Sčítání dopravy
Re: Sčítání dopravy
Tak ještě přidám odkaz na kompletní tabulku:
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... ni-dopravy
XLSX soubor
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... ni-dopravy
XLSX soubor
Re: Sčítání dopravy
Paráda, přiznám, že jsem se poslední dny nemohl dočkat, kdy se výsledky konečně objeví. Dle mého to ukazuje na fakt, že snižování kategorií plánovaých komunikací bylo možná trošku unáhleným krokem. Sám jsem v době po roce 2010 trošku podlehl dojmu, že R25,5 je na koncových úsecích D3 a D11 docela luxus, ale tyhle výsledky alespoň mě osobně vracejí zpátky na zem. Stačí se podívat na nárůst na všech dálničních přechodech. Zejména u Bohumína je patrné, jak na sebe D1 stáhla dopravu i z dalekého okolí. Jinak doufám, že tyhle výsledky nějak pohnou s D43, úsek Kuřim-Svitávka by sám o sobě vyřešil hodně, bez ohledu na to zda a kdy bude úsek Troubsko-Kuřim. Zajímavá je i úvaha o modernizaci D10 o které píše samo ŘSD.
Re: Sčítání dopravy
Je to prostě tak, každý kdo jezdí a chce, tak to vidí.
Co můžem my, co to chceme vidět dělat ?
Psát sem po stoprvní, že stavět D11 do Polska jako nějaký zúžený bazmek a tahat po R10 a D11 tranzit až na okruh k Černému mostu je nesmysl (pokud z toho nechceme dělat osmipruh).
Toť vše.
Nebo by mohl někdo dát podnět k prošetření razítek (a nějaké znalecké tam určitě budou) těch expertů co nám pořád tvrdí ty pohádky o intezitách za 5 let a ekonomické výhodnosti staveb.
Co můžem my, co to chceme vidět dělat ?
Psát sem po stoprvní, že stavět D11 do Polska jako nějaký zúžený bazmek a tahat po R10 a D11 tranzit až na okruh k Černému mostu je nesmysl (pokud z toho nechceme dělat osmipruh).
Toť vše.
Nebo by mohl někdo dát podnět k prošetření razítek (a nějaké znalecké tam určitě budou) těch expertů co nám pořád tvrdí ty pohádky o intezitách za 5 let a ekonomické výhodnosti staveb.
Re: Sčítání dopravy
A zúžuje se nejen na dálnicích, ale i silnicích I. tříd. To co před pár lety bylo S 11,5, je nyní S 9,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Sčítání dopravy
Existuje někde přehled kategorií pro jednotlivé úseky silnic? U všech dálnic a nových silnic se to dohledat dá, ale hlavně u starších úseků nevím, kde by se to dalo najít. Díky
Re: Sčítání dopravy
Muzu doporucit peknou publikaci 'Silnice a dalnice v Ceske republice'. Je tam mnoho informaci a spousta obrazkupetsheny píše:Existuje někde přehled kategorií pro jednotlivé úseky silnic? U všech dálnic a nových silnic se to dohledat dá, ale hlavně u starších úseků nevím, kde by se to dalo najít. Díky
Re: Sčítání dopravy
Budou se dělat i výsledky za pracovní dny a víkendy?
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Sčítání dopravy
Výsledky budou obsahově odpovídat těm, co jsou na webu Sčítání 2010.
Re: Sčítání dopravy
Toho dne byl provoz v Lobendavě mimořádně hektický.
úsek 4-1787, SV 12
úsek 4-1787, SV 12
Království a půl princezny za 511.
Re: Sčítání dopravy
provadeji se ty scitani +- ve stejnou rocni dobu?
Re: Sčítání dopravy
vaclav: Termíny se drží stejné - duben až říjen, st a čt 07-11 a 13-17 hod., pá 14-18 hod. a ne 16-20 hod. Max. deset předepsaných termínů, ale mnohde jen šest až sedm, někde i méně než pět (na tom se dalo dost ušetřit - IPSOS si to dělal v průběhu celého období jak je napadlo, snáž se mu tak podařilo obsadit stanoviště). Dálnice to maj z automatických sčítačů patrně po celý rok... Je to dané metodikou sčítání.
Re: Sčítání dopravy
Ta metodika jakou použil (přizpůsobil si) zpracovatel průzkumu by byla zajímavá podrobněji. Včetně toho zpracování dat ze sčítačů ASD. Určitě tam lze najít takových věcí víc, mě ale zaujal jeden příklad z D1:
6-8870: Kroměříž, východ - Hulín, západ --- T=2910, O=11558, M=25; Sv=14493
6-8871: Hulín, západ - uzel Hulín (D55) --- T=3086; O=12324; M=29; Sv=15439
vím, že jde o předběžné výsledky a na první pohled možná docela i reálné ... ovšem jen dokud se nepodívám podrobněji na tvar sjezdu Hulín-západ. Ano - nájezd/výjezd je povolený pouze ve směru z/do Kroměříže. Chybou v obecné nepřesnosti průzkumu (ve smyslu TP189) by to být nemělo, předpokládám, že takto sousedící úseky se sčítaly ve stejné dny, resp. zpracovávaly z ASD shodným způsobem, čili i nepřesnost by měla být obdobná.
další zajímavý úkaz ve ZlK je prudký nárůst (2016x2010) dopravy na některých úsecích na Valachách (úseky I/57 Valašská Polanka - Hor.Lideč - Val.Klobouky). Ty poskočily o 60 % i více. Okolní úseky přitom zůstaly viceméně na svým, resp. mírný očekávatelný nárůst do 20 %. Tady bych věřil i v nějaké externí vlivy, které ovlivnily sčítání, jen mě moc momentálně nenapadá jaké - snad nějaká objížďka kvůli stavbě obchvatu Lhotsko???
6-8870: Kroměříž, východ - Hulín, západ --- T=2910, O=11558, M=25; Sv=14493
6-8871: Hulín, západ - uzel Hulín (D55) --- T=3086; O=12324; M=29; Sv=15439
vím, že jde o předběžné výsledky a na první pohled možná docela i reálné ... ovšem jen dokud se nepodívám podrobněji na tvar sjezdu Hulín-západ. Ano - nájezd/výjezd je povolený pouze ve směru z/do Kroměříže. Chybou v obecné nepřesnosti průzkumu (ve smyslu TP189) by to být nemělo, předpokládám, že takto sousedící úseky se sčítaly ve stejné dny, resp. zpracovávaly z ASD shodným způsobem, čili i nepřesnost by měla být obdobná.
další zajímavý úkaz ve ZlK je prudký nárůst (2016x2010) dopravy na některých úsecích na Valachách (úseky I/57 Valašská Polanka - Hor.Lideč - Val.Klobouky). Ty poskočily o 60 % i více. Okolní úseky přitom zůstaly viceméně na svým, resp. mírný očekávatelný nárůst do 20 %. Tady bych věřil i v nějaké externí vlivy, které ovlivnily sčítání, jen mě moc momentálně nenapadá jaké - snad nějaká objížďka kvůli stavbě obchvatu Lhotsko???
Re: Sčítání dopravy
Takže výsledky sčítání jsou už konečně venku na webu scitani.rsd.cz resp. scitani2016.rsd.cz.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Sčítání dopravy
Tak se dívám na výsledky sčítání a musím se zeptat. Jaká je min. intenzita pro 4-pruh, bez přihlédnutí k jiným faktorům?
Re: Sčítání dopravy
Diky za info, uz jsem si rikal kdy to vydaji komplet
Pri pohledu do mapy, kde se nam mnoho useku zacervenalo a zfialovelo, jsem zvedav jak na toto zareguje priprava a planovani. Bojim se, ze tam, kde uz nejaky proces pripravy obchvatu a prelozek bezi nijak a to me docela desi.
Neshledavam problem v usecich, kde je nyni doprava nadkriticka, ale je tam planovana dalnice. D35, D3, D43 a pod. Je to prusvih pro lidi co tam ziji a nas co tam jezdime, ale reseni existuje a to ze silnice nestoji je problem politicky. Je videt, ze ctyrpruh se s budoucim narustem vyporada dobre, viz R35 na Liberec kde intenzita vzrostla skoro o 50%.
Doufam, ze nekdo toto scitani vyhodnoti vcas a spravne a prehodnoti pripravu u spousty silnic prvni tridy, jen namatkou
i/11 Hradec-Kostelec nad Orlici
hlavni urovnove krizovatky nahradit MUK, zadne KO
i/19,i/20 - hypoteticka D19 (Plzen,Pisek,Tabor,Pelhrimov,D1)
Vsechny prelozky a obchvaty by se mely stavet jako pul profil s MUK, hlavne v useku Tabor-D1, kde po dostavbe D3 provoz vzroste rychleji.
i/16 a. i/35 pres Cesky raj.
Zrusit kruhac v Ulibici a MUK na D35 stavet rovno us obchvatem Jicina.
Dale bych rekl, ze vetsina problematickych mist je dana lokalni a ne dalkovou dopravou. A nekde to ani nelze vyresit obchvatem. Prekvapuji me mista kde nejezdim casto jako Valmez-Roznov, Kurim-Tisnov, Olomouc-Stemberk ze maji hodne nad 10k.
Doprava slabnout nebude, tudiz bych byl rad kdyby se vetsina prelozek silnic prvni tridy projektovala spise s MUK nez s KO.
Pri pohledu do mapy, kde se nam mnoho useku zacervenalo a zfialovelo, jsem zvedav jak na toto zareguje priprava a planovani. Bojim se, ze tam, kde uz nejaky proces pripravy obchvatu a prelozek bezi nijak a to me docela desi.
Neshledavam problem v usecich, kde je nyni doprava nadkriticka, ale je tam planovana dalnice. D35, D3, D43 a pod. Je to prusvih pro lidi co tam ziji a nas co tam jezdime, ale reseni existuje a to ze silnice nestoji je problem politicky. Je videt, ze ctyrpruh se s budoucim narustem vyporada dobre, viz R35 na Liberec kde intenzita vzrostla skoro o 50%.
Doufam, ze nekdo toto scitani vyhodnoti vcas a spravne a prehodnoti pripravu u spousty silnic prvni tridy, jen namatkou
i/11 Hradec-Kostelec nad Orlici
hlavni urovnove krizovatky nahradit MUK, zadne KO
i/19,i/20 - hypoteticka D19 (Plzen,Pisek,Tabor,Pelhrimov,D1)
Vsechny prelozky a obchvaty by se mely stavet jako pul profil s MUK, hlavne v useku Tabor-D1, kde po dostavbe D3 provoz vzroste rychleji.
i/16 a. i/35 pres Cesky raj.
Zrusit kruhac v Ulibici a MUK na D35 stavet rovno us obchvatem Jicina.
Dale bych rekl, ze vetsina problematickych mist je dana lokalni a ne dalkovou dopravou. A nekde to ani nelze vyresit obchvatem. Prekvapuji me mista kde nejezdim casto jako Valmez-Roznov, Kurim-Tisnov, Olomouc-Stemberk ze maji hodne nad 10k.
Doprava slabnout nebude, tudiz bych byl rad kdyby se vetsina prelozek silnic prvni tridy projektovala spise s MUK nez s KO.
Re: Sčítání dopravy
Dotaz k příštímu sčítání, bude 2020, tj. po 5 letech, s tím, že 2016 byla výjimka posunutá díky problémům u výběrového řízení, nebo to bude jindy - 2021 resp. 2022 ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sčítání dopravy
Příští sčítání bude 2020, pokud to zase nějaký Tonda nepokazí.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Sčítání dopravy
Pri stejnym tempu narustu dopravy na D1 mezi Prahou a Brnem (rok 2010 vs 2016) tam bude po roce 2020 vsude zatizeni 40k-60k.
Re: Sčítání dopravy
Sčítání dopravy vyjde stát výrazně levněji než čekal, ceny spadly o téměř 40 %
https://zdopravy.cz/scitani-dopravy-vyj ... -40-27990/
https://zdopravy.cz/scitani-dopravy-vyj ... -40-27990/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Sčítání dopravy
Prognóza intenzit automobilové dopravy se dělá na základě:
- Celostátního sčítání dopravy
- Dlouhodobého automatického sčítání dopravy. Automatické technické prostředky zaznamenávají intenzitu dopravy v rozlišení podle druhu vozidel, starší typy zaznamenávají pouze intenzitu všech vozidel celkem (bez rozlišení druhů vozidel)..
Dále se vychází ze zjednodušeného předpokladu stejného vývoje intenzit dopravy na všech komunikacích stejného typu v celém vymezeném území. Výhledová intenzita dopravy se odvozuje z výchozí intenzity dopravy zjištěné na dané komunikaci a z koeficientu prognózy intenzit dopravy uvedené v tabulkách.
Cituji z TP ze září 2018.
- Celostátního sčítání dopravy
- Dlouhodobého automatického sčítání dopravy. Automatické technické prostředky zaznamenávají intenzitu dopravy v rozlišení podle druhu vozidel, starší typy zaznamenávají pouze intenzitu všech vozidel celkem (bez rozlišení druhů vozidel)..
Dále se vychází ze zjednodušeného předpokladu stejného vývoje intenzit dopravy na všech komunikacích stejného typu v celém vymezeném území. Výhledová intenzita dopravy se odvozuje z výchozí intenzity dopravy zjištěné na dané komunikaci a z koeficientu prognózy intenzit dopravy uvedené v tabulkách.
Cituji z TP ze září 2018.
Hned dva problémy: 1)neuvažuje se s jinými přesnými daty (mýto, telefonní operátoři), 2) neuvažuje se změně atraktivity nové komunikaceHoney72 píše:Dálnice má vytvořit zcela novou trasu a ne nahradit stávající silnici, kterou se ohánějí pseudoekonomové....
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Sčítání dopravy
Příspěvek z vlákna "Severojižní Magistrála". Patří to spíš sem. A navíc to umožní seznámit se s informacemi i těm, kteří se přímo o pražské problémy nezajímají.Michal R píše: Opíráte se o čísla ze sčítání aut a kamerového testu, což je samozřejmě metodicky OK a ta čísla budou, plus mínus nějaká přesnost, sedět. Nicméně všechny tyto metody jsou historickou relikvií (ačkoliv se samozřejmě doposud používají). V dnešní době se předpokládá, že výrazně méně než jedno procento řidičů jedoucí po Praze nemá u sebe mobil. A operátoři, tak i strejda Google si ukládají polohu; Apple jakbysmet. V reálném čase lze dělat libovolné řezy hustoty dopravy, analyticky lze identifikovat nákladní vozy na základě trajektorie pohybu, aniž by se musel koncový bod ztotožňovat. Lze snadno rozpoznat autobusy... Systém Googlu navíc v reálném čase převádí hustotu bodů na rovnice proudění (pro fajnšmekry Navier-Stokes) neb od jisté hustoty bodů, se doprava chová "jako proudění v potrubním systému". A například takový Waze podle toho optimalizuje návrh trasy.
Takže data existují, a to dokonce tak přesná, že dalece překračují přesnost pro potřebu dopravního inženýrství. A tedy pokud nějakou pomazanou hlavu napadne plánovat strategická rozhodnutí jak s výstavbou v Praze, měl by se zamyslet nad tím, jak si od Googlu nechat legálně vytáhnout metadata, resp. za ně zaplatit. Než tisknout letáky na zaškrtávací políčka a shánět na týden brigádníky s tužkou, termoskou čaje a velikou odvahou.
Re: Sčítání dopravy
S tím by se dala dělat dobrá kouzla. Otázkou je jak moc je určovaní polohy přesné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Celostátní sčítání dopravy
Ahoj, v Dubnu začne celostátní sčítání dopravy, takže kdyby chtěl někdo pomoct rozvoji sítě pozemních komunikací, plánu jejich údržby atd. tak pokračujte zde.
Hodinová sazba je 125 Kč/h. Jedná se o 4hodinové směny, takže 500 Kč za směnu. A denně můžete odpracovat dvě směny.
Hodinová sazba je 125 Kč/h. Jedná se o 4hodinové směny, takže 500 Kč za směnu. A denně můžete odpracovat dvě směny.
Golf 4 1.6i
Re: Sčítání dopravy
Myslím, že bude na místě, teda podle situace, celostátní sčítání dopravy odložit, ať už o rok nebo o měsíc nebo 2, protože jinak bude spousta čísel nic neříkající...
Re: Sčítání dopravy
naopak, potvrdí se, že výstavba dálnic v současném tempu je naprosto dostačující
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit