I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Erka budou déčka, ale R35 snad ne, takže z ní bude I/35 SPMV, jednou asi v peáži s převedenou I/10. Styk bude asi tam, co dnes, jak půjde I/35 od Turnova na Jičín asi ještě není definitivní. Víc je tady http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=83&t=1429 , včetně letáku, ze kterého jsem vycházel.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
OT: Budou na území ČR úseky, kde bude D35 dálnicí (D35 Sedlice - Opatovice, Mohelnice - Lipník)
leták nového pojetí 10/2015
leták nového pojetí 10/2015
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Jo, jasně, na to jsem zase zapoměl
každopádně pokud to dopadne tak, jak ten plán mám před sebou, tak tam bude nelogičnost, D10 přejde do I/35 značkou, nebude tam patrná žádná výrazná změna v parametrech
jinak to na co narážím je právě onen plán, kde je dnešní část R35 u Turnova dál značená jako R10, ale asi je to jenom chyba
jinak ten plán lze najít pod odkazem o pár příspěvků výš na stránkách města Turnov, situace kategorie S13,5/90
každopádně pokud to dopadne tak, jak ten plán mám před sebou, tak tam bude nelogičnost, D10 přejde do I/35 značkou, nebude tam patrná žádná výrazná změna v parametrech
jinak to na co narážím je právě onen plán, kde je dnešní část R35 u Turnova dál značená jako R10, ale asi je to jenom chyba
jinak ten plán lze najít pod odkazem o pár příspěvků výš na stránkách města Turnov, situace kategorie S13,5/90
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Vizualizace původní verze: https://www.youtube.com/watch?v=m60j2Lv3qUc
Je dobré, že jsou v ní i pohledy z Trosek apod., je vidět, že by to žádný extra rušivý krajinný prvek nebyl.
Tady jsou ty plánky, jak o nich psal petrsida (předpokládám, že jsou to ony): http://www.turnov.cz/cs/mesto/uzemni-pl ... urnov.html
Koukal jsem do norem a R25,5 je až od cca 43 000 vozidel/den, což mi přijde jako strašně vysoký číslo.
Je dobré, že jsou v ní i pohledy z Trosek apod., je vidět, že by to žádný extra rušivý krajinný prvek nebyl.
Tady jsou ty plánky, jak o nich psal petrsida (předpokládám, že jsou to ony): http://www.turnov.cz/cs/mesto/uzemni-pl ... urnov.html
Koukal jsem do norem a R25,5 je až od cca 43 000 vozidel/den, což mi přijde jako strašně vysoký číslo.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Není to překlep? 43 000? to by nevyšlo na R35 mezi HK a OL.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Ano, to jsou ony, doporučuji k prostudování
nemá tam být 23000?
nemá tam být 23000?
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
pro požadovanou úkd je rozmezí pro r25,5 22-27 tis. voz/24h, pro vyšší než požadovanou úkd lze aplikovat od 8 tis. voz/24h
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Vycházel jsem z ČSN 73 6101 Z2, tady je nějaká předchozí verze: http://www.fce.vutbr.cz/PKO/holcner.p/B ... 736101.pdf
Pro směrově dělené komunikace platí intenzity v tabulce pro jeden směr.
V Z2 je jinak:
- kategorie R21,5; platí pro ní stejné intenzity jako pro S20,75
- jiné intenzity:
I. třída a vyšší:
R21,5/S20,75 - od 9 000 do 20 000 v jednom směru
S11,5 - od 11 000 do 17 000 v obou směrech
S9,5 - od 8 000 do 13 000 v obou směrech
III. třída:
S6,5 - od 0 do 3 000 v obou směrech
- jiné požadované stupně kvality:
dálnice a rychlostní silnice - C - vytížení 0,75
silnice I. třídy - C-D - 4-pruhové vytížení 0,75; 2-pruhové hustota 25 voz./km
- pro dálnice a rychlostní silnice - podélný sklon 2 %, pro ostatní směrově rozdělené silnice 4 %, pro dvoupruhové silnice třída stoupání 3, celková křivolakost 75 - 150 g/km
Ještě je něco tady (str. 36): http://www.mmr.cz/getmedia/28e359bb-3e3 ... cast_celek
Pro směrově dělené komunikace platí intenzity v tabulce pro jeden směr.
V Z2 je jinak:
- kategorie R21,5; platí pro ní stejné intenzity jako pro S20,75
- jiné intenzity:
I. třída a vyšší:
R21,5/S20,75 - od 9 000 do 20 000 v jednom směru
S11,5 - od 11 000 do 17 000 v obou směrech
S9,5 - od 8 000 do 13 000 v obou směrech
III. třída:
S6,5 - od 0 do 3 000 v obou směrech
- jiné požadované stupně kvality:
dálnice a rychlostní silnice - C - vytížení 0,75
silnice I. třídy - C-D - 4-pruhové vytížení 0,75; 2-pruhové hustota 25 voz./km
- pro dálnice a rychlostní silnice - podélný sklon 2 %, pro ostatní směrově rozdělené silnice 4 %, pro dvoupruhové silnice třída stoupání 3, celková křivolakost 75 - 150 g/km
Ještě je něco tady (str. 36): http://www.mmr.cz/getmedia/28e359bb-3e3 ... cast_celek
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
zveřejněno oznámení EIA:
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP462
Vyloučen vliv na soustavu Natura 2000
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP462
Vyloučen vliv na soustavu Natura 2000
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Tak jsem konečně našel chvilku a podíval se do oznámení záměru, jelikož dělám na OŽP tak papírově a v rámci pracovní náplně . Docela mě zaujala varianta E12, kde se kombinují profily S 21,5/100 (2+2) od km 0 - 12,4 a S 13,5/90 (2+1) od km 12,4 - 32,8, ale nevím jak bude 2+2 průchozí. Hezký je, že tranzit na Semily by se měl oddělovat až na MÚK Volavec, pokud by nová komunikace od této MÚK nevznikla, vše by sjíždělo už na Valdštejnsku na nevyhovující komunikace a to by nebylo dobrý. Čím víc po stávající komunikaci jezdím, tak musím říct, že profil 2+2 by byl zbytečný luxus. Střídavý 1+2 je naprosto ideální. Jinak i když dělám na OŽP, tak nemám rád ekoteroristy, to jen na vysvětlenou.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Tak tohle nebude dřív než 2050.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Ačkoliv souhlasím s kolegou Sosa v tom, že tohle v první polovině století postaveno nebude, takže mnohé z nás to nemusí trápit.... Ale - proboha proč místo toho, abychom ulevili Praze při transitu SZ-JV (tj. Německo - Morava) a zachovali kapacitní komunikaci v uspořádání 2+2, tak se vymýšlí systémové nesmysly se střídavým pruhem, nedejbože v kategorii S 11,5/80.
Já sice chápou, že je zde obava z obstrukčníků a aktivistů, ale když se podíváme na realitu posledních let, tak boj proti automobilismu se přesunul do měst, romantických obránců krajinného rázu ubývá a boj proti dálnicím už není tak IN.
Nedávno jsem potkal partu, co se před lety "vyznamenala" při boji proti obchvatu Plzně, pamětníci jistě vzpomenou. Tak jsem se na férovku zeptal, zda mám očekávat boj proti D3. No a ukázalo se, že boj proti dálnicím už dávno není IN. Čest z nich nyní srdnatě bojuje proti globálnímu oteplování, část se věnuje gender studies, a povětšinou začleňují uprchlíky.... Podstatné je tedy být ve správné neziskovce, která má přístup k penězovodům, a to naštěstí se na "protidálniční" aktivity moc nevztahuje. naštěstí.
Takže zpět k tématu: Dopravně je ponížení D35 na I/35 strategicky špatně. Po dostavbě Manušické spojky na straně jedné, a D35 směrem k Olomouci na straně druhé, si tak vytvoříme úzké hrdlo... Takže méně obav z odporu proti dálničnímu tělesu, času dost, ono to vyšumí...
Já sice chápou, že je zde obava z obstrukčníků a aktivistů, ale když se podíváme na realitu posledních let, tak boj proti automobilismu se přesunul do měst, romantických obránců krajinného rázu ubývá a boj proti dálnicím už není tak IN.
Nedávno jsem potkal partu, co se před lety "vyznamenala" při boji proti obchvatu Plzně, pamětníci jistě vzpomenou. Tak jsem se na férovku zeptal, zda mám očekávat boj proti D3. No a ukázalo se, že boj proti dálnicím už dávno není IN. Čest z nich nyní srdnatě bojuje proti globálnímu oteplování, část se věnuje gender studies, a povětšinou začleňují uprchlíky.... Podstatné je tedy být ve správné neziskovce, která má přístup k penězovodům, a to naštěstí se na "protidálniční" aktivity moc nevztahuje. naštěstí.
Takže zpět k tématu: Dopravně je ponížení D35 na I/35 strategicky špatně. Po dostavbě Manušické spojky na straně jedné, a D35 směrem k Olomouci na straně druhé, si tak vytvoříme úzké hrdlo... Takže méně obav z odporu proti dálničnímu tělesu, času dost, ono to vyšumí...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Jak vidím, nedopadlo by to ještě tak zle, pokud dopadne kombinovaná trasa. Hlavní část vedená nejsložitějším terénem s tunely a estakádami má být čtyřpruhová v parametrech R21,5, což je např. šířka dálnice D11 okolo Trutnova. Takže převedení mezi dálnice by v budoucnu neměl být takový problém. A co se týče zbytku trasy vedené jen jako silnice, i ta by šla v budoucnu rozšířit či přestavět.
Prostě, buď bude něco a bude alespoň po čem jezdit anebo se bude republika s aktivisty donekonečna tahat o varianty a nepostaví se nikdy nic a obce na trase budou trpět.
Prostě, buď bude něco a bude alespoň po čem jezdit anebo se bude republika s aktivisty donekonečna tahat o varianty a nepostaví se nikdy nic a obce na trase budou trpět.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Michale s těmi neziskovkami jsi mě pobavil, ale na straně druhé je to spíš na . Holt jsou lidi , kterým se dělat nechce a naše příliš demokratická společnost to umožňuje. Evropa jde do kopru...
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Pánové, běžte se laskavě přihlásit někam jako dobrovolník, třeba do nějakého hospicu, a pak tady cintejte moudra.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
To nebyl zrovna dobrý příklad Tam se musí makat a dost tvrdě, fyzicky i psychicky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
<ot>Však právě. To jen aby si někteří uvědomili, jak blbě házejí do jednoho pytle. Ale jasně, neziskovky jsou špatné, psali to na fejsbůku.</ot>
Království a půl princezny za 511.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Je zajímavé, co paseky nadělá v letáku obec Kněžnice. Několikrát se o ní píše jako o Kněževsi a nejhezčí je, když hned vedle správného pojmenování v mapě je umístěna křižovatka Kněžice.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
opět aktualizovaný leták:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 070580.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 070580.pdf
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Děkuji zpracovateli informačních letáků za briskní opravu (Kněžnice). Vůbec jsem to nečekal a příjemně mne to překvapilo.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
No, a co teprve jestli je to TA Kněžnice nebo TY Kněžnice. To už by pak bylo i jiné skloňování. )Atos píše:Děkuji zpracovateli informačních letáků za briskní opravu (Kněžnice). Vůbec jsem to nečekal a příjemně mne to překvapilo.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Aktivisti se sice v současné době přeorientovali na gender, podporu multikulturalismu, začleňování uprchlíků, podporu islámu, ... ale to nemusí trvat věčně. V USA jim pravděpodobně Trump omezí penězovody. U nás mají peníze hlavně ze státního rozpočtu, od EU a Norských fondů. Norové musí přispívat na naše neziskovky, aby mohli využívat společný trh EU. Naše neziskovky si peníze rozdělují, píší články na podporu multikulti, vychovávají děti o prospěšnosti míchání ras, gender a homosexuality. Stačí aby se EU rozpadla nebo se vyměnila vláda(Maďarsko již začalo penězovody neziskovkám omezovat) a aktivisti budou bez peněz, znovu se přesunou na bojkot dálnic a budou chtít peníze za různé environmentální studie. Dálnice se ale bude stavět za několik desítek let, EU se pravděpodobně rozpadne dříve.
Až se bude stavět tato silnice, tak už budou jezdit jen autonomní vozidla. Autonomním vozidlům budou stačit užší pruhy. Při šířce pruhu 2 metry a rychlosti 130km/h se běžný řidič cítí nekomfortně, autonomnímu vozu je to jedno. V návrhu je kategorie S 13,5. Šířka 13,5 bude stačit na plnohodnotnou dálnici. Nemá smysl aktivisty prudit širší silnicí.
Až se bude stavět tato silnice, tak už budou jezdit jen autonomní vozidla. Autonomním vozidlům budou stačit užší pruhy. Při šířce pruhu 2 metry a rychlosti 130km/h se běžný řidič cítí nekomfortně, autonomnímu vozu je to jedno. V návrhu je kategorie S 13,5. Šířka 13,5 bude stačit na plnohodnotnou dálnici. Nemá smysl aktivisty prudit širší silnicí.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Je zde nejaka sance na etapizaci stavby? Pokud se bude stavet v dohledne dobe ta "silena" MUK Ulibice s kruhacem na i-16 tak by bylo dobre protahnout D35 okolo Jicina alespon za Libun. Nyni jsou na i-35 planovany prelozky u Jinolic a prave Libune, ktere by v pripade vystavby D35 nebyly snad ani potreba.
Ze severu by bylo dobre zase vyresit alespon obchvat Turnova.
Ze severu by bylo dobre zase vyresit alespon obchvat Turnova.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Jsem na správném fóru a nebo na novinkách.cz či konspiračních webech?
Nikdo nebude stavět dálnici někde, kde o to není zájem z řad řidičů. Ještě není dostavěna D35 do Olomouce a Jičína a vy už tady řešíte jak to je nekoncepční a jak důležitý úsek to je. Zrovna Liberec není moc strategické místo a do Německa z Liberce nevede žádná dálnice. Daleko horší plánování vidím od Ústí po Karlovy Vary. V plánu tam není žádná dálnice a sotva se tam plánuje rezerva na 4 pruh.
Nikdo nebude stavět dálnici někde, kde o to není zájem z řad řidičů. Ještě není dostavěna D35 do Olomouce a Jičína a vy už tady řešíte jak to je nekoncepční a jak důležitý úsek to je. Zrovna Liberec není moc strategické místo a do Německa z Liberce nevede žádná dálnice. Daleko horší plánování vidím od Ústí po Karlovy Vary. V plánu tam není žádná dálnice a sotva se tam plánuje rezerva na 4 pruh.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů