[D4] Lety – Čimelice – Mirotice, rozšíření
[D4] Lety – Čimelice – Mirotice, rozšíření
Téma ke stavbám:
R4 Lety - Čimelice
R4 Čimelice - Mirotice
R4 Mirotice, rozšíření
Leták stavby Lety - Čimelice:
Rychlostní silnice R4 Lety–Čimelice
Aktuální článek:
Křížení dvou silnic první třídy znamená problém
R4 Lety - Čimelice
R4 Čimelice - Mirotice
R4 Mirotice, rozšíření
Leták stavby Lety - Čimelice:
Rychlostní silnice R4 Lety–Čimelice
Aktuální článek:
Křížení dvou silnic první třídy znamená problém
Re: Lety - Čimelice
myslím, že dobrým a rychlým řešením by byl dočasný velký kruhák (nejlépe ještě osvětlený) - prostoru je tam dost...
Re: Lety - Čimelice
Bože nás chraň před "dočasnými řešeními". Obávám se, že v případě výstavby kruhového objezdu by a) dopravních nehod spíše přibylo, byť by nebyly asi tak závažné. b) dopravní časy by narostly - viz třeba příklad kruhové objezdu Litvínovice na I/3 (E55) těsně za ČB. A za c) toto provizorium by oddálilo plánovanou výstavbu MÚK.
Re: Lety - Čimelice
já jsem svůj návrh mínil jako prevenci smrtelných nehod a nehod s těžkými zraněními, což by kruhák vyřešil. Nějaké promáčknuté plechy vem čert a zpomalení dopravy by nebylo tak hrozné, pokud by byl kruháč velký a dvoupruhový - místa je tam dost.
Tlačit na výstavbu MÚK tím, že tam nechám lidi umírat a mrzačit, když tomu jde levně a rychle zabránit (kruháč), je krapet podlé.
Navíc podobná situace byla na křiž. I/7 x I/27 u Vysočan, udělal se tam provizorní kruháč a ejhle - dnes tam stojí MÚK...
Tlačit na výstavbu MÚK tím, že tam nechám lidi umírat a mrzačit, když tomu jde levně a rychle zabránit (kruháč), je krapet podlé.
Navíc podobná situace byla na křiž. I/7 x I/27 u Vysočan, udělal se tam provizorní kruháč a ejhle - dnes tam stojí MÚK...
Re: Lety - Čimelice
Na MÚK už je nějaký čas pravomocné ÚR , takže na nějaké provizorní řešení teď už je pozdě, leda by šlo o dočasnou komunikaci v rámci stavby, ale to by se zase muselo oficiálně začít stavět.
Re: Lety - Čimelice
Jedno opatření je velmi rychlé:
Podle odborníků na dopravu může zmatečně působit i velké množství dopravních značek.
Podle odborníků na dopravu může zmatečně působit i velké množství dopravních značek.
Re: Lety - Čimelice
Přesně tak.GiuseppeS píše:Jedno opatření je velmi rychlé:
Podle odborníků na dopravu může zmatečně působit i velké množství dopravních značek.
Re: Lety - Čimelice
04/2010 aktualizován leták R4 Lety - Čimelice (cituji):
zahájení 2011/02 (+10 měs.), provoz 2013/06 (+8 měs.)
zahájení 2011/02 (+10 měs.), provoz 2013/06 (+8 měs.)
Re: Lety - Čimelice
No škoda, že se to takhle všechno zdržuje...tento úsek zase tolik stát nebude s porovnáním jinými stavbami...
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Veřejná vyhláška. Oznámení zahájení stavebního řízení. Stavba-R4 Lety-Čimelice, SO 130 Rozšíření silnice I/19
sice to není stavební povolení na hlavní trasu,ale souvisí to s tím.
Termín zahájení prací je předpokládán na rok 2012 a ukončení rok 2014
Kód: Vybrat vše
http://www.kraj-jihocesky.cz/index.php?par[id_v]=393&par[lang]=CS&par[id_tema]=31&par[id_urdeska]=5163
Termín zahájení prací je předpokládán na rok 2012 a ukončení rok 2014
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Oznámení o zahájení stavebního řízení na úsek Lety - Čimelice, 11.8. bude ústní jednání. Tady se asi něco hýbe, ikdyž peníze nejsou.
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/7878A5C ... 490001.pdf
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/7878A5C ... 490001.pdf
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Pamatuju si dobu (asi moje první setkání s dálniční výstavbou jakožto předmětem zájmu či "koníčkem") otevření D1 úsek Tučapy - Vyškov v létě 1992, kdy tehdejší federální ministr dopravy a spojů ČSFR (Jan Stráský) plameně hovořil o tom, jak do konce století bude celé Československo propojeno dálnicemi se všemi svými sousedy. Ve skutečnosti byl konec republiky na spadnutí, ale to ještě nikdo netušil, že stejný osud čeká výstavbu dálniční infrastruktury. Jediná stavba, která se smysluplně rozjela byla D5 s projektem připraveným a proschvalovaným procesem před emancipací ekologistických skupin. Jak to dopadlo s obchvatem Plzně netřeba připomínat. Dodnes si pamatuji na údiv německé expertní delegace na tunelem Valík. V SRN by udělali zářez a nikdo by neprotestoval....
Posledních deset let se stavělo hlavně na Moravě. Budu rád, když mi někdo prozradí, proč byl povolovací proces v případě staveb D1,D47,R35 atd. tak snadný, ve srovnání s Českem. Zde se začne stavět vždy až tehdy, "...když už to dál nejde..." Příklad? D11 - zde se ledy pohnuly až poté, co starosta Chlumce podpořil blokády I/11 a hodlal je opakovat. D8 - zde hrozilo porušení mezistátní dohody, takže ekospolky na "doporučení" německé enviro-vrchnosti projevily nevídanou vstřícnost, stáhly všechny žaloby a najednou se stavělo. D3 kolem Tábora - Plané - Soběslavi, to je stejný příběh....
Veškerá výstavba je systémově zablokovaná, povolovací řízení projektů je mnokráte rozporováno (odvolání, podání rozporů, stížnosti, soudní pře a odvolání a odvolání....), neexistuje ucelený soubor dopravních staveb, který je OPRAVDU v přípravě. Výsledkem je situace, kdy se staví pouze tam, kde to "...zrovna dopadlo dobře" viz. R6,R7,R48 atd.
Takže k meritu věci. Začínají se připravovat stavby ty, které mají reálnou šanci +-rychle projít, bo stavět se něco musí. Ačkoliv na první pohled se zdá, že jde hlavně o lobby stavařů, tak si prosím uvědomme, že kdyby se dva tři roky nic nestavělo a ani nepřipravovalo, tak většina lidí, co něco umí, tak z ŘSD zmizí, o ztrátách kapacit u stavebních firem ani nemluvě. Takže stavět se musí.
Příprava R4 je přesně tím příkladem, kdy se postaví stavba jistě přínosná, avšak prioritní stavby jako D8, D3, 511, 518-9,R52 atd. budou mít smůlu. Soudím, že podobných staveb bude časem přibývat.
Posledních deset let se stavělo hlavně na Moravě. Budu rád, když mi někdo prozradí, proč byl povolovací proces v případě staveb D1,D47,R35 atd. tak snadný, ve srovnání s Českem. Zde se začne stavět vždy až tehdy, "...když už to dál nejde..." Příklad? D11 - zde se ledy pohnuly až poté, co starosta Chlumce podpořil blokády I/11 a hodlal je opakovat. D8 - zde hrozilo porušení mezistátní dohody, takže ekospolky na "doporučení" německé enviro-vrchnosti projevily nevídanou vstřícnost, stáhly všechny žaloby a najednou se stavělo. D3 kolem Tábora - Plané - Soběslavi, to je stejný příběh....
Veškerá výstavba je systémově zablokovaná, povolovací řízení projektů je mnokráte rozporováno (odvolání, podání rozporů, stížnosti, soudní pře a odvolání a odvolání....), neexistuje ucelený soubor dopravních staveb, který je OPRAVDU v přípravě. Výsledkem je situace, kdy se staví pouze tam, kde to "...zrovna dopadlo dobře" viz. R6,R7,R48 atd.
Takže k meritu věci. Začínají se připravovat stavby ty, které mají reálnou šanci +-rychle projít, bo stavět se něco musí. Ačkoliv na první pohled se zdá, že jde hlavně o lobby stavařů, tak si prosím uvědomme, že kdyby se dva tři roky nic nestavělo a ani nepřipravovalo, tak většina lidí, co něco umí, tak z ŘSD zmizí, o ztrátách kapacit u stavebních firem ani nemluvě. Takže stavět se musí.
Příprava R4 je přesně tím příkladem, kdy se postaví stavba jistě přínosná, avšak prioritní stavby jako D8, D3, 511, 518-9,R52 atd. budou mít smůlu. Soudím, že podobných staveb bude časem přibývat.
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Tady jde hlavně o to konečně postavit MÚK Lety, protože stávající křižovatka I/4 a I/19 je nebezpečná, neodpovídající normám.
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Můžu požádat o vysvětlení v čem tato křižovatka "neodpovídá normám"? Oni de podle norem nesmí křížit 2 silnice na přehledném úseku? V čem je to "neodpovídá" ukryto?Jarda Š. píše:Tady jde hlavně o to konečně postavit MÚK Lety, protože stávající křižovatka I/4 a I/19 je nebezpečná, neodpovídající normám.
(Já vím, že tam dochází k nehodám, ale protože jsou řidiči "hovada", neodpovídá to normám?)
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Hlavně se ta křižovatka dá krásně vyřešit kruhovým objezdem, ale ten se stavět nemá už jen proto že je tam připravená R4ka. Jenže ta jak víme jen tak nebude...
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Obecně, neodpovídat normám může z hlediska odbočovacích a připojovacích pruhů, rozhledových a směrových poměrů apod.
Tak teď bude uprostřed I/4 krátký úsek na předjetí pomalejších vozidel.
Tak teď bude uprostřed I/4 krátký úsek na předjetí pomalejších vozidel.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Před časem jsem si stěžoval na kategorii 22,5 od Skalky po II/118. Nejsem jejím příznivcem. Proč ale když je obchvat Mirotic postaven v polovičním profilu v této kategorii a na něj navazující úsek do Třebkova je tak postaven také, nemůže být tak postaven i úsek na obchvatu Mirotic, aby se nemusely bourat již hotové mosty? To moc nepobírám.
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Kruhový objezd by tam nebyl úplně vhodný, protože jde o křížení relací Písek+Strakonice - Praha s Tábor - Plzeň, poměr odbočujících vozidel je oproti projíždějícím v přímých směrech málo významný. Cena stavby by měla být cca 3/4 mld Kč vč. DPH, tak snad se podaří její zařazení do stávajícího OPD, aby se mohla koncem příštího roku začít stavět.mapman píše:Hlavně se ta křižovatka dá krásně vyřešit kruhovým objezdem, ale ten se stavět nemá už jen proto že je tam připravená R4ka. Jenže ta jak víme jen tak nebude...
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
To se téměř jistě nepodaří. Pokud něco dostane na R4 podporu tak to bude nejdřív Dubenec, pak Čimelice a pak až tato křižovatka...
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Obchvat Čimelic není v přípravě tak daleko, aby se stihl postavit do r. 2015.
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
To je pravda, taky jsem asi nevhodně použil to slovo podpora, protože OPD I se to týkat nebude. Pokud to z něčeho kofinancované bude, tak jedině OPD II a i to je diskutabilní vzhledem k tomu že R4 není v TEN-T.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Co je to za "překvápko" v této mapce ŘSD? Lety - Čimelice do stavby v roce 2012
Předpokládám, že je to kvůli té nešťastné křižovatce.
Předpokládám, že je to kvůli té nešťastné křižovatce.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Na R4 se mel stavet obchvat Dubence, ktery je kriticky, kolony tam jsou na dennim poradku.
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Ona ta stavba je v rozpočtu SFDI zařazená do nově rozjížděných akci v roce 2012, ale má na ní jít jen 10 mega a další rok pak 50. 2014 pak vůbec žádný prostředky. Celý to má stát cca 800 mil, takže je to takový zvláštní.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R4 Lety – Čimelice – Mirotice
Je to vskutku zvláštní, pak mě napadlo jestli se tam pod roušky výstavby nebude stavět ten kruhák a nebo zda se nepostaví jen část MÚK.
R48 -> D48 se podařilo!