I/73 Troubsko – Kuřim
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ono i ten podjezd ve Svitávce by se dal nějak přestavět, jen si říkám jestli má cenu v nějakém střednědobém horizontu sledovat stavby 4304-05, jestli by nebylo lepší se v úseku, kde je nahrazuje stávající I/43 se zaměřit na její optimalizaci.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Balance, to jsem nevedel, naposledy jsem tam jel prave loni cca v pulce zari.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Už se těším, až se to v rámci příprav na stavbu odlesní, to bude pak jedinečný pohled na rozestavěné těleso, který bude stát za to nafotit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
To si ještě pár desítek let počkáme.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Na konci videa, je vidět obdobný most postavený za války v Německu jako měl být u Brněnské přehrady přes Svratku.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
[D43] Brno-Kniničky a jejich varianty odporu
Existuje nova verze Kniniček jak zvýšit svůj odpor proti D43 - je to poněkud nenápadné, ale koncem loňského roku si nechala městská část zpracovat vlastní studii svého obchvatu.
Vypadá to sice nenápadně, ale souvislostí je více než dost. A tím rozhodně nemyslím, jen velké angažmá známého docenta z Kníniček.
1. Obyvatelé Kníniček trápí stále se zvyšujícící doprava jež jim jede středem MČ z oblasti Tišnovska do Brna (je to jednodušší než průjezd Kuřimí). Odvedení by přinesla D43 v Hitlerově stopě, ale když by se odvadla jinam, tak by se zvýšil počet podporovatelů docenta (jeho združení proti R43 totiž v posledních volbách příliš neuspělo).
2. Efektivitu této aktivity zvyšuje několik okolností
- primátor Brna - Petr Vokřál (ANO) bydlí v Kníničkách prakticky pod náspem D43 (má tam vlastní RD)
- získaly podporu ředitele ZOO Brno, což je poměrně pochopitelné
- získaly podporu Brna pro zanesení do aktualizace ZUR JmK v oblasti Brna
3. Až se příjde na to že to jinudy než směrem na Jinačovice opravdu nejde (rozuměno D43) tak by i tato "úzká silnice" (7m) mohla sloužit jako trasa k rozšíření spojující D43 nad Brnem a VMO
Odkazy na články k studii:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70209.html
http://brno.idnes.cz/obchvat-kninicky-z ... pravy_krut
http://obcanepromedlanky.cz/medlaneckap ... -medlanek/
http://zelenykomin.cz/?p=952
Navic doporucuji k precteni i zadani teto studie - Kninicky si presne napsali jaky obchvat chteji nakreslit. Blize viz.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/6 ... 914550.pdf
Vypadá to sice nenápadně, ale souvislostí je více než dost. A tím rozhodně nemyslím, jen velké angažmá známého docenta z Kníniček.
1. Obyvatelé Kníniček trápí stále se zvyšujícící doprava jež jim jede středem MČ z oblasti Tišnovska do Brna (je to jednodušší než průjezd Kuřimí). Odvedení by přinesla D43 v Hitlerově stopě, ale když by se odvadla jinam, tak by se zvýšil počet podporovatelů docenta (jeho združení proti R43 totiž v posledních volbách příliš neuspělo).
2. Efektivitu této aktivity zvyšuje několik okolností
- primátor Brna - Petr Vokřál (ANO) bydlí v Kníničkách prakticky pod náspem D43 (má tam vlastní RD)
- získaly podporu ředitele ZOO Brno, což je poměrně pochopitelné
- získaly podporu Brna pro zanesení do aktualizace ZUR JmK v oblasti Brna
3. Až se příjde na to že to jinudy než směrem na Jinačovice opravdu nejde (rozuměno D43) tak by i tato "úzká silnice" (7m) mohla sloužit jako trasa k rozšíření spojující D43 nad Brnem a VMO
Odkazy na články k studii:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70209.html
http://brno.idnes.cz/obchvat-kninicky-z ... pravy_krut
http://obcanepromedlanky.cz/medlaneckap ... -medlanek/
http://zelenykomin.cz/?p=952
Navic doporucuji k precteni i zadani teto studie - Kninicky si presne napsali jaky obchvat chteji nakreslit. Blize viz.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/6 ... 914550.pdf
Re: [D43] Brno-Kniničky a jejich varianty odporu
Tady je článek, který se tomu také věnuje a tahle varianta má skutečně mizivou šanci:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70209.html
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70209.html
Re: [D43] Brno-Kniničky a jejich varianty odporu
Jen pro dokreslení ještě doplňuji, že MČ Kníničky si přesně zadalo studii svého obchvatu vč. vymezení trasy a to tak, že ani 1m2 není na jejím území.
Trasa začíná dokonce mimo Brno v katastru Rozdrojovic, následně vstupuje u ZOO do Brna a to po hranici mezi MČ Bystrc a Komín, největší část je v Komíně a konec je v Medlánkách. Trasy napojení ZOO směrem na současnou cestu pak vstupují do MČ Bystrc.
Trasa začíná dokonce mimo Brno v katastru Rozdrojovic, následně vstupuje u ZOO do Brna a to po hranici mezi MČ Bystrc a Komín, největší část je v Komíně a konec je v Medlánkách. Trasy napojení ZOO směrem na současnou cestu pak vstupují do MČ Bystrc.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
A v diskusi pod článkem hned máte hned výkřiky o svévoli - typického NIMBY který bydlí v nově postaveném domečku v satelitu v Troubsku u plánovaného křížení D43 a D1...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Pokud měla obec územní plán, podle kterého se tam mohlo stavět, je normální, že si tam ten domeček postavil a je normální, že se proti těm plánům ozývá (i když třeba nešikovně).Marty píše:A v diskusi pod článkem hned máte hned výkřiky o svévoli - typického NIMBY který bydlí v nově postaveném domečku v satelitu v Troubsku u plánovaného křížení D43 a D1...
Pokud tam chce stát/kraj stavět křižovatku dálnic mezinárodního významu, měl to území dávno zahrnout do rezerv a tím tam neumožnit zástavbu, nebo jako varování těm, kteří chtějí stavět poblíž.
Argument, že se tam dlouhodobě plánuje křížení dálnic neuspěje. Plánuje to se to kolik, dvacet let? Realizovat se to bude možná za 10 let (D43 není prioritní stavba), možná taky nikdy, pokud D43 povede někde u Rosic. Obce nemůžou plánovat rozvoj s tím, že někde možná povede za 30 let dálnice.
To všechno říkám s tím, že jsem poblíž tohoto místa vyrostl, dobře to tam znám a neumím si trasu D43 představit jinde než v původní trase hitlerovské dálnice. Jinudy to bohužel nemá smysl.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Když někdo protestuje jen proti faktu, že kraj zadal studii kudy vést potřebnou komunikaci, tak je mu zřejmě tedy předem jasné kudy to dává největší smysl a jaký bude asi výsledek té studie... Chápu jej, že udělá vše proto aby vše pozdržel nebo zachoval status quo, ale zájem většiny je aby stavba byla realizována v optimální trase a zároveň aby se minimalizovaly její negativní vlivy na okolí. Znám třeba osobně lidi co na I/43 přišli během nehody - čelní srážce - o blízké a nechci ani spekulovat jestli by se tato nehoda vůbec musela stát kdyby už stála čtyřpruhová D43... Jak se každý z nás angažuje je jeho věc. Já chtěl jen ilustrovat, že bude extrémně těžké zájmy většiny prosadit a realizovat (viz. třeba ilustrativní anketa v tomto tématu - jakkoli nemá vůbec reprezentativní hodnotu).
-
- Příspěvky: 709
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ano Marty má pravdu jde o blokování čehokoliv.
Nic lepšího než varianta v trase německé dálnice neexistuje. Samozřejmě nejsem proti zahloubení, stavbě protihlukových zdí a valů...
Uvidíme co bude kraj posuzovat..
Zpátečníci mávají nějakým plánem tuším ing. Strnada (nebo nějak podobně).
To je plán - paskvil člověka, který o dané problematice nic neví.
Dokonce jsem viděl návrh na rozebrání velkého násypu u Bačova (vím, že to sem nepatří) a jeho nahrazení mostem. To může navrhnout jedině pako.
Tak doufám, že postaví alespoň severní úsek po kterém se možná stačím projet...
Nic lepšího než varianta v trase německé dálnice neexistuje. Samozřejmě nejsem proti zahloubení, stavbě protihlukových zdí a valů...
Uvidíme co bude kraj posuzovat..
Zpátečníci mávají nějakým plánem tuším ing. Strnada (nebo nějak podobně).
To je plán - paskvil člověka, který o dané problematice nic neví.
Dokonce jsem viděl návrh na rozebrání velkého násypu u Bačova (vím, že to sem nepatří) a jeho nahrazení mostem. To může navrhnout jedině pako.
Tak doufám, že postaví alespoň severní úsek po kterém se možná stačím projet...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
@Tomas1975: asi máte na mysli tento dokument : http://zam.uur.cz/Nantl/podklad/Ing.%20 ... 0email.pdf
z logiky věci by tedy plynulo, že největší podporovatelé 3+3 na D1 okolo Brna budou bydlet v Bystrci, Kníníčkách, Troubsku a Ostopovicích, protože bez 3+3 na D1 nedovedou dopravní proud plynule k Boskovické brázdě... No to jsem tedy zvědav...
z logiky věci by tedy plynulo, že největší podporovatelé 3+3 na D1 okolo Brna budou bydlet v Bystrci, Kníníčkách, Troubsku a Ostopovicích, protože bez 3+3 na D1 nedovedou dopravní proud plynule k Boskovické brázdě... No to jsem tedy zvědav...
-
- Příspěvky: 709
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ano mimo jiné i tento dokument.
Zmiňuje se tam i další ,,neználek" ing. K...
S Bystrcí a Kníničkami bych souhlasil. Troubsko, Ostopovice a Bosonohy tam bych to tak růžově neviděl. Ty budou rozšířením D1 pouze ještě více na úbytě.
Zmiňuje se tam i další ,,neználek" ing. K...
S Bystrcí a Kníničkami bych souhlasil. Troubsko, Ostopovice a Bosonohy tam bych to tak růžově neviděl. Ty budou rozšířením D1 pouze ještě více na úbytě.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Brňané se kvůli silnici D43 bojí o přehradu. Závidí nám ji celý svět, zničíte ji
Zdroj: https://www.denik.cz/regiony/d43-pres-b ... 90410.html
Zdroj: https://www.denik.cz/regiony/d43-pres-b ... 90410.html
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Nejdu to cist, ale nechce se mi verit, ze to muze byt postavene na necem jinem nez extremnim mnozstvi sinic v lete...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Přesně tak bych to vidělmichal píše:Nejdu to cist, ale nechce se mi verit, ze to muze byt postavene na necem jinem nez extremnim mnozstvi sinic v lete...
Napojení D/S43 na D1 a obchvat Bosonoh.
dávám sem odkaz na UR JMK v okolí Bosonoh, obsahuje i nákresy MUK Troubsko a Žebětín, hlukovou a rozptylovou studii
http://www.bosonohy.cz/uploads/Rozvojov ... sonohy.pdf
http://www.bosonohy.cz/uploads/Rozvojov ... sonohy.pdf
Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
Super dokument, takže krásně nakresleno jak se S43 napojí na D1 tunelem zespodu. Nic jiného stejně nepřipadá v úvahu a je dost dobře že to někdo takto pěkně nakreslil. Alespoň rozumné lidi to přesvědčí.
Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
To mají být ty návrhy od těch tvůrců té studie ?
Pokud ano, tak velké díky za odkaz, mrknu na to. Stihnul jsem jen zaregistrovat tunel u D1, za mě: super, že to někdo konečně dal na papír, jinak je to zde prostě neprůchozí. Zbytek shlédnu zítra. Snad je to jen nákres, protože ten obrovský ohyb před připojením na D1 je do očí bijící. A trochu nechápu, jak bude fungovat proplet s auty, která míří od Prahy na VMO pomocí MÚK Brno-západ. To budou asi muset přes 2 pruhy nebo jak ? Jiné řešení nevidím. A stejně to zde bude docela marast to napojit na D1, když D1 zde má být v 6-pruhu a připojení z VMO směr Brno jih zde má být rozšířeno na dvoupruhové. To by dávalo v jednom místě třeba i 7 pruhů vedle sebe
Pokud ano, tak velké díky za odkaz, mrknu na to. Stihnul jsem jen zaregistrovat tunel u D1, za mě: super, že to někdo konečně dal na papír, jinak je to zde prostě neprůchozí. Zbytek shlédnu zítra. Snad je to jen nákres, protože ten obrovský ohyb před připojením na D1 je do očí bijící. A trochu nechápu, jak bude fungovat proplet s auty, která míří od Prahy na VMO pomocí MÚK Brno-západ. To budou asi muset přes 2 pruhy nebo jak ? Jiné řešení nevidím. A stejně to zde bude docela marast to napojit na D1, když D1 zde má být v 6-pruhu a připojení z VMO směr Brno jih zde má být rozšířeno na dvoupruhové. To by dávalo v jednom místě třeba i 7 pruhů vedle sebe
Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
1.1.2016 už bylo, tak snad D43, ne?
Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
Kéž by D43
z původní R43 je nyní planované D43, ale aktuálně z toho chtějí udělat I. třídu a většina doufá, že v uspořádání 2+2 (naštěstí tam nesedí úpní pitomci takže 1+1 je pasé a 2+1 doufám že neprojde).
Proto píši reálně S43
z původní R43 je nyní planované D43, ale aktuálně z toho chtějí udělat I. třídu a většina doufá, že v uspořádání 2+2 (naštěstí tam nesedí úpní pitomci takže 1+1 je pasé a 2+1 doufám že neprojde).
Proto píši reálně S43
Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
Myslím, že to je úplně jedno, co to bude. Jediná škoda bude, že tam nebudou zelené značky a pravděpodobně bude všude 110 i když parametry by ta dálnice byla i na 160 km/h. Okolo Brna je stejně na místě dát tam max 110 km/h. Přemýšlel jsem a je dosti možné, že bude tlak na to, aby téměř polovina byla neplacená. Úsek mezi Kuřimí a D1 ten bude neplacený zcela určitě, takže silnice první třídy tomuhle zase odpovídá více.
Myslím, že ta poznámka o R43 reagovala na název tématu
Jinak 1+1 už je mimo, střídavý třípruh by možná stačil, ovšem jsem zastáncem také, toho, aby vzniknul 4-pruh, i kdyby jen se zálivy. Pokud třípruh, tak by měl být alespoň směrově rozdělený betonovým svodidlem, aby tam mohlo být 110 km/h.
Po Boskovice je v plánu D26,0/130
Myslím, že ta poznámka o R43 reagovala na název tématu
Jinak 1+1 už je mimo, střídavý třípruh by možná stačil, ovšem jsem zastáncem také, toho, aby vzniknul 4-pruh, i kdyby jen se zálivy. Pokud třípruh, tak by měl být alespoň směrově rozdělený betonovým svodidlem, aby tam mohlo být 110 km/h.
Po Boskovice je v plánu D26,0/130
Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
Dokáže někdo vysvětlit, proč jsou potřeba ty tunely? Mám dojem, že jsem před delším časem viděl výkres netunelové varianty.