I/13 Děčín – Nový Bor

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

I/13 Děčín – Nový Bor

Příspěvek od R-13 »

O kompletním přeložení I/13 v úseku Děčín-Liberec státní orgány neuvažují, napadlo mě to a chtěl bych o tom diskutovat. Jestliže se nakonec tento úsek postaví, je čím dál tím reálnější šance na přeznačení čtyřpruhových úseků I/13 na R13, což bych si moc přál. Tu je návrh přeložky. Měla by být čtyřpruhová a v kategorii R 25,5/100. Tak kritizujte můj návrh, ale hlavně podávejte ty svoje k tomuto úseku.
SPCV
Příspěvky: 4
Registrován: 20.4.2009 13:15:38

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od SPCV »

Několik věcí: Ber v potaz vrstevnice, CHKO, a současný územní plán pro okolí Děčína. Jinak, vypadá to zajímavě, nicméně je potřeba navrhovat spíše realističtější řešení (tj. přivaděč Děčína, průtah Děčínem, ... obchvat české kamenice apod.).

Tak to je jenom moje bezprostřední reakce.
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od R-13 »

to SPCV: Tak pozor, samozřejmě že by tam byly nějaké tunely, kde je to třeba. Já jsem jenom chtěl vymezit koridor pro tu přeložku, nic víc. A přes CHKO to musí vést.
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od Jan Petzold »

V územně analytických podkladech pro Liberecký kraj je uvažována tzv. Jižní přeložka silnice I/13 v úseku Nový Bor - Děčín. Jedná se o přeložku v přibližné trase http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=132659200+ ... 43072@z=10

Přeložka by zároveň řešila silniční spojení Česká Lípa - Děčín (klikatá trasa obcemi a podél řeky Ploučnice), odstranila by náročná stoupání na silnici č. 13 na Prácheň (560 m.n.m.) a u Huntířova. Nová trasa má nejvyšší kótu cca 420 m.n.m.

Územně analytické podklady Libereckého kraje i Ústeckého toto definují jako dlouhodobý záměr. Zmínku o plánované přeložce lze najít například i v tomto informačním letáku ŘSD: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... osnova.pdf
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od martini »

R-13: Ještě to chce trochu studia, než začnete znova kreslit :-). Ale nenechte se každopádně odradit. Problém je, že zdejším zkušenějším silničářům pravděpodobně nenabízíte nic nového a Vaše návrhy jsou naprosto nereálné, v některých úsecích, jako např. ten úsek přes hory kolem Jílového...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od R-13 »

martini píše:R-13: Ještě to chce trochu studia, než začnete znova kreslit :-). Ale nenechte se každopádně odradit. Problém je, že zdejším zkušenějším silničářům pravděpodobně nenabízíte nic nového a Vaše návrhy jsou naprosto nereálné, v některých úsecích, jako např. ten úsek přes hory kolem Jílového...
Tak pozor, všechno by nebyl povrchový úsek. Krajinu v tom místě znám osobně a myslém si, že cesta dálničního typu by se tam určitě dala postavit, samozřejmě s několika tunely.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od martini »

Tunely jsou největší ekonomický nesmysl. V místě, kde to lze je třeba vždy hledat alternativu, kdy lze cestu hnát po povrchu. Zkrátka nemáte šanci vyargumentovat, že tudy (cca) může v jakékoliv podobě vést dálnice či rychlostní komunikace typu 2+2 pruhy. Sorry.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od mapman »

Jakákoliv trasa v těchto místech musí splňovat základní předpoklady ekonomické efektivnosti a dopravní obslužnosti a splnit podmínky ekologické průchodnosti trasy, z toho plyne následující:

Trasa by měla propojovat efektivním způsobem hlavní zdroje dopravy v území - dálnici D8, města Děčín, Česká Lípa a Liberec. Silnici je nutné trasovat tak aby byla schopna pojmout převažující část těchto přepravních toků, návrh uživatele R-13 toto zejména mezi Děčínem a Českou Lípou naprosto pomíjí a vytváří neefektivně dlouho trasu, navíc průchod Rynolticemi, to je teda opravdu "lahůdka", takhle se to dneska rozhodně nedělá.

Další podmínkou je vytvořit trasování takové, kde je potřeba minimum velkých stavebních objektů (velké mosty, tunely) a to vyváženě k požadavku na ochranu přírody a minimalizaci vlivů na obyvatelstvo. Navíc v CHKO je ze zákona omezena výstavba dálnic a rychlostních silnic, i novostavby silnic podléhají zvláštnímu režimu, čili je potřeba vyhledat co nejméně konfliktní trasu, pro výstavbu rychlostní silnice by šlo udělit výjimku v případě že nelze komunkaci trasovat jinudy či jinak, takže na R zapomeňte.

Budoucnost této spojnice je hlavně v jejím přeložení do údolí Ploučnice mezi Děčínem a Českou Lípou s napojením na budovanou obchvatovou komunikaci kolem České Lípy a Nového Boru, následný provoz ukáže nutnost další výstavby, plánovány jsou přeložka mezi D8 a Děčínem a optimalizace mezi Novým Borem a Libercem. Vyšší potenciál trasa nemá, není tu co zkracovat či převádět, narozdíl od tzv. jižní česko-moravské tangenty, kterou tu pracovně nazýváme "R19" (Plzeň - Písek - Tábor - D1).
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od R-13 »

mapman píše:Trasa by měla propojovat efektivním způsobem hlavní zdroje dopravy v území - dálnici D8, města Děčín, Česká Lípa a Liberec. Silnici je nutné trasovat tak aby byla schopna pojmout převažující část těchto přepravních toků, návrh uživatele R-13 toto zejména mezi Děčínem a Českou Lípou naprosto pomíjí a vytváří neefektivně dlouho trasu, navíc průchod Rynolticemi, to je teda opravdu "lahůdka", takhle se to dneska rozhodně nedělá.
Proč pravě Českou Lípu? Tak tohle je už trochu "bližšie na okolo". Přeložka byla myšlena hlavně pro tranzit. Jestliže uděláme přeložku II/262, bude to dobře. Nechtěl bych ale valit tranzit přes Českou Lípu, chtěl bych ho vést už zažitým koridorem, který je kratší.

Průchod Rynolticemi byl myšlen jako most nad obcí. Je to jediné možné řešení.
mapman píše:Další podmínkou je vytvořit trasování takové, kde je potřeba minimum velkých stavebních objektů (velké mosty, tunely) a to vyváženě k požadavku na ochranu přírody a minimalizaci vlivů na obyvatelstvo. Navíc v CHKO je ze zákona omezena výstavba dálnic a rychlostních silnic, i novostavby silnic podléhají zvláštnímu režimu, čili je potřeba vyhledat co nejméně konfliktní trasu, pro výstavbu rychlostní silnice by šlo udělit výjimku v případě že nelze komunkaci trasovat jinudy či jinak, takže na R zapomeňte.
Jestli jsi ty stavební objekty myslel pro případ finanční krize, tak já jsem ji bral v úvahu a protože to podle mého názoru nejde jinak, musíme stavbu odložit za rok 2015. Když si představím R13 v trase, jak jsem ji vymyslel, vyjde mi dobrá představa. Proč nelze udělat výjimku v parametrech? Zdravý rozum nemá v tomto státě žádnou moc a blbci projektanti se to snaží zarputile dodržet, aby měli prachy, takže se budu snažit R prosazovat. Na životní prostředí jsem myslel taky a samozřejmě počítám s konfliktními místy. Konfliktní místa se životním prostředí tam budou KAŽDOPÁDNĚ, i kdyby moje varianta schválena nebyla a byla schválena ta přes Českou Lípu. Jestliže o nich víte, napište mi jejich seznam a samozřejmě s tím, kde se ta místa nacházejí. Pak svůj návrh přepracuji.
mapman píše:Budoucnost této spojnice je hlavně v jejím přeložení do údolí Ploučnice mezi Děčínem a Českou Lípou s napojením na budovanou obchvatovou komunikaci kolem České Lípy a Nového Boru, následný provoz ukáže nutnost další výstavby, plánovány jsou přeložka mezi D8 a Děčínem a optimalizace mezi Novým Borem a Libercem. Vyšší potenciál trasa nemá, není tu co zkracovat či převádět, narozdíl od tzv. jižní česko-moravské tangenty, kterou tu pracovně nazýváme "R19" (Plzeň - Písek - Tábor - D1).
Už zase Česká Lípa... Vy pořád chcete mít "bližšie na okolo". Tranzit stejně pojede kratší trasou MIMO ČESKOU LÍPU. Doufám že se moje varianta prosadí. V celém úseku D8 - Nový Bor krajinu znám a myslím si, že by R-13/E-442 byla reálná. Popírám teorii cesta dálničního typu = rozvoj a myslím si, že kdyby se I/9 Česká Lípa - Nový Bor rozšířila na 4-pruh, bohatě by to stačilo. Cestu údolím Ploučnice (II/262) bude pak využívat jen regionální tranzit a pak bychom mohli udělat tu přeložku.
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od jannnn »

I mně, který je vícméně laik, přijde ta trasa dost šílená. Hlavně by mě zajímalo, odkud kam bude jezdit ten "tranzit", kterým tu R-13 neustále operuje...? Nebo spíš odkud kam ho bude jezdit takové množsví, aby se vyplatilo stavět tkato náročnou stavbu...
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od R-13 »

jannnn píše:I mně, který je vícméně laik, přijde ta trasa dost šílená. Hlavně by mě zajímalo, odkud kam bude jezdit ten "tranzit", kterým tu R-13 neustále operuje...? Nebo spíš odkud kam ho bude jezdit takové množsví, aby se vyplatilo stavět tkato náročnou stavbu...
Podívej se třeba na průtah Českou Kamenicí a uvidíš, kolik aut tam projede.

Tahle cesta má hlavně regionální význam, ale mezinárodní tranzit (ze severního Německa třeba na severní Slovensko) tu taky jezdí. Mapa intenzit dopravy ŘSD na I/13 je stará.

Trasování mimo Českou Lípu stále prosazuji proto, protože ten tranzit, jak už jsem se zmiňoval, bude stále jezdit přes Českou Kamenici. A tohle město by už chtělo pořádný obchvat.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od pp21 »

R-13 píše:Podívej se třeba na průtah Českou Kamenicí a uvidíš, kolik aut tam projede....
V roce 2005 to bylo 12.000 aut přímo v Kamenici, a cca 6.000 aut / 24 hodin na I/13 za Kamenicí směr Nový Bor.
No a podle prognóz by mělo být v roce 2040 cca 11.000 aut/24 hodin na nejméně vytíženém úseku přeložené I/13 mezi Děčínem a I/9.
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od banjo »

tady jsou me pripominky k trasovani kolem Ceske Kamenice a Noveho Boru, kdyz uz trvas na tom, ze trinactka nema vest udolim Ploucnice:

pominu-li problem se stoupanim v tvem navrhu, tak naprosto nepochopitelne zatahujes dopravu k Prysku, do mist kde je krasna a neporusena priroda. to je zverstvo, ze ktereho se mi jezi vlasy. snazil bych se maximalne vyuzit trasu soucasne trinactky s tim, ze Kamenicky Senov bych obchvatil z jihu. u Ceske Kamenice nechapu vedeni pod "Zamecakem", kdyz se da vest silnice vedle a usetri se tunel.

cela ta trasa od D8 az k Novemu Boru je zbytecne slozita na to, jaky bude mit prinos a jake budou naklady na vystavbu (o negativnich ekologickych aspektech uz vubec nemluvim...)
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od R-13 »

banjo píše:tady jsou me pripominky k trasovani kolem Ceske Kamenice a Noveho Boru, kdyz uz trvas na tom, ze trinactka nema vest udolim Ploucnice:

pominu-li problem se stoupanim v tvem navrhu, tak naprosto nepochopitelne zatahujes dopravu k Prysku, do mist kde je krasna a neporusena priroda. to je zverstvo, ze ktereho se mi jezi vlasy. snazil bych se maximalne vyuzit trasu soucasne trinactky s tim, ze Kamenicky Senov bych obchvatil z jihu. u Ceske Kamenice nechapu vedeni pod "Zamecakem", kdyz se da vest silnice vedle a usetri se tunel.

cela ta trasa od D8 az k Novemu Boru je zbytecne slozita na to, jaky bude mit prinos a jake budou naklady na vystavbu (o negativnich ekologickych aspektech uz vubec nemluvim...)
Děkuji za tvoje hodnocení a souhlasím. Ale jakákoliv přeložka I/13 Děčín-Liberec bude mít to negativní v ekologii...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od martini »

Plánuje se západní obchvat České Lípy (v současné době ve výstavbě MÚK Sosnová). Napojení přeložky I/13, vedené údolím Ploučnice, na tento obchvat je logické. Trasu to významně neprodlouží a bude obsloužena i relace Česká Lípa - Děčín. Účelem jakékoliv přeložky přeci musí být, aby sloužila maximálnímu převedení dopravy na ní a zároveň byla ekonomicky efektivní, tzn. nemůžu plánovat přeložku silnice I. třídy s intenzitami o kterých mluví Petr tak, že 1/4 trasy bude v tunelu, 1/4 na mostech a zbylá polovina v 12 metrových zářezech či na 12 metrových náspech...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od banjo »

pres vsechna pozitiva, ktera ma prelozka trinactky k Ploucnici, ma i minus - neresi napojeni Sluknovskeho vybezku do "vnitrozemi" Usteckeho kraje. dneska je relace Sluknovsky vybezek - Decin obslouzena po II/263 a I/13. po realizaci prelozky (a tudiz vylouceni tranzitu) soucasna silnice tuhle zatez hrave pobere, ale myslim si, ze Kamenice by za takovych podminek obchvat zaslouzila. vzhledem k financni narocnosti prelozky I/13 v trase kolem Ploucnice bych ted premyslel o obchvatu Ceske Kamenice, ktery by se uzivil vzdycky, a vic bych zatim neresil...
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od R-13 »

banjo píše:pres vsechna pozitiva, ktera ma prelozka trinactky k Ploucnici, ma i minus - neresi napojeni Sluknovskeho vybezku do "vnitrozemi" Usteckeho kraje. dneska je relace Sluknovsky vybezek - Decin obslouzena po II/263 a I/13. po realizaci prelozky (a tudiz vylouceni tranzitu) soucasna silnice tuhle zatez hrave pobere, ale myslim si, ze Kamenice by za takovych podminek obchvat zaslouzila. vzhledem k financni narocnosti prelozky I/13 v trase kolem Ploucnice bych ted premyslel o obchvatu Ceske Kamenice, ktery by se uzivil vzdycky, a vic bych zatim neresil...
Přesně tak. Česká Kamenice si obchvat zaslouží. Průtah pak bude jen pro regionální dopravu.
Jana
Příspěvky: 3
Registrován: 31.12.2009 12:37:22

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od Jana »

Co se týká přeložky silnice I/13 ve směru na Českou Lípu , tak podle mých informací se upustilo od tzv. Jižní trasy a je znovu projednávána tzv.Folknářská spojka . Mluvil o tom ing.Koloušek při projednávání přeložky ve směru na Knínice . A nyní se údajně řeší kruhový objezd Benešovská ul. - Folknářská spojka .
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od mapman »

Tento problém má širší kontext, to je pravda, tyto dvě koncepce se tu celkem zásadně střetávají a varianta na Benešov má tu nevýhodu, že se musí udělat celá najednou, tudíž je drahá. Územně analytické podklady kraje k tomu říkají následující:
Koridor přeložky silnice I/13 v úseku Děčín - Benešov n. P. - hranice ÚK vymezený v ZÚR ÚK, vychází z dlouhodobých záměrů MD a ŘSD a výsledků zpracované projektové dokumentace. V současné době, mimo jiné i z důvodů potřeb zkvalitnění dopravní dostupnosti Šluknovského výběžku ve směru od krajského města, je ze strany ŘSD prověřována možnost ponechání přestavby silnice I/13 v úseku Děčín - Česká Kamenice ve stávajícím koridoru s dalším pokračováním již v nové trase s návazností na silnici I/9 na území Libereckého kraje. Záměr je nezbytné podrobněji prověřit a koordinovat s Libereckým krajem. Do doby než bude námět podrobněji prověřena vyhodnocen je v ZÚR ÚK sledován koridor přeložky silnice I/13 v dlouhodobě sledovaném koridoru Děčín - Benešov n. P.- hranice ÚK.
Jana
Příspěvky: 3
Registrován: 31.12.2009 12:37:22

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od Jana »

Na mně to působí dojmem , že je preferována trasa Folknářskou spojkou . Vkládám odpověď Magistrátu Děčína na dotaz ohledně této trasy.

Dotaz: Dobrý den, chtěl jsem Vás požádat o inf. týkající se nové varianty Folknářské spojky 11.změna ÚP , zejména zda byl již vybrán zhotovitel PD , popř. v jaké fázi jsou jednání o její nové variantě.
Děkuji.

Ing. Věra Jančová, vedoucí odboru rozvoje 08.12.2009 07:24:10
Odpověď: Informace k 11. změně Územního plánu města Děčín – Nová trasa Folknářské spojky:
Pořízení 11. změny Územního plánu města Děčín bylo zastupitelstvem města schváleno dne 25.6.2009 usnesením č. ZM 09 06 08 10.
V rámci studie proveditelnosti, upřesňující přehled konkrétních pozemků, byl proveden podrobný geologický průzkum a vzhledem k možným střetům se sesuvnými územími byla trasa znovu upravována. Po definitivním výčtu dotčených pozemků budou pokračovat práce na první etapě 11. změny ÚPN Děčín – návrhu zadání tak, aby mohlo být v co nejkratším termínu zahájeno jeho veřejné projednání.
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od R-13 »

Kudy by přibližně měla vést Folknářská spojka?
Jana
Příspěvky: 3
Registrován: 31.12.2009 12:37:22

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od Jana »

pokud se podíváte na :
http://www.mmdecin.cz/samosprava/menu-samosprava/obrazove-a-zvukove-zaznamy-zastupitelstva-mesta.html
Je tam hned na hoře odkaz "Debata o dopravě..." . V jejím průběhu je několikrát Folknářská spojka diskutována , nejvíce myslím v druhé polovině . Tuším , že někde kolem času 2:30 je vidět nějaká mapa .
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od andy »

Bylo zveřejněno oznámení záměru pro EIA I/13 Děčín - okružní křižovatka Benešovská.
Stručné shrnutí: Stávající nedělený čtyřpruh v Benešovské ulici bude v délce cca 815 m předělán na dvoupruh kategorie MS2 11,5/11,5/50, stávající styková križovatka ulic Benešovská a Folknářská bude přestavěna na okružní križovatku. Stavba je navržena s předpokladem, že komunikace II/262 v rešeném úseku bude po realizaci stavby „Přeložka silnice I/13 Děčín – Ludvíkovice“ tzv. „Folknářské spojky“ převedena na silnici I/13. Na Foknářskou spojku se údajně zpracovává DÚR.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od andy »

Aktuální leták stavby silnice I/9 Nový Bor–Dolní Libchava se o možnosti napojení přeložky I/13 v MÚK Manušice vůbec nezmiňuje - zřejmě se tedy s jižní variantou už nepočítá.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Možnost přeložky I/13 Děčín-Liberec

Příspěvek od andy »

andy píše:Bylo zveřejněno oznámení záměru pro EIA I/13 Děčín - okružní křižovatka Benešovská.
Stručné shrnutí: Stávající nedělený čtyřpruh v Benešovské ulici bude v délce cca 815 m předělán na dvoupruh kategorie MS2 11,5/11,5/50, stávající styková križovatka ulic Benešovská a Folknářská bude přestavěna na okružní križovatku. Stavba je navržena s předpokladem, že komunikace II/262 v rešeném úseku bude po realizaci stavby „Přeložka silnice I/13 Děčín – Ludvíkovice“ tzv. „Folknářské spojky“ převedena na silnici I/13. Na Foknářskou spojku se údajně zpracovává DÚR.
Závěr zjišťovacího řízení: Záměr nemá významný vliv na životní prostředí, a proto nebude posuzován podle zákona č. 100/2001 Sb.
Odpovědět

Zpět na „I/13“