Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Magistrála sice nevede historickým centrem, ale centrem města ano. A nějáká humanizace je nutná, aby se dalo ve městě normálně slušně žít. Aby se chodci mohli normálně pohybovat ve směrech přes magistrálu. Začal bych přidáním úrovňových přechodů mezi Nuselákem a I.P.Pavlova. To se dá udělat už teď.
Že by se začala doprava ve větší míře vracet do historického centra se mi nezdá. Už jen proto, že jednoduše fyzicky není kudy projet. A tam kde se projet dá, je většinou kapacita trvale vyčerpaná.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

A oni se chodci dnes přes magistrálu pohybovat nemůžou? Na magistrále nejsou přechody, podchody a nadchody? Mezi Nuselákem a IP Pavlova je přechodů dost, na důležitých místech i podchody. Kromě IPP nejsou ale moc využívané, neboť tam není kam chodit. Dyť je to v podstatě starší jižňák.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Mezi Nuselákem a I.P.Pavlova není v Sokolské (magistrála ven z centra) přechod ani jeden, v Legerově (směr centrum) je jeden na křižovatce s Rumunskou. Chodců se tam pohybuje poměrně dost, směrem do nemocnic, na VŠ, na DP atd.
Podchod na Fugnerově náměstí je sice z těch lepších, protože je dostatečně široký, ale i tak se tam celkem štítím neboť schodiště používají feťáci z nedalekého Centra pro feťáky jako "šlehárnu". Několikrát jem byl svědkem, jak si tam za bílého dne aplikují drogu. Do úzkého podchodu u Nuseláku z těchto důvodů nevkročím vůbec.
Chodci se standardně ve městě pohybují po povrchu. Proto mluvím o určité humanizaci, aby se mohli chodci po povrchu pohybovat a fungovat bez vynuceného kontaktu s podobnými věcmi jko popisuji výše.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Bobek »

Přibyly u Wenzigovy, ale jinak v Sokolské od Pavláku až na Fügnerovo (400 metrů zhruba) není jediný. Vždycky, když tam vidím motat se turisty (vysoká koncentrace hotelů, protože kdo by tam chtěl bydlet) jak nudle v bandě... Navíc je v Sokolské několik vyhrazených hotelových stání stavebně zřízených na chodníku, takže zbývá něco přes metr. Pravým pruhem přitom skoro nikdo nejezdí (asi tam hrozí nákaza leprou nebo tak něco), ten by se mohl škrtnout třeba zítra a nic by se nestalo.
Podchod Fügnerovo = 1x schody, Karlov 4x + slouží běžně jako noclehárna. Legerova zarovnaná citybloky jak Zelená zóna v Bagdádu. O tom, kam se dá bez bariér dostat od bezbariérového přístupu do metra, je škoda psát.
Takže tam už je to pro chodce zcela dokonalé a prostě není co vylepšovat. :crazy:
Království a půl princezny za 511.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Takže u Wenzigovy je nový přechod, díky za info, to je dobře. Takže tihle už nyní přejdou bezpečněji

https://goo.gl/maps/71aHeQbLk8R2

To přebíhání magistrály, které je tam celkem běžné, je hodně nebezpečné pro všechny. Tam už mnozí jedou 70 km/hod a více a hustota provozu je velká, silnice široká ....

No a s těmi autobusy máte taky pravdu, stejně jako s pravým pruhem. To jak tam kolikrát vystupují z autobusu defacto přímo do vozovky, případně si tím směrem vyndavají kufry a metr od nich sviští auta, to je o nervy , jen to sledovat jako kolemjdoucí.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od mts »

Celkem bezcenna je debata, jestli SJM vede centrem Prahy nebo po jejím okraji. V tak kompaktnim a historickem meste jako je Praha je proste takova komunikace problém vždy. Nemame tu velkoryse Hausmannovy boulevardy jako Pariz nebo Harrisovy boulevardy jako nemecka města – zde bylo projekcni byro RAF & USAF nemene velkoryse )))). A Praha nelezi na placce… Proti prechodum nic nenamitam. Ale nepředstírejme, ze SJM je neprekonatelna. Problem je, ze se lidem (logicky) nechce do zabordelenych podchodu. Ale není logictejsi ty podchody uklízet a hlidat nez místo toho lajnovat na kazdym rohu prechody? Mozna namet pro Mestskou policii. Místo rozdavani pokut vystresovanym matkam před skolkami, když zaparkuji 5 minut jednim kolem na chodniku (jakekoliv parkovani je pro průměrnou zenu stres…) muzou osvedcit svou chrabrost a vymetat ty bezdaky z podchodu…
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mikulik »

A že zrovna v Norinberku vede docela dopravní tepna kolem historického města? Nebo v Berlíně vede vlastně totální dálnice přes park u Vítězného sloupu. Ti z těch hotelů stejně chodí k muzeu nebo na metro, takže možností na přecházení mají dost. A přesně @mts - jen ať Městapo něco dělá s podchody a fakujou to ven. Ještě by mě zajímalo, jak by to chtěli zlepšit u IP Pavlova. Ono občas si říkám, že kdyby se jednotlivé jednosměrky upravily, tak aby jimi šlo projet, tak by se tolik třeba Ječná nemusela ucpávat. Myslím, že chlapci z IPR museli být z těch keců této dámy pořádně nadržení.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Bobek »

Úplně přesně si nevzpomínám, co mi proběhlo hlavou, když jsem poprvé vyšel z budovy Nürnberg Hbf, nicméně "to je ale krása" to jistě nebylo. Stranou nechávám skutečnost, že na řadě míst tam prostupnost území poněkud komplikují městské hradby, což v případě rozhraní Nového Města a Vinohrad již přibližně 140 let nenastává. Ano, ty ulice určitě pro automobilovou dopravu potřebujeme minimálně do doby, než spadne Nuselák, ale to ještě neznamená, že to tam musí vypadat takhle strašně.
Strasse des 17. Juni lze překonat po regulérním přechodu v podstatě na každé křižovatce, ač jich tam ve srovnání s městskou zástavbou kolem řešené části SJM mnoho není. Obdoba parkového úseku mě v domácích podmínkách úplně nenapadá, snad Rohanské nábřeží nebo Jana Želivského (tam jsou navíc zdi), přes něž přechody vedou taky. Když bychom z parku pokračovali do útrob zkaženého Západního Berlína, dostaneme se v zástavbě na osmipruhovou Bismarckstrasse, a co čert nechtěl, zase ty přechody. Jen Sokolská prostě přistála z úplně jiného vesmíru a proto ji bude u Rumunské už navždycky potřeba přebíhat jako zvěř.
Království a půl princezny za 511.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Magistrála není nic krásného, ale rozhodně není zbytečná (a nebude ani po dostavbě MO), už nějakou dobu to není tranzitní komunikace a není to ani světový unikát. Bohužel je kolem magistrály ve veřejnosti zakořeněno spousta mýtů a spousta lidí si v souvislosti s ní neuvědomuje podstatné souvislosti (historické, dopravní, ...).

MO z ní sice vysaje několik desítek tisíc aut, ale i tak na ní zůstane 50 000 - 60 000 aut denně, což z ní "rekreční lokalitu číslo 1" neudělá.

Do budoucna vidím jen dvě možná řešení:

1) zatunelovat + zhumanizovat na povrchu
2) zavést mýto + zhumanizovat na povrchu (bez mýta by se doprava přelila jinam)

Ihned po otevření MO (než se realizuje jedna z výše uvedených možností) by se mohly doplnit nějaké přechody na Praze 2, pokud by se synchronizovaly do zelené vlny, neměl by to být problém (a třeba by to šlo už teď). Každopádně pokud se to bude hned od začátku prezentovat jako "regulace zlých aut", "upřednostnění chodců" apod., pak to bude přijato s vlnou nevole.

Jinak preferuji verzi 1, město má být pro všechny (auta, MHD, cyklisté, chodci), v Praze je řada firem a institucí, které jinde nejsou. Navíc nedostává ze státního rozpočtu zrovna málo. Kromě toho přístup "naše město je pro naše občany a turisty, ne dojíždějící" nevidím jako pokrok. Plynulá doprava produkuje výrazně méně emisí, mýto by je asi omezilo více, protože působí celoplošně, ale myslím, že možnost levné a rychlé dopravy všech druhů je taky aspekt kvality života. Omezovat bychom měli potřebu se dopravovat (město krátkých vzdáleností s lokálními centry), ne možnosti.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

trochu mimo, ale o Praze to platí nejvíc
ona "zelená vlna" se totiž z Prahy úplně vytratila
kdo ji pamatuje z Evropské, tak ví že to fungovalo

ale asi je to málo sluníčkové, protože takové magistrále by to jen prospělo
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Ač se to mnohým ortodoxním příznivcům automobilismu nebude líbit, tak podle mě by měl mít ve městě, v zástavbě, chodec přirozenou prioritu. V centru rozhodně. Neměl by být nucen lézt někam do podchodu nebo nadchodu, ale přirozeně fungovat na povrchu. Město je hlavně místo pro život - tedy pro chodící lidi a auta by ho měla zpříjemňovat a ne naopak komplikovat. Že to zdrží auta je nepříjemné, ale nevyhnutelné. Když už, tak vyhýbat by se měla auta (třeba tunelem) a ne chodci podchodem. Podotýkám, že mluvím o zástavbě a ne o periferních "dálnicích" typu jižní spojka. Tam to samozřejmě neplatí a bulvár z toho chce dělat asi opravdu jenom šílený Matěj.

Jinak samozřejmě větší údržba by podchodům prospěla, ale z reálné praxe je známo, že dobře fungují jen podchody na opravdu hodně frekventovaných místech (třeba u metra) a podchody, které jsou hodně široké a krátké, hodně prosvětlené - tedy tam, kde nejsou zákoutí a různé "schovávačky" kde může někdo močit nebo dělat jiné nekalosti. Nejlepší je, když jsou v podchodu fungující obchody.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Souhlas, chodci by, je-li to možné, měli chodit po povrchu. Myslím, že auta a chodci spolu mohou docela dobře koexistovat. Pokud dáme auta do tunelu (nebo i jen podjezdu), tak je to výhodné pro všechny. Na mnoho silnic se světelnými křižovatkami (kde se nám tunel ani podjezd nevyplatí) můžeme nacpat světelně řízené přechody, budou-li synchronizované do zelené vlny, auta to zbržďovat nebude a chodci a cyklisté na tom budou lépe. Je-li z nějakého důvodu potřeba vykřížit chodce a auta mimoúrovňově a podjezd tam nenacpeme, pak je nutné věnovat podchodu nebo lávce dostatek pozornosti a navrhnout je tak, aby se tam člověk necítil v nebezpečí, a aby kvůli tomu nenachodil zbytečně kilometr po neefektivních rampách. Bohužel se v minulosti razil přístup "úkol: dostat chodce na druhou stranu, zn. jakkoliv", díky němuž vznikaly nevzhledné a nebezpečné podchody a lávky, na kterých musí chodec vychodit několik pater spirálovité rampy, i když šlo udělat přímou. Tohle je ono "plánování 70. let", za které se však dnes často označuje právě třeba ten tunel, který naopak chodcům prospěje. Škoda, že se nevěnovala větší pozornost podchodům na Prašném mostě, stavbu by to příliš neprodražilo, ale bylo by to velmi užitečné (možná by se tam šlo obejíti bez nich, ale nevím).
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Jsem rád, že se shodneme. Váš příspěvek mohu podepsat, včetně toho Prašného mostu, který jste zmínil. Osobně jsem tam zatím nešel, ale přijde mi to zbytečné, dělat podchody na takovém místě - to jsem si říkal už z vizualizací. Zvlášť když schování aut do tunelu mělo mimo jiné prospět taky chodcům na povrchu, tady se to zrovna moc nepovedlo. Křižovatka je paradoxně mohutnější než bývala před realizací tunelů, například ve směru na Dejvice má zbytečně 3 pruhy, které se stejně vzápětí kousek za křižovatkou zužují do jednoho !!!. Takže ten vysoký počet pruhů stejně ničemu nepomáhá, jen to brání tomu, udělat tam úrovňový přechod.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Ty 3 pruhy jsou tam kvůli KESu http://www.vhe.cz/node/63 . U toho podchodu pod Svatovítskou je fajn, že se nemusí chodit do kopce, pokud jdete do ulice Pod Hradbami, navíc ta ulice je docela široká a frakventovaná, takže by tam u přechodu byly asi dlouhé čekací doby. Problém je, že je to prostě černá šatně osvětlená díra. Původně tam měly být komerční prostory, ale asi tam nikdo nechce. Podchody přitom mohou vypadat dobře, přímo vybízejí k práci se světlem (podle mě by ještě neměly být zakončeny ostrou hranou, aby někdo nemohl "číhat za rohem" a dostatečně osvětlené by mělo být i jejich okolí, aby byl případně vidět třeba stín, že se tam někdo schovává). Nejhorší mi na Prašném mostě přijdou ty cyklopruhy, je tam dost prostoru pro chráněnou stezku, takhle je tam akorát zaděláno na nehodu.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Když jsem kdysi měl na stavební fakultě předmět osvětlení, tak jsme na to měli sympatického pána, který nám dokonce prezentoval nějáký vzorec vypracovaný na základě průzkumu konkrétních míst, kde se podle míry osvětlenosti veřejného prostoru určovala míra zločinnosti tj. kolik loupežných přepadení atd. se na místě stane .... tj. čím je více vidět, tím méně zločinů se na místě stane. A naopak samozřejmě. Pochopitelně to platí jen orientačně a ne něják absolutně, ale ve většině případů ta závislost opravdu funguje. To aby byl podchod osvětlený na maximum a neměl temné zákoutí je základ úspěchu.

Co se týče té křižovatky, tak ta mohla být celá řešena trochu jinak. Pro chodce tam mohly být ostrůvky pro možnost úrovňového přechodu. Některé pruhy mohly být odděleny .... Bohužel, už se stalo.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mikulik »

Nejjednodušší studie se dá vytvořit, že potřebujete v takovém podchodu na záchod a nikdo tam nejde vidět a je tam pěkná tma, tak co uděláte? A pokud to bude pořádně nasvícené, tak si to rozmyslíte a půjdete do křoví.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kasme »

PHS Vyskočilova - Kačerov http://kasme.rajce.idnes.cz/sjm-170430/
Přílohy
P4306384-900.jpg
P4306384-900.jpg (56.4 KiB) Zobrazeno 9329 x
P4306410-900.jpg
P4306410-900.jpg (48.63 KiB) Zobrazeno 9329 x
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Praha má od Dánů první návrhy, jak zklidnit magistrálu. Změny chce začít co nejdříve

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr ... 1466602342

Shrnutí:
Změny by měly proběhnout co nejdříve a na zkoušku, dle článku cílem proměny nemá být ani tak omezení aut, jako odstranění bariérovosti a zatraktivnění jejího okolí. Zvažují se nové semafory nebo omezení rychlosti, měly být zvelebeny podchody. Praha by podle Dánů měla mít dlouhodobější strategii, kterou také vypracovali. Počítají v ní například s položením magistrály na zem a zrušením estakády mezi hlavním nádražím a Hlávkovým mostem, což byy umožnilo vznik nových přechodů a naměstí, zrušené rampy by pak uvolnily místo byznysu. Strategii bude Praha schvalovat v červnu, je možné, že z ní ledacos vypadne.

Myslím, že demolice estakády se jen tak obávat nemusíme, protože Nové spojení II při stávajícím tempu nebude sprovozněno dříve než za 15 - 20 let (a kdoví jestli) a přejezd tam asi nikdo dělat nebude. Dostatečně kapacitní komunikace by byla navíc široká přibližně stejně, jako je dnes estakáda i s rampama (při započítání odbočovacích pruhů). Zatímco dnes lze v těchto místech magistrálu podejít celkem jednoduše. To, že to pod mostem není nejhezčí není chybou mostu, ale přístupu k němu. Když na jeho estetickou stránku někteří i doslova se*ou, tak to prostě nemůže dopře vypadat, přitom by stačilo obnovit vnější plášť (nátěr, obložení) a pod mostem třeba pracovat více se světlem. Ostatně ono jen udržování čistoty udělá dost, viz Hardbrücke v Zurichu.
Jinak kopcovitost Prahy nemá vliv jen na nižší počet cyklistů, ve srovnání třeba s Mnichovem, ale také dost ovlivňuje infratsrukturu pro auta, díky čemuž je na tom Praha ve srovnání s již zmíněným Mnichovem hůře třeba v počtu použitelných (nejen) severojižních spojení, plus je v ní díky menším škodám v druhé sv. válce v ulicích poněkud těsněji. Z tohoto pohledu by nebylo zrušení SJM šťastné rozhodnutí, zvláště když započítáme vliv plynulosti dopravy na tvorbu emisí.
Je škoda, že si lidé v souvislosti se vznikem SJM neuvědomují širší souvislosti. Před její stavbou jezdila tranzitní doprava centrem Prahy, následně se schválila dopravní koncepce s magistrálou, "MO" složeným z dalších magistrál. Okruh plánován pokud vím nebyl, ale v dané situaci bylo prostě dopravně i finančně nejvýhodnější postavit tu stavbu, která bude řešit vnitroměstskou i tranzitní dopravu a zároveň nejvíce ulehčí historickému centru, což byla právě magistrála.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Aha, takze zrusit estakadu, aby se na nove, urovnove komunikaci mohly udelat prechody. Bude se neco ztratilo v prekladu, nebo Danove dostali svemu jmenu, pripadne jedou nejaky jiny matros...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

To tu komunikaci chtějí vést před Hlavním nádražím, nebo jak chtějí bez estakády nastoupat na střech odbavovací haly. O tom jít spodem snad neuvažují.
Takže dle návrhu odstraníme bezbariérové řešení, nahradíme ho tím co jinde kritizujeme a budeme přidávat přechody a semafory. Je to krásní myšlenka, zřejmě ještě s úrovňovým křížení s Masarykovým nádražím.
Kde chtějí omezit rychlost, vždyť už je přes centrum skoro všude 50.
Škoda, že tam není napsáno, kolik z těch 100 000 chodců přechází na I.P.Pavlova a kolik jinde.

Celkově mi to přijde, že je to návrh bez promyšlení jakýchkoliv detailů.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

To s těmi přechody, podchody a zlidštěním okolí říkám taky - tak ono to napadne asi každého. Aby se dalo v okolí dobře žít, tak je potřeba mít možnost se tam pohybovat pěšky bez komplikovaných omezení. To s tou estakádou jsem ovšem také nepochopil, řešení bez estakády mě nenapadá.
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sch »

Počkejme si na kompletní výsledky.
Estakáda by se dala zrušit nejprve za kolejemi na Florenci a po přeložce Masarykova nádraží do podzemí nádraží Hlavního celá. Ale souhlasím s AUTOsro, že se dá hodně udělat i s estakádou. Nejde jen o prostor přímo pod ní, ale i bezprostřední okolí a dokud to celé bude takové území nikoho tak i přímo pod estakádou to bude hrozné. Podívejte se na okolí vestibulu metra Florenc, tam už se na magistrálu tolik vymlouvat nelze a jak to je umrtvené.
Zásadní změnu by si ale zasloužilo Bubenské nábřeží, ta MÚK tam zabírá přibližně stejnou plochu jako celý prostor Těšnova.
Já se na výsledky těším, bude nad čím diskutovat. Věřím také, že podpis pana Gehla dá tomu návrhu jistou váhu a nebude to hádky skupin "fanatiků" a "hluchých", ta totiž nikam nevede.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

ad po přeložce Masarykova nádraží do podzemí nádraží Hlavního celá.

Mno, ja nevim, ale nekde musi bejt hnizdo, kde tyhle napady rostou. Neni pravdepodobne, aby se to lihlo ve vic hlavach najednou. Doufam...
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Houdini »

"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Ale jo, ja vim, ze to existuje, jen mi hlava nebere, ze o tom nekdo premysli v souvislosti s magistralou a jejim zklidnovanim. Ta silnice neni plna proto, ze by chybel vnejsi okruh. Neco by z ni odtahl mestsky okruh, ale stejne z ni nikdy nebude nejaky bulvar. Porad tam budou kvanta aut z/do centra. Samozrejme ji muzou zasemoforovat, zprechodovat, ukrizovatkovat tramvajovymi tratemi, ale jedine co dostanou bude permanentni kolaps.
Odpovědět

Zpět na „Praha“