Protože zkrátka ta původní silnice je příliš luxusní na to, aby se z ní stala jen pouhá doprovodná komunikace (je dost široká). Také často vede v ideální stopě, tak proč vést pak rychlostnici/dálnici buhví kudy, někde možná s velkými zářezy nebo dokonce tunely, když tímto ne úplně vhodným terénem se může bez problémů vést doprovodná komunikace?mts píše:V souvislosti s timto tematem jeden zasadni dotaz. Proc se v pripadech jake je tento stara silnice I.tridy prestavuje a rozsiruje o druhou polovinu profilu a vedle se stavi nova doprovodna komunikace? Nebylo by lepsi starou silnici nechat a novou R rovnou postavit vedle?
Také se musí brát v potaz to, jak vypadá a jak byl postaven sousední úsek, aby to na něj plynule navazovalo bez zbytečných mostů a zatáček. To je zrovna u R7 pro úsek Vysočany - Droužkovice.
Konkrétně u R7 je to tak, že dost velká část úseků je prostě už poloviční profil nové rychlostnice. Stačí tedy jen dobudovat druhý profil, mimoúrovňové křižovatky (MÚK) a je to kvalitní plnohodnotná rychlostnice! Bylo by tedy dost drahé toto nechat jen jako doprovodnou komunikaci a opodál stavět to samé znova..
Doprovodná komunikace má prostě úplně jiné požadavky (minimální provoz, téměř nulová kamionová doprava, šířka silnice, krajnice), než původní silnice I. třídy.