BUSpruhy
BUSpruhy
Musim říct, že když jsem letos v létě narazil na nově přeznačený pruh pro "bus+taxi (+kolo)", zastesklo se mi po cizině. Může mi někdo vysvětlit, proč by individuální doprava jako je TAXI mělo zrovna mít přednost? Moje myšlenky směřují do Vancouveru v Kanadě, kde bylo mnoho pruhů pro autobusy a "obsazené automobily" (tedy ty, které vezou 3+ lidí). Proč jsou u nás upřednostněny taxíky?
Re: BUSpruhy
Já zase zvýhodnění pro taxi ve městě chápu. Je to doprava pro lidi, kteří si ssebou netahají vlastní plechovku = nezabírají parkovací místo, prostor, a zároveň je nelze dostat do MHD. Spíš je otázka, jestli se to dneska s buspruhy trochu nepřehání, případně zda by nešlo alespoň omezit časově na špičky.
Re: BUSpruhy
spousta jich je časově omezených... a má to hlavně výhodu v tom, že lidi nečtou ty dotatkový tabulky a mimo platnost je pruh také prázdný
doplním pár info:
preference celkově: http://www.ropid.cz/preference/preferen ... 5x750.html
seznam BUS pruhů s podrobnostmi: http://www.ropid.cz/files/img-pref/buspruhy_prehled.pdf
vlákno v našem fóru: http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=208
a perlička na závěr: http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 3.JPG.html
Jedná se o historicky první použití nového typ značky IP44a "Pruh vyhrazený nehodám autobusů"
ve středu tam ta značka ještě byla
doplním pár info:
preference celkově: http://www.ropid.cz/preference/preferen ... 5x750.html
seznam BUS pruhů s podrobnostmi: http://www.ropid.cz/files/img-pref/buspruhy_prehled.pdf
vlákno v našem fóru: http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=208
a perlička na závěr: http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 3.JPG.html
Jedná se o historicky první použití nového typ značky IP44a "Pruh vyhrazený nehodám autobusů"
ve středu tam ta značka ještě byla
Re: BUSpruhy
Však ono to omezený většinou je, akorát je ta špička dost dlouhá. Tady u Krče to platí 6-10 a 14-19, jestli se nepletu (plet jsem se, je to ještě horší .. opraveno).
Co se týče čitelnosti dodatkových cedulí, tak nejlepší je to na jižní spojce, kde jsou pod povolenou stovkou mrňavý dodatkovky, že platí jen v noci k ránu .. pro neznalý za špatnýho osvětlení v tý stovce ;-] skoro nečitelný. Neměla by tam bejt stanovená nějaká minimální velikost a tučnost písma?
Co se týče čitelnosti dodatkových cedulí, tak nejlepší je to na jižní spojce, kde jsou pod povolenou stovkou mrňavý dodatkovky, že platí jen v noci k ránu .. pro neznalý za špatnýho osvětlení v tý stovce ;-] skoro nečitelný. Neměla by tam bejt stanovená nějaká minimální velikost a tučnost písma?
Re: BUSpruhy
Mně na tom spíš vadí, že to značení nemyslí na lidi, kteří netuší, kolik se na silnici pro motorová vozidla ve městě může normálně - a že jich není málo ( schválně to zkuste dát svým známým coby kontrolní otázku ). Je fakt, že by to měli všichni znát a cizinci se to mají naučit na hranicích, ale stejně.. Teď už je sice na JS i proměnlivé značení, ale i tak by bylo férovější nad tu stovku osadit ještě osmdesátku. Na Západě se nejvyšší povolená rychlost takto "redundantně" osazuje běžně.
Re: BUSpruhy
No máte pravdu, tady je spíš běžný že se místo dbaní na bezpečnost a informace šoférům ouřad snaží je na nějakym špeku nachytat. Typickej je třeba ten případ v Mělníce, kde se taky k tý ceduli "měření radarem" na zrušený vlečce neobtěžovali dát třicítku, protože by málo vybrali. A v obcích je to už vůbec pakárna, tam je na začátku nějaká "zona XX" a kdo si to má pamatovat, když je to v každý díře jinak.
Mmch maj třeba v Rakousku a Německu a jiných ostrovech civilizace vůbec tuhle kategorii, "erko v obci"? Nějak jsem o tom dosud nic neslyšel.
Mmch maj třeba v Rakousku a Německu a jiných ostrovech civilizace vůbec tuhle kategorii, "erko v obci"? Nějak jsem o tom dosud nic neslyšel.
Re: BUSpruhy
Pokud se nepletu, tak tuto stupidní vymoženost máme pouze my a slováci. Ti to navíc dotáhujou k dokonalosti tím, že před Bratislavou je ze všech směrů ohromná cedule která na to upozorňuje.jonáš píše:Mmch maj třeba v Rakousku a Německu a jiných ostrovech civilizace vůbec tuhle kategorii, "erko v obci"? Nějak jsem o tom dosud nic neslyšel.
Re: BUSpruhy
Koukám, že tu máme už dlouho BUSpruhové téma...
A U Plynárny... tram zastávky s chodníkem vytaženým ke kolejím...
Na tu Úvalskou jsem zvědav, hlavně řešení těsně před ČernokosteleckouPraha upřednostní autobusy, plynulý průjezd zajistí preferenční pruhy
6. ledna 2017 19:00
Ulice, v nichž budou jízdní pruhy pro autobusy
Připravené k realizaci - Leden 2017
trvale Svatovítská od výjezdu z Blanky k Vítěznému náměstí Duben 2017
Evropská – úsek mezi ulicí Přední a zastávkou Nad Džbánem
Průmyslová – směrem k Černokostelecké, zkušební realizace přechodnou úpravou
Úvalská – celá ulice až k Černokostelecké
Chlumecká – směrem do Horních Počernic
U Plynárny – po tramvajové trati od ulice Nad Vinným potokem k zastávce Chodovská
Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-pruhy-pro-a ... zpravy_rsr
A U Plynárny... tram zastávky s chodníkem vytaženým ke kolejím...
Re: BUSpruhy
Úvalskou bych řešil nejsnáz asi od Olšin levým. Ovšem nejvíc zdržení tu působí MHD sama sobě, tramvajové volno na Černokostelecké to umí držet neskutečně dlouho, jinak ta křižovatka vcelku stíhá.
Království a půl princezny za 511.
Re: BUSpruhy
Ještě mě tak napadlo k té Průmyslové: zahájit zkušební provoz v lednu, kdy se v úseku kolony prakticky nevyskytují, mi přijde poněkud neúčelné.
Království a půl princezny za 511.
Re: BUSpruhy
tu Průmyslovou to pěkně zazdí
nyní byl průjezd Českobrodská - JS celkem plynulý, protože pravý odbočil skoro bez zastavení
teď se bude stát v koloně s těmi, co jedou přes křižovatku
prostě další ze super nápadů z dílny socanů...
a ta Chlumecká
no jsem zvědav, kolona je tam jen v místě, kam se buspruh stejně nevejde...
nyní byl průjezd Českobrodská - JS celkem plynulý, protože pravý odbočil skoro bez zastavení
teď se bude stát v koloně s těmi, co jedou přes křižovatku
prostě další ze super nápadů z dílny socanů...
a ta Chlumecká
no jsem zvědav, kolona je tam jen v místě, kam se buspruh stejně nevejde...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: BUSpruhy
BUSpruh je ale z druhé stranyMike píše:tu Průmyslovou to pěkně zazdí
nyní byl průjezd Českobrodská - JS celkem plynulý, protože pravý odbočil skoro bez zastavení
teď se bude stát v koloně s těmi, co jedou přes křižovatku
prostě další ze super nápadů z dílny socanů...
nebo je realita jiná?...začal s novým rokem fungovat ve zkušebním režimu v jižní části páteřní Průmyslové ulice až k Černokostelecké
Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-pruhy-pro-a ... zpravy_rsr
Re: BUSpruhy
Realita se shoduje. Buspruh od Kabla k Černokostelecké.
Království a půl princezny za 511.
Re: BUSpruhy
A dneska ráno ho opět všichni ignorovali
Re: BUSpruhy
Jak jsem psal jinde, vzhledem ke kvalitě provedení vodorovného značení (to by třeba trklo víc lidí, na cedule v hejnech reklam "nikdo" nekouká) se není čemu divit.
Království a půl princezny za 511.
Re: BUSpruhy
Vzdáleně k Bus pruhům. Od soboty metro projíždí stanici Jinonice a je nahrazeno posilenou linkou 137. V ulici U Santošky a Ostrovského před Ženskými domovy je bus pruh, který má urychlit jízdu. V Ostrovského moc nefunguje U Santošky myslim skvěle. Včera ale začali na křižovatce zmíněných dvou ulic rekonstruovat kanalizaci a to tak, že autobus se při průjezdu nevyhne s protijedoucimi osobaky. Tomu říkám koordinace náhradní autobus za metro zablokuji v nejkritictejsim místě jeho trasy. Rekonstrukce kanalizace obvykle trvá těch 8-9 měsíců a to bude uzavřená i stanice metra.
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Re: BUSpruhy
Nejsmutnější je, že se v některých případech jedná o reakci na stav vytvořený ne množstvím aut, ale lokální chybou, která tyto problémy působí.
1) Svatovítská - stažení do jednoho pruhu na vjezdu Vítězné náměstí kupodivu působí problémy směrem k M. Horákové i od Podbaby. Začlo se křičet jak je to neúnosné, provedly se preferenční pruhy. To, že autem už se ve špičce v těchto místech skoro nedá jezdit, nikoho netrápí. Ale chyba se stala 6 let zpátky.
2) Evropská - tam jezdím jenom v noci:) mel jsem pocit, že dva pruhy vždy fungovaly. Ve chvíli, kdy se provedla preferenční opatření, vznikají kolony. Pro plánovače jistě důkaz toho, jak jsou ta opatření potřeba.
3) Chlumecká - problémy žádné až do spuštění SSZ Náchodská - Božanovská. Dnes autobusy stejně jezdí prostředním až MOLce a pak se zařadí. Tak jsem zvědav, co vymyslí.
4) Průmyslová - problémy už dnes, situace se tím nevyřeší, naopak zhorší. Je také otázka, zda kvůli těm 3 denním bus linkám, které jezdí ve špičce 5x za hodinu, je tak moc třeba provádět opatření.
5) U Plynárny - Asi jediné rozumné, i když kolonu u zastávky Chodovská si stejně vystojí.
6) Úvalská mi nikdy nepřišla kritická ani ve špičce.
Nevíte někdo, v jaké je fázi nebo jestli skutečně běží příprava rozšířní Strakonické DC kvůli preferenci tak, jak bylo řečeno někdy loni, když spouštěli BUS pruh?
Ad Bobek: Moc "krásně" je provedeno stažení do 1 pruhu u zastávky Hloubětín DC. Včera jsem tam jel a chudák přede mnou v padesátce přeskákal nové podélné prahy, které ve sněhu nebyly vidět. Značka IP18 b trošku schovaná za VO a za reklamou.
1) Svatovítská - stažení do jednoho pruhu na vjezdu Vítězné náměstí kupodivu působí problémy směrem k M. Horákové i od Podbaby. Začlo se křičet jak je to neúnosné, provedly se preferenční pruhy. To, že autem už se ve špičce v těchto místech skoro nedá jezdit, nikoho netrápí. Ale chyba se stala 6 let zpátky.
2) Evropská - tam jezdím jenom v noci:) mel jsem pocit, že dva pruhy vždy fungovaly. Ve chvíli, kdy se provedla preferenční opatření, vznikají kolony. Pro plánovače jistě důkaz toho, jak jsou ta opatření potřeba.
3) Chlumecká - problémy žádné až do spuštění SSZ Náchodská - Božanovská. Dnes autobusy stejně jezdí prostředním až MOLce a pak se zařadí. Tak jsem zvědav, co vymyslí.
4) Průmyslová - problémy už dnes, situace se tím nevyřeší, naopak zhorší. Je také otázka, zda kvůli těm 3 denním bus linkám, které jezdí ve špičce 5x za hodinu, je tak moc třeba provádět opatření.
5) U Plynárny - Asi jediné rozumné, i když kolonu u zastávky Chodovská si stejně vystojí.
6) Úvalská mi nikdy nepřišla kritická ani ve špičce.
Nevíte někdo, v jaké je fázi nebo jestli skutečně běží příprava rozšířní Strakonické DC kvůli preferenci tak, jak bylo řečeno někdy loni, když spouštěli BUS pruh?
Ad Bobek: Moc "krásně" je provedeno stažení do 1 pruhu u zastávky Hloubětín DC. Včera jsem tam jel a chudák přede mnou v padesátce přeskákal nové podélné prahy, které ve sněhu nebyly vidět. Značka IP18 b trošku schovaná za VO a za reklamou.
Re: BUSpruhy
jj hloubětín je super
taky jsem je projel, ale já na to mám podvozek
prostě klasika
zrekonstruovaný podchod ( s výstavbou metra ) a čím bychom ty řidiče nas*ali
"jasně, dáme tam přechod
jo von musí bejt nově ze semaforem
no tak z toho uděláme 1pruh"
a ještě ta koncepčnost
od Lehovce je pravý jako bus pruh, před zastávkou končí - jsou dva průběžné - a za zastávkou zrušíme levej
to by bylo, aby z toho nevzniklo nehodový místo, kam bude třeba dát 30kmh a kamery
taky jsem je projel, ale já na to mám podvozek
prostě klasika
zrekonstruovaný podchod ( s výstavbou metra ) a čím bychom ty řidiče nas*ali
"jasně, dáme tam přechod
jo von musí bejt nově ze semaforem
no tak z toho uděláme 1pruh"
a ještě ta koncepčnost
od Lehovce je pravý jako bus pruh, před zastávkou končí - jsou dva průběžné - a za zastávkou zrušíme levej
to by bylo, aby z toho nevzniklo nehodový místo, kam bude třeba dát 30kmh a kamery
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: BUSpruhy
A ještě ty buspruhy pokud možno nechat 24 hodin denně celý týden. Zrovna u toho metra Hloubětín, kde jezdím naštěstí občas jen v sobotu. Buspruh prázdný, ale hlavně, že v pruhu pro auta se tam cpeme. To je nápad kokotského sluníčkáře, co chce nasrat řidiče.
Re: BUSpruhy
Kamery tam pro jistotu už jsou, tak snad tam ta 50 vydrží.
Vlastně celý buspruh je trochu postavený na hlavu, protože bus 141, který má největší frekvenci spojů, zabočuje před Havanou doleva do ulice Chvalská, takže využívá levý "neBUS" pruh, do kterého se radší zařadí hned po vyjetí ze zastávky Sídliště Hloubětín. No a pak ten kousíček buspruhu od Chvalské po Hloubětín využívá jediná linka, která ve špičce jede 6x za hodinu. Takže ano, buspruh prázdný, platný 24 hodin, do toho kamery, stažení do jednoho pruhu označené tragicky.
Ale na druhou stranu jezdím tam téměř vždy mimo špičku, možná by pravidelný jezdec tímto místem pověděl, že tam je bus pruh třeba.
Vlastně celý buspruh je trochu postavený na hlavu, protože bus 141, který má největší frekvenci spojů, zabočuje před Havanou doleva do ulice Chvalská, takže využívá levý "neBUS" pruh, do kterého se radší zařadí hned po vyjetí ze zastávky Sídliště Hloubětín. No a pak ten kousíček buspruhu od Chvalské po Hloubětín využívá jediná linka, která ve špičce jede 6x za hodinu. Takže ano, buspruh prázdný, platný 24 hodin, do toho kamery, stažení do jednoho pruhu označené tragicky.
Ale na druhou stranu jezdím tam téměř vždy mimo špičku, možná by pravidelný jezdec tímto místem pověděl, že tam je bus pruh třeba.
BUSpruh Průmyslová a U Plynárny
BUSpruh začíná za ulicí Ke Kablu a končí před Černokosteleckou
délka 800m
označen jen cedulema
platnost Po-Pá 6-10 a 14-19
BUS, kolo, MP, IZS, taxi další foto Průmyslová http://kasme.rajce.idnes.cz/170311/#P3111872.jpg
U Plynárny jsou koleje dokončeny
probíhá výstavba zastávek a vozovek
tram by se měla vrátit o pár dní dřív, proti plánu, v sobotu 25.3.2017
zatím to vypadá, že vozovky nestihnou
fotky části ulice U Plynárny http://kasme.rajce.idnes.cz/rtt-chodovs ... 111734.jpg
zastávka Plynárna Michle z centra bude "vídeňská" (zvýšená vozovka na úrověň chodníku)
ostatní "mys" (chodník až ke kolejím) Plynárna Michle do centra, Chodovská obousměrně
drobné plus je, že zastávka Plynárna Michle je na znamení
BUS celou dobu po kolejích, na křižovatce s Chodovskou se bude řadit mezi auta
původní plán bylo po kolejích až do křižovatky, ale společná preference BUS - TRAM je problematická, každopádně stavebně je to připraveno
brzy by měla proběhnout obnova SSZ U Plynárny x Chodovská s vytvořením ostrůvků - rozdělením dlouhých přechodů
ve většině délky je tram oddělena bumlíky, ale v pár obloucích to, i přes posun kolejí, nevyšlo
posun obrub (zúžení širokého chodníku) se prý s TSK nepodařilo domluvit
provoz:
tram 11 a 14
bus 150,188 (196 přesunuta na Kloboučnickou)
to jsem na to zvědavej...
Ještě víc ale na zastávku Pod Jezerkou z centra...
tam by měl být taky "mys", k tomu je tam SSZ hned za zastávkou a jeden bus navíc
12 spojů za 15 minut
délka 800m
označen jen cedulema
platnost Po-Pá 6-10 a 14-19
BUS, kolo, MP, IZS, taxi další foto Průmyslová http://kasme.rajce.idnes.cz/170311/#P3111872.jpg
U Plynárny jsou koleje dokončeny
probíhá výstavba zastávek a vozovek
tram by se měla vrátit o pár dní dřív, proti plánu, v sobotu 25.3.2017
zatím to vypadá, že vozovky nestihnou
fotky části ulice U Plynárny http://kasme.rajce.idnes.cz/rtt-chodovs ... 111734.jpg
zastávka Plynárna Michle z centra bude "vídeňská" (zvýšená vozovka na úrověň chodníku)
ostatní "mys" (chodník až ke kolejím) Plynárna Michle do centra, Chodovská obousměrně
drobné plus je, že zastávka Plynárna Michle je na znamení
BUS celou dobu po kolejích, na křižovatce s Chodovskou se bude řadit mezi auta
původní plán bylo po kolejích až do křižovatky, ale společná preference BUS - TRAM je problematická, každopádně stavebně je to připraveno
brzy by měla proběhnout obnova SSZ U Plynárny x Chodovská s vytvořením ostrůvků - rozdělením dlouhých přechodů
ve většině délky je tram oddělena bumlíky, ale v pár obloucích to, i přes posun kolejí, nevyšlo
posun obrub (zúžení širokého chodníku) se prý s TSK nepodařilo domluvit
provoz:
tram 11 a 14
bus 150,188 (196 přesunuta na Kloboučnickou)
to jsem na to zvědavej...
Ještě víc ale na zastávku Pod Jezerkou z centra...
tam by měl být taky "mys", k tomu je tam SSZ hned za zastávkou a jeden bus navíc
12 spojů za 15 minut
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: BUSpruhy
Tedy kombinovanou značku autobus a jízdní kolo jsem ještě neviděl. A těch informací, co řidič musí přečíst, porozumět symbolům a slovním zkratkám, stačit prolétnout výjimku a ještě se podívat na hodinky, kdy je pruh vyhrazen. Tedy vůbec nechápu, proč je pruh vyhrazený pro záchranné složky a městskou policii. Když budou potřebovat do akce, spustí si maják. Jízdním kolům to je jedno, cyklista klidně bude kličkovat v koloně nebo použije chodník. A proč by měl mít prioritu taxík, ve kterém sedí jeden pasažér ? Nevím, prostě ty pruhy postrádají původní smysl, tedy upřednostnit hromadnou přepravu osob, aby lidi nechali svá auta doma. To už bude lepší změnit vyhlášku, ve které stačí vyjmenovat vozidla, která mohou použít pruh pro autobusy a ne dělat takové slátaniny.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: BUSpruhy
nejlepší na tom je, že v době než propojili JS a ŠR, tak tu stály kolony denně a autobusových linek tu jezdilo nepodstatně víc a žádný bus pruh nebyl
teď všechno tak zglajchšaltují až by z toho jeden
teď všechno tak zglajchšaltují až by z toho jeden
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: BUSpruhy
Zrovna ty kola smysl dávají, i když by se to spíš mělo ošetřit přímo v zákoně nebo vyhlášce. Jet na kole předpisově uprostřed na čáře a nechat se obtékat náklaďáky a autobusy z obou stran je sebevražda... spíš by to ale chtělo buspruh a pro ty ostatní dodatkovku "vjezd povolen". V praxi je to vlastně totéž ale podle mě by to mnohem líp vypadalo...
Re: BUSpruhy
Myšlenka je zřejmě taková, že jde o odměnu za efektivnější využití infrastruktury (pasažéři v cíli cesty nespotřebují parkovací místo). Jestli je to důvod dostatečný je k diskusi.A proč by měl mít prioritu taxík, ve kterém sedí jeden pasažér?
Království a půl princezny za 511.