Šestipruhy u Prahy
Šestipruhy u Prahy
Kolem Prahy budeme rozšiřovat i D5 a D7. Pro mě novinka. Nicméně by měli postuovat koncepčně a zachovat 3+3 i návrh 0518+0519.
https://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a- ... ny-1329194
https://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a- ... ny-1329194
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Podle posledního sčítání jsou intenzity do Berouna vyšší než kdekoliv na D11. Ale našel jsem jenom hodnoty z roku 2012, tak už by to chtělo aktuální výsledky.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
D10 po exit 3, tam by to bylo potřeba jako sůl, spíš než D7
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
A neplánovaly se tam v souvislosti s MÚK Bystrá nějaké kolektory? Trochu protáhnout...
Království a půl princezny za 511.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
D10 je navržena jako šestipruh už leta až po Starou Boleslav.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Nu proč ne, pak tedy kolektory ku Žlíbku a šestipruh tedy... co na to Labe? Tak aspoň k Brandejsu.
Království a půl princezny za 511.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
A jak se pozná, že je dálnice navržena pro šestipruh? U D11 to je jasný, je tam místo v dělícím pásu, ale u D10 není a ani mosty nejsou dost široký.
Re: Šestipruhy u Prahy
Podle kategorizace do roku 2040.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Šestipruhy u Prahy
Tady to je. Kdysi schváleno na základě intenzit s velkým výhledem. Ale neznamená to, že se to opravdu připravuje, například 8pruh na D1 Na druhou stranu je to vstupenka například pro to, že se havarijní mosty na D5 u Loděnic zbourají a nové budou mít šířku 15 m.
- Přílohy
-
- kategorizace.gif (207.11 KiB) Zobrazeno 20210 x
Re: Šestipruhy u Prahy
Doplním, že tyto mapy pro všechny kraje jsou v PDF na webu ŘSD: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/techn ... pisy/ruzne - stačí rozkliknout "Kategorizace silnic a dálnic".
Re: Šestipruhy u Prahy
Zajímavý odkaz - díky.
Jenom nevím, nakolik je to myšleno vážně - třeba D0 v místě dnešních tunelů jako 33,5. To by museli z kopce přidat další rouru
Jenom nevím, nakolik je to myšleno vážně - třeba D0 v místě dnešních tunelů jako 33,5. To by museli z kopce přidat další rouru
Re: Šestipruhy u Prahy
Jižní část D0 včetně těch tunelů byla zprovozněna 20. září 2010, Kategorizace byla schválena 15. září 2010, takže asi v předchozích verzích zde byl navržen pouze čtyřpruh. Pokud si pamatuji dobře, byl velký problém prosadit už kategorii R 27,5/100, Nejvyšší kontrolní úřad ji kritizoval jako předimenzovanou. Že se jižní část měla naopak postavit kapacitnější, nejspíš jako šestipruh, bylo tehdy zřejmé mnoha lidem.
Re: Šestipruhy u Prahy
jenže tenkrát se argumentovalo tím, že 6ti pruh bude sever
že sever nikdy nebude tuší jen pár zdejší nadšenců...
že sever nikdy nebude tuší jen pár zdejší nadšenců...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Šestipruhy u Prahy
Tak na jednu stranu je pravda, že pokud by byl okruh hotový, nevalil by se takový provoz jižní částí jako dnes. Prostě auta od D10 a D11 zatím nemají jinou možnost, jak by se dostala k D5, D6, D7. Až jednou bude severní část, pojedou tudy. Jenže to už bude jih zacpaný všeobecným vzrůstem dopravy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Šestipruhy u Prahy
Na ŘSD je nový leták na D7 mezi Pražským okruhem a Aviatickou (letiště).
Tak to je konečně něco: od okruhu osmipruh 4+4 a křižovatka u letiště kolektory a průletová větev od Prahy - tak to bude na nějakou dobu vítěz v počtu pruhů
Tváří se tam, že by se úsek kolem Aviatické měl stavět dřív než okruh (to je možná pravda = dřív než nikdy...).
Tak to je konečně něco: od okruhu osmipruh 4+4 a křižovatka u letiště kolektory a průletová větev od Prahy - tak to bude na nějakou dobu vítěz v počtu pruhů
Tváří se tam, že by se úsek kolem Aviatické měl stavět dřív než okruh (to je možná pravda = dřív než nikdy...).
Re: Šestipruhy u Prahy
Není to klasický 8-pruh. Jsou tam 4 průběžné pruhy a 4 přídatné pruhy vzhledem k malé mezikřižovatkové vzdálenosti mezi MÚK Ruzyně (D0) a MÚK Aviatická.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Šestipruhy u Prahy
caveman: myslíš tenhle leták: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/585a ... 010814.pdf ? Jen jetli to neni chyba. V prvním odstavci se píše 3+3. Jo, v oddíle "Umístění a popis stavby" se píše o osmipruhu...
A co rovnou 2+2+2+2 bez kolize směrů z obou křižovatek, které by se musely překřížit (tj. Suchdol>D7 vs. Ruzyně>letiště, v opačném směru leiště>Suchdol vs. D7>Ruzyně), s tunelem směru D7>Ruzyně pod novou runwayí a se 4+4 až k MÚK Ruzyně?
A co rovnou 2+2+2+2 bez kolize směrů z obou křižovatek, které by se musely překřížit (tj. Suchdol>D7 vs. Ruzyně>letiště, v opačném směru leiště>Suchdol vs. D7>Ruzyně), s tunelem směru D7>Ruzyně pod novou runwayí a se 4+4 až k MÚK Ruzyně?
Re: Šestipruhy u Prahy
no jestli na 8mi pruhu zůstane přechod a kamery, tak je to škoda peněz
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Šestipruhy u Prahy
Miku 8 pruh s přechodem pro chodce by fakt bylo něco Ale u nás není nic nemožného.
Re: Šestipruhy u Prahy
8mi pruh s přechodem pro chodce a 50
No ale přesně kvůli této stavbě jsem nepochopil, proč tam loni investovali do dvou kruháčů a ramp. A taky jsem netušil, že už za dva roky má tedy podle letáku započít stavba... to jsem teda zvědavý.
No ale přesně kvůli této stavbě jsem nepochopil, proč tam loni investovali do dvou kruháčů a ramp. A taky jsem netušil, že už za dva roky má tedy podle letáku započít stavba... to jsem teda zvědavý.
Re: Šestipruhy u Prahy
Mám jeden nesouvisející dotaz - můžete mi, prosím někdo prozradit, jak se mám na stránkách ŘSD "proklikat" k nějakým letákům připravovaných staveb?
Určitě je to naprosto "jednoduché" a "intuitivní", ale já je tam prostě nikde nemůžu najít.
Děkuji
Určitě je to naprosto "jednoduché" a "intuitivní", ale já je tam prostě nikde nemůžu najít.
Děkuji
Re: Šestipruhy u Prahy
Možná existuje nějaká smysluplnější cesta, ale já znám jen tuto nejednoduchou a neintuitivní: Mapová aplikace, zaškrtnout vše, zoomovat mapu nebo filtr nad mapou, rozkliknout detail, Ke stažení. A nadávat na designera, nejen pro tento nesystematický přístup, ale třeba i kvůli tomu, že se detaily nedají rozkliknout do vedlejšího panelu, a že při návratu z detailu nebo změně zaškrtnutí se mapa odzoomuje.MPMP píše:Mám jeden nesouvisející dotaz - můžete mi, prosím někdo prozradit, jak se mám na stránkách ŘSD "proklikat" k nějakým letákům připravovaných staveb?
Určitě je to naprosto "jednoduché" a "intuitivní", ale já je tam prostě nikde nemůžu najít.
Děkuji
Re: Šestipruhy u Prahy
Díky. Už to tu určitě někdo někdy vysvětloval, ale tohle bych fakt asi nevymyslel.
Já bych k tomu "nadávání" přidal ještě: a proč tedy web obsahuje nějakou svou mapu, když zrovna o těchto dokumentech v nich není ani zmínka.
Já bych k tomu "nadávání" přidal ještě: a proč tedy web obsahuje nějakou svou mapu, když zrovna o těchto dokumentech v nich není ani zmínka.
Re: Šestipruhy u Prahy
Nejjednodušší cesta je opravdu tato, tj. použít v mapové aplikaci filtr (buď přímo zadat kód stavby nebo číslo silnice/dálnice) a pod mapou si kliknout na požadovanou stavbu. Při kliknutí na "zpět" si stránka zadaný filtr pamatuje... Ale mohli to opravdu vymyslet nějak jednodušeji.
Re: Šestipruhy u Prahy
To ne, hledali úseky hned u Prahy, kde by to šlo, D11 tak 2+2 jede, má široký střeďák, D5 se projektuje na lokální rozšíření, většina je stoupák, D8 km 5-12 byl vyhodnocen jako nereálný - bude 2+1+1.Majkii píše:Ze smlouvy na projektové práce pro akci D5 Oprava mostů a vozovek v km 8,9 – 11,3 P+L: Znamená to, že model oprav z Modernizace D1 se bude pomalu šířit i jinam? Nebo jde o výjimku danou lokálními podmínkami (hodně mostů ve špatném stavu na krátkém úseku, neúnosně dlouhý provoz 2+1, úsek příhodně umístěný mezi stoupacími pruhy) ?
Kapacity končící modernizace D1 půjdou spíš na šestipruh D10, D5 či úpravy D4.