Nové zistenia na hradnom brale v Strečne: zmenia kvôli nim projekt
Horolezci našli na brale väčšie odchýlky, ako sa pôvodne rátalo. Musia kvôli nim zmeniť projekt.
Po tom, ako začiatkom roka stoplo práce na sanácii brala v Strečne počasie, sú tu ďalšie komplikácie.
Horolezci prišli na to, že poškodenie skalného masívu je rozsiahlejšie, ako to ukázal pôvodný prieskum.
Zmenia rozsah prác
„Je pravdou, že po očistení skalného masívu sa zistili odchýlky voči pôvodným predpokladom zadania projektu,“ uviedol pre Aktuality.sk projektový manažér firmy SG Geotechnika a.s., ktorá sanačné práce zabezpečuje, Branislav Prelovský. Horolezci našli dutiny, pukliny, jaskynné systémy, preto neprichádzajú do úvahy injektáže, ktoré pôvodne v rámci fixácie brala plánovali. Povedal to pre televíziu TA3.
„Rozsah a vplyv na harmonogram stavby bude riešený zmenou projektu, ktorá je momentálne v príprave,“ povedal Branislav Prelovský.
S navýšením sumy nepočítajú
Vplyv zmien, na ktoré horolezci prišli, bude zhotoviteľ prác poznať až po tom, ako envirorezort odsúhlasí zmeny projektu. Obe strany o nových zisteniach a novom projekte už komunikujú.
„Rozsah prác môže byť ešte upravený podľa aktuálnych zistení,“ uvádza hovorca envirorezortu Tomáš Ferenčák. „O navýšení vysúťaženej ceny rezort neuvažuje,“ dodal. Na nové práce však ministerstvo plánuje použiť rozpočtovú rezervu.
Zmena v doprave od apríla
Ak to počasie dovolí, frekventovanú cestu medzi Martinom a Žilinou úplne uzavrú ešte počas najbližších troch víkendov, do 26. marca. V apríli príde zmena režimu obmedzenia dopravy.
„Uvažuje sa aj s možnosťou obojsmernej prevádzky v zúženom profile 3 plus 3 metre. Rozhodne sa o tom v najbližších týždňoch a konečný variant podlieha schváleniu odboru dopravy a pozemných komunikácií,“ uviedol Ľubomír Hollý z Okresného úradu v Žiline.
Celkový termín dokončenia prác bol z pôvodného 31. mája predĺžený pre nepriaznivé počasie do konca júna tohto roku.
Pôvodné práce na brale - tri etapy
1. etapa - prípravné a technické práce, injektáž, sieťovanie skalnej steny, dočasné zaistenie cesty, monitoring kritických blokov, odstránenie vegetácie
2. etapa - vyplnia trhliny a dutiny skalného brala cementovou maltou a kamenivom, uvoľnené skalné bloky ukotvia lanovými kotvami a na vybraných častiach brala umiestnia oceľové siete
3. etapa - vybudujú železobetónovú konštrukciu, ktorá podoprie skalný previs nad frekventovanou medzinárodnou cestou medzi Žilinou a Martinom.
https://www.aktuality.sk/clanok/421416/ ... m-projekt/
(SK) Nové poznatky na hradním bralu v Strečně změní projekt
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion