualizovalo, zjistilo by že existuje Starý Pelhřimov a D3:)
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
to Ricos: velmi, velmi přesně. Tyto relace jezdí vcelku pravidelně a troufnu si říct, jaký se dá vývoj.
1. stavba západního obchvatu Pelhřimova se víceméně chystá, není to samozřejmě nějaký kvapík, ale chystá.
2. po dostavbě obchvatů Chýnova a vesnice Kámen (2020) dopravní intezity v Pelhřimově zákonitě porostou
3. v té době bude západní obchvat stále v očekávání, ale konečně se příprava rozeběhne plným tempem
4. okolo roku 2022-2023 se dočkáme obchvatu, nicméně do kritické situace se dostane úsek Pehřimov - Humpolec (D1). Takže očekávám nápady ve smyslu předělání všech úrovňových křížení na MÚK a střídavý třípruh
5. Načež mezi lety 2025-2028 se to s velkou slávou dokončí, aby se okolo roku 2030 zjistilo, že toto trasování je ideální na vedení D19 a předělá se to celé....
1. stavba západního obchvatu Pelhřimova se víceméně chystá, není to samozřejmě nějaký kvapík, ale chystá.
2. po dostavbě obchvatů Chýnova a vesnice Kámen (2020) dopravní intezity v Pelhřimově zákonitě porostou
3. v té době bude západní obchvat stále v očekávání, ale konečně se příprava rozeběhne plným tempem
4. okolo roku 2022-2023 se dočkáme obchvatu, nicméně do kritické situace se dostane úsek Pehřimov - Humpolec (D1). Takže očekávám nápady ve smyslu předělání všech úrovňových křížení na MÚK a střídavý třípruh
5. Načež mezi lety 2025-2028 se to s velkou slávou dokončí, aby se okolo roku 2030 zjistilo, že toto trasování je ideální na vedení D19 a předělá se to celé....