Španělsko
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
První otevření dálniční komunikace na území Španělska (na pevnině) letos se odehrálo 7.6.: do provozu se dostal 5,1 km dlouhý úsek AC-15. Na úseku je i 433m dlouhý tunel a několik kratších viaduktů. Investice dosáhla 83,6 mil. €; tedy 16,4 mil. € za 1 km.
Více informací: http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/d084 ... 1aAC15.pdf .
Více informací: http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/d084 ... 1aAC15.pdf .
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Dne 29.7. se odevzdal do provozu 2,5 km úsek na A-1051 v Andalusii. Jedná se o úsek, který je součástí prodloužení mezi El Parador de las Hortichuelas až severně u Roquetas de Mar. Zvyšek je stále ve výstavbě.
Zdroj: http://www.aopandalucia.es/principal.as ... sa&id=5590
A stejného dne 29.7. se odevzdal do provozu i 27 km úsek AG-55 Autovía de la Costa de Morte v Galícii. Jedná se o prodloužení tahu od Carballo až po Baio a úsek je prozatím zdarma.
Zdroj: http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ca ... 862927.htm
Zdroj: http://www.aopandalucia.es/principal.as ... sa&id=5590
A stejného dne 29.7. se odevzdal do provozu i 27 km úsek AG-55 Autovía de la Costa de Morte v Galícii. Jedná se o prodloužení tahu od Carballo až po Baio a úsek je prozatím zdarma.
Zdroj: http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ca ... 862927.htm
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Dne 4.8. se odevzdal do provozu 1/2 profil 4,5 km prodloužení GC-3 na ostrově Gran Canaria mezi Arucas a Tamaraceite. Do plného profilu se musí dořešit majetkové poměry.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.1.2021 10:46:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Dne 8.8. se dostává do provozu 6,4 km dlouhý úsek nové rychlostní silnice N-636 v oblasti Baskicka. Jde od AP-8 u Gerediaga (Durango) do Elorrio, kde se napájí na bypass odevzdán do provozu již v roce 1999. Nový úsek stál 210 mil. €, stavěl se 4 roky a na výstavbě se podílelo 2.000 lidí z 340 firem.
Zdroj: http://agencias.abc.es/agencias/noticia ... ia=2281239
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Jak si tak pomalu procházím záložky, co sem ještě chci vložit, tak jsem opomněl důležitou informaci, která tady snad mohla být od začátku. Ale co se dá dělat, je toho opravdu hodně.
V současné době má Španělsko opravdu velkou síť 4- a více pruhových komunikací, to už se tady všechno dočtete. Něco málo k historii státního vlastnictví a privatizace:
Ve Španělsku v letech 1984 až 2003 fungovala společnost Empresa Nacional de Autopistas (Národní Dálniční Společnost), tzv. ENA. Ta provozovala několik dálničních tahů a spadala pod Sociedad Estatal de Participaciones Industriales. Španělsko se ale rozhodlo tuto společnost sprivatizovat, přičemž SEPI zadala jako minimální hodnotu na prodej částku min. 1,1 mld. €. Zájem byl velký a nakonec to tady vyhrála společnost Sacyr, která dala nabídku 1,586 mld. €.
ENA provozovala dálnice a rychlostní silnice: AP-9 (Autopista del Atlántico), AP-66 (Autopista Ruta de la Plata), AG-55 (Autopista da Costa da Morte), AG-57 (Autopista del Val Miñor), AP-15 (Autopista de Navarra), AP-53 (Autopista Central Gallega).
Sacyr nejdříve v rámci vítězného konzorcia ovládl 50%, ale postupně tento podíl navyšoval až po vlastnictví 100%.
V současné době má Španělsko opravdu velkou síť 4- a více pruhových komunikací, to už se tady všechno dočtete. Něco málo k historii státního vlastnictví a privatizace:
Ve Španělsku v letech 1984 až 2003 fungovala společnost Empresa Nacional de Autopistas (Národní Dálniční Společnost), tzv. ENA. Ta provozovala několik dálničních tahů a spadala pod Sociedad Estatal de Participaciones Industriales. Španělsko se ale rozhodlo tuto společnost sprivatizovat, přičemž SEPI zadala jako minimální hodnotu na prodej částku min. 1,1 mld. €. Zájem byl velký a nakonec to tady vyhrála společnost Sacyr, která dala nabídku 1,586 mld. €.
ENA provozovala dálnice a rychlostní silnice: AP-9 (Autopista del Atlántico), AP-66 (Autopista Ruta de la Plata), AG-55 (Autopista da Costa da Morte), AG-57 (Autopista del Val Miñor), AP-15 (Autopista de Navarra), AP-53 (Autopista Central Gallega).
Sacyr nejdříve v rámci vítězného konzorcia ovládl 50%, ale postupně tento podíl navyšoval až po vlastnictví 100%.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Od 10.11. je úsek v provozu v plném profilu.Diaľničiar píše:Dne 4.8. se odevzdal do provozu 1/2 profil 4,5 km prodloužení GC-3 na ostrově Gran Canaria mezi Arucas a Tamaraceite. Do plného profilu se musí dořešit majetkové poměry. http://www.gobiernodecanarias.org/notic ... to-traficoZdroj:
Zdroj: http://www.laprovincia.es/gran-canaria/ ... 78673.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Dne 22.12. se odevzdal do provozu poslední úsek BU-30, tedy Burgos ring road. Úsek má délku 9,1 km a jeho zhotovení stálo 82 mil. €. Burgos je město na severu země s asi 190.000 populací.
Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 20bf39ded1
Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 20bf39ded1
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Po 4 letech odkladů se dokončil a dnes do provozu odevzdal 12,4 km dlouhý úsek rychlostní silnice FV-1 na ostrově Fuerteventura (Kanárské ostrovy). Úsek jde z Caldereta do Lajares. Zpomalení prací souvisí s fin. krizí.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.1.2021 10:47:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Španělsko
Nevíte někdo, jaké jsou intenzity a kolony na dálnicích kolem Madridu?
Madrid:
cca 3 mil. obyvatel, aglomerace 6 mil. (Praha 1 mil a aglomerace 2 mil.);
13 linek metra s 301 stanicemi (Praha 3 linky. 61 stanic);
2 - 4 okruhy s uspořádáním většinou 3+3, ten nejmenší má dokonce místy uspořádání i 4+3+3+4 , přičemž oblast uvnitř je možná i menší než oblast uvnitř pražského MO (Praha v plánu 2 okruhy s max uspořádáním 3+3, a to jen místy);
mají tam několik kapacitních silnic i v centru (Praha má SJM);
podíl IAS na Modal splitu 29 % (Praha 26 %);
do Madridu vede několit vysokorychlostních tratí (do Prahy vedou koridory na max 160 km/h, za 20 let možná VRT);
A teď k jádru věci, dle googlu jsou v ranní špičce na M-30 na východní části v jednom směru dost velké kolony, přijde mi trochu divné, že to ta tepna nestíhá, protože zase o tolik větší než Praha Madrid není, auto tam také není využívanější než v Praze a tamní infrastruktura mi nepřijde poddimenzovaná (jak z hlediska IAD, tak VHD). Napadá mě jen pár vysvětlení:
1) google kecá
2) v centru Madridu žije/pracuje výrazně více lidí než v centru Prahy
3) Španělé neumí jezdit na širokých víceproudých komunikacích více než jinde, tj. hážou si myšky, což způsobuje brzdové vlny
4) nedodržuje se tam bezpečná vzdálenost ==> brzdové vlny
5) nevhodné křižovatky (ty mi ale zrovna tady přijdou téměř dokonalé, nicméně neznám zatížení jednotlivých větví, což je pro objektivní posouzení důležité, krátké připojovací pruhy apod. dokáží udělat docela paseku)
Madrid:
cca 3 mil. obyvatel, aglomerace 6 mil. (Praha 1 mil a aglomerace 2 mil.);
13 linek metra s 301 stanicemi (Praha 3 linky. 61 stanic);
2 - 4 okruhy s uspořádáním většinou 3+3, ten nejmenší má dokonce místy uspořádání i 4+3+3+4 , přičemž oblast uvnitř je možná i menší než oblast uvnitř pražského MO (Praha v plánu 2 okruhy s max uspořádáním 3+3, a to jen místy);
mají tam několik kapacitních silnic i v centru (Praha má SJM);
podíl IAS na Modal splitu 29 % (Praha 26 %);
do Madridu vede několit vysokorychlostních tratí (do Prahy vedou koridory na max 160 km/h, za 20 let možná VRT);
A teď k jádru věci, dle googlu jsou v ranní špičce na M-30 na východní části v jednom směru dost velké kolony, přijde mi trochu divné, že to ta tepna nestíhá, protože zase o tolik větší než Praha Madrid není, auto tam také není využívanější než v Praze a tamní infrastruktura mi nepřijde poddimenzovaná (jak z hlediska IAD, tak VHD). Napadá mě jen pár vysvětlení:
1) google kecá
2) v centru Madridu žije/pracuje výrazně více lidí než v centru Prahy
3) Španělé neumí jezdit na širokých víceproudých komunikacích více než jinde, tj. hážou si myšky, což způsobuje brzdové vlny
4) nedodržuje se tam bezpečná vzdálenost ==> brzdové vlny
5) nevhodné křižovatky (ty mi ale zrovna tady přijdou téměř dokonalé, nicméně neznám zatížení jednotlivých větví, což je pro objektivní posouzení důležité, krátké připojovací pruhy apod. dokáží udělat docela paseku)
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Španělsko
Madrid je velkoměsto, Praha je v podstatě vesnice. To se absolutně nedá srovnávat.
Re: Španělsko
Španělská města jsou obecně velmi zahuštěná. I ta na pohled velká infrastruktura tak prostě nemusí stíhat.
Království a půl princezny za 511.
Re: Španělsko
Praha má funkční aglomeraci spíš 1, 5 mil. Takže Madrid je 4 krát větší, a mimo samotné město žije polovina obyvatel aglomerace. V Praze je to jen 1/6. To se nedá srovnávat.
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Re: Španělsko
AUTOsro: Kde se dá najít ten modal split?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
http://sootfreecities.eu/measure/traffic-mobility
Řešení: http://www.observatoriomovilidad.es/ (studie 5-10 let stará)
Ovšem srovnávat Prahu a Madrid je zase zbytečné. Španělsko má vynikající síť dálnic, silničních okruhů a vysokorychlostních železničních tratí, přičemž se to ještě stále dodělává. Faktem je, že nejen Madrid, ale i Barcelona navzdory reality, že tam je mnoho, opravdu mnoho kapacitních tahů, tak zažívají dopravní kolaps ve špičkách, stačí 1 malá DN a je obrovský problém. Oproti tomu je Praha prostě nic; i když stačí i 1 DN na okruhu a je z toho velký problém na celý den. Jsou to centra práce a něco napsali další; tudíž jsou to aglomerace resp. metropolitní oblasti a tam je to něco zcela odlišné, než Praha a ostatní území v ČR. Ty špičky ve Španělsku začínají již kolem 7:30, takže kdo chce třeba projet Barcelonou, tak by se tam neměl dostat po tomto čase kamkoliv na ty průjezdné tahy. Ovšem když jedete někam do města, moc si nevyberete. Je to obrovské město. Madrid je centrum státu, kde široko daleko nic a pak jedna metropole. U silnic/dálnic se mu dá vyhnout zcela pokud tam nejedete. Také je nutno pamatovat na obrovská logistická centra u těch okružních komunikací, co Praha nemá. Celé průmyslové zóny, parky, sklady a k tomu další návaznost. Za většinou problémů ale stojí většinou DN. Najednou i ty 3,4-pruhové komunikace jsou 2-pruhové a prostě nepostačují, ne v těch špičkách. Ale jinak je Španělsko průjezdné velmi dobře. Zcela běžné, že vy jedete po placené dálnici a vedle se táhne nezpoplatněný 4-pruh a je jen na vás kterou trasu si vyberete. Za tím stojí hlavně samosprávní výstavba.
Řešení: http://www.observatoriomovilidad.es/ (studie 5-10 let stará)
Ovšem srovnávat Prahu a Madrid je zase zbytečné. Španělsko má vynikající síť dálnic, silničních okruhů a vysokorychlostních železničních tratí, přičemž se to ještě stále dodělává. Faktem je, že nejen Madrid, ale i Barcelona navzdory reality, že tam je mnoho, opravdu mnoho kapacitních tahů, tak zažívají dopravní kolaps ve špičkách, stačí 1 malá DN a je obrovský problém. Oproti tomu je Praha prostě nic; i když stačí i 1 DN na okruhu a je z toho velký problém na celý den. Jsou to centra práce a něco napsali další; tudíž jsou to aglomerace resp. metropolitní oblasti a tam je to něco zcela odlišné, než Praha a ostatní území v ČR. Ty špičky ve Španělsku začínají již kolem 7:30, takže kdo chce třeba projet Barcelonou, tak by se tam neměl dostat po tomto čase kamkoliv na ty průjezdné tahy. Ovšem když jedete někam do města, moc si nevyberete. Je to obrovské město. Madrid je centrum státu, kde široko daleko nic a pak jedna metropole. U silnic/dálnic se mu dá vyhnout zcela pokud tam nejedete. Také je nutno pamatovat na obrovská logistická centra u těch okružních komunikací, co Praha nemá. Celé průmyslové zóny, parky, sklady a k tomu další návaznost. Za většinou problémů ale stojí většinou DN. Najednou i ty 3,4-pruhové komunikace jsou 2-pruhové a prostě nepostačují, ne v těch špičkách. Ale jinak je Španělsko průjezdné velmi dobře. Zcela běžné, že vy jedete po placené dálnici a vedle se táhne nezpoplatněný 4-pruh a je jen na vás kterou trasu si vyberete. Za tím stojí hlavně samosprávní výstavba.
Re: Španělsko
Díky za informace
Je mi jasné, že Madrid je násobně větší než Praha, ale zároveň mi přišlo, že má tomu úměrně rozsáhlejší infratstrukturu, na které se nevyskytují (rsp. jen minimálně) různé kazy typu průpletových úseků a krátkých (či neexistujících) připojovacích a odpojovacích pruhů, tyto problémy působí komplikace třeba v Porúří, Lisabonu nebo na Barrandovském mostě (a obávám se, že v budoucnu i v oblasti kolem Balabenky nebo na SOKP 510). Zkusil jsem dohledat, kolik obyvatel žije uvnitř M-30 a je to více než 1 mil. + stavba obsluhuje i oblasti vně okruhu, kde žijí další statisíce lidí. V Praze žije uvnitř MO jen něco málo pod 500 000 obyvatel. Takže ve finále musí M-30 obsloužit řekl bych i více lidí než MO + SOKP dohromady, navíc musí mít na kratším úseku více velkých křižovatk. Když se k tomu přidají Když se k tomu přidají ty nehody, jak píše Diaľničiar, tak to pak dává smysl.
Podařilo se mi najít nějaké mapy inetnzit:
Madrid:
http://www.madrid.es/portales/munimadri ... 0ca8c0RCRD
Na M-30 jezdí dle wikipedie až 300 000 aut/den. To jejich značení intenzit v mapě mi nepřijde úplně přehledný, nic lepšího jsem pro Madrid ale nenašel.
M-30:
http://www.mc30.es/index.php/explotacion/indicadores ale zdají se mi ty intenzity na východě nízké
Španělsko celkově:
http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... DES/MAPAS/
Mají tam i historická data sahající až do roku 1960.
Je mi jasné, že Madrid je násobně větší než Praha, ale zároveň mi přišlo, že má tomu úměrně rozsáhlejší infratstrukturu, na které se nevyskytují (rsp. jen minimálně) různé kazy typu průpletových úseků a krátkých (či neexistujících) připojovacích a odpojovacích pruhů, tyto problémy působí komplikace třeba v Porúří, Lisabonu nebo na Barrandovském mostě (a obávám se, že v budoucnu i v oblasti kolem Balabenky nebo na SOKP 510). Zkusil jsem dohledat, kolik obyvatel žije uvnitř M-30 a je to více než 1 mil. + stavba obsluhuje i oblasti vně okruhu, kde žijí další statisíce lidí. V Praze žije uvnitř MO jen něco málo pod 500 000 obyvatel. Takže ve finále musí M-30 obsloužit řekl bych i více lidí než MO + SOKP dohromady, navíc musí mít na kratším úseku více velkých křižovatk. Když se k tomu přidají Když se k tomu přidají ty nehody, jak píše Diaľničiar, tak to pak dává smysl.
Podařilo se mi najít nějaké mapy inetnzit:
Madrid:
http://www.madrid.es/portales/munimadri ... 0ca8c0RCRD
Na M-30 jezdí dle wikipedie až 300 000 aut/den. To jejich značení intenzit v mapě mi nepřijde úplně přehledný, nic lepšího jsem pro Madrid ale nenašel.
M-30:
http://www.mc30.es/index.php/explotacion/indicadores ale zdají se mi ty intenzity na východě nízké
Španělsko celkově:
http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... DES/MAPAS/
Mají tam i historická data sahající až do roku 1960.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Madrid plánuje do centra zákaz vjezdu soukromých automobilů
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5763
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5763
Re: Španělsko
To není až tak překvapivé, vezmeme-li do úvahy, za koho ta starostka kope. Je to "občanské" hnutí Ahora Madrid, čili koalice komunistů, zelených a extrémních komunistů (čili takový Matěj Stropnický ). Komančové toto měli v programu už v 90. letech, ještě v rámci IU (spojená levice). Smutné je, že tu rudo-zelenou ... (doplňte si prosím sami ) podpořili při volbě starosty i socani PSOE, takže vítěz voleb PP, která je strůjcem madridské prosperity, skončila v opozici.
Re: Španělsko
Jen bych při hodnocení zprávy bral v potaz několikeré přežvýkání. Co jsem dohledal (mapu bohužel ne), jedná se o akci typu pražských Příkopů (úměrně velikosti města).
Království a půl princezny za 511.
Re: Španělsko
Gran Vía je docela důležitá komunikace, spíš něco jako v Praze Žitná/Ječná (eventuelně část nábřeží, co chtějí uzavřít automati v Praze), pěší zóně na Příkopech by tam odpovídalo okolí Puerta del Sol. Každopádně to dost prodlouží některé cesty, takže výsledný efekt bude asi k ničemu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Pojďme od Madridu dál ... včera 30.3. se odevzdal do provozu 2,5 km úsek na rychlostní silnici FV-2 na ostrově Fuerteventura nedaleko Costa Calma západně od něj.
Zdroj: http://www.rtvc.es/noticias/abren-al-tr ... 62887.aspx
Další úsek v délce 4,8 km z Costa Calma do Penescal má být v provozu v létech 2017/2018.
Zdroj: http://www.rtvc.es/noticias/abren-al-tr ... 62887.aspx
Další úsek v délce 4,8 km z Costa Calma do Penescal má být v provozu v létech 2017/2018.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.1.2021 10:49:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Dnes 19.6. se odevzdal do provozu 5 km dlouhý úsek na A-33. Jde o novou dálnici spojující Valencii a Murcia napříč vnitrozemím. Úsek tvoří obchvat La Font de la Figuera.
Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... f893da3364
Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... f893da3364
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
jednou tady tento dokument k rozvoji dálniční sítě je, ale dávám ho sem znovu
v návaznosti na ekonomické problémy státu jak moc to vyčerpává všechny zdroje ... a již musí španělská vláda zachraňovat několik projektů, žádosti jdou až k 3 mld. €, vláda plánuje vynaložit max. 1 mld. €
v návaznosti na ekonomické problémy státu jak moc to vyčerpává všechny zdroje ... a již musí španělská vláda zachraňovat několik projektů, žádosti jdou až k 3 mld. €, vláda plánuje vynaložit max. 1 mld. €
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Dne 17.7. se dostal do provozu 8 km úsek na A-14. Jde od MÚK s A-2 severně u Lleida do Alguaire. Náklady na výstavbu činí 72,83 mil. €. Zdroj: http://www.fomento.gob.es/MFOMBPrensa/N ... 7a15fe41db
Dnem 18.7. se odevzdá do provozu 4,9 km úsek na A1051 od Las Losas do Cortijos de Marin. Zdroj: http://www.20minutos.es/noticia/3092781 ... eptiembre/
Dnem 18.7. se odevzdá do provozu 4,9 km úsek na A1051 od Las Losas do Cortijos de Marin. Zdroj: http://www.20minutos.es/noticia/3092781 ... eptiembre/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Začátkem minulého měsíce jsem informoval o prvních vážnějších problémech několika dálničních provozovatelů (méně vážné v podobě nesplácení úvěrů na dálnice jsou v zemi již několik let) a nyní budu znovu. Problém je větší a španělská vláda schválila vládní agentuře Seittsa plán, kterým bude spravovat 9 dálničních společností (9 nerentabilních zpoplatněných dálnic), které jsou v úpadku. Do konce budoucího roku se spřesní podmínky pro spravování projektů za 3,5 mld. €. Je to po 3 letech neúspešné snahy bank o restrukturalizaci dluhů provozovatelů 9 dálnic. Madrid odmítl do procesu zasahovat a situaci nezlehčoval. Jedná se třeba o Aeropistas M-12 (Madrid - Barajas airport) a Madrid Levante (AP-36 Ocaña-La Roda). Situace se začala komplikovat, protože banky odprodávají tyto problematické úvěry dalším investorům. Ministr veřejných prací informoval, že výsledkem bude získání daných dálnic do majetku státu po tom co se vykryjí dluhy. V roce 2015 skupina Seopan informovala, že nakonec bude problematických dálnic vícero a mluvila o hodnotě 5,5 mld. €.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Španělsko
Dne 5.10. se odevzdal do provozu 23,4 km dlouhý úsek A-33 mezi Jumilla a Yecla (region Murcia). Stalo se tak 10 měsíců před termínem.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.1.2021 10:49:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu