Řecko

Země EU kromě Česka
Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI Řecko neopustil a doposud má prostřednictvím svých firem následující zastoupení v těchto projektech v rámci PPP :arrow:

Athens–Corinth–Patras motorway, délka 201 km, podíl 30%, koncese do r. 2038 (ve výstavbě)
Maliakos–Kleidi motorway, délka 230 km, podíl 14%, koncese do r. 2038 (ve výstavbě)
Charilaos Trikoupis Bridge, Peloponnese–mainland, podíl 57%, koncese do r. 2039 (Rion - Antirion)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 16.3. se odevzdal do provozu 19 km dlouhý úsek dálnice A1 kolem Malian Gulf od Stylida do Raches. Prozatím v 1/2 profilu, na plný profil to bude další týden.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 11:53:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Bourá se a staví nové napojení na most Rion - Antirion :arrow:



Koncesionář: http://www.olympiaodos.gr/

Jinak i když to nyní v Řecku je horké, dálnice se staví jak je psáno ve vláknu a to nyní díky stimulům z EU speciálně na dálnice, ten balík se rozjel a systémem PPP (tvrdě zpoplatněno téměř bez výjimek) se tento typ infrastruktury rozvíjí. Státní finance jsou minimální a co se týče renovací silnic, tak v této oblasti se za poslední roky neustále ubírá, ale nemám k dispozici žádnou studii ohledně této problematiky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.12.2017 18:48:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Řecko

Příspěvek od Dr.Fe1 »

O výstavbě toho mostu na fotce jsem viděl TV pořad. Velmi technicky komplikované řešení vzhledem k tomu, že je to seismicky aktivní oblast a podloží je písek. Řešili tam spoustu problémů o jakých se stavařům běžných dálničních mostů ani nezdá. Pokud je to tedy ten most o kterém byl pořad :) ale asi ano. Je zajímavé, že na takovéto projekty se v krachujícím Řecku zdroje našly (asi to šlo z větší části z EU).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Je tady více informací i o mostě i o výstavbě dálnic v zemi i stav několik let dozadu i poslední částky na dofinancování z EU fondů, tak se nebudu opravdu opakovat. Odevzdání do provozu bylo na OH v roce 2004, to již sice bylo známo, že Řecko hospodaří se schodkama a kamufluje se dluh, ale od záchrany a nějaké světové krize ještě dost let daleko, tak to vyčítat je hodně zvláštní. Financování mostu bylo složeno z řeckého rozpočtu, úvěru od EIB a koncesionáře.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Řecko

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Berete to něják vyčítavě, když člověk nezná nazpaměť celé fórum. Stačí upozornit, že to někde už je. Jinak já nikomu nic nevyčítám, jen se podivuji, že se zdroje v takto chudé zemi našly.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Vůbec ne, ale od toho tady ty příspěvky jsou a vy když nedáte tu námahu pročíst si fakta, tak pak píšete bludy, tak se nedivte reakci.

Jo a jsou ještě chudší země a mají lepší dálniční spojení mezi 2 největšími městy, než má ČR. To se málokdy dá srovnávat, záleží na mnoha faktorech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady se ta výstavba z těch EU fondů docela rozběhla. Nějak o tom neinformuji, prostě se staví. :P





Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.12.2017 18:48:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 18.4. se odevzdala do provozu 47 km dlouhá dálnice A71. Spojuje města Sparta a Megalopoli. Jedná se o 4-pruhovou zpoplatněnou komunikaci.

Zdroj: http://www.iefimerida.gr/news/262768/at ... nitodromos
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše zmíněnené dálnici ještě videa:





Zde ještě pro připomenutí základní údaje kolem 670 km dlouhé dálnice Egnatia Odos:

http://www.roadtraffic-technology.com/projects/egnatia/

*po anglicky, ale snad je všemu rozumět

Ještě doplním, že rozsah silniční sítě dálničního typu tedy dálnice, rychlostní silnice a zkapacitněnené komunikace neustále stoupá a prakticky v této dekádě vzroste o více jak 100% (z úrovně 1.100 km na 2.500 km). Cíl je až na úrovni 2.800 km. Dálnice jsou povětšinou tvrdě zpoplatněné. Informace o zpoplatnění a MPR jsou pak zde: http://www.tolls.eu/greece . Dálnice jsou páteřní komunikace, silnice dálníčního typu jsou komunikace, které napájí města na dálnice. Pak jsou v tom ještě další přivaděče k turistickým centrem a okruhy, obchvaty atd.

O stavu ostatní silniční sítě nemám relevantní informace.

Hospodářství:

*nezaměstnanost pozvolna klesá a je na úrovni kolem 24-25%, ale nezaměstnanost mladých je na úrovni 52% :ko:
*HDP, které bylo v roce 2008 na úrovni 354 mld. € s promítnutím černé ekonomiky do HDP (!) je nyní na úrovni 240 mld. €, poslední roky klesá jen nepatrně, údaje za rok 2015 ještě nejsou zcela k dispozici
*čistý vládní dluh je na úrovni 177% HDP k 01/2016
*vláda z HDP potřebuje na svůj chod 55%

Následující roky nemá mít Řecko problémy ohledně dluhu, ale za několik let bude potřebovat buď další pomoc anebo odpuštění části dluhů. To, že se zde dostavují dálnice je politické rozhodnutí nad řámec Řecka. Projekty, které jsou rozběhnuté a byla by chyba je nedostavět ale už nenacházejí pochopení u soukromých bank a samotní investoři nenchází další možnosti. Dobrá zpráva pro Řecko je, že dosavadní koncesionářské skupiny Řecku věří a investují do spravovaných kilometrů i nad rámec pro zvýšení kvality infrastruktury. EK trvá i nadále na tom, aby Řecko postupně převedlo státní dálnice do soukromých rukou formou udělení koncesí a získalo tak další miliardy €. Celkový rozsah plánované privatizace infrastruktury v hodnotě 50 mld. € se ale jeví jako vysoce nereální a bude to spíš zlomek této částky. Řecko jako takové je ve strukturálních problémech již řadu let a do dálnic téměř nikdy na dluh neinvestovalo. Do krize to byla forma koncesí s mýtem a jen minimální tranže bokem formou stínového mýta a poté finance EU např. do projektu Egnatia Odos. Řecké zadlužení vzniklo pro obrovské náklady na chod státu a sociální výdaje a investice do armády. Dopravní infrastruktura do toho nespadala.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Na dálnici A27 se dne 20.5. odevzdalo do provozu 14,5 km v severním Řecku a to mezi Florina a st. hranicí s Makedonii (FYROM) u Niki
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.12.2020 17:29:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Řecko marně hledá cestu z potíží, místní jsou pesimističtí

25. 8. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Relativně klidné řecké léto může budit dojem, že se ekonomická situace v zemi stabilizovala. Rok poté, co si Atény s věřiteli ujednaly třetí záchranný program, však mezi místními nadále panuje pesimismus. Kombinace roky aplikovaných úsporných opatření a zvyšování daní vede spíše k chudobě obyvatelstva a daňovým únikům než k přesvědčivému hospodářskému oživení.

„Pokud budeme pokračovat touto cestou, můžeme očekávat čtvrtý, nebo dokonce pátý záchranný balík. Nevidím žádný pokrok. Ekonomika stagnuje, soukromý sektor je zdevastovaný. Veřejná správa je podfinancovaná a neefektivní,“ podotýká podle listu The Guardian profesor aténské univerzity Aristides Hatzis.

Řecká ekonomika sice ve druhém čtvrtletí v porovnáním s uplynulým obdobím překvapivě vzrostla o 0,3 procenta, meziročně však zaznamenala pokles o 0,7 procenta. Oživení navíc může být jen dočasné. Země za ně částečně vděčí zdařilé turistické sezoně, která není výsledkem snahy jejích představitelů, ale strachu Evropanů z terorismu.

Komentátoři navíc podotýkají, že kvůli daňovým únikům jsou státní příjmy z cestovního ruchu beztak nižší, než by se na základě počtu turistů dalo očekávat. Další zprávy jsou ještě méně příznivé. Export v prvním pololetí ve srovnání se stejným obdobím minulého roku poklesl o osm procent. Už loni přitom zaznamenal propad proti roku 2014.

Stát nedokáže zvýšit příjmy

Atény nejsou v době nepřesvědčivého hospodářského výkonu schopné vymanit se z chronických dluhových potíží. Míra zadlužení v současnosti dosahuje 176 procent HDP. Někteří experti zpochybňují smysluplnost tvrdých fiskálních požadavků věřitelů. Vláda se v médiích pochlubila tím, že přebytek primárního rozpočtu za prvních sedm měsíců roku dosáhl 3,5 miliardy eur a překonal tak cíl stanovený na 2,7 miliardy.

Ve skutečnosti se však kabinet zřejmě dostal do začarovaného kruhu, kdy se mu nedaří plnit příjmové plány, a kvůli zajištění přebytku stále osekává výdaje. Mimo jiné odkládá platby soukromým dodavatelům, kteří pak nemají prostředky ani motivaci k odvodu daní. Stoupající daně a odvody stále více zatěžují také domácnosti.

V prvním čtvrtletí kvůli nim meziročně poklesly jejich příjmy téměř o dvě procenta. Mimořádně špatně jsou na tom nejchudší obyvatelé. Dolních dvacet procent zaznamenalo od roku 2009 propad v příjmech o 42 procent.

Země se na začátku léta dočkala už šestého zvýšení daně z přidané hodnoty od počátku krize, z 23 na 24 procent. Podle kritiků opatření pouze sníží tržby a zvýší daňové úniky. Statistiky jim zatím dávají za pravdu. Červencové příjmy z DPH byly proti loňsku přes vzrůst sazby nižší.

Mladí pracují za nízké mzdy na částečné úvazky

Někteří živnostníci podotýkají, že kdyby plnili povinnosti vůči státu, čekal by je brzký krach. Zmíněný britský deník popsal příběh dvou sourozenců, kteří před rokem přestěhovali své kadeřnictví z rušné ulice do dvoupokojového bytu. „Když nevydáváme účtenky, vyhýbáme se placení daní a sociálního pojištění, tak jen taktak vyjdeme,“ přiznali. Podobná podnikatelská praxe je poměrně běžná.

Část lidí boj o živobytí vzdala a odešla raději jinam. Odhaduje se, že od počátku krize emigrovalo zejména kvůli nedostatku pracovních příležitostí zhruba půl milionu Řeků. Nezaměstnanost v poslední době klesá, v porovnání s ostatními zeměmi Evropské unie s výjimkou Španělska je však stále velmi vysoká. Vznikající místa navíc nejsou příliš lukrativní.

„Zdá se, že starší pracovníci jsou propouštěni a nahrazováni mladšími, levnějšími,“ podotýká řecký list Kathimerini. Podle statistik v prvních sedmi měsících roku tvořily zhruba polovinu náborů částečné úvazky s platem pod 400 eur, což zároveň znamená i nižší odvody do státní pokladny.

Bruselu lidé nevěří, Tsipras je také zklamal

Část Řeků během let úsporných opatření žila nadějí, že se jejich podmínky zlepší radikální změnou vlády. Po loňských opakovaných volbách, podivném referendu a nové dohodě s věřiteli však mnozí ztratili víru i v levicovou Syrizu a jejího lídra Alexise Tsiprase. Zklamaní obyvatelé nadále viní za své problémy i Evropskou unii a její představitele.

Z některých průzkumů by se dalo usuzovat, že protievropské nálady dokonce sílí. Loni v létě bylo sedm z deseti Řeků přesvědčeno, že země musí zůstat v eurozóně za jakoukoli cenu. Poslední data ale ukazují, že kdyby se letos v červenci konalo referendum o zachování společné měny, odpovědělo by kladně jen 54 procent voličů. Více než třetina by jich požadovala návrat k drachmě.

Řekové pozorně sledovali britské hlasování o vystoupení z Evropské unie. „To, co zažívali ve Spojeném království a co vedlo k odhlasování brexitu, tedy nezaměstnanost, úpadek sociálního státu, zažíváme i my v Řecku a možná ještě ve větším měřítku,“ podotýká odpadlík od Syrizy Janis Zerdelis. Ne všichni si jsou ale srovnáním své vlasti s Británií jisti.

„Nebojím se případného grexitu. Ale Řecko nemá těžký průmysl jako Spojené království. Nic nevyrábíme. Proto předpokládám, že by pro nás byl grexit ještě tvrdší,“ citoval server International Business Times třicetiletou zaměstnankyni benzinové pumpy na předměstí Atén.

Také někteří experti varují, že odchod Řecka ze společnosti zemí platících eurem by nezažehnal všechna rizika. Kupříkladu analytici Citigroup přitom míní, že jde o reálný scénář v horizontu jednoho roku až tří let. Banka je pesimistická nejen pokud jde o ekonomický vývoj, ale také o politickou stabilitu země. Spekuluje se, že by se Řecko mohlo kvůli rostoucí nepopularitě Tsiprase dočkat dalších voleb. V červencovém šetření pro televizi Skai vyjádřilo nespokojenost s prací vlády 86 procent tázaných. V průzkumech má nad Syrizou přesvědčivý náskok konzervativní Nová demokracie.

Převzato z deníku E15. Autor: Karolína Flaszová.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/re ... 81622.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Začátkem měsíce se odevzdala do provozu 1. sekce dálnice A8 formálně do provozu (tzv. Olympia Odos) mezi Ancient Corinth - Kiato.

Premiér strihá pásku:



Video od koncesionáře:



Zde ještě stav z realizace dálnice A29:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Thessaloniki - západní vnitřní ring road, křižovatka Ekfarpia odevzdaná do užívaní v 10.9. :arrow:

Obrázek

Obrázek

Zdroj a další fotky a informace: http://www.avatonpress.gr/2016/09/blog-post_283.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Autostráda středního Řecka E-65

Moderní 6-proudová autostráda, která bude hlavní cestní tepnou středního Řecka. Jde o 175 km dlouhou zcela novou silnici, která cez Lamiu a Thessálskou nížinu propojí PAThE s diálnicí EGNATIA ODOS. Projekt je realizován formou PPP a byl zadaný koncernu HELLENIC AUTOPISTAS.
Zde je aktuální stav samotné výstavby; údaje jako takové neopravuji:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 19.11. se odevzdal do provozu obchvat Kalamata na dálnici A7. Jedná se o 11,5 km dlouhý úsek od Thouria severním vedením kolem Kalamata.

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.12.2020 17:30:36, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Do výše uvedeného příspěvku jsem přidal i video z úseku. :idea:

A nyní přináším více informací z Řecka najednou ... :arrow:

1. ... nejdříve jak si stojí 5 hlavních tahů silniční infrastruktury, jak vidíte ten 9. měsíc jsem zachytil
Snímka.PNG
Snímka.PNG (63.75 KiB) Zobrazeno 12846 x
2. ... projekty metra v Aténách a Thessaloniki (přelíná se s bodem 3, ale tady více konkrétních informací)

Aténská linka metra č.4 se bude v roce 2017 tendrovat.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (45.06 KiB) Zobrazeno 12846 x
Hlavní linka metra v Thessaloniki bude v provozu v roce 2020.
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (70.11 KiB) Zobrazeno 12846 x
3. ... 23 největších projektů podporovaných EU, já vybírám "jen" ty dopravní
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (69.97 KiB) Zobrazeno 12846 x
4. ... již brzo se začne tendrování pro severní krétskou dálnici
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG (48.15 KiB) Zobrazeno 12846 x
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG (45.61 KiB) Zobrazeno 12846 x
5. ... začíná se privatizace dálnice Egnatia Odos
Snímka6.PNG
Snímka6.PNG (61.02 KiB) Zobrazeno 12846 x
zdroj uvedených dokumentů je infrastrukturní portál Řecka
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

na doplnění bodu 1. předchozího příspěvku

Tempi and Platamonas Detour to operate in March 2017 :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (50.86 KiB) Zobrazeno 12735 x
Koncesionář: http://www.aegeanmotorway.gr/en/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Peloponnese: Olympia Motorway and its 12 modern tunnels :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (79.65 KiB) Zobrazeno 12668 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

(třeba) na straně 2 píšu o dálnici A7, kterou spravuje koncesionář MOREAS a dne 23.12. nastal ten velký den, kdy se do provozu odevzdal poslední úsek kolem města Kalamata :arrow:
pegasus_LARGE_t_85761_14318651.JPG
pegasus_LARGE_t_85761_14318651.JPG (555.72 KiB) Zobrazeno 12553 x
A7 se skládá ze 2 částí a to Corinth - Kalamata: 159 km a Lefktro - Sparta: 46 km, tedy celkem 205 km soukromé dálnice. Na celé dálnici je 251 mostů v celkové délce 12,6 km a 5 tunelů: Sterna: 900 m, Neohori: 700 m, Artemisio: 1.4 km, Kalogeriko: 700 m, Rapsomati: 1.3 km. Koncesionář MOREAS je 1. PPP projekt, ve kterém mají dominanci místní společnosti: AKTOR Consessions SA (71,67%), J&P AVAX (15%) a INTRACOM SA Holdings (13,33%). Dálnice se prvně tendrovala v roce 2005, koncese se podepsala o 2 roky později s MOREAS, výstavba pak plně jela i v nejvíce problematickém období 2011 - 2013, ale zásadně zpomalila v období 2013 - 2015, ale toto období se povedlo překonat.

Cestovní čas Atény - Kalamata se zkracuje na 2 a 1/4 hodiny. :P

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pokračováním je i další zprovozněná stavba, nikoliv dálniční, obchvat Sparty v rámci státní silnice č. 39, kde část již byla v provozu a do provozu se dostala i 9 km etapa, takže délka celého obchvatu činí 16,8 km. Obchvat tvoří silnice kolem Sparty, dalších 2 obcí a vojenského areálu.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.12. se odevzdal do provozu 1. úsek na dálnici Ionia Odos :arrow:

*jde o 26 km dlouhý úsek dálnice
*provozovatel: Nea Odos: http://www.neaodos.gr/
*podepsání koncese proběhlo 19.12.2006, dostavbu zpomalila finanční a dluhová krize
*je to dálnice A5 v úseku Kouvaras - Amfilochia



V Řecku se nyní staví cca. 400 km dálnic:

A1: kolem 25 km
A3: 78 km
A5: kolem 100 km
A8: 100 km
A25: 10 km
A52: kolem 50 km
A29: 20 km
A90: 9 km
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Řecko připravuje do realizace výstavbu nové dálnice na Krétě. Jedná se o nové spojení Chanie a Heraklionu v délce cca. 140 km. Prozatím není zřejmé jak se to bude financovat ani jaký pak bude provozní model. Není jasné, zda to půjde přes nějaký PPP projekt nebo státní výdaje. V tom prvním případě je problémem následné zpoplatnění, protože Kréťané nechtějí za dálnici platit za 1 km. Pak by záleželo na ochotě EIB profinancovat projekt. Na druhou stranu vláda si nemůže dovolit financovat stínové mýto pro státní dluh. Tak či tak se připravuje tendr nejdříve v roce 2018 až se vyřeší otázky kolem financování a provozování a výkup pozemků, což je další problém, na který upozorňují odbornící, protože ceny pozemků jdou zde vyšší než na řecké pevnině. Krétská dálnice má skratku VOAK. Ohledně problému s provozem je známo třeba to, že Egnatia Odos, kterou financovala EU přes fondy je udržováná přes kontrakty a za tuto "těžkou údržbu" stát platí nemalé peníze, což je další zátěž, kterou se chce již Řecko vyvarovat. Dálnice by za vyhlášení tendru v roce 2018 byla ukončená v roce 2023. Mít toto dálniční spojení je snem dekád na tomto řeckém ostrově ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Řecko

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro ulehčení zde označení dálnic a jejich jména:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (47.25 KiB) Zobrazeno 18122 x
Zde pak mapa z wiki:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (691.24 KiB) Zobrazeno 18122 x
A nyní důležitá informace: vláda oznámila, že Řecko dělí 2 měsíce od dokončení dálnice A1, Aegen Motorway, která spájí Atény a Thessaloniki, tedy 2 největší města státu. Výstavba dálnice tak trvá 45 let. Před dokončením jsou náročné úseky, třeba se 6 km tunelem. Ve výstavbě je poslední 25 km dlouhý úsek mezi Evangelismos a Skotina, na kterém se nacházejí 3 tunely. Po dokončení se zásadně zkrátí cestovní čas. Mýtné se začne vybírat až v roce 2018.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“