Červenohorské sedlo, jih a sever

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Hanes »

Silnice byla horší než tankodrom. Už přes zimu byla luxusní i bez finálního povrchu. Šest stavebních sezón plus měsíc trvala oprava ČHS z obou stran. Za tu dobu už mohl být tunel pod ČHS hotov a cesta mezi JE a SU by byla o polovinu rychlejší. Ale díky i za tu novou silnici přes kopec.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
pozorovatel28
Příspěvky: 10
Registrován: 2.4.2010 0:58:07

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od pozorovatel28 »

Včerejší otevírání bylo komické. Babiš má zpoždění, zdržel se v Jeseníku, co budeme dělat, začneme bez něho? Pár lidí se radilo a pak nesměle řekli, že ano. Prý dojede v průběhu projevů. Projevy skončily, páska přestřižená a Babiš nikde. Po 20 minutách od přestřižení pásky Babiš dorazil. Ministr dopravy srazil paty, hejman olomouckého kraje řekl: Dobrý den, šéfe a zbytek se choval úslužně. Ono to tam celé vypadalo jako na předvolebním mítinku ANO, každý se tvářil jako největší služebníček jen aby se zalíbil.
Načež agent Bureš začal rozdávat svoje knížky a rady. Poté se přesunuli k mapě, na které začal jak Kim Čong-un ukazovat co by se mělo a nemělo stavět.

A začali perly:
Proč tady (myšleno I/3 D1 - Tábor) nepostavíte dálnice a místo toho stavíte za miliardu v Benešově a tady obchvat Olbramovic. Tím mi znehodnotíte Čapí hnízdo. Povede teď silnice blíže k němu o pár set metrů. Jsem vám ty pozemky neměl prodávat.

Anebo tady 2 dálnice vedou zcela zbytečně (ukazoval na D6 a D7). Dálnice na Karlovy Vary je hlavní priorita, toto je spojení s císařskými lázněmi. Nevím proč tady (D7) stavíte. - Marně se mu snažil Ing. Kroupa vysvětlit, že na to jsou intenzity apod.

Pak se mu nelíbilo, že se postavila D1 a bude stavět D48 na severní Moravě. A navážel se do oprav, že se opravuje zbytečně.

Dále řekl, že na D1 se nepracuje, neboť když jel autem s Vlčnova v neděli, tak u Devíti Křížů byla odstavená technika, má se tam pracovat 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Poté prohlásil, že musíme stavět obchvaty, kdy jindy si volič vzpomene na politika než při cestě autem. Tady Havlíčkův Brod, Znojmo, vždyť už to znám nazpaměť.

A nezapomněl na svoje oblíbené, že toto všechno se mělo stavět v roce 1990, že se promarnilo 25 let. (moje osobní poznámky, a kde by na to vzal investorské, projektantské a stavební kapacity nehledě na finanční prostředky).

Kim Čong-un v bledě modrém, vždycky si vzpomenu na fotky jak dává rady tu vojákům, tu v továrně, tu ve škole apod.
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Warcz »

Dotaz kolik je denní intenzita dopravy přes ČH ? V roce 2010 je na sčítání 2000 aut. Přes Ostružnou 4000. Letos tam nejsou data a přes Ostružnou 5200. Celkově to nebude vice jak 10 000 aut. Nezlobte se na mě, ale kvůli tomu dělat tunel je pěkná kravina.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Honey72 »

Tunely se ve světě stavějí i u nižších intenzit. Hlavním důvodem bývá spíše údržba silnice přes průsmyky, tedy hlavně zimní sjízdnost, opravy škod po zimě, spotřeba paliva, zkrácení dojezdových časů.
Přes Ostružnou je provoz vyšší právě kvůli chybějícímu tunelu, protože než se trmácet přes průsmyk a po serpentinách, vezme to spousta řidičů raději "údolím", kudy to je třeba na Javornicko dokonce o deset minut a kilometrů kratší.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od _jan91 »

pozorovatel28 píše:Včerejší otevírání bylo komické. Babiš má zpoždění, zdržel se v Jeseníku, co budeme dělat, začneme bez něho? Pár lidí se radilo a pak nesměle řekli, že ano. Prý dojede v průběhu projevů. Projevy skončily, páska přestřižená a Babiš nikde. Po 20 minutách od přestřižení pásky Babiš dorazil. Ministr dopravy srazil paty, hejman olomouckého kraje řekl: Dobrý den, šéfe a zbytek se choval úslužně. Ono to tam celé vypadalo jako na předvolebním mítinku ANO, každý se tvářil jako největší služebníček jen aby se zalíbil.
Načež agent Bureš začal rozdávat svoje knížky a rady. Poté se přesunuli k mapě, na které začal jak Kim Čong-un ukazovat co by se mělo a nemělo stavět.

A začali perly:
Proč tady (myšleno I/3 D1 - Tábor) nepostavíte dálnice a místo toho stavíte za miliardu v Benešově a tady obchvat Olbramovic. Tím mi znehodnotíte Čapí hnízdo. Povede teď silnice blíže k němu o pár set metrů. Jsem vám ty pozemky neměl prodávat.

Anebo tady 2 dálnice vedou zcela zbytečně (ukazoval na D6 a D7). Dálnice na Karlovy Vary je hlavní priorita, toto je spojení s císařskými lázněmi. Nevím proč tady (D7) stavíte. - Marně se mu snažil Ing. Kroupa vysvětlit, že na to jsou intenzity apod.

Pak se mu nelíbilo, že se postavila D1 a bude stavět D48 na severní Moravě. A navážel se do oprav, že se opravuje zbytečně.

Dále řekl, že na D1 se nepracuje, neboť když jel autem s Vlčnova v neděli, tak u Devíti Křížů byla odstavená technika, má se tam pracovat 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Poté prohlásil, že musíme stavět obchvaty, kdy jindy si volič vzpomene na politika než při cestě autem. Tady Havlíčkův Brod, Znojmo, vždyť už to znám nazpaměť.

A nezapomněl na svoje oblíbené, že toto všechno se mělo stavět v roce 1990, že se promarnilo 25 let. (moje osobní poznámky, a kde by na to vzal investorské, projektantské a stavební kapacity nehledě na finanční prostředky).

Kim Čong-un v bledě modrém, vždycky si vzpomenu na fotky jak dává rady tu vojákům, tu v továrně, tu ve škole apod.
To musela být komedie :) - to k těm Olbramovicím fakt řekl nebo je to jen ironie?
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od ttc »

Warcz píše:Dotaz kolik je denní intenzita dopravy přes ČH ? V roce 2010 je na sčítání 2000 aut. Přes Ostružnou 4000. Letos tam nejsou data a přes Ostružnou 5200. Celkově to nebude vice jak 10 000 aut. Nezlobte se na mě, ale kvůli tomu dělat tunel je pěkná kravina.
Máš pravdu, přes 10 000 to není a asi ani nebude (tedy pokud by v polsku nepostavili nove silnice smerem na nase hranice).
Jen pro info je tu ještě třetí cesta přes Vidly (oficiální objižďka pro náklaďáky, ty přes Ostružnou nemůžou, protože se nevlezou pod železnici mezi Ostružnou a Branou).


Problém sedla je nadmořská výška 1030 m.n.m. (pokud vím, tak vysoko žádná jiná jednička u nás nevede). Tunel by měl portály cca 600 m.n.m. Úspora vzdálenosti je cca 10 km.
Není tu alternativní trasa pro celý okres Jeseník a jeho spojení s jakoukoliv jinou částí ČR.

Podle mně by ten tunel byl odůvodnitelný i pro 1000 aut / den.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od ttc »

A ještě jednu poznámku - měří se intenzity v pracovní den mimo pátek, mimo zimu a mimo prázdniny, ale toto je výletní místo pro letní i zimní sezónu.

Jezdím tudy a je zatracený rozdíl jet tu mezi březnem a červnem (resp. zářím a listopadem) to je provoz viditelně malý, ale pak si to zkuste v létě nebo v zimě a provoz značně naroste zejména mezi Pátkem a Nedělí. Myslím, že tady by měli udělat kontinuální měření smyčkami celoročně a to by byla zajímavější čísla a hlavně přesně obrácená, než je běžné jinde.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od mapman »

Zrovna minulý týden jsem do mezinárodního fóra posílal informaci o nejvýše položených silnicích I. třídy, Červenohorské sedlo je až třetí v pořadí:
The highest one is I/25 near Boží Dar that reaches 1081 m at the border. The name of the road NE of Železná Ruda is I/27 with 1019 m, road I/44 at Červenohorské sedlo tops at 1008 m in an artificial cut, road I/4 near Kubova Huť reaches 1003 m. Others do not reach elevation of 1000 m.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od ttc »

Dik za upresneni.

Odkud mas ten udaj 1008, turisticky rozcestnik byl vzdy 1030 a rozhodne neni o 20m vys nez silnice
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Warcz »

Napíšu to ještě jinak. Až bude D35 do Mohelnice a 44 do Šumperka tak začne dávat smysl připravovat tunel pod ČH.

Druhou možnosti je koupit OKD a horníky poslat kopat tunel :-)

Výška 1008 je podle mě správně: https://www.screencast.com/t/fX36lLg8chb

I vrstevnice jsou pod 1010: https://www.screencast.com/t/9pseaRZh5ytM
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od mapman »

Turistický rozcestník 1013 je přímo na sedle, kudy vedla původní silnice, dnešní průjezd sedlem je vedený v umělém zářezu a nevede výše než 1008 m, vedle dnešní lávky přes silnici je rozcestník s výškou 1010 m. Nevím kdy se současný průjezd zářezem stavěl, ale muselo to být někdy mezi lety 1963 a 1983...
MikeSlight
Příspěvky: 2
Registrován: 5.5.2017 21:40:03

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od MikeSlight »

Jenže tunel budou plánovat a pak stavět 30 let, tak by mohli začít plánovat, dříve než dostaví 44 do Šumperka.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od ttc »

OK - tak si to asi o par mertru spatne pomatuji. Ten rozcestnik je pod vrcholem u busu na Sumperské straně, ale asi to bude OK, od tama na vrchol cesty jiz moc nechybi. Situaci bez zářezu si nepomatuji, tekže ty léta by mohla sedět taky.

Ad tunel - podle mně by se mělo začít plánovat. Zatím je jen v územních plánech a strategických dokumentech. Nevím o tom, že by se tím někdo vážně zabýval. Samozřejmě, kdyby se letos začalo, tak výstavba (zahájení) za méně než 10 let je z říše snů. A plus pár let na ražbu. Tedy kdyby se opravdu začalo, tak hovoříme tak o roce 2035.

Jinak s D35 to vůbec nesouvisí (od Olomouce do Mohlenice již vede) a pochybuji, že by to dávalo smysl v trase na Hradec Králové. S 44 to samozřejmě souvisí, ale ta bude rozhodně dříve až do Šumperka.

Podstatnější souvislost je s obchvaty v obou údolích tedy úseky Šumperk - Kouty nad Desnou (na jihu) a obchvat Bělé pod Pradědem (na severu). Obě údolí jsou prakticky kontinuálně zastavěna a současná I/44 vede středy těchto protáhlých obcí. Peněz to je samozřejmě míň, úseky dlouhé a rychlost a bezpečnost nesrovnatelná (můj tip je zrychlení cesty tak 15 min. - samozřjemně počítám std.profil I.tř. tedy 90km/h). Širší profil (4pruhy) dává smysl jen okolo Šumperku (tedy v místě peážního vedení s I/11 - dva směry + příměstský provoz).
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Hanes »

mapman píše:Turistický rozcestník 1013 je přímo na sedle, kudy vedla původní silnice, dnešní průjezd sedlem je vedený v umělém zářezu a nevede výše než 1008 m, vedle dnešní lávky přes silnici je rozcestník s výškou 1010 m. Nevím kdy se současný průjezd zářezem stavěl, ale muselo to být někdy mezi lety 1963 a 1983...
Rok 1983 by mohl pasovat téměř přesně, protože jako capart ve školce si pamatuji ježdění kolem hotelu. Jsem ročník 1977, tak to bylo vykopáno počátkem osmdesátých let.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od vodouch2000 »

Může mi někdo povtrdit nebo vyvrátit, jestli jsou na úseku stoupací pruhy (vyznačené jako klasické 2+1)? Nevím totiž, jak mám rozumět informaci v letáku, že "Rekonstrukce spočívala v úpravě komunikace na
kategorii S 9,5 s příslušným rozšířením v točkách a také s vybudováním úseků pro možnost předjíždění v délce přibližně 1000 metrů." Na fotkách na fcb stránce Metrostavu totiž žádné stoupací pruhy nalajnované nevidím, tedy pokud jsou v záběru ony popisované úseky. https://www.facebook.com/Metrostav/phot ... =3&theater
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od mapman »

Rozšířené stoupací pruhy jsou celkem na třech místech, je to vidět na letáku stavby od ŘSD:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5536 ... 664723.jpg

Není to uspořádání 2+1, ale jen 1+1 s tím, že ten pruh směrem nahoru je velmi široký...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Lenny »

Nejsou to klasické stoupací pruhy. Jen pruh je výrazně širší než obvykle, aby šlo předjet pomalu jedoucí vozidlo (NA).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Hanes »

Že severní strany je také jeden rozšířený pruh a funguje to velmi dobře i bez vyznačení 2+1.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Country »

Hanes píše:Že severní strany je také jeden rozšířený pruh a funguje to velmi dobře i bez vyznačení 2+1.
No, že by to fungovalo velmi dobře ? Nesouhlasím, pokud nejsou nahoru vyznačené 2 pruhy, tak je to na prd.
Moje osobní zkušenost: uprostřed rozšířeného pruhu děda v klobouku ve škodě 120 šinoucí se nahoru čtyřicítkou - zkrátka nepochopil, že má jet při pravém okraji, shora jedno auto za druhým, a předjet se nedalo, nebylo místo vlevo ani vpravo.
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od petsheny »

Stejný systém je i na "Ecce Homo" u Šternberka (I/46) a funguje to bez problémů. I ten děda v klobouku vždy velmi rychle pochopí, že se má "klidit" na pravou stranu
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Hanes »

Country píše:
Hanes píše:Že severní strany je také jeden rozšířený pruh a funguje to velmi dobře i bez vyznačení 2+1.
No, že by to fungovalo velmi dobře ? Nesouhlasím, pokud nejsou nahoru vyznačené 2 pruhy, tak je to na prd.
Moje osobní zkušenost: uprostřed rozšířeného pruhu děda v klobouku ve škodě 120 šinoucí se nahoru čtyřicítkou - zkrátka nepochopil, že má jet při pravém okraji, shora jedno auto za druhým, a předjet se nedalo, nebylo místo vlevo ani vpravo.
Pardon, velice se omlouvám, že tudy jezdím jen cca 6x měsíčně a vždycky to fungovalo. Máš asi jiné zkušenosti 30x v měsíci. Poděl se prosím o své zážitky z cest přes Červenohorské sedlo.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od ttc »

Za sebe - většinou to funguje, ale není problém tam narazit na někoho kdo jede téměř u středové čáry a než mu to dojde tak ten kratší úsek je skoro na konci a je co dělat jej předjet (ale ze své zkušenosti se to týká výhradně OA, NA té šířce rozumí, resp. jsem je nikdy neviděl jinde než pobléž krajnice).
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Martin96 »

Kdo ještě neprojel (jako já), tak má možnost se aspoň svézt prostřednictvím videa: https://www.youtube.com/watch?v=1VYho0ONHe4
Podle autora videa se jedná o nejvyše položenou českou jedničku.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Majkii »

A nemá pravdu, nejvýše položená česká jednička je na Božím Daru, a výše je i u Železné rudy.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Martin96 »

V tom případě nemá pravdu ani Ministerstvo dopravy (což se dost divím) :shock:
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tisko ... lo-je-od-d
Odpovědět

Zpět na „I/44“