[I/49] 4903.2–4905 Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Hulín – Zlín – Slovensko
Odpovědět
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od GiuseppeS »

Lenny píše: Studie z roku 1993 řešila několik alternativ průchodu přes Bílé Karpaty. Byla doporučena var. A rekonstrukce silnice I/50
Hezké nákresy, mně by se to líbilo, taková racionalizace dává hodně smysl. Akorát nevím, jestli je to projde jako "rekonstrukce", když ve stopě stávající I/50 jsou až poslední 2 km před st. hranicí ;) Ale mělo by, pokud to má být alternativa novostavby mezistátní dálnice
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Lenny »

Jak jsem se dočetl:
zákon o ochraně přírody a krajiny zakazuje v CHKO stavět dálnice. Ustanovení však bylo v zákoně pro původní dálnice (dnes dálnice I. třídy) a nikoliv pro rychlostní silnice (dnes dálnice II. třídy). Žádoucí novelizovat předmětné ustanovení na zákaz stavět v CHKO dálnice I. třídy
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Lenny »

Předběžné intenzity na I/49 dle CSD 2016:
6-2975 vyús.z 55 v Otrokovicích - Otrokovice, vyús.R55 17768
6-2976 Otrokovice, vyús.R55- zaús.43829 24124
6-2977 vyús. 4972 - zaús.MK (dříve 0491) 30385
6-2973 zaús.MK (dříve 0491) - Zlín z.z. 33621
6-2971 Zlín z.z. - x s 49A a 490 32425
6-2972 x s 49A a 490 - vyús.49026 do Kudlova 18876
6-2981 vyús.49026 do Kudlova- x s 490 od Fryštáku 17653
6-2961 x s 490 od Fryštáku- x s MK - ul.Díly IV 16972
6-2962 x s MK - ul.Díly IV - Zlín k.z. 17260
6-2960 Zlín k.z. - x s 4913 a 49020 19850
6-2966 x s 4913 a 49020 - zaús.491 od Fryštáku 19850
6-2967 zaús.491 od Fryštáku - mimoúr.x ssil . 0495 13529
6-2957 mimoúr.x ssil . 0495 - zaús.69 od Vsetína 12427
6-2940 zaús.69 od Vsetína - hr.okr.Zlín - Vsetín 2267
7-1350 hr.okr.Zlín - Vsetín - zaús.do 57 u Val. Polanky 2267
7-1330 vyús.z 57 v Horni Lidči - vyús.04910 do Val. Senice 3740
7-1340 vyús.04910 do Val. Senice - hranice ČR - SR 1665

Po Vizovice je čtyřpruh obhájitelný, dál i ten třípruh bude mít problémy se obhájit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od MickeyMouse »

Kdo by tam taky jezdil. Samá obec, samá zatáčka. Schválně jsem si trasu v létě zkoušel projet a nic extra to nebylo. Navíc se musí přes Zlín, a to si už každý rozmyslí, jestli není lepší jet přes Hrozenkov nebo Makov.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od jeni013 »

A taky tady tou dobou probíhala stavba Vizovice - Lhotsko, takže se dost objíždělo.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Marty »

Souhlas - až jednoho dne bude hotový čtyřpruh do Vizovic, prudce stoupnou intenzity i na cestách dál - tj. na I/69 do Vsetína, ale i na I/49 na přechod u Střelné.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od MickeyMouse »

Ale i tak to bude pakárna, všema těma obcema a osadama projet alespoň ke slovenské R6.
Když by to ale bylo hotové komplet (D49+SMV49+R6), intenzity by stouply skokově až brutálně, že by ta SMV z Vizovic na hranice ani nemusela stačit. V každém případě na ni musí být stoupací pruhy. To pořád nikomu nedochází, že nová stavba indukuje dopravu, a proto intenzity stoupnou?! Vždyť právě kvůli tomu se snad ty dopravní stavby staví.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Sosa »

A kde by se ta doprava vzala? Kudy jede člověk na Slovensko si přece vybíráte podle toho, kam se jede. Mohlo by to nahradit Vláru na I/57 a Bumbálku na I/35, Hrozenkov už asi ne. V tomto případě se o brutálně zvednutých intenzitách mluvit nedá. Možná tak kamiony.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Jarda Š. »

Nahradí hlavně Hrozenkov (pro ty, co jedou na sever či východ Slovenska), Vláru moc ne, ta je hlavně pro ty, co jedou z Valašska na jižní nebo střední Slovensko.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od mapman »

Vláru nahradí částečně taky, protože pokud pojedu po kvalitní dálnici nebo SMV po celou dobu, tak se to vyplatí i pro směr Vsetín - Trenčín, průměrná rychlost přes Vláru dnes ani v budoucnu nepůjde přes 60, kdežto na alternativní trase přes Púchov se bez problémů dostanu na cca 100-110 km/h v průměru.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od MickeyMouse »

Pokud by stála D49 a SMV49, tak si myslím Vlárského průsmyku nikdo ani nevšimne.
Aby se ty intenzity přelily jinam, to by musela stát v Česku D35, D48, SMV68 a SMV11 a na Slovensku R5 a D3, pak už by to někomu mohlo přijít, že by to při cestě od Prahy do Tater byla na D49 přes Brno byla zajížďka.
Takže bych to jako i jinde v ČR a SR spíš viděl jako "závod", jestli se podaří dřív postavit D49-SMV49-R6 nebo D35-D48-SMV68-SMV11-R5-D3. Záležet tak bude asi hlavně na tom, jestli bude dřív D35 nebo D49+SMV49.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Lenny »

Hraniční úseky se Slovenskem:
I/11 7500 aut/den z toho 3308 NA
II/484 1739 aut/den z toho 131 NA
I/35 3280 aut/den z toho 1131 NA
II/487 1248 aut/den z toho 138 NA
I/49 1165 aut/den z toho 284 NA
I/57 2201 aut/den z toho 346 NA
I/50 4808 aut/den z toho 1598 NA
I/54 2196 aut/den z toho 268 NA
I/71 777 aut/den z toho 136 NA
I/70 1425 aut/den z toho 104 NA
I/70H 2248 aut/den z toho 658 NA
I/51 8458 aut/den z toho 1377 NA
D2 15995 aut/den z toho 7620 NA
II/425 1947 aut/den z toho 180 NA

Celkem překročilo státní hranici 54 987 vozidel, z toho 17 279 NA. Pokud odečteme D2, I/11, I/51 a II/425 zbývá na "prostřední úsek" 21 087 vozidel, z toho 4 794 NA. Drtivá většina NA tranzitu jezdí po D2, I/11 a I/51.

Pokud se podíváme na předběžné výsledky sčítání dopravy na I/50:
mimoúr.x s D1 vyús.416 do Křenovic 18353 aut/den z toho 3282 NA
vyús.416 do Křenovic mimoúr.x s 54 17003 aut/den z toho 3597 NA
mimoúr.x s 54 Bučovice z.z. 13972 aut/den z toho 2823 NA
Bučovice z.z. vyús.43111 16468 aut/den z toho 3556 NA
vyús.43111 Bučovice k.z. 13777 aut/den z toho 3023 NA
Bučovice k.z. x s 429 v Nesovicích 12315 aut/den z toho 2640 NA
x s 429 v Nesovicích x s 433 9989 aut/den z toho 2361 NA
x s 433 x s 432 9652 aut/den z toho 2306 NA
x s 432 mimoúr.x s 05018 9943 aut/den z toho 2587 NA
mimoúr.x s 05018 mimoúr.x s 422 11559 aut/den z toho 2733 NA
mimoúr.x s 422 vyús.50H 15533 aut/den z toho 3099 NA
vyús.50H mimoúr.x s427 7686 aut/den z toho 2027 NA
mimoúr.x s427 mimoúr.x s55 a 50H 14457 aut/den z toho 3411 NA
mimoúr.x s55 a 50H zaús.do 05016 13931 aut/den z toho 3362 NA
zaús.do 05016 zaús.50H 13629 aut/den z toho 3127 NA
zaús.50H zaús.495 13906 aut/den z toho 3191 NA
zaús.495 x s MK Vlčnovská 14711 aut/den z toho 3316 NA
x s MK Vlčnovská x s490 11139 aut/den z toho 3032 NA
x s490 vyús.495 =Uherský Brod k.z. 14494 aut/den z toho 3116 NA
vyús.495 =Uherský Brod k.z. vyús. 50 I 8925 aut/den z toho 2163 NA
vyús. 50 I x s 4981 7838 aut/den z toho 2332 NA
x s 4981 zaús. 50 I 7737 aut/den z toho 2194
zaús. 50 I zaús.496 od Bojkovic 7802 aut/den z toho 1933 NA
zaús.496 od Bojkovic st.hr. ČR - SR (Starý Hrozen 4808 aut/den z toho 1598 NA

Intenzity jsou na přípravu čtyřpruhu. Přirozený tah vede na Hradiště, které má návazné pokračování na střední Slovensko.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Radek M
Příspěvky: 81
Registrován: 14.11.2016 14:02:26
Bydliště: pár kroků od MÚK Hulín

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Radek M »

Shrnutí všech úseků včetně umístění a popisu staveb:
4902.1 už i mapka připravená pro letáček :D

http://www.infrastrukturamorava.cz/file ... 49-rsd.pdf
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Tomas 1975 »

Nevím který inženýr psal článek o historii D 49, ale existují studie trasování dálnice na Slovensko v několika variantách z let 1938 - 1943 včetně geo průzkumů, měření výšky sněhu v zimě, zaměřování sesuvných svahů, návrhy mostů včetně sond v místech pilířů.....
makr
Příspěvky: 132
Registrován: 19.3.2013 8:25:26

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od makr »

Od Vizovic jen třípruh. To zamrzí.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od MickeyMouse »

makr píše:Od Vizovic jen třípruh. To zamrzí.
Tak jak se to vezme. Kdyz to nebude D, zrejme se tim zvysuje pravdepodobnost, ze to bude postaveno, navic snad i v trochu dohledne dobe. To potesi.
I kdyz Patrik nikdy nespi...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Kuba »

Projektovat dálnici v systému TEN-T spojující 2 státy jako 2+1 je strašná blbost. To je akorát velká pravděpodobnost, že se to pak zase bude předělávat a původní projekt se hodí do koše. Obecně systém nastavený MD na základě jejich výpočtů ekonomické efektivity a tahových studií je naprosto zcestný. Praxe ukazuje, že kapacita toho co dnes stojí, již nestačí, to se právě dostavělo, je rychle využito nárůstem intenzity, protože to natáhne dopravu z jiných komunikací. A to co se teď projektuje a bude postaveno za 20 let, v té době už absolutně nebude stačit.
Dále si myslím, že zvolené řešení u Pozděchova je zcela špatně. Tahat mezinárodní kamionovou dopravu z výšky 260 do 660 mnm sklony až 4,5%, dělat zářez do hřebene Vizovických vrchů, MÚK Pozděchov s přivaděčem až nahoře na kopci to prostě nebude dobře fungovat. V zimě to bude často neprůjezdné a i jindy to nebude kapacitně stačit. Podle mě by se měl zvážit delší tunel, který by to spojil v nižší nadmořské výšce. I to stávající řešení s kratšími mosty a tunely bude totiž něco stát.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Honey72 »

Jak už bylo řečeno, stejně jako u Českého ráje je dálnice kvůli protestům neprůchodná, takže zatím jen třípruh. A pak se klidně hned další léta může řešit rozšíření. Lépe jezdit po něčem, než čekat s dálnicí pod kopcem a objíždět to po okreskách. Proto se Benešovská rozšiřuje na třípruh neboť i tam se na dálnici bude ještě hodně dlouho čekat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Kuba »

Tak tady se určitě nic rozšiřovat nebude, neboť to od počátku nemá dálniční parametry (stoupání 4,5%). Dále se budou tunely dělat taky na 3-pruh a je jich tam celá řada: 3 tunely + 12 velkých mostů na 4903.2. a 1 tunel + 6 mostů na 4904. Těžko se bude pak přidávat další tunel a most vedle, to je úplně neekonomické. Podle mě je to navržené celé špatně od začátku. CHKO tam není, tak je potřeba s MŽP jednat o řešení, které bude průchozí jako dálnice.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od MickeyMouse »

Jedna věc jsou studie proveditelnosti a ekonomické efektivity a druhá je "faktická postavitelnost". Pokud se sice udělá projekt na dálnici II. kategorie nebo jen SMV se 4 tunely o dvou tubusech + ty všechny mosty taky 2x, a změnily by se metodiky proveditelnosti a ekonomické efektivity, že by to "vyšlo", tak bude proti té stavbě takový odbor, že to bude Moravská D8. Z jedné strany je CHKO Bílé Karpaty, z druhé Přírodní park Vizovické Vrchy - přes ten to musí projít. Už teď proti D49 bojuje nejen Patrik, ale minimálně dvě další sdružení. Ti udělají cokoliv, aby to zpomalili nebo rovnou zastavili.
Změnit legislativu, aby tu stavbu nemohli nijak torpédovat, je v demokratické zemi téměř nemožné - minimálně jeden pokus mít musí, ale v každém případě by takový legislativní proces trval tak dlouho, že to je lepší, zatím to 2+1 postavit.
Pro někoho by možná byl nejlepší úpatní tunel. Vedle jeho ceny a ceny za jeho provoz by ale taky neřešil indukci dopravy ze silnici I. a II. třídy.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od HP »

Zajímalo by mě, kolikrát se tady k tomu budeme vracet. Už to tu bylo popsáno, že prognózy dopravy ukazují, že na dálnici to ani do budoucnosti (do které vidíme) není. Zvláště ve vztahu k vysokým nákladům. Argumentovat TEN-T je sice hezké, ale dostatečné intenzity tam nebudou (a nebojte, natažení dopravy z jiných komunikací se jistě bralo v úvahu).
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od vodouch2000 »

Laicky mi přijde, že se tento přeshraniční úsek s prognózami nízkých intenzit řeší trochu jinak, než např. D11 k hranicím s PL, kde taky pravděpodobně nebudou intenzity na 2+2, přesto se tak projektuje. Nebylo by třeba možné to připravovat jako poloviční profil D (II.kat.) se stoupacími pruhy s výhledovým rozšířením, obzvlášť když se slovenská R6 zatím taky řeší v půlprofilu? Je mi jasný, že parametry stoupání a radiusů (a mnoha dalších) to celé nákladově posouvá výš, jen tak nahlas přemýšlím. Nechám si to rád vysvětlit (bez ironie).
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Honey72 »

Tak zrovna D11 bude u hranic zatížená dostatečně. Vždyť to vidím každý den, jak přes Trutnov vede objížďka pro kamiony z Náchoda. Přes Trutnov nikdy kamiony nejezdily a teď to je kamion, osobák, kamion, osobák. Navíc se musí brát v úvahu, že po dokončení D11 se na ní navalí nejen doprava od náchodského průsmyku, ale i z Harrachova a Hrádku a neméně i ta od Ostravy, kudy jezdí řidiči z Polska jen kvůli tomu, že přes Náchod to je útrapa.
A to samé vznikne na D49, když se na ní převalí doprava z Jablunkova, Meziříčí a dalších přechodů.

Právě to výhledové rozšíření nebo půlprofil nesmí v projektu být, jinak to neprojde. Prostě se to postaví nějak a pak se to zbourá a postaví širší. Sice to bude dražší, ale jiná cesta v naší chatrné legislativě není.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Mipe »

Mozna uz to tady bylo,
ale proc to nejde projektovat přes Vlarsky prusmyk.
nemam poneti o tomto kraji ,ale z mapy se mi to zda pruchodne
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Mipe »

Mělo by to byt do všeobecných ,ale nejsou tu.
D 49 byla prece kdysi D1 , ta se stavela kvůli vych. slov.
Dnes je to mrtvy kraj a zadny inv. tam nepujde ,
protože az se dostavi dalnice tak tam budou jen duchodci a Romove.
ta D 49 ma smysl kvůli strednimu Slovensku a R2 a R1.
tak se mi jevi ty Vlary přes obchvat Otrokovic jako pruchodnejsi.
Na Ukrajinu budou spise jezdit přes Polsko ,když na jih tak přes Madarsko ,
ale ten Karpatsky oblouk?
Tatry budou rychlejsi bud vlakem nebo letadlem.
Dalnice se stavi hlavne kvůli kamionum a az budou elektrom. tak tech dodavatelu moc do
Slovenskych automobilek moc nebude tak o 60% méně.
A hlavni prumysl na Slovensku potažmo i v Cesku je automobilovy.
Tam potrebujete velke kamiony.
Potraviny budou casem chtit každý stat z mistnich trhu.
A benzin nebude skoro potřeba.
takze ty intenzity na všech evr. dalnicich hodne poklesnou.
Ale top je daleko od Ot
Odpovědět

Zpět na „D49“