VINCI Autoroutes

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI Autoroutes provede za 565 mil. € upgrade na 93 km úseku dálnice A10 z Tours do Poitiers týkající se přestavby z 2x2 na 2x3 jízdní pruhy. Koncese se zde prodlouží z roku 2031 na rok 2034. Zároveň se rozšíří A10 přes Tours z 2x3 na 2x4 jízdní pruhy. Nyní následuje proces posouzení ŽP, zahájení prací se očekává v roce 2018 a první rozšířené úseky mohou být k dispozici v roce 2023; prvně na Tours - Sainte-Maure-de-Touraine. Velmi krátká sekce na A10 se realizuje již nyní a to Chambray-lès-Tours po A85 v přestavbě na 2x3 pruhy.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (206.9 KiB) Zobrazeno 28377 x
Zdroj: http://www.constructioncayola.com/infra ... itiers.php
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Akcie koncernu VINCI jsou na dalším historickém maximu.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (31.4 KiB) Zobrazeno 28255 x
Je to přímá reakce na zvýšení ratingu od Moody´s z Baa1 na A3, což je zas reakce na zrychlené snižování celkového dluhu. To má a bude mat další pozitivní dopad na jednotlivé společnosti při dalším refinancování úvěrů s cílem snížit % ze starších úvěrů.

Zdroj k ratingu: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 6-1759.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice A10 u Orléans, sever včera vypadala takto:
99890.jpg
99890.jpg (33.36 KiB) Zobrazeno 28227 x
Francie zápasí v tomto regionu s obrovskými záplavami z přívalových dešťů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Situace ohledně zaplavení dálnic se zlepšuje:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (209.83 KiB) Zobrazeno 28180 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Na přemostění dálnice A7 u Montélimar se stal český autobus s turistama ze Španělska terčem pro střelce :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5411
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Všechny zatopené úseky dálnic A10/A71 ze dne 31.5. jsou sjízdné a opravené, včetně vozovek mimořádně obnovených v noci na dnes. Všechny úseky jsou suché, vyčištěné a celkem 300m vozovky je nových. Provoz je obnoven k dnešnímu dni.
4.jpg
4.jpg (115.44 KiB) Zobrazeno 28129 x
1.jpg
1.jpg (126.58 KiB) Zobrazeno 28129 x
2.jpg
2.jpg (104.43 KiB) Zobrazeno 28129 x
3.jpg
3.jpg (43.12 KiB) Zobrazeno 28129 x
Zdroj fotek: VINCI Autoroutes
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice A9 ... :arrow:
3_n.jpg
3_n.jpg (66.7 KiB) Zobrazeno 28088 x
Je to již 16. vozidlo na síti VINCI Autoroutes a již 16. nepozornost ostatních řidičů anebo bohužel nepřizbůsobení rychlosti na jasná varování na dopravních inteligentních značkách. Houstne provoz z roku na rok víc a víc a to způsobuje i více poruch na vozidlech. Právě tyto vozidla mají zabránit srážkám s odstavenými vozidlemi. VINCI Autoroutes zahájil již v minulém roku rozmístňování poškozených vozidel dálničních hlídek na jednotlivé odpočívky jako vzor nebezpečí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

za první půlrok 2016 stoupl provoz na dálnicích o +3,3% (první polovina 2015 byla s +2,7%), přičemž tržby stoupají o +4,6%<br /><br />pro povodně je pokles osobních vozů o -0,6%, ale nárůst nákladních o +6,2%
za první půlrok 2016 stoupl provoz na dálnicích o +3,3% (první polovina 2015 byla s +2,7%), přičemž tržby stoupají o +4,6%

pro povodně je pokles osobních vozů o -0,6%, ale nárůst nákladních o +6,2%
Snímka.PNG (2.88 KiB) Zobrazeno 27901 x
Koncern VINCI za první půlrok 2016 snížil tržby o -1,5% na 17,619 mld. €, což souvisí s konsolidací nevýhodných projektů. Naopak zvýšil se čistý zisk o +12,4% na 920 mil. €, což je projevem reforem uplynulých let. Přímá okamžitá hotovost stoupla o +5,5% na 2,6 mld. €. Současné zadlužení je na hodnotě 14,4 mld. €. Zakontrahovanost projektů činí pro letošní rok hodnotu 29,2 mld. €, což je nárůst o +1,8%.

VINCI Autoroutes je již mj. největší operátor dálnic v Evropě.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (20.59 KiB) Zobrazeno 27901 x
Provozovaná síť dálnic ve Francii:
pix-autoroutes16-en.png
pix-autoroutes16-en.png (41.75 KiB) Zobrazeno 27901 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

V kritický den 30.7. (z hlediska provozu) byl opětovně monitoring za pomoci dronů.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (824.39 KiB) Zobrazeno 27859 x
*mýtnice St Arnoult (A10, Yvelines)
*mýtnice La Barque (A8, Bouches-du-Rhône, près d’Aix-en-Provence)
*úsek z Valence (A7, Drôme)
*odpočívka Montélimar Ouest (A7, Drôme)
*křižovatka A9/A61 à proximité de Narbonne (Aude)
*mýtnice Virsac (A10, Gironde)

Provoz je možno usledovat na mobilní aplikaci, přes rádio a na internetu. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

COFIROUTE úspěšně vydal poukážky bond ve dvou tranžích 650 mil. €, tedy celkem 1,3 mld. € na 8,5 (0,375%) a 12 let (0,75%). Zájem byl až 2,5x větší, což potvrzuje rating A- od Standard & Poor’s se stabilním výhledem. Společnost COFIROUTE použije získané peníze na další refinancování méně zajímavých úvěrů, využije současné dobré podmínky a zlevní tak celkové náklady na obsluhu úvěrů. Do transakce se zapojili: BNP Paribas, SG CIB, BBVA, Commerzbank, MUFG a RBS. COFIROUTE spravuje 1.100 km dálnic v Z a J regionech Francie od Greater Paris Area v rámci dálnic A10, A11, A71, A81, A28 a A85 včetně 10 km tunelu DUPLEX na A86, který spojuje Rueil-Malmaison a Versailles s více vnitřními předměstími Paříže. Společnost vznikla v roce 1970, eviduje 400.000 uživatelů denně, spravuje 46 servisních centrál a 69 odpočívek. COFIROUTE je členem skupiny VINCI, která zaměstnává více jak 185.000 lidí v cca. 100 státech světa. VINCI navrhuje, financuje, staví a provozuje různorodou infrastrukturu a zařízení pro zlepšování denního života lidí a mobility pro ně. To vše s důrazem na hospodárnost, životní prostředí a pro veřejný zájem.

Zdroj: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 1-0800.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Na margo této informace o novém HQ koncernu VINCI to tady rozepíšu podrobněji. Nechci zakládat jiné vlákno a vzhledem k propojenosti k této skupině se tomu ale chci věnovat více, tak to bude tady v tomto tématu. Cíl nového sídla je pracovat společně. Již dlouho se mě lidé ptají co a jak ve VINCI funguje atd. a je čas na věci odpovědět více komplexně i s tím pozitivním i negativním a teď je ten nejlepší čas při příležitosti rozepsání o novém plánovaném sídle.

Archy World News: "Slunce nad říší VINCI nikdy nezapadá"

Snad není jediný časopis anebo stránka věnovaná stavebním projektům, která by o tomto plánu neinformovala a to napříč planetou. Děje se tak neustále. VINCI jako skupina dlouho transformovala jednotlivé základní části, což se povedlo. Tyto základní části si pak provádějí reformy na národních úrovních a upratuje se. Ostatně tohle trápí všechny nadnárodní koncerny, neustále se měnící struktura řízení. O snu vybudování nového centrálního sídla se mluvilo dlouho, ale nikdy na to nedošlo. Ostatně dnešní sídlo je obří co do rozlohy a jde přes něj dálnice.

Dlouho se hledala nová oblast. Našlo se o blok vedle od současného a to v Nanterre na místě bývalého železničního překladiska, depa atd. Sídlo tak jak je navrženo, tak vytváří tzv. souostroví, které poskytne kancelářské plochy s rozlohou 74.000 m2, čemu bude vévodit v jedné částí 100m vysoká věž. Spodní patra budou pronajímané třetím stranám: obchodům, hotelům atd. Nanterre proto, že bude v dosahu to nejlepší z hlediska přístupu veřejné dopravy; u budoucí stanice Nanterre-La Folie (15. linka Grand Paris Express metro). Budovy budou vybudované dle nejpřísnějších norem (pro životní prostředí, energetické normy atd.) a bude zde všech 5 základních částí VINCI: pro koncesi Vinci Autoroutes, Vinci Airports a pro realizaci Vinci Energie, Eurovia a Vinci Construction. Celkem místo pro 4.000 pracovníků. Nyní se ještě vše projektuje, architektonické vize jsou již k dispozici. Výstavba se má zahájit v létě 2017 a nové hlavní sídlo má být k dispozici v roce 2020.

Návrhy od 3XNarchitects jak to bude vypadat jsou impozantní a mají charakterizovat dynamičnost rozvoje se vším k čemu se koncern váže. Za projektem stojí dvojice architektů: Jean-Paul Viguier a Marc Mimram.
1.jpg
1.jpg (162.76 KiB) Zobrazeno 27690 x
2.jpg
2.jpg (127.48 KiB) Zobrazeno 27690 x
4.jpg
4.jpg (154.06 KiB) Zobrazeno 27690 x
5.jpg
5.jpg (105.57 KiB) Zobrazeno 27690 x
6.jpg
6.jpg (84.53 KiB) Zobrazeno 27690 x
10.jpg
10.jpg (101.68 KiB) Zobrazeno 27690 x
15.jpg
15.jpg (82.66 KiB) Zobrazeno 27690 x
18.jpg
18.jpg (96.69 KiB) Zobrazeno 27690 x
Proč nové sídlo? Současné je zde (přes google se dá dohledat komplexně). Faktem je, že tento šedivý obrovský blok byl vybudován ještě v roce 1992 a v celém objektu se nachází jen 1.200 pracovníků VINCI. Společnost, která je ve více než 100 státech s téměř 200.000 stálými zaměstnanci. Společnost, které tržby dosahují téměř 4-desítky mld. € a produkuje multimiliardový zisk. Celosvětový úspěch společnosti stojí na dvoch základních principech: výstavba, která je srdcem koncernu a přináší krátkodobý efekt z hlediska časové aktivity, což je i okamžitá návratnost investicí, ale s velmi nízkými maržami a dlouhodobá koncesní realizace projektů, což je naopak dlouhodobá činnost investování, ale s vyššími maržami a jde to do dálničních projektů, tunelů, mostů, letišť, městských mobiliářů, správy ulic, parkovišť atd., některé věci změnila krize, ale třeba základní marže koncesních projektů je v roce 2014 na modelu 15% z obratu projektu při 3,6% nákladech na práci, ale s celkovým výsledkem 60% vytvoření zisku z hlediska provozních výnosů a tento trend se od roku 2014 neustále zvyšuje, k čemu zas přispívá transformace stávajícího zadlužení napříč skupinou, zesílením rezervního kapitálu pro případnou další krizi, ústup z některých částí na trhu hlavně ve Francii s cílem zesílit pozice všude jinde a to i napříč celým biznisem. Vývoj VINCI je dán, historie je zapsaná, formují se akcionáři, ale tím se zesiluje vliv celé skupiny do Latinské Ameriky a Asie, vše jde formou fuzií, spájání, akvizicí atd. Dnes je pod VINCI zastřešeno již více jak 2.100 společností. Marketing se také mění a všude se postupně dopisuje název VINCI.

Jsme na dálničním fóru, tak třeba francouzské dálnice koncesní formou, které de facto ani VINCI nebudovala, ale spravuje je a rozvíjí je neskutečný biznis, ale jen pro VINCI. Ostatní společnosti ve Francii neumí tyto marže dosáhnout. Třeba na dálnici A7 mezi Lyon a Marseille nebo A89 mezi Bordeaux a Lyon jde o podíl Autoroutes du Sud de France, o ekonomiku Francie, o zásadní smlouvy z let 2001 a 2006 a čistý výnos z provozu zpoplatněné dálnice se pohyboval v letech 2004 - 2013 mezi 17% a 30%. Tomu se nevyrovná žádná marže od Abertisu nebo Eiffage, kteří také dálnice spravují. Dálnice tvoří momentálně pro VINCI neskutečných 12,3% tržeb, ale až 45% provozního zisku za rok 2014. To vytváří obrovský prostor pro další investice, čímž se mnoho úseků zcela modernizuje, rozšiřuje, elektronizuje a vylepšují se služby, čímž se ale i prodlužuje délka koncesí. Na základě správy dálnic ve Francii se pak realizuje proces návržení a výstavby jinde ve světě a již to je i o silné soběstačnosti díky obrovskému zapojení všech firem pod koncernem. Díky dalšímu materiálnímu zázemí: technická vybavenost disponující tím nejlepším co je anebo se to umí vyrobit, zázemí kamenolomů, asfaltových obaloven až po centra údržby, což dává obrovský prostor pro nákup další techniky do strojně-automobilových společnosti za zcela jiné ceny. To samé se týká pronájmu specializované techniky; různé razící stroje, jeřáby, protože pak si daná společnost může zapsat referenci obrovských stavebních díl, což je dalším přínosem pro dané společnosti. Dnes investice směrují na redukci emisí, sázení stromů a zeleně, výstavbu PHS. Celkový zisk za rok 2013 třeba činil 5% z výstavby, takže koncese dálnic s 30% je někde jinde. A to je jen jeden příklad. VINCI se ale nespoléhá jen na dálnice, to by byl přisilný risk.

Afrika. Stát Niger tady ani není napsán, ale nachází se tam Arlit. Ptáte se co to je a jdete to hledat. Naleznete v regionu Agadez. Těží se tam uranová ruda, ale mj. se tam nachází přísně strážená čtvrt se 40 vilami, kde je člen koncernu VINCI: Soega-Satom. To už není tak neznámé, to někdy v rámci Afriky píšu. V tomto prostoru nežijí ale jenom tito manažéři společnosti, ale nachází se zde uměle vybudované městečko s asi 2.000 obyvateli, kteří těží uran anebo dělají další práce. Ten těžebný areál je od roku 1967 a vybudován doslova v poušti. To je Arlit. Jsou tam supermarkety, kde je to nejlepší zboží z Evropy. Je to ale izolovaný svět, neustále chráněný 350 vojáky a policisty. Je to nejbezpečnější město v Nigeru a ta čtvrt se 40 vilami s vysokými ploty nejlépe chráněný prostor v Nigeru. Sogea-Satom kromě vybudovaných 20.000 km silnic v Africe staví všemožnou další infrastrukturu: vodohospodářskou, objekty velvyslanectev a vládních čtvrtí, vysoké mrakodrapy, ropovody atd. To vše i navzdory občanským válkám, nestabilitě v těch zemích. Staví přehrady a tvoří 11% tržeb VINCI mimo Francie. Od roku 2002 třeba staví složitou soustavu 4.200 km vodovodu v Libyi a to od pobřeží dál do vnitrozemí. Je to největší projekt civilního inženýrství na světě s rozpočtem 31 mld. USD, fosilní zásoby vody směrují do pouště, kde naběhne další cíl a to zazelenění Sahary, což je světový projekt pro Afriku. Nejdříve se ale do srdce pouště musí dostat voda. I navzdory válce v zemi se projekt realizuje. Tato fosilní zásoba vody se vytvářela odhadem na 70.000 let. I to je jen pro další příklad, kam koncern VINCI zasahuje.

Skandály a problémy. Tak jako každá společnost ani VINCI není obcházená různými pochybnými událostemi. Vnitřní korupce stála kreslo v minulosti hlavního lídra. Nastala i nejistota kolem machinací na různých účtech. V Kataru získal koncern zakázky za miliardy €, ale dostal se do sporu s místním šerpou ohledně porušování pracovních předpisů, kdy lidé musejí pracovat ve vysokých teplotách. Realitou ale je, že je to právě VINCI, kdo si potrpí na ochranu zaměstnanců, na to nemět úraz a odměnit takové pracovníky a tak nastává žaloba za poškozování dobrého jména. V zákulisí platí, že je to Indie, která se stěžuje na pracovní podmínky svých občanů v arabských zemích a hledal se vinník. To ale není všechno, VINCI se dostal pod mezinárodní kritiku za výstavbu dálnice M11 mezi Moskvou a St. Petěrburgem. Dálnice, která zničila přírodu, při které byl usmrcen novinář, který dokumentoval pochybné kroky ruských úřadů. Na povrch se vyplavila špína kolem Putina a Medvěděva, o kajmanských kontách, o mnoha dalších kauzách a na čele všeho je kapitál VINCI, který realizuje hlavní části celé dálnice formou PPP. Nedají se opomenout ani lokální národní problémy ohledně kvality práce a následné reklamace, kde je koncern často kritizován za příliš formální postupy a hledá trhliny v právních systémech, než aby přistoupil na možné reklamace. Dělá to ve větším rozsahu než ostatní společnosti především pak v Evropě. Na druhou stranu není VINCI dotována státy na rozdíl od čínských stavebních koncernů. Ani za VINCI nelobují politici všude v rozvojových zemích a co si koncern nevyhledá sám, tak to nemá.

Nedá se zapomínat ani na charitativní organizace. VINCI dává řadu let cca. 0,1% čistého zisku na charitativní účely přes své nadace. Takhle to není mnoho, ale jsou to v konečném důsledku miliony €. Nesmí se zapomínat ani na přepracovaný model spolupráce se školama na všech úrovních. Na celém světě a to nejen získaním praxe a následně práce, ale i materiálním vybavením, protože stavařský svět zápasí jak s nedostatkem vysoce kvalifikovaných manažérů a pracovníků s IT tak chybí profese v rámci realizace stavebních díl.

A letos zavedl koncern další novinku a to 1. pohár: VINCI CUP, mezinárodní fotbalový turnaj do 15 let.
VINCI-Cup-845.jpg
VINCI-Cup-845.jpg (35.28 KiB) Zobrazeno 27690 x
Prozatím se to týká 20 klubů z Francie, Anglie, Belgie, Nizozemie a Finska na základě spolupráce VINCI a Paris FC se 27.8. a 28.8. odehráli utkání v Complexe Marcel Bec v Meudoně, což je JZ předměstí Paříže. Paris FC Academy je podporována i sociálně. Zůčastněné kluby v rámci U15: AS Nancy Lorraine (L1), Dijon FCO (L1), Montpellier HSC (L1), Olympique de Marseille (L1), Stade Rennais FC (L1), AJ Auxerre (L2), Le Havre AC (L2), RC Lens (L2), Red Star (L2), Stade Brestois 29 (L2), Stade Lavallois Mayenne FC (L2), Valenciennes FC (L2), La Bérichonne de Châteauroux (National), Paris FC (National – host club), AC Boulogne Billancourt (club résidant - CFA), HJK Helsinki , Standard de Liège, FC Utrecht, Club de Bruges, Tottenham Hotspur F.C.

Zdroj materiálu uveden v příspěvku a pak údaje v rámci VINCI
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Na jihu Francie nouzově přistálo na dálnici malé letadlo:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (413 KiB) Zobrazeno 27577 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

V polovině 6. měsíce jsem psal o 16. vozidle, které bylo smeteno nepozorním řidičem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p130700 . Čas se posunul na konec 9. měsíce, ale je to již 38. vozidlo hlídky, které označuje problém na dálnici a které utrpělo srážku od jiného vozu, kde se řidič nevěnoval řízení. Na francouzské dálniční síti se v roce 2015 takhle ocitlo 100 posádek v kritické situaci. Nejčastěji se jedná o nepozornost, která plyne z obsluhy mobilních a navigačních zařízení, následuje obsluha hudebních přístrojů. Vinci Autoroutes utrpěl minulý týden až 3 incidenty (A8, A9, A11) se svými vozidly a nepozornost byla ve všech případech u řidičů nákladních vozů. Aby se zdůraznil význam těchto hlídek, tak se poškozené vozidla umístňují na odpočívky jako mementa.
14462854_1167409736655421_7255397950419815120_n.jpg
14462854_1167409736655421_7255397950419815120_n.jpg (28.15 KiB) Zobrazeno 27528 x
14492545_1167409926655402_7611484360402647991_n (1).jpg
14492545_1167409926655402_7611484360402647991_n (1).jpg (63.37 KiB) Zobrazeno 27528 x
Ale aby to tady nebylo jak černá kronika, tak ještě dodávám, že se zahajuje veřejné řízení (podávání připomínek) k rozšíření na 2x3 jízdní pruhy dálnice A10 mezi Poitiers a Veigné:

Projekt má již vlastní web stránku: http://www.a10-poitiersveigne.fr
Přílohy
Snímka10.PNG
Snímka10.PNG (350.1 KiB) Zobrazeno 27528 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:08:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba tunelu Tunnel de la Borne Romaine na dálnici A8 u Nice, která trvá 3. rokem je u konce. Dnem 18.10. se dostane do provozu stavba, která obejde nestabilní bralo. Nový tunel je 755m dlouhý, náklady jak je i v článku uvedeno dosahují 60 mil. €, je vysoký 5m, široký 12m a disponuje 3 pruhy.
Fu8gkwm.jpg
Fu8gkwm.jpg (154.09 KiB) Zobrazeno 27413 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:09:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI zveřejnil hospodářské informace k 30.9. ve srovnávní s uplynulým rokem:

*segment VINCI Autoroutes zaznamenal nárůst tržeb o +4,8% (na 3,93 mld. €)
*celkově si segment koncesí polepšil
*segment přímé výstavby se propadl; Eurovia o -4%, VINCI Construction o -8%
*zadlužení koncernu kleslo o 0,2 mld. € na 13 mld. €
*tržby klesají o -2% na 27,6 mld. €; propad je již nejen ve Francii, ale i mimo ní

Detailní informace: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 5-1746.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Megaprojekt překládky dálnice A9 kolem Montpellier pokračuje velmi rychlým tempem vpřed a zdá se, že by se tato investice za 800 mil. € mohla do provozu dostat o 9 měsíců dříve již v 1.Q 2017. Původně to bylo plánováno na konec roku 2017. Současná dálnice A9 se přečísluje na A709 a stane se jakýmsi mětským bulvárem v napojení na tramvaje, parky atd. Tady ve vláknu je vícero odkazů včetně videa na realizaci, takže to nebudu opakovat, když tak použijte funkci hledání. Cílem i dalších úprav na dálnici A9 je vylepšit trasu a zkapacitnit jí vzhledem k neustále větším intenzitám včetně nákladní dopravy a odbřemenit osídlené oblasti.

DÁLE:

VINCI Autoroutes po letech zceluje starostlivost v zimní údržbě. Celkem 2.000 pracovníků, kteří přímo disponují 800 ks techniky se stará o 4.398 km síť dálnic 24h denně.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (76.04 KiB) Zobrazeno 27134 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:10:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Operátor ASF vydal další dluhopisy (10 let, s výnosem 1,25% ročně) za 1 mld. €, čímž využívá dobré podmínky na trhu a i tyto peníze použije pro refinancování stávajícího zadlužení. Více informací: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 5-1750.htm .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:11:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (816.15 KiB) Zobrazeno 26934 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 26.1. se podepsala investiční smlouva se státem v hodnotě 432 mil. € na dálnice ve správě VA. Týká se operátorů ASF, Cofiroute a Escota. Peníze půjdou na 25 akcí, na zlepšení poskytovaných služeb a na rozvoj 19 MÚK.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:11:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Komplexní hospodaření skupiny VINCI za rok 2016 ve srovnávní s rokem 2015 :arrow:

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 7-1746.htm

*segment přímé výstavby nových staveb se propadá, koncesní typy rostou
*tržby se nepatrně znovu propadli, zisky jsou vyšší
*provoz na dálnicích ve správě VA ve Francii znovu vzrostl
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes se inaugurovala velká stavba, překládka dálnice A9 u Montpellier. (je opsáno několikrát, posledně jen pár příspěvků výše). 5 let prací, 21 km PHS, 800 mil. € investice. Úsek byl extrémně přetížený, v létě se zde hodně mísila místní a tranzitní doprava o intenzitách 170.000 vozidel za 24h. Ze staré A9 se stane A709 s místním provozem. Výstavba 25 km úsek dálnice, 300 firem a 1500 lidí se na tom všem podílelo. Na nové A9 je MPR 110 km/h, na staré bude 90 km/h. Více informací a fotek: http://www.midilibre.fr/2017/03/10/la-n ... 476882.php . Úsek ještě není plně dobudován.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.82 MiB) Zobrazeno 26485 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

K VINCI :arrow:

100. příspěvek v tématu si dovolím shrnout hodnotu vlastníka VINCI Autoroutes, protože stejně tady i o VINCI z času na čas informuji. V roce 2009 byla hodnota 1 akcie cca. 30€. Stock market capitalisation: 16,81 mld. €. V roce 2012 po krizi se začátkem velkých změn v celé skupině to bylo 40€. V tyto dny v roce 2017 je hodnota akcie na rekordních úrovních tak jak i poslední roky ... nyní až na úrovni 74€ a Stock market capitalisation: 43,67 mld. €. Skupina zaměstnávala v roce 2009 kolem 170.000 lidí, vrcholem bylo i 185.000 lidí a tady v tomto pásmu se to stále pohybuje, což je dáno automatizací a snižováním nároků na počet zaměstnanců pro jednotlivé profese tak, že v současnosti musejí lidé ovládat vícero strojů nebo disponovat lepší zručností i v kancelářích při plánování atd. Skupina se začíná zaměřovat více po mimo-francouzských státech a cílem je otočit působení z 60/40 na 40/60 rozdělení působnosti. Skupina staví výjimečné projekty ve všech segmentech a působí na téměř celém světě; nyní přímo ve 100 státech se činí více jak 2.000 firem. Tržby se poslední roky pohybují na úrovních cca. 38 mld. €. Skupina si udržuje zadlužení, zvyšuje hotovostní podíl a zvyšuje každoročně zisky. Základní linie se změnila nejen v geografické působnosti, ale i z hlediska působení na koncese a kontrakty. Všechny společnosti se pak odvíjejí od této struktury.

VINCI Autoroutes již nespravují téměř 4.400 km dálnic, ale toto číslo je překonáno. V tomto týdnu jsem proto upravil úvodní příspěvek a stejně tak i mapu, které dálnice jsou spravované. S tím souvisí hlavně změna výstavby obchvatu u Štrašburku a tím i 5. operátor, což jsem také poupravil v tématu na začátku vlákna.

Skupina VINCI zavedla i informační podstránku k PPP: https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/ppp.htm , kde se snaží vysvětlit základní principy fungování a že když jsou projekty kvalitní, tak jsou levnější než by dané stavby postavil a spravoval stát. Ostatně VINCI stojí za mnoha PPP nejen v dopravě a tam nejen v dálnicích a zdaleka nejen ve Francii a v EU celkově.

VINCI Autoroutes jsou jeden z největších zaměstnavatelů ve Francii a to nejen přímo přes 6.500 zaměstnanců, ale i nepřímo díky masivním investicím do upgradů a nové výstavby dálniční sítě. Z hlediska EU je to pak společnost na 1. místě z hlediska provozované délky dálnic; na druhém místě je Abertis s 3.554 km. VINCI Autoroutes zaměstnává sice jen 4% lidí z celé skupiny, ale na tržbách má 13% podíl.

Upgradem prošla nedávno i webstránka VINCI Autorotes: https://www.vinci-autoroutes.com/fr

Co se týče nového sídla v Nanterre (o několik příspěvků výše), na projektě se pracuje. Není to žádné sci-fi, ostatně stávající sídlo v Rueil Malmaison je již prodáno. Celkem 3 budovy s rozlohou 36.000 m2 (nové sídlo bude mít prostory více jak 2x větší) s téměř 1.000 parkovacích míst získala společnost Foncière des Régions. Transakce dosáhla hodnotu 129 mil. € a zároveň VINCI následující 4 roky si již platí roční pronájem 10 mil. €, takže nový vlastník má 7,8% hodnoty každým rokem zpátky. Dnešní sídlo již nepostačuje ani velikostí ani dalšími nároky, i když je krásně vsazeno do dálnice A86. Koncern VINCI tak ale získal již peníze pro uskutečnění studií, projektů a povolení k výstavbě nového centrálního sídla. Nová poloha je dnes v zastaralé čtvrti železničních prostorů, ale celá čtvrť se změní a to nejen s příchodem VINCI, ale i s návazností dalších developerských projektů včetně investicí do další linky metra atd. Stavební povolení a první se mají uskutečnost letos, sídlo má být k dispozici v roce 2020. V celé oblasti přibudne obchodní a nákupní zóna, hotel atd.

Všechny práce a projekty VINCI Autoroutes mají vlastní podstránky:

https://corporate.vinci-autoroutes.com/ ... tes-dedies

Historie VINCI Autoroutes: https://corporate.vinci-autoroutes.com/ ... -dhistoire .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2021 14:14:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost ASF znovu vydala bondy za 500 mil. €, na 9 let:

*zájem byl 2x větší
*roční kupon má hodnotu 1,125%
*peníze znovu směrují na optimalizaci zadlužení s cílem využít nízké úrokové sazby
*ASF má rating A- od Standard & Poor's a A3 od Moody's, se stabilním výhledem

Čisté zadlužení celé skupiny VINCI bylo k 31.12.2016 na úrovni 13,938 mld. €. 12% podíl na tom má EIB.
VINCI disponovalo k tomu samému datumu hotovostí ve výši 4,2 mld. € a okažitými bankovými úvěrovými linkami 6 mld. €.
Před 10 lety byl čistý dluh na úrovni přes 16 mld. €.
ASF má největší podíl na zadlužení celé skupiny.

Další údaje napíšu později, protože jsou momentálně jen z roku 2015.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: VINCI Autoroutes

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.4. vyšla prezentace aktivit za rok 2016 :arrow:

https://corporate.vinci-autoroutes.com/ ... 16-web.pdf

Já to nebudu tady rozepisovat, ale stojí za to si to prolistovat, je to hezky spracovaná 100s. publikace. Od povodní přes zimu, mapy se sítí, provoz a nárůst provozu oproti r. 2015, všemožná statistika, investice, modernizace, oddech, aplikace, vedení atd. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“