Dubrovnicko-neretvanská župa (+ Pelješki most)

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Investor mostu Pelješac, Hrvatske Ceste, dostal nabídky od celkem 12 uchazečů. Jejich seznam nezveřejnil. První kolo vyhodnotí a do druhého pošle omezený počet zájemců. Jsou to společnosti ze Španělska, Francie, Itálie, Číny a Jižní Korey. Očekává se, že žádná z domácích nesplňuje podmínky na to, aby to zvládla sama. Zakázka má očekávanou hodnotu 1,75 mld. HRK bez DPH, cenu ovšem určí cena ocele. Most spotřebuje 70.000t ocele. EU má projekt spolufinancovat v zásadním poměru (očekává se stále min. 330 mil. €). Most Pelješac se již jednou stavěl, stalo se tak rokem 2007. Zakázku tehdy dostali společnosti Konstruktor, Viadukt a Hidroelektra ve stavebních nákladech 1,95 mld. HRK s datem ukončení v roce 2012, ale bez reálního finančního zajištění. Při začátku krize se musela stavba v roce 2010 náhle pozastavit. Mj. se i přeprojektovala. Ze 4-pruhu se stal 2-pruh a přistoupilo se k realizaci po komplexní stránce.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:52:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 22.12. dostalo ministerstvo dopravy od JASPERS potvrzení, že napojení Jižní Dalmácie projektem mostu Pelješac je velký projekt EU. :arrow:

*oprávněné náklady na most a přístupové komunikace rozdělené v projektu na 3 etapy jsou 420,3 mil. € (cca. 3,15 mld. HRK), přičemž EU se podílet na financování do rozsahu 85%
*tento certifikát od JASPERS je nevyhnutní v tomto procese pro projekty které stojí 75 mil. € a více
*projekt se dělí na 3 části, přičemž se celkem postaví 32,53 km komunikací:
- most Pelješac, délka 2,4 km
- přístupové silnice Duboka (D8) - Zaradeže (D414), délka 12,04 km
- obchvat Stona: Zaradeže (D414) - Đonta Doli (D8), délka 18,09 km

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=32584
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

O projekt se zajímá 12 konsorcií a samostatních firem, tady je část po 1. kole:

Viadukt Zagreb a Bouygues
Strabag
Bechtel a Enka
Astaldi
Aktor, Daewoo, Eiffage
2 čínské konsorcia: China Road and Bridge Corporation a druhé s Sichuan Road and Bridges Corporation

Noviny se vracejí i k tomu, že kdysi v roce 2007 chtěla domácí firma budovat most za 1,9 mld. HRK a nyní to bude 2,2 mld. HRK. Původně 4-pruhový, nyní 2-pruhový. Dále se paradoxně upozorňuje již na to (co jsem já psal dávněji), že vlastně přefinancovat 85% náklady jak to chce vláda by při těch nákladech znamenalo, že by EU nemohla proplatit v podstatě žádnou další silniční stavbu. Spekuluje se totiž o reálních nákladech na most vzhledem k realizaci, kde bude nutno dodat až 70.000t ocele by to při dnešní ceně za spracování 3€/1kg bylo jen na oceli 200 mil. € a tak se spekuluje, že největší šanci můžou mít čínské společnosti. Dále stroj na "zatloukání" prvků do moře stojí 10.000 € na 1 den atd.

Zdroj: http://zadarski.slobodnadalmacija.hr/re ... 0-mil-eura


A dále, vláda schválila úvěr 15 mil. € pro rozvoj letiště Dubrovnik od EIB Více zde: http://mppi.hr/default.aspx?id=32598 .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:53:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Hrvatske Ceste informovali, že 12 zájemců má zájem o realizaci a koncem tohoto nebo dalšího měsíce se rozhodne, kteří uchazeči půjdou do druhého kola, ze kterého již vzejde vítěz. Paralelně s tím se rozhoduje v EU jaké % spolufinancování se proplatí, což se vyčkává na cenu mostu a paralelně s tím oznámil ministr dopravy a spojů Bosny a Hercegoviny, že jsou akceptované všechny připomínky k výšce a hlavnímu rozpětí hlavního mostu ze strany BaH, takže Bosna a Hercegovina stáhla nějaké připomínkovací konání k realizaci. Vítěz stavby by mohl být známý před začátkem léta a pokud se nikdo neodvolá a dotáhne se financování, tak je reálné ještě letos zahájit přípravní fázi výstavby.

Zdroj: http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... skog-mosta
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Lynx »

Chorvaté vybírají, kdo postaví most na Pelješac. Cesta do Dubrovníku se zkrátí

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/ch ... 1485336633
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Vstupné na hradby v Dubrovniku se letos zvedlo ze 120 na 150 HRK. Je to přímá reakce na rekordní a neustále vyšší návštěvnost, která za rok 2016 přesáhla hranici 1 mil. lidí. Vstupné se řadu let prudce dvíhá, když ještě v roce 2011 to bylo 70 HRK. V srpnu 2016 dokonce denní návštěvnost přesáhla hranici 10.000 vstupů za den. Finanční prostředky z nemalého výnosu vstupného se používají na údržbu a opravu dubrovnických památek.

Dále, ze 16.2. informoval ministr dopravy o tom, že je zcela reálné letos nejen vybrat uchazeče o výstavbu mostu Pelješac, ale taky se může na podzim začít s výstavbou. Ministr po jednání 21. zasedání vlády informoval, že náklady na projekt jsou 420,35 mil. € na všechny 3 fázy: výstavba mostu, výstavba přístupových komunikací a obchvat Ston. Vybírá se mezinárodním tendrem, který je stanověn do 2 fáz: první se zakládala na splnění podmínek, tedy právní, finanční a technické možnosti uchazečů a druhá se zakládá na samotné ceně za výstavbu. Ministr dále ozřejmil, že v současnosti je projekt na konci první fázy. Vláda očekává příspěvek v hodnotě 360 mil. €, ale ministr dopravy vyhlásil, že tohle má stanovit EK. Pokud bude příspěvek nižší, tak zbytek dorovná vláda. JASPERS již v prosinci 2016 informoval, že projekt je dobrý a žádost o spolufinancování byla oprávněná.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedokončený most a co po něm zbylo ...



... z velkolepých plánů se most postaví, i když v jiné podobě, ale s finančním krytím díky EU a naplní se tak velký sen o silničním spojení jihu Chorvatska s ostatní pevninou v rámci jednoho státu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dubrovnik (město i župa) by rádi urychlili proces realizace nové dálnice do města a rychlostní silnice od přístavu po letiště. Není to žádná novinka, jen na to stále nedošlo až k realizaci. Na projekt se čeká již 20 let. Dálnice je v nedohlednu, to se jedná o úsek Doli - Dubrovnik a rychlostní silnice ve tvaru 1+1 přístav - letiště tam není žádná alternativa jak cestovat a je to jedna dlouhá pomalá kolona vozidel ... ale i tak je to jen o regionálním tlaku k výstavbě. Vláda na to nereaguje, odkazuje, že se zahájí již brzo velký infrastrukturní projekt a tím je most Pelješac.



http://direktno.hr/medijskipartneri/nak ... iju-29439/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:53:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualita k mostu na Pelješac:

Další procedura je formálně odsouhlasená, EU vnímá most na Pelješac jako velký infrastrukturní projekt (investice nad 75 mil. €), dále ho bude spolufinacovat a v následujících 3 měsících se Chorvatsko dozví jakým podílem to bude, maximálně ale 85% nákladů. Ty se odhadují na 420 mil. €. Celý projekt výstavby mostu na Pelješac bude mít délku 32,53 km, přičemž se dělí na 3 etapy: most na Pelješc (2,4 km), přístupové silnice na most Pelješac a to Duboka - Zaradeže (12,04 km) a obchvat Ston: Zaradeže - Donta Doli a zde se to dělí na 2 podúseky a to D414 Zaradeže - Prapratno a Prapratno - Donta Doli, přičemž vše v 3. etapě má délku 18,09 km. Ministerstvo doprav žádá o 85% podíl na financování z EU zdrojů. Po JASPERS jde o další krok, tedy provedení oprávněnosti na maximální spolufinancování 85%; Independent Quality Review - IQR. Jen doplním, že na most se již hledá zhotovitel.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=32686
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy informoval ohledně mostu a termínů realizace i ohledně plánu "B" :arrow:

*investor Hrvatske Ceste si vybírají ze zájemců o výstavbu vhodného zhotovitele, tento proces má trvat do léta 2017 a na podzim by se mohla zahájit výstavba (pokud se nikdo neodvolá atd.)
*Chorvatsko vykonalo všechny kroky k tomu, aby byl tento projekt označen ze velký a důležitý z hlediska terminologie EU a ta má nyní 3 měsíce čas na vyjádření se kolika % se bude na výstavbě podílet
*i pokud by EU dala méně prostředků, tak Chorvatsko tento most postaví a profinancuje, protože je to v současném období nejdůležitější silniční projekt státu
*na výstavbu je dáno 3,5 roku, takže v roce 2020 pokud dá EU maximum by mohl být projekt ukončen, pokud by EU odmítla projekt spolufinancovat nebo by na to bylo mnohem nižší %, tak vláda garantuje dostavbu do roku 2022 a tedy žádné scenáře jaké jsou vidět po jiných vlečoucích se stavbách v zemi "v řádu desetiletí" se tady neodehrají

Dále, vláda podpoří zaplacení studií na výstavbu rychlostní silnice od letiště po přístav v rámci Dubrovníku.

Zdroj: http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... 022-godine
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy při návštěvě Rijeky informoval i ohledně projektu mostu Pelješac:

*EK má do konce 06/2017 stanovit % poměr spolufinancování projektu
*finišuje se 1. kolem výběru uchazečů, ve kterém je 12 společností světových jměn, přičemž se zamítla stížnost a do 2. kola postoupí 8 nejlepších
*na podzim by se mohlo začít stavět, pokud se nikdo neodvolá po výběru z 2. kola

Zdroj: http://www.slobodnadalmacija.hr/novosti ... u-na-jesen
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dubrovnické letiště má od 12.5. již nový terminál: http://mppi.hr/default.aspx?id=32770 . Byl postaven v nákladech 476,5 mil. HRK.



po česky i s dalšími záběry: http://www.chorvatsko.cz/aktual/170517- ... tisti.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Most Pelješac je největší chorvatský projekt z hlediska financování EU :arrow:

*smlouva o spolufinancování bude podepsaná v Bruseli 7.6.
*při předpokládaných nákladech na celý projekt (most, silnice, obchvat Ston) 420,3 mil. € se bude EU podílet sumou 357 mil. €, tedy 85%
*celý projekt se má ukončit v letech 2021/2022
*výška mostu v úseku pro lodě do BiH bude 55m

Zdroj a více informací: https://vlada.gov.hr/vijesti/peljeski-m ... nije/21778
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

podepsané :arrow:
pelj1.PNG
pelj1.PNG (1.08 MiB) Zobrazeno 16067 x
V rámci regionu (to ještě znovu shrnu) se připravují v různých stupních: rychlostní silnice z letiště k přístavu, dálnice A1 směrem na Doli a koná se tu jedna konference za druhou ohledně formujícího se jadransko-jónského koridoru, který chce Chorvatsko vést právě přes své území; jinak se uvažuje o odklonění do Bosny s obejítím Dubrovniku. Tolik ve skratce další projekty, které snad jednou dojdou k výstavbě. Na most Pelješac se konala petice od občanů za výstavbu v roce 1998, tak to máme +20 let k výstavbě. Ten most ukončí pojměnování lokality jako dalšího ostrova v Chorvatsku vzhledem k jeho reálnému odříznutí.

No jinak zrovna nyní v této chvíli je výjezd z Chorvatska směrem na Neum v délce trvání 20 minut.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (3.49 KiB) Zobrazeno 16064 x
V létě je nutno počítat se zdržením i 2x tak dlouhým na cestě přes Neum.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

V Dubrovniku bylo k 25.7. dosáhnuto 2.000.000 přenocování turistama, což je o 13 dní dříve než v roce 2016. K 25.7. navštívilo město 607.862 turistů což je nárůst o 16% oproti roku 2016, přičemž dominují návštěvníci z těchto států: Velká Británie, USA, Francie, Německo, Chorvatsko, Švédsko, Španělsko, Rakousko, Finsko a Norsko. Až 56% přenocování se uskutečňuje v hotelech. Momentálně je ve městě ubytovaných 23.000 turistů. Zdroj: http://www.dubrovacki.hr/vijesti/turiza ... -nego-lani
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak jsou hotely v Dubrovniku vytížené a dál jich tady moc není a jak je některé dny naplněná kapacita výletních lodí (v Dubrovniku smí vystoupit z lodí max. 8.000 lidí, dle toho se pak skládá harmonogram provozu, který i tak stoupá), tak stále více lidí bydlí v soukromí. Až o 32% více oproti roku 2016 :arrow:

*od 1.1. do 31.7. Dubrovnik navštívilo 649.440 turistů (+18% oproti r. 2016), v tomto období 2,5 mil. přenocování (+15%), dominují občané těchto států: GB, USA, D, HR, S, ES, AUS, N, F
*hotely: 360.479 hostů (+6%), soukromí: 208.899 (+32%)

V samotném srpnu dorazilo do Dubrovniku celkem 208.355 turistů.

Zdroj: http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... -nego-lani
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Dubrovnik nebude a nechce žít jak doposud a ani nebude, starosta a radní i s obyvatelstvem připravují změny. Hlavním problémem je mnoho turistů. UNESCO dalo limit 8.000 na "stejnou chvíli v rámci hradeb a historického centra", město chce číslo 4.000. Aby se vůbec zjistil počet, tak u vchodů do centra jsou pulty a sčítá se návštěnovst.

V některé dny připluje 7 lodí a na nich 9.000 lidí, kteří tady vystoupí. Problémem je to, že v létě je tady plno a jindy ne. Vše se řídí cestovním ruchem. Ve městě je minimum obchodů s potravinami, za to 140 restaurací a kaváren, 100 stánků se suvenírama. Stoličky od nich zabírají stále větší plochu. Ceny nehnutelností jdou do vývrtky a málokdo tady chce žít.

Jedna výletní loď = 10.000€ pro přístav, 5.000€ na koncesi, 25.000€ pro agentury a poskytovatele služeb, 25.000€ pro muzea a každý kdo tam vystoupí utratí ještě 46€ na den.

Má se tedy regulovat návštěvnost na celý rok a omezit, tedy zavést limity pro vstup do centra a na hradby. Jak se to udělá v praxi ... to jsem zvědav. To se netýká jen Dubrovniku, v Evropě třeba i Benátek, ale je to celosvětový problém několika takových měst.

http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... n/6481282/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Jen pro zachování linie doplním, že Bosna a Hercegovina již měsíc spochybňuje výstavbu mostu Pelješac, i když na to nemá žádný důvod a ani její prohlášení nikdo nebere vážně. Ve stručnosti žádá Bosna vymezení hraniční linie na moři a poté ať Chorvatsko staví, ale nemá to již žádnou váhu a hlavně tedy, již stávající situace byla do minulosti Bosnou akceptována. Bosna čelí hospodářským problémům a i problémům v řízení pro rozdrobenost jednotlivých celků federace, tak odvádí pozornost jinak.

http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... jeski-most


Dále, vláda podepsala smlouvu na II. fázi investicí do letiště v Dubrovniku za celkem 1,125 mld. HRK, většina jde z EU fondů. Peníze půjdou na přistávací plochy, technické vybavení hasičů, výstavbu nových parkovišť, všechno se upraví s pravidly Schengenského prostoru, postaví se nové přístupové silnice a zlepší zásobování elektrickou energii. Více zde: http://mppi.hr/default.aspx?id=33997 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Výstavba mostu Pelješac ,jsou tři nabídky.
Ceny jsou uvedeny bez DPH.

Existují tři nabídky pro výstavbu Pelješacského mostu:
Italsky Astaldi a turecké IC Ictas nabízely na vybudování mostu pro 2,5 miliardy kun,
Rakouský Strabag nabídl 2,6 miliardy kun ,
Čínské konsorcium vedené China Road and Bridge Corporation dvě miliardy kun.
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Nabídky jsou dnes otevřeny na chorvatských silnicích, ale výrazně převyšují odhadovanou hodnotu.

http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... t/6552444/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:55:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od hiob »

Honda píše:Čínské konsorcium vedené China Road and Bridge Corporation dvě miliardy kun.
China Road and Bridge Corporation nabídlo 2,8 mld. kun, očekávána cena 1,756 mld.kun
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

hiob píše:
Honda píše:Čínské konsorcium vedené China Road and Bridge Corporation dvě miliardy kun.
China Road and Bridge Corporation nabídlo 2,8 mld. kun, očekávána cena 1,756 mld.kun
Když to chceme přesně na kunu:
China Road and Bridge Corporation - 2.081 miliard kun, nebo 2,62 miliardy kun s DPH.

Přečíst je možno zde:
zdroj:

https://www.vecernji.hr/vijesti/kinezi- ... na-1194755
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od hiob »

ach ti novináři, já to bral z odkazu níže a tam asi byl v tom okamžiku překlep 2,8 x 2,08, což úplně mění, kdo to asi bude stavět ...
tj. 118% očekáváné ceny ...
http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... t/6552444/
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

na základě výše napsaného k realizaci mostu Pelješac jen doplním nejnovější oznamy:

Hrvatske Ceste akceptují 3 nabídky i ten stav, že další společnosti nepředložili závaznou finanční nabídku. Jen některé to komentovali, ostatní vůbec a ve všeobecnosti se jedná o tak náročné dílo náročné na dodávky oceli a dalších kritérií, že projekt je tak jak je navržen na financování přes EU v tomto rozsahu příliš náročným. Čína také komentovala a sice pokládá tento projekt za důležitý pro rozšíření svých aktivit v prostoru Evropy; silniční kontrakty uzavírá nebo realizuje i v dalších balkánských státech jako Černá Hora, Srbsko a zájem má i o Chorvatsko a Řecko.

Nyní má společnost Hrvatske Ceste čas 120 dní na výběr jedné z nabídek. Poté se ale můžou zbývající 2 společnosti odvolat a tento proces by protáhl tendrování o další 2 až 3 měsíce. Takže podepsání kontraktu se očekává k samému konci letošního roku nebo až k začátku roku 2018. Tím padem je tady časový prostor pro realizaci na další období v trvání 3,5 roku, takže most propojí polostrov v pevninou někdy v roce 2022. Samotní stavební práce se ale začnou i pohledem na projekt zviditelňovat až 5-6 měsíců od podepsání smlouvy.

Na začátku mělo zájem o výstavbu až 12 velkých společností, některé to vzdali pro účast čínských firem, protože pro ně je nyní důležitá fáze vstupu na trh a nikoliv fáze ziskovosti. Tohle je EU spolufinancovaný projekt v členské zemi EU s dosahem na již zajištěné technické zázemí: přístav v Řecku, skladové prostory v přístavu v Černé Hoře, dálniční dělníci a technika na to potřebná v Černé Hoře a Srbsku. Pro Čínu není most Pelješac vstupem do Chorvatska, ale vstupenkou do EU. Čína prozatím nekomentovala ani rozsah zapojení lokálních firem v případě výhry ani výběr dodavatelů stavebních materiálů a oceli.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:56:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Proběhlo pracovní jednání ohledně blížící se realizace výstavby mostu Pelješac, na kterém se zůčastnila i prezidentka země a ministr dopravy. Ten upřesnil, že nyní běží proces vyhodnocování cenových nabídek a pokud by se některá společnost odvolala, tak se zahájení prací může oddálit na začátek roku 2018. Prezidentka uvedla, že není žádný důvod pro nerealizaci mostu, čímž narážela na nové připomínky Bosny a Hercegoviny, což je více politická provokace. Pracovní skupina na jednání probírala různé technické specifikace a za důraz si klade ochranu Malostonského zálivu během výstavby.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=34127
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Skomplikovalo se hledání dozoru pro tuto stavbu. Tak by se mohlo stát, že se výstavba a dozorování najednou nepodepíšou. Nebudu to prozatím více rozebírat. Dozorování má stát dle odhadů 53,5 mil. HRK. Tady je ve hře vícero společností stejně jak na výstavbu.

Podepsat smlouvu na výstavbu se ale nemůže bez dojednaného dozorování. Zahajování výstavby se tak posouvá na nejdříve 01/2018, reálněji 02-03/2018, alespoň prozatím.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:57:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“