Kongo

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (2.25 KiB) Zobrazeno 26378 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (22.7 KiB) Zobrazeno 26378 x
Rozloha: 342 000 km2
Počet obyvatel: cca. 5,3 mil.
Hlavní město: Brazzaville (cca. 2,3 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.10.2020 11:46:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik základních informací o Kongu:

Konžská republika, do té doby francouzská kolonie, získala samostatnost v roce 1960. Od roku 1969 až do roku 1990 zde vládl marxistický režim. Až počátkem 90. let byl zaveden systém více politických stran. Nepočetná populace, obrovské přírodní zdroje a značná podpora ze zahraničí pomohly vytvořit z Konga relativně prosperující zemi subsaharské Afriky. Vztahy s hlavním sousedem KDR jsou napjaté, Konžská republika však silně závisí na KDR v dodávkách elektřiny. Francie má v zemi tradičně silné postavení, v poslední době jí ale konkuruje Čína.

Díky těžbě ropy patří Konžská republika do skupiny zemí s nižším středním příjmem, přesto žije velká část populace v chudobě. Vláda si uvědomuje nezdravou závislost ekonomiky na těžbě ropy. Realizuje národní rozvojový plán 2012 – 2016 zaměřený na obnovu a diverzifikaci hospodářství (Le chemin d´avenir) a začala připravovat plán Congo vision 2025, který si klade za cíl dostat zemi do kategorie "nových" ekonomik a zmírnit jednostrannou závislost země na těžbě ropy a dřeva. Značné finanční prostředky investuje do obnovy infrastruktury (letiště, silnice) i výstavby nových energetických zdrojů, domů a bytů. V souladu s plánem se vláda snaží přilákat do země zahraniční investory, rozvíjí zvláštní ekonomické zóny. Prudce se rozvíjí telekomunikace i bankovní sektor.

V zemi bylo v roce 2006 evidováno 17.000 km silnic, ale jen asi 1.000 km disponoval zpevněným povrchem. To se ale pravděpodobně zásadně změnilo po více jak 10 letých investicích a zároveň tyto investice pokračují až do roku 2025, ale novší databáza není nikde k dispozici.

V Kongu je i železniční síť v rozsahu asi 900 km, přičemž nejdůležitější je trať od hlavního města směrem k Atlantiku a tato byla i v nákladech cca. 100 mil. € zrekonstruována. Silnice na hranicích s Kamerunem a Středoafrickou republikou prakticky nestojí žádné, takže se využívá celkově pro dopravu ještě letecká a lodní doprava. Problematické je i cestování do sousedního Konga (Kinshasa) a naopak nejpříznivější je situace se sousedním Gabonem.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz

Dá se říct, že se rozvíjí 3 základní dopravní osy:

*os kolem hlavního města, kde žije taky nejvíc lidí
*os hlavní město - Atlantik
*os hlavní město - sever země, odkud je prezident
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

V hlavním městě se odevzdal do provozu nový viadukt včetně dalších napájecích komunikací:

Viadukt Corniche :arrow:

*hlavní viadukt má délku 560m, napájecí viadukt délku 360m
*rozšířila se i další komunikace na 4-pruh v délce 1,2 km
vizualizace
vizualizace
Corniche_1.JPG (84.04 KiB) Zobrazeno 26360 x
vizualizace včetně napájecího viaduktu
vizualizace včetně napájecího viaduktu
corniche_2.jpg (169.3 KiB) Zobrazeno 26360 x
z výstavby
z výstavby
corniche_1 (2).jpg (130.84 KiB) Zobrazeno 26360 x
před odevzdaním do provozu
před odevzdaním do provozu
corniche_1 (1).JPG (168.42 KiB) Zobrazeno 26360 x
Video z odevzdávání do provozu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Odevzdání do provozu se dočkala ještě v roce 2015 i další stavba a to 4-pruhový téměr 7 km dlouhý viadukt Talangaï-Kintélé :arrow:

*jedná se o 6.865m dlouhou estakádu Talangai
*stavba je na severu hlavního města
*zásadně řeší dopravní situaci
*na stavbě se podílelo až 1.500 lidí z Konga a Číny

Fotogalerie z lokálních médií:
1.jpg
1.jpg (33.59 KiB) Zobrazeno 26356 x
2.png
2.png (751.54 KiB) Zobrazeno 26356 x
3.jpg
3.jpg (23.43 KiB) Zobrazeno 26356 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.12.2017 20:41:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Kongo

Příspěvek od Standa »

Pěkné stavby, výborné inaugurace ;) ! Jsem zvědavý, jestli se někdy dohodnou Konžané s těmi druhými Konžany a udělají most přes Kongo - není to až tak daleko, na té nejspodnější fotce u Viaduktu Corniche je vpravo vidět Kinshasa.

EDIT: Ten most by asi byl součástí Transafrického koridoru 3.

EDIT 2: Most přes Kongo existuje v Matadi.
Naposledy upravil(a) Standa dne 10.3.2016 16:01:47, celkem upraveno 2 x.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejvýznamnější státní silnici je nepochybně RN1, která spojuje hlavní město Brazzaville s pobřežím Atlantického Oceánu s městem Pointe-Noire. Kongo realizuje od nové dekády obrovský záměr na tomto tahu v celkové délce 535 km. Děje se zásadní modernizaci celé silnice. Silnice se zpevňuje do hloubky, upravuje se terén v okolí, staví se nové mostní objekty a to v rámci přetrasovávání několika úseků a tím se staví i zcela nové úseky silnice a samozřejme obnovuje se vozovka. Na některých etapách bude v provozu po novém 4-pruh určený hlavně pro předjíždění pomalu jedoucích vozů. Nákladní doprava bude po novém za takto renovované silnice platit, od čeho jsou na silnici postupně budované mýtní brány a přibývají i váhy pro kontrolu váhy nákladních vozidel, aby se silnice nedegradovala.

Práce na RN1 jsou rozdělené na 4 základní sekce:

1. sekce ... Pointe-Noire - Dolisie ... v realizaci od roku 2011 doposud
2. sekce ... Dolisie - Madingou
3. sekce ... Madingou - Mindouli
4. sekce ... Mindouli - Brazzaville

V rámci té 1. sekce, tedy Pointe-Noire - Dolisie to je po novém takhle:
10.PNG
10.PNG (408.17 KiB) Zobrazeno 26353 x
11.PNG
11.PNG (761.09 KiB) Zobrazeno 26353 x
12.PNG
12.PNG (379.09 KiB) Zobrazeno 26353 x
Snímka13.PNG
Snímka13.PNG (344.06 KiB) Zobrazeno 26353 x
Video z části 1. sekce:



Vláda zadefinovala jako další prioritu pro takovou přestavbu i RN2, tedy Brazzaville - Ouesso. To je dalších cca. 850 km.

Součtem RN1 a RN2 se dostáváme k celkovému číslu 1.400 km od Atlantiku přes hlavní město po Kamerun a vyřešení páteřního tahu napříč zemí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Standa píše:Pěkné stavby, výborné inaugurace ;) ! Jsem zvědavý, jestli se někdy dohodnou Konžané s těmi druhými Konžany a udělají most přes Kongo - není to až tak daleko, na té nejspodnější fotce u Viaduktu Corniche je vpravo vidět Kinshasa.

EDIT: Ten most by asi byl součástí Transafrického koridoru 3.

EDIT 2: Most přes Kongo existuje v Matadi.
Vztahy mezi Kongem (Brazzaville) a Demokratickou republikou Kongo (Kinshasa) jsou napjaté a i když ty hlavní města leží opravdu na jedné řece a jsou na dohled, tak nevím zda je reální v blízkém horizontu taková stavba, co by je spojila, i když na internetu lze najít případné projekty; nejčastěji se mluví o kombinaci železničně-silničního mostu. Tu reálnost myslím hlavně z hlediska politického, protože co se týče té ekonomické tak i to by byl samozřejmě problém. Ale bez základní politické dohody a domluvy se to nepovede realizovat v žádné podobě. Tady to právě někdy vypadá tak jako že jsou rádi, že je nespájí žádný most.

Nechci se DRK věnovat v tomto vláknu, ale to je země, která vedla opravdu dlouhou válku a zasáhlo to desítku okolních zemí, kdy kdo koho podporoval a ještě i DRK často intervenovala. Kdežto tohle Kongo-Brazzaville se orientuje více na severní státy: Gabon (tam je to dokonce rodina), Kamerun a Rovníkovou Guineu. A pak dál na ZápadoAfrické státy, například na Senegal, který zde realizuje některé ty silnice ještě kromě Číny samozřejmě.

Ale díky za postřehy, protože tady v Africe opravdu když už se nějaký tah modernizuje, tak velmi často tvoří nějaký "trans-africa" tah. A na mnoha místech ten rozvoj blokuje nedostatek mostů přes řeky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.10.2020 11:50:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jsem dohledal i několik informací ohledně RN2, Brazzaville - Ousse. Silnice má 850 km, přičemž ještě před několika lety cestování po ní zabralo i 3-4 dny vzhledem k terénu. Vláda tam od roku 2006 investovala značné peníze a nejproblematičtější úsek na severu v délce 194 km zásadně přebudovala. Investice dosáhli zhruba tolik mil. € kolik je to km a cestování se zkrátilo na asi 8-9h. :idea: Minulým rokem se celá tato etapa odevzdala do provozu a to konkrétně Mambili (řeka) - Ouesso v části Makoua - Ouesso. Hlavním zhotovitelem tohoto úseku byla čínská společnost China Road and Bridge Corporation. :arrow:
1.PNG
1.PNG (517.61 KiB) Zobrazeno 26332 x
2.PNG
2.PNG (658.29 KiB) Zobrazeno 26332 x
A co je další zajímavostí, že se vybudovala i další silnice a to 98 km tah Makoua (RN2) - Etoumbi. Práce se zahájili v roce 2010 a stavba se dostala do provozu v roce 2014. Jedná se o standardní parametry 1+1 silnice. :arrow:
Route_Makoua-Etoumbi1-2.jpg
Route_Makoua-Etoumbi1-2.jpg (91.54 KiB) Zobrazeno 26332 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Kongo buduje kvalitní silniční spojení s Kamerunem. Dne 11.2. (a znovu letošního roku) se odevzdal do provozu zcela de facto nový úsek silnice Ketta - Sembé; tedy od RN2 dál na západ podél hranic s Kamerunem. Celková délka zrenovovaného tahu činí neuvěřitelných 169 km. :arrow:
1.PNG
1.PNG (302.96 KiB) Zobrazeno 26314 x
Video z odevzdání do provozu:



Vláda se zaměřuje renovací silnice Ketta - Sembé celkově na kvalitní spojení od Ouesso v délce 312 km po Kamerun, takže práce po Ketta tvoří asi 54% tohoto úsilí. Ještě před několika lety se tudy nedalo normálně ani projet.

Dál jsem dohledal aktuální stav zpevněných asfaltových silnic v Kongu: v roce 2006 to bylo 1.000 km, v roce 2016 je to 1.815 km, přičemž nejde jen o nárůst +815 km, ale valná většina původních asfaltových silnic se zcela vynovila. :idea: Cíl vlády je stanověn prozatím na 2.708 km. Takže stav je momentálně na úrovni 67%. Vláda ale hodlá celkově obnovit ze své sítě 17.000 km silnic celkem až 6.551 km, ovšem ne všechny budou v takové kvalitě jako výše zmiňované komunikace. Všech 6.551 km je ve stavu přípravy, projektování, výstavby, realizace anebo již v ukončeném stavu. Kongo jen v roce 2015 vložilo do nové výstavby silnic částku 1 mld. USD. A to již byla částka snížená kvůli poklesu cen ropy. Investice do nové výstavby silnic tvoří přitom jenom 1/3 investic do renovace a výstavby infrastruktury. Bavíme se o ani né 5 mil. zemi .....
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi se zahájila i výstavba nové silnice na trase RN3, což je silnice která spojuje Dolisie (již ve vláknu jednou je, protože se jedná o křižovatku RN1 x RN3) a pokračuje na sever k hranicím Gabonu. Světové instituce se rozhodli podpořit vznešený cíl na spojení dvou hlavních měst kvalitní silnicí a to Libreville (Gabon) a Brazzaville (Kongo), ale prozatím na výstavbě přes ten nejhorší úsek v současnosti a to je Ndendé (Gabon) a Dolisie (Kongo). Na straně Konga se jako 1. úsek realizuje 93 km silnice v části Dolisie - Kibangou.

Zde dokument od Africké rozvojové banky: http://www.afdb.org/fileadmin/uploads/a ... Report.pdf (ohledně spojení 2 hlavních měst)

Silnice se již rok staví. :P

Když to půjdete hledat na mapu, tak zjistíte, že Kibangou leží mimo tah RN3, ale ono je to v Kongu (a nejen zde) tak, že pokud není na dané silnici žádné město, tak se někdy používá to které je v dosahu nejblíže pro lepší určení kam asi směruje výstavba/oprava.

Členění silnic je i na stránce Wiki: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... e_du_Congo , ovšem jak vidíte je to velmi skromný článek i vzhledem k relativnímu nedostatku informací a i vzhledem k faktu, že část hlavních silnic je sice uvedeno v mapách, ale jedná se pouze o zcela nezpevněné úseky. Situace se již brzo na veliké části z nich změní.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.10.2020 11:55:29, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav infrastruktury se po masivních investicích zlepšuje, ale reální podmínky provozu a bezpečnosti jsou stále na katastrofální úrovni. Navíc absentují služby, takže je to cestování dost drahé. Zde je aktuální video ze silnic z letošního roku:

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.3.2017 19:23:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo územního plánování a veřejných prací :arrow:

nový odkaz: https://grands-travaux.gouv.cg/
http://www.grandstravaux.org/

kolem 22-23. minuty je sekce k silnicím:


Bohužel, ale nemohu uvést vícero vládních zdrojů, protože linek je minimum stejně jako v některých dalších zemích. Zde je ten rozdíl, že se ale investuje. V podstatě Kongo dělá co může vzhledem k realitě: před 10 lety tady žilo 2/3 populace v chudobě, nyní je to kolem 40%, takže to zlepšení je citelné. Ve 2 největších městech žije 60% obyvatel, ale třeba pak elektrická energie je v ostatních částech státu jen v omezené dostupnosti. Investice do infrastruktury jsou citelné a obrovské: do energetiky (ropa, plyn, je zde i rafinérie atd.), do silniční a železniční dopravy a jsou rovněž velmi citelné, do letišť. V zemi vládne demokratickým režimem prezident, ale nepřetržitě dlouhé období a opozice de facto není. Státní aparát je zastaralý, ale zase mnoho projektů rozvoje (přestavba ekonomiky a i plán vize 2025) budují poradenské společnosti. Do hospodářství zasahuje kromě Francie i Čína a USA. Všichni mají zájem o ropu, kterou odsud odváží. EU se zde snaží chránit pralesy, protože ty pokrývají až 60% rozlohy státu. Bojuje se proti nelegální těžbě. Vláda investuje obrovské peníze do nových nemocnic, škol a do nového bydlení pro obyvatelstvo. Je nesmírná snaha investovat do infrastruktury tak, aby přišlo více investorů. Bez toho se to nedá realizovat. Kongo si jde svojí cestou, pro-západní politikou, ale nebrání se ani půjčkám z Číny.

Dále, novinkou z posledních měsíců je enormní snaha o oživení výstavby silničně-železničního mostu mezi hlavními městy dvou sousedních států: Brazzaville (Kongo) a Kinshasa (Demokratická republika Kongo). Již dekádu se živí projekt, který by propojil tyto státy. DRK by získala lepší napojení na železniční síť, získala by i oblast dál do vnitrozemí a i Kongo by získalo na nových možnostech obchodu a zesílení vlivu logistiky pro lepší poměry. Vztahy mezi státy jsou stále napjaté pro historii, i když je zde verbální snaha prezentovat zlepšení. Do projektu se vložila Africká rozvojová banka, která vyčíslila náklady na projekt v pročpotu cca. 400 mil. €. Hodlá poskytnout až 250 mil. € v případě realizace projektu. Dvě hlavní města se snaží získat společně dalších 110 mil. €. A dalších 40 mil. € mají dodat soukromé společnosti. Projekt by mohl být i zpoplatněn. V nákladech 400 mil. € je jak most tak přístupy z obou stran včetně nových HP. Economic Community of Central African States (ECCAS) oživil projekt na setkání v roce 2016 v Libreville. ECCAS předpokládá datum pro začátek výstavby roky 2017/2018.

Portál hlavního města Brazzaville :arrow:

http://www.brazzaville.cg/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.10.2020 12:26:17, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

upřímim pozornost tady na dálnici Talangaï: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 65#p125965

protože 24.10. se odevzdala do provozu nová MÚK na ní: https://www.grandstravaux.org/L-echange ... _a388.html (po francouzsky)

zde pak video:



je to moc hezké, jak se tady kolem hlavního města (jak jsou i letecké záběry) vytváří okruh kolem něho s dalším napojením a zlepšuje se i životní úroveň státu budováním nemocnic atd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

některé novinky:

záběry na zemní práce z budovaného úseku silnice RN1 Kinkala - Mindouli, více k pracím pak zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 68#p125968





historie modernizace této silnice:



Práce v rámci RN1 Kinkala - Mindouli se plánují od roku 2004, teprve v roce 2015 se to posunulo dopředu. Jde o upgrade 53,9 km úseku hlavního tahu, který spojuje hlavní město s přístavním. Nákladní doprava za projetí platí mýtné. Z toho se pak hradí údržba a opravy. Je tady potřeba provést zemní práce o rozsahu 2,7 mil. m3 a navézt 800 tisíc t štěrku a kamene. Výstavba má trvat 32 měsíců.

A ještě jeden projekt a to od hlavní dominanty hlavního města, mostu Corniche, kde se budovala 4-pruhová komunikace z jižní strany mostu s veškerým dalším územním rozvojem:





a zde odevzdání do provozu v polovině letošního roku:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

nová rychlostní silnice se prodlužuje kolem severní strany hlavního města: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... ostcount=6
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

shrnutí rozvoje 2018; silnice se prolínají celým videem:




stav Brazzaville-Kinshasa Road/Rail Bridge: http://www.au-pida.org/view-project/2014/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil některé odkazy a nyní ještě pár informací.

Ministerstvo silničního rozvoje :arrow:

https://entretien-routier.dgden.cg/

*i nadále je více obsažné ministerstvo veřejných prací; v tématu k dispozici

Mapa hlavních silnic:
001.JPG
001.JPG (116.57 KiB) Zobrazeno 14277 x
Stav silniční sítě: rozsah zpevněných silnic stoupá, překonal již 3100 km.
RN1
RN1
rn1.JPG (195.39 KiB) Zobrazeno 14277 x
Silnice RN1 z hlavního města po přístavní město Pointe Noire je v celé svojí délce zpevněná. V několika úsecích 4-pruh s neděleným středem. To jest 548 km.

Silnice RN2 z hlavního města po Ouesso na severu státu je v celé svojí délce zpevněná. Několik úseků je ale již ve špatném stavu a vyžadují renovaci vozovky. To jest 820 km.

Tedy ta hlavní priorita, že bude asfaltová silnice, která unese i nákladní dopravu napříč celý stát, tak ta je již hotová.

Dalším cílem je dobudovat silniční tahy od Dolisie na Gabon a od Ouesso na Středoafrickou rebubliku. Ten první tah je částečně asfaltovaný, ale i kde není, tak je zajištěná lepší údržba. Ten druhý tah je bohužel část v roku nesjízdný.

V Pointe Noire se modernizuje přístav.
V zemi je taky železniční síť, ale v horším stavu, o rozsahu 886 km. Plán její celkové modernizace prozatím není.
845.JPG
845.JPG (123.52 KiB) Zobrazeno 14277 x
V hlavním městě Brazzaville žije nejvíce obyvatel a logicky a pochopitelně ty dominantní silniční stavby se nacházejí právě zde. Nejde jen o ty na začátku vlákna, ale celkově je tady vícero širších průtahů, kapacitní KO, město se dynamicky a systematicky rozvíjí, buduje se veškeré zázemí včetně odvodnění, takže i výstavba silnic je dle řádu a postačuje pokrývat růst města.V noci to pak dominanta jménem Viadukt Corniche vypadá i takhle:
125.JPG
125.JPG (62.87 KiB) Zobrazeno 14277 x
No a severní obchvat města, kde dominuje Viadukt Talangaï tady není až tak kvalitně vyobrazenej, takže tady lepší záběr, že je opravdu dlouhý (6,9 km):
1258.JPG
1258.JPG (131.81 KiB) Zobrazeno 14277 x
Staví se i mnoho lokálních silnic, ulic ve městech. Ve velkém rozsahu i s odvodněním a chodníkama, osvětlením, ale tomu se tady víc věnovat nechci. Ten progres rozvoje infrastruktury je v Kongu i nadále citelný navzdory cenám ropy.

Výstavba mostu Kinshasa - Brazzaville (Congo - Congo) se má zahájit v roce 2023. Most překlene řeku Congo, nová vláda v DRK nalezla řešení, ale musí se dokončit příprava a naplnit další podmínky. Projekt je vyčíslen na 550 mil. USD, z toho 210 mil. USD přispěje AfDB. Most má být dlouhý 1,575 km a bude kombinací silnice a železnice.

Most Matadi - Kinshasa se musí renovovat. A to bez ohledu na to, kdy se začne s výstavbou toho výše jměnovaného. Nový most je nevyhnutním prvkem na dopravním koridoru v rámci Afriky. Uvědomují si to všichni.

Ovšem nový termín pro výstavbu je značným odkladem proti původním záměrům na roky 2015 až postupně 2020.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Od 04/2021 zde vládne i nadále prezident Denis Sassou N'Guesso. Slíbil pro další roky, že sníží závilost země na ropě a sníží dovoz do země tím, že zvedne místní produkci. Takhle to zní hezky. :)

Realita v zemi je, že ani tady se centrální představitelé moci nevyhýbají atentátům na sebe. Nedávný pokus o převrat byl tvrdě potlačen během dne-dvou. Byl ale prezentací rostoucí nezpokojenosti obyvatelstva. Ropa či plyn se těží, ale zisky bere Total. Nebo některé projekty z vlády nejsou dotažené:

Existoval a existuje program "voda pro všechny". Vrtají se studny a jejich funkčnost mají zajistit solární panely. Ty jsou ale časem rozkradené nebo chybějí doinstalovat další technologie. Takže program za v propočtu skoro 300 mil. € neplní svojí funkci tak jak by měl. Total to svádí na vládu a úřady. O tom, že terminály vydávají více hluku a znečištění se ví, ale s tím vláda nic nedělá, protože taky za to vzala peníze, ale zpátky lidem z toho nic neudělala. Plyn pohání elektrárny a teplárny, ale jen málokdo má elektrickou energii i doma. Chybí dokonce i generátory, většina populace mimo největších měst nemá ani lednici. Kdo má generátor, k tomu si chodí celé okolí nabíjet mobily.

Infrastruktura. Na místní poměry se slibně investovalo. Nejen do silnic. Ale zase: valná většina hlavních silnic je zatížená mýtem pro zaplacení údržby a toto mýto je největší v regionu. Tím nemohou místní dopravci konkurovat mimo stát a tady se zase neuživí jiní, než místní, takže i doprava patří mezi drahší služby.

Prezident za uplynulé desítky let ale dovedl propustit opoziční politiky, dovedl vpustit nadnárodní firmy, jakž takž zajistit rozvoj státu, zaměřil se na zemědělské reformy a vzdělávání. Na rozdíl od DRK tady existuje právní stát a stát má dosah všude. Oproti Středoafrické republice je tady vyšší životní úroveň, ale na to, že se tady od 70. let 20. století rozvinul petrochemický průmysl, tak ten větší rozvoj je vidět až po roce 2000 a rozvojové plány jsou na další dekády. Polovina obyvatelstva nijak nepocítila tyto investice ani příchod "petrodolarů".

Co se finanční situace týče, tak země je závislá od úvěrů z MMF. Dluh patří k vysokým a co víc, tak národní podnik kontrolující těžbu ropy dluží jak těžařům (Total, Uni atd.), ale taky bankám. Výdaje státu na standardní služby pro obyvatelstvo se od roku 2015 do roku 2018 snížili o 50%. MMF varoval již v roce 2019, že veřejný dluh Konga je neudržitelný. Peking, který půjčil Kongu za práva těžit dokonce učinil krok, který činí málokde a sice přistoupil k restrukturalizaci půjčky. Kongo nebylo schopno uhradit tranži MMF a dalším věřitelům ve výši bezmála 1 mld. USD, ale MMF tuto splátku posunul, aby se Kongo vyhlo bankrotu. Za většinu úvěrů ručí Kongo samotnou ropou, ale celý státní systém je protkaný nejen korupcí, ve které se tratí investice směrem do infrastruktury, ale taky nebývalou administrací, která je silně předimenzována a za stejnou ropu za stejný časový úsek se jak berou nové půjčky, tak má stejný objem ropy ručí za dosavadní úvěry a půjčky těžařů pro stát za dokonce licenční poplatky dáváné jakoby předem. Dluh překročil v roce 2020 již 100% HDP, letos bude atakovat hranici 100% HDP. Ropa nyní představuje 90% příjmů z vývozu země. A jsme zpátky u slibů prezidenta. Realita se dá vztáhnout na zdravotnictví: všude výdaje rostou v sovislosti s pandemii, ale i doposud uplynulá dekáda značila růst výdajů. Zde ale ne: v roce 2017 šlo do zdravotnictví v propočtu 200 mil. € (o 60% méně proti r. 2014), což je tedy to kritické období 2015-2018. Obyvatelé odevzdali prezidentovi skoro 90% hlasů v situaci, kdy nemocnice ve městech nemají ani 100% připojení na elektrickou energii. Nemocnice mají generátory, ale neexistuje automatizace, takže jsou zaznamenány případy operací, u kterých pacient zemře právě pro výpadek proudu, který než se obnoví, tak přístroje jsou mimo provoz. Prezident, který tady vládne více než 35 let, tak bude dalších 5 let. Situace dospěla tak daleko, že mzdy jsou v omeškání i vůči státním zaměstnancům. Proti tomu jsou sliby o investicích do vlastního rozvoje s cílem zbavení se závislosti na ropě zcela nereální.

Impulz by mohl přinést megaprojekt mostu Brazzaville - Kinshasa, který je ale prozatím stále v nedohlednu. Silniční rozvoj umožňuje státu se rozvíjet. Ta propojení na jednotlivé regiony existují, otázní bude, jak se budou udržovat, když nebude za co.

Silniční, částečně dualizovaný tah Brazzaville - Pointe-Noirie: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 68#p125968 byl největší infrastrukturní projekt v zemi vyjma těžařské projekty. Ohlášen v roce 2007, 535 km 2- až 4- pruhů trvale zpevněných v nákladech v propočtu 2 mld. €. Projekty zajišťují evropské a výstavbu čínské firmy. Taky se ale nerealizovalo všechno dle plánů a vázne údržba. Pokud se nepovede oživit ekonomika a vlastní rozvoj, tedy životní úroveň, která se musí pozvednout, tak se ta silnice rozpadne, protože jí nebude za co udržovat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Kongo zajistilo další peníze na 93 km silnice N3 spojující Dolisie a Kibangou. Úvěr ve výši 58,8 mil. USD z Development Bank of Central African States pomůže tyto stavební práce realizovat. Peníze směrují mj. na výstavbu mostů nad řekama Niari a Louvaou, na dalších 53 km regionálních silnic, což je součástí projektu. Tím se zásadně zlepší napojení na N3 do okolních regionů.

N3 jsem ve vláknu opsal ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 68#p126268 ) , jedná se o důležitou spojnici mezi Brazzaville (hl. město) a Libreville (hl. město Gabon).

Upgrade N3 je součástí 11- bodového programu CEMAC (Central African Economic and Monetary Community) pro zesílení ekonomik.

https://constructionreviewonline.com/ne ... ngou-road/

K 15.12.2020 byl stav realizace ve výši plnění 48%; https://grands-travaux.gouv.cg/fr/media ... xecutes-48 .


Dne 14.8. je v provozu pobřežní průtah hlavním městem: https://grands-travaux.gouv.cg/fr/media ... en-service . Stavba byla totiž zatopená a poškozená. Součástí investic tak jsou i protipovodňové prvky.
corniche.JPG
corniche.JPG (115.98 KiB) Zobrazeno 10128 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2020 bylo v Kongu již 3111 km zpevněných asfaltových silnic. Proti roku 2006, kdy to byl 1 tis. km je to tak doopravdy zásadní posun. Navíc velké části tranzitních tahů směrujících k Atlantiku je ve 4- pruhu a dálniční komunikace se staví v hlavním městě.

https://www.agenceecofin.com/gestion-pu ... concession
https://grands-travaux.gouv.cg/fr/media ... irculation

Tah N3 do státu Gabon byl v roce 2020 zpevněný na 48%: https://grands-travaux.gouv.cg/en/node/437 .

Ale tyto informace jsou více méně detailněji rozepsané v tématu.

Kongo si rozhodně polepšilo z prodeje ropy. Na africké poměry se tady udělal kus práce na veřejné infrastruktuře, což může pomoct zemi k větší prosperitě, když té ropy tolik k prodeji nebude.

Tady ještě mapa s nejen silniční sítí pro lepší ucelený pohled.

Mapa dopravní infrastruktury z roku 2019:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Kongo se rozhodlo na období 30 let udělit koncesi na provozování a zajištění údržby a oprav státní silniční sítě. Do procesu je zapojena i konžská pobočka Egis. Jedná se o společnost:

La Congolaise des Routes aneb LCR :arrow:

https://www.lcr.cg/ .

Není to tak, že by na tom vydělávala 3. strana. Tady jde o to, že stát nejdříve rehabilituje úseky, ale pak se mu zdá administrativa kolem údržby zbytečně drahá. To také je. Byla snaha o delegování této starostlivosti na regiony, ale ty na to také nemají peníze.

Především se nyní převedla ta silniční síť, která již byla stejně zatížená mýtem, takže třeba RN1 (Brazzaville-Pointe-Noire, dlouhá 535 km) a i další úseky. Postupně i RN2.

Tento postup má zajistit kvalitní stav vybudovaných RN1 a RN2. Podle konžských vládních zdrojů bude po dobu 30 let koncese údržbu těchto komunikací zajišťovat čínská "China State Construction Overseas Congo SARL", partner koncesní společnosti.

La Congolaise des Routes (LCR) je konžská koncesní společnost podle soukromého práva s těmito akcionáři: CSCEC (většinový akcionář), EGIS a konžský stát. Každý tady tedy sehrává svou část kompetencí.

Já jsem již i ve vláknu psal, že některé úseky RN1 zaznamenávají velké poškození vozovky. Stát neměl zázemí pro údržbu asfaltových silnic. Zpevňování proběhlo masivně, ale údržba nebyla skoro žádná. Tomu je tedy konec prozatím na RN1, výhledově i na dalších. A společně s tím se vytvořilo na 1000 pracovních míst.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

aktuálnější záběry na úsek RN1 od pobřeží, Pointe Noire - Dolisie:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve výše uvedeném příspěvku by již toho bylo moc.

:arrow: tak jak jsem zde (tady dole: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17#p220117 ) oznámil, že se rokem 2023 plánuje stavět dlouhodobě plánovaná a očekávaná stavba mostu mezi městem Kinshasa a Libreville, tak zdejší ministerstvo veřejných prací vyhlásilo výběr na zhotovitele.
  • Výstavba mostu Kinshasa - Brazzaville (Congo - Congo) se má zahájit v roce 2023. Most překlene řeku Congo, nová vláda v DRK nalezla řešení, ale musí se dokončit příprava a naplnit další podmínky. Projekt je vyčíslen na 550 mil. USD, z toho 210 mil. USD přispěje AfDB. Most má být dlouhý 1,575 km a bude kombinací silnice a železnice.
Mezinárodní výběrové řízení: výběr strategického partnera pro financování, výstavba a provoz silničního a železničního mostu přes řeku Kongo mezi městy Brazzaville a Kinshasa k 22.6.2022. Dokument výzvy k vyjádření zájmu o tento projekt. :ok:

https://grands-travaux.gouv.cg/sites/de ... ongo_0.pdf

:arrow: V letošním roce se ze silničního fondu rozdělilo na renovaci zdegradovaných úseků silniční sítě po celé zemi 10 mld. místní měny F CFA. V roce 2021 to bylo 6,1 miliardy. Takže to navýšení je bezprecedentní.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Dne 20. května se konalo slavnostní zahájení stavby 50 kilometrů dlouhé zpevněné silnice z Ouésso do Pokoly v severní části Konga. Zahrnuje poměrně podstatný most přes řeku Sangha. Tato silnice může být úsekem RN3 (Ouésso - Bétou).

https://twitter.com/i/web/status/1660923740341895168

vizualizace:
Obrázek

ze zahájení:
Obrázek

přibližná trasa:
Obrázek

:arrow: Schéma číslování státních silnic je od RN1 do RN15. Existuje také RN1bis, což je regionální obchvat Brazzaville, zpoplatněná silnice, která byla dokončena v roce 2016 jako součást masivní modernizace silnice Brazzaville - Pointe-Noire čínskými stavebními společnostmi. Částečně jako čtyřproudá silnice (ne jako dálnice), o čem jsem vícekrát psal v tématu.

Mapa státních silnic v červené barvě. Ne všechny silnice ve skutečnosti existují (zejména na severovýchodě a do Gabonu) a některé existují, ale jsou to polní cesty, i když hlavní linie do sousedních zemí se masivně upgradují. Útlum byl jen u nízkých cen z prodeje ropy.

Obrázek

  • N1​
    Brazzaville - Mindouli - Dolisie - Pointe-Noire​
    502 km​

    N1bis​
    Yié - Mindouli (Brazzaville bypass)​
    149 km​

    N2​
    Brazzaville - Ngo - Gamboma - Oyo - Makoua - Ouésso​
    831 km​

    N3​
    Ouésso – Bétou – CAR border​
    447 km​

    N4​
    Gabon border - N'Zambi - Pointe-Noire - Nzassi – Angola border​
    157 km​

    N5​
    Gabon border - Nyanga - Dolisie - Kimongo – DRC border​
    351 km​

    N6​

    Mila-Mila - Mossendjo - M'binda - Gabon border​
    238 km​

    N7​
    Loudima - Sibiti - Zanaga - Bambama - Gabon border​
    354 km​

    N8​
    Ingoumina - Djambala - Ngo - Mpouya​
    360 km​

    N9​
    Brazzaville - Mayama - Kindamba - Mindouli​
    220 km​

    N10​
    Djambala - Okoyo - Ewo - Etoumbi - Mbomo - Gabon border​
    471 km​

    N11​
    Obouya - Okoyo - Gabon border​
    205 km​

    N12​
    Owando - Ewo​
    153 km​

    N13​
    Makoua - Etoumbi - Kellé - Gabon border​
    252 km​

    N14​
    Ketta - Sembé - Ntam – Cameroon border​
    314 km​

    N15​
    Enyellé - Impfondo - Liranga​
    445 km​
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“