D3 ve Středočeském kraji
Re: D3 ve Středočeském kraji
Vymlouvat se po 6 stoletích na husity, to je docela síla. A co když to ti havíři koncem 13. století zakreslili do výkresu špatně? Co když to do těch výkresů nezakreslili vůbec? Spoléhat se na výkresy (i kdyby byly) takového stáří mi přijde - mírně řečeno - nerozumné.
Co chci říct - "systém" se přece nemůže zastavit před faktem, že si husiti udělali grilovačku. IGP bude tím pádem samozřejmě náročnější a dražší - ale to jsme snad před 5 (10,15,20,25 lety) nevěděli???
Co chci říct - "systém" se přece nemůže zastavit před faktem, že si husiti udělali grilovačku. IGP bude tím pádem samozřejmě náročnější a dražší - ale to jsme snad před 5 (10,15,20,25 lety) nevěděli???
Re: D3 ve Středočeském kraji
Co je sloziteho na pochopeni faktu, ze dul dnesni a dul stredoveky se hodne lisi a pokud se o nem ztratila zminka, tak ho najdou jen kdyz se do nej vyslovene trefi?
Ono totiz nejde o vykresy (ono uz jen zminit vykresy v souvislosti s dobou predhusitskou naznacuje trochu zkreslene predstavy), ktere stejne nebyly jako spis o misto, kde se kutalo. Na miste samotnem pak vznikl dira hluboka par metru, urcite nikoli pres 50m, stoly na tom nebyly o moc lepe. Bavime se o 12-14 stoleti, tedy o uplnych pocatcich hlubinne tezby u nas, to nebyly prumyslove provozy, to bylo spis kutilstvi. Takove dilo, navic casem castecne zasypane, zavalene se hleda dost blbe, nicmene pri razbe muze napachat dost skod.
Najit takovy dul IGP samozrejme lze, ale kdyz za nej potom padne ucet, takl pulka lidi zacne rvat a druha pro jistotu omdli
Ono totiz nejde o vykresy (ono uz jen zminit vykresy v souvislosti s dobou predhusitskou naznacuje trochu zkreslene predstavy), ktere stejne nebyly jako spis o misto, kde se kutalo. Na miste samotnem pak vznikl dira hluboka par metru, urcite nikoli pres 50m, stoly na tom nebyly o moc lepe. Bavime se o 12-14 stoleti, tedy o uplnych pocatcich hlubinne tezby u nas, to nebyly prumyslove provozy, to bylo spis kutilstvi. Takove dilo, navic casem castecne zasypane, zavalene se hleda dost blbe, nicmene pri razbe muze napachat dost skod.
Najit takovy dul IGP samozrejme lze, ale kdyz za nej potom padne ucet, takl pulka lidi zacne rvat a druha pro jistotu omdli
Re: D3 ve Středočeském kraji
Takže když se použijí předhusitské výkresy, a na jejich základě se dojde k chybnému rozhodnutí s nějakými (nepříjemnými) následky, tak nikdo neomdlí ani nebude řvát?jozka píše:Najit takovy dul IGP samozrejme lze, ale kdyz za nej potom padne ucet, takl pulka lidi zacne rvat a druha pro jistotu omdli
To se jako jako v tomto státě skutečně někdo bude spoléhat na 600 a více let starou "dokumentaci"?
Opakuji - nepochybuji o prospěšnosti (skoro) jakýchkoli podkladů, ale nelze se přece vymlouvat na vypálení archivu husity. Zdržení bych samozřejmě chápal, kdyby před dvěma lety vyhořel SUDOP nebo SATRA nebo třeba firma, co dělala IGP. Ale takhle jsem měl v prvním okamžiku pocit, že pan mluvčí už má Apríl...
Re: D3 ve Středočeském kraji
To je samozrejme holy nesmysl!jozka píše: Najit takovy dul IGP samozrejme lze, ale kdyz za nej potom padne ucet, takl pulka lidi zacne rvat a druha pro jistotu omdli
Naklady na IG pruzkum jsou radove nekde uplne jinde, nez vicenaklady spojene s nedostatky projektu, ktere jsou zpusobene nedostatkem vstupnich informaci pri projektovani...
Jako klasicky priklad uvedme treba D8 pres Ceske stredohori. Kdyby se tam nesetrilo na geologickem pruzkumu a stavba se dostatecne nadimenzovala, jezdili bychom o nekolik let drive, o vicenakladech nemluve....
Re: D3 ve Středočeském kraji
Věnujte se zde D3.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 ve Středočeském kraji
Predhusitske vykresy jsou nesmysl. Dulni mereni se zacalo pouzivat o par stoleti pozdeji. Udaje, ktere se ztratily hovorily maximalne tak o umisteni ruznych sachtic a dalsich dulnich del. A na ta mista se pak muze IGP zamerit podrobneji. Pokud nevite kam, mate problem.
A ano, naklady na pruzkum jsou radove jinde, jenze o tom ve vysledku nerozhoduji technici, ale kravaty s excelem a bez predstavivosti a bohuzel serezavani nakladu tohle postihne v prvni lajne. Osobne jsem zazil u stavby za vic nez miliardu skrtnuti pruzkumu za padesat litru. Problemy staly mnohem vic... ponauceni? Nula, priste se stalo neco podobneho...
A ano, naklady na pruzkum jsou radove jinde, jenze o tom ve vysledku nerozhoduji technici, ale kravaty s excelem a bez predstavivosti a bohuzel serezavani nakladu tohle postihne v prvni lajne. Osobne jsem zazil u stavby za vic nez miliardu skrtnuti pruzkumu za padesat litru. Problemy staly mnohem vic... ponauceni? Nula, priste se stalo neco podobneho...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak jiste, ten kravatak nemuze prohrat. Zitra premie za dnes usporeny prostredky na pruzkum a za par let nova cesta k chate nebo bazen, jako bonus za viceprace....jozka píše:Predhusitske vykresy jsou nesmysl. Dulni mereni se zacalo pouzivat o par stoleti pozdeji. Udaje, ktere se ztratily hovorily maximalne tak o umisteni ruznych sachtic a dalsich dulnich del. A na ta mista se pak muze IGP zamerit podrobneji. Pokud nevite kam, mate problem.
A ano, naklady na pruzkum jsou radove jinde, jenze o tom ve vysledku nerozhoduji technici, ale kravaty s excelem a bez predstavivosti a bohuzel serezavani nakladu tohle postihne v prvni lajne. Osobne jsem zazil u stavby za vic nez miliardu skrtnuti pruzkumu za padesat litru. Problemy staly mnohem vic... ponauceni? Nula, priste se stalo neco podobneho...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Přesně to se stalo na Vámi uváděné stavbě. Nikdo nebyl potrestán za špatnou práci, žádná vyvozená odpovědnost, Ťok to smetl ze stolu s tím, že není policajt ..... Takže se to příště může ošulit podobně. Je dokonce doloženo,že tam byly vývěry vody při stavbě (které tam podle nedokonalého průzkumu neměly vůbec ani náhodou být) a nikdo na to nereagoval, což je trestuhodné. Takže nejenom, že byxl nedokonalý průzkum, ale ignorovala se i realita, která byla zjištěna při stavbě. A taky to nakonec skončilo sesuvem.
Přesto ale pořád naivně doufám, že to byl průšvih takových rozměrů, že to povede přeci jen k lepším IGP než v minulosti. Že se tlak na pořádný průzkum zvyšuje a že na D3 u Jílového bude proveden důkladně. Nikdo snad nechce opakovat podobné fiasko. Ono těch varování už také bylo víc, viz třeba aféra se starým rybníkem na D11
Přesto ale pořád naivně doufám, že to byl průšvih takových rozměrů, že to povede přeci jen k lepším IGP než v minulosti. Že se tlak na pořádný průzkum zvyšuje a že na D3 u Jílového bude proveden důkladně. Nikdo snad nechce opakovat podobné fiasko. Ono těch varování už také bylo víc, viz třeba aféra se starým rybníkem na D11
Re: D3 ve Středočeském kraji
Zdravím, nějak se v tom ztrácím...
existuje už definitivní rozhodnutí, kudy povede D3 ve Stř. kraji? nebo stále váhá? má to blíž k západní variantě?
existuje už definitivní rozhodnutí, kudy povede D3 ve Stř. kraji? nebo stále váhá? má to blíž k západní variantě?
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D3 ve Středočeském kraji
to outdoor: (http://www.stredoceskad3.cz/)
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: D3 ve Středočeském kraji
videl jsem film (captain fantastic), kde byl tento zaber
http://imgur.com/a/QlfwU
tomu rikam dalnice v divocine, nikoliv D3 pha-tabor, tam jde skutecne jen o problem NIMBY
http://imgur.com/a/QlfwU
tomu rikam dalnice v divocine, nikoliv D3 pha-tabor, tam jde skutecne jen o problem NIMBY
Re: D3 ve Středočeském kraji
Přidám se k tomu co psal pan outdoor. Může prosím někdo v krátkosti napsat, v jaké fázi se nyní příprava stavby nachází ? Na co se čeká ? Děkuji.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Je divočina a divočina. Tyto dálnice vedou hlavně na Aljasce, dále Kanada a sever USA. On je trochu problém, pokud to území ma rozlohu 10 km na délku a nebo má oblast velkou jako ČR. V tom případě i kdyby tam žili mamuti, nikdo nevytvoří žádnou alternativu, která by to objižděla a střihnou to nejkratší cestou.vaclav píše:videl jsem film (captain fantastic), kde byl tento zaber
http://imgur.com/a/QlfwU
tomu rikam dalnice v divocine, nikoliv D3 pha-tabor, tam jde skutecne jen o problem NIMBY
D3 nad zlato
Re: D3 ve Středočeském kraji
Lynx: Nachází se, jak vyplývá ze zveřejněných letáků, ve fázi shromažďování podkladů pro územní řízení, které by mělo být zahájeno v letošním roce.
Re: D3 ve Středočeském kraji
ku8a: jako třeba tady? To je taky něco jako, ve stylu Posázaví, ne?
https://www.google.cz/maps/@46.074421,8 ... 816!8i2112
https://www.google.cz/maps/@46.074421,8 ... 816!8i2112
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: D3 ve Středočeském kraji
Nemělo tam být původně více hloubených tunelů místo jednoho raženého? Nevíte někdo, jak by to v tom případě bylo s riziky propadnutí?
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: D3 ve Středočeském kraji
V současné době je to ve fázi, kdy se čeká, až MŽP rozhodne o prodloužení platnosti stanoviska EIA. Žádost ŘSD předložilo. Pak se musí toto stanovisko ověřit dle bodu II. přechodných ustanovení zákona č. 39/2015 Sb. Pak je tu otázka ověření možných dopadů změn, které se navrhují oproti technickému řešení navrženému v technické studii EIA (jedná se většinou o změny navržené na základě projednání konceptu DÚR s obcemi - s každou jednou se mnohokrát ze strany ŘSD individuálně jednalo o podobě technického řešení a o dalším postupu). Pak bude z pohledu ŽP kompletní dokladová část a v květnu byl původní smluvní termín na zahájení územního řízení, což se pravděpodobně posune, neboť nejsou k dispozici právě stanoviska všech dotčených orgánů, kdy největší rizika jsou právě na straně ŽP.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ale i přes posun mi martini tvé zprávy přijdou optimistické.
Re: D3 ve Středočeském kraji
No, když už jsem tu, tak chci něco věcného sdělit a ne jen nadávat, jak se tu stalo poslední dobu hodně módou
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tady to vypadá, že ta dalnice vede v údolí a slouží jako předložka původní silnicemonin píše:ku8a: jako třeba tady? To je taky něco jako, ve stylu Posázaví, ne?
https://www.google.cz/maps/@46.074421,8 ... 816!8i2112
D3 nad zlato
Re: D3 ve Středočeském kraji
Děkuji Vám za informace. Alespoň, že se tedy něco děje.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Díky!martini píše:No, když už jsem tu, tak chci něco věcného sdělit a ne jen nadávat, jak se tu stalo poslední dobu hodně módou
Re: D3 ve Středočeském kraji
nerozumim. moje pointa byla, ze odpor proti D3 je zalozen na tom, ze usek D0-Benesov je nedotcena divocina, snad i prales. tak posilam fotku, jak vede dalnice skrze skutecnou divocinu (!) pro porovnani. to posazavi je totiz totalne zdevastovany a zabydleny uzemi a jediny tanecky kolem D3 jsou ciste kvuli cloveku (NIMBY), nikoliv prirode.ku8a píše:Je divočina a divočina. Tyto dálnice vedou hlavně na Aljasce, dále Kanada a sever USA. On je trochu problém, pokud to území ma rozlohu 10 km na délku a nebo má oblast velkou jako ČR. V tom případě i kdyby tam žili mamuti, nikdo nevytvoří žádnou alternativu, která by to objižděla a střihnou to nejkratší cestou.vaclav píše:videl jsem film (captain fantastic), kde byl tento zaber
http://imgur.com/a/QlfwU
tomu rikam dalnice v divocine, nikoliv D3 pha-tabor, tam jde skutecne jen o problem NIMBY
Re: D3 ve Středočeském kraji
Běžte se někdy projít údolím Sázavy. Například mezi Kamenným přívozem a Pikovicemi,teď na jaře to bude obzvlášť hezké. Ano, je tam spousta chat, ale příroda je tam prokazatelně taky. A krásná. Váš extrémní pohled tedy nesdílím. Zdevastovanou krajinou bych nazval krajinu po povrchovém dolu nebo výsypce, ale Posázaví tedy nikoliv.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Lynx: Údolí Sázavy D3 neublíží prakticky vůbec. Při plánované výšce mostu tam ani hluk z dálnice nebude slyšet. Závažnější je zásah do krajiny kolem Netvořic. Ale i tam by to mělo být stavebně vyřešeno tak, aby poškození bylo minimalizováno a nedošlo k fragmentaci krajiny.