Parkoviště P+R a systém ZPS
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Díky za další zajímavé info. Parkoviště u Globusu je jednak obrovské a za druhé není vzhledem k MHD výhodně umístěné, tam žádný nápor parkovačů podle mě nehrozí. Leda až ve chvíli, kdy budou parkovací zóny absolutně všude, nejen v Letňanech.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
podle mě si ho stačí pořádně prohlédnout
ideální by byl časový snímek
ale na to tu nemáme kapacitu
podle mě je minimálně přední část parkoviště - před vchodem - zaplněna "dojížděči"
k zastávce kousek a na Prosek taky
ať otevřou průjezd Avií a bude se jim to pěkně dělit
ideální by byl časový snímek
ale na to tu nemáme kapacitu
podle mě je minimálně přední část parkoviště - před vchodem - zaplněna "dojížděči"
k zastávce kousek a na Prosek taky
ať otevřou průjezd Avií a bude se jim to pěkně dělit
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Nebude, Třeboradice-Avie jsou vedlejší směry a ve špičce jste na přímý směr nebo levá odbočení vůbec prakticky bez šancí, musíte čekat že vás někdo pustí nebo budou šraňky dole kousek dál. Na OK tam není místo a co se týče světel, tak by situaci spíše zhoršila. Před hlavním vchodem parkují především zaměstnanci (dělám tam, vím to) svá soukromá vozidla, ač mají vyhrazená jiná místa... Neříkám, že tam dojížděči neparkují, ale situace není až tak hrozná, jako u jiných OC na metru.
P+R má smysl hlavně u metra, pokud by se rozšířilo parkoviště na -=M=- Letňany, klidně na úkor BUS terminálu, bylo by to jen ku prospěchu, další rozvojové plochy tam také nyní leží ladem.
P+R má smysl hlavně u metra, pokud by se rozšířilo parkoviště na -=M=- Letňany, klidně na úkor BUS terminálu, bylo by to jen ku prospěchu, další rozvojové plochy tam také nyní leží ladem.
Re: Parkoviště P+R
A přitom 520 se postupem času stala stejně potřebnou jako 518 a 519. Pravidelná kolona je na Kbelské od D8 až po nevhodně řešený nájezd na Vysočanskou radiálu. Tranzit D8-D1 (Berlín-Istanbul) je významný. Jestli se někdy udělá 511, tak se problém s nájezdem ještě zhorší. Nyní OA jedoucí D8 - D1 jedou Průmyslovou, po dokončení 511 budou chtít jet Vysočanskou radiálou, 510 a 511. Kolona na nájezd se prodlouží.Mike píše:520 se nebude stavět, dokud nebude 519
čili přeloženo - stavět se bude nikdy...
a celé proto, že nevědí, kde to na "D8" vyjde, tak aby náhodou nevznikla paeáž
Jinak P+R škoda mluvit. Třeba na Invalidovně v Sokolovské ulici mezi ulicemi Za Invalidovnou a Kaizlovy sady by stačilo odebrat značky zákaz vjezdu. Je tam nevyužívaná 4 proudá komunikace a případné P+R tam ani nemůže nikomu vadit, z obou stran cesty je zeleň, kde nikdo nebydlí.
P+R jsou hned ráno plná a nová se nestaví, nějaké plány jsou ale všechno jednou možná, žádná aktivita. Skoro si říkám, jestli to není účel, aby se ve většině Prahy zavedly parkovací zóny.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
V dnešní tištěnné verzi MF Dnes je článek o projektu obrovského P+R Zličín nad Rozvadovskou spojkou s kapacitou 2000 osobních aut s tím, že zahájení stavby by mohlo být 2018.
Dost je tomu potřeba fandit, protože by to bylo konečně slušně velké P+R, které by mohlo značně pomoct ve směru od D5-D6-D7. Obstrukce by snad nemusely být velké, jedná se o oblast mezi OC mimo rezidenční část.
Dost je tomu potřeba fandit, protože by to bylo konečně slušně velké P+R, které by mohlo značně pomoct ve směru od D5-D6-D7. Obstrukce by snad nemusely být velké, jedná se o oblast mezi OC mimo rezidenční část.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Mě to přijde docela jako fantasmagorie
http://praha.idnes.cz/zachytne-parkovis ... zpravy_rsr
Řádově levněji a zároveň blíže metru by to vyšlo zde:
https://mapy.cz/s/1LFLV
Nebo zde:
https://mapy.cz/s/1LFMx
Tam by se dalo postavit normální parkoviště na rovině "za pár korun".
http://praha.idnes.cz/zachytne-parkovis ... zpravy_rsr
Řádově levněji a zároveň blíže metru by to vyšlo zde:
https://mapy.cz/s/1LFLV
Nebo zde:
https://mapy.cz/s/1LFMx
Tam by se dalo postavit normální parkoviště na rovině "za pár korun".
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
to ano, ale počítám že tam je problém s pozemkama nebo jiná závada, jinak by se to realizovalo takto. Proti jakékoliv stavbě P+R, která se jen vzdáleně přibližuje zástavbě se zvedá velký odpor. Praha měla ambice po rozšíření modrých zón na spoustu P+R parkovišť a skutek utek.Lynx píše: Řádově levněji a zároveň blíže metru by to vyšlo zde:
https://mapy.cz/s/1LFLV
Nebo zde:
https://mapy.cz/s/1LFMx
Tam by se dalo postavit normální parkoviště na rovině "za pár korun".
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
A vzhledem k tomu, že jsou "co by kamenem dohodil" od metra, tak budou stát "pruty zlata".Bobek píše:Všechno cizí pozemky.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
možná nám jednou někdo objasní rozdíl mezi myšlením stavitelů nákupních center a myslitelů na příslušném odboru magistrátu....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Tak něják. Jak je možné, že si město nedokáže zajistit pozemky, které se pro P+R přímo nabízí ?
Přitom tohle se neřeší rok nebo dva, ale desetiletí, kdy tam ještě řada těcgh nákupáků ani nebyla. I když budou ty pozemky dražší, tak se pořád vyplatí postavit normální levné venkovní parkoviště na nich a ne létající visutou věc za 1,5 mld, která je navíc dál od metra. Město má spousty pozemků a může případně také nabídnout směnu. Musí se o to ale někdo snažit, což se zjevně neděje.
Přitom tohle se neřeší rok nebo dva, ale desetiletí, kdy tam ještě řada těcgh nákupáků ani nebyla. I když budou ty pozemky dražší, tak se pořád vyplatí postavit normální levné venkovní parkoviště na nich a ne létající visutou věc za 1,5 mld, která je navíc dál od metra. Město má spousty pozemků a může případně také nabídnout směnu. Musí se o to ale někdo snažit, což se zjevně neděje.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Ale to je velmi jednoduché proč město pozemky nemá, protože žádné P+R stavět nechce. Proč nebylo plánované parkoviště postavené na Veleslavíně?
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Možné je to snadno, městu se nechce.
Království a půl princezny za 511.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Na Veleslavíně se přímo nabízelo postavit podzemní parkoviště spolu s výstavbou metra. Jenže se projektovalo v době, kdy politici počítali se stavbou metra A na letiště a hlavní a jediné P+R mělo být za městem na Dlouhé míli. Velká chyba. Takže dodatečný projekt byl dost drahý (taky se mluvilo o miliardách). Ale měli ho postavit, bohužel se to tuším za primátora Svobody stoplo
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
To už mi přijde lepší postavit parkovací domy na místě stávajících P+R nad stanicí metra, i když by bylo dražší jejich založení nad metrem. Ale to že lze stavět na stanicí metra dokázala již ČSOB v Radlicích.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Hodně lidí si myslí, že ono plánované letající P+R je daleko od metra, ale pokud by byl vybudován druhý vstup do stanice tak je to jen kousek. Jen pro představu již nyní je služební východ ze stanice na křižovatce Řevnická - Sárská vedle KFC.
Dojíždějící lidi chtějí nechat auta na kraji města a cestovat po městě MHD, klidně půjdou třeba i 5 minut pěšky na metro. Situace s dojížděním se zhorší až ve Stř.kraji začne plánovat dopravu slavný ROPID.
Cena bude odpovídat i tomu, že to bude stavba ochranném pásmu metra, dost přísnější požadavky na všechno.
Pořád to ale vychází levněji než dostavba stanice metra v Depu Zličín a stavba parkovacího domu kde ani nejsou všechny pozemku ve vlastnictví města či DPP.
Dojíždějící lidi chtějí nechat auta na kraji města a cestovat po městě MHD, klidně půjdou třeba i 5 minut pěšky na metro. Situace s dojížděním se zhorší až ve Stř.kraji začne plánovat dopravu slavný ROPID.
Cena bude odpovídat i tomu, že to bude stavba ochranném pásmu metra, dost přísnější požadavky na všechno.
Pořád to ale vychází levněji než dostavba stanice metra v Depu Zličín a stavba parkovacího domu kde ani nejsou všechny pozemku ve vlastnictví města či DPP.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Jak se "Situace s dojížděním zhorší až ve Stř.kraji začne plánovat dopravu slavný ROPID"? A začne ji tam planovat?
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Pražáci vědí jaká zvěrstva v dopravě dokáže ROPID napáchat a nyní v rámci integrace Stř.kraje se jeho moc bohužel rozšíří do celého kraje. Přetrasování, omezení, zrušení spojů...
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Mam takovej dojem že město i státní organizace jako ŘSD nemůžou jen tak kupovat pozemky "do zásoby" dokud na nich neni schválenej investiční záměr a vydaný územní rozhodnutí, nebo se pletu? Pak se divte, že se staví nevýhodně a draho a na blbym místě, aby bylo "aspoň něco"
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Města ve smyslu obcí se zastupitelstvem mají méně svázané ruce. Zjednodušeně mohou koupit pozemek, když to schválí zastupitelstvo. Proto někdy vykupují obce pozemky na obchvat např. pod obchvatem a pak je převádí na ŘSD.
Pokud chtějí vyvlastňovat tak jsou na tom stejně.
Pokud chtějí vyvlastňovat tak jsou na tom stejně.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Samospravni celky mohou nakupovat pozemky, firmy, vlastně cokoliv pokud to schválí zastupitelstvo, tedy volený orgán.
Jak je to u státu nevím jestli by stačila vláda nebo parlament, ale jednání parlamentu o konkrétní kupní smlouvě, jak to schvalují ta zastupitelstva, by bylo dost za hranou. No a institucím státní správy to zákon neumožňuje. Pokud by se ale potřebným způsobem změnil zákon, mohl by je nakupovat například UPZSVVM, kdyby se nevyužily, naložil by s nimi stejně jako to dělá teď s pozemky, které spravuje. ale za kolik by je měl nakupovat a které, že? Když dáte takovou pravomoc státnímu úředníkovi, musíte mít propracovaný systém kontroly. Ona už ta zastupitelstva nakupují často podivně, ale těm to mohou voliči ve volbách vrátit, to u úředníka není.
Jak je to u státu nevím jestli by stačila vláda nebo parlament, ale jednání parlamentu o konkrétní kupní smlouvě, jak to schvalují ta zastupitelstva, by bylo dost za hranou. No a institucím státní správy to zákon neumožňuje. Pokud by se ale potřebným způsobem změnil zákon, mohl by je nakupovat například UPZSVVM, kdyby se nevyužily, naložil by s nimi stejně jako to dělá teď s pozemky, které spravuje. ale za kolik by je měl nakupovat a které, že? Když dáte takovou pravomoc státnímu úředníkovi, musíte mít propracovaný systém kontroly. Ona už ta zastupitelstva nakupují často podivně, ale těm to mohou voliči ve volbách vrátit, to u úředníka není.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Nevíte někdo, kdy se změnil režim parkoviště těsně u metra Nové Butovice z P+R (hlídané, placené) na nehlídané a neplacené? Bylo to někdy vloni? Občas tam stojím večer, když ještě potřebuju rychle metrem do centra, přes den je to předpokládám dost plné - pakrujete tam někdy někdo?
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Tak toto parkoviště už asi dlouho fungovat nebude, připravuje se tam výstavba nejvyššího mrakodrapu v ČR: https://twitter.com/CT24zive/status/1175120520557342722GiuseppeS píše:Nevíte někdo, kdy se změnil režim parkoviště těsně u metra Nové Butovice z P+R (hlídané, placené) na nehlídané a neplacené? Bylo to někdy vloni? Občas tam stojím večer, když ještě potřebuju rychle metrem do centra, přes den je to předpokládám dost plné - pakrujete tam někdy někdo?
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
Někde jsem četl, že počet parkovacích míst bude samozřejmě nahrazen + navýšen. Každopádně jsem fanda jakýchkoli vysokých staveb u nás, skoro nic zde nemáme a je to škoda nevyužít pořádně plochu. Navíc to jaksi dodá šmrnc tomu městu, názory typu Praha je pěkná i tak a nepotřebuje žádné nové vysoké převýšené budovy (obzvláště nějaké moderního habitu) se hodí tak do minulého století a ne do dneška.
Re: Parkoviště P+R a systém ZPS
No na Černém mostě se mělo už stavět parkovací dům pro 880 aut....
http://www.nasepraha.cz/zpravy-45/pozor ... se-uzavira
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... -domu.html
16 srpna se mělo uzavřít stavající.... a Vítěze by radní mohli schválit na srpnovém jednání.
jak to nakonec dopadlo... nestaví se, protože nebylo k avízovanému datu ukončeno výběrové řízení na dodavatele stavby....
http://www.nasepraha.cz/zpravy-45/pozor ... se-uzavira
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... -domu.html
16 srpna se mělo uzavřít stavající.... a Vítěze by radní mohli schválit na srpnovém jednání.
jak to nakonec dopadlo... nestaví se, protože nebylo k avízovanému datu ukončeno výběrové řízení na dodavatele stavby....