Papua Nová Guinea

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

flag.png
flag.png (3.49 KiB) Zobrazeno 43579 x
pp-map.gif
pp-map.gif (11.5 KiB) Zobrazeno 43579 x
Rozloha: cca. 463 000 km2
Počet obyvatel: cca. 9 mil.
Hlavní město: Port Moresby (cca. 0,4 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.11.2020 11:11:03, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://www.works.gov.pg/

V zemi je cca. 27.000 km silnic, ovšem pozornost se věnuje cca. 9.500 km z nich. Zpevněný povrch má prozatím jen asi 3.000 km. Ještě před 10 lety to nebylo ani 800 km. Hlavní síť silnic není příliš rozvinuta, chybí celková silniční síť spojující jednotlivá města. Zejména ve vnitrozemí je terén hodně obtížný.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

I když je to chudá země a s těžkým hornatým terénem, od roku 2010 probíhají rozsáhle stavařské programy zaměřené i na zlepšení silniční sítě. Financuje se to přes rozvojovou pomoc. Hlavní donorové jsou: Austrálie, Japonsko, EU, Čína, USA a pak i některé banky, které na to půjčují zvýhodněné úvěry.

Programy jsou zaměřené na výstavbu nových silnic, nových mostů, zpevňování silnic, rozšiřování komunikací ve velkých městech.

Přinesu několik dalších informací. :arrow:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

síť státních silnic se pohybuje na úrovni cca. 2.500 km
síť státních silnic se pohybuje na úrovni cca. 2.500 km
394728_4345255678592_1922879307_n.jpg (109.67 KiB) Zobrazeno 43545 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Papua Nová Guinea (PNG) je země bohatě obdařená přírodními zdroji, jejichž těžba je ale omezena náročným terénem a vysokými náklady na budování příslušné infrastruktury. Zásoby nerostných surovin včetně ropy, mědi a zlata přispívají 2/3 k příjmům státního rozpočtu.

V poslední dekádě, po delším období nestability, se ekonomická situace zlepšuje. Vláda se snaží nastolit efektivní funkčnost státních institucí, stabilizovat místní měnu kina (PGK) a stabilizovat veřejné finance.

Vláda PNG má střednědobé i dlouhodobé strategie ekonomického rozvoje PNG. Opírají se o koncept "Vize 2050"; v letech 2010-2030 je realizován DSP (Development Strategy Plan) s cílem dosažení statutu země se středními příjmy k cílovému roku 2030.

Klíčovým motorem růstu HDP v nadcházejících letech bude bezesporu megaprojekt zkapalnění zemního plynu (LNG) s rozpočtem ve výši 15 mld. USD. Jeho hlavním investorem je americký gigant ExxonMobil. Cílem tohoto projektu s životností 30 let a předpokládaným zahájením vlastní činnosti v roce 2015 je export (zejména na asijské trhy) obrovských objemů zemního plynu vytěženého v hornaté oblasti na jihu země a v západních provincích. Definitivní schválení projektu v prosinci 2009 a potvrzení v březnu r. 2010 pak ještě umocnily optimistické investiční a podnikatelské klima a očekávání v zemi. Podle některých odhadů sám projekt LNG povede k zdvojnásobení HDP země v horizontu daných 30ti let. Realizace tohoto i dalších menších projektů totiž vyvolává multiplikační efekt v řadě dalších odvětví, zejména stavebnictví, které již v posledních letech zažívá nebývalý boom, a také v zemědělství. Vláda PNG, která se na projektu podílí 19,6%, počítá s novým zdrojem státních příjmů. Získané prostředky budou investovány do zlepšení současné nerozvinuté infrastruktury, školství a zdravotnictví. Využit přitom bude nově založený státní investiční fond.

Velkou výzvou pro PNG v této souvislosti bude zajistit transparentnost a udržitelnost projektu LNG.

Další plánované projekty v oblasti těžby zahrnují rozšíření těžby zlata na ostrově Lihir, projekt Frieda River těžby mědi a zlata realizovaný skupinou Xstrata, niklový/kobaltový důl Ramu a důl na zlato/stříbro v Hidden Valley. Část z nich již běží.

Vývoj v letech 2005 - 2010

Od roku 2005 vláda praktikuje rozumnou politiku, kdy zvýšené příjmy z prodeje komodit v souvislosti s jejich rostoucími cenami jsou vkládány do tzv. "trust funds", které jsou v době poklesu cen v rámci komoditního cyklu využívány pro financování prioritních výdajů a investic, zejména v oblasti sociálních projektů a infrastruktury.

Globální krize neměla na rozdíl od původních očekávání nijak významný vliv na ekonomický vývoj PNG. PNG nezaznamenala v kontextu globální krize žádný obzvláště výrazný propad zahraniční poptávky po jejích hlavních exportních komoditách.

PNG je v současnosti jednou s nejrychleji rostoucích ekonomik světa. V r. 2011 tempo růstu HDP PNG činilo 8,9% a byla tak symbolicky završena dekáda nepřetržitého růstu HDP v PNG.

Na rozvoj infrastruktury jde od roku 2010 ročně přes 300 mil. USD. Silniční infrastruktura je na popředním místě.

V tomto roce by mohlo dojít k určitému zpomalení (odhad 4,5%) vzhledem k tomu, že výstavba megaprojektu LNG bude již ve fázi dokončování (a těžba bude spuštěna až v r. 2015) a zároveň dojde k útlumu těžby ve stávajících kapacitách.

Výzvou do budoucna je zastaralá síť infrastruktury a základních služeb. Proto vláda s využitím prostředků z "trust funds" bude muset řešit kritickou situaci. Každý z 89 okresů již dostal dodatečných 4,8 mil. USD na rozvojové výdaje, ale na lokální úrovni chybí zkušení pracovníci, kteří by tyto projekty realizovali. Proto jsou nutné investice do lidského kapitálu.

Vláda v listopadu 2008 schválila politický rámec pro větší účast soukromého sektoru v hospodářství a při dodávce veřejných služeb jako je např. zdravotní péče. Je připravována legislativa a seznam projektů pro PPP (public-private-partnerships).

Pozitivní vývoj zaznamenalo veřejné zadlužení PNG; za 8leté období pokleslo z 70 % na 30 % a mezi zeměmi s nízkými příjmy regionu Asie&Pacifiku má PNG jednu z nejnižších měr zadlužení. Veřejné zadlužení dosáhlo v r. 2011 24% HDP.

HDP 2007 _ 6 mld. USD
HDP 2011 _ 12,6 mld. USD

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Poreporena Freeway :arrow:
53_big.jpg
53_big.jpg (36.94 KiB) Zobrazeno 43476 x
54_big.jpg
54_big.jpg (30.7 KiB) Zobrazeno 43476 x
Jediná silnice dálničního typu v zemi. Nachází se v hlavním městě a má 2x2 až 2x3 jízdních pruhů. Již brzo bude mít podobné parametry i Hubert Murray Highway, co je prozatím silnice 2x2, někde ani to ne (zcela nečekaně se krajní pruh stává odbáčecím) a někde je prozatím na 1+1 ovšem probíhají rozšiřovací práce včetně pokládky nových povrchů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Mega projekt je hotov: nové potrubí v délce 450 km, kterým se spojila 300 km od sebe vzdálená místa v rámci projektu LNG, který zde vede Exxon Mobile (kontrakt sa navýšil z 15 mld. USD jak píši výše na 19 mld. USD). Nemá to přímý souvis se silnicemi, ovšem tento projekt je součástí celé hromady projektů, které zvýší současné HDP na dvounásobek a tudíž stoupají i příjmy do státní kasy a vláda je zpátky začíná investovat i do silnic. :idea:

*zhotovitel stavby Entrepose Contracting (VINCI Construction)
*na celém projektu pracovalo v nejvyšší fázi až 3.000 lidí (1.900 bylo z řad místního obyvatelstva)
*stavělo se v těžko dostupném terénu, v pralesích s důrazem na ekologický průběh výstavby

Vláda nyní investuje:

*zásadní zlepšení údržby silnic, celková oprava a modernizace 700 km silnic v zemi
*výstavba nových komunikací, přestavba prašných a štěrkových na moderní asfaltové silnice a ulice: 200 km
*nové mosty a realizace oprav mostů, zpevňování svahů a úprava kamenem před sesuvem svahů
*nové silnice ve městě Lae City

Seznam veřejných investic 2014 - 2018
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.11.2020 11:17:17, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Národní silniční úřad si v roce 2009 vytvořil síť silnic, kterou pak v roce 2010 a 2011 převzal do své starostlivosti a do konce letošního roku by měla mít v zemi délku 2.200 km. Budou to první vysoce kvalitní km v zemi. Síť silnic se staví dle plánů. Ještě v roce 2010 se vláda starala o 443 km. Tato silniční instituce jako taková vznikla až v roce 2003.

Stav celkové silniční infrastruktury se radikálně mění k lepšímu, důvody jsou popsané ve vláknu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Kumul flyover odevzdán do provozu :arrow:



Jde o důležitou stavbu v rámci této části v hlavním městě. Letos si země připomene 40 let nezávislosti a celkově PNG investuje do všech regionů nemalé částky. Navíc, v roce 2018 bude země pořádat summit APEC a chce se již světu ukázat v jiném světle. Stavbu realizovala společnost z Nového Zélandu.

Další informace: http://www.radionz.co.nz/international/ ... ng-capital
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.3.2016 14:10:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací vylepšilo své stránky. A hlavně je zde struktura záměrů pro období 2015 - 2019 :arrow:

http://www.works.gov.pg/files/DoW_CSP_2015-2019.pdf

Celý stát se řídí dle dokumentu jednak 2050, ale hlavně 2010 - 2030, ovšem současná realita v silniční infrastruktuře je následující:

*silniční fond a silniční úřad stále nemají funkční strukturu a odčerpávají kapacity ministerstvu veř. prací
*stát sice vytýčil síť státních silnic, ale musí se starat o všechny silnice, protože regiony nemají kapacity
*vzhledem ke klimatickým podmínkám a terénu je mnoho silnic neustále poškozených
*mnoho nových silnic je za několik let plných velikých děr, což je dáno špatnou metodou výstavby
*na silnice je stále vyčleňováno málo peněz a není dobrá strategie a koncepce pro rozvoj a udržení programů

V roce 2015 se stát musel vyrovnat se sníženými příjmy z nerostních surovin. Tím se provedli obrovské škrty a například v sektoru dopravy až o -20%. Rozpočet pro rok 2016 není o nic lepší. Celkově se ale škrtá ve všech sférách (školství -28%, bezpečnost a obrana -25%). Odkládá se veliká daňová reforma a vládě se nedaří zahájit transformaci státní správy.

I proto cíl pro rok 2030, ve kterém stojí, že 25.000 km silnic bude v dobrém stavu je prozatím snem. V dobrém stavu je i nadále 9% z tohoto čísla a bohužel, ale většina silnic je ve velmi špatném až havarijním stavu a stejných 9% je uzavíraných pro nesjízdnost. Kondice silnic je pod tlakem zemětřesení, sesuvů svahů, vydatných srážek a slabé údržby.

PNG ty zdroje z prodeje nerostních surovin znovu mít bude, protože ty ceny nebudou stále takto nízké, ale aby se dosáhl rozvoj po celém území, tak to si bude žádat zcela jiné nasazení. Příkladem v regionu by mohlo být Fidži, které dokázalo vybudovat silniční úřad i s pobočkami a dokáže si zajišťovat dostatek kapitálu. A přitom tato země trpí výkyvem počasí a silnice, které jsou nové jsou často zcela zničené po záplavách atd.

Celkové infrastrukturní výdaje, ve kterých jsou silnice na popředných místech se pro rok 2016 škrtají až o 36% (ve zdravotnictví je to 37%). Moc slávy si silniční sféra v tomto státě prozatím neužívá.

A další nepřiznívá informace je ohledně HIV/AIDS: během přelomu 20. a 21. století stoupl počet nemocných z 3.000 na 28.000 v roce 2008 a za rok 2014 je to již 47.000. Je to alarmující nárůst, který začíná ohrožovat zdravou populaci pro ten rok 2050. Navzdory tomuto faktu vláda umrtvuje rozvoj zdravotnických služeb. Nepíšu to zde jenom tak; nejvyšší rozšíření se děje při silnicích v rámci "pocestní prostituce". Stejný problém jako třeba v JAR v Africe.

Aby tady bylo i něco hezké, tak zde je projížďka z výše popsané stavby:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

hezké video z průjezdu hlavním městem:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (17.09 KiB) Zobrazeno 38090 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Papua New Guinea key route upgrade :arrow:
6.PNG
6.PNG (14.54 KiB) Zobrazeno 35875 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Papua New Guinea road funding from China :arrow:
15.PNG
15.PNG (13.02 KiB) Zobrazeno 35040 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Highway Maintenance Specifications :arrow:

http://www.works.gov.pg/files/roads-bri ... r_2017.pdf

Zemětřesení z února 2018 však zbrzdí růst ropného sektoru. Na některých nalezištích byly společnosti donuceny pozastavit provoz, oživení by mohlo pokračovat v druhé polovině roku 2018, kdy se vrátí k plné produkci. Těžba kovů bude mírně růst, ačkoli i zde může být růst zmírněn nedávným zemětřesením poškozeným dolem Porgera. Největší doly nebudou výrazně navyšovat produkci, ale růst se očekává např. u dolu Ramu NiCo a některých dalších menších dolů. Na vyšším růstu se odrazí také rostoucí ceny komodit. Produkce v odvětví zemědělství, lesnictví a rybolovu se v letech 2018 a 2019 zvýší o přibližně 3 %; zvýšení se očekává u všech hlavních plodin – kávy, kakaa, kopry, v případě palmového oleje, který dnes tvoří 45 % zemědělského exportu PNG, půjde o nárůst jen velmi mírný.

K růstu přispějí též práce na vládních infrastrukturních projektech (Highlands Highway).

Klíčovým motorem růstu HDP ve střednědobém horizontu bude sektor zkapalněného zemního plynu (LNG). Zejména se jedná o v roce 2014 spuštěný megaprojekt PNG LNG. Očekává se, že tento projekt do 30 let zdvojnásobení HDP PNG. Jeho cílem je export (zejména na asijské trhy) obrovských objemů zemního plynu vytěženého v hornaté oblasti na jihu země a v západních provinciích. Projekt během fáze výstavby (přechodně) vytvořil přes 8 000 nových pracovních míst. Reálná kapacita zařízení činí 7,4 mil. tun zkapalněného zemního plynu ročně. V letech 2018 a 2019 se také počítá s výstavbou dalšího LNG megaprojektu Papua LNG pod vedením francouzské společnosti Total SA.

Highlands Highway: těžko sjízdné horské nezpevněné silnice, které se postupně staví nanovo tak aby se zlepšila dostupnost ostrova z hlediska těžebních lokalit. Asijská rozvojová banka vyčlenila pro úpravu 430 km silnic celkem 800 mil. USD úvěr a tyto úseky se již tendrují. Plán na investice a opravy je tady 10 let a to i do dalších oblastí. Staví se neustále, ale jsou zde i nové problémy: sesuvy po zemětřesení a nedostatek techniky a stavebních materiálů pro ten rozsah, který se plánuje. Celková délka těchto silnic pak činí kolem 700 km.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktuálně běží program Sustainable Highlands Highway Investment Program, v tématu vícekrát popsaný. Financuje ho ADB, realizují pak čínské firmy. Díky tomuto úvěru za cca. 1 mld. USD se zlepšují stavební normy 428 km tzv. horských silnic.

O silnice se stará úřad National Roads Authority, resp. Road Traffic Authority :arrow:

http://www.rta.gov.pg/

Hospodářská situace:

*HDP jen mírně roste poslední roky, ale zvětšilo se na asi 22 mld. USD
*vládní dluh je kolem 33% HDP
*nezaměstnanost na úrovni do 4%
*státní rozpočet je poslední roky silně deficitní - investiční právě do infrastruktury

Nová infrastruktura, čímž se nemyslí jen silnice zajišťuje lepší propojenost, aby se mohla naplno zahájit těžba plynu a zajistit jeho další transport. Hlavní těžařské společnosti plánují tady investovat dalších 13 mld. USD. I proto není problém tomuto donedávna chudému státu bez větších příjmů půjčovat veliké peníze. S plynem se totiž podpoří i růst ekonomiky těch států, které jej budou dovážet. I proto jsou tady přítomné jak USA tak Čína, Austrálie a další státní organizace ostatních zemí, aby se ten rozvoj infrastruktury popohnal dopředu.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... l-by-march
https://www.reuters.com/article/us-papu ... SKCN1NL02T

Smlouvy jsou podepsané v letech 2008 a výstavba příprav nových polí, plynovodů atd. se zahájila v roce 2010. Zájem o investice do produkce elektrické energie tady rozvíjí třeba Japonsko. Zemětřesení o síle 7,5 st. tyto práce zpomaluje, ale PNG dělá vše proto, aby se to znovu urychlilo.

Investice do silniční infrastruktury tvoří asi 1/3 stavebnictví. Na realizaci čekají zajímavé projekty.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.11.2022 20:59:19, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

PUBLIC INVESTMENT PROGRAM 2019 – 2023 :arrow:

FOR NATIONAL GOVERNMENT DEPARTMENTS
https://www.treasury.gov.pg/html/nation ... e%203A.pdf

FOR STATUTORY AUTHORITIES AND PROVINCIAL GOVERNMENTS
https://www.treasury.gov.pg/html/nation ... e%203B.pdf

https://www.pwc.com/pg/en/publications/ ... ntary.html

Reálně dostane doprava a segment veřejných prací v tomto roce mnohem více peněz než v roce 2018 a pokročí se tak v budování přístupnosti dnes stále těžko dostupných oblastí. Mj. se tak zdostupní území pro těžbu plynu. Rozvoj zpomalilo zemětřesení.
1.JPG
1.JPG (51.51 KiB) Zobrazeno 24856 x
2.JPG
2.JPG (41.53 KiB) Zobrazeno 24856 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

nový rozvojový program pro silniční síť vydaný v 10/2019 s platností na roky 2018 - 2037 (ex program platil v letech 2012 - 2017) :arrow:

http://www.works.gov.pg/files/DoW_NRNS.pdf

Stanovují se silniční koridory. Stanovuje se standard národní silnice: 2-pruh se zpevněným povrchem. Tedy celoročně sjízdná silnice, která umožní dosah na regiony. To je priorita již dlouho a tedy nevypadla. Zhodnotilo se období 2012-2017, které přineslo rekordní investice do silniční infrastruktury i do vzniku zázemí v podobě příslušných institucí a úřadů. Dokument 2018-2037 na to navazuje a má zajistit stejnou linii závaznou pro další vlády ve smyslu akceptování minim: stavební minimum dle zadaných koridorů a norem a údržbu dle parametru celoroční sjízdnosti. Na rozvoji silnic závisí další osud státu, proto se tomu věnuje na nejvyšší úrovni již i vláda. Ostatně ADB dá málokterému státu na modernizaci silnic úvěr ve výši 1 mld. USD (o něco výše v tématu psáno detainěji). Silnice se podílí na dopravě osob až 89% podílem. Do roku 2022 má být 50% silnic v dobrém stavu. Jde o opravdu rozsáhlý materiál, který zavazuje k plnění další ministerstva. Materiál definuje chybějící silniční spojení a vše jde poměrně do detailů.

Objektivně se dá říct, že PNG nebyla připravena začátkem dekády na větší investice do silnic. Chybělo jak stavební zázemí tak i to technické. Planete je hladná po surovinách, takže ani krize tady neměla dosah a dopyt po surovinách neklesl. Bez většího impulzu ale nebude pokrok. Proto na PNG tlačí jak investoři tak svět. A vláda zabrala. Až teprve po zahájení těžby LNG a dalších komodit bude možno rozvíjet ostatní segmenty státu. Výstavbu komplikuje nepříznivé počasí, seuvy i zemětřešení. Dluh státu je na úrovni cca. 37% HDP.

HDP se zvedlo až na 23 mld. USD. V roce 2011 to bylo 13 mld. USD, v roce 2007 pak jen 6 mld. USD. Příprava na těžbu a těžba LNG a dalších nerostních surovin dělá svoje. Bohužel, pro PNG je to těžké sousto. Neměla adekvátní úřady a ani stále v nich nemá dostatek odborníků. Proto PNG pomáhají třeba ADB a další nadnárodní instituce. Samotné těžařské společnosti projektují i financují výstavbu silnic nebo škol. Budou potřebovat vzdělané lidi. V celém tématu se dají dočíst obrovské investice do tohoto segmentu, který tady bude určující další dekády.

tady je jeden z aktuálních projektů: Papua New Guinea Trans-Island Highway Construction Project (I) (II)
https://png-data.sprep.org/dataset/tran ... ac824d793c

Společně s tímto rozvojem (energetický, silniční) se ale ozývají i eko- organizace, které upozorňují na masivní odlesňování. Mnoho lesů padá pro stovky a stovky km plynovodů a síti pro elektrickou energii. Další lesy padnou pro výstavbu tisícovek km silnic. Naruší to dle nich jedinečné doposud nedotknuté oblasti ... PNG, těžaři a stavební firmy slibují citlivý přístup při výstavbě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Za dekádu vzrostl počet obyvatel o 1,7 mil. aneb o 1/4. To zlepšení nastalo i v infrastruktuře, ale samozřejmě v zadaných cílech se to nedosahuje ani omylem pro vícero faktorů, kde hlavním je jak terén tak zemětřesení a samotný fakt nedostupnosti území. Ovšem to nerostní bohatství tady tu změnu nastartovalo a posouvá. Ve výsledku má elektrickou energii v dosahu již 60% městské populace a většina provozoven má pak generátor. Telekomunikační infrastruktura a služby jsou nerovnoměrně k dispozici a nejsou zrovna levné ani z hlediska regionu. Stav silnic se zásadně zlepšil, prakticky 2x více silnic je v dobrém stavu, ale i nadále to je opravdu málo. Když to je 15% tak je to prakticky 2x tolik co kdysi u vzniku institucí pro silnice, ale daleko od cíle 80%.

Pomalu se silniční síť taky klasifikuje. National = 8762 km, Provincial = 8100 km. National Importance tedy nejvyšší priorita hlavních silnic z těch 8762 je 3335 km. Ještě v roce 2010 se stát přímo staral jen o 2000 km silnic. Takže nejenže stoupá ten rozsah, ale stoupá i podíl kolik z nich je v dobrém stavu. Jen to jde pomaleji dle plánům. V roce 2004 bylo z těch silnic s nejvyšší prioritou v dobrém stavu 17%, v roce 2010 pak 32%, v roce 2014 již 48% a nyní to dosahuje 2/3. Ale aby tady bylo z celé silniční sítě (25000 km) až 80% v dobrém stavu za dalších pár let, tak na to chybí posun ve zbytku státních silnic a provinčních (kde tam to je kolem 20%).

I nadále je problémem pozemní nepropojenost. Jsou tady i nadále území, které nejsou po zemi propojené. Na to chybí rychlejší výstavba. A nadále platí, že čím vzdálenější komunita, tím horší terén až nakonec projede opravdu jen menší vozidlo s náhonem na všechny kola.

Stát se stará prakticky o všechny silnice, protože schvaluje postup oprav i provinčním "vládcům".

Na silniční síti je kolem 800 mostů, mnoho z nich není v dobrém stavu.

I nadále je tady problém s rostoucí chorobností HIV/AIDS. Když v roce 2014 mělo HIV 47000 obyvatel, tak letos to je již 72 tisíc, tedy již 0,8%, což značí, že epidemie zrychluje. Stát již začal situaci řešit zvýšením financí na léky, ale pro nedostupnost nemocnic se léčba nedostává. PNG má nejvyšší prevalenci této choroby v celém Pacifiku.

Hospodářská situace:

*HDP bylo v roce 2019 na úrovni 25 mld. USD
*nezaměstnanost je kolem 2,5%
*vládní dluh dosáhl v roce 2019 již 40% HDP (v roce 2010 to bylo cca. 20%)

Stát zvyšuje podíl HDP jak se zvyšuje dostupnost nerostních surovin. Zadlužuje se, ale miliardy USD směrují hlavně na nové kapitálové výdaje, hlavně v silnicích. Neutrácí se to na dávky a mzdy. A tyto státní investice znovu jen zvyšují HDP, takže jednak sice vzrostl dluh, ale většina výdajů jde na investice. Donorské příspěvky i další návaznost na projekty jde zas jen na zlepšení infrastruktury a tohle umožňuje zrychlit růst HDP, takže stávající výše dluhu nehrá roli stejně jako jí nehrála ta předtím. Donekonečna by to možné nebylo, ale stát za dekádu a půl zvedl HDP 6x, zlepšil stav silnic 3x, zvedl dluh 2x k propočtu HDP, ale stát o enormní desítky % zvedl výstavbu nemocnic, škol a dalších zařízení, co tady vlastně nikdy nebyla. Tento start byl ještě zpomalen zemětřesením a výměnou vlády. Ta stávající deklaruje zájem o regiony, provincie a ekologii. Snaží se dohlédnout na procesy plánování, tendrování a výstavby. Předchozí vláda si toho nabrala moc a nestačila pak plnit jednotlivé projekty. Letos se pravděpodobně HDP o 1% propadne, co by za to ale dali jiné státy. Jakýkoliv výkyv kryje PNG úvěry, takže kontinuita investic do těžby a přípravy větší těžby běží bez ohledu na to co se kde děje. Plní se plán rozvoje 2010-2030 a je tady platná Vize 2050. Mnoho, opravdu mnoho budovatelských záměrů vzniklo v období 1990 - 2000. Tyto projekty jsou téměř všechny hotové aneb v realizaci.

Aktuální silniční projekt (2020 - 2025) s navazujícím stavem na další:
  • Building the first phase of Papua New Guinea’s planned highway project will cost an estimated US$3.07 billion. The route will connect Gulf Province, on the southern coast, with Morobe Province, on the northern coast.

    This section of the route should be complete and ready for traffic by the third quarter of 2025, if the current schedule is met. The aim of the whole project is to deliver a highway that connects Momase and the Highlands with Papua New Guinea’s capital, Port Moresby.

    Much of the funding for the project is being provided by private sources, with the World Bank (WB) and Asian Development Bank (ADB) having secured the necessary financing arrangements.

    The ADB has given the Papua New Guinea Government assistance with developing plans to improve the Highlands Highway. The upgrade work is being carried out over 400km of the route. As the highway links to Lea, Papua New Guinea’s key port, the work is important for the country’s imports and exports.

    The lack of a reliable highway connection between Port Moresby and Papua New Guinea’s second city, Lea, has restricted economic growth for the country. The two lane route between the cities is notorious for its potholes and frequently becomes almost impassable during the rainy season. Transport has had to rely on either marine or air travel for the movement of people and goods, which has been costly and inefficient.
Je nutno si uvědomit, že PNG vynákládá miliardy USD do výstavby a oprav silniční sítě, což v tom propočtu a životní úrovně si nemůže dovolit žádný další stát. HDP roste jak se zvyšuje těžba nerostních surovin a tak lze nasměrovat peníze na infrastrukturu, která zpomaluje další růst vzhledem k terénu, který tady je. A ten nedostatek silniční sítě a její kvality způsobuje vysoké logistické náklady, vyšší dopravní nehodovost, delší cestování v čase a pak to samozřejmě zpomaluje růst všech odvětví a komplikuje celkovou mobilitu a rozvoj státu.

Vzhledem k vlastnictví všeho dokáží finanční instituce PNG půjčovat v řádu miliardy USD, aby se situace zlepšila a ona se zlepšuje a bude zlepšovat. Byl sestaven program pro nejen jižní tah, ale i další tahy za 6 mld. USD.

Vylepší se silnice mezi Wau-Bulolo, Momase, Magi, Sepik, Enga a Highlands highways. Vylepšení dostane i tah Madang-Baiyer Highway, Gulf-Southern Highland Highway (opsaná v tom anglickém úryvku) a Karamui-Gumine Road.

Bohužel, 20% silnic je v dobrém stavu, 10% ještě ujde a 70% je na tom špatně. Posun proti dekádě zpátky je takový, že na tom bylo špatně 90% silnic. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

extra další informace

V Port Moresby jsou silnice dálničního typu. To se dá ve vláknu dočíst. Ale co se doposud nedalo moc dočíst, že jsou již i jinde. :P A nejen to, že jsou i jinde, ale řeší se jak spojit nezávislé silniční sítě v rámci státu a spojit tak i po zemi největší města. Již kolem 2. největšího města Lae se uplynulou dekádu formují desítky km 4- pruhů.

Formuje se 4-pruh i mimo hlavního města. Tady je poloha lokality Wau:
1.JPG
1.JPG (62.93 KiB) Zobrazeno 19257 x
Jde o jednu z hlavních silnic, jménem Okuk Highway (to je to stejné jako je třeba Highlands Highway atd.) a sice je v plánu vystavět ekonomický koridor, tedy 4-pruhovou silnici a to na trase směr sever od Wau - Lae, prozatím Wau - Bulolo, ale staví se i v Lae, Lae - Nadzab. V provozu jsou již 2 sekce v této lokalitě a staví se 2. fáze Lae - Nadzab. :P
2.JPG
2.JPG (87.17 KiB) Zobrazeno 19257 x
Lae je hlavním městem provincie Morobe a 2. největší město státu, takže to není jenom tak, že právě tady. V roce 2012 tady žilo 100 tisíc lidí.
3.JPG
3.JPG (189.12 KiB) Zobrazeno 19257 x
Poloha trasy Lae - Nadzab:
4.JPG
4.JPG (51.64 KiB) Zobrazeno 19257 x
Teď si vemte tu realitu, že Port Moresby a Lae nejsou územně propojené. To jsou zcela nezávislé silniční sítě. Takže je snaha v oblasti Wau stavět a posunout silnici až po tento terén a navázat to na Lae. A u Lae v rámci tamní silniční osi budovat 4- pruh. V obou městech jsou letiště (P.M. a Lae; ale i mezitím v mnoha dalších), denně tam létají spoje. Existuje plán na výstavbu silničního spojení. Trans-island highway; prozatím se staví po částech v jednotlivých územích a to již 2. dekádu. Na osi Port Moresby - Malalaua se realizoval úsek Bereina - Malalaua; 80 km obnovy, tedy prakticky nové silnice.

Následuje Malalaua - Aseki (i tam je letiště), ale tato trasa je již něco co ani nestojí. Je v plánech 135 km nové spojnice.
A další spojnice je výstavba Aseki - Latep. To je dalších 90 km.

Jde tedy o to, že se dělalo a dělá prozatím vše kolem Lau a tahu na jih i západ, Port Moresby - SZ a aby tato města mohla být spojená po zemi, tak zbývá postavit 2 úseky v celkové délce 225 km, tedy prakticky 1/2 trasy. Nakresleno to je a PNG si to může dovolit.
5.JPG
5.JPG (36.1 KiB) Zobrazeno 19257 x
Kdysi se uvažovalo o silnice v šířce 8m pro 2 jízdní pruhy. Trans-Island Highway bude tedy prozatím klasická silnice, ale jen uprostřed. Protože jinak se stávající silniční sítě co tady stojí i do roku 2000 přestavují na 4-pruhy.

Po celém státě vznikají desítky až stovky km dlouhé nové silnice. S mostama a přes hory. Inženýrské kapacity mnoha států, těžařské společnosti potřebují přístup k surovinám. Silnice, "roury" a totální změna charakteru doposud nedotčené přírody. To se rozhodně nelíbí mnoha eko- spolkům. Tenhle proces se ale již nezastaví. Smlouvy za desítky mld. USD jsou podepsané a potřebují se plnit cíle. To, zda si PNG polepší v celkovém postavění kvality života a jak na tom budou všichni obyvatelé, tak to se ukáže za dalších 5-10 let. Jednak kvalita toho co se staví, ale taky opravdový přínos z peněz z těžby všeho, čeho je PNG vlastníkem. :idea: Já tady nemohu zachytit všechnu činnost, co se tady děje, ale v rámci toho jak se co vystavělo jinde, kde taky byla třeba jen poušť a co tam je dnes, tak vím, že dnes není problém nic. Ani terén ani nedostatek všeho na začátku (projektanti, technika, materiály). První roky to jde všechni pomaleji, ale hlad po surovinách je velký a PNG si již mezičasem během 13 let zvedla HDP až 6x a bude stoupat i nadále. Stávající půjčky jsou větší, než kdysi celý objem HDP. Ten prostor pro velké kapitálové výdaje je tady enormní. Ale jak říkám, já odhaduju, že se nepovede všechno místním kapacitám uhlídat, právě i pro ten terén, ale taky pro nezkušenost, i když vlády se tady snaží uchránit ŽP na maximum a je snaha uhlídat veškeré finance, tak těch projektů je ve všem tolik, že to bude těžké. Na druhé straně, pokud se rozjede těžba všeho na doraz, tak že se "ulije" bokem nemusí zásadně překážet, viz třeba Rovníková Guinea v Africe. Logisticky stejné obtíže.

Pokrok zde již rozhodně je. Je nutno si uvědomit, že stovky km silnic jsou součástí smluvních vztahů s těžařema. Ale tohle jsou zase projekty na 15-30 let, ty licence a všechno a bylo by proti jejich zájmům, když by silnice pralesem a horším terénem nebyla dle norem pro tohle potřebných. To stejné se týká škol, kde jim nakonec budou chodit jejich budoucí zaměstnanci. Protože tak jsou ty smlouvy koncipované, tu přítomnost té těžby má pocítit hlavně PNG a nikoliv cizinci. Protože PNG to tak postavila, že to je její území, které nabídne světu co se surovin týče. Kdysi chudobný stát se má stát již v roce 2030 státem se středními příjmy. To se bude dát hodnotit později, prozatím tomu tak není a pandemie COVID-19 je tuhle dekádu 2. problém pro tento cíl.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda aktualizovala a schválila rozvojový silniční program. Na jeho realizaci se použije částka ve výši 5,7 mld. USD ze zdrojů vlády.

Celkem se vylepší 15 silničních spojení. Buď to se postaví zcela nové zpevněné silnice nebo některé se upgradují rozšířením. Jde hlavně o 4 velké projekty, které spojují:

*Madang s Baiyer a Kompiam
*Madang do Lae a Finschhafen
*Vanimo s Wewak a Madang
*Ramu do Gembolg, Kundiawa, Karamui a Purari

Jen s těmito 4 silnicemi se zajistí zásadní rozvoj mezi Madang, Morobi the Highlands a East Sepik.

Já se snad v budoucnu rozepíšu zase více o některém projektu, třeba i o některém zde uvedeném.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda znovu sestavila silniční balík investicí na nejbližší 2 dekády. Balík má i nadále investiční částku ve výši 5,7 mld. USD.

Celkem se má postavit, vylepšit nebo zásadně opravit 16 200 km silnic. Největší prioritu bude míť síť státních silnic v rozsahu 4200 km.

Programy v rámci ADB: https://png-data.sprep.org/dataset/adb-roads

Vláda dále rozhodla, že na regionální silnice vynaloží v roce 2022 o 170,6 mil. USD. Zlepší se tím citelně údržba, čímž i jízdní vlastnosti.

Vláda tak dohlédne na progres všeho druhu na asi 31 tis. km silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

rok 2020 značí založení silničních úřadů, podzim 2021 ucelení silničního rozvoje do roku 2040
v příspěvku vypsán 1 silniční celek se stávajícími prácemi (mosty), finanční stav země a celkové silniční plány
mapu plánované sítě si srovnejte s mapou na začátku vlákna a zjistíte, že se doopravdy postaví "jen minimum", aby se zajistilo chybějící propojení a rozvoj


PNG v rámci programu Sustainable Highlands Highway Investment vymění 45 ze 71 mostů. :jidlo:
Terén je obtížný a nedostupný. Klima je tropické. Další výstavba bude pokračovat. Nyní se musí vytyčovat chybějící úseky a obnovit mosty. Až později se sem zase vrátí technika a postaví lepší silnice.
Terén je obtížný a nedostupný. Klima je tropické. Další výstavba bude pokračovat. Nyní se musí vytyčovat chybějící úseky a obnovit mosty. Až později se sem zase vrátí technika a postaví lepší silnice.
2.JPG (92.81 KiB) Zobrazeno 7981 x
Sustainable Highlands Highway Investment je podporován celou řadu mezinárodních rozvojových bank a má za cíl zlepšit 400 km tzv. Highland Highway. Celkem se vylepší i 71 mostů, ovšen 45 se postaví nových. Často se dnes jedná o staré zanedbané dřevěné mosty pro sotva jedno vozidlo.

V rámci tématu lze pozorovat jak novou výstavbu silnic, tak i zkapacitněných silnic. I nadále se obtížně plní rozvoj v horských oblastech. S přínosem LNG je ten potenciál enormní, ale zase bez silnic se o LNG exportu může zdát.

Mosty mezi letištěm Kagamuma ve městě Mount Hagen a letištěm Nadzab ve městě Lae, což je vzdálenost kolem 320 km tvoří hlavní objekty na důležitém ekonomickém koridoru. Spojí se tak Highland Region s pobřežím po zemi.

Lae je rychle rostoucí správní centrum provincie Morobe, ve kterém žije již kolem 100 tis. obyvatel. Zrovna v Lae se již staví dualizované tahy, viz vlákno. Lae je největším přístavem z hlediska nákladu v PNG a průmyslovým centrem země. Nachází se zde taky technologická univerzita a hezké zahrady.

Mount Hagen je další velké město, ve kterém žije již skoro 50 tis. obyvatel. Jde o správní centrum provincie Western Highlands.

Výměna 45 mostů se zahájila v roce 2020 a dokončit se má v roce 2025.

Velkou výzvou pro PNG je neskutečně hornatý terén. Ten samo o sobě v kombinaci s klímou limituje těžkou dopravu po zemi a jediná alternativa je letecká doprava. Často i pro osobní dopravu. Mezi Port Moresby a Lae není ani nadále souvislé celoročně sjízdné silniční spojení. V PNG je již na 500 letišť.

Highlands Highways celkem měří 700 km, říká se jim také Okuk Highway. Jde o klasickou 1+1 silnici, která je ohrožována častými sesuvy. Vlivem špatné údržby je zde hodně výmolů. V roce 2006 se dokončila východní sekce a sice se zpevnila díky programu AusAid z Austrálie. Japonsko a Taiwan nyní mění 45 mostů.

Koncem roku 2021 místní vláda vedla debaty o tom jak urychlit rozvoj dopravní infrastruktury, aby se rychleji projevil efekt z LNG. Kdysi se definoval plán, finanční prostředky alokovány jsou, ale realizace nejde dle plánů z mnoha technických důvodů. Sestavil se 20- roční rozvojový program. Vládě se zdá jen pomaly realizovaný. Cílem vlády je konečně díky LNG propojit 4 horské provincie se zbytkem země, čímž se PNG územně spojí.

PNG se snaží totižto veškeré finance získané z LNG protavit do investicí do obyvatelstva (vzdělání, zdraví, bydlení) a do ekonomické infrastruktury, kam spadají silnice.

V roce 2020 PNG ustanovila silniční úřad, který má manažovat silniční procesy. V roce 2020 se taky zřídil silniční fond, který bude zajišťovat zdroje na údržbu a bezpečnost provozu na národní silniční síti. Ta se definovala jako 8760 km dlouhá.

Zcela nejhlavnějších silnic je pak 3335 km. Tzv. Priority roads.

Celkově je v PNG ale jen 2650 km silnic zpevněných a to z celé silniční sítě. Čísla jsou to nelichotivá.

PNG eviduje na silniční síti použitelných 800 mostů. Tropické klima a složitý horský terén s mnoha řekama si vyžaduje časté mosty. Roční úhrny srážek činí 250-350mm měsíčně, s minimem kolem 2500mm ročně.

Zdejší obyvatelstvo pokud chce opustit města a chce jet po zemi, tak mu často nezbývá jiná alternativa, než 4x4 pohon. Mnoho silnic v PNG je sjízdná jen s obtížemi a povrch se často změní na nepoznání.

Ukazuje se, že ani zájem finančního světa ve spojení s velmocemi není vždy zárukou rychlého rozvoje. Respektive klíčoví investoři se snaží o kvalitní podklady, než se vrhnou do výstavby v tomto prostředí. Postavit školy a jinou infrastrukturu ve městech se jim ale daří dobře. Sen o územním propojení PNG se scvrkává do stovek km a pár desítek mostů na minimální spojení. Neustále se snižuje rozsah hlavních silnic. PNG totižto bude muset rozumět tomu, že postavit znamená i udržovat a udržovat si to bude muset sama.

20 roční program je dokument 2018-2037
http://www.works.gov.pg/files/DoW_NRNS.pdf

Rozpočet 2022

*byl sestaven s 13- ročním finančním plánem
*v roce 2028 má byt dluh v úrovni max. 40% HDP
*v roce 2034 má být dluh 0% HDP
*letošní deficit 5,9% HDP
*růst HDP 5,4% HDP
*vláda dělí již rozpočet na "těžebný" a "ne-těžebný"
- charakterizuje k tomu růst HDP
- uvádí příjmy z obou částí atd.
*základní suroviny: zlato, měď (ještě vyjma LNG)
*dluh letos dosáhne 52% HDP
- v roce 2021 to bylo 50%, v 2020 pak 49%
*až 9% rozpočtu směruje na rekonstrukci a vládní výstavbu
*13% rozpočtu směruje na rozvojové programy
*granty a úvěry (1€ = asi 4 PGK) tvoří asi 1/20 rozpočtu
- vládní výdaje tvoří asi 1/5 HDP
PNG1.JPG
PNG1.JPG (73.22 KiB) Zobrazeno 7981 x
Silniční rozvoj je definován jako 1. fáze do roku 2027 a vyjde na v propočtu asi 2 mld. €.
3.JPG
3.JPG (54.36 KiB) Zobrazeno 7981 x
Do roku 2038 pak vyjde na asi 5 mld. € anebo dnešních 20% HDP. :idea:

Fáze 1 má dokončit chybějící úseky na 4 hlavních trasách
  • the Coastal Highway between Madang and East Sepik provinces
    the Magi Highway between Central and Milne Bay provinces
    the New Britain Highway, between Sule and Kerevat
    the Highlands Highway (various)
A uvedené mosty a vylepšení se pak hlavně směrují na ten poslední a sice Highlands Highway, ale není to jediné co se v PNG staví a rozvíjí.
Rozvojový silniční program do roku 2040 vyjde na 20% dnešního HDP PNG. Anebo asi 100% HDP k úrovni, než se našel plyn.
Rozvojový silniční program do roku 2040 vyjde na 20% dnešního HDP PNG. Anebo asi 100% HDP k úrovni, než se našel plyn.
4.JPG (141.54 KiB) Zobrazeno 7981 x
Detail na výše uvedenou mapu. Získat suroviny jako plyn, zlato, měď z obtížného terénu je výzva, ale ukazuje to i hlad po nich.
Detail na výše uvedenou mapu. Získat suroviny jako plyn, zlato, měď z obtížného terénu je výzva, ale ukazuje to i hlad po nich.
5.JPG (103.12 KiB) Zobrazeno 7981 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

Je hezké, když se zpětně podívám, že si za 1 měsíc tento stát shlédlo 750+ lidí. :P

Co dnes napíšu není, že "kolik peněz se musí vynaložit", ale že PNG vyhlásila kontrakty na výstavbu silnic za odhadovaných 398 mil. USD.

Klíčové projekty jsou:

*Ramu Highway v provincii Madang
- https://pg.geoview.info/ramu_highway,71300421w
*North Coast Road (to navazuje na Madang)
- https://pg.geoview.info/north_coast_highway,207713142w
*spojnice Bogia - Awar
*prodloužení z Banu a Bundi do Gembogi

Dále se v Morobe zrealizuje 4- pruh od Yalu Bridge - Nadzab v údolí Markham. Je to pokračování vnitrozemské dálnice; Highlands Highway, která je občas i zkapacitněná.

Asi 2- desítky mil. USD půjdou na havarijní stavy. Obnova stržených svahů, obnova vozovek atd.

Celý silniční program nese název "Connect PNG". :P
  • • K159 million for the Ramu-Madang stretch of the Ramu Highway in Madang;
    • K147.5 million for the first stretch of the Wewak-Vanimo Highway up to Aitape;
    • K115.9 million for the Momote Airport-West Coast Road in Manus;
    • K164 million for the upgrade of Upulima Bridge-Moreguina stretch of Magi Highway in Central, to eventually link up with Milne Bay;
    • K70 million for Bautauma-Upulima Bridge section of Magi Highway in Central;
    • K138.5 million for New Britain Highway from Kimbe in West New Britain to Kokopo in East New Britain;
    • K400 million for Yalu Bridge-Nadzab Four-Lane Highway in Markham Valley of Morobe;
    • K50 million for sealing of Kiunga-Tabubil Highway in Western, which will ultimately lead on to remote Telefomin in West Sepik;
    • K15 million for sealing of Daru Town roads;
    • K66 million for Bulolo Highway resealing; and
    • K80 million for sealing of Halimbu-Koroba Road in Hela;
    These add up to more than K1.4 billion.
https://news.pngfacts.com/2022/03/madan ... llion.html

Od roku 2019 vede vládu PNG James Marape:
- v letech 2008-2011 byl ministrem školství
- v letech 2012-2019 byl ministrem financí a je to tedy on, kdo zajistil financování rozvojového programu, který dnes velmi rád po celé zemi představuje lidem a vysvětluje jim přínos do budoucna

Obrázek

Uvědomuje si, jak často říká, že svět se klimaticky mění, což mění i PNG. Chtěl by zlepšit vnitřní spojení území, které je dnes hodně odříznuté. Srovnává ho s Norskem, kde sousední vesnice se nikdy nevidí, protože je vlastně zbytečné cestovat někam celé dny a taky se to tam mění až poslední desetiletí. I Norsko i když vlastní velké nerostní bohatství, tak se snaží být finančně odpovědné a nevede obyvatele k přepychovému životu, ve kterém není potřeba pracovat. Norsko je ale v Evropě, kdežto PNG má zcela jiné problémy. PNG má dnes příjmy navázané na plyn, který se ještě nemůže plně těžit a transportovat pro chybějící spojení, které se ale postupně realizuje. Nechce ale změnit obyvatele resp. jejich životní styl. Chce ale zajistit lepší vzdělání, lepší zdravotnictví a dále chce, aby PNG neměla v roce 2030 žádný dluh. Nyní si je vědomý toho, že bez dluhů se nemůže zajistit prosperita, ale pak nechce "zbytečně" budovat a kupovat to, co PNG nebude potřebovat.

Je to člověk, který v rámci programu výstavby silnic zajistil výstavbu desítek menších hrišť se zpevněným povrchem. Nechává díky výstavbě vozovek budovat i navazující chodníky a lesní silnice, které nestrhne déšť a které umožňují na nejméně 30 let lepší mobilitu. Tím se zrychluje dopravní obslužnost i s obyčejným kolem.

Při cestování ve vládních SUV a těžkých terénních vozidlech sám říká, že je těžké kamkoliv cestovat. Silnice jsou úzké, často plné obrovských výmolů, i proto se definovalo geografické členění silničního podniku a ten již má první techniku, která bude zlepšovat parametry silnic. Asfalt nebude nikde, kde být nemusí. Bude jen tam, kde bude pohyb nákladních vozidel nebo to umožní dobré klima. Vzhledem na pandemii COVID-19 a válku v Evropě načrtl možnost, že se život bez dluhů začne až od roku 2034.

Dále tamní premiér vyzvedl do popředí enormní zájem o plyn ... jak může být doposud relativně neviditelná PNG zajímavá pro svět. Spíše než jen těžbu ale potřebují technologie, stroje a know-how jak rychleji posunout rozvoj území. Anebo finanční granty pro rozvoj, ale jak zdůraznil, tak finanční prostředky nejsou to co dnes rozvoji PNG brání. Protože PNG prakticky nedovede rychleji stavět silnice ani rychleji pokládat roury. Nedovedou to ani gigantické energetické společnosti, které jsou taky v omeškání ve svých plánech. Komplikacemi je často nepříznivé počasí a zase ty špatné silnice resp. nedostupnost oblastí.

Za uplynulé 2 roky vláda prostavěla v silnicích v celé PNG již 350 mil. USD. Řada projektů se realizuje a tedy přidávají i další k již rozběhnutým za dalších 400 mil. USD. Značí to, že cíl proinvestovat 2 mld. € do 2027 je více než reální. :ok: Pro všechny, kdo čekají na více plynu ve světě je to dobrá zpráva.

Pro obyvatelstvo je nejlepší informace, že z benefitu jménem plyn se zlepší dostupnost základních služeb státu a PNG nebude mít dluhy, tudíž se bude moct rozvíjet i v době, kdy se příjmy z prodeje plynu začnou snižovat. Vize je to hezká ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Papua Nová Guinea

Příspěvek od Diaľničiar »

chybějící odkazy, jedna novinka, základní stav ekonomiky ´20 - ´22

Ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.transport.gov.pg/

Papua New Guinea – Australia Transport Sector Support Program :arrow:

https://www.pngtssp.com/

*program se založil v 2007 a již v 2019 zajistil pravidelní údržbu pro 1768 km silnic národního významu
*mapa: https://www.pngtssp.com/TSSP_RoadProjectsPNG-final.jpg

Jen pro doplnění je zde dle národního silničního úřadu již 8950 km státních silnic. K tomu 22 tisíc km provinčních silnic.


:arrow: Marape Government funds completion of Lae - Nadzab Road, Nadzab International Airport, starts Nadzab Satellite City
https://pmjamesmarape.com/marape-govern ... lite-city/

To je 4- pruh, o kterém jsem psal i v tématu. :jidlo: A to tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p222251 .

Jde o úsek k programu Highlands Highway (ten se člení na mnoho projektů, viz vlákno a je to jen jeden program z mnoha) a tedy hlavně jde o to, že tady nebyla silnice a nyní je 4- pruh. Na záběrech není výslovně dokončený úsek. Důležité je, že se pokračuje v dostavbě a jsou vyplacené minulé dluhy za dosavadní práce. A tedy vzniká 4- pruh zcela mimo hlavního města, ale takhle to tady bude, vzhledem na uvedená fakta a geografické poměry v PNG. Život se zde odehrává v lokalitách, tam budou i 4- pruhy. Ale všechny doposud fyzicky nespojené lokality se silnicemi spojí. To je program, který PNG financuje z těžby plynu, aby mohla rozvinout regiony a žít i v době, ve které již plynu nebude.



Obrázek

:arrow: PORT MORESBY, 14. září 2022 – Podle nejnovější ekonomické aktualizace Světové banky se očekává, že ekonomika Papuy-Nové Guineje v roce 2022 poroste o čtyři procenta, oproti jednomu procentu v předchozím roce., dnes vydáno. Tento návrat k růstu po prudkém poklesu o -3,5 procenta v roce 2020 byl většinou způsoben silným výkonem v netěžebním sektoru, přičemž zemědělství bylo jedním z klíčových přispěvatelů k hospodářskému oživení.

Zemědělství sehrálo klíčovou roli v hospodářském oživení, které začalo v roce 2021, díky vyšším objemům exportu čaje, palmového oleje a kopry.Těžební sektor se v roce 2021 neobnovil ani kvůli přerušení těžby. Nicméně zvýšené ceny komodit – zejména zemního plynu – pravděpodobně letos zajistí zemi dodatečné příjmy.

https://www.worldbank.org/en/news/press ... ity-prices
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Austrálie a Oceánie“