Právě je 6.12.2019 9:46:22




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
 Spojka Branišovská - Na Sádkách 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 623
Příspěvek Spojka Branišovská - Na Sádkách
Snad tu tu příliš neznepřehledním, když pro tuto připravovanou stavbu založím nové téma. V současnosti zde probíhá v režii města majetková příprava, stavba by měla vypadat nějak takto:

http://www.c-budejovice.cz/attachment.ashx?id=69661

Dokument pocházejí z materiálů pro jednání zastupitelstva města dne 13.2.2017, kde se jako bod 21.12 projednává výkup (směna) pozemků pro tuto komunikaci http://www.c-budejovice.cz/cz/mesto/vol ... ls&sid=879


8.2.2017 9:34:04
Profil
 

Příspěvky: 842
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Pekny. K cemu je ta krizovatka uprostred? Bude se tam neco stavet? A jaky smysl ta spojka ma bez pokracovani do Litvinovic na I/3?

_________________
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49


8.2.2017 12:21:41
Profil
 

Příspěvky: 131
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Je na Švábáku dost velká zástavba, smysl má velký pro rozvoj města tímto směrem. Přivedení dopravy MHD apod.


8.2.2017 17:38:24
Profil
 

Příspěvky: 623
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Zahájení procesu EIA na tuhle stavbu:

http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... 124048.pdf

Na portálu eia.cenia.cz zatím nejsou žádné podrobnější informace k oznámení.


29.3.2017 16:56:39
Profil
 

Příspěvky: 623
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Text oznámení záměru:

http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nameni.zip

http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC817


30.3.2017 13:22:30
Profil
 

Příspěvky: 325
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Paukejová mobilizuje

budejovice.idnes.cz/nova-ulice-za-stromovkou-budejovice-odpurci-f3g-/budejovice-zpravy.aspx?c=A170406_083850_budejovice-zpravy_khr

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


6.4.2017 11:35:25
Profil
 

Příspěvky: 131
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Chtějí napadnou spojku Máj Vltava no to už je moc. Doufám že se jim už nic nepovede.


6.4.2017 15:56:33
Profil
 

Příspěvky: 1597
Bydliště: MO
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Nejdřív si postavili město, ale jezdili jim tam lidi.

_________________
Království a půl princezny za 511.


7.4.2017 7:59:27
Profil
 

Příspěvky: 127
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Mě zaráží, jak propojení sídlišť a výpadovek někdo nazývá "obchvat", např. tady: https://www.irozhlas.cz/node/5935329 (ale viděl jsem to i jinde, jen se mi momentálně nedaří článek dohledat).

Přitom situace na levém břehu Vltavy bude taky potřebovat vyřešit, a to nejlépe západním obchvatem - myslím tím skutečný obchvat vně zastavěné části Budějovic. Např. prodloužit II/105 od křižovatky z I/20, proplést ji mezi rybníky, obejít západně letiště a napojit ji poblíž Koroseků - Dvora na II/143. Myslím si, že taková stavba by pomohla jak obyvatelům sídlišť, tak obyvatelům vsí na západ od ČB, kde momentálně vyrůstají satelitní městečka jak houby po dešti.

Ale zodpovědní politici a úředníci mají na všechno zřejmě dost času a klidně nechají nejdříve trasu zastavět novými domky, než pak přijdou na to, že taková stavba je zapotřebí jako sůl, ale není už ji kudy vést.


30.4.2018 11:38:50
Profil
 

Příspěvky: 127
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Připojuji náčrt: https://mapy.cz/s/3mwv1


27.1.2019 21:54:34
Profil
 

Příspěvky: 549
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
prof2: Ten náčrt je naprostý nesmysl - přísně chráněné území, samá Natura a Evropsky významná lokalita, Ptačí oblast a kdoví co ještě. Stačí spojnice Branišovská - Litvínovická - Lidická. Musí to odvádět hlavně vnitroměstské vztahy.


26.2.2019 20:26:07
Profil
 

Příspěvky: 842
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
prof2: To, co navrhujete jako západní obchvat mají řešit severní a jižní tangenta a D3. Prostě se doprava z I/20 převede po severní tangentě na D3 a pak příp. po jižní tangentě na I/3 a obráceně. Příp. se místo jížní tangenty použije až přeložka I/39 napojující na D3 Č. Krumlov, ap.
A protože se D3 začíná stavět a jižní tangenta se snad začne taky, zbývá jen ta severní, kterou bude muset suplovat severní spojka. Postavit severní tangentu kolem Bavorovic, přes Vltavou a kolem Borku, kde je poddolované území, a pak ji napojit na D3 nebo I/34 je ale dost těžko realizovatelný úkol. Přesto je reálnější, než něco táhnout přes Vrbenské rybníky a kolem těch satelitů. Ty navíc potřebují tangenciální spojení, tzn. rozšíření Branišovské a E. Rošického.

_________________
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49


27.2.2019 10:45:16
Profil
 

Příspěvky: 325
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Souhlasím s tím, že zaměňování pojmů "okruh" a "obchvat" je problém, protože to komlikuje projednávání staveb. Lidem ty pojmy splývají a toho rádi využívají různí aktivisté, kteří prezentují městské komunikace jako "obchvaty pro kamiony vezoucí mandarinky z Istanbulu do Hamburku". Podobný problém je s pojmem "vnitroměstský tranzit", kde lidé slyší jen "tranzit" a vybaví si opět zmíněný transport mandarinek. Přitom za tranzit lze označit i to, když soused bydlící v baráku vlevo ode mě poveze sousedovi bydlícímu vpravo ode mě na kárce zbytek písku ze stavby - je to tranzit kolem mého domu. Asi by to chtělo sestavit nějaký stavební "newspeak", kde by tyto záležitosti byly definovány pro laiky nezaměnitelnými pojmy, které by se pak použivali při jednání s veřejností.

Západní obchvat podle mého Budějovice nepotřebují, dobře to popsal MickeyMouse. Při pohledu z dálky se sice zdá, že levobřežka vede centrem města, při bližším pohledu je ale vidět, že ve skutečnosti nevede žádnou obytnou zástavbou a netvoří ani bariéru (tu tvoří řeka,). Myslím, že tahle strategická poloha Levobřežky by se měla využít a po odklonění tranzitní dopravy by bylo vhodné z ní udělat páteř pro vnitroměstskou dopravu ve směru sever-jih, k tomu je ovšem potřeba postavit chybějící mosty - L. B. Schneidera, U Trojice, jižní tangenta atd. Pro dopravu ze sídlišť k nemocnici je však vhodnější jezdit přes budoucí spojku Branišovská - Litvínovická, protože vede méně zastavěným územím a navíc je to rychlejší. A čím méně aut na Husovce, tím rychlejší bude i MHD apod., vydělají na tom všichni kromě těch, co si (s vědomím budoucí stavby silnice) postavili domky na Švábově hrádku (a možná těch pár lidí v Litvínovicích), bilance však vychází jasně pro stavbu.

Něco k propojce z médií: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_jkr

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


27.2.2019 15:06:23
Profil
 

Příspěvky: 623
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Já si dokonce myslím, že by na to vydělali i ti lidé bydlící na Švábově hrádku i v Litvínovicích. Jsem celkem zvědavej, jak se projeví dokončení bytových domů, které se teď staví v ul. na Sádkách. Skoro tuším, že by se pak obyvatelům další napojení hodilo...


27.2.2019 16:11:35
Profil
 

Příspěvky: 842
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
AUTOsro píše:
Při pohledu z dálky se sice zdá, že levobřežka vede centrem města, při bližším pohledu je ale vidět, že ve skutečnosti nevede žádnou obytnou zástavbou a netvoří ani bariéru (tu tvoří řeka,). Myslím, že tahle strategická poloha Levobřežky by se měla využít a po odklonění tranzitní dopravy by bylo vhodné z ní udělat páteř pro vnitroměstskou dopravu ve směru sever-jih, k tomu je ovšem potřeba postavit chybějící mosty - L. B. Schneidera, U Trojice, jižní tangenta atd.


"Páteř vnitroměstské dopravy" = BRT systém (https://cs.wikipedia.org/wiki/Metrobus)?
Linka 1: (Hluboká) - Globus (P+R) - Vltava - Tesco (P+R) - Výstaviště (P+G) - Stromovka (P+G) - Dynamo - Nemocnice - (Včelná/Boršov/K. Újezd)

Problém je, že v ČB se většina lidí přesouvá nikoliv v ose sever-jih, ale východ-západ a na Máj nevede tangenciální komunikace z centra. Urbanisticky je to velmi zvláštní, ale ani L. B. Schneidera ani Branišovská neodpovídají svou kapacitou spojení tak velkého sídliště jako je Máj s centrem. Samozřejmě tomu spojky Vltava-Máj a Branišovská-Papírenská pomohou, ale hlavní problém to neřeší.

_________________
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49


28.2.2019 12:48:42
Profil
 

Příspěvky: 325
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Vnitroměstskou dopravou jsem myslel automobilovou dopravu v rámci města, ne městskou hromadnou dopravu :) Že by to šlo takhle zaměnit mě nenapadlo, pokud by to takhle pochopili i různí aktivisté, vůbec bych se nezlobil :twisted:

Levobřežku jsem nemyslel jako páteř pro dojíždění z Máje do centra, ale obecně pro cesty ve směru S-J. Např. aby lidé jedoucí z Pražského sídliště k nemocnici nejeli po Pražské a Sadech, ale přes most Boreckého najeli na Levobřežku a z ní sjeli až u mostu L. B. Schneidera.

Dopravu z Máje bych směřoval na Linecké předměstí přes spojku Litvínovická - Branišovská a přes Mánesovu (podle toho, jestli by jeli severněji nebo jižněji). Do centra by se jezdilo přes Husovku, na Pražské předměstí přes Strakonickou nebo most Boreckého (podle toho, do které části by se jelo). K Rudolfovské a Okružní by se jelo přes Strakonickou a pak Nádražní/Zanádražní/Okružní podle cíle cesty.

Stavebně bych Levobřežku a Strakonickou viděl zhruba na způsob I/13 v Karlových Varech (ale hezčí :) , hlavně se k tomu nesmí přistupovat stylem "na vzhled to nejezdí", ale naopak si pohrát s detaily (ne však na úkor funkčnosti)). Problém vidím trochu v tom, že v momentě, kdy by se o něčem takovém začalo mluvit, tak ještě dříve, než by se nechal zpracovat projekt a nějaká vizualizace, by se objevily fotomontáže s umírajícími dětmi, MÚK Modletice na náměstí P. O. II. apod.

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


2.3.2019 2:14:49
Profil
 

Příspěvky: 842
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Problem jsou ale ty dominantni relace:
- Branisovska-Na sadkach-Manesova resi jen vzah Maj-nemocnice a vyjezd z Maje na jih.
- Spojka Maj-Vltava zase Maj-nakupni zony a Maj-D3, Maj-I/20 a Maj I/34.
- Nejvetsi intenzita je ale na relaci Maj-centrum, ktera se kryje s dalsi vyznamnou relaci Maj-nadrazi. S tou se kryje dalsi vyzbamna relace univerzita-nadrazi.
Takze uprava levobrezky by mela smysl az tehdy, kdyby byly vyresene ty dominantni relace:
Univerzita-Maj-Nadrazi by MHD mohlo pri preferenci (vyhrazene pruhy v cele trase) stihnout pres spojku Maj-Vltava, Strakonicka-Nadrazni rychleji nez pres centrum.
Pro rychle spojeni centra a Maje by ale musela byt obdobna preference po cele Husove od krizeni s L.B.Schneidera po Marianske namesti.
Aby byla levobrezka paterni komunikaci pro IAD proto asi neni az tak dulezite.

_________________
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49


5.3.2019 14:18:10
Profil
 

Příspěvky: 325
Bydliště: České Budějovice - Praha
Příspěvek Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách
Nemyslím si, nemyslel jsem to tak, že po levobřežce, spojce Máj - Litvínovická a spojce Máj - Strakonická bude jezdit MHD (byť může, zejména k té nemocnici by to bylo lákavé), ale že se na tyto komunikace odkloní část automobilové dopravy z centra, kde díky tomu budou menší intenzity aut.

Kdo by jel do centra z Máje, ten by jel i nadále přes Branišovskou a přes Husovu, ale:

- na Branišovské by nebyla auta jedoucí na Linecké předměstí a opačně (protože spojka Máj - Litvínovická a most L. B. Schneidera)
- na Husovce by nebyla auta jedoucí ze severní části Pražského předměstí na Linecké předměstí a opačně (protože most Boreckého, levobřežka bez kolon a most L. B. Schneidera)

Další benefity by byly na Pražské, Na Sadech, na Lidické, v Boženy Němcové.

Pro směr východ - západ bych podobně jako levobřežku předělal Strakonickou, tu by pak využívali např. lidé z Máje jedoucí směrem na východ od železniční trati (pro někoho by ale byla výhodnější Mánesova a podjezd pod nádražím).

_________________
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.


8.3.2019 0:13:06
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz