Červenohorské sedlo, jih a sever
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Silnice byla horší než tankodrom. Už přes zimu byla luxusní i bez finálního povrchu. Šest stavebních sezón plus měsíc trvala oprava ČHS z obou stran. Za tu dobu už mohl být tunel pod ČHS hotov a cesta mezi JE a SU by byla o polovinu rychlejší. Ale díky i za tu novou silnici přes kopec.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 2.4.2010 0:58:07
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Včerejší otevírání bylo komické. Babiš má zpoždění, zdržel se v Jeseníku, co budeme dělat, začneme bez něho? Pár lidí se radilo a pak nesměle řekli, že ano. Prý dojede v průběhu projevů. Projevy skončily, páska přestřižená a Babiš nikde. Po 20 minutách od přestřižení pásky Babiš dorazil. Ministr dopravy srazil paty, hejman olomouckého kraje řekl: Dobrý den, šéfe a zbytek se choval úslužně. Ono to tam celé vypadalo jako na předvolebním mítinku ANO, každý se tvářil jako největší služebníček jen aby se zalíbil.
Načež agent Bureš začal rozdávat svoje knížky a rady. Poté se přesunuli k mapě, na které začal jak Kim Čong-un ukazovat co by se mělo a nemělo stavět.
A začali perly:
Proč tady (myšleno I/3 D1 - Tábor) nepostavíte dálnice a místo toho stavíte za miliardu v Benešově a tady obchvat Olbramovic. Tím mi znehodnotíte Čapí hnízdo. Povede teď silnice blíže k němu o pár set metrů. Jsem vám ty pozemky neměl prodávat.
Anebo tady 2 dálnice vedou zcela zbytečně (ukazoval na D6 a D7). Dálnice na Karlovy Vary je hlavní priorita, toto je spojení s císařskými lázněmi. Nevím proč tady (D7) stavíte. - Marně se mu snažil Ing. Kroupa vysvětlit, že na to jsou intenzity apod.
Pak se mu nelíbilo, že se postavila D1 a bude stavět D48 na severní Moravě. A navážel se do oprav, že se opravuje zbytečně.
Dále řekl, že na D1 se nepracuje, neboť když jel autem s Vlčnova v neděli, tak u Devíti Křížů byla odstavená technika, má se tam pracovat 24 hodin denně 7 dní v týdnu.
Poté prohlásil, že musíme stavět obchvaty, kdy jindy si volič vzpomene na politika než při cestě autem. Tady Havlíčkův Brod, Znojmo, vždyť už to znám nazpaměť.
A nezapomněl na svoje oblíbené, že toto všechno se mělo stavět v roce 1990, že se promarnilo 25 let. (moje osobní poznámky, a kde by na to vzal investorské, projektantské a stavební kapacity nehledě na finanční prostředky).
Kim Čong-un v bledě modrém, vždycky si vzpomenu na fotky jak dává rady tu vojákům, tu v továrně, tu ve škole apod.
Načež agent Bureš začal rozdávat svoje knížky a rady. Poté se přesunuli k mapě, na které začal jak Kim Čong-un ukazovat co by se mělo a nemělo stavět.
A začali perly:
Proč tady (myšleno I/3 D1 - Tábor) nepostavíte dálnice a místo toho stavíte za miliardu v Benešově a tady obchvat Olbramovic. Tím mi znehodnotíte Čapí hnízdo. Povede teď silnice blíže k němu o pár set metrů. Jsem vám ty pozemky neměl prodávat.
Anebo tady 2 dálnice vedou zcela zbytečně (ukazoval na D6 a D7). Dálnice na Karlovy Vary je hlavní priorita, toto je spojení s císařskými lázněmi. Nevím proč tady (D7) stavíte. - Marně se mu snažil Ing. Kroupa vysvětlit, že na to jsou intenzity apod.
Pak se mu nelíbilo, že se postavila D1 a bude stavět D48 na severní Moravě. A navážel se do oprav, že se opravuje zbytečně.
Dále řekl, že na D1 se nepracuje, neboť když jel autem s Vlčnova v neděli, tak u Devíti Křížů byla odstavená technika, má se tam pracovat 24 hodin denně 7 dní v týdnu.
Poté prohlásil, že musíme stavět obchvaty, kdy jindy si volič vzpomene na politika než při cestě autem. Tady Havlíčkův Brod, Znojmo, vždyť už to znám nazpaměť.
A nezapomněl na svoje oblíbené, že toto všechno se mělo stavět v roce 1990, že se promarnilo 25 let. (moje osobní poznámky, a kde by na to vzal investorské, projektantské a stavební kapacity nehledě na finanční prostředky).
Kim Čong-un v bledě modrém, vždycky si vzpomenu na fotky jak dává rady tu vojákům, tu v továrně, tu ve škole apod.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Dotaz kolik je denní intenzita dopravy přes ČH ? V roce 2010 je na sčítání 2000 aut. Přes Ostružnou 4000. Letos tam nejsou data a přes Ostružnou 5200. Celkově to nebude vice jak 10 000 aut. Nezlobte se na mě, ale kvůli tomu dělat tunel je pěkná kravina.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Tunely se ve světě stavějí i u nižších intenzit. Hlavním důvodem bývá spíše údržba silnice přes průsmyky, tedy hlavně zimní sjízdnost, opravy škod po zimě, spotřeba paliva, zkrácení dojezdových časů.
Přes Ostružnou je provoz vyšší právě kvůli chybějícímu tunelu, protože než se trmácet přes průsmyk a po serpentinách, vezme to spousta řidičů raději "údolím", kudy to je třeba na Javornicko dokonce o deset minut a kilometrů kratší.
Přes Ostružnou je provoz vyšší právě kvůli chybějícímu tunelu, protože než se trmácet přes průsmyk a po serpentinách, vezme to spousta řidičů raději "údolím", kudy to je třeba na Javornicko dokonce o deset minut a kilometrů kratší.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Červenohorské sedlo - Jih
To musela být komedie - to k těm Olbramovicím fakt řekl nebo je to jen ironie?pozorovatel28 píše:Včerejší otevírání bylo komické. Babiš má zpoždění, zdržel se v Jeseníku, co budeme dělat, začneme bez něho? Pár lidí se radilo a pak nesměle řekli, že ano. Prý dojede v průběhu projevů. Projevy skončily, páska přestřižená a Babiš nikde. Po 20 minutách od přestřižení pásky Babiš dorazil. Ministr dopravy srazil paty, hejman olomouckého kraje řekl: Dobrý den, šéfe a zbytek se choval úslužně. Ono to tam celé vypadalo jako na předvolebním mítinku ANO, každý se tvářil jako největší služebníček jen aby se zalíbil.
Načež agent Bureš začal rozdávat svoje knížky a rady. Poté se přesunuli k mapě, na které začal jak Kim Čong-un ukazovat co by se mělo a nemělo stavět.
A začali perly:
Proč tady (myšleno I/3 D1 - Tábor) nepostavíte dálnice a místo toho stavíte za miliardu v Benešově a tady obchvat Olbramovic. Tím mi znehodnotíte Čapí hnízdo. Povede teď silnice blíže k němu o pár set metrů. Jsem vám ty pozemky neměl prodávat.
Anebo tady 2 dálnice vedou zcela zbytečně (ukazoval na D6 a D7). Dálnice na Karlovy Vary je hlavní priorita, toto je spojení s císařskými lázněmi. Nevím proč tady (D7) stavíte. - Marně se mu snažil Ing. Kroupa vysvětlit, že na to jsou intenzity apod.
Pak se mu nelíbilo, že se postavila D1 a bude stavět D48 na severní Moravě. A navážel se do oprav, že se opravuje zbytečně.
Dále řekl, že na D1 se nepracuje, neboť když jel autem s Vlčnova v neděli, tak u Devíti Křížů byla odstavená technika, má se tam pracovat 24 hodin denně 7 dní v týdnu.
Poté prohlásil, že musíme stavět obchvaty, kdy jindy si volič vzpomene na politika než při cestě autem. Tady Havlíčkův Brod, Znojmo, vždyť už to znám nazpaměť.
A nezapomněl na svoje oblíbené, že toto všechno se mělo stavět v roce 1990, že se promarnilo 25 let. (moje osobní poznámky, a kde by na to vzal investorské, projektantské a stavební kapacity nehledě na finanční prostředky).
Kim Čong-un v bledě modrém, vždycky si vzpomenu na fotky jak dává rady tu vojákům, tu v továrně, tu ve škole apod.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Máš pravdu, přes 10 000 to není a asi ani nebude (tedy pokud by v polsku nepostavili nove silnice smerem na nase hranice).Warcz píše:Dotaz kolik je denní intenzita dopravy přes ČH ? V roce 2010 je na sčítání 2000 aut. Přes Ostružnou 4000. Letos tam nejsou data a přes Ostružnou 5200. Celkově to nebude vice jak 10 000 aut. Nezlobte se na mě, ale kvůli tomu dělat tunel je pěkná kravina.
Jen pro info je tu ještě třetí cesta přes Vidly (oficiální objižďka pro náklaďáky, ty přes Ostružnou nemůžou, protože se nevlezou pod železnici mezi Ostružnou a Branou).
Problém sedla je nadmořská výška 1030 m.n.m. (pokud vím, tak vysoko žádná jiná jednička u nás nevede). Tunel by měl portály cca 600 m.n.m. Úspora vzdálenosti je cca 10 km.
Není tu alternativní trasa pro celý okres Jeseník a jeho spojení s jakoukoliv jinou částí ČR.
Podle mně by ten tunel byl odůvodnitelný i pro 1000 aut / den.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
A ještě jednu poznámku - měří se intenzity v pracovní den mimo pátek, mimo zimu a mimo prázdniny, ale toto je výletní místo pro letní i zimní sezónu.
Jezdím tudy a je zatracený rozdíl jet tu mezi březnem a červnem (resp. zářím a listopadem) to je provoz viditelně malý, ale pak si to zkuste v létě nebo v zimě a provoz značně naroste zejména mezi Pátkem a Nedělí. Myslím, že tady by měli udělat kontinuální měření smyčkami celoročně a to by byla zajímavější čísla a hlavně přesně obrácená, než je běžné jinde.
Jezdím tudy a je zatracený rozdíl jet tu mezi březnem a červnem (resp. zářím a listopadem) to je provoz viditelně malý, ale pak si to zkuste v létě nebo v zimě a provoz značně naroste zejména mezi Pátkem a Nedělí. Myslím, že tady by měli udělat kontinuální měření smyčkami celoročně a to by byla zajímavější čísla a hlavně přesně obrácená, než je běžné jinde.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Zrovna minulý týden jsem do mezinárodního fóra posílal informaci o nejvýše položených silnicích I. třídy, Červenohorské sedlo je až třetí v pořadí:
The highest one is I/25 near Boží Dar that reaches 1081 m at the border. The name of the road NE of Železná Ruda is I/27 with 1019 m, road I/44 at Červenohorské sedlo tops at 1008 m in an artificial cut, road I/4 near Kubova Huť reaches 1003 m. Others do not reach elevation of 1000 m.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Dik za upresneni.
Odkud mas ten udaj 1008, turisticky rozcestnik byl vzdy 1030 a rozhodne neni o 20m vys nez silnice
Odkud mas ten udaj 1008, turisticky rozcestnik byl vzdy 1030 a rozhodne neni o 20m vys nez silnice
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Napíšu to ještě jinak. Až bude D35 do Mohelnice a 44 do Šumperka tak začne dávat smysl připravovat tunel pod ČH.
Druhou možnosti je koupit OKD a horníky poslat kopat tunel
Výška 1008 je podle mě správně: https://www.screencast.com/t/fX36lLg8chb
I vrstevnice jsou pod 1010: https://www.screencast.com/t/9pseaRZh5ytM
Druhou možnosti je koupit OKD a horníky poslat kopat tunel
Výška 1008 je podle mě správně: https://www.screencast.com/t/fX36lLg8chb
I vrstevnice jsou pod 1010: https://www.screencast.com/t/9pseaRZh5ytM
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Turistický rozcestník 1013 je přímo na sedle, kudy vedla původní silnice, dnešní průjezd sedlem je vedený v umělém zářezu a nevede výše než 1008 m, vedle dnešní lávky přes silnici je rozcestník s výškou 1010 m. Nevím kdy se současný průjezd zářezem stavěl, ale muselo to být někdy mezi lety 1963 a 1983...
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 5.5.2017 21:40:03
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Jenže tunel budou plánovat a pak stavět 30 let, tak by mohli začít plánovat, dříve než dostaví 44 do Šumperka.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
OK - tak si to asi o par mertru spatne pomatuji. Ten rozcestnik je pod vrcholem u busu na Sumperské straně, ale asi to bude OK, od tama na vrchol cesty jiz moc nechybi. Situaci bez zářezu si nepomatuji, tekže ty léta by mohla sedět taky.
Ad tunel - podle mně by se mělo začít plánovat. Zatím je jen v územních plánech a strategických dokumentech. Nevím o tom, že by se tím někdo vážně zabýval. Samozřejmě, kdyby se letos začalo, tak výstavba (zahájení) za méně než 10 let je z říše snů. A plus pár let na ražbu. Tedy kdyby se opravdu začalo, tak hovoříme tak o roce 2035.
Jinak s D35 to vůbec nesouvisí (od Olomouce do Mohlenice již vede) a pochybuji, že by to dávalo smysl v trase na Hradec Králové. S 44 to samozřejmě souvisí, ale ta bude rozhodně dříve až do Šumperka.
Podstatnější souvislost je s obchvaty v obou údolích tedy úseky Šumperk - Kouty nad Desnou (na jihu) a obchvat Bělé pod Pradědem (na severu). Obě údolí jsou prakticky kontinuálně zastavěna a současná I/44 vede středy těchto protáhlých obcí. Peněz to je samozřejmě míň, úseky dlouhé a rychlost a bezpečnost nesrovnatelná (můj tip je zrychlení cesty tak 15 min. - samozřjemně počítám std.profil I.tř. tedy 90km/h). Širší profil (4pruhy) dává smysl jen okolo Šumperku (tedy v místě peážního vedení s I/11 - dva směry + příměstský provoz).
Ad tunel - podle mně by se mělo začít plánovat. Zatím je jen v územních plánech a strategických dokumentech. Nevím o tom, že by se tím někdo vážně zabýval. Samozřejmě, kdyby se letos začalo, tak výstavba (zahájení) za méně než 10 let je z říše snů. A plus pár let na ražbu. Tedy kdyby se opravdu začalo, tak hovoříme tak o roce 2035.
Jinak s D35 to vůbec nesouvisí (od Olomouce do Mohlenice již vede) a pochybuji, že by to dávalo smysl v trase na Hradec Králové. S 44 to samozřejmě souvisí, ale ta bude rozhodně dříve až do Šumperka.
Podstatnější souvislost je s obchvaty v obou údolích tedy úseky Šumperk - Kouty nad Desnou (na jihu) a obchvat Bělé pod Pradědem (na severu). Obě údolí jsou prakticky kontinuálně zastavěna a současná I/44 vede středy těchto protáhlých obcí. Peněz to je samozřejmě míň, úseky dlouhé a rychlost a bezpečnost nesrovnatelná (můj tip je zrychlení cesty tak 15 min. - samozřjemně počítám std.profil I.tř. tedy 90km/h). Širší profil (4pruhy) dává smysl jen okolo Šumperku (tedy v místě peážního vedení s I/11 - dva směry + příměstský provoz).
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Rok 1983 by mohl pasovat téměř přesně, protože jako capart ve školce si pamatuji ježdění kolem hotelu. Jsem ročník 1977, tak to bylo vykopáno počátkem osmdesátých let.mapman píše:Turistický rozcestník 1013 je přímo na sedle, kudy vedla původní silnice, dnešní průjezd sedlem je vedený v umělém zářezu a nevede výše než 1008 m, vedle dnešní lávky přes silnici je rozcestník s výškou 1010 m. Nevím kdy se současný průjezd zářezem stavěl, ale muselo to být někdy mezi lety 1963 a 1983...
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Může mi někdo povtrdit nebo vyvrátit, jestli jsou na úseku stoupací pruhy (vyznačené jako klasické 2+1)? Nevím totiž, jak mám rozumět informaci v letáku, že "Rekonstrukce spočívala v úpravě komunikace na
kategorii S 9,5 s příslušným rozšířením v točkách a také s vybudováním úseků pro možnost předjíždění v délce přibližně 1000 metrů." Na fotkách na fcb stránce Metrostavu totiž žádné stoupací pruhy nalajnované nevidím, tedy pokud jsou v záběru ony popisované úseky. https://www.facebook.com/Metrostav/phot ... =3&theater
kategorii S 9,5 s příslušným rozšířením v točkách a také s vybudováním úseků pro možnost předjíždění v délce přibližně 1000 metrů." Na fotkách na fcb stránce Metrostavu totiž žádné stoupací pruhy nalajnované nevidím, tedy pokud jsou v záběru ony popisované úseky. https://www.facebook.com/Metrostav/phot ... =3&theater
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Rozšířené stoupací pruhy jsou celkem na třech místech, je to vidět na letáku stavby od ŘSD:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5536 ... 664723.jpg
Není to uspořádání 2+1, ale jen 1+1 s tím, že ten pruh směrem nahoru je velmi široký...
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5536 ... 664723.jpg
Není to uspořádání 2+1, ale jen 1+1 s tím, že ten pruh směrem nahoru je velmi široký...
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Nejsou to klasické stoupací pruhy. Jen pruh je výrazně širší než obvykle, aby šlo předjet pomalu jedoucí vozidlo (NA).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Že severní strany je také jeden rozšířený pruh a funguje to velmi dobře i bez vyznačení 2+1.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
No, že by to fungovalo velmi dobře ? Nesouhlasím, pokud nejsou nahoru vyznačené 2 pruhy, tak je to na prd.Hanes píše:Že severní strany je také jeden rozšířený pruh a funguje to velmi dobře i bez vyznačení 2+1.
Moje osobní zkušenost: uprostřed rozšířeného pruhu děda v klobouku ve škodě 120 šinoucí se nahoru čtyřicítkou - zkrátka nepochopil, že má jet při pravém okraji, shora jedno auto za druhým, a předjet se nedalo, nebylo místo vlevo ani vpravo.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Stejný systém je i na "Ecce Homo" u Šternberka (I/46) a funguje to bez problémů. I ten děda v klobouku vždy velmi rychle pochopí, že se má "klidit" na pravou stranu
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Pardon, velice se omlouvám, že tudy jezdím jen cca 6x měsíčně a vždycky to fungovalo. Máš asi jiné zkušenosti 30x v měsíci. Poděl se prosím o své zážitky z cest přes Červenohorské sedlo.Country píše:No, že by to fungovalo velmi dobře ? Nesouhlasím, pokud nejsou nahoru vyznačené 2 pruhy, tak je to na prd.Hanes píše:Že severní strany je také jeden rozšířený pruh a funguje to velmi dobře i bez vyznačení 2+1.
Moje osobní zkušenost: uprostřed rozšířeného pruhu děda v klobouku ve škodě 120 šinoucí se nahoru čtyřicítkou - zkrátka nepochopil, že má jet při pravém okraji, shora jedno auto za druhým, a předjet se nedalo, nebylo místo vlevo ani vpravo.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Za sebe - většinou to funguje, ale není problém tam narazit na někoho kdo jede téměř u středové čáry a než mu to dojde tak ten kratší úsek je skoro na konci a je co dělat jej předjet (ale ze své zkušenosti se to týká výhradně OA, NA té šířce rozumí, resp. jsem je nikdy neviděl jinde než pobléž krajnice).
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - Jih
Kdo ještě neprojel (jako já), tak má možnost se aspoň svézt prostřednictvím videa: https://www.youtube.com/watch?v=1VYho0ONHe4
Podle autora videa se jedná o nejvyše položenou českou jedničku.
Podle autora videa se jedná o nejvyše položenou českou jedničku.
Re: Červenohorské sedlo - Jih
A nemá pravdu, nejvýše položená česká jednička je na Božím Daru, a výše je i u Železné rudy.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Červenohorské sedlo - Jih
V tom případě nemá pravdu ani Ministerstvo dopravy (což se dost divím)
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tisko ... lo-je-od-d
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tisko ... lo-je-od-d