[D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Bumbiku, to mi chceš snad říci, že jsi doteď nevěřil, že obchvat FM má smysl ? Asi jsem si tvůj příspěvek vyložil špatně...
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
omyl, jen jsem s ohledem na snížení množství tranzitní dopravy po dostavbě D1/A1, měl za to, že obchvat FM nepomůže ke zatraktivnění této trasy pro tranzit, tzn. že intenzity již nebudou růst jen dál klesat a pak by mohl obchvat FM někdo zpochybnit, ale jak v poslední době zjišťuji, opět začíná narůstat počet kamionů, ale jak říkám pouze jsou to RZ UA a BY kamionů PL je víceméně pořád stejně, tak snad to pro EU je dostatečný důvod spolufinancovat takto finančně náročnou stavbukot píše:Bumbiku, to mi chceš snad říci, že jsi doteď nevěřil, že obchvat FM má smysl ? Asi jsem si tvůj příspěvek vyložil špatně...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Na D48 se o dostavbě nebo i výrazném posunu stavby obchvatu FM, I/68 a slovenské D3 přesune většina transitu na Slovensko, co jde přes Makov a možná i něco z I/50.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Ale pořád bude alternativa I/50 na Trenčín a do budoucna D49 na Púchov. Cesta přes Makov je dost pomalá, ale tady záleží odkud kdo jede a kam má namířeno. D48 má primárně obsluhovat jižní stranu kraje a průmyslové zóny. Jeho tah je směřován pro tranzit z a do Polska nikoli na Slovensko. Jediná oblast, která má do budoucna návaznost na Slovensko je severovýchodní část kraje, kde se plánuje nové kapacitní spojení z Třanovic do Havířova a dál na sever k Vrbicím.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
to FlakY: Nijak to nerozporuju, ale pro řadu lidí bude D48-I/68-I/11-D3 alternativou k I/50 a slovenské D1 prostě proto, že to bude po 2+2 nebo 1/2 profilu s NPR 90, 110 a 130, bez průtahů obcemi, ap.
Samozřejmě dokud nebude komplet D49+R6, ale to asi ještě dost potrvá.
Samozřejmě dokud nebude komplet D49+R6, ale to asi ještě dost potrvá.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Zahájeno stav. řízení na PHS na úseku FM - Dobrá
http://www.mdcr.cz/getattachment/Minist ... 5.pdf.aspx
http://www.mdcr.cz/getattachment/Minist ... 5.pdf.aspx
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
vydáno SP na PHS v úseku FM - Dobrá
http://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni- ... edni-deska
http://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni- ... edni-deska
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Po otevření D1 do Polska intenzita dopravy přes Těšín vůbec neklesla, jen nepatrně stoupla. Takže žádný pokles jak někdo očekával se nekonal. Stavbu D48 i s obchvatem Frýdku nemůže nikdo zpochybnit.
Naopak, po zprovoznění obchvatu Třince a tím jak budou přibývat obchvaty Hnojníku a na Slovensku Čadce - intenzita bude narůstat. Protože z Olomouce do Žiliny to je už dnes přes Třinec sice o 29km delší trasa, ale už jen o 13 minut delší časově. Po dokončení největších brzd (Třinec, Frýdek, Čadca) se čas zhruba vyrovná. Navíc, kamiony nemusejí přes Třinec překonávat žádné hory s dvěma průsmyky, jako v Beskydech a Javornících.
Naopak, po zprovoznění obchvatu Třince a tím jak budou přibývat obchvaty Hnojníku a na Slovensku Čadce - intenzita bude narůstat. Protože z Olomouce do Žiliny to je už dnes přes Třinec sice o 29km delší trasa, ale už jen o 13 minut delší časově. Po dokončení největších brzd (Třinec, Frýdek, Čadca) se čas zhruba vyrovná. Navíc, kamiony nemusejí přes Třinec překonávat žádné hory s dvěma průsmyky, jako v Beskydech a Javornících.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
myslím, že ekoteroristé dokáží zpochybnit obchvat FM bez ohledu na intenzity provozuHoney72 píše:Stavbu D48 i s obchvatem Frýdku nemůže nikdo zpochybnit.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Tak po ukonceni tychto stavieb bude D48+I/11+D3 najlepsim spojenim SR/CR pre cele severne a vychodne Slovensko.Honey72 píše:Po otevření D1 do Polska intenzita dopravy přes Těšín vůbec neklesla, jen nepatrně stoupla. Takže žádný pokles jak někdo očekával se nekonal. Stavbu D48 i s obchvatem Frýdku nemůže nikdo zpochybnit.
Naopak, po zprovoznění obchvatu Třince a tím jak budou přibývat obchvaty Hnojníku a na Slovensku Čadce - intenzita bude narůstat. Protože z Olomouce do Žiliny to je už dnes přes Třinec sice o 29km delší trasa, ale už jen o 13 minut delší časově. Po dokončení největších brzd (Třinec, Frýdek, Čadca) se čas zhruba vyrovná. Navíc, kamiony nemusejí přes Třinec překonávat žádné hory s dvěma průsmyky, jako v Beskydech a Javornících.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Myslím, že přes ValMez jezdí spousty kamionů jen kvůli tomu, že se tu neplatí mýto. Jinak je pohodlnější a šetrnější trasa přes Třinec.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
K předchozí diskusi: Po vybudování "Palačovské spojky" se ale zase misky vah přikloní k cestě přes VM. No a 29 km je pro dopravce hodně km navíc, takže uvažovat o tom, že některý z nich povolí objíždět hory přes FM je zela zcestné... To co propálí přes Makov projede stejně po delší trase přes FM, a kopec, byť menší je tam stejně (Jablunkovský průsmyk). Dneska jsem ho jel a kamiony se tam taky pěkně plazily. Ještě, že jsou tam ty stoupací šprungy..
Ale jiné téma: Možná se to tu už probíralo, nevím, nemohu na těch stránkách viset pořád a všechno sledovat - dnes mezi Polomí a Starým Jičínem (poblíž mostu přes trať 270) opravovali ve směru na FM výtluky. Na první pohled mě zaujala typicky "dálniční" sestava vozidel údržby. A skutečně patřily SSÚD Mankovice včetně octavie se symbolem dálnice. Tak nevím, jestli I/48 přešla pod ŘSD a údržbu již provádí SSÚD v očekávání, že to stejně bude D, nebo si jen pracovníci SSÚD Mankovice v pracovním zápalu nevšimli, že úsek D48 od D1 k Bělotínu už opravili a pokračují dál k Novému Jičínu v opravách obyčejné jedničky??? Může mi to někdo objasnit, nebo dát link na diskusi k tomuto tématu? Děkuji...
Ale jiné téma: Možná se to tu už probíralo, nevím, nemohu na těch stránkách viset pořád a všechno sledovat - dnes mezi Polomí a Starým Jičínem (poblíž mostu přes trať 270) opravovali ve směru na FM výtluky. Na první pohled mě zaujala typicky "dálniční" sestava vozidel údržby. A skutečně patřily SSÚD Mankovice včetně octavie se symbolem dálnice. Tak nevím, jestli I/48 přešla pod ŘSD a údržbu již provádí SSÚD v očekávání, že to stejně bude D, nebo si jen pracovníci SSÚD Mankovice v pracovním zápalu nevšimli, že úsek D48 od D1 k Bělotínu už opravili a pokračují dál k Novému Jičínu v opravách obyčejné jedničky??? Může mi to někdo objasnit, nebo dát link na diskusi k tomuto tématu? Děkuji...
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Celá 48 se dá považovat za dálnici i když ještě není kompletně přestavěna. Silnice je pod správou ŘSD a pokud na to nemají jiné lidi než z SSÚD, tak v tom nevidím problém. Stejně jako je normální, že správa údržby silnic MSK se stará především v zimě o D56 a D48 u FM.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Jsou to nově sice dálnice, ale oficiálně druhé třídy. Možná kromě parametrů po původních Rkách převzaly i normy ohledně údržby ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
I/48 od Bělotína až po MÚK Polom udržuje SSÚD Mankovice, a to právě na základě nového pojetí a s tím souvisejícího převádění agendy správy a údržby.FlakY` píše:Celá 48 se dá považovat za dálnici i když ještě není kompletně přestavěna. Silnice je pod správou ŘSD a pokud na to nemají jiné lidi než z SSÚD, tak v tom nevidím problém. Stejně jako je normální, že správa údržby silnic MSK se stará především v zimě o D56 a D48 u FM.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Na Palačovské spojce se plánuje vystavět SSÚRS, což je stejné jako SSÚD. A v plánu je vystavět i na jiných bývalých Rkách SSÚD.Honey72 píše:Jsou to nově sice dálnice, ale oficiálně druhé třídy. Možná kromě parametrů po původních Rkách převzaly i normy ohledně údržby ?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Ano je, na dálnicích II. třídy se má postupně dostavět SSÚD.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Silnice I/48 byla na začátku v úseku mezi Novým Jičínem a Příborem stavěna jako dvoupruhová silnice kategorie S 15. Na základě výjimky byla uvedena do provozu jako směrově nedělený čtyřpruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Stanovení přechodné úpravy provozu na D48 FM - Dobrá ve spojitosti s výstavbou PHS
http://www.mdcr.cz/getattachment/Minist ... 4.pdf.aspx
http://www.mdcr.cz/getattachment/Minist ... 4.pdf.aspx
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
už o tom píší média:
http://fm.denik.cz/zpravy_region/obyvat ... 70808.html
http://fm.denik.cz/zpravy_region/obyvat ... 70808.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Díky za odkaz. Konečně první SSÚD pro D48 a snad D56. Postavit se to dá za rok, jak dlouho bude trvat přibližně příprava ke stavbě? Postup při přípravě MÚK Hyundai je dost tristní...
Ví se jak to bude s odpočívkami na D48 popřípadě D56 ? D56 má jenom 2 benzínky a D48 jednu, která po dokončení bude mimo dálnici. Dočkáme se něčeho podobného jako odpočívka Antošovice?
Ví se jak to bude s odpočívkami na D48 popřípadě D56 ? D56 má jenom 2 benzínky a D48 jednu, která po dokončení bude mimo dálnici. Dočkáme se něčeho podobného jako odpočívka Antošovice?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
FlakY: po dokončení D48 budou k dispozici mimo dálnici v loucce a v pribore + Chlebovice v obou směrech na dálnici + dobra na dálnici směr ct takže zas tak spatne to není myslím, že se resil i prostor u polomi . ..
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Nevíte o co jde uzavírce za Nošovicema směrem na Těšín ? PHS asi těžko...
http://www.dopravniinfo.cz/
http://www.dopravniinfo.cz/
Re: [D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
filipino má tam být nová protihlukovka, viz. mé příspěvky dříve ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...